ارائه ی خدمات پس از فروش مطمئن یکی از فاکتورهای تضمین فروش یک محصول در سراسر دنیاست ، اما آیا خودروسازان وطنی از این فرصت برای بهبود فروش و افزایش رضایت مشتریان خود از محصولات نه چندان مدرن بهره می بردند ؟ آیا نظارتی بر نحوه ی ارائه خدمات صورت می گیرد ؟ آیا رفتار درستی با مشتری صورت می گیرد ؟ و آیا مالکان خودروها از خدمات پس از فروش خودروی خود راضی هستند ؟
برای اینکه گوشه ای از اوضاع خدمت پس از فروش را به شما نشان دهیم ، سرگذشت یکی از دوستان اصفهانی را که برای ما فرستاده روایت می کنیم : ” ایشان خودروی تندر خود را به یکی از تعمیرگاه های مجاز تحویل می دهند و پس از ذکر مشکلاتش در هنگام پذیرش خودرو به مسئول پذیرش تذکر می دهند که موتور (کمتر از ۱ ماه) تنظیم و صافی بنزین ، شمع ها و فیلتر هوا هم تعویض شده اند . بعد از پذیرش خودرو اعلام کردند که به محض آماده شدن خودرو تلفنی خبر می دهند ، که این کار با تاخیر صورت گرفت و حتی به تلفن های مشتری پاسخی داده نشده تا ایشان مثل بیشتر مواقع در ایران ، حضوری مشکلشان را برطرف نمایند . خودرو ترخیص و صورت حساب پرداخت می شود . خودرو برای سفر به تعمیرگاه برده شده بود تا در حین سفر مشکلی پیش نیاید اما نه تنها ایرادات قبلی برطرف نشده ، بلکه عیب هایی نیز اضافه شده بود . به تعمیرگاه مراجعه می کنند و مشکلات را توضیح می دهند ، اما مسئول پذیرش به جای عذر خواهی حتی از شنیدن توضیحات کامل طفره رفته و صرفآ به گفتن جمله “جهت تحویل خودرو با شما تماس می گیریم” اکتفا می کند، اما باز هم خبری نمی شود و تماس ها با نمایندگی هم بی پاسخ می ماند تا اینکه در انتهای وقت اداری بالاخره تلفن را پاسخ دادند که خودرو آماده است و ۲۰ دقیقه برای تحویل گرفتنش فرصت دارید. با مراجعه به تعمیرگاه فاکتور جدید به ایشان داده می شوند و می گویند جهت تحویل خودرو فاکتور را پرداخت کنید . فاکتور شامل قطعاتی بوده که قبل از تحویل خودرو در مورد عدم تعویض آنها تذکر داده شده بوده و همینطور مربوط به تکمیل تعمیرات قبل !! زمانی که با اعتراض مالک مبنی بر اینکه چرا باید مبلغ اضافه ای باید پرداخت بشود در صورتی که قبلآ هزینه را پرداخت کرده ولی مشکلات خودرو هنوز بر طرف نشده (و با توجه به اینکه طبق قوانین تعمییرات ۷۲ ساعت ضمانت دارد) ، در جواب ضمن توهین به مالک خودرو ایشان را به بهانه ی پایان وقت اداری از تعمیرگاه بیرون کرده و تحویل خودرو را به روز بعد موکول می کنند . این ماجرا در روز بعد با پرداخت اجباری مالک خاتمه پیدا می کند و شکایت مالک از تعمیرگاه به شرکت پارس خودرو و سایپا نیز بی نتیجه می ماند و آن ها نیز تنها به گفتن جمله ی با شما تماس میگیریم اکتفا کردند . ”
این در حالیست که به گفته ی روابط عمومی سایپا ، سازمان خدمات پس از فروش سایپا (سایپایدک) برای دومین سال متوالی رتبه ممتاز ارائه خدمات پس از فروش در کشور را به دست آورد. در پنجمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و گارانتی، سایپایدک موفق شد برای دومین سال متوالی رتبه ممتاز را در بین شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش در کشور از آن خود کند.
حال از شما دوستان عزیز می خواهیم تا شما هم در قسمت نظرات ، البته با حفظ ادب و احترام ، تجربیات خود را در زمینه ی خدمات پس از فروش با پدالی ها در میان بگذارید .
اشكان
۲۷ تیر ۱۳۹۲خدمات پس از فروش در ایران در واقع وجود ندارد بلکه نه وضعیت بد یا بدترین در واقع افتضاخ است و توهین به شعور مشتری گروگان گرفته شده است تا مبالغی پول دوباره به ناحق از او بگیرند.
feri 007
۲۷ تیر ۱۳۹۲آخه میدونید چیه…. اگه ایرانخودرو و سایپا بخوان خدمات خوب و استاندارد ارائه کنن دیگه هیچی سود واسشون نمیمونه…. اونا واسه اینکه ضرر نکنن یه جوری باید از سر و ته خرجاشون بزنن… راستی یکی از دوستام توی یکی از این خدماتی های ایرانخودرو کار میکنه… به خدا قسم میخورم… حتی دستم رو روی قرآن میذارم که این بشر حتی نمیتونه یه دوچرخه تعمیر کنه ولی همین آقا به لطف پارتی کلفتی که داره رفته اونجا داره کار میکنه(صفحه کلاچ عوض میکنه!!!!!!!!!!)… وقتی هم که بهش اینارو میگم جواب میده ولش کن بابا بالاخره یواش یواش یاد میگیرم!!!
Dinel
۲۷ تیر ۱۳۹۲man khodam dar namayandegi iran khodro 4126 masoole paziresh budam be darkhsthaye moshtari residegi mishod vali dar bazi mavghe tori raftar mishod k mashin irad nadara vali mashin 2char irad bud ya az avaz kardan ghate at kamyb va gerun tafre mirftan va masoole anbar migoft ghate nist bande hame be dalile taze kar kheli eteraz kardam va be hamin dalil az kar bikar shodam az nazar man vaghti tu keshvar khodemoon nemitunim eyne adam khdamat bedim tavgho bishaz hadist k dar khrej az keshvar khadamat bedim
ساسان
۲۷ تیر ۱۳۹۲افتضـــــــاح
توفیقی
۲۷ تیر ۱۳۹۲مسیح تو یک اغده ای به تمام معنا هستی
تو میخوای کمبودهای دوران کودکیتو که هی سرکوب شدی و نمیتونستی حرفتوبزنی اینجا میخوای با دروغ گفتن و چرت و پرت گفتن و گفتن نظرهای مخالف با نظر عموم خودتو نشون بدی میدونی چرا؟
چون تو دیده نشدی….به چیزی که اعتقاد نداری حرف نزن
پراید لگن باید هم ارزون تعمیر بشه اونم ارزون نیست من نمیدونم این حرفها رو از کجات درمیاری!!!!!!!
آزرا بی کیفیته ولی سورن و پراید باکیفیت!!!!!!!!!!!!!!
تو همون پراید رو هم نداری……من مطمئنم……1000000000000% مطمئنم نه 100 درصد
فقط مجله پدال رو تبدیل کردی به جایی که خودتو نشون بدی…چه کنیم که آدمهایی مثل تو تو این مملکت که میخوان خودشونو نشون بدن کم نیستن……
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۸ تیر ۱۳۹۲درود.دوستان چرا باهاش بحث میکنید؟اصلا جواب ندید.انگار نه انگار که کامنت هاشو میبینید.ادم بیکار و مریض چه کار میکنه؟؟
V12
اشكان
۲۷ تیر ۱۳۹۲مسیح باشه ازرا 2013 بد بیا من یه پراید صفر کیلومتر برات میخرم آزرا 2013 رو بزن به نام من یعنی این جای اون تازه پراید نو نو نو ولی آزرا رو استفاده شده تو را بجاش میگیرم مگه نمی گی پراید خوبه آزرا 2013 بده ما اتیش زدیم به مالمون پراید خوبه واسه تو آزرا2013 مال من .
اشكان
۲۷ تیر ۱۳۹۲راستی مسیح از ارائه ی خدمات پس از فروش سایپا مطمئن که دوستش داری و بهش میرسی هم میتونی لذت ببری
رهام
۲۷ تیر ۱۳۹۲من سال 87 یک پراید هاچ بک صفر گرفتم مثل همه پرایدا گیربکسش زوزه داشت شاید دروغ نباشه 3بار گیربکسش رو عوض کردم ولی گیربکس بعدی بد تربود البته با گارانتی
پرسجو کردم چندتا از دوستام تو سایپا گفتن بی خیال شو چون اکثر قطعات نمایندگیها همشون از خط تولید برگشت خورده(دیگه ببنید چی میشه)بعد 1سال بعد یه ال نود گرفتم خوب بود تا اینکه برای سرویس بردم نمایندگی،بعدش ….
یکی از دوستام گفت اینارو نیر نمایندگی،منم گوش کردم اول سال 91 یکی دیگه گرفتم و با اینکه کیفیتش نسبت به قبلی پایین تره ولی تا حالا که 27000 تا کارکرده مشکلی نداره . پیشنهاد :شما هم نرید نمایندگی
مجيد
۲۷ تیر ۱۳۹۲من هم سال 87 یه سمند صفر گرفتم ( البته تا الان هم دارمش ) . بعد از 5 هزار کیلومتر که باهاش رفتم موقعی که توی دنده 1 میزاشتی اطاق ماشین مثل پیکان 47 میلرزید . رفتم نمایندگی شماره 1 ایران خودرو ، گفتن که کارشناس باید نظر بده . کارشناس سوار ماشین شد و مشکل ایراد داشتن صفحه کلاج رو تایید کرد ولی گفت که عوضش نمی کنیم و فقط در 2 حالت صفحه کلاج عوض میشه : 1 . یا باید پارتی داشته باشی ، 2 . یا باید یه پولی بدی (رشوه) تا واست عوضش کنیم . من هم درجا ماشین رو پس گرفتم و رفتم امداد خودرو در خیابان شیخ بهایی . یه شکایت نامه نوشتم و اسم کارشناس رو هم نوشتم و نحوه برخورد رو هم توضیح دادم . 3 هفته بعد زنگ زدن گفتن که فردا ماشین رو ببرید نمایندگی شماره 1 بدون نوبت برید داخل برید پیش آقای فلانی ایشون کارتون رو انجام میده. ما هم ماشین رو بردیم و بعد از 1 روز ست کامل صفحه کلاچ رو برام عوض کردن و هیچ هزینه ای هم پرداخت نکردم و بعد از 5 سال هم با اینکه 60000 تا باهاش اه رفتم ولی هنوز به مشکلی نخوردم و صفحه کلاجش مثل روز اولش هنوز داره کار می کنه . در ضمن اون کارشناس هم از اون نمایندگی اخراجش کرده بودن
feri 007
۲۷ تیر ۱۳۹۲سلام آقا مجید…
میدونم این قضیه واقعیه و شما دروغ نمیگید و نیمخوام به شما توهین کنم ولی باور کن که باور کردن اینی که تعریف کردی خیلی واسم سخته… ذهنم اصلا نمیتونه هضمش کنه… مخصوصا اونجاییش که گفتی اون کارشناس رو اخراج کردن… خیلی خیلی ببخشیدا(بدون منظور میگم) ولی این قضیه منو یاد فیلم ” شاید برای شما هم اتفاق بیفتد ” انداخت!!!
مجيد
۲۷ تیر ۱۳۹۲مخلصیم آقا
ولی باور کن کل قضیه راست هستش
دروغی هم ندارم که بگم یا بخوام داستان تعریف کنم
به هر حال این هم یه تجربه بود واسه من
من
۱۷ بهمن ۱۳۹۲خیلی حال داد نه؟
کامران
۲۷ تیر ۱۳۹۲فقط یه چیز کوچیک در مورد این مسیح بگم من مطمئنم که این آدم بزرگترین آرزوش اینه که پرایدشو تبدیل به سورن کنه که اون هم براش مقدور نیست.
علی
۲۷ تیر ۱۳۹۲درسته در ایران خدمات پس از فروش با استانداردهای جهانی خیلی فاصله داره اما به نظرم یکی از دلایل خدمات ضعیف کیفیت خیلی پایین قطعات مصرفی توسط کمپانی ها و نمایندگی هاست و همینطور سودجویی یه سری از نمایندگی ها در احتکار قطعات به طور مثال این روزها ایربگ 206 با قیمت دولتی(400هزارتومن) در نمایندگی ها وجود نداره و به وفوور در بازار آزاد با قیمت یک میلیون و دویست پیدا میشه
احمد.ف
۲۷ تیر ۱۳۹۲ما ۸۵ یک پراید گرفتیم مدتی بعد بردیم برای گارانتی اولیه و یک سری ایرادات رو هم گفتیم مثل فرمون یا سخت جا رفتن دنده ۱ و … وقتی رفتیم از تعمیرگاه مجاز تحویل گرفتیم تنها کاری که کرده بودن این بود که روی فرمون و دسته دنده و ترمز دستی یک مشما سلفون کشیده بودن و مشکل همانند سابق برقرار بود. البته گارانتی اولیه بود پول ندادیم. از اون به بعد هم به هیچ عنوان به نمایندگی مجاز نرفتیم یک مکانیک آشنا پیدا کردیم تا حد زیادی هم مشکلش رو برطرف کرد.
اشكان
۲۷ تیر ۱۳۹۲مسیح توهین نکن البته شخصیت خودتو صابت میکنی و اما قیمت حرف این مردم ما هم همینه چرا پولی رو باید بپردازیم که جنس اشغال به ما بدن در صورتی که این پول به اندازه یه خودرو استاندارد وبه روز و ایمن مثل آزرا را می بایست به ما تحویل بدهند نه ارابه مرگ یعنی پراید 111 _131_132_141
VAHID JINPACHI
۲۷ تیر ۱۳۹۲تو چند روز پیش بود نوشتی ماشین خارجی بدرد نمی خوره حالا می گی یه ماه فهمیدم !!!! دوباره زدی زیر حرفت .
جلوی قاضی و ملق بازی!!!!!!
گور پدر ادم دروغ گو!!!!!
اشكان
۲۷ تیر ۱۳۹۲VAHID JINPACHI آفرین با تشکر از شما
امید
۲۷ تیر ۱۳۹۲اقاااااااااااا….. تو که داری ازرا تو میفروشی ماهم نقده نقد خریداریم
قیمت و ادرس و شماره بده یا اگهی ماشینتو اگه توو سایتی گذاشتی بده
ما خریداریم
کدوم ادم….چیزی….. میاد ماشینای خارجی رو با ماشینای درو پیت ایرانی مقایسه میکنه که سرش به تهش نمیارزه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! نه خداییش دوستان عزیز کی حاضره بخواد ازرا رو توو این وضعیت بده بره سورن سوار شه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!به جز کسی که پول لازم باشه که اقاااااااااای مسیح ماشالله………. پولدار هم هستن……. نیازی به سود هم ندارن……
ولی چه کنیم که بعضی از ادما تن به دروغ میزنن که این هم نشونه عقده هاشونه…..که نمیتونن هم جلوشو بگیرن ومجبورن این حرفا رو بزنن
واینکه اگه تو ازرا داری و نداری به ما مربوط نیست ولی نظری نده که با خلقیات هیچ ادمی سازگار نیست و خودت رو….چیز …..فرض کن
و در اخر بگم که ماشینتو خریداریم……!!!!!!
HASSANBMW
۲۷ تیر ۱۳۹۲آقا اصلا یه چیزی…
جواب امثال آقای مسیح رو اصلا ندین،فکر کنید اصلا چیزی نگفته بعد یه مدت دیگه نخواد اومد…
اما در مورد خدمات پس از فروش در ایران خودرو:یه بنده خدا می گفت ما رفتیم ماشینی که ثبت نام کرده بودیم(روآ یا 405)تحویل بگیریم در جلوش اصلا جفت نمیشد هیچی دیگه گفتیم خوب درستش کنین نمیدونم چی شد ولی آخرش که درستش کرده بود یه 10000تومنی خرج کرده بودیم!!!
hdj
۲۷ تیر ۱۳۹۲با سلام من 88یه پراید گرفتم تا الانم دارمش 52000کارکرده هیچ خرجی نیاورده که ببرمش نمایندگی ولی برادرم 92یه پراید گرفت نه کولرش کار میکرد دراش صدا میده جوش میاره نمایندگی میبره بدتر خرابترش میکنه
عرفان
۲۷ تیر ۱۳۹۲داداشای گلم خواهش میکنم به این مسیح توجه نکنین الکی اعصاب خودتونو داغون نکنین ولش کنین بذارین اینقد نظر بده تا بمیره.
وقتی بهش اهمیت ندین خودش بیخیال میشه.
محمد
۲۷ تیر ۱۳۹۲افتضاح ب تمام معنا
هیچ کاری رو انجام نمیدن مگر اینکه پول بهشون بدی
بچه ها مسیح رو ول کنید خوددرگیری داره اونم از نوع 1
امید
۲۷ تیر ۱۳۹۲خدمات پس از فروش کشورای دیگه ر ببینید بع کشور خودمون ر ببینید که وقتی میری نمایینگی بجا اینکه ماشین رو درست کنن خرابتر هم میکنن و پول هم میگیرن در صورتیکه باید اینجوری نباشه …… قیمت لوازم یدکی رو هم اگه حساب کنید میبینیم که قیمت خودرو 2 برابر زیادتر شده لوازم یدکیش 6 برابر(هم بالاترم هست) و اصلا از خدمات پس از فروششون راضی نیستم که به قول دوست عزیزمون(اشکان: خدمات پس از فروش در ایران در واقع وجود ندارد)افتضاحه به تمام معناست
Yas
۲۷ تیر ۱۳۹۲دوستان من یه مزدا سه مدل ۹۰ دارم سه بار بردمش سرویس تو تبریز.از خدمات گروه بهمن راضی هستم درسته که قطعاتش گرونه و حتی بعضی وقتا پیدا هم نمیشه ولی لااقل أدب دارن .ولی قضیه ایرانخودرو کلا فرق میکنه
CAT
۲۷ تیر ۱۳۹۲خدمات پس از فروش تو ایران هرف نداره .
احسان
۲۷ تیر ۱۳۹۲مگه تو ایران خدمات پس از فروش وجود داره؟
اصن مگه خودروسازای ایرانی معنی کلمه خدمت رو میفهمن که بخوان خدمات پس از فروش ارائه بدن؟
هادی
۲۷ تیر ۱۳۹۲در اواخر سال ۸۲ یه پژو RDi تحویل گرفتیم از نمایندگی ایرانخودرو طبس. پولش رو پدر و مادرم بعد از ۲۵سال معلمی جور کرده بودن. اون موقع ۷میلیون تومن پول ازمون گرفتن و ۲سال هم تو نوبت بودیم. ماشین رو تخویل گرفتیم و زدیم تو پارکینگ. فردا صبحش (خدا شاهده) وقتی ماشین روشن بود، اصن دنده ۲ جا نمیرفت. ماشین رو هل دادیم عقب. زدیم دنده ۲ و «بعد» ماشین رو روشن کردیم و با همون دنده ۲ بردیم تا نمایندگی. هی گفتن سیم کلاچ رو عوض کردیم، دنده برنجی کردیم و از این مضخرفات و فقط یه ذره بهتر شده بود. آخرش گفتن باید گیربکسش عوض شه که اون موقع ۴۰۰هزار تومن بود. ماشین گارانتی بود و مای ساده هم خوشحال. فقط گفتن گیریکس سفارش دادن و منتظرن که از تهران بیاد. یک سال گارانتی ماشین تموم شد و این گیربکس نیومد. گفتن اگه میخواین پولشو بدین براتون عوض کنیم. ما هم که اینا رو دیگه شناخته بودیم، گفتیم نه نمیخواد. الان نزدیک به ۱۰ساله که همون رو داریم و با هربار دنده معکوس به ۲، درود میفرستیم برای صاحب اون نمایندگی و اجدادش!
مطمئن باشید که گیربکس رو سفارش دادن و گزارش هم دادن که رو ماشین ما نصبش کردن. اما واقعیت اینه که در بازار آزاد فروختنش و ۴۰۰هزار تومن زدن به جیب و ریش ما هم خندیدن. با همین پولها میلیاردر شده این آقا. و باز هم کسی حاضر نیست بره دختر ترشیده ایشون رو بگیره. به حق همین شب جمعه که به خاک سیاه بشینن همهشون!
lambo
۲۷ تیر ۱۳۹۲کلا هر وقت بخوای از این دزدا ماشین بخری باید قبلش نظر کنی که ماشینی که میگیری مشکل مهمی نداشته باشه (چون همشون یه مشلو دارن)
سال 88 یه پراید 141 گرفتیم هنوز 20 متر از نمایندگی دور نشده بودیم یادم افتاد یه چیزی رو نگرفتیم میخواستم پیاده شم 4 تا در ماشین از تو باز نمیشد بعد نمایندگی میگفت مال همه اینجوری خودتون روغن بزنید خوب میشه!
یه بار هم تو سلمونی بودم صاحب سلمونی از یه اشنا که تو ایران خودرو کار میکرد یه سمند خریده بود خود یارو که تو ایران خودرو کار میکرد میگفت به هیچ وجه ماشینو نمایندگی نبر.میگفتش که اینا کمک فنرای ماشینتو ور میدارن به جاش دست دوم میزارن
در ضمن یه مدت اصلا به این مسیح محل نذارید خودش دموشو میزاره رو کولش میره
سهیل
۲۷ تیر ۱۳۹۲من میگیم این ماشین ما چیزی راه نرفته ولی چرا کمک هاش به صدا افتاده !
امیر
۲۷ تیر ۱۳۹۲سه ماه پیش دسته راهنمای 405 ام خراب شد (نور بالاش گیر داشت)، بردم نمایندگی که مثلا آشنا هم داشتم، گفتن باید صبر کنی سفارش گرفتیم که بفرستن، یکی دو هفته طول میکشه. الآن که سه ماهه گذشته با همون دسته راهنما که خرابه دارم سر میکنم. چند بار پرسیدم میگن برو خدا رو شکر کن بعضی ها قطعه های مهمتری نیاز دارن ولی موجود نیست. یعنی نهایت پاسخگویی رو اینجا درک میکنین…
aryamehr
۲۷ تیر ۱۳۹۲آقای مسیح ما سورن داریم موتور ملی حاظریم با آزرات عوضش کنیم فقط یه مشکلات کوچیک داره از روزای اول که صفر گرفتیم تا حالا نزدیک یک ساله استوپرش خرابه وگیر نمیاد قطعش تعمیر کارش کمیابه چراغش روز اول سوخته بود شیشش بعضی موقع ها گیر میکنه قفل ایمنیش خراب شد آمپر بنزینش بالا پایین میشه اینا مشکلاتشه میای عوض آزرا مال کشور کافرهاست تو ماشینی سوار شو که مسلمون تولید کرده عوض میکنی رنگشم گوجه ای؟؟منتظر جوابتم
محمد...
۲۸ تیر ۱۳۹۲بدترین خدمات رو در جهان میدن
40000کیلومتر هم شد گارانتی؟
با این کیلومتر که گذاشتن که هیچی بعد 40000پدر ماشین در میاد همه جاش خراب میشه
لامسبا دقیق میدونن 40000تا به بعد ماشین به فنا میره
مهدی
۲۸ تیر ۱۳۹۲من هم اصفهان ماشینم رو بردم نمایندگی پارس خودرو تسمه تایم و دینام عوض کنن 10000 تا بعد تسمه دینام وسط کمربندی برید ساعت 2 شب تو جاده با خانواده …. ناچار مسیر رو ادامه دادیم با چراغ خاموش ! وسط راه خدا خیرش بده یه ماشین دیگه مارو اسکورت کرد به نزدیک ترین شهر که رسیدیم ماشین خاموش کرد تو ورودی … بعد که رفتم نمایندگی گفتن به ما ربطی نداره … به یه مکانیک نشون دادم گفت تسمه دینام که عوض کردن هرز گردش رو عوض نکردن اینم عمرش رو کرده بوده تسمه رو پاره کرده -در صورتی که پولش رو گرفته بودن- خلاصه زنگ هم زدیم برای شکایت همش شمارشون اشغال بود یه بار هم که وصل شد گفتن بررسی میکنیم الآن 3 ساله دارن بررسی میکنن
sara
۲۸ تیر ۱۳۹۲ای بابا فکر میکنید خودشون نمیدونن ؟ 2 تا گاری سازی دارن هر سال یکشون اول میشه اون یکی دوم ! بعد هم کسب مقام اول و دوم رو به خودشون تبریک میگن !
Hadi V6
۲۸ تیر ۱۳۹۲منم یه بار ماشینو بردم ایران خودرو ترمز دستی ریگلاژ کنن و لنت هارو چک کنن یه 4-5 ساعت هم توی سالن انتظار که 2 تا صندلی چوبی بود و 20 تا مشتری و منشی هم زل زده بود بهمون موندم بعد که تحویلم دادن تو فکتور نوشته بود شمع و صافی بنزین عوض کردن گفتم پس ریگلاژ ترمز دستی و بازدید لنت ها ؟ یارو اومد نشست تو ماشین دستیو کشید و گاز داد و گفت دستیت که خوبه من در اون لحظه :| دیوار نمایندگی :| ترمز دستی ماشین :| پرنده های روی دیوار :|
نیما2
۲۸ تیر ۱۳۹۲دوستان اول اینکه در مورد کیفیت محصولات هیوندای باید بگم کیفیت ماشینهای کره ای نه پایینه نه بالا برای ما ایرانیهای ماشین ندیده آزرا فرشته اس اما کیفین ماشینهای کره ای بالا نیست ضمنا یه گلایه از مدیران خودرو من ساکن شهر اصفهانم ماشینما 4 بار بردم پیش 3 نمایندگی که آقا ماشین من چراغ چکش روشن می شه هر بار این 3 نمایندگی محترم دیاگ گذاشتن پولشم ازم گرفتن با اینکه خودم کارمند مدیرانم مشکل ماشین من حل نشده یعنی قطعه ندارن یعنی یه سنسور اکسیزن معمولی نا قابل توی شهر بزرگ اصفهان نیست این در حالیه که هر روز اطلاعیه فروش می زنند آخه چطور وقتی قطعه نیست ماشینهای خودشونو به مردم بیچاره می فروشند؟
جوون ایرانی
۲۸ تیر ۱۳۹۲ما یه پراید داریم مدل اسفند 84. موقعی که گارانتی داشت قطعات ریز و درشت زیادی از ماشین خراب می شد ما هم می بردیم نمایندگی شهرمون (دزفول) و بدون هیچ مشکلی برامون سریع قطعات رو تعویض میکردند و حتی یک قرون پول نمی گرفتند. با همین گارانتی بدون دادن هیچ پولی صفحه کلاچ، موتور شیشه بالابر، موتور آنتن، دلکلو، 4 تا کمک فنر و قطعات زیادی تعویض کردیم بدون اینکه مشکلی داشته باشند و باعث بشن دوباره مراجعه کنیم به نمایندگی.
ولی تا جایی که می دونم دو سه ساله اوضاع نمایندگی ها افتضاح شده هم پول اضافه میگیرند بعد کار مردم رو اونجور که باید راه نمیندازند.
راستی میدونید که 10% قیمت تمام شده خودرو مربوط به گارانتی و خدمات پس از فروشه؟؟ یعنی وقتی 20 میلیون برای یک ماشین پول میدی 2 میلیون به خاطر گارانتی قطعات پرداخت میکنی… از قبل 2 میلیون هزینه کردیم پس نمایندگی ها وضیفشون اینه که خرابی ماشین رو بدون گرفتن هیچ پولی درست کنند…