دوستان گرامی، آزمایشها و تجربیات خود را از داشتن و راندن محصولات مختلف با بقیه به اشتراک بگذارید. تجربه شما می تواند به سایرین در انتخاب بهتر کمک شایانی کند. دارندگان وسایل نقلیه جدید یا خاص بیشتر می توانند راهگشای افرادی باشند که با کمبود اطلاعات و دانش و تجربه از این وسایل، بدنبال راهنمایی می گردند.
وسیله مورد آزمایش شما می تواند هر نوع وسیله نقلیه از خودرو تا دوچرخه را شامل شود. بررسی شما باید با پرهیز از تعصب و صادقانه نوشته شده، کامل و جامع و مفید باشد. تصاویر متعددی نیز می توانید به نوشته خود ضمیمه نمایید. بهتر است کلیه نقاط قوت و ضعف محصول، طول دوره بررسی و میزان رضایت خود را نیز ذکر نمایید. نوشته شما بطور کامل و بنام خود شما در سایت پدال منتشر خواهد شد. هم اکنون تجربیات خود را نوشته و به این آدرس ایمیل نمایید:
با سپاس
محمد جواد پیشوایی
۲۵ مرداد ۱۳۹۰با مطالعه صفحات مختلف این سایت و خواندن نظرات کاربران مختلف ، ضمن تشکر از گردانندگان سایت ، یک پیشنهاد به ذهنم رسید که خدمت مدیر سایت عرض میکنم : یک صفحه جهت آمارگیری تعبیه شود . نام و مدل خودرو و کارخانه سازنده و این قبیل اطلاعات بصورت کمبو باکس باشد تا ورودش آسان باشد . فیلدهای دیگر مشخصههای سنجش خودرو باشد ، مثلا فرمان ، تهویه ، کمربند ، لوازم یدکی ، ایمنی ، … . این مشخصهها بشکل عددی مثلا بین صفر تا صد ، توسط کاربر وارد میشود . تدبیری نیز اندیشیده شود که یک کاربر برای یک ماشین بیش از یک بار نظر ندهد . بعد از مدتی جدولی خواهیم داشت که با جمع بندی آن میتوان میزان رضایتمندی ، نقاط ضعف و قوت هر خودرو ، مقایسه خودروها و خیلی کارهای دیگر انجام داد . بدیهی است چنین جدولی برای کاربران خیلی کاربردیتر از نظرات و مقالات و مشخصات فنی و … است . در پایان مجددا از کلیه گردانندگان سایت تشکر میکنم .
مدیر سایت
۲۵ مرداد ۱۳۹۰با سپاس از پیشنهاد خوب شما، سعی می کنیم که این برنامه را عملی نماییم.
حسام ( تبریز )
۱۵ مهر ۱۳۹۰با اهداء سلام
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو و قطعات یدکی ایران – تبریز برگزار خواهد شد ؛ سعی میکنم یک گزارش تهیه کنم و برای شما بفرستم .
علیرضا
۱۳ اسفند ۱۳۹۲با سلام به تمام دوستان عزیز.من تجربه بسیار خوبی دارم از نظر ماشینه های ارزان قیمت دوستان تو ایران باب شده ماشین صفر بخری راحتی ولی بیشتر دردسر داره تا راحتی من ی پژو 405مدل1385 دارم ک واقعا نسبت به سایر پژوهای مدل بالاترش عالیه بعد از 7 سال کارکرد زره ای اتاق و موتور صدا نمیده موتورش تو تعویض دنده کاملا به عقب پرت میکنه موتور با کولر تو سر بالایی کم نمیاره دوستان اکه میخواهید ماشین ایرانی بخرین زیر 1386 بخرین درست قدیمیه ولی خیالتون راحته و با کمی جستجو تمیزشو پیدا میکنید و برای 206 هم همین طور من ی 506 مدل 91 نشستم بهدش ی 206 مدل 82 هم نشستم از تمامی لحاظ از زمین تا اسمون با هم فرق داشتن نرمی که 82 داشت قابل قیاس با 91 نبود اتاقشم نرم راحت بود و بعد مزدا 323 هم عالیه بطور مثال تسمه تایم این ماسین از جنس زنجیره که اگه بخواد پاره بشه به ماشین ضربه نزنه و…… اگه قصد خرید خودرو دارین مخصوصا پژو فقط فقط زیر 86.با تشکر
منتقد
۲۱ آذر ۱۳۹۰یه پیشنهاد برای سایتتون که واقعن عالیه یه قسمتی طراحی کنین که در ان راجع به رانندگی در شرایط اب و هوایی سخت و گوناگون و کلا نحوه ی رانندگی که در ان دوستان مطالبشونو اپلود کنن و تجربه هاشونو با دیگر خوانندگان در میان بگذارند.
با تشکر و ارزوی موفقیت “یا علی”
سینا
۲۲ دی ۱۳۹۰با سلام و خسته نباشید خدمت شما. خودروی من ابتدا سمند lx بود اما از شهریور ماه تاکنون پژو 207 اتوماتیک دارم و به نظر من نسبت به قیمتش ماشین خوبیست هم از نظر ظاهر جوانانه پسند هم جهش و شتاب و هم سوخت کم.روی هم رفته نسبت به سمند که برتر هست. خواهشا مقایسه خودروها در رنج قیمت هم را بیشتر کنیدبخصوص پژو 207 و زانتیا. با سپاس فراوان.
علي
۸ اسفند ۱۳۹۰آذر ماه 90 یک عدد سمند lx مولتی پلکس خریدم. فرمان فوق العاده نرم با صدای ناله در انتهای فرمان، فریاد زدن موتور در دور موتور 3000 به بالا. طرح جدید جلو آمپر، قدرت موتور کم (میگن باید آب بندی شه. تا الان 2500 تا کار کرده).
به نظر خودم که مهندسی خوندم ماشین خوبی میاد البته نکته بدی که در ساخت ماشین دیده میشه بی دقتیه وگر نه کیفیت قطعات به نظر من در حد مناسبیه و با کار کرد بیش از 5000 کیلومتر و انجام سرویس اولیه مشکلات اون مرتفع میشه.
البته باید ذکر کنم که موتور زیر 1800 سی سی برای این خودرو کاملا ناکار آمده. اگر اینجانب در ایرانخودرو مسئول بودم بدون شک یک موتور 2000 سی سی روی این ماشین می گذاشتم.
اميد
۹ فروردین ۱۳۹۳على جان حالا که مهندسى اصلا ۳۷۰۰ سى سى بگو ببندن!!!مهندس جان همه چیز ماشین که موتور نیست !آلفا رومىو جولیتا با موتور ۱۴۰۰ ۲۲۰ تا پر میکنه با ۱۷۰ اسب و مصرف ۴/۳ در ۱۰۰ کیلومتر
سهیل
۵ فروردین ۱۳۹۱سلام. من 5 سال پیش یه پیکان وانت یخچالی خریدم. اولش خوب بود ولی بعدا ماشین کم کم به صدا افتاد. 2 ماه که از خریدش گذشت ، رنگ کاپوت ریخت. دستیشو که کامل می کشی باید از اجر استفاده کنی تا مطمئن باشی یه وقت ماشینت تو خاب را نیفته بخوره به ماشین مردم رنگش بره. چون رنگش فابریکه اگه بره از قیمتش می افته. یه دکمه داره که نمی دونم برا چیه. چون اپشناش زیاده هنوز نتونستم کاربردشو پیدا کنم. روش یه سری نقطه نقطست. شایدم به خاطره به هم نخوردن طراحی داخلی بوده. هر چی باشه طراحی هم بخشی از ماشینه. فک کنم 3 ماه که گذشت دستگیره درش کنده شد. الان از بالا بر اتومادستی پنجره برا بسته شدن در استفاده می کنیم. البته چون در ماشین تاب برداشته باید درو محکم ببندیم فک کنم تا 2 3 هفته ی دیگه اونم کنده بشه ، دیگه درو نبندیم. این جوری دیگه از تهویه ی پیش رفته ی ماشین استفاده نمیکنیم ، و ماشین نو تر می مونه. دکمه بالایه که رنگش رفته یه سیستم پیش رفته ی تهویه داره که مطابق با فصول کار می کنه. مثلا تو زمستون هوای داخلی رو سرد و در تابستون هوارو گرم میکنه. چون باید از اب و هوای فصول مختلف استفاده کرد. من زیاد ورزش نمی کنم ولی از وقتی این ماشینو خریدم پش بازوهام رو اومده. کارشناسا می گن یک دور دو فرمان با وانت معادل 3 روز فعالیت بدنیه که برای ورزش کارای حرفه ای از این روش استفاده می کنن. پشتشم زیاد جا داره. خوبیش اینه که بجز آدم هم می تونی جابه جا کنی که این قابلیتو بوگاتی و پورشم نداره که این برگ برنده ی ماشین منه. برا کسایی که موندن بین پورشه و ماشین من کدومو انتخاب کنن من ماشین خودمو توصیه می کنم. شرکت سازنده ی ماشین من اعتقادی به راهنما نداره ، به خاطره همین فقط شیشه هاشو گذاشته که این بهونه نشه که بگن پیکان از بقیه کم داره. برا اینکه از سلامتی حمایت بشه شرکت سازنده جاسیگاری رو تو ماشین تعبیه نکرده. البته ممکنه که از کبریت برا روشن کردن کردنه سیگارت استفاده کنی که شرکت برای این که جلوی این موضوع رو بگیره چراغ داخلیه ماشین رو هم برداشته که نتونی روشن کنی و کبریتتو پیدا کنی.
دیدی این کمربندا چقدر شیکم مارو اذیت میکنه. پیکان کمربند مستقیم رو به مصرف کننده ها عرضه می که. که اصلا با بدن تماس نداره. دیگه از جریمه شدن خبری نیست چون هم بستی هم نبستی. برای کسایی که از کمر بند ،بدشون میادو هی زرتو زرت جریمه میشن من توصیه میکنم از فن اوری پیشرفته پیکان وانت سفید یخچالی استفاده کنن. اما برسیم به مشکلات، تو پیچا احساس میکنی که تو قایق نشستی که انگار همه ی مسافرا یهو میان یه طرف قایق. یه مقدار به اطراف منحرف می شه که اگه مواظب نباشه ممکنه ماشین یه سری از حرکات نمایشی ژیمناستیکو برات اجرا کنه. در مورده دس انداز ها من نظری ندارم. زبانم قاصره از توصیف. از لحاظ دمپ کردن اعجاب انگیزه. حتی قانون های نیوتن در این ماشین صدق نمیکنه. چون وقتی میفته تو دس انداز ، دو برابر ارتفاع قبلی بالا میاد.
یه چیز خیلی مهم رو یادم رفت. چند ماه پیش که از تهران رفتمه بودم ورامین ، بارون بدی میومد. وسط راه یه صدای گوم از جلوی ماشین اومد. فک کردم کارم تمومه. گفتم موتور از ماشین افتاد پایین. ولی وقتی تنهایی ماشینو همکارمو که توش نشسته بودو تا تعمیرگا هل دادم ، تعمیر کار با زدن یک دکمه مشکل رو حل کرد. یک دکمه ی بزرک قرمز که نزدیک موتو بود که فک کنم بهش می گفت فیوز! از اون روز به بعد تو سربالایی ها ماشین همون صدا رو می ده و من بدون مشکل با بالا زدن یک کاپوت ساده و زدن یک دکمه در کل مشکل ماشینمو حل می کنم. ولی ماشین های دیگه احتیاج به تعویض قطعه و صرف هزینه دارند. ماشین من دوتا دست کوچیکم داره . شرکت برا اینکه به مشتریا حال بده اینو نصب کرده. دستارو تو بهترین جا یعنی جلوی پنجره نصب کرده. برای ابراز خوشحالیم خیلی کاربرد داره. ولی وقتی بارون میاد باید دکمه ی توقف دستارو بزنی . چون نمیزاره که با دستمال پنجره رو پاک کنی. باید سریع پنجره رو پاک کنی.
خلاصه ماشین من هم کروک هم سدان هم لیموزینه ،اگه خواستید من مشاوره ی بیشتر هم می دم.
بخرید ، خیرشو ببرید.
دوستدار شما ، سهیل
مهدی
۱۸ شهریور ۱۳۹۱خیلی باهالی آقا سهیل
M DESIGN
۲۵ خرداد ۱۳۹۳خیلی کمدی انتقاد کردی روده هام به هم گره خورد
یک دکتر از ایلام
۹ فروردین ۱۳۹۱من یک روآی مدل 86 دارم (اولین نمونه روآ). سیستم کلی ماشین که تا حدی قدیمیه مانند فنربندی و ترمز. برخلاف نظرات خیلی از ایرانیان احساسی واقعا” با توجه به پولی که برای این ماشین پرداخت میشه و کارکردش بدون شک می گویم که بصرفه ترین ماشین ساخت داخل است. من نزدیک 150 هزار کیلومتر با این ماشین در جاده های مختلف ایران رفتم و با سرعت 150 هم در اتوبان که می توانست بیشتر هم باشه.
معضل اصلی این ماشین موتور تقریبا” ضعیف آن است و صدای زیاد آن بخصوص در هنگام استفاده از گاز. جا نرفتن مناسب دنده هم مشکل دیگر است که در این چند سال فهمیدم. کلا” اگر منطقی قضاوت کنم ماشین خوبی است در مقابل پول پرداختی.
امیر
۲۵ فروردین ۱۳۹۱به جز فنربندی و ترمز و جون آدم و سیستم گرمایش و سرمایش و صدای موتور و نرمی دنده و هرچیزی که از یک اتومبیل توقع داریم رو باید براش خیلی پول بدی که باید یک دکتر 2 یا 3 ماه از درآمدش رو بده تا تهیه کنه!!! الکی نیست که…
متاسفم برای این مملکت که دکتراش اینقدر مادی و ورثه پرستن
کماندار
۲۰ مهر ۱۳۹۱شما قبل روآ چه ماشین دیگه داشتی یا سوار شدی؟
بدون بی احترامی این چیزایی که نوشتی همش ایراده!
مجتبی
۲۲ فروردین ۱۳۹۱سلام . من پژو پارس مدل 87 معمولی دارم که در مهرماه 90 خریدم الان 7 ماهی میشه دارمش . در مجموع ماشین خوبیه (نسبت به مدل های جدید 90 و 91 ) . مصرف سوختش خوبه چیزی حدود دو برابر استاندارد جهانی واقعا کیف میکنم وقتی هر 50کیلومتر 10 لیتر مصرف میکنه ، وقت گازش میدم و صدای غرش موتور ماشین تو کابین میپیچه!توی شهر و با آسفالت استاندارد وقتی تردد میکنم دیگه نیازی به سیستم صوتی ندارم ، خود ماشین و بدنه اش برام آواز میخونه . در مجموع ماشین خوبیه و برام همه جوره کار میکنه و حال میده. در کل ماشین فقط ماشین های ساخت داخل و وطنی
علی
۲۳ فروردین ۱۳۹۱من قبلا یدونه 406 مشکی 2.2 لیتری داشتم
به نظر من این ماشین بهترین شاهکار پژو تو فصل خودش بوده
من به جز فیلتر های روغن و هوا و بنزین که خودم عوض میکردم یادم نمیاد تعمیرگاه برده باشم
به راحتی هزاران مطالب درباره ی تعمیرات ابتدایی مثل تعویض فیلترها میتونستم تو اینترنت گیر بیارم
فرمان پذیری نرمی داره
امکاناتی که داشت >
ایربگ سرنشین جلو و راننده و ایربگهای بغل ایربگ سرنشین قابل غیرفعال شدن هست
صندلی راننده و سرنشین جلو مجهز به گرمکن بودن
مجهز به کنترل کننده ی دما و نشان دهنده ی دمای محیط خارجی
مجهز به اخطار باز بودن درها
نشان دهنده ی مقدار بنزین باقی مانده
کنترل سی دی پلیر از با یکی از دسته های فرمان( منظور از دسته دسته ای هست که از کنار فرمان بیرون اومده و برای مثلا بوق تو پیکانها و برف پاک کن هستش ) مجهز به چهار تا از این دسته ها هستش
پیچ خیلی نرم یک پیچ 90 درجه رو با حدودا 40 تایی رد کردم البته صدای جیغ لاستیکا دراومده بود ولی چیزی که مهم بود این بود که ماشین به هیچ وجه از کنترل خارج نشد و کمربندها بدنو سفت چسببیده بودن
من چون با سرعت زیاد رانندگی نمیکنم(130 بیشترین سرعت من هستش اونم بین کاشان قم ) یکی از بچه ها بالای 200 تا رفته بود تنها مشخصه ش اینه که تو این سرعت فرمون حساسیت خودشو یکمی از دست میده
سجاد
۹ خرداد ۱۳۹۱سلام به همه ى بچه هاى سایت
من یه مزدا ۳۲۳ تیپ ۳ مدل ۸۴ دارم.و یه ۲۰۶ تیپ ۳ V8.
مزدا ماشین فوق العاده اى هستش.فرمان خیلى نرم سوارى راحت صداى داخل کابین خیلى کمه!البته اگه کویر تایرهاى خودش رو با یوکوهاما عوض بکنین.من خودم یه دستى به موتورش کشیدم البته نه با هزینه زیاد کلش ۵۰۰ تومان نشد با اینا شتاب خیلى خوبى داره که تو کورس با کمرى چندین بار تو آینه دیدمش!
هندلینگش هم عالیه!با هاش ۲۱۸ تا رفتم بدون کوچکترین انحرافى یا اینکه برمانش بخواد از دستم خارج بشه!
تا حالا هم که ۷ ساله دستمه موتورش هیچ ایرادى پیدا نکرده که بخوام ببرمش تعمیرگاه!
این مطلب رو بدون هیچ تعصبى نوشتم امیدوارم استفاده کرده باشین.
امیر
۲۳ خرداد ۱۳۹۱مزدا مال ژاپن هست به این راحتیها خراب نمیشه
مونتاژ قدیم هست احتمالا؟ پس مطمئنا بهترین کیفیت رو داشته
نوش جونت
galardo
۱۲ خرداد ۱۳۹۱سلام بچه ها ما قبلا یه روآ داشتیم که صداى موتورش خیلى گوشنواز بود به ظورى که صبح على الطلوع همه همسایه هارو بیدار میکردیم. شتاب خیلى عالى داشت به طورى که شتاب صفر تا صدش حدود 19ثانیه بود. ترمز هاى عالى داشت که یکبار لیز خوردیم و تصادف کردیم. فنربندى و تعلیق محشرى داشت به طورى مرسدس بنز amgپیشش کم میاره. سرعت نهایى رو 180زده ولى بیشتر از 160با ترکوندن موتور نمیشه رفت. قسطى از کارخونه 11تومن دراومد در حالیکه الان 6.800میلیون میره (رواى سال).انصافا سپر بادوامى داره به طورى که یه بار محکم به دیوار خورد و یه بار هم به تنه درخت ولى کوچیکترین چیزى به سپر نشد. فرمون نرمى داره, میشه با یه انگشت بچرخونیش .مصرف بنزین و گاز فوق فوق العاده بالایى داره.
امير
۱۴ خرداد ۱۳۹۱سلام
ب نظرمن بهتره قبل ازقضاوت درموردماشینمون اونروباهم کلاس هاشون مقایسه کنیم
مثلامن اول دوچرخه داشتم وارزوم ی موتورگازی بود ک ی رکس خریدم مدتی خوش بودم
بعدش چشام دنبال موتورسیکلت بودتای یاماها۸۰خریدم عجب موتوری بود بعدش دیدم هوندا۱۲۵خوبه رفتم خریدم بعدش نگاهم ب رنو۵بودچون پولم ب بیشترازاون نمیرسید
بعدازمدتی پرایدشدبرام کعبه آمال باهزارمصیبت ثبت نام کردم وخریدم عجب ماشین
باکلاسی بود بعدی مدت دیدم خیلی ایرادداره ۴۰۵ثبت نام کردم اولش خوب بود ولی دیدم ای وای عجب توساختش ب هم ورش کردن پارس نوشتم وگرفتم والان سوارم اولش
خیلی واسم خوب بودولی اینم مثل بقیه هزارتاعیب داره
منظورم اینه ک وقتی ی پله میری بالا واست خیلی خوبه ولی ماشینهای وطنی هرروز بدترازدیروز
امیدوارم همه دلهامون خوش باشه
مهسا
۲۰ اسفند ۱۳۹۱ایشالا عمر نوح داشته باشی و پله پله تا مک لارن پیش بری…
علی
۱۸ فروردین ۱۳۹۲مهسا سلام بعضی از تیکه هات واقعا قشنگه.اینم خیلی برام جالبه ک ی خانم انقدر به ماشین علاقه داره و در جهت توسعه صنعت خودرو تلاش میکنه.با آرزوی موفقیت روز افزون!!
فرهاد
۲۳ خرداد ۱۳۹۱سلام من 33 سالمه از 15 سالگی بدون گواهی نامه ماشین داشتم . فولوکس .گلف. پیکان. بی ام و. کامارو. رنو21 .405 وغیره من تو خارج از کشور هم ماشینهای مختلفی مثل میتسوبیشی .بنز وغیره رو تجربه کردم ..اولا ماعادت کردیم رضایت مند باشیم شما همین 206 تو ترکیه سوار شو ببین چقدر فرق داره قطعات ماشین نشانگر توانمندیه سازده است قیمت تمام مدلهای ایران نسبت به جنس وکارایی گرونه 2 برابره تمام تولیدات ماله ده 90 میلادی کاپوت تمام محصولات ایران خودرو بزنی بالا نوشته پزو 405 تو تمام ماشینهای که داشتم فقط کامارو روییایی بود توش مثل کابین خلبان بود با 140 میزدی رو ترمز فوری می ایستاد بهترین نشیمن و داشت الان تو زانتیا 2ساعت میشینی پات خواب میره کمرت خسته میشه کولرش عالی بود هیچ تاثیری تو مصرف وتوان موتور نداشت یه کولر از 405 میگیری انگار سکته کردهولی چون ما قدرت سوار شدن چیز خوب و نداریم مجبوریم بگیم 207 خوبه پرشیا بد نیست خلاصه کور کورانه خرید نکنید تجربه من میگه بجای اشغالهای ایرانی ماشین کره ای دست دوم بخرید بیشتر به نفع تونه و راضی تر ید
محمد
۳۱ خرداد ۱۳۹۱باسلام وسپاس از مدیران وکارکنان سایت من تقریبا یک ماشین باز هستم که از 206 تا لکسوز وغیره را سوار شدام واز نظر مانور وفرار از حادثه وراحتی با توجه به هزینه ای که کردام لکسوز ES350 را به سایر اتومبیلها ترجیه خواهم داد .ویک پیشنهاد اینکه خبرهای مهم را به صورت بخشی جداگانه ارائه دهید لازم به ذکر است سایت کامل وجامع وباحالی دارید با تشکر
مهسا
۲۰ اسفند ۱۳۹۱شما یه جای سوار شدن و پز دادن با لکسوس لااقل تا سوم راهنمایی نه تا پنجم دبستان درس میخوندی آقای کارشناس تا ترجیح رو ترجیه ننویسی و بتونی ادای باکلاسا رو در بیاری!!!
mahdi
۱۱ تیر ۱۳۹۱من حدود3 ماه اپتیمای 2012 دارم.برادرم هم سوناتای 2012 داره.از جفتشون راضی هستیم .مصرف جاده ای صدی ،10-11 تاست.من خودم اپتیما را بیشتر میپسندم به خاطر ظاهری اسپرتر و شیکتر.کیفت مواد به کار برده شده در اتاق و بیرون اتاق خیلی خوبه.نسبت به MG و کمری خیلی بالاتره.اگه باد تایرا روی 35 تنظیم باشه و به خصوص اگه نیترژن بزنید ،ماشن بی صدا میشه و اصلا صدای تایر ها را نمیشنوید
مهسا
۲۰ اسفند ۱۳۹۱آخه این آقا mahdi بیچاره مگه چی نوشته که اینقد مخالف داره؛ دیدید ما ایرانیا چشم نداریم ببینیم یکی ماشین خوب سوار بشه!!!
مهدی
۲۴ تیر ۱۳۹۱سلام
من راننده آژانسم در حال حاضر یک روآ 88 دارم که تا به امروز 170هزار کار کرده ، این ماشین تا 130 هزار به جز روغن و 4 حلقه لاستیک هیچ خرجی برام نداشته ولی از 130 تا 170 هزار حدود 200 هزار تومن برام خرج برداشته . صادقانه بگم نسبت به مدل های مختلف پراید واقعا سر داره …
یک نصیحت : هیچ وقت بخاطر مصرف پایین سوخت پراید نخرید چون من چند سال قبل با آردی پدرم تصادف کردم که اگر ان روز پراید سوار بودم 100% صدمات خیلی بیشتری به من ماشین وارد شده بود این شد که ماشین خودم (پراید 87) رو فروختم و یک روآ (سال 88) تحویل گرفتم …. در پناه خدا
Matin
۱۱ مرداد ۱۳۹۱با سلام به همه عزیزان …
منم با اقا مهدی موافقم روآ خیلی سرتر از پراید.
این ماشین شاید از نظر اکثریت بد باشه ولی باید داشته باشی تا بفهمی چیه.اگه ماشین خانواده و مسافرت زیاد میرید حتما روآ از پراید سرتره.
javad
۱۱ مرداد ۱۳۹۱واقعا کسی نیست که تجربشو از خودروهای خفن خارجی بنویسه؟؟!!
این ماشینها رو که صبح تا شب داریم تجربه میکنیم
siavash
۲۸ مرداد ۱۳۹۱سلام من پدر بزرگم و پدرم هر دو مکانیک هستن من ماشین های زیادی رو از نزدیک دیدم پدرم وپدر بزرگم از زمانی که من یادم میاد شورولت مدلC5موتور قرمز معروف بودند داشتند ماشین خیلی خوبی بود و باقدرت یادش بخیر بعد پدرم یه تویوتا کرولا مدل 92 داشت ماشین خوبی بود شتاب خوب داشت اما چون ترمزهای عقبش کاسه بود جواب سرعت بالاش رو نمی دارد بعد از اون ما یه میتسوبیشی گالانت سوپر سالن که عقبش بال مدل 93 خردیم ماشین خوبی بود نرم ، برو ،محکم و رخ خوی داشت سرعتش هم خوب بود تازه سانروف و آینه برقی داشت و رینگ اسپرت بود البته همه اینها فابریک رو خودش بود من خودم بدون گواهی نامه پشتش نشستم و تا دنده 5 رفتم شتاب خوب داره در کا با اون قیمت و مدل ماشین خوبی بود البته ما اون رو هم فروختیم
saeed
۱۸ شهریور ۱۳۹۱از دوستان کسی اطلاع داره فیش رانا رو کجا خریدفروش می کنن و قیمتش چنده؟ خیلی ممنون میشم اطلاعات بدین
علی
۲۲ شهریور ۱۳۹۱یه بار با پراید140تا رفتم کل ماشین داشت ویبره میرفت،ولی یه بار با بنز داییم که مدش نمیدونم چی بود ولی واسه سال1990بود 180 تارفتم انگار نه انگار که ماشین داره راه میره، چند وقت بعد داییم با سرعت 80تا زد به درخت،تنها خسارتی که به اتاق وارد شد این بود که ترکی که رو شیشه داشت از 10سانتی متر شد 20 سانتی متر
حسین آزاد
۲۴ شهریور ۱۳۹۱سلامی گرم خدمت تمام دوستان
این تجربه متعلق به یکی از کاسبان محله ی ما است که حدود 3 ماه پیش براش اتفاق افتاد(تابستان91).
بنده خدا وقتی داشت واسم تعریف می کرد ترس رو می شد تو چشماش دید.
داستان از این قراره:
ایشون یک تیبا داشت.
می گفت داشتم تو اتوبان رانندگی می کردم و یک سرعت کاملا معمولی هم داشتم.
(ظاهرا تیبا ترمز ABS داره !! )
تو حال خودم بودم که یکدفعه وسط اتوبان چرخ های ماشین قفل کرد.
طبق گفته ی خودش فقط یک معجزه بوده که تونسته جون سالم به در ببره.
احتمالا شما هم مثل اولین باری که من شنیدم متوجه علت واقعه نشدید.
کیت الکترونیکی ترمز ABS این شاهکار ایرانی مشکل پیدا کرده بوده.
وقتی هم که نمایندگی در جریان قرار می گیره با کمال خونسردی گفته بودن که موردی نداره.
تا چند روزه دیگه این قطعه رو از تهران واستون میاریم.
چیز دیگه ای به ذهنم نمی رسه جز اینکه بگم “یا اباالفضل” !!!!!!!
saeed
۲۳ دی ۱۳۹۱دوست عزیز
قفل کردن چرخ های ماشین یعنی چی؟ طرف خودش یه سوتی داده گذاشته تقصیر نقص فنی.
چون اصلا چرخ خود به خود قفل نمیکنه
احمد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲این غیر ممکنه چون ABS فقط شیر قابل تنظیم هستش نه پمپ !!!!
مجید
۲۷ شهریور ۱۳۹۱سلام به همه دوستان
اولین ماشینم رو 7 سال پیش خریدم. یه رنوی فرانسوی مدل 1370. ماشین خوبی بود و همه قطعاتش هم فابریک. خودم گاهی دستی به سر رو روش می کشیدم. بعد از یک سال و نیم فروختمش و یه 206 تیپ 3 مدل 83 گرفتمکه 80 هزار تا کار کرده بود. یه کم براش هزینه کردم و تا 5 سال سوارش شدم. پر شتاب و کم مصرف بود و اصلا من رو اذیت نکرد. خیلی ازش راضی بودم.
در مقایسه با تیپ 2 با 3 باید بگم این دو ماشین از نظر موتور هیچ تفاوتی ندارن ولی تیپ 3 چند تا اپشن خوب داره مثل ایرکاندیشن اتوماتیک. ایینه های بغل برقی، ایینه های عقب برقی.البته ABS و ایر بگ هم داره که قبلا تیپ 2 نداشت و الان داره با اینحال باز هم به خاطر همین چند آپشن ذکر شده از تیپ 2 بهتر و سرتره مخصوصا با ایرکاندیشنش خیلی حال می کنید.
امسال ماشین رو دادم رفت و به خاطر علاقه وافر به 206 و همچنین درد زانو و رانندگی زیاد در شهر یه 206 تیپ 6 اتوماتیک خریدم.
حدود5 ماهه دارم وسارش می شم. از این ماشین هم راضیم.تعویض دندههای بسیار نرمی داره. شتابش هم قابل قبوله. البته برای عشق سرعت ها که می خوان شتاب اولیه زیاد داشته باشن خوب نیست. ولی برای ما که دوران اولیه جوانی رو پشت سر گذاشتیم و رانندگی ملایمی داریم که عالیه. دیگه خستگی رو در ترافیک سنگین داخل شهر حس نمی کنید. البته مصرفش از هم رده تیپ 5 کمی بیشتره و قیمت قطعاتش هم بعضا از تیپ 2 بیشتر. به هر حال خردیش رو توصیه می کنم.
sam
۸ مهر ۱۳۹۱salam be hame man sahebe megane 2000 auto hastam agar nazare man ro bekhayn vaghean mashine fogholadi be nazar man ham masrafesh khobe ham beine mashinaye irani mitone mashine khobi bashe az nazare man mashine sabok va baghodratie be har hal agar pole har kasy kafi bashe betone ye megan 2000 bekhare pashimon nemishe ye chize dige agar polesho darin hatman sporesh konid ring bendazin ziresh ye khorde ham bekhabonidesh bavar koni khoshkel mishe kholase in mashin harf nadare.
فرهاد
۱۵ مهر ۱۳۹۱من یه لیفان 520 مدل مرداد ماه 89 دارم که حدود 52هزار کیلومتر تا حالا کار کرده.لیفان در نوع خودش و در مقایسه با همرده هاش خودروی خیلی خوبیه ولی متاسفانه یه عده با اینکه حتی یه بار هم یک لیفان رو از نزدیک ندیدن در موردش نظر میدن.هندلینگ و سواری لیفان فوق العاده است و نرمی فرمان و راحتی سواری و هیجان و لذت رانندگی با لیفان رو شما توی خودروهایی مثل ال 90 و پارس و 206 و سمندو 405و…هرگز تجربه نخواهید کرد.لیفان از نظر ایمنی و استحکام بدنه از تمام خودروهای فوق سرتره طراحی ایرودینامیک و زیبا با ضریب پسار 3/0 و دکوراسیون داخلی زیبا و ارگونومیک و مصرف خیلی کم در شهر و جاده لیفان رو یه انتخاب مناسب و اقتصادی میکنه.لیفان واقعا برای مسافرتهای برون شهری عالیه و با تعلیق نرمش اسایش در حد متوسطی رو برای سرنشینها تامین میکنه صندوق عقب 630 لیتری ترمزهای عالی که به ABSوEBD هم مجهزن ازمزایای لیفانه
اما لیفان معایب خاص خودش رو هم داره مثل صدای اسپورت موتور که در زمان دور گیری موتور و شتابگیری بیشتر نمود داره و کمبود قطعات و نمایندگی ها در سراسر کشور و بازار دسته دوم کم رونق.
مهسا
۲۰ اسفند ۱۳۹۱بیخود تبلیغ این آشغال چینی رو نکن… مردم هم گوشاشون دراز نیست باور کنن، خودت هم خوب میدونی چه اشتباهی کردی ولی دیگه گردنتو گرفته!!!
پول یه پرایدم بهت نمیدن!! ها ها ها
sooroosh
۲۰ مهر ۱۳۹۱سلام!
یه چیز دیدم اعصابم خورد شد گفتم حیفه شما اعصابتون خورد نشه!
رانا که قرار بود ۱۵ میلیون به دست مردم شریفه ایران برسه و حمایت از کار و سرمایهٔ ایرانی بشه شد ۲۱۵۰۰۰۰۰ هزار تومن!
من که رفتم رو سایت ایران خودرو هرچی از دهانم در اومد گفتم !
اگه اعصابتون خورد شد به من فش ندین برین به ایران خودرو فش بدین:دی
امید
۲۸ مهر ۱۳۹۱سلام به همه دوستای عزیز
من سال 90 یه پراید ایکس 132 از سایپا گرفتم و ازشم خیلی راضیم مخصوصا” از مصرفه کمش ولی بعضی ایراداتی هم داره و اونم اینکه تو سربالایی ها یکم کم میاره شتابش از مدلای قدیمی کمتره
سهیل
۳۰ مهر ۱۳۹۱سلام دوستان،
منم یه هفته پیش یه پراید 111 صفر گرفتم، درپوش رادیاتور نداشت! دستگیره ی در و داخل صندوق عقب و هرجا پلاستیک به کار رفته کاملا ضمخت و اضافات اطرافش داره! موتورشو 2 روز روشن نکنی روز سوم باید 10 بار استارت یزنی تا روشن شه! دلمون خوش قیمته کمش بود که اونم شده 13.5 !!! خلاصه هیچ لطافتی در طراحی ماشین به کار نرفته! یه 206 85 هم بگیرین بازم به نفعتونه! والا نظرم متعصبانه نیست! هیچی نداره برای تعریف کردن… تنها پیشنهادم اینه که نخریدش…
امین
۲۸ آبان ۱۳۹۱من میتسوبیشی L200 مدل 1992 رو روندم…
مزایا:
طول عمر بالای قطعات(مگه خراب میشه)
مصرف پایین به نسبت هم کلاسهاش مثل هایلوکس و نیسان و در حد مزدا
دینامیک رانندگی بالا و راحتی در رانندگی
میانگینی از سواری باربری و آفرود و تجهیزات
حتی مدل 1984 دارای کولر و پلوس خلاص کن اتوماتیک و سیلندر 3 سوپاپه در مدل های خاص و دارای 2 پمپ بنزین برقی و مکانیکی…
اصولا به عنوان ماشینای قاچاقی ازشون استفاده میشه چون اگه سالم باشه خیلی سرعتی هستن… پا به پای پژو میرن
معایب:
قطعات بسیار کمیاب و گرون
همه ی مکانیک ها نمیتونن تعمیر کنن
سعی کنید اگه تعمیری شد بفروشید
و تقریبا قطعاتشون و ساختارشون با پاجرو یکیه
مهسا
۲۰ اسفند ۱۳۹۱نگهش بدار، پاجرو دارا بهت حسودی میکنن
agha javad
۶ آذر ۱۳۹۱عرض سلام و ادب!
مهندسی خودرو میخونم! از ماشین اندازه ی خودم سرم میشه! میخرم میفروشم!
خودم که ماشین ندارم… اون چیزیم که زیر پامه از صدقه سر باباست!
یه پارس سال دارم سفید دی 90! تا الان 9500 راش بردم…
صفر نگرفتم… خب صفر خیلی ضرره… 1ماه کارکرده گرفتم در حد صفر بدون هیچ دردو مرضی 17500 که1 تومن زیر قیمت صفر اون موقع بود…
این ماشینو از وقتی گرفتم کاسه نمدش روغن ریزی داشت که 2روز خوابوندم تعمیرگاه مرکزی حل شد… در کل بخوام بگم کم و بیش راضیم… چون ماشین ایرانی شانسیه… اگه خوب در بیاد اذیتت نکنه باید کلاتو بندازی هوا…
اینم خدا رو شکر خوب بوده تا الان… سواریش تو جاده خوبه… صدی کمتر از 10 میسوزونه تو جاده… نرم بی صدا… از طرفی هم چون کلا از استیل پرشیا خوشم میاد رفتم سراغش… یکمم بهش رسیدم…
علاقه خودم به 206 تیپ 5 بود ولی خب از پس هزینه هاش برنمیومدم… این باز ارزونتر در میاد… رفتم بهترین لنت بازار تکستار فرانسه از ته انبار شرکت گرفتم 50 تومن… همون جا لنت معمولیه تیپ 5 130 تومن بود… با 175 تا آببندیش کردم…
بخوام صداقتی بگم مجبورم راضی باشم… یعنی خوبیاشو فدای بدیاش کردم… یکی از دلایل مهمی که خریدمش این بود که به تیونینگ علاقه دارم… تیونینگ پرشیا هم به نظرم از هر ماشین ایرانیه همرده ی خودش بهتر در میاد…
من 206 تیپ 2 از صفر سال 83 دستم بود 2سال بعدش مجبوری فروختم… لذت رانندگی با اونو تو هیچ ماشین ایرانیه دیگه که سوار شدم ندیدم… واسه همین هر ماشینه ایرانیه دیگه سوار شم نمیتونم بگم کامل راضیم… همین پرشیا شتابی که میخوامو نداره.. ماشین سنگینیه… پر مصرفه… به درد رفت و آمد شهری نمیخوره… واسه همین تو فکرم یه 132 89-90 گیر بیارم این پرشیا رو بخوابونم یه گوشه فقط واسه خارج شهر…
نتیجه اخلاقی این که اگه دلشو داری عشقشو داری پولشو داری فقط خارجی بخر… یه مزدا 323 83 سگش میرضه به کل پرشیا و سمند و 206 و اینا..
والسلام