تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام

    بابا من یک سمند موتور ملی (EF7) بنزینی دی 90 خریدم. تا الان هم 23000 تا باهاش را افتم.قبلش 206 SD V1 داشتم. می تونم بگم از نظر لذت رانندگی، راحتی و هندلینگ سمند با این موتور عالیه. به طور ویژه برای رانندگی تو سر بالایی. از طرفی خیلی دور موتورش راحتتر و بدون صدای اضافی بالا می ره. ولی کیفیت مونتاژ اتاق خیلی بده، ولی همه این مشکلات معمولا با مراجعه به نمایندگی درست و حسابی برطرف می شه. در مورد کیفیت شیشه ها که یکی از دوستان گفت موافقم. خیلی کیفیت شیشه های سمند از 206 کمتره. ولی در کل من نظرم اینه که اگر کسی ماشین مسافرت خوب زیر بیست میلیون می خواهد واقعا در مورد سمند شک نکنه. در مورد زیر 25 میلیون هم فکر می کنم سورن با موتور ملی (ef7) خیلی گزینه خوبی باشه مخصوصا با امکانات جدیدش.

  2. محمد مدیری

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید
    سرگذشت و تجربه من با این خودروی به اصطلاح به روز وطنی به مراتب بدتر از شما بوده:
    اینجانب نیز بین کلیه خودروهای با قیمت مناسب ایرانی خودروی EF7 بنزینی را انتخاب کردم و در در شهریور سال 89 یکی از آنها را از نمایندگی 1519 نهاوندخریداری کردم.
    خلاصه تا چند ماه خوب کار میکرد و بسیار رضایت بخش بود… چند روز قبل از نوروز سال 90 خودرو گرم میکرد به همان نمایندگی مراجعه کردم و سرمکانیک انجا گفت که مشکلی نداره و بعد از تعطیلات نوروز بیار تا مشکل اون رو رفع کنیم… روز عید نوروز بهمراه دختر دوساله ام در جاده به قصد دید و بازدید عید راهی شدیم که ناگهان دما بشدت بالا رفت و خودرو خاموش کرد
    بعد از تماس با امداد و بعلت نزدیکی با همان نمایندگی آنرا به هزینه خودم توسط خودروبر به نمایندگی انتقال دادند (تصور کنید برنامه ریزی مسافرت نوروز به چه صورت شد= استراحت در منزل) خودرو به شدت صدمه دیده بود و نیاز به تعمیر اساسی داشت که در مورخ 5/02/1390 آنرا به صدایی شبیه تراکتور در حین شخم زدن به اینجانب تحویل دادند…که اظهار داشتند این صدا در حین کار به مرور کم میشود…
    خلاصه کمتر از 2 هفته بعد در نزدیکی شهر مجاور(ملایر) دوباره آمپر دما از میانه گذشت و بلافاصله افت کرد و 1 دقیقه بعد مجدد موتور خودرو خاموش شد.که در تماس با امداد خودرو تقاضا کردم با نمایندگی قبلی تماس نگیرند و از ملایر ارسال کنند که این امر را منوط به پرداخت هزینه حمل توسط خودم دانستند..
    خلاصه آنرا انتقال دادند و درخواست مجوز تعویض بلوک سیلندر و … کردند که دفتر منطقه ای همدان کارشناس فنی ارسال داشتند تا علت را بررسی کنند و در کمال تعجب بنده را مقصر دانستند که شاید موتور بی آب مانده این درحالیست که امداد خودروی اعزامی علت آنرا نبستن درست بست شیلنگ انتقال آب تشخیص داد و به اینجانب نیز نشان داد ولی کو گوش شنوا و بعد از تعمیر 2.700.000 تومان از اینجانب گرفتند و 3ماه بدون خودرو بودم… نقره داغ شدم…
    چند ماه گذشت و خودرو بدون عیب بکار ادامه داد خدا را شکر کردم که دیگر مشکلی نداره که متاسفانه پلوس جلو راست (پلوس بلند) شروع به خوش نوازی صدای جیرجیرک و چند روز بعد طبل نمود و از آن روز تا کنون 3 بار تعویض شده ولی هنوز مشکل دارد و تازه دیروز با مبلغ 212.000 تومان مجدد تعویض شده
    در این مدت زمان سیم کشی جلو نیز یکبار تعویض شده و نیز بلبرینگ کلاج نیز یکبار خراب شده… با این معایب و بالاها که بر سر من آمده و هزینه هایی که پرداخت کرده ام مشکلات صدای اتاق و درب ها و سوزاندن فیوزها و نداشتن پیچ صندلی و بازی آن در حین ترمز و چند مشکل دیگر قابل چشم پوشی است.
    15.700.00 خرید خودرو
    2.700.000 تعمیر موتور
    600.000 سه بار تعویض پلوس
    65.000 تعمیر سیم کشی جلو
    —– حدود 5 ماه خواب خودرو

    حدود 20.000.000 تموان این خودروی عزیز وطنی برایم آب خورده و تازه قصد فروش آن و خرید ام وی ام 530 چینی را گرفتم
    ایرانی خودروی ایرانی بخر ولی استفاده نکن !!!!!!!!

    1. پویا

      ۱۷ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      واقعا خندوندیمون . یه چیزی بگو که با عقل جور دراد . اخه ادم حسابی 20 میلیون خرج کردی بهش ههههههههههههههه !!!!! 20 تومنو میذاشتی روش یه کوپه سوار میشدی . میخوای محصولو خراب کنی عاقلانه حرف بزن نه بچه گانه . سمند ایرانخودرو هم کارت طلایی داره هم گارانتی که هربار ببری تعمیرگاه بدون اینکه ازت مبلغی دریافت کنن ماشینتو کامل سرویس میکنن حتی موتورتم مجانی عوض میکنن دیدی چرت گفتی . یا اونجا نمایندگی نبوده یا گیرت اوردن سرت کلاه گذاشتن . در ضمن اینم بگم شما راننده نیستی که این بلاها سر ماشینت اومده که مطمینم خالی بستی این داستان ها رو . شما با این رانندگی پشت تراکتور یا BMW X6 هم بشینی فاتحش خوندس . ولی واقعا خندوندیمون ههههههههههههه

  3. سهراب فائز

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان عزیز به نظر من ماشینهای ایران خوذدرو دیگه کارایی خوبی را ندارند ولی بنده یه ماشین پارس خودرویی تندر90 مدل 89 را دارم و حدود 65000 کیلومتر رانندگی کرده ام و تا الان تعمیر اساسی نه در موتور و نه در جلوبندی داشتم فقط لنت . شمع .روغن و موارد کوچک دیگر چیزی ندیم در ضمن هر موقع هم خواستم در بین راه روی ماشینهای مدل بالا(زانتیا مزدا و..) را کم کنم با کمی فشار به روی پدال گاز این کار عملی میشود بالاخره من از این ماشین نچندان زیبا راضی رلضی هستم و به دوستان هم پیشنهاد میکنم ارادتمندم

    1. مهدی

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (215 ديدگاه)

      احیانا باش پرواز نکردی … !
      فک کن مثلا ال90 بتونه مزدا3 رو بگیره …
      بیخیال بابا به بزرگ کردن ال90 مشغول باشید …

    2. حسين

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ببخشیدها اولا هیچ ماشینی با 65 تا کارکرد نیاز به هیچ تعمیرات اساسی نداره؛ دوما تندر ایران خودرو موتور و گیربکسش کامل از خارج میاد ولی مال پارس خودرو مونتاژ مگاموتور هست (مگاموتور زیرمجموعه سایپاست)

    3. ali

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوست عزیز 65000 تا که چیزی نیست
      ماشین نباید تو 100هزارتا که اصلا خراب بشه
      ولی ماشین نو که میگیری میبینی داغونه عین ماشین 200هزار کارکرده
      مساله اینه
      ماشینا حالا شانسیه
      از 206 بگیر تا سمند و پراید و …
      من پراید141 خریدم همون اول قفل صندوق عقب و آنتن برقیشو و سیستم تنظیم سوختش ایراد داشت
      1سال سوار شدم رد کردم رفت
      هرجا بردم نتونستن تنظیم کنن ماشین شتاب خوب داشته باشه
      الان یه پراید صبا دارم 98000 تا هم کار کرده فقط یکی پلوس عوض کردم + شمع و روغن و لنت و این مصرفیها
      قبل از خرید ماشین برین یه شانسی بخرین اگه خوب درومد پس شانس دارین برین ماشین هم بخرین وگرنه به صرفه هست آژانس سوار شین کمخرج تره

    4. پویا

      ۱۷ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      ههههههههههه من نمیدونم چرا همه امروز حرف خنده دار میزنن . عزیزم تو با تندر ، زانتیا و مزدا گرفتی ؟!!!!! هههههههه اون زانتیا نبوده دوو 2000 بوده احتمالا مزداش هم حتما از این مزدا وانت ها بوده ! تندر 90 حتی 206 و ef7 رو هم نمیتونه بگیره چه برسه به زانتیا و مزدا . اونا گفتن بزار گاز بدی بری دلت خوش باشه ههههههههههههههههههههه

  4. amir

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان عزیز خودتون رو اذیت نکنین مگه با این کارا اون اشتباهاتی که میگین درست میشه

    حالا از همه این حرفا گذشت ماشین بسیار عالی وکم صدا هست دوستمون کاملا راست میگه منم یه بار نظر دادم
    گفتم ef7 مدل 90 دارم بسیار عالی هست بدون خرابی
    وگازسوز یکبار بایه 206 v8کورس انداختم توسرعت بالا با 210 گرفتمش و کیف کردم

    کدام ماشین تو ایران خودرو هست تو دور بالا با گاز اینقدر خوب بره

    1. امیر

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (53 ديدگاه)

      مگه تو خواب گرفته باشیش

  5. مسعود

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان
    22/03/1390 سمند ef7ثبت نام شده در اسفند ماه را با کلی پیگیری تحویل گرفتم . طبق سفارش دوستانم لاستیکهای 205 کذاشتم که خیلی جالب شد
    اما از موتورش باید بگم
    صدا نداره ! واقعا می گم !
    یه لحظه پشت چراغ قرمز فکر کردم خاموش شده !!!!
    دور موتورش خیلی راحت بالا می ره .
    کندش بسیار عالیه . بااینکه وزنش زیاده ولی سریع شتاب می گیره
    صندلیهای برقی جالبی داره و راننده احساس راحتی می کنه
    من ریو و ال 90 سوار شدم
    این ماشین چیز دیگیه است
    به قول یکی از دوستانم که فقط خریدو فروش ماشینهای خارجی انجام می ده ، میگه : زیر پایی که این سمند داره مثه زیر پای ماشینهای 70میلیونی در جاده می باشه !!!
    ممکنه خیلی ها ناراحت بشن از حرفم ولی باید سوار بشیم بعد نظر تاییدکنیم
    می خوام روز جمعه سوارش بشم و برم جاده
    گازی بدیم ببینیم چجوریه
    ولی واقعا سریع حرکت می کنه . داخل ماشین خیلی زیبا طراحی شده .
    من سعی می کنم هر چند روز یکبار از وضعیت ماشینم و موارد جدیدی را که اتفاق افتاده به دوستان عزیز گزارش کنم

    1. امیر

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (53 ديدگاه)

      خودت برا خودت یک تایئد زدی آره ؟
      شما هم دچار توهمی
      شاید گوشاتون ضعیف باشه صدای موتور رو نشنیدی ؟
      زیر پایی در حد ماشین 70 میلیونی ؟ پوست روباهه؟

      شما اسفند 1390 ماشین رو نحویل گرفتی هنوز باهاش بیرون نرفتی که گفتی :
      “””””””
      می خوام روز جمعه سوارش بشم و برم جاده
      گازی بدیم ببینیم چجوریه
      “””””””
      نکنه هنوز رو تریلی حمل ماشین هست ؟

      دور موتورش خیلی راحت بالا میره؟ بقیه ماشینا دور موتورشون بالا نمیره ؟؟؟؟

      1. پویا

        ۱۷ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (28 ديدگاه)

        ببین امیر تو برو یه دور با ef7 بزن بعد بیا اینجا حرف بزنو نظر بده . من توی پمپ بنزین داشتم بنزین میزدم ماشین پشتیم ef7 بود . یه استارت زد انقده بی صدا بود کلی کیف کردم یه لحظه فکر کردم روشن نشده . امیر تو اصلا به عمرت ef7 دیدی . قیافه ماشینش با 1800 یکیه ها فقط موتورش فرق داره . هرموقع سردراوردی از ماشین بیا اینجا نظر بده

    2. ali

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      البته ببخشیدا دوست عزیز حمل بر بی ادبی نباشه
      احیانا شما خودرو فرسوده ندادی این بگیری؟
      از پشت پیکان 51 که پیاده شی بشینی سمند آره بی صدا نرم پر سرعت آسایش 20 همه چی داره و اصلا بنز خر کیه؟
      تو این مایه قیمتها شما یه سواری از 206 اس دی و یه سواری از ال ممد(ال90) خودمون بگیر ببین کدوم بهتره

      1. پویا

        ۱۷ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (28 ديدگاه)

        دوستان همگی ef7 رو با سمند 1800 اشتب گرفتن . عزیزم سمند 1800 اره صدای تراکتور میده مخصوصا وقتی گاز میده . ولی سمند EF7 عمرا اگه صدا بده . ماشینو باید تا دورموتور 8000 ببری تا یکم از خودش صدا دراره . برو پشتش بشین بعد بیا اینجا

  6. مسعود

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    آقا امیر
    سلام
    منظورم اسفند ثبت نام کردم و با کلی پیگیری خرداد (21/3/91) تحویل گرفتم
    نشنیدن صدای موتور به توهم ربطی نداره .واقعا صداشو نشنیدم .چرا باید دروغ بگم
    نه پوست روباهه و نه ماشین 70میلیونیه .
    ولی واقعا زیر پای خوبی داره
    گفتم .سه روزه تحویل گرفتم و برای همینه هنوز جاده نرفتم
    من نگفتم ماشینهای دیگه اینجوری نیستن یا مقایسه نکردم .فقط دور موتور و وضعیت اونو تشریح کردم
    به هر حال من نسبت به ماشینم تعصب ندارم .نه به پرایدم یا ماشین دیگه ام ریو . الانم توضیحاتی که در مورد EF7گفتم تعریف نبود .توصیف وضعیت خودرو بود.
    نباید تعصبی به خودروها داشت چون همشون برای استفاده ماساخته شدن .
    مقایسه می شود کرد ولی با منطق حرفه ای .منطق علمی و با بیان روشن از وضعیت خودرو
    همه ما می دونیم که استاندارد مناسبی در خصوص خودرو در کشور ما رعایت نمی شه . به طور مثال ال نود از نظر کیفیت در رده دوم در بدو ورود قرار گرفت ولی پس از گذشت چند سال رده کیفیت اون تنزل کرده .

  7. یه متضرر

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    آقا منم EF7بنزینی تازه یکماهه که گرفتم
    از لحاظ با قدرت بودن موتور و بیصدایی و البته بهتر شدن عملکرد ترمزها نسبت به قبل شکی در این ماشین نیست
    ولی کیفیت واقعا افتضاح مونتاژ و همچنین قطعات ایرانیزه شده موتور خیلی تو ذوق میزنه
    و احساس پشیمانی از صفر تحویل گرفتن این ماشین به سرعت در چهره شما ظاهر میشود
    خیر سرم ماشین رو صفر گرفتم که حداقل تا چند سال علاف تعمیراتش نشم ولی هنوز 200کیلومتر کار نکرده چند بار واسه ایرادات برقی(آخه مالتی پلکسه)وقتمو تو نمایندگیهای مملو از سمند هایef7 که هر کدوم یه ایراد جالب و جدید دارن واکثرا هم سفید هستن که حتی گاهی ماشین خودتو با اون یکیها اشتباهی میگیری تلف کردم
    هیچی دیگه فقط از خدا میخوام که حق این ملت ستم دیده رو از این خدا نشناس ها بگیره……

    1. پویا

      ۱۷ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      شما شانست بد بوده ماشینای ایرانخودرو همش شانسیه ولی واقعا EF7 محشره

  8. حميد

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من یهEF789 دارم و با توجه به ماشین قبلیم (سمندXU7)به نظرم هم از لحاظ کشش و هم از لحاظ شتاب خیلی بهتر سمند قبلیمه و کیفیتش هم خوبه(با توجه به این که جز 10موتور اولی که در اون سال تولید شدن و هم سومین موتور گاز سوز دنیاست و داخل یکی از دانشگاه های آلمان طراحی شده)که نشان دهنده ی برتری این موتور نسبت به سمند معمولی وحتی L90شاید تو شتاب 0تا100 با اختلاف خیلی کمی ازL90ببازه ولی شتاب جانبی خوبی داره با گاز کولر روشن تا 180 تا با4سرنشین سرعت میره بنظر من خرید این خودرو در حدود دوسال خوبه وانتخاب بهتری تا L90 هم در جاده هندلیک بهتری داره وهم امکاناتبیشتر قیافه ی عامه پسندتری داره وهم راحتی بیشتری داره در مقابل L90کیفیت بهتر ومصرف کمتر ی داره!

  9. فرشاد

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من یکماهی میه سمند ef7 خریدم

    در مجموع ماشین خوبیه :
    1-صدا کم موتور به نسبت موتورهای قبلی سمند
    2-قدرت موتور بالا
    3-ترمز فوق العاده خوب و تیزی داره
    4-مصرف سوخت پایین داره
    5-در سر بالایی کم نمی یاره

  10. حسين

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    . . . و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره. . .
    عذر میخوام مگه ماشین دهه هفتاده که دیفرانسیل داشته باشه و زوزه هم بکشه؟ اون زوزه دف مال ماشین‌های قدیمی مثل پیکان بود داشم

    1. محسن

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      بله دیفرانسیل هم داره فقط تفاوتش اینه که جلو ماشینه وهمراه با گیربکس و بدون میل گاردان!

  11. سهیل

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوست عزیز
    با کمال تاسف باید بگم نوشته های شما جر […] چیزی نیست چون اولا ماشین سمند کارت طلایی داره و بدون هیچ قیدو شرطی قطعه عوض میشه اینو واسه پلوس گفتم واسه کیت کیلومتر هم چون با کارت طلایی هست قطعه رو امداد میزنن و کمتر از 24 ساعت قطعه می رسه در ضمن نیازی هم نبود که ماشینو ببرین نمایندگی چون سرویس در محل جزء خدماتشه واسه در هم باید بگم اگه هوا گرم بوده که شما به دوستت گفتی کولر رو خاموش کن پس سرما از کجا بوده و جالب اینکه می گی کلید رو بخاری بوده

  12. علي

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این داستان بسیار قدیمی و تکراری خودروهای ساخت ایران بوده و هست..شغلم یدک فروشیه و هر روز از این داستانها دارم میبینم و میشنوم..من هم با اینکه قطعات خودروی ایرانی رو میفروشم، اما ماشین آمریکایی سوار میشم و هیچوقت هم از این کار پشیمان نشدم چون همیشه در جایی که ماشینهای ایرانی از نظر کیفیت و ایمنی کم آوردن، ماشینهای دهه 70 و 80 میلادی آمریکایی هنوز ادامه میدادن..
    ممکنه شانسی چندتایی سمند و 206 و پراید و..خوب از آب در بیاد، و نمایندگی خاصی خوب عمل بکنه..اما با یک گل که بهار نمیشه…
    تا بحال از ماشین آمریکایی ایمنتر و با کیفیتتر ندیدم..
    دود از کنده بلند میشه..

  13. حمید

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    میگن این ef7 پایه گاز سوز واشر سرسیلندر میسوزونه ، روغن ریزی داره ، سوپاپ میزنه خواهشا قبل از تحویل بگید تا تصمیم بگیرم درسته یا نه؟

  14. جمال

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوست عزیز

    میگن که ….
    اینطور که میگن نیست من دوساله دارم استفاده می کنم. ازش راضیم

    این حرفها راجع به ماشین های ساخت ایران زیاد زده میشه
    دقت کن از وسیله جدید برای چی کاری و چه زمانی می خواهی استفاده کنی!

    اگه برای لایی کشی و ….. می خواهی استفاده کنی برو 206 زیر 84 یا گل 86 بخر

    اگه مصرفت کمه برای مسافرت می خواهی یک وسیله مطمئن داشته باشی

    سمند یا 405 بخر

    اگه پولت بیشتر از این حرفاست

    برو لیفان 620 یا ام وی ام ….

    بخر

    موفق باشی

  15. مسعود

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    سلام
    تقریبا یک هفته ای از تحویل سمند ef7گذشته .تاحالا با یک باک گاز 260کیلومتر روندم و هنوزم جا داره
    سرعتش و کندش (البته دورموتور نمی زارم از3000 بیشتر بشه ) خیلی خوبه .فعلا راضیم

  16. saman

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    والا من سری اول این ماشین رو خریداری کردم یک سال و شش ماهم داشتمش همه جای ایرانم باهاش رفتم خدایی بهترین ماشینی بود که تا حالا سوار شده بودم چون من ماشین بازم و معمولا زیاد یه ماشین نگه نمی دارم الانم فروختمش و ماکسیما خریدم اما خدایی پشیمونم واقعا ef7 بهترین ماشین ایرانیه فقط شنیدم الان یه مقدار کیفیتش اومده پایین که امیدوارم اونم درس بشه

  17. حمید

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همسایه دیوار به دیوارمان نه اهل سرعت هست نه لایی کشی ماشینش 6000 تا بیشتر نرفته اویل ماژور روغن ریزی داره و واشر سوزوند موتور آلمانیه اما واشر ایرانی نامرغوب باید بسوزونه . بله مدلهای دوسال پیش موتور کاملا آلمانیه و چیزیش نمیشه

  18. سينا

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برنامه ایران خودرو برای موتور EF7

    دنیای اقتصاد مورخ 31/3/91

    ایکوپرس – در حال حاضر روزانه حدود 300دستگاه موتور EF7 در ایران خودرو تولید و روی محصولات خانواده سمند نصب می‌شود و برای افزایش تولید، برنامه روزانه 500 دستگاه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

    حسین نجاری قائم مقام تولید ایران خودرو، با بیان این مطلب گفت: تا پایان سال جاری حداقل 120هزار دستگاه موتور EF7 تولید خواهد شد.
    وی، موتور EF7 را دارای نقش مهم در راهبرد قوای محرکه ایران خودرو دانست و افزود: این موتور در دو حالت دوگانه‌سوز و بنزینی تولید می‌شود و با توجه با استقبال بازار و خواسته مشتریان، بیش از 70 درصد آن به مدل پایه گازسوز اختصاص دارد.
    نجاری با اشاره به مشارکت شبکه تامین داخلی از طراحی تا تولید این موتور، اظهار کرد: تمامی قطعات این موتور در داخل کشور تولید می‌شود، اما با توجه به بالا بودن سطح فناوری آن، توانمندسازی قطعه سازان برای این کار، مستلزم زمان است.

  19. مهدی

    ۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … مربوط به سوخت نیتروژن هست سوخت گاز و بنزین نمیتونه در کوتاه مدت تااین حد تنش روی قطعات موتور وارد کنه.

  20. احسان

    ۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آقایون سلام. من 2 ساله یه ef7 دوگانه سوز دارم. خداییش اصلا تو هیچ شرایطی کم نیاورده!!! هیچ ایرادی نداشته بغیر از یه چیز که عصابمو خورد کرده!!!!
    اول دراش صدا میداد بردم به درش روغن زدن صدا قطع شد. حالا کل اتاق بد جوری صدا میده. اصلا کل ماشین های ایرن خودرو اتافشون اینجوری هست. بعد از یه مدت صدا میده!!

  21. امید

    ۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان عزیز : این خودرو (EF7) از لحاظ شتاب بد نیست اما 27 روز است که تحویل گرفتم امروز صدایی شبیه تق تق شدید یاطاقان و موتور حالت 3 کارکند پیدا شده با امداد تماس گرفتم وقتی آمد گفت بایستی موتور باز شود و حدود یکی دو روز کار دارد تا رفع شود

    1. حمید

      ۲ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      داداش احتمالا واشره یا سوپاپ

  22. مجید

    ۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام عزیزان من یه گازسوزشوداشتم گیربکسشو عوض کردم زوزه داشت رفع نشدصدای چرخهاش هم بودکه رفع نشدبعدبه روغنریزی ازقسمت واشرسیلندردوقلووکاسه نمدسروته میللنگ وهمه واشروکاسه نمداشوعوض کردن صدای درهاواتاقشم که اضافه شدچون قسطی خریده بودم 18میلیون برام دراومدونمیتونستم بفروشمش 5ماه باهاش رفتم یه نفرپیداشد 16بهش نقدفروختم ازریختش بدم میومدالبته 2هفته بعدش بنده خدازنگ زدگفت واشرسرسیلندرسوزونده وچون نمایندگی نداشته خودش رفته ازبازار160تومن خریده بود-همه میگفتن توخیلی حساسی بعدمثل بچه های خوب رفتم یه ال90 ای 1 خریدم 15900هیچ امکانات اونونداره 2میلیون همضررکردم ولی خیلی راضیم فقط بازم بخاطرموتورش که مونتاژرومانیه ایران خودروخریدم دراش صدامیده که کاریش نمیشه کرد-
    به دوستان هم پیشنهاد میدم ef7واقعاآشغاله نخرین ریسک نکنین -ایران خودروشرکت شخصی نیست این همه هزینه تعمیرات وخواب این خودرورهای اشغالشومیده وبجای اینکه کیفیت محصولاشوببره بالاهزینه هاش بیادپایین وقتی پول کم میاره مثل هفته پیش که معاون اول برای افتتاح رانارفته بودازش تقاضای کمک دولتی میکنه-کسی هم نیست دلش برای پول ووقت ماکه پای این ماشیناتلف میشه بسوزه -اون شرکت تویوتاست که اگه یه سایت همچین صفحه ای براش بازکنه احتمالا همه مدیراش یاخودکشی میکنن یااستعفامیدن یا لااقل مدیرعاملش میادعذرخواهی میکنه -با تشکر.

  23. امیر

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    بابا واسه یکی خوب در میاد مثل ماله ما (EF7 بنزینی) واسه بعضی ها هم که …

    کلا میشه گفت تخم مرغ شانسی!

  24. محمد

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من متن های شمارو خوندم دیدم مثل گفته دوستمون تخم مرخ شانسیه.ما الان یه ef7 دوگانه مدل 90 داریم راضی هم هستیم.به همه هم پیشنهاد میکنم بخرند.من با گاز 210 تا پر کردم باهاش با پرشیا هم کل انداختم و مغلوبش کردم.حتی با دنده 2 100 تا پر کردم.دیگه از یه ماشین چی میخواین؟

    1. امیر

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (53 ديدگاه)

      با دنده2 100 تا رفتی؟ […]

  25. کامبيز

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام
    یک ماهه بنزین سوز خریدم ازش راضیم

    با نظر برخی دوستان موافقم کیفیت ماشین داخلی شانسیه
    برای یکی خوب درمیاد یکی بد
    مهم نظر اکثریته .

    مرسی

  26. علي

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در دنیای آزاد و رقابتی خودروها، مشکلاتی میتونه باعث از دست رفتن بازار یک خودرو و بد نام شدن اون بشه که برای ما ایرانیها بیشتر حالت جوک و خنده رو داره. مثلا فلان شرکت غربی تنها بخاطر اینکه یک مدل از اتومبیلهای تولیدی خودش در فلان سال نتونسته کولر یا صندلی مناسبی داشته باشه، فراخوان داده و همه رو به سرعت و با بهترین قطعات تعمیر و دوباره تحویل صاحبانش داده. و یا یکی از کمپانیهای ژاپنی بخاطر ضعف طراحی بلبرینگهای چرخها که در چند سال آینده ممکنه مشکل پیدا کرده و زودتر از موقع فرسوده بشه،همه رو جمع کرده و با کلی عذر خواهی و شرمندگی مشکل رو حل و با کلی معذرت خواهی و شرمندگی اضافه و البته هدایا به صاحبانش برگردونده تا مبادا اونها رو توی این بازار رقابتی شدید و پر از چالش از دست بده و این در حالی بوده که صاحبان اون خودروها حتی روحشون هم خبر نداشته که همچین مشکلی توی ماشین اونها هست و هیچ اعتراضی هم نکرده بودن!!!..حالا حساب کنین اگر قرار بود مشکلاتی مثل شکستن و ذوب شدن پیستون یا در رفتن چرخ و یا سوختن گیربکس و…براشون پیش بیاد ، کارشون به کجا میرسید؟؟؟!!تا زمانی که رقابت آزاد و سالم در کار نباشه وضعیت همینه که هست و بدتر هم خواهد شد…شک نکنین

  27. غلامعباس

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام

    چه خوبه اگه قرار باشه تجربیات خودمان را درمیان بگذاریم مطالب رو طوری بیان کنیم که تا حدودی با حقیقت جور دربیاد.(من رو یاد داستان های ژول ورن & هزار فرسنگ زیر دریا و…. ) میندازه
    مطالب دوستمون آقای مجید2تیر رو خوندم.
    خودم بنزین سوز دارم راضیم. انصافا سواری خوبی داره!
    احساس می کنم مطالب دوستمون بیشتر جنبه بزرگنمایی موضوع رو داشته باشه تا واقعیت.
    بیایم یکم منصف باشیم.
    ببخشید

  28. يوسف

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام و احترام به همه دوستان بایستی گفت با در نظر گرفتن ان شالله ماشالله کارکنان فهیم و زحمتکش صنایع خودروسازی میهن نباید انتظاری جز هفت رنگ شدن تولیدات خودروئی کشور داشت و با توجه مضاعف به سیاست حمایتی و نظر کردگی صنعت خودرو در ایران و تفاوت قیمت فاحش بین خودروهای خارجی با وطنی راهی بجز استفاده از همین تولیدات که نسبت به بهای خودروهای خارجی بسیار مقرون به صرفه ترند نداریم مطمئن باشید که اگر سمند را با کیفیت و مرغوبیت تویوتا کرولا ارائه کنند قیمتش سه چهار بربر کرولا خواهد بود!!

  29. بهزاد

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    هی هییییییییییییییی اینجا چ خبرههههههه !!!!

  30. مجید

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام دوست عزیزجناب غلامعباس من به سفارش همسایه خودم که بنزینیشوداره ef7خریدم که اتفاقاازدوهفته پیش روغنریزی ازسیلندردوقلوش شروع شده وسفارش قطعه براش دادن وبعدشم دنبال فروششه-ومن همه برگه های حضوردرتعمیرگاههای ایران خودروروهم نگه داشتم من کارم تعمیرات برق صنعتیه سیاره ماشینم وسیله کارمه
    نباشه هیچکاره ام اصلا توجیه داره توی سه ماه 10 روزماشین صفرکه برای راحتی کارم خریدم منوتوی تعمیرگاه الاف کنه-صبح 27 اسفندبخاطرشروع روغنریزی ومسافرتی که میخواستم برم ونمایندگیها شلوغ بودازساعت 4 صبح رفتم صف وایستادم که البته بخاطرنبودقطعه ارجاع شدبعدتعطیلات مسافرتم کنسل شد-
    حالااینم داشته باش که من به سه نمایندگی مختلف رفتم برای تعمیرات که توی هرسه تاپرسنلی که من ازشون سوال میکردم چرا این ماشین اینقدر ایرادپیدامیکنه به اتفاق بهم میگفتن اولش خوب بوده ولی الان اشغاله بروبفروش که الان فقط وقتت هدرمیره وبعدازاتمام گارانتی هزینه زیادی باید
    بکنی –
    فعلا بای.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا