سلام،
پسر بچه رو به پدرش کرد و گفت بابا چرا ما پراید داریم.
پدر پرسید: چطور مگه؟
پسرگفت: آخه دوستام تو مدرسه میگن چون ما پول نداریم که پراید سوار میشیم.
پدر که تو وضعیت بدی واسه جواب دادن بود با کمی مکث گفت، پسرم اونها نمی دونن که پراید بهترین ماشینه، اگه تو خیابون رو نگاه کنی میبینی اکثر مردم پراید سوار میشن، البته تو به دوستاتت این نگو چون اونها هم می فهمن پراید چه ماشین خوبیه می رن بخرن
مکالمه فوق تصویر یه سئوال که شاید تو ذهن خیلی از بچه باشه واسه همین من پراید رو واسه مطلب امروز به نقد کشیدم.
الان که این مطلب رو می نویسم حدود ۷ روز یه پراید ۱۳۱ تحویل گرفتم و امروز ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ روز سه شنبه است. من قبلا پراید داشتم و تجربه سواری اون رو تو چند مدل مختلف و از سالهای مختلف تست کردم و شاید اینطوری من به عنوان یه پراید سوار حرفه ای شناخته بشم، با همه این احوال لذت سوار شدن یه ماشین صفر کیلومتر حتی اگه اون پراید باشه زیاده، حتی گاهی از توهم زیاد فکر می کنم راننده اون بنز۵۰۰ که از کنار من داره رد میشه با نگاه حسرت آمیز به من و ماشینم نگاه می کنه، خوب از تخیلات و لذت داشتن ماشین صفر که رد بشیم می خوام تجربه این ۷ روز رو به شما بگم، گرچه می دونم الان بعضی از شما دارید میگید این یارو چه دل خوشی داره که فکر می کنه مطلب نوشتن راجع به پراید موضوع جذابیه، ولی من با خودم فکر کردم وقتی بالای ۵۰ درصد مردم ما پراید سوار میشن پس پراید هم علاقه مندان زیادی داره، گرچه شاید اگه موضوع مربوط به آخرین مدل بنز بود جذاب تر به نظر می رسید ولی اجازه بدید پراید سوارها هم از یه مطلب راجع به ماشین هاشون داشته باشن.
تغییرات داخلی
تغییرات داخلی پراید باعث شده وقتی سوار اون میشید حس تازه ای داشته باشید، البته من چون یه کم خوره ماشین هستم قبل از تحویل ماشین حسابی تو اینترنت به مقایسه طراحی داخلی این مدل با ماشین های مشابه و روز دنیا داشتم و نتیجه اش این بود که مهندس های سایپا خیلی تلاش کردن تا روح جدیدی تو این ماشین سوار کنن و به نظر من میشه گفت موفق هم بودن ولی با این احوال با ماشین های روز دنیا که هم کلاس پراید( کوچک شهری) محسوب میشن فاصله زیادی دارن، حالا اگه بخوام، اجمالی تغییرات داخلی رو برای شما بگم می تونم تو چند خط خلاصه کنم:
– تغییر کامل جلو داشبورد ( خیلی بهتر و زیبا تر شده)
– تغییر جلو آمپر ( خیلی بهتر شده)
– تغییر کلید های کنترلی مثل کولر و بخاری ( خیلی بهتر و زیبا تر شده و البته به نظرم از MVM 110 قرض گرفتن)
– نصب رادیو پخش CD به همراه پورت USB
– تغییر غربیلک فرمان
– تغییر دریچه های بخاری و کولر
– نصب کلید کنترل وضعیت چراغ جلو
– تغییر رو دری ها و دسته دنده
– تغییر صندلیهای و نصب اهرم تنطیم صندلی
– بهبود عملکرد کلاچ
– و ….
همه تغییرات بالا به نظر من مثبت هستند حتی اگه قرضی هم باشه باز تو ارزیابی من مثبت به نظر هستند و اما تغییراتی رو که من نمی پسندم:
– دستگیره های درب بازکن کیفیت خوبی ندارن و خیلی ضعیف به نظر می رسن
– تو اکثر قسمت های ماشین پلیسه در کناره های قطعات مشاهده میشه
– اکثر قسمت های پلاستیکی جانبی و کلیدها موج دارن و بی کیفیت به نظر می رسه.
– برجستگی و یا قوس زیاد روی غربیلک فرمان (به سختی میشه قفل فرمان نصب کرد که صدای بوق رو در نیاره)
– سرو صدای اضافی درب های جلو در هنگام روشن بودن موتور
– و …
ماشین سواری
بعد از بررسی داخل ماشین باید سواری اون رو هم بررسی کنم که به نظر من با وجود اینکه هنوز پراید سوار شدیم عملکرد بهتری از مدل های قبلی داره و موتور نرم تر کار می کنه و فرمان اون هم علی رقم اینکه هیدرولیک نیست(مدل اس ال) خیلی بهتر از مدلهای قبلی کار میکنه، عملکرد بهتر کولر در مقایسه با مدلهای های قبلی (به نظر کانالهای کولر اتلاف انرژی کمتری دارن)، در قسمت گیربکس هم میشه گفت دندها بهتر تعویض میشن و همچنین بعضی از قطعات داخل موتور هم مثل قسمت انژکتور به نظر با کیفیت تر شدن.
موارد بالا تغییرات مثبت این مدل از نظر بنده است، همچنین از تغییرات منفی میشه به بیشتر شنیده شدن صدای موتور در داخل عنوان کرد که به نظر من نشون از عایق بندی ضعیف تر داره و یا میشه به جنس ضعیف تر رادیاتور اشاره کرد.
در ادامه تغییرات ظاهری اون هم که البته اندک تغییرات رو داشته میشه به چراغ جلوهای شکیل و یکپارچه اشاره کرد و البته قاب متفاوت چراغ های عقب که خیلی حرفی برای گفتن نداره.
نواقض ذاتی پراید
همونطور که در قسمت های قبلی اشاره کردم پراید در مقایسه با خودرو های همکلاس خودش فقط از نظر کلاس عمومی ماشینها بدون در نظر گرفتن قیمت، ایراداتی داره که میشه گفت اونها ذاتی هستند تو مقایسه باید بگم ماشین های هم رده پراید مثل: پژو ۲۰۶، فیات ۵۰۰، مینی کوپر، هیوندای i20، مزدا ۲، تویوتا یاریس و … برتری های دارن که اونها رو تبدیل به یه ماشین روز کرده و یه جورایی سخته که پراید رو با اونها مقایسه کرد در عین حال باید نواقض ذاتی پراید عبارتند از:
– قدرت کم (با وجود داشتن موتور ۱۳۰۰ فقط ۶۳ اسب بخار قدرت داره درحالی که ماشینهای مشابه از ۷۵ اسب بخار به بالا قدرت دارن)
– ضعف سیستم جلوبندی
– ضعف سیستم ترمز ( حتی در مدل های مجهز به ABS)
– طراحی داخلی ساده (مثلا اگه تو ترافیک خسته بشی و بخوای دستت رو جایی برای استراحت بزاری جایی پیدا نمی کنی)
– عایق بندی ضعیف
– وزن کم ( در سرعت زیاد این عامل بسیار خطرناک خواهد بود)
– طراحی بدنه قدیمی ( مربوط به دهه ۸۰ میلادی)
– رنگ بدنه ضعیف ( با کمترین ضربه رنگ مخدوش خواهد شد)
– حجم باک کم ( تو استانداردهای نانوشته، ذکر شده باید بتونی مسافت ۶۰۰ کیلومتر رو بدون سوخت گیری طی کنی که این مورد الان تو ماشین های روز دنیا اجرا شده)
تاریخچه
اگه به تاریخچه پراید نگاه کنید، به فورد فستیوا می رسید که تا سال ۱۹۹۸ هم در آمریکا تولید می شده و در مدل ۳ درب و در کلاس خودش اقبال خوبی هم داشته و به موازات فورد، شرکت کیا اون رو تبدیل به یه ماشین ۵ درب و در ادامه مدل ۴ درب صندوق دار میکنه، این ماشین ابتدا یه ماشین کوچک شهری بوده و باید انتظار همین کالا رو داشته باشیم ولی وقتی که تو ایران معمولا با توجه به قیمت ماشین اکثر مردم اون رو سوار میشن، یه جواریی همه نو کارایی برای اون تعریف میشه و انتظارات بالا میره مثلا استفاده به عنوان تاکسی، ماشین خانواده، ماشین مسافرت، ماشین کار و حتی بعضی ها پراید رو اسپورت می کنن (جواد بازی در میارن) … ولی اگه به استفاده اصلی اون نگاه کنیم به نظر من و در شرایط کنونی قیمت های ماشین تو ایران، نمره قابل قبول رو خواهد گرفت، البته یه توصیه ای هم به دوستان سایپایی دارم و اون اینکه همون طور که حتما شما هم می دونید تغییرات تو ظاهر و بدنه ضمن بهبود شکل ظاهری، کمک می کنه مشتریان رضایت بیشتری داشته باشن و حالا که شما به این حد رسیدن که مدل ۱۳۲ رو طراحی کنید، دمیدن یه روح تازه مثل تیبا(حتی اگه جلوی ماشین زشت باشه) در پراید تجربه کردید، تغییرات در غالب های بدنه تو این ماشین هم نباید کار خیلی سختی باشه، ولی حداقل با این کار به مصرف کننده های پراید تو ایران که اتفاقا کم هم نیستند احترام خواهید گذاشت.
در پایان این مطلب می خوام بگم اونهایی که به فکر ماشین نو در این قیمت ها هستند صرف نظر از اینکه انتخاب دیگه ای ندارن (به غیر از MVM110)، پراید ۱۳۱ و یا هم خانواده های مشابه اون مثل ۱۳۲، ۱۱۱ و ۱۴۱ ماشین خوبیه و شما را به درسر نمی اندزه ( البته اگه شانس بیارین) ولی مهمتر از همه اینکه با چشم باز و بدونید چی می خرید و انتظار یه ماشین کوچک شهری رو داشته باشید تا کمتر پراید رو با ماشین های روز و مدل بالا مقایسه کنید، در ضمن توصیه می کنم به غیر از رنگ سفید به رنگهای دیگه فکر کنید چون الان رنگهای خوبی تو بازار موجوده، البته امیداورم یه روزی ماشینی رو که آرزو دارین بخرین و اون موقع اگه به زمان داشتن پراید فکر کردید خاطره خوب از این ماشین یادتون بیاد و ماشین سازهای ما هم یاد بگیرن ماشین خوب و با کیفیت تولید کنن و به مصرف کننده و خواسته هاش احترام بگذارن.
نویسنده: وحید گودرزی
؟
۴ آذر ۱۳۹۱سلام مردم!!!!این موضوعات و گلایه های شما وناراحتیتون از موجودی به نام پراید واقعا به حق و درسته/اما باید به همه جنبه ها نگاه کرد/این جوون های بیکار اگر تو جامعه بمونن چی میشه؟یا معتاد میشن یا موارد دیگه که نیازی به ذکر نیست که همش برا جامعه ضرر داره/پس چه بهتر که یه عده از این جوونا بمیرن؟ها؟شما راهی برا کشتنشون به ذهنتون میاد به جز پراید؟پس قدر وجود نازنین این گیوتین 2012 رو بدونید/
ساشا
۲۰ بهمن ۱۳۹۱چه کسی میخواهد به بازار انحصاری خودرو پایان دهد؟
م
۴ آذر ۱۳۹۱دوست عزیز همه مزیت ها و نواقص رو گفتی ولی نکته کلیدی همون جمله اگه شانس بیارید بود چون متاسفانه الان تو اینجا ماشین خریدن شبیه بلیط بخت آزمایی شده باید قبل از تحویل ماشین کلی نذر و نیاز کنی که ماشین خوب نسیبت بشه و گرنه از کرده خودت پشیمون می شی
کماندار
۴ آذر ۱۳۹۱از مدیران سایپا میخوایم یکم قیمت رو بالا ببرید اطفا ما پول زیادی آوردیم میخوایم بدیم به شما
احسان
۴ آذر ۱۳۹۱خط تولید پراید نقشه دشمن صهیونیستی (اسرائیل) است تا از نسل ایرانی ها بکاهد و جمعیت ایران کم شود.
saheb
۴ آذر ۱۳۹۱با سلام خدمت اقایون
بنده با همین پراید ۸۱ مسافت350,000 کیلومتر رو رفتم عیدنوروز ۹۰ هم تا مشهد باش رفتیم، امسال هم ایشالله قصد تبریز رو داریم،
بابا پراید یکم بهش برسی مثل خر واست کار میکنه اما اگه مثل یه خر با رفتار کنید بهاتون اصلا دووم نمیاره. بلا نسبت
تشکر
فرامرز
۶ خرداد ۱۳۹۲بحث نگهداری نیست. بحث امنیته! تکراری بودنه! گرونیه! کیفیته! (تو میتونی با سرویس متناوب یه ماشین بی کیفیت رو 10 سال هم داشته باشی ولی اون همیشه بی کیفیته و هر لحظه ممکنه اتفاقات ناخوشایندی برات به همراه داشته باشه). تو منظورم تو نوئی بود و شما خواننده محترم نبود.
شهدای سایپا
۴ آذر ۱۳۹۱سایپا بهترین وسیله برای سفر به آخرت.پس ممطمن باشیم. یورو پنج جهنم و بهشت رو گر فته .تازه جایز ه همکاری با فرشته ی مرگ رو نیز دریافت کرده.پس کی سایپا میخواد. میخواد این اندیشه های خوب دانشجویان رو که خیلی سرشکن میشه رو قبول کته.
کماندار
۵ آذر ۱۳۹۱نه باباشوخی کردم
aryamehr
۱۶ آذر ۱۳۹۱پراید واسه خودش آشغاله قبول بده قبول لیاقت ما بیشتر ازایناست قبول ولی یکمم فکر کنید ماتوکدوم کشورزندگی میکنیم سیاست کشورمون در دنیا چیه وضعیت معیشتیه مردم چطوره طرف خارج ازایران ماشینی ک اینجا رویاستومیخره کیفشو میکنه خرابم شد مثل نوکرواسش درست میکنن دوباره میره صفا ولی اینجا ماشینو چندین برابر اونجا میخری خراب شد حالابگرد دنبال قطعه تعمیرکار خوب ودرکل واست ماشین میشه بلای جون ماشینای ایرانیم جز پراید 405 پارس سمند که همه چیشون پیدا میشه نه همیشه البته بقیه ماشیناهم موقع خراب شدن عذابن نبود تعمیرگاه وتعمیرکار تخصصی مخصوصا توشهرستانها نبود قطعه ولوازم جانبی و…مثلا ماسورن صفرازکارخونه گرفتیم ef7تاموقعی ک سالمه خوبه استوپر یاهمون دریچه گازش خراب شد تهران حتی قطعه نیست خوب پس جز همون چندتاماشین ک گفتم نمیشه چیزی خرید چون واقعا دردسره مگه پراید واسه داخل شهرچه بدی داره مصرف سوختش پایینه کوچیکه abs air bagهم ک زدن فقط مسافرت باهاش خطرناکه دیگه چه میشه کرد وقتی چاره نیست خیابونا پرمیشه از پراید مرگ دست خداست پراید وسیلست
حمید
۱۶ آذر ۱۳۹۱s
محمدهادی
۱۹ آذر ۱۳۹۱به نظر من وقتی مرگ آدم فرا برسه پراید و تویوتا و هیوندای و سمند و این حرفا نداره اجل کار خودشو میکنه … پراید از هیچی بهتره ولی اگه پولش باشه شما بهترینشو بخر :)
احمد
۳۰ آذر ۱۳۹۱خدایا شکرت که هیچوقت قرار نیست سوار پراید بشم :)
We
۳۰ اسفند ۱۳۹۱دوست من احمد آقا و البته باقی دوستان سلام
من از اولین پرایدی که اومد توی بازار، یعنی چند سال قبل اینکه گواهینامه بگیرم، با خودم عهد کردم که اگر باقی عمرم زیر برف و بوران بمیرم! هرگز بر مرکبی به نام پراید سوار نشم. دست بر قضا بعد از ده سال که از گواهینامه من می گذشت، به دلیل شرایط کاری مجبور به خرید خودرو شدم و البته با وجود درآمد کم، تنها انتخاب بنده چیزی نبود جز این ارابه مرگ!!! طی یکسال و پیمودن 35000 کیلومتر طی مسیر در جاده های نا امن ایران، که البته رانندگان بی تجربه و نادان، خودروهای نامطمئن و در نهایت جاده ها آن را نا امن می کنند، و اذیتهای بسیاری که با وجود نظر و نیاز فراوان! این ماشین بر من تحمیل کرد، ولی با توجه به رانندگی با احتیاط بنده و لطف خدا حتی زمانی که در کیلومتر 400 در اتوبان، ترمزهای خود را از دست دادم، حدود 300 کیلومتر با حداقل کارایی ترمز طی مسیر کردم…
اگر از من بپرسید که به چهارچرخ و حلب روغنی چون پراید سایپا چند نمره میدی؟ قطعا نمره ای بیش از 100000 خواهم داد!!! البته با علامت منفی!!! اما در کشوری که سرمایه دار آن برای قشر ضعیف جامعه شرایطی را ایجاد می کند که حق انتخابی جز این فرقون نداشته باشد، او نیز به ناچار مجبور به قبول این ماشین تحمیلی خواهد بود. ولی این به آن معنی نیست که کسی که پراید سوار می شود، نمی داند که مثلا تویوتا کمری خودروی به مراتب بهتری است! بلکه توان خرید بیش از پراید را ندارد…
از طرفی اگر کمی مثبت اندیش باشیم باید بگم اگر با این ماشین در اتوبان با حداکثر سرعت 80-90 برانیم و در شهر هم سرعت مناسب داشته باشیم و از لایی کشی و تک چرخ زدن با این ماشین خودداری کنیم! و البته مراقب کامیون های بنز قدیمی، خودروهای دیگر، عابرین پیاده، موتور و دوچرخه سوار و حتی کودکان سه چرخه سوار نیز باشیم، تا خدای ناکرده با برخورد با ما به خودروی ما آسیبهای جدی وارد نسازند!!! اگر این موارد را رعایت کنیم، پراید نیز می تواند ما را از گزند سرما و گرما و البته مسافرکشهای بی انصاف و دزدهای زورگیر و بسیاری موارد دیگر در امان بدارد.
به امید روزی که سرمایه دار بی وجدان ایرانی از خواب شیطانی بیدار شده و به خود بیاید و خودرویی جدید در کلاس پراید ولی با استانداردهای روز دنیا از یک برند معتبر با قیمت بازارهای آزاد جهانی به دست مصرف کننده رنج دیده ایرانی بدهد. ضمنا دلیل اینکه شب در گوشه ای از شهر خانواده ای گرسنه به رخت خواب میرن اینه که در گوشه ای دیگر خانواده دیگری از سیری بیش از حد 80 درصد شام خود را به سطل زباله می ریزند! یادمون باشه وقتی جامعه ای بیکار و گرسنه باشه، اون جامعه نا امن میشه.
در پناه خدا
محمد
۲ دی ۱۳۹۱واقعا دل خوشی داری پدر جان!
محسن
۷ دی ۱۳۹۱نامهای دیگر پراید:لگن فرغون اشغال ….بخدا حیف پول برای ماشین ایرانی خرج بشه مخصوصا که الان دیگه یک بار مصرف شدن .شما فکر کردین مردم ایران چین بگم که اشتباه میکنید خودتونین.
شروین
۲۶ اسفند ۱۳۹۱آخه عزیزدلم اینکه میگی حیف پول که واسه ماشینای ایرانی بدیم به نظرت میتونی آزرا 30هزاردلاری با دلار 3500تومنی بخری؟با اینکه این ماشین توایران لوکسه ولی ماشین چندان لوکس و جالبی نیست توخارج.پس ناچاریم که همینارو سوارشیم
حسین
۱۸ دی ۱۳۹۱چقد امکانات اضافه کردنا خیلی وا……..یه تعداد کشته ها بیشتر نشه الان که این زیاده با این پراید لعنتی
رضا عشق سمند LX
۲۹ دی ۱۳۹۱آخه پراید ماشینه که خدا وکیلی در موردش صحبت کنید برید سمند LX بخرید حالش رو ببرید پرایدت رو آتیش بزن نگی ماشین دارم بگو پراید دارم
امیر
۴ بهمن ۱۳۹۱دوستان جوش نزنید.منطقی بحرفید.
پراید ارزش پول دادن داره ولی نه 17 میلیون. درصورتی که نباید قیمتش از3-4 بالابزنه..بععله پراید ارزش داره فقط 3 ملیون.نه بیش نه کم
دوست عزیز شمایی هم میگی برو سمند بخر مثل اینکه خبر نداری..سمند از سال 86-7 به بعد کاملا با قطعات چینی منتاژ میشه..من تاحالا هیچ کس رو ندیدم که از سمند راضی باشه.
بهترین ماشین الان که نه 5ماه پیش..پژو 405 مدل 83 تا 86 بود..ژو جدیدا هم خیلی وقته پتیدن…شما یه پژو 405 صفر رو ببر 1ساعت یه جا پارک کن بیا ببین دریای روغن رو زیر ماشین.
هیچ چیز خودروسازهای داخلی درست نیست.اون از رنگ بدنه که جلو آفتاب بزاریش یا چندبار بشوریش رنگ تعطیل خواهد شد
ahmad rzea
۴ بهمن ۱۳۹۱!!!!!!!!!!!!!!!!!!!تعجب کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1-مواد تویلیدی ماشینو داریم. اما نمیدونم چه طوری که موادی که جهان از ما میخرن ماشینی که تولید میکنند اندازه قیمت پراید ماست اما تفاوتهای بزرگ ان: 1-بزرگتر 2-بهتر 3-ایمن تر
2-میدونم که کارخانه رنو و پژو فرانسه برخی قطعات موتور را از تبریز خودمون میخرن ودوباره اون موتورو به ما میفروشن البته دو برابر
پس موندم چطوری که با این همه ظرفیت باید ماشین گرون یه بار مصرف که به قول برخیها مانند هندونه است باید سوار بشیم.
خوب فکر کنم خوب تعجب کردید؟؟؟؟؟؟؟؟
سعيد
۷ بهمن ۱۳۹۱دوستان خرداد 90 پراید 141 نوک مدادی گرفتم وزنش حدود 150 کیلو گرم اضافه شده که کاملا مشخصه ولی به علت وزن زیاد درت موتور حدود 10 درصد پائین اومده
ولی کولر ان بهینه شده و اصلا در قدرت و سرعت تاثیری نداره. ترمز ABS مزخرف چینی فرمان هیدرولیک بدتر از فرمان معمولی بینهایت مزخرف. فقط تنها خوبی پراید لوازم ارزونتر و اینکه اکثر تعمیرکارا ازش سر درمیارن. من خودم با پرایدم امسال تابستون رفتم ارمنستان و گرجستان خدائیش اصلا اذیت نکرد و مردم گرجستان خیلی از طراحیش خوششون اومده بود!!! و دورش جمع شده بودند.
عیسی
۱۳ بهمن ۱۳۹۱البته دوستان اینو هم در نظر بگیرن که پراید تا حدودی از نظر قیمت خوب بود ولی از وقتی پراید و همچنین کل ماشینا قیمتشون رفته بالا به نظر من پیاده موندن بهتر از خریدن یه ماشین پراید 17 میلیونیه !!!
امین
۱۶ بهمن ۱۳۹۱با چهار گروه حرف دارم
یکی اونایی که میگن پراید خوبه و طرفدار داره و از این داستانا، باید بگم هر کی پراید داره یا از رو اجبار و بی پولی پراید داره (مثل خودم) یا اصلا نمیدونه ماشین رو با چه حروفی مینویسن
دوم گروهی که میگن سمند خوبه و پژو خوبه و … که باید بگم شما لیاقتتون همون سمند و پژو ئه
سوم گروهی که پولدارن و ماشینای خیلی لوکس دارن، باید بگم خوش به حال شما مرفه های بی درد که نمیدونین ما چی میکشیم
چهارم اونایی که ماشین آمریکایی دارن، باید بگم دم همتون گرم، ماشین فقط ماشین آمریکایی، هیچی مثل کادیلاک و شورولت و بیوک و دوج و فورد و کرایسلر و … که بهترین های آمریکایین نمیشه
پوریا
۱۷ بهمن ۱۳۹۱دوستان عزیز…
ماشینه ایرانی , ایرانیه… ببخشید چینیه!!
پراید و سمند و 206 و پارس نداره….
همشون بی کیفیت هستن و به قیمتشون مفت نمی ارزن…
من 206 اس دی داشتم دهنمو صاف کرده بود به خاطر قطعات چینیش و دسته موتور می برید…
پارس داشتم بدتر از اون ( با واشر سرسیلندرهای چینیش) اصلش گیر نمیاد اصلا…. (تحریمیم)
یه مدت I30 هیوندای داشتم که تازه فهمیدم ماشین یعنی چی… که به حول و قوه الهی و به علت بالا کشیدن دلار و قیمت ماشین فروختمش..
و الان پراید دارم …..
پراید… تو ایران و با این راننده هاش فقط پراید باید داشت تا دلت نسوزه…….. تازه.. قیمتشم که رسیده به زانتیا !!!!
(( پراید رسید به زانتیا .. مهدی بیا مهدی بیا ))
حسین
۲۹ شهریور ۱۳۹۳لطفا برای خودشیرینی با مسائل مذهبی ودینی کار نداشته باشید
خریدار
۱۸ بهمن ۱۳۹۱سلام در خرید پراید 131 sl بین دو رنگ نقره ای و نوک مدادی حق انتخاب دارم. به نظر شما که زیاد پراید خرید و فروش کردی کدوم رنگش قشنگتره و بهتر فروش میره؟ لطفا راهنماییم کنید.
HAMED
۱۹ بهمن ۱۳۹۱سلام من امروز پرایدمو فروختم وراحت شدم !!! البته 8میلیون خریدمش امروز دادمش 14500000 سود کردمو راحت شدم از شرش ×× توروخدا پول کم داری ماشین بخری اصلا نخر نه اینکه پولتو حرام پراید کنی!!!!!!از من نصیحت !!!
ارزش افزوده
۲۰ بهمن ۱۳۹۱چرا پراید می خریم؟؟ خوب نخر
کی میگه بری این آشغالو اسم بنویسی 20 ملیون؟؟
همین امثال شماها اگه نمی خریدید قیمت این لگن از 5 ملیون بالا نمی رفت.
مجبوری بخری؟ نخر با تاکسی برو.
ma
۲۰ بهمن ۱۳۹۱چطو نخرم؟
اکبر
۲۷ بهمن ۱۳۹۱ماشینهای جدید سایپا خوبه مثل 131 sx فقط موتورش ضعیف هست
mohammad
۲۷ بهمن ۱۳۹۱اهای مردم ترخدا پراید نخرید ! پراید ماشین خوبی نیست! استهلاک خوبی نداره! همش ماشین زیرش روغن سوزنی داره! پراید معلولی یا 131 یا 132 یا 111 همشون اشغال هستن! اصلن بدرد نمیخورن! جز اینکه فقط تو خیبابون یا تو جاده تصادف میکنه هیچ خیری واسه شماها نداشته!! از من به شماها نصحیت کسی پراید نخره بدرد نخوره!! چون هم قیمتش رفته بالا هم رانندگی روغن سوزی داره! کاملا” باهات موافقم اقا محسن؟؟ به نکته ی خوبی اشاره کردی؟
mohammad
۲۷ بهمن ۱۳۹۱مردم هیچ کسی پولشو بابت ماشین خریدن دور نریزه! چون الان قیمت ماشین ها خیلی گرون شده! تا پریروز 206اس دی مدلV8 36/00000 میلییون بود ! و قیمت رانا هم حول و حشو 32/00000 میلییون ! بعید نیست فردا هم قیمت هر کدوم از ماشین ها گرون بشه!! از من به شماها نصیحت ملت عزیز! کسی فعلن ماشین نخره! تا شاید این ایران خودرو و سایپا خودشون منت کشی کنن و به پای شماها بیفتن که برید کل ماشین هارو ازشون بخرید! فعلن چند روزی دست تحمل کنید تا با این شرایط اقصادی خود دولت یه خاکی توسرشون بریزن؟؟
ارزش
۸ اسفند ۱۳۹۱حالا هی ما بگیم اصلا ماشین نخرید. کو گوش شنــــوا؟؟؟؟؟؟؟
بخر ببینم به کجا میرسی
میثم
۲۷ اسفند ۱۳۹۱بابا من از دوران کودکی با آرزوی ماشین بزرگ شدم.حالا که اومدم سر کار تو سن 27 سالگی پول درآوردم هیچی نمی تونم بخرم بجز پراید.الان دو سال تو عسلویه با مدرک مهندسی کار کردم ولی با کلی خساست بازی پولم تازه اندازه پرایده.دلمون خوشه که داریم زندگی میکنیم.
هادی
۸ فروردین ۱۳۹۲هربلایی سرمون بیاد حقمونه میدونید چرا؟
خودمون برای خودمون ارزش قائل نیستیم
از بس که همش نتونستم ماشین صفرکیلومتر بخرم و ماشین کارکرده ولگن اینو اونو سوار شدم وتازه هزینه سنگینی که برای تعمیره ماشین وبه دنباله اون تعمیرکارای بی تجربه و بی وجدانی که داریم خسته شدم
بابا یکی بیاد بگه پراید یا هر ماشینه دیگه چرا باید اینقدر قیمتش بالا باشه؟