با اینکه در سایت پدال قصد نداریم درباره خودروهای از رده خارج و قدیمی مطلب بنویسیم، و با اینکه پراید چیزی نیست که حرف تازه و گوشه ناشناخته ای برای هیچ راننده ایرانی داشته باشد و چه آنها که این خودرو را داشته اند و چه آنها که از این موهبت به سلامتی نصیبی نبرده اند، بخوبی با همه مشکلات پراید آشنایند، اما به احترام نویسنده این مطلب که زحمت نگارش این متن ارسالی را کشیده اند، یک بار دیگر پراید را مرور می کنیم! نکته دیگر اینکه برای خریدهای اینترنتی نامبرده شده در مقاله، تنها از فروشگاههای معتبر با نشان اعتماد الکترونیکی استفاده نمایید:
یکی از حقیقتهای جامعهٔ ما اینه که بیشتر مردمش پراید دارن. بزارید اینجوری به گم : اگه دارید این مقاله رو میخونید درحالی که ماشینتون پراید نیست بدونید شما جز افراد خاص جامعه حساب میشید و این مقاله فایدهٔ زیادی براتون نداره اما اگه پراید دارید یعنی جز آدمای نرمال حساب میشید. من برای اینکه تیمارستان هارو خلوت کنم چند راه حل برای خلاص شدن از دست مشکلات پراید پیدا کردم امیدوارم کمکتون کنه:
۱- یکی از بدترین مشکلات پراید هیدرولیک نبودن فرمونشه . این مشکل در تمام جهان رفع شده است و اگه برید از یه آدم خارجی بپرسید فرمون مکانیکی چیه طرف بعد از کلی فکر کردن بهتون دستور پخت لازنیا رو میده چون اصلا نمیدونه فرمون مکانیکی چیه همانطور که پدرش نمیدونسته چیه به هر حال این مشکل باید رفع شه یا باید کارخونه این کارو بکنه یا صاحب ماشین که در مورد پراید دومی صدق میکنه. خیلیها میگن چون پراید سبکه فرمون هیدرولیک زیاد واجب نیست اما ماشین همیشه که سبک نیست ممکنه کلی سرنشین توش باشه اون وقت چی میخوان بگن؟ اون وقت میگن اگه پراید پر ادم بشه دیگه نمیتونه راه بره فرمون میخواد چی کار بگذریم. برای هیدرولیک کردن پراید برید نمایندگی و با حداکثر ۳۰۰ تومن از دست این مشکل خلاص شید اگر هم خودتون مهندس بودید چه بهتر خودتون نصبش کنید.
۲- شده تا حالا لنتهای چرختون به اندازه ای داغ شه که بشه بالاش نوشت کورهٔ تاسیسات هسته ای فوردو؟ دلیلش خیلی پیچیدست ولی خلاصش اینه که گاهی لنتها به دیسک چرخ برخورد میکنند و داغ میشند برای رفع این مشکل باید از لنتهای استاندارد – مارک معروف – بدون ازبست ( این گزینه برای کسایی هستش که درگیر مزخرفات سلامتی کرهٔ زمینند) و گاها گران قیمت استفاده کرد اینم حداکثر قیمتش ۱۰ تومن میشه.
۳- یکی از چیز های جالبی که من در مورد لوازم جانبی پراید دیدم شیشه بالابر اتوماتیکه . این وسیله کارش اینه که شیشه های پرایدو مثل شیشهٔ پرشیا میکنه. اگه خوشتون اومد کافیه تو گوگل این جمله رو بزنید ” شیشه بالابر اتوماتیک پراید ” تا فروشگاه های مختلف براتون صف بکشن قیمتش هم حداکثر ۱۵ تومنه برای نصیش اگه چیزی از برق ماشین میدونید خودتون نصبش کنید اگر هم نمیدونید بدید یکی براتون نصب کنه مثل مکانیکی یا هرکی که میشناسید اگه کسیو نداشتید تو اینترنت بزنید اموزش نصب شیشه اتوماتیک و برق خودرو تا دوباره فروشگاهها براتون صف بکشن
۴- تا حالا شده تو ترافیک وحشتناک گیر کرده باشید و تنها خواستتون اومدن عزرائیل باشه و بعد از چند دقیقه میفهمید عزرائیل هم چند تا ماشین عقبتر تو ترافیک گیر کرده و بعد از اینکه ازش نا امید شدید خواستتونو عوض میکنید و میگید ای کاش ماشینم یه مرسدس اس کلاس بود تا الان ماساژورشو روشن میکردم تا ترافیکو احساس نکنم؟ باید بهتون به گم لازم نیست یه اس کلاس بگیرید فقط کافیه تو اینترنت بزنید “خرید ماساژور صندلی ماشین” تا فرشته های نجات شما به صف شن بهتره مارک ای رستو بخرید چون از همه بهتره پس بعد زدن جملهٔ خرید ماساژور … یه ای رست به انگلیسی اخرش بذارید و بهتره مدلهای ۱۰۰ تومنی به بالا رو انتخاب کنید . توضیحاتشو تو همون سایتها گذاشته
۵- به نظر من یکی از واجبترین وسیله های ماشین رهیابه ماهواره ایه . درسته شما خودتون اخرت رهیاب هستید و اصلا جادهها و خیابونارو خود شما طراحیش کردید اما بالاخره ممکنه ادم یه روزی بیوفته تو یه خیابونی که نمیدونه چیه اخر بعد از کلی این ور اون ور رفتن زنگ میزنه به خونه ومیگه بیاید منو از قطب شمال جمع کنید. تا دلتون بخواد انواع جی پی اس تو بازاره اما بهترینشون مارک مارشاله و بهترین مدل مارشال ME-G501 هستش که تمام جادهها وخیابونای ایرانو ساپورت میکنه قیمتش هم حداکثر ۱۸۰ تومنه و میتونید اینترنتی هم بخریدش
۶- یکی از سیستمهایی که نه تنها تو پراید بلکه تو ۲۰۶- ۴۰۵و…جاش خالیه سیستمه کروز کنترله. ممکنه کروز کنترل برای خانوم دکتری که هر روز با ماشینش میره مطب و برمیگرده خونه فایده ای نداشته باشه اما برای کسایی که اصطلاحا بهشون میگن مردان جاده یا کسایی که مسافرت زیاد میرن یه نعمته به خصوص الان که تابستون شده و ملت هر روز میزنن به جادهها . برای خرید این سیستم دوباره تو گوگل بزنید ” کروز کنترل پراید ” تا مغازهها براتون صف بکشن . قیمت کروز کنترل کردن دوربره ۳۰۰ تومنه ( برای پراید ) واسه ۲۰۶ ارزون تره
۷- اگه گفتید موقع رانندگی بیشتر به چه چیزی نگاه میکنیم ؟ اشتباه حدس زدید جواب فرمانه. زشتترین و حال بهم زن ترین چیزی که من دیدم فرمونه پرایده و معلوم نیست از چند تا دمپایی بازیافتی ساخته شده و دوست ندارم موقع رانندگی این عامل استفراغ همش جلوی چشمم باشه . پس میشه گفت خرید فرمون برای پراید یکی از واجبترین کارهاست . شما به هرجا که تو کار ماشین و دزدگیر هستش برید فرمون هم میفروشند و قیمت فرمون حداکثر ۵۰ تومنه فقط تروخدا مدلهای عجیب غریب نگیرید که بعدا بگید ای کاش فرمون پرایدو نگه میداشتم . یه فرمونی بگیرید که زیبا و ساده باشه ( ساده بودنش واجبه چون همانطور که تو مقاله های قبلیم اثبات کردم زیبایی تو سادگی ) ببینید شما با چه اندازه فرمونی میتونید رانندگی کنید نه یه چیزی بگیرید که اندازهٔ قطرش برابر قطر فرمون ماشین برقی کوچیکا که بچهها توش میشینند باشه نه اندازش طوری باشه که بعد از اینکه نشستید پشتش احساس کنید پشته مینی بوس نشستید
۸- این قسمت مورد علاقه همهٔ ماست . رینگ . تقریبا همه جا حتی بقالی ها هم رینگ میفروشند و هرکدوم یه قیمتی دارند بنابراین نمیشه گفت قیمت رینگ فلان قدره همانطور که نمیشه گفت قیمت ماشین فلان قدره ولی از قدیم گفتند هرچی پول بیشتری بدی اش بیشتری هم میخوری . رینگ برای ماشین درست مثل لباس برای ادم میمونه ممکنه یه لباس تو تنتون زار بزنه ممکنه شمارو به طرز وحشتناکی خوشتیپ کنه پس موقع خرید رینگ به این مساله توجه کنید. بهتره رینگهایی با الیاژ المینیوم و اگر پولتون نمیرسه با الیاژ منیزیم بگیرید چون اینا سبک هستند و روی قدرت و سواری ماشین تاثیر چندانی ندارند . برای پراید رینگ بزرگتر از ۱۶ اینچ نندازید چون جلوبندی پراید همینجورش همش عیبه چه برسه رینگ سنگین روش بندازیمو …. حتی اگه میشه از رینگ ۱۳ اینچ استفاده کنید تا بعدا ضرر نبینید . اینها بهترین مارکها هستند سعی کنید از اینا بگیرید البته ۹۰ درصد رینگها با این مارکها اصل نیستند .OZ Racing , BBS
۹- یکی از ویژگیهای پراید اینه که وقتی باهاش برید تو یه جاده ناهموار یا خاکی ( اکثر جاده های ایران همینجوریند ) ماشین شما رو وارد تاریخ و قدمت میکنه و انقدر بالا پایین میشه انگار سوار اسب شدید و تجریهٔ یه اسب سواری تاریخیو به شما میده . این مشکل از کمک فنر های پرایده و بهتره تعویضشون کنید فقط اینجا من یه نکته رو به گم که ۷۰ درصد عمر کمک فنر به رانندگی ما به سنگی داره نه به نوع کمک فنر مثلا تا یه دست انداز میبینید پاتونو رو گاز نذارید تا بعد از رد کردن دست انداز یه ربع تو اسمون پرواز کنید . برای خرید کمک فنر پیشنهاد میکنم کمک فنر های دلفی رو بخرید اما چون بیشتر کمک فنر های دلفی اصل نیستند خریدنش ریسکه اگه از اصل بودن کمک دلفی اطمینان داشتید حتما بخریدش اما اگه مطمئن نبودید کمک فنر های ایرانی پارسیا رو بخرید که اینم با اینکه ایرانیه ولی دست خارجیارو از پشت بسته و یک سال هم گارانتی میده نمایندگیش هم تو میدان فاطمیه شمارش هم اینه ۸۸۹۲۰۳۵۲-۸۸۹۲۰۳۵۳
۱۰- این قسمتو کسایی بخونن که دلشون میخواد وقتی که گاز بدن همه کلهها مثل گل افتابگردون رو به ماشینشون به شه .این قسمت مربوط به اگزوزه . برای خرید اگزوز باید یه بار به خیابون ملت یه سر بزنید تا ببینید چی دلتون میخواد که با مترو هم میشه رفت ( ایستگاه ملت ) اگه دلتون میخواد از اگزوز صدای یه اژدها بزنه بیرون و تمام افراد مسن خیابونتونو سکته بدید باید برید منبع بخرید که ۵۰ تومنه و استیلش ۷۰ تومنه البته اگه برید خیابون ملت قیمتهای مختلفی میبینید شاید نصف این چیزی که گفتم یا شاید گرون تر . اگه میخواید شتاب ماشینتون زیاد به شه اول باید منبع اگزوزو بردارید جاش لوله نصب کنید و بعد هدرز رو ببندید و اخرش هم یه فیلتر هوای اسپرت بذارید اما هزینهٔ این کار خیلی در میاد . چیزی دوربر ۳۰۰ تومن . به نظر من بهتره یه بار به ملت یه سری بزنید و تحقیقاتونو انجام بدید بعد دفعه بعدی با ماشینتون و مقدار پول مورد نیاز برای کارتون به خیابون ملت برید و خریداتونو بکنید
۱۱- یکی از سیستم های به درد بخور برای یه ماشین سنسوره دنده عقبه . کار این سیستم اینه که هنگام پارک کردن فاصله شما رو با ماشین پشتی حفظ میکنه و بهتون میگه چقدره .دیگه با وجود این سیستم لازم نیست نصف هیکلمونو موقع پارک کردن از شیشه بدیم بیرون اخرش هم بزنیم به ماشین عقبی. قیمتش حدودا ۷۰ تومنه و برای خریدش تو گوگل بزنید “فروش و نصب سنسور دنده عقب” بعد معمولا سایت هایی باز میشه که یه شماره توشون هست تا زنگ بزنیم و یکی بیاد نصبش کنه
۱۲- شده تا حالا موقع رانندگی دست راستتون به شدت احساس خستگی کنه و نیاز داشته باشه که روی یه چیزی بذاریمش و اخر میذاریمش رو سر بقل دستیتون ؟ امروزه تمام ماشینای جدید یه چیزی به نام کنسول گذاشتن پشت ترمز دستی تا اگه دستمون اینجوری شد بزاریمش روش تازه بعضیاشونو میشه باز کرد و وسیله توش گذاشت و خیلی هاشون هم حکم یخچال رو دارند . حالا ما که پراید داریم چی ؟ ما باید خودمون این وسیله رو بذاریم . تقریبا کنسولو همه جا میفروشند و قیمتش از ۱۰ تومن شروع میشه تا ۴۰ تومن .مرکزش هم همون خیابون ملته
این ۱۲ تا راه کمک میکنه تا احساس لذتی که خیلی وقت پیش از پرایدمون از دست دادیم و برگردونیم . من زیاد درباره ی لوازم اسپرتی که رو بدنه ماشین استفاده میشه صحبت نکردم چون بیشترشون رو پراید نمیاند مثلا اگه پشت پراید بال عقب نصب کنیم نه تنها قشنگش نمیکنه بلکه به اصطلاح خزش هم میکنه یا خفاشی کردن در های پراید باعث دلقک نشون دادنتون میشه تازه همه ی اینها پر هزینه هستند . به نظر من همین ۱۲ کار به علاوه ی یه خوشبو کننده و یه سیستم صوتی باحال برای پراید بسه
نوشته نویسنده میهمان: امیر وزیری
سجاد
۲۴ مرداد ۱۳۹۱کوچولوترین دروغه دنیا: سایپا ،مطمئن…
گل محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۱چرا دروغ
سایپا ، نا مطئن و …
مستقیم بهشت !!؟
محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۱سایپا مسیر بهشت را بر شما هموار میکند…
گل محمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۱با پراید پنــــــج کیلومتر تا بهشت …!!؟
ALI,N
۲۵ مرداد ۱۳۹۱بحث الکی نکنید پراید ماشین خوبیه
مرگ دست خدا ست , پراید وسیله هست…
آدم پول بده موتور گازی سوار بشه بهتر از پرایده
من حاضرم پیکان گوجه ای سوار شم پراید صفر کیلومتر مدل91سوار نشم!!!
abdi
۲۸ مرداد ۱۳۹۱یه کمی منطقی باشید عموجون / هر چه قدر پول بدی همون قدر آش میگیری.
گل محمد معروف
۱۱ آبان ۱۳۹۱عموجون تو ایران با پول فقط میشه آش گرفت ماشین ایمن با وضع اقتصادی ملت یک رویایی بیش نیست .
سينا
۴ شهریور ۱۳۹۱پراید صبا دوگانه سوز مدل شهریور 89 دارم بسیار بسیار راضی هستم و خدا رو شکر میگم ( البته رانندگی صبورانه و منصفانه ای هم دارم ) معلم هستم روزی 180 کیلومتر یعنی دو تا 90 تا از شیراز تا روستای مدرسه مان چهار نفری میریم میایم مسیرها و سفرهای دیگه هم که به جای خودش هست خلاصه واقعا ماشین خوبی هست خداییش تا همین امشب هیچگونه کاری نداشته جز یک بار لنت جلو . قبلش هم تویوتا سلیکا بسیار عروسک داشتم اما پراید هم عالیست .
گل محمد معروف
۱۱ آبان ۱۳۹۱عزیز جان تو که معلمی مجبوری راضی باشی . بعدم شما از ماشین سر در نمیاری . چند نفر از اعضای خانوادتو همین ماشین زد نفله کرد بعدش می آیی صنف ما .
تازه یادت می آد حرف منو که زدم سایپا نامطمئن .
سينا
۴ شهریور ۱۳۹۱فقط برای جاده های کوهستانی و سربالایی شدید مسلما پراید توانایی خودروهای 1800 سی سی و … رو نداره تنها مشکل منم همین هست که جاده محل کارم سربالایی زیاد داره و با پراید باید صبورانه و مخصوصا با بنزین رانندگی کرد وگرنه برای شهر و جاده های کفی خودرو بسیار مناسبی هست راننده مناسب باشه اونم میتونه مناسب باشه . جاندار و بی جان اگر اذیتش کنی اذیتت میکنه .
راد
۵ شهریور ۱۳۹۱با این وضعیت پراید بهترین خودرو واسه مردم معمولی.زود خراب میشه ولی خرجش کمه.همه جا هم وسایلش هست فقط بشتر از 4-4/5 نباید پول براش بدی.
مرتضي
۶ شهریور ۱۳۹۱با پراید تو جاده رفتن یعنی اینکه جونتو گرفتی تو دستت ؟ مواظب باش باد نبردتش … !!!
حميد
۹ شهریور ۱۳۹۱من پرایدنقره ای مدل 85داشتم خیلی عالی بود در طی 3سال سواری و حدود 45000 کیلومتررانندگی یکبار رادیاتور بخاری عوض کردم – 5 بار لنت عوض کردم – یکبار پوستر ترمز عوض کردم – چندبارهم فیلتر روغن و هوا و روغن موتور –
ولی برادرم یک پرایدسفید مدل 88 داره تا الان حدود 5 میلیون تومن خرجش کرده – ماشینش مثل اوراقی ها شده
Farid
۱۰ شهریور ۱۳۹۱اقا abdi اخه واسه چی باید تو ایران آش اینقدر گرون باشه!!!!!!؟؟؟!
سينا
۱۱ شهریور ۱۳۹۱داداش مرتضی ما ایرانی ها اهل اغراق هستیم . باد نبره !!!؟
ایرج
۱۱ شهریور ۱۳۹۱تا کی مخوان مردم رو بکشتن بدن یا خودرو خوب بسازن یا واردات رو باز کنن
ایرج
۱۱ شهریور ۱۳۹۱راستی کی خط تولیدش قطع میشه
alireza
۱۳ شهریور ۱۳۹۱پراید فقط کره ای!!!
محمدرضا
۱۶ شهریور ۱۳۹۱پراید132 دارم ازش خداییش راضیم البته نظره منه باهاش خوب رفتار کنی باهات اه میاد
رضا
۱۸ شهریور ۱۳۹۱واقعا جالب و جامع بود. متشکرم.
سامیار
۱۹ شهریور ۱۳۹۱با سلام من از سال 87 یک پراید صفر گرفتم وتا الان دارم دروغ چرا یکبار رفتم تعمیرگاه که دیاگ زد گفت قطع کن فنت خراب شده بقیه ایم مدت به جز وازم مصرفی روغن و… خرج دیگه ای رو دستم نزاشته وبه جز موتور ضعیفش که با بنزین سوپر ردیفش میکنم از همه چیزش راضیم مخصوصا کولرش که با گاز خوب خیلی خنک میکنه وتو تابستون تا حالا رو درجه 3 نزاشتم.خلاصه اینکه شاید خیلی امن نباشه ولی یه بار اولاش رفتم اصفهان برگشت راحت 180 باهاش اومدم.اما خب حداکصر سرعت معقول برای این مشین بین 80-110 هستش.البته شاید از لپ لپ ماشین من خوب از آب دراموده نمیدونم!!!!
اما یه چیزی که منو عذاب میده ودوست نویسنده هم امیر وزیری بهش اشاره نکردو گمون نکنم راه حل سیزدهمی هم براش داشته باشه .دریچه بخاریه !!!!
آخه چرا بخاری پراید هیچوقت از جلو نمیتونه بزنه یا از زیرپا میزنه یا از بالا داشبورد.آخه یکی نیست به این سایپا بگه آدم باشعور رنو 5(ماشین قبلیم)هم از جلو بخاری میزد چطوری این نمیشه واینکه یه ماشین مشابه یکی به من نشن بده که بخاریش از جلو نزنه چون داره دیونم میکنه!!!
امیر
۲۰ شهریور ۱۳۹۱چه میشه گفت در مورد پراید؟ من سال 88 یه پراید صفر خریدم و هیچ وقت مشکل جدی پیش نیومد الا اینکه پراید ماشین مسافرت جاده ای نیست و واقعا خسته کننده هست غیر از مشکل امنیتی و ضعیف بودن بدنه و نا مطمئن بودن سیستم ترمز و فرمان و اینا فکر نکنم مشکل خاصی داشته باشه. از نظر طراحی ظاهری به نظرم خیلی زیبا طراحی شده… ماشین کم خرجیه و قطعاتش فت و فراوون و ارزان قیمت ولی بی کیفیت…تنها اشکال نهایی که الان به ذهنم میرسه اینه که به این قیمت نمی ارزه… و به هیچ وجه ارزش 10 میلیون تومان رو نداره..
دانیال
۲۱ شهریور ۱۳۹۱اگه شما ها از ماشین پراید راضی هستین واسه اینه که تا حالا ماشین ندیدین
سامیار
۲۳ شهریور ۱۳۹۱دوست عزیز شما دیدی کافیه !!من نمیدونم مگه تو ایران به جز خانواده سایپا وایران خودرو ومدیران خودرو و کرمان موتور رو هم بزاری 10 تا ماشین هم نمیشه شما چی تو اینها دیدی که ما ندیدیم شاید شما ایران زندگی نمیکنی!! یا نمیدونی ماشین چیه!!
اتفاقا من پدرم 10 ساله که بنز سوار میشه وبنز دست دوم قدیمیش رو به صدتا ماشین ایرانی ترجیح میده!!!بنده تو دوستان صمیمی نزدیکم هم خدارو شکرهمه دارند(خدا بیشترش کنه) و هر روز مدلهای مختلف ماشین رو میبینم وسوار میشم!! مدلهایی که شاید شما از نزدیک از کنارشون رد شده باشی.بنده “تجزبه رانندگی” بابی ام و x3 و بنز c280 amg ونیسان مورانو و هیوندایی کوپه وهیوندایی سوناتا و نیسان ماکسیما ولکسس rx350 را دارم (عرض کردم تجزبه رانندگی ونه سوار شدن)!!
از ماشینهای داخلی هم زانتیا و 206 وپراید ورنو5 و207 وپاترول ورونیز وسمند رو هم تجربه رانندگیشون رو داشتم .پس لطفا شمایی که ماشین دیدین نظرتون رو برای کسایی که ندیدن بگید نه کسایی که با اونها رانندگی کردن!!!
منظور بنده این بود که من 1ری ال ناراضی برای این ماشین خرج اضافی نکردم ولی وقتی برای سرویس لکسس دوستم به نمایندگی رفتیم فقط 150 تومان گرفت بگه عیبی داره یا نه!یا وقتی که سانروف مورانو رفیقم تو جاده چلوس بر اثر افتادن سنگ شکست 2میلیون پول بیزبون واسش دادیم!!یا وقتی رفتیم شمال لب ساحل سوناتا فیلترهاش پراز آشغال وشن شد و 400 تومان هزینه داشت.
حرف من اینه که پراید اگه هر چی مزخرف باشه وگند باشه و ارزشش رونداشته باشه اما با این شرایطی که توش زندگی میکنیم و آپشنهای خیلی کمی که داریم تو جامعه پراید بهترین گزینه برای برطرف کردن نیاز مردم به وسیله نقلیه در سطح شهر هست چه از لحاظ قیمت وهزینه استهلاک وچه مصرف سوخت!!
دوست گرامی شما انگار تو ایران زندگی نمیکنی اینجایی که برای کم کردن هزینهاشون ملت ماشینشونرو گازسوز میکنن وهر بار که من از کنار صف طولانیشون برای گاز عبور میکنم وبه سمت پمپ بنزین میرم واقعا نمیدونم چی بگم از تاسف!!
علیرضا
۸ آذر ۱۳۹۵شکر نعمت،نعمتت افزون کند، البته با تلاش!
من پراید دارم و ازش راضی ام، چون با هشت میلیون سابق و بیست میلیون الان نمیشه پورشه کاین یا حتی میتسوبیشی میراژ خرید که ماشین ترن!
کمی، فقط کمی منطقی و عقلانی حرف بزنیم.
omid
۲۲ شهریور ۱۳۹۱من یه پراید132خریدم هیدرولیک absوهمه جا ام باهاش میرم راضی ام هستم
Higuain
۲۳ شهریور ۱۳۹۱پراید کره ای شرکت کیا= تفاله شرکت فورد امریکا
پراید شرکت سایپا = تفاله از رده خارج شرکت کیا
مرگ و زندگی مردم ایران = پراید سایپا
صد رحمت به قرارداد ترکمنچای! واقعا دم مدیرای کشور گرم. روح پادشاهان بی خاصیت قاجارو زنده کردند.
متاسفانه الان هم همون راه (خودزنی به صنعت خودروی به ایران) با قرارداد بستن با شرکتهای چینی ادامه داره.
هیمن
۲۳ شهریور ۱۳۹۱اون شب تو تاپ گیر ارزون ترین ماشین بازار انگلیس رو نشون می داد(هم قیمت براید بود). دروغ نمیگم… پراید سگشم بهش می ارزید.
البته تو همون بازه قیمتی پورشه کارکرده هم میشد خرید
محمد
۲۳ شهریور ۱۳۹۱درود
من یه پراید 132 مدل 89 دارم 60000 راه رفته. اولین کاری که کردم لاستیک کومهو 185 بستم به 500 هزار تومن جون خودمو راحت کردم. خیلی بهش فشار میارم از جاده چالوس برمیگشتم چیزی حدوده 400 کیلو توش بار و مسافر بود. تقریبا میمالید رو زمین. دور موتور یه دم بین 4000 تا 6000 بود. تو رنج خودش واقعا عالیه تا حالا آخ نگفته. تابستونا همیشه کولر میزنم حتی شبا تا حالا یکبار هم جوش نیاورده حتی تو جاده و سر بالایی های ملایم هم خوب بوده. اگه انتظار لامبورگینی ازش نداشته باشی به بهشت هم نمیری.به نظر من مهم فرهنگ رانندگیه نه ماشین من 10 ساله رانندگی میکنم نزدیک به 400 هزار کیلومتر روندم از وانت پیکان تا ماکسیما روندم ولی حتی خش هم روشون ننداختم.بهتره ما ایرانیها واقعا به هم احترام بذاریم نه اینکه تو پاشنه در فقط تعارف دروغی بکنیم. کاش تو رانندگی هم اینطور بودیم. پراید لاشش میارزه با روا یا آردی
هادی
۲۵ شهریور ۱۳۹۱دوست عزیز یه نگاه به لاشه ی پراید بعد ازتصادف جاده ای بکن به خدا نه ازماشین چیزی باقی می مونه نه ازسرنشینش
حالا هی بگو من ازش راضی ام
منم خوشحالم که تاحالا توی جاده یه عوضی ناشی باهات تصادف نکرده وهنوز زنده
هستی رفیق
pouya
۲۴ شهریور ۱۳۹۱با سایپا بار دیگر مرگ عزیزانتان را تجربه کنیدD:
امیر
۲۵ شهریور ۱۳۹۱نه پراید با توجه به قیمتش بسیار مناسب است ومن فکر می کنم بهترین گذینه در مقایسه با دیگر رقبانش در این حوالی استک
مهدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۱این ماشین واسه داخل شهر و استفاده معمولی طراحی شده، اگه باهاش کار دیگه ای میکنین مثل مسافرکشی و مسافرت خارج شهر، عواقبش پای خودتونه!
علی
۲۸ شهریور ۱۳۹۱این پادشاه کره ای هنوز باید هم وطنان عزیز ما رو در جاده قربانی کنه هنوز زوده به قطع تولیدش فکر کنیم
دوست
۲۸ شهریور ۱۳۹۱راه تو را میخواند پراید!!!