تجربه و آزمایش

چرا پراید می خریم؟

سلام،
پسر بچه رو به پدرش کرد و گفت بابا چرا ما پراید داریم.
پدر پرسید: چطور مگه؟
پسرگفت: آخه دوستام تو مدرسه میگن چون ما پول نداریم که پراید سوار میشیم.
پدر که تو وضعیت بدی واسه جواب دادن بود با کمی مکث گفت، پسرم اونها نمی دونن که پراید بهترین ماشینه، اگه تو خیابون رو نگاه کنی میبینی اکثر مردم پراید سوار میشن، البته تو به دوستاتت این نگو چون اونها هم می فهمن پراید چه ماشین خوبیه می رن بخرن
مکالمه فوق تصویر یه سئوال که شاید تو ذهن خیلی از بچه باشه واسه همین من پراید رو واسه مطلب امروز به نقد کشیدم.

saipa 131
الان که این مطلب رو می نویسم حدود ۷ روز یه پراید ۱۳۱ تحویل گرفتم و امروز ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ روز سه شنبه است. من قبلا پراید داشتم و تجربه سواری اون رو تو چند مدل مختلف و از سالهای مختلف تست کردم و شاید اینطوری من به عنوان یه پراید سوار حرفه ای شناخته بشم، با همه این احوال لذت سوار شدن یه ماشین صفر کیلومتر حتی اگه اون پراید باشه زیاده، حتی گاهی از توهم زیاد فکر می کنم راننده اون بنز۵۰۰ که از کنار من داره رد میشه با نگاه حسرت آمیز به من و ماشینم نگاه می کنه، خوب از تخیلات و لذت داشتن ماشین صفر که رد بشیم می خوام تجربه این ۷ روز رو به شما بگم، گرچه می دونم الان بعضی از شما دارید میگید این یارو چه دل خوشی داره که فکر می کنه مطلب نوشتن راجع به پراید موضوع جذابیه، ولی من با خودم فکر کردم وقتی بالای ۵۰ درصد مردم ما پراید سوار میشن پس پراید هم علاقه مندان زیادی داره، گرچه شاید اگه موضوع مربوط به آخرین مدل بنز بود جذاب تر به نظر می رسید ولی اجازه بدید پراید سوارها هم از یه مطلب راجع به ماشین هاشون داشته باشن.

تغییرات داخلی
تغییرات داخلی پراید باعث شده وقتی سوار اون میشید حس تازه ای داشته باشید، البته من چون یه کم خوره ماشین هستم قبل از تحویل ماشین حسابی تو اینترنت به مقایسه طراحی داخلی این مدل با ماشین های مشابه و روز دنیا داشتم و نتیجه اش این بود که مهندس های سایپا خیلی تلاش کردن تا روح جدیدی تو این ماشین سوار کنن و به نظر من میشه گفت موفق هم بودن ولی با این احوال با ماشین های روز دنیا که هم کلاس پراید( کوچک شهری) محسوب میشن فاصله زیادی دارن، حالا اگه بخوام، اجمالی تغییرات داخلی رو برای شما بگم می تونم تو چند خط خلاصه کنم:
–    تغییر کامل جلو داشبورد ( خیلی بهتر و زیبا تر شده)
–    تغییر جلو آمپر ( خیلی بهتر شده)
–    تغییر کلید های کنترلی مثل کولر و بخاری ( خیلی بهتر و زیبا تر شده و البته به نظرم از MVM 110 قرض گرفتن)
–    نصب رادیو پخش CD به همراه پورت USB
–    تغییر غربیلک فرمان
–     تغییر دریچه های بخاری و کولر
–    نصب کلید کنترل وضعیت چراغ جلو
–    تغییر رو دری ها و دسته دنده
–    تغییر صندلیهای و نصب اهرم تنطیم صندلی
–    بهبود عملکرد کلاچ
–    و ….

131 interior
همه تغییرات بالا به نظر من مثبت هستند حتی اگه قرضی هم باشه باز تو ارزیابی من مثبت به نظر هستند و اما تغییراتی رو که من نمی پسندم:
–    دستگیره های درب بازکن کیفیت خوبی ندارن و خیلی ضعیف به نظر می رسن
–    تو اکثر قسمت های ماشین پلیسه در کناره های قطعات مشاهده میشه
–    اکثر قسمت های پلاستیکی جانبی و کلیدها موج دارن و بی کیفیت به نظر می رسه.
–    برجستگی و یا قوس زیاد روی غربیلک فرمان (به سختی میشه قفل فرمان نصب کرد که صدای بوق رو در نیاره)
–    سرو صدای اضافی درب های جلو در هنگام روشن بودن موتور
–    و …

ماشین سواری
بعد از بررسی داخل ماشین باید سواری اون رو هم بررسی کنم که به نظر من با وجود اینکه هنوز پراید سوار شدیم عملکرد بهتری از مدل های قبلی داره و موتور نرم تر کار می کنه و فرمان اون هم علی رقم اینکه هیدرولیک نیست(مدل اس ال) خیلی بهتر از مدلهای قبلی کار میکنه، عملکرد بهتر کولر در مقایسه با مدلهای های قبلی (به نظر کانالهای کولر اتلاف انرژی کمتری دارن)، در قسمت گیربکس هم میشه گفت دندها بهتر تعویض میشن و همچنین بعضی از قطعات داخل موتور هم مثل قسمت انژکتور به نظر با کیفیت تر شدن.
موارد بالا تغییرات مثبت این مدل از نظر بنده است، همچنین از تغییرات منفی میشه به بیشتر شنیده شدن صدای موتور در داخل عنوان کرد که به نظر من نشون از عایق بندی ضعیف تر داره و یا میشه به جنس ضعیف تر رادیاتور اشاره کرد.

در ادامه تغییرات ظاهری اون هم که البته اندک تغییرات رو داشته میشه به چراغ جلوهای شکیل و یکپارچه اشاره کرد و البته قاب متفاوت چراغ های عقب که خیلی حرفی برای گفتن نداره.

نواقض ذاتی پراید
همونطور که در قسمت های قبلی اشاره کردم پراید در مقایسه با خودرو های همکلاس خودش فقط از نظر کلاس عمومی ماشینها بدون در نظر گرفتن قیمت، ایراداتی داره که میشه گفت اونها ذاتی هستند تو مقایسه باید بگم ماشین های هم رده پراید مثل: پژو ۲۰۶، فیات ۵۰۰، مینی کوپر، هیوندای i20، مزدا ۲، تویوتا یاریس و … برتری های دارن که اونها رو تبدیل به یه ماشین روز کرده و یه جورایی سخته که پراید رو با اونها مقایسه کرد در عین حال باید نواقض ذاتی پراید عبارتند از:
–    قدرت کم (با وجود داشتن موتور ۱۳۰۰ فقط ۶۳ اسب بخار قدرت داره درحالی که ماشینهای مشابه از ۷۵ اسب بخار به بالا قدرت دارن)
–    ضعف سیستم جلوبندی
–    ضعف سیستم ترمز ( حتی در مدل های مجهز به ABS)
–    طراحی داخلی ساده (مثلا اگه تو ترافیک خسته بشی و بخوای دستت رو جایی برای استراحت بزاری جایی پیدا نمی کنی)
–    عایق بندی ضعیف
–    وزن کم ( در سرعت زیاد این عامل بسیار خطرناک خواهد بود)
–    طراحی بدنه قدیمی ( مربوط به دهه ۸۰ میلادی)
–    رنگ بدنه ضعیف ( با کمترین ضربه رنگ مخدوش خواهد شد)
–    حجم باک کم ( تو استانداردهای نانوشته،‌ ذکر شده باید بتونی مسافت ۶۰۰ کیلومتر رو بدون سوخت گیری طی کنی که این مورد الان تو ماشین های روز دنیا اجرا شده)

تاریخچه
اگه به تاریخچه پراید نگاه کنید، به فورد فستیوا می رسید که تا سال ۱۹۹۸ هم در آمریکا تولید می شده و در مدل ۳ درب و در کلاس خودش اقبال خوبی هم داشته و به موازات فورد، شرکت کیا اون رو تبدیل به یه ماشین ۵ درب و در ادامه مدل ۴ درب صندوق دار میکنه، این ماشین ابتدا یه ماشین کوچک شهری بوده و باید انتظار همین کالا رو داشته باشیم ولی وقتی که تو ایران معمولا با توجه به قیمت ماشین اکثر مردم اون رو سوار میشن، یه جواریی همه نو کارایی برای اون تعریف میشه و انتظارات بالا میره مثلا استفاده به عنوان تاکسی، ماشین خانواده، ماشین مسافرت، ماشین کار و حتی بعضی ها پراید رو اسپورت می کنن (جواد بازی در میارن) … ولی اگه به استفاده اصلی اون نگاه کنیم به نظر من و در شرایط کنونی قیمت های ماشین تو ایران، نمره قابل قبول رو خواهد گرفت، البته یه توصیه ای هم به دوستان سایپایی دارم و اون اینکه همون طور که حتما شما هم می دونید تغییرات تو ظاهر و بدنه ضمن بهبود شکل ظاهری، کمک می کنه مشتریان رضایت بیشتری داشته باشن و حالا که شما به این حد رسیدن که مدل ۱۳۲ رو طراحی کنید، دمیدن یه روح تازه مثل تیبا(حتی اگه جلوی ماشین زشت باشه) در پراید تجربه کردید، تغییرات در غالب های بدنه تو این ماشین هم نباید کار خیلی سختی باشه، ولی حداقل با این کار به مصرف کننده های پراید تو ایران که اتفاقا کم هم نیستند احترام خواهید گذاشت.

saipa-131-rear

در پایان این مطلب می خوام بگم اونهایی که به فکر ماشین نو در این قیمت ها هستند صرف نظر از اینکه انتخاب دیگه ای ندارن (به غیر از MVM110)، پراید ۱۳۱ و یا هم خانواده های مشابه اون مثل ۱۳۲، ۱۱۱ و ۱۴۱ ماشین خوبیه و شما را به درسر نمی اندزه ( البته اگه شانس بیارین) ولی مهمتر از همه اینکه با چشم باز  و بدونید چی می خرید و انتظار یه ماشین کوچک شهری رو داشته باشید تا کمتر پراید رو با ماشین های روز و مدل بالا مقایسه کنید، در ضمن توصیه می کنم به غیر از رنگ سفید به رنگهای دیگه فکر کنید چون الان رنگهای خوبی تو بازار موجوده، البته امیداورم یه روزی ماشینی رو که آرزو دارین بخرین و اون موقع اگه به زمان داشتن پراید فکر کردید خاطره خوب از این ماشین یادتون بیاد و ماشین سازهای ما هم یاد بگیرن ماشین خوب و با کیفیت تولید کنن و به مصرف کننده و خواسته هاش احترام بگذارن.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۶۰ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا ول کنید تو رو خدا ………. هر کی دوست داره پراید بخره هر کی هم دوست نداره بره فراری بخره ….. بعضی ها تو کف همین پراید هم موندن آرزوی داشتن یه پراید و میکنن……. به خدا شما ها الکی دارین بحث میکنین

  2. Sirwan

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    برای شروع بد نیست. اما برای کسی که دستش راه اومده و می خواد مسافرت بره اصلا ماشین خوبی نیست.

    1. کاظم

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام به دوستان.پراید و راحت میشه تقویت کرد و به عنوان ماشین جاده استفاده کرد مثلا تو دوزی کره ای باعث میشه در مسافتهای طولانی خسته نشی.عوض کردن کمک عقب و تعویض ان با کمک فنر گازی اسپرت کردن رینگها و تعویض لاستیکها با لاستیکهای کره ای و کم کردن مقداری از ارتفاع ان.من پراید صبا مدل 84 دارم با این تغییرات عالی شده ولی ناگفته نماند ماشین باید سالم باشه

  3. کاکل زری

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در بازار انحصاری کشورمون ن تنها خودروی پراید، بلکه اکثر خودرو های تولیدی با قیمت واقعی خودشون بسیار تفاوت دارن که بحث کردن در مورد دلایلش از حوصله این بحث خارجه!
    یه 131سفید بگیرید، البته SX، لاستیک 195 کومهو زیرش بندازید یکم جلوشو ارتفاع بزنید شیشه هاشو دودی کنید، برید حالشو ببرید
    بخدا یه چرخش هزارتای این ام وی ام110 می ارزه، هم تامین قعطه، هم راحتی تعمیراتش و بازار فروش دست دومش کاملا تامینه…

    1. alireza

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بابا ولمون کنید تو رو خدذ با این ماشین اشغالشون،من یه پراید ۱۳۲HPپایه گاز سوز (موتور بوش) دارم ،الان یک هفته میشه که حین حرکت خاموش شده و کسی نمیتونه حتی روشنش کنه،یه توصیه دوستانه،هر پرایدی میخرید فقط نگاه کنید موتورش بوش نباشه،معروفه به بوش مریض،من یه کوئیل خریدم براش 120هزار تومن،اون هم به یه مکافاتی گیر اوردم،زیمنس خوبه تا حدودی

      1. سازه گستر

        ۳۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست محترم تمامی پیشرانه های پراید محصول شرکت مگا موتور هستند نه بوش یا زیمنس.یا بهتر بگم بوش یا زیمنس فقط سری کامپیوتر اونهاست

      2. دانا

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (17 ديدگاه)

        سازه گستر گرامی!
        همچین میگید متعلق به شرکت مگا موتور که انگار واسه 0-100 عرق ریختن!
        این پیشرانه همون آخرین نسل موتور های استفاده شده روی پراید های کیاموتورز کره هست که به تکفکیک انژکتور ها (زیمنس – بوش – ساژم و…) تقسیم بندی شدن،
        علیرضای عزیز مشکل خودرو شما به احتمال زیاد از ECU خودرو باشه، چون HP+ ها برنامه ریزی ای سی یو شون تغییر کرده که توان موتور بیشتر بشه تا جبران اضافه وزن رو در تقویت اتاق بده…

  4. امیر

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    من واقعا دیدم نسبت به پراید عوض شد
    دلم میخواد برم پراید بخرم.

  5. حسین

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من اگه خودتون یه تغیراتی توش انجام بدین یکم قابل تحمل میشه ومیشه امکانات رفاحی زیادی رو بهش اضافه کرد که فقط 132 ارزش این کارو داره چون بایه تغییر کوچیک در جلوی ماشین قیافش باحال میشه

  6. هادی

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تقریبا 6سال با انواع پرایدها رانندگی کردم هر ماه با یه نوع پراید. سگ جون تر از این ماشین نیست که نیست واقعا ماشین داخل شهری پر شتاب کم مصرف و با غیرت تر از پراید نیست که نیست.
    حالا هرکی هرچی میخواد بگه

  7. سالار

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    این اتومبیل عزیزی که دارید در موردش نظر میدید فقط یه آمار از تعداد کشته شده هاش بگیرید ببینید سالانه چند نفرو نفله میکنه..جونم من هم یکی از کشته مرده هاشم..اما از هرچی بگذریم سخن دوستان بهتر است..والا مرد باشید و قیمت واقعی این قوطی کبیریتو اعلام کنید.جداً این وجهی که خریدار میپردازه چند درصد واقعیه!
    خوب خریدار ناچاره با این مبالغ فرغونم به آدم نمیدند..به هر لحاظ خدا رحمتمون کنه!

    1. سالم ترین پراید ده سال پیش

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      .اقا جان من ده ساله پزاید دارم کلی اتفاق براش افتاده مثلا ریختن اجر اما هنوز ماشینم بدونه رنگ و تصادفه البته باید کفت که پراید عهد بوق خیلی بهتر از به قوله شما قوطی کبریت های 85 به بالا هستن .
      راستی پراید شانسیه مدل1383

  8. بی ام و

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    معلوم نیست سایپا با این خودروهای اشغالش تا کجا میخواد پیش بره و مردمو به کشتن بده.البته دل خوشی هم از ایران خودرو ندارم.حیف پول که بدی ماشین ایران سوار شی هرکدوم از هم اشغال ترن.سگ ماشین های کره ای می ارزه اینارو.اگه پراید زبون داشت تا حالا به گه خوری می افتاد از دست سایپا.بابا ول کنید دیگه ی کم خلاق باشین .خلاقیتتون تو حلقم با این رانا که همون 206 فقط چراغاشو عوض کردین و این سمندتون که از سال تولیدش تا الان نمیدونید کجاشو عوض کنید میترسم به جایی برسه که عقب ماشینو بذارید جلوش….اونوقت میاد خودروهای کره ای رو مسخره میکنن که هیوندای 2009 با 2012 زمین تا آسمون فرق میکنن.واقعا متاسفم

    1. آرش

      ۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دوستان خبر رسیده که ماشین های جدید سایپا در راه است
      سایپا کوپه
      سایپا تراکتور
      سایپا 18 چرخ
      سایپا تانک
      سایپا جیپ
      و در آینده ای نه چندان دور سایپا موشک و سایپا فضا پیما در راه است

  9. امیر

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    پراید های جدید خیلی بهترن از مدل های قدیمی

  10. حسین

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جدیدا که تو خیابونا میگردم با پای پیاده تو فاصله چند کیلومتر چند تا بنز و بی ام و و ماشین هیواندا چند صد میلیونی میبینم اونوقت من فوق لیسانس مکانیکم یه پراید قسطی مدل 78 هم نمیتونم بخرم و هنوز بدون ماشینم تازه خرج زندگی هم ندارم… خدایا یه نگاه هم به ما بکن.

  11. علی رضاcar

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    خداییش ملت خوبی هستیم ماشین چینی و ایرانی سوار میشیم میگیم بهترین ماشینه اونوقت خارجیها جنسیس کوپه نیسان زد370 سوار میشن میگن اشغالترین ماشینه واقعا باید قدر این ملت خوب رودونست.

  12. آرش

    ۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    هیچی به ال 90 نمیرسه لامصب ماشین کم مصرف پر شتاب و جاداری هستش من خودم الان 7 ماهه دارم خیلی بهتر از ماشین هایی هستکه داشتم من 405 و206 و پراید و پرشیا داشتم ولی ال نود از همشون سر تره

  13. محمد

    ۱۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این ماشین جوانهای زیادی رو کشته ویا معلول کرده بهتر بود به جای ثروت اندوزی برای کارخانه دارها به فکر ثروت های واقعى این ملت وحفظ جانشان بودید وفقط خودرو ایمن تولید میکردید

  14. قاسم

    ۱۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دو ماه می شه پراید 131 ای ایکس مدل 92 را خریدم . خیلی از ویژگی هایی که به آن اشاره کرد کاملا درست است مثلا جلو بندی ضعیف ، رنگ بدنه آن خیلی حساس است ، و صدای موتور کمی بیش از حد نرمال است . و البته بیشتر بدرد شهر می خورد و برای جاده بخصوص در مسافت های طولانی و تو آزادراه ها اصلا جالب نیست.

  15. پرایدو چهار درب

    ۲۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با درود فراوان خدمت دوستای گلم,من امیر از شیراز یه پراید مدل بوق خریدم والان یک ماهیه تصادف کردمو ماشین ندارم ,واقعا خورد شدم ,بخدا از بس کرایه دادم ورشکست کردم.فقط اینو میدونم که اگه یه لگنم داشته باشیم که کارمون راه بیفته خودش نعمتیه والادرسته خطرناکه ولی احتیاط کنیم بد نیست,در جواب اونی که گفت پراید گنده و کلی ادم کشته نه داداش شمارو جو نگیره تا کشته نشی .دوستتون دارم عاشق شیرازم بای.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. فرهاد

    ۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان.علت تصادفهای ما خودرو پراید نیست یا هر خودروی دیگه.درصد بالایی از تصادفات و فوت کردن هموطنانمان بی احتیاطی است.اول بی احتیاطی دوم مشکل بعضی جاده ها.بیخود سر پراید نندازیم و بهتره واقع بین باشیم.حالا چرا پراید بیشتر تصادف میکنه کاملا واضحه که چون تعداد این خودرو دست مصرف کننده زیاده به همون نسبت آمار تصادفم بیشتره…یا حق

    1. حسن

      ۳۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خودم بارها به عینه دیدم که 80 درصد راننده ها سبقت های غیر مجاز میگیرن و حتی سر پیچ ها سبقت میگیرن! حالا شما حساب کنید ماشینی که سبقت غیر مجاز میگیره یهو جلوش کامیون سبز شه! اونم از این کامیون بنزا که سپر جلوش 3 متر از زمین فاصله داره!! اصلا این کامیونا ساخته شدن برای زیر گرفتن ماشین سواری ها!! عکساشم موجوده!!!
      دوستان خواهشا با سرعت مجاز رانندگی کنید و سبقت مجاز بگیرید مخصوصا اونایی که پراید دارن خیلی مواظب باشن چون این ماشین فوق العاده ضعیف و آسیب پذیره.
      دم همتون گرم، سلامت باشید.

  17. سينا عليزاده

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من یه ۱۳۱ نوک مدادى مدل۱۳۹۱ دارم و زیرش رینگ ۱۳ اینچ انداختم و شیشه دودى ۷۵درصد زدم پلیس گیرم نمیده بعد یه دست بلند گو pioneerبا ۲تا صاب pioneer که هر کدوم ۱۳۰۰وات قدرت داره انداختم با یه آمپیلى فایر pioneer وضبطpio

  18. حمید

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پراید تو ایران با این تحریم ها ماشین شهری بدی نیست البته منظورم پرایدای جدیده که صندلی نرم تر فرمان هیدرولیک وترمز ای بی اس هستن من مشکل مصرف سوخت داشتم که با تعویض سنسور اکسیزن پایین مشکل تا حدی حل شد
    عزیزان بیایین واقع بین باشیم این ماشین ارزونترین ماشین تو ایرانه والبته شهری نه ماشین جاده و مسافرکش
    من مدل 94 تحویلی بهمن 93 دارم برای استفاده داخل شهر ازش استفاده میکنم ازش راضی ام جرات نمیکنم بیشتر از 30 کیلومتر از شهر دورشم
    به امید انقراض پراید

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. mahdi

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من انواع پراید رو داشتم اما پراید کره ای که تو دهه هفتاد وارد میشد که بالاخره یکی پیدا کردم و حال میکنم باهاش فقط کافیه گیربکسش رو با این پرایدهای جدید مقایسه کنید..از این موارد زیاده تسمه تایم تو پرایدهای جدید پاره بشه سوپاپ کج میکنه و خدات تومن خرجشه اما این پرایدهای کره ای تسمه تایم پاره کنه با شصت تومن حله اندازه بابای پرایدهای جدید سن داره اما حاظرم همه جوره با پرایدهای جدید حتی کولر فوق العادش رقابت راه بندازم تو سه ماه سیو چهار هزارتا شهر به شهر باهاش رفتم انگار نه انگار

  20. رضا

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    هرچی می خواید بگید ولی پراید واقعا آشغاله
    یه بار پراید سوار بودم گفتم روکش فرمون رو دربیارم
    انقدر جنس پلیمر داشبورد و فرمون آشغاله که با یه پارک دوبل دستم قرمز شد داشت می سوخت … !!!
    شاید بگید پوست من حساسه ولی نمی دونم چرا به ماشینای دیگه حساس نیست!
    پراید همه چیش مزخرفه
    کمربندش از مزخرف ترین های جهانه ، انگار دارن دارت می زنن بس که زبره
    تولید پراید واقعا خیانت به مردمه
    با پول این ماشین می شه بهترین ماشین خارجی رو خرید.

  21. اسپرتیج

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام پراید ماشین کم خرج وبی دردسر است . ولی باید کمی از لحاظ بدنه تقویت شودوکمی هم آپشن داشته باشد . کسانی که ماشینی در حد ۲۰ تا ۵۰ تومان می خواهند رنو ساندرو ۴۳ تومان واتوماتیکش ۴۷ تومان . ماشین با کلاس و جمع جوری است
    نوع بدنه هاجبک

  22. EMT

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا این خودرو سازهای داخلی مـثلا چه کار می کنند؟ چه دردی رو از ملت درمان میکنن جز این که با تولیدمحصولات بی کیفیتی مثل این ابو غرازه با جون ملت بازی میکنن با پول ملت بازی می کنن هوارو آلوده میکنن این همه مردم رو به کشتن دادن کی باید جواب بده تعرفه واردات چرا انقدر بالاست واسه این که مثلا از تولید داخل حمایت بشه ولی تولید داخل درقبال کالاهای بی کیفیتی که با قیمت های سرسام آور به مردم تحویل می دهند و خدمات پس از فروش درستی ارائه نمی کنند اینجا مقصر کیه؟ به کی ظلم میشه مردم چی کار کنند با این وضع بی کاری با این اوضاع درآمد حقوق وزارت کار بخوره تو سر باعث و بانیش هر سال همه چی گرونتر میشه ولی نسبت به این همه افزایش قیمت کالاها حقوق ناامید کننده تر.مردم چاره ای نمی بینن و قدرت انتخاب هم ندارند پرایدو انتخاب میکنن.
    به نقل از پایگاه خبری فرارو :
    «خرید یک پراید ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی از بازار آزاد در حال حاضر به این معناست که خریدار، خود را از دریافت ماهانه حدود ۲۹۰ هزارتومان سود سپرده بانکی ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی محروم کرده است. همچنین هزینه ۶۶ هزارتومانی بنزین را نیز ناگزیر از تحمل است و باید هم به طور متوسط ماهانه ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای بیمه شخص ثالث کنار بگذارد.
    این هزینه در سال به بیش از ۴ میلیون و ۷۷۵ هزارتومان می رسد.»
    با این اوصاف و با این وضعیت اصف بار مملکت خرید خودرو اصلا کار عاقلانه ای نیست مگر این که درآمدتون بالا باشه یا داشتن خودرو خیلی واجب باشه.

  23. عارف

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ببینین داداشای گلم من ۱۱ سال یه پراید ۸۳ داشتم باهاش همه جوره تصادف کردم شاسی سمت راننده چند باری هستش تا خورده، غیر جلوبندیش به هیچ چیز ماشین دست نزدم.!تو این ۱۱ سال ۲ بار موتور ماشین رو فیلر زدم.! تو شهر صدی ۶/۵ تا ۷ میسوزونه.!چند وقت پیش یه. ۲۰۶ سال ۹۰ گرفتم ولی هر ۴ روز یه قسمت ماشین خراب میشد در ضمن تیپ ۵ با پیشرانه TU5 بود ولی علیرقم ۱۶ سوپاپ بودنش ماشین لش و کم شتابتر بود.! کلا حالمو به هم زد.! الان دلم برای پرایدم تنگ شده.! داداشا پراید از صفر تا صدش مخصوصا موتورش طراحی امریکایی ها بوده بعدش داده به کره در اصل مال جنرال موتورز امریکا هستش.! موتورش مرگ نمیزنه.! در ضمن برای امنیتش بگم دست خود راننده هستش.! من باهاش ۱۷۰ تا گاز دادم ولی در جای درست و جاده درست.!به نظر من یا ادم پراید بگیره یا بالای ۱۰۰ ملیون پول بده ماشین کره ای یا ژاپنی بگیره.! زیر ۱۰۰ تومان یا چینی اشغال میدن یا ماشین اشغال فرانسوی پر استهلاک با مونتاژ اشغال داخلی.!

  24. شایان

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیخوام بی احترامی به کسایی که پراید دارن بکنم ولی باور کنین ماشین خوبی نیست چون قدرت خرید مردم پایینه این ماشین دهه 90 میلادی رو میخرن اگه تویوتا یاریس هم قیمت پراید بود دیگه سرنوشت پراید معلوم بود

  25. حسین بد

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز
    من قبلا یه پراید مدل 89 داشتم(دوگانه کارخانه)
    الان پارس 89 دارم…(دوگانه کارخانه)
    انصافا با پراید راحت تر بودم…
    اصطحلاک: صفر…
    مصرف: اندازه موتور سیکلت…
    دعا کنین تصادف نشه وگرنه با هر ماشینی احتمال … هستش.خواستم بگم پراید ماشین بدی نیست مخصوصا وقتی هیچ جا نتونی بیشتر از 110 کیلومتر نری.
    ممنون

  26. mostafa

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان ببینید به حرفای کسایی که میگن پراید بده و محکم نیس خیلی توجه نکنین شاید بعضی ها فک کنن ترمز ABS پراید های جدید الکیه اصلا اینطور نیس اینو بهتون بگم با ترمز ABS پراید با سرعت 100 تا تو 2 ثانیه خودشو نگه میداره در کل ماشین خوب کم مصرف کم خرج و کم جا و راحتی هست در خریدش شک نکنید ایمنی پراید نمیگم خیلی خوبه ولی اونقدر ها هم که میگم بد نیس بستگی به سرعت داره اگه با سرعت بالای 100 تا بری احتمال مرگ 30 درصد هست اگه شاخ به شاخ بشین وگرنه زیر 100 ارامش را احساس میکنین دوستان گلم

  27. mati

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام.به نظر من پراید 132و111بهترین ماشین ها هستن و ترمز عالی فرمان هیدرولیک.من هم 132دارم و هم پژو 405ولی واقا بگیم از دست پراید 132خیلی راضی تر هستم تا 405

  28. حسن

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام ما یک پژو 405 مدل 85 داشتیم عالی بود حیف باهاش تصادف کردیم خیلی موتورش قوی و نسبت به بقیه پژو های دیگه کم استهلاک بود الان یک پراید 111 صفر گرفتیم خدا رو شکر بد نیست ولی کمی کوچیکه و کم قدرت ولی امید وارم به حق پنج تن علیهم السلام هیچ وقت باهاش تصادف نکنیم چون مطمئنم مثل پژو نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  29. محمد رضا

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    متاسفانه ، سیاست سردمداران و سیاست مدارای ما به گونه ای هست که مردم رو مجبور میکنن که این قبیل خودروها رو خریداری کنن . شما تصور کنید اگر تعرفه واردات برداشته میشد و این همه زد و بند الکی در صنعت خودرو و وارداتش نبود و همچنین مافیا … الان با همین پول بیست و دو سه میلیون مردم میتونستن یه خودرو خیلی خوب و با امکانات فوق العاده بیشتر و ایمنی بالاتر خارجی از یه برند معتبر سوار بشن . اما این سیاست گذاریها طوری رقم خورده که نذاره اینطور بشه ، وگرنه دو خودرو ساز وطنی درجا ورشکست میشدن …. به قولی سفره ای پهن هست و عده ای باید از این سفره سود ببرن . پس شدنی نیست . خیلی از مردم هم به ناچار این خودرو رو خریداری میکنن . چون واقعا انتخاب دیگه ای ندارن و نیست . و این نکته رو خود مسئولین هم میدونن و کاملا بهش آگاهن ..
    به امید خصوصی سازی صنعت خودرو ….
    جذب نیروی متخصص و با استعداد …..

  30. علی

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان از سال ۸۷پراید مدل ۸۵ گرفتم و تا اوایل سال داشتم واقعا عالی و کم مصرف بود همیشه با سرعت زیر ۱۰۰میرفتم یکبار هم تصادف نکردم که مقصر من باشم.الان ال نود دارم چون بیشتر مسیر من داخل شهر و بین شهری کوتاه هست می خام ال نودو بفروشم و دوباره پراید ۱۳۲صفر بگیرم امیدوارم جدیدا اذیت نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا