سلام،
پسر بچه رو به پدرش کرد و گفت بابا چرا ما پراید داریم.
پدر پرسید: چطور مگه؟
پسرگفت: آخه دوستام تو مدرسه میگن چون ما پول نداریم که پراید سوار میشیم.
پدر که تو وضعیت بدی واسه جواب دادن بود با کمی مکث گفت، پسرم اونها نمی دونن که پراید بهترین ماشینه، اگه تو خیابون رو نگاه کنی میبینی اکثر مردم پراید سوار میشن، البته تو به دوستاتت این نگو چون اونها هم می فهمن پراید چه ماشین خوبیه می رن بخرن
مکالمه فوق تصویر یه سئوال که شاید تو ذهن خیلی از بچه باشه واسه همین من پراید رو واسه مطلب امروز به نقد کشیدم.
الان که این مطلب رو می نویسم حدود ۷ روز یه پراید ۱۳۱ تحویل گرفتم و امروز ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ روز سه شنبه است. من قبلا پراید داشتم و تجربه سواری اون رو تو چند مدل مختلف و از سالهای مختلف تست کردم و شاید اینطوری من به عنوان یه پراید سوار حرفه ای شناخته بشم، با همه این احوال لذت سوار شدن یه ماشین صفر کیلومتر حتی اگه اون پراید باشه زیاده، حتی گاهی از توهم زیاد فکر می کنم راننده اون بنز۵۰۰ که از کنار من داره رد میشه با نگاه حسرت آمیز به من و ماشینم نگاه می کنه، خوب از تخیلات و لذت داشتن ماشین صفر که رد بشیم می خوام تجربه این ۷ روز رو به شما بگم، گرچه می دونم الان بعضی از شما دارید میگید این یارو چه دل خوشی داره که فکر می کنه مطلب نوشتن راجع به پراید موضوع جذابیه، ولی من با خودم فکر کردم وقتی بالای ۵۰ درصد مردم ما پراید سوار میشن پس پراید هم علاقه مندان زیادی داره، گرچه شاید اگه موضوع مربوط به آخرین مدل بنز بود جذاب تر به نظر می رسید ولی اجازه بدید پراید سوارها هم از یه مطلب راجع به ماشین هاشون داشته باشن.
تغییرات داخلی
تغییرات داخلی پراید باعث شده وقتی سوار اون میشید حس تازه ای داشته باشید، البته من چون یه کم خوره ماشین هستم قبل از تحویل ماشین حسابی تو اینترنت به مقایسه طراحی داخلی این مدل با ماشین های مشابه و روز دنیا داشتم و نتیجه اش این بود که مهندس های سایپا خیلی تلاش کردن تا روح جدیدی تو این ماشین سوار کنن و به نظر من میشه گفت موفق هم بودن ولی با این احوال با ماشین های روز دنیا که هم کلاس پراید( کوچک شهری) محسوب میشن فاصله زیادی دارن، حالا اگه بخوام، اجمالی تغییرات داخلی رو برای شما بگم می تونم تو چند خط خلاصه کنم:
– تغییر کامل جلو داشبورد ( خیلی بهتر و زیبا تر شده)
– تغییر جلو آمپر ( خیلی بهتر شده)
– تغییر کلید های کنترلی مثل کولر و بخاری ( خیلی بهتر و زیبا تر شده و البته به نظرم از MVM 110 قرض گرفتن)
– نصب رادیو پخش CD به همراه پورت USB
– تغییر غربیلک فرمان
– تغییر دریچه های بخاری و کولر
– نصب کلید کنترل وضعیت چراغ جلو
– تغییر رو دری ها و دسته دنده
– تغییر صندلیهای و نصب اهرم تنطیم صندلی
– بهبود عملکرد کلاچ
– و ….
همه تغییرات بالا به نظر من مثبت هستند حتی اگه قرضی هم باشه باز تو ارزیابی من مثبت به نظر هستند و اما تغییراتی رو که من نمی پسندم:
– دستگیره های درب بازکن کیفیت خوبی ندارن و خیلی ضعیف به نظر می رسن
– تو اکثر قسمت های ماشین پلیسه در کناره های قطعات مشاهده میشه
– اکثر قسمت های پلاستیکی جانبی و کلیدها موج دارن و بی کیفیت به نظر می رسه.
– برجستگی و یا قوس زیاد روی غربیلک فرمان (به سختی میشه قفل فرمان نصب کرد که صدای بوق رو در نیاره)
– سرو صدای اضافی درب های جلو در هنگام روشن بودن موتور
– و …
ماشین سواری
بعد از بررسی داخل ماشین باید سواری اون رو هم بررسی کنم که به نظر من با وجود اینکه هنوز پراید سوار شدیم عملکرد بهتری از مدل های قبلی داره و موتور نرم تر کار می کنه و فرمان اون هم علی رقم اینکه هیدرولیک نیست(مدل اس ال) خیلی بهتر از مدلهای قبلی کار میکنه، عملکرد بهتر کولر در مقایسه با مدلهای های قبلی (به نظر کانالهای کولر اتلاف انرژی کمتری دارن)، در قسمت گیربکس هم میشه گفت دندها بهتر تعویض میشن و همچنین بعضی از قطعات داخل موتور هم مثل قسمت انژکتور به نظر با کیفیت تر شدن.
موارد بالا تغییرات مثبت این مدل از نظر بنده است، همچنین از تغییرات منفی میشه به بیشتر شنیده شدن صدای موتور در داخل عنوان کرد که به نظر من نشون از عایق بندی ضعیف تر داره و یا میشه به جنس ضعیف تر رادیاتور اشاره کرد.
در ادامه تغییرات ظاهری اون هم که البته اندک تغییرات رو داشته میشه به چراغ جلوهای شکیل و یکپارچه اشاره کرد و البته قاب متفاوت چراغ های عقب که خیلی حرفی برای گفتن نداره.
نواقض ذاتی پراید
همونطور که در قسمت های قبلی اشاره کردم پراید در مقایسه با خودرو های همکلاس خودش فقط از نظر کلاس عمومی ماشینها بدون در نظر گرفتن قیمت، ایراداتی داره که میشه گفت اونها ذاتی هستند تو مقایسه باید بگم ماشین های هم رده پراید مثل: پژو ۲۰۶، فیات ۵۰۰، مینی کوپر، هیوندای i20، مزدا ۲، تویوتا یاریس و … برتری های دارن که اونها رو تبدیل به یه ماشین روز کرده و یه جورایی سخته که پراید رو با اونها مقایسه کرد در عین حال باید نواقض ذاتی پراید عبارتند از:
– قدرت کم (با وجود داشتن موتور ۱۳۰۰ فقط ۶۳ اسب بخار قدرت داره درحالی که ماشینهای مشابه از ۷۵ اسب بخار به بالا قدرت دارن)
– ضعف سیستم جلوبندی
– ضعف سیستم ترمز ( حتی در مدل های مجهز به ABS)
– طراحی داخلی ساده (مثلا اگه تو ترافیک خسته بشی و بخوای دستت رو جایی برای استراحت بزاری جایی پیدا نمی کنی)
– عایق بندی ضعیف
– وزن کم ( در سرعت زیاد این عامل بسیار خطرناک خواهد بود)
– طراحی بدنه قدیمی ( مربوط به دهه ۸۰ میلادی)
– رنگ بدنه ضعیف ( با کمترین ضربه رنگ مخدوش خواهد شد)
– حجم باک کم ( تو استانداردهای نانوشته، ذکر شده باید بتونی مسافت ۶۰۰ کیلومتر رو بدون سوخت گیری طی کنی که این مورد الان تو ماشین های روز دنیا اجرا شده)
تاریخچه
اگه به تاریخچه پراید نگاه کنید، به فورد فستیوا می رسید که تا سال ۱۹۹۸ هم در آمریکا تولید می شده و در مدل ۳ درب و در کلاس خودش اقبال خوبی هم داشته و به موازات فورد، شرکت کیا اون رو تبدیل به یه ماشین ۵ درب و در ادامه مدل ۴ درب صندوق دار میکنه، این ماشین ابتدا یه ماشین کوچک شهری بوده و باید انتظار همین کالا رو داشته باشیم ولی وقتی که تو ایران معمولا با توجه به قیمت ماشین اکثر مردم اون رو سوار میشن، یه جواریی همه نو کارایی برای اون تعریف میشه و انتظارات بالا میره مثلا استفاده به عنوان تاکسی، ماشین خانواده، ماشین مسافرت، ماشین کار و حتی بعضی ها پراید رو اسپورت می کنن (جواد بازی در میارن) … ولی اگه به استفاده اصلی اون نگاه کنیم به نظر من و در شرایط کنونی قیمت های ماشین تو ایران، نمره قابل قبول رو خواهد گرفت، البته یه توصیه ای هم به دوستان سایپایی دارم و اون اینکه همون طور که حتما شما هم می دونید تغییرات تو ظاهر و بدنه ضمن بهبود شکل ظاهری، کمک می کنه مشتریان رضایت بیشتری داشته باشن و حالا که شما به این حد رسیدن که مدل ۱۳۲ رو طراحی کنید، دمیدن یه روح تازه مثل تیبا(حتی اگه جلوی ماشین زشت باشه) در پراید تجربه کردید، تغییرات در غالب های بدنه تو این ماشین هم نباید کار خیلی سختی باشه، ولی حداقل با این کار به مصرف کننده های پراید تو ایران که اتفاقا کم هم نیستند احترام خواهید گذاشت.
در پایان این مطلب می خوام بگم اونهایی که به فکر ماشین نو در این قیمت ها هستند صرف نظر از اینکه انتخاب دیگه ای ندارن (به غیر از MVM110)، پراید ۱۳۱ و یا هم خانواده های مشابه اون مثل ۱۳۲، ۱۱۱ و ۱۴۱ ماشین خوبیه و شما را به درسر نمی اندزه ( البته اگه شانس بیارین) ولی مهمتر از همه اینکه با چشم باز و بدونید چی می خرید و انتظار یه ماشین کوچک شهری رو داشته باشید تا کمتر پراید رو با ماشین های روز و مدل بالا مقایسه کنید، در ضمن توصیه می کنم به غیر از رنگ سفید به رنگهای دیگه فکر کنید چون الان رنگهای خوبی تو بازار موجوده، البته امیداورم یه روزی ماشینی رو که آرزو دارین بخرین و اون موقع اگه به زمان داشتن پراید فکر کردید خاطره خوب از این ماشین یادتون بیاد و ماشین سازهای ما هم یاد بگیرن ماشین خوب و با کیفیت تولید کنن و به مصرف کننده و خواسته هاش احترام بگذارن.
نویسنده: وحید گودرزی
هادی
۸ فروردین ۱۳۹۲والا من یه بنز چراغ خربزه ای داشتم اووووووووووووون موقع 200هزار خرجش کردم 5سال برام ماشین بود خداوکیلی پدره ماشینو در آوردم آخ نگفت
حالا فردا صبح دارم میرم عبدل آباد پرایده نازینینه لگنمو بفروشم یه ماشینه خارجیه 30 35 ساله پیشو بخرم هم قیمتش پایین تره هم وقتی یه بار خرجش میکنی چند سال برات کار میکنه مثل پراید نیست که تو یه دست انداز بیوفتی یا کمک خرابه یا جلوبندی یا زوارش در میره واز همه مهمتر یا همش باهم
خدا وکیلی نمیدونم بخندم یا گریه کنم ویا تعجب خودم موندم به خدا
فرزین
۲۱ بهمن ۱۳۹۲هادی خان راست میگه .. منم یه بنز چراغ خربزه ای که اتاقش میشه e200 و کد اتاقش w115 میشه رو داشتم سانروف داشت … در حقیقت اون چند سالی که داشتمش عشق دنیا رو باش میکردم همینکه تو خیابون باهاش می رفتم کیف میکردم انگار یه روح لذت بخشی باهاش بودهمیشه مخصوصا وقتی که آرم بنز جلوم خودنمایی میکرد واقعا رانندگی باهاش لذت بخش بود یادش بخیر …………. بعد از مدتی به اصرار همسرم پراید 132 صفر خریدیم تا امسال خرج خاصی نداشت ولی در حالت کلی پراید و پژو و سمند و … مخصوصا ماشین های فرانسوی اصلا لذت رانندگی ندارند و فقط برای سوار شدن هستن هیچ لذتی از رانندگی نمی بری
ad
۱۲ فروردین ۱۳۹۲دیروز یه تصادف دیدم پراید با وانت پیکان.وانت که دیگه جلوبندی نمونده بود براش.اما پراید.پراید کلا از وسط نصف شده بود!!!!!!نصف ماشین نبود!!!!!!!داشتم شاخ در می آورم!!!ینی ما این ماشینو سوار میشیم!!!!! سرنشینای پراید چی شده بودند خدا میدونه!!!!!
ینی اون لحظه میخواستم مدیرای سایپا و ایران خودرو رو خودم خفه کنممممممممممم.
مرگ بر قاتل مرگ بر قاتل!
مــــــــــــــــــــــــــــــــــــرد نیست اونی که از اینا ماشین بخره.اینو به بقیه هم بگید!!!!
پدال نترس.ما هستیم
سینا
۱۴ فروردین ۱۳۹۳خوب داشتن یه ماشین از نداشتنش که بهتره، بالاخره کار آدمو راه میندازه، همه که توانایی خرید ماشین خارجی رو ندارن، پس به اجبار باید به این ماشین های بی کیفیت اکتفا کرد.
اشكان
۱۶ فروردین ۱۳۹۲یه پرایدو مدل 85 دارم.10 روز مونده به عید 400 تومن برا جلوبندیش خرج کردم و کل ماشینو صدا گیری کردم و حسابی به ظاهر و باطنش رسیدم.حال ماشین خیلی خوب شده بود و وقتی سوارش می شدم حس می کردم سوار ماشین صفر کیلومتر شدم.تا اینکه 8 فروردین رفتیم شمال.با اینکه سرعت گیرا و چاله چوله هارو ملاحضه می کردم ماشین چنان دچار صدا شده که زده شدم ازش.نزدیک 700 قبل عید خرجش کردم ولی همش باد هوا شد.چرا باید اینجوری باشه؟این از وضعیت ماشینای سایپا و ایرانخودرو که 6 7 برابر قیمت واقعیشون میندازن بهمون.این از وضعیت آسفالت شهر ها.اینم از حقوقمون که زحمت کشیدن با این تورم 30 درصد افزایش دادن.اینم از وضعیت خونه نداشته مون.ما ایرانیا کی میخاییم قاطی آدما شیم.کی میخاییم زندگی کنیم .خدا می دونه.
دانیال
۲۰ فروردین ۱۳۹۲من پراید دارم خیلی باحاله !! تو حرکت خوده شهربازیه :D
عرفان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲پراید خیلی ماشین ضعیفیه مقایسش کنید با سمند lx که فقط چند میلیون گرونتره! من با هردوشون خیلی رانندگی کردم،اصلا قابل مقایسه نیستند!
فرامرز
۵ خرداد ۱۳۹۲اصلاً قبول کنیم پراید بدترین ماشین. اونایی که ماشینشون رو از دست دادن میدونن چقدر آدم بدون ماشین درد سر میکشه، مخصوصاً تو شهرستانای کوچیک که ترافیک کمه و حمل و نقل عمومی ضعیفه وسیله خیلی ارزش داره.
ضمناً در جواب اونایی که پراید رو با پیکان مقایسه میکنن بگم این دو از نظر تکنولوژی خیلی متفاوت هستن. پراید هر چی بد باشه سواری خیلی بهتری نسبت به پیکان داره (شتاب، نرمی تعلیق و فرمان البته نسبت به پیکان) و خیلی کمتر کنار جاده قالت میذاره. ما سال 83 پراید صفر خریدیم تا الآن کارش به تعمیرگاه نکشیده (منظورم به خاطر خرابی هست نه سرویس). مصرف بنزینش هم خیلی فرق نکرده، فکر کنم تو شهر 7.5 و تو جاده 6 میسوزونه (البته با رعایت تعویض دنده در دور 3000).
حسین
۱۲ خرداد ۱۳۹۲به نظرتون میشه صفحه پراید رو با صفحه یه ماشین قوی تر عوض کرد؟
امین موسوی
۱ مرداد ۱۳۹۲سلام رفیق پراید اچ پی رو درب های جلوش برچسب اچ پی داره 2}درب روغن دونش سبزه 3}فیلتر بنزینش تو موتور نیست 4}شلنگهای ورود و خروج نبزین به موتور سوکت دارن و بست ندارن 4}درو شماره های سرعت و دور موتور طوسی رنگ هست
ارشیا
۷ تیر ۱۳۹۲سلام من یه پراید 132 ای ایکس خریدم.آیا ماشین من هم موتور hp+ داره یا معمولیه؟از کجا باید بفهمم؟
محمد جواد
۲۹ آبان ۱۳۹۲در سند ماشین خورده hp و دره موتور بزنی بالا نوشته hp
آشنا
۲۵ تیر ۱۳۹۲اه . اینجا که پر از غر غره. هر کی پولش بیشتره بره ماشین خارجی بخره . مطمئننا خیلیا داشتن یه پراید رو هم آرزو میکنن.
غریبه
۲۹ تیر ۱۳۹۲لعنت خدا بر اونهایی که باعث شدن این ماشین آدم کش تا حالا تولید بشه و لعنت خدا بر اونهایی که کاری کردن تا مردم از سر ناچاری و نداری پراید سوار بشن.
علیرضا
۱۳ اسفند ۱۳۹۲ان شاالله خودشونم به گرفتاری مردم مبتلا بشن
محمد
۱۷ مرداد ۱۳۹۲چون که توی داشبورد آن پسته است
پويا
۳ شهریور ۱۳۹۲والا این پراید جدیدا خیلى محکم اند میتونید تو آپارات تست تصادفشو ببینید خیلى خوب عمل میکنه تو واحد استاندارد اروپا
msi123
۳ آبان ۱۳۹۲پراید ماشین خوبی
با هزینه ای کم دوباره بازیافت میشه ولی ماشینای گران قیمت دلت میسوزه تا تعمیر بشه
نهایت سرعت برای تمام ماشینای 120کیلومتر
شتاب 0 تا 80 برابری میکنه با ماکسیما امتحان شده
مصرف سوخت با توجه به هزینهای خانوار مقرون به صرف میکنه ماشینو .
در کل از ماشین های چینه بهتره
با این قیمت در حدود 20 ملیون گزینه دیگر نداریم
و……
ولی توصیه من . از خرید ماشین صفر ،مردم صرفه نظر کنید تا شاید کارخانه ورشکست شود به شکر خدا و ما از این مزیا با کمال میل محروم شویم
ماشین صفر نخرید
مدل پاین ترم براتون کار میکنه
اسی 2160
۸ آبان ۱۳۹۲پراید خیلی ماشین خز و آشغالیه طراحیش برای 25 سال پیشه
مجتبي
۱۳ آبان ۱۳۹۲سلام دوستان پراید سوار
بابا خیلی ها دیگه حتی نمی تونن تو خواب ببینن با پول کارگریشون می تونن پراید بخرن . حالا… .
طراحی این ماشین از روی فورد فیستیو گرفته شده
یعنی در واقع خود همونه
این آدرس سایتشه
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ford_Festiva_%CE%B2_001.JPG
شعار سال را همه با هم تکرار کنیم
…
رضا مکانیک
۱۴ آبان ۱۳۹۲پراید خیلی بی شخصیته بیشترین کشته رو داره تو ایران دلیلش چیست دلیلش اینست که نه ترمز داره نه تعادل داره نه ایمنی داره سال 89 کردنش x100 فقط 1 سینه داشپورد آشغال غوض کردن با چراغ ایربگ اشم خدا نکنه در بیاد اگه در بیاد صورت رو جر میده ایربگ هاش استاندارد نیست سرت رو درد نیارم ماشین خارجی مدل پایین بخر ایرانی نخر ماشین های ایرانی خوب نیستن
MA
۱۶ آبان ۱۳۹۲شماکه میگید ماشین خارجی بخر،بنظر شما من با8میلیون چه مدل ماشین خارجی میتونم بخرم؟
هومن
۲۸ آبان ۱۳۹۲سلام دوستان
دو سال ال 90 مدل 87 فول داشتم همش 47000 تا کار کرده بود تو یه معکوس نه چندان شدید تسمه تایم رد کردم و شش میلیون هزینه رو دستم گذاشت ( چهار ماه حقوق دریافتیم ) می گن مدلای زیر 90 فولی تسمه تایمش خار نداره که اگه پیچش شل شد رد نکنه خلاصه بعد تعمییر فروختمش یه پراید 141 صفر خریدم. شاید خنده دار باشه ولی فعلا باهاش خیلی راحتم و با همه نقصاش باهاش حال می کنم . ضمنا پراید اگه تسمه تایمش رد بشه و یا پاره بشه هیچیش نمی شه ! پراید توی این شرایط فعلی برای من ایده آل ترینه. شاید اگه خیلی وضعم خوب تر بود شرایط فرق می کرد ولی مثل اینکه کم کم باید قبول کنیم در آینده ای نزدیک قشر متوسط پراید هم دیگه نتونه بخره و جزو فانتزیهاش بشه؟!
ﺁﺭﻣﺎﻥ
۱۱ آذر ۱۳۹۲ﺳﻼﻡ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺳﺎﻥ ﻣﺤﺘﺮﻡ اﮔﻪ ﻳﻜﻢ ﺩﻗﺖ ﻣﻴﻜﺮﺩﻧﺪ و ﺭﻭﻱ ﺩاﺷﺒﻮﺭﺩ اﻳﻦ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﺷﻴﻨﻬﺎﻱ ﺩﻳﮕﻪ ﺟﺎﻱ ﻣﺎﻧﻴﺘﻮﺭ ﻫﻢ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﻲ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﺧﻴﻠﻲ ﺑﻬﺘﺮ ﻣﻴﺸﺪ. ﻳﺎ ﺟﺎﻱ ﺳﺎﻋﺖ ﻣﺜﻞ ﻣﻜﺎﻥ ﻳﺎ ﺟﺎﻱ ﺿﺒﻄ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺧﺎﻟﻲ ﻣﻲ ﮔﺬاﺷﺘﻨﺪ… ﻣﻤﻨﻮﻥ ﻫﺮﭼﻲ ﺗﻮ ﻧﺖ ﮔﺸﺘﻢ ﺭاﺣﻞ ﺭﻧﮓ ﺑﻨﺪﻱ ﻫﺎﻱ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻭا ﻗﺎﺑﻞ اﺭاﻳﻪ ﺳﺎﻳﭙﺎ ﭼﻴﺰﻱ ﭘﻴﺪا ﻧﻜﺮﺩﻡ اﮔﺮ ﻟﻴﻨﻜﻲ اﺯ اﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺑﻔﺮﻣﺎﻳﻴﺪ
posidon
۲۴ آذر ۱۳۹۲هرگز به خدتون اجازه ندید یه فوفول تازه به دوران رسیده رو با پیکان مقایسه کنید ایران با پیکان ایران شد هروقت تونست 30 سال راه بره ادعا کنید من یه 61 انگلیسی دارم دود اگزوزشم با این تابوت عوض نمیکنم راستی راجب مصرف پرایدم افسانه نسازید اگه کم مصرفه پس چرا گازیش میکنین (نکنه می خواین کشنده تر به چش بیاد)
آرمین 66
۲ دی ۱۳۹۲پراید بدرد مسافر کشی میخوره خیلی لگنه
jetli
۳ دی ۱۳۹۲سلام. عزیزان من. یه ۱۳۱ sx دارم ازشم رازییم. نمی خوام ازش تعریف کنم. ولی من مسافرت رفتم سراب خدایی خیلی حال کردم. هم تو جاده هم تو اتوبان. اگه اونایی که می خوان تو مسافرت از جمله تو سبقت گرفتن راحت باشن پرایدشونو یه ارتفاع بزنن اونوقت امنیتش معلوم میشه. الکی سرتونو درد نیارین به این میگن پراید نه بنز. البته پرایدو بری تو کره پیدا کنی سوار بشی زمین تا آسمون با ایران فرق می کنه. کوچیک شما MAHMOUD
سعادتمند
۲۲ دی ۱۳۹۲خدا وکیلیش ما یه پراید صبا داریم ازشم راضییم.خرجشم زیاد نیس به ماشینت برس لش نشه خرجش زیاد نمی شه.تازه من کلّیم باهاش گاز می دم کلیم حال می کنم!
سعادتمند
۲۲ دی ۱۳۹۲هر چند می خوایم عوضش کنیم چون دلمونو زده.
عبدالله
۱۵ بهمن ۱۳۹۲سلام من ده سال پراید سوار میشم جند ماشین دیگه مثل سمند خیدمو فروختم قبلا پراید مدل76داشتم الان دوسال صفرشو کرفتم یکبار به تعمیرگاه نبرده کاملا راضی هستم فقط یه ایرادی که داره بخاریش ضعیفه تا حالا یکبار هم منو نیمه راه نذاشته الان هم که کاملا تقویتش کردن بدنش محکم شده قدرت خرید ماشینهای دیگه را دارم ولی عاشق پرایدم با پراید به باکوهم رفته ماشین خیای جسوریه
mohammad
۲۹ بهمن ۱۳۹۲سلام به همه.پراید سواری هنر میخواد اقاجون اگه تصادف میکنی تقصیر خودته.درضمن یکم اتاق ماشینوتقویت کنی خیلی بهتر برات کار میکنه.البته اگه پولت میرسه ماشین بهتر بخر.ولی من عشق پرایدم تااخرشم باهاشم.
علیرضا
۳ اسفند ۱۳۹۲بله اقاحق باشماست سایپا مطمئن وقتی بدنش بایه مشت ته رفت وکوبیده شد تقصیرخودادمه .نه ایرادبدنه.بدنه که کاره نیست.اگه مثلا باسرعت 100تا چهارچرخش هوارفت.تقصیر رانندس که 100تارفته.(من باموتورم120تامیرم البته)
اگه توتصادفی که پراید زده به206 پرایده مثل قوطی ردبول که انگارتریلی روش رفته لح شد.بازم.اصلا ولش.سایپا درکل مطمئن
ممنون ازسایت خوبتون
160
۵ اسفند ۱۳۹۲به نطرم پراید فقط به درد دیوانه بازی میخوره به خصوص جوونا حداقل اگه داغون بشه آدم دلش نمی سوزه
پس اگه می خواین راننده ی حرفه ای بشید اول بیاین باپراید تمرین کنین
Yashar
۹ اسفند ۱۳۹۲چون که مغز گوسفند زیاد می خوریم!!
ناشناس
۲۱ اسفند ۱۳۹۲چرا پراید می خریم ? از بس بدبختیم هر روز واسمون تصمیم میگیرن قیمتو میبرن بالا ماهم پراید سوار میشیم چی سوارشیم بریم فورد یا لامبورگینی سوار شیم
رضا
۹ فروردین ۱۳۹۳من پراید مدل 87 دارم از نظر من خوب بوده زیاد خرج نداره…ولی خیلی دوست دارم 206 تیپ 2 بخرم ولی ….هی …چی بگم با این گرونی ….