تجربه و آزمایش

یک تجربه

دوستان گرامی، آزمایشها و تجربیات خود را از داشتن و راندن محصولات مختلف با بقیه به اشتراک بگذارید. تجربه شما می تواند به سایرین در انتخاب بهتر کمک شایانی کند. دارندگان وسایل نقلیه جدید یا خاص بیشتر می توانند  راهگشای افرادی باشند که با کمبود اطلاعات و دانش و تجربه از این وسایل، بدنبال راهنمایی می گردند.


وسیله مورد آزمایش شما می تواند هر نوع وسیله نقلیه از خودرو تا دوچرخه را شامل شود. بررسی شما باید با پرهیز از تعصب و صادقانه نوشته شده، کامل و جامع و مفید باشد. تصاویر متعددی نیز می توانید به نوشته خود ضمیمه نمایید. بهتر است کلیه نقاط قوت و ضعف محصول، طول دوره بررسی و میزان رضایت خود را نیز ذکر نمایید. نوشته شما بطور کامل و بنام خود شما در سایت پدال منتشر خواهد شد. هم اکنون تجربیات خود را نوشته و به این آدرس ایمیل نمایید:


با سپاس

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۳۱ دیدگاه‌ها

  1. ملیسا

    ۲۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با عرض سلام و خسته نباشید .
    می خواستم بگم ، ایران باید از مونتاژ کردن خودرو ها دست برداره . تازه کاشکی مونتاژاش درست و حسابی و باکیفیت بود . من که خودم هنوز ماشینی ندارم ، اما اگر یه روزی خواستم ( البته انشاءالله و حتما) ماشین بخرم ، سعی می کنم ماشینم وارداتی باشه . حاضرم هر چقدر بگن مالیات بدم ، اصلا پول بنزینم رو آزاد حساب کنم اما حداقل وقتی توی ماشین می نشینم خیالم از کیفیت و امنیتش راحته . چی می شد یه نفر میومد و صنعت خودرو سازی ایران رو به طور کل تغییر می داد .مشکل ما ایرانیا اینه که نمی دونیم از سرمایمون چه طوری باید استفاده کنیم .

    1. علیرضا

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      با سلام به تمام دوستان عزیز.من تجربه بسیار خوبی دارم از نظر ماشینه های ارزان قیمت دارم دوستان تو ایران باب شده ماشین صفر بخری راحتی ولی بیشتر دردسر داره تا راحتی من ی پژو 405مدل1385 دارم ک واقعا نسبت به سایر پژوهای مدل بالاترش عالیه بعد از 7 سال کارکرد زره ای اتاق و موتور صدا نمیده موتورش تو تعویض دنده کاملا به عقب پرت میکنه موتور با کولر تو سر بالایی کم نمیاره دوستان اکه میخواهید ماشین ایرانی بخرین زیر 1386 بخرین درست قدیمیه ولی خیالتون راحته و با کمی جستجو تمیزشو پیدا میکنید و برای 206 هم همین طور من ی 206 مدل 91 نشستم بهدش ی 206 مدل 82 هم نشستم از تمامی لحاظ از زمین تا اسمون با هم فرق داشتن نرمی که 82 داشت قابل قیاس با 91 نبود اتاقشم فرمونش و … نرمو راحت بود و بعد مزدا 323 هم عالیه بطور مثال تسمه تایم این ماسین از جنس زنجیره که اگه بخواد پاره بشه به ماشین ضربه نزنه ماشین به شدت معرکه ای کلی محاسن عالی داره و…… اگه قصد خرید خودرو دارین مخصوصا پژو فقط فقط زیر 86.با تشکر

  2. مصطفی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    تجربهای که من دارم مربوط میشه به پژو405 که تیر ماه 91 خریدم(صفر)…
    هفته اول:چراغ های جلو همزمان ذوب شدند و توسط نمایندگی با مصیبت تمام تعویض گردید.
    هفته دوم:صدای ناهنجار از گیربکس خودرو که هر کاری بود و میتونستم سرش در آوردم که تا آخر هم درست نشد.
    هفته سوم:صدای نا هنجاری از موتور و جرجر زیاد که بعد از مراجعه به نمایندگی دریافتیم که سرسیلندر آن مورد دارد و باید تعویض گردد.
    هفته چهارم:به دلیل تعویض سرسیلندر مصرف ماشید دو برابر شده بود و گاهی تا صدی 20 هم در شهر میرسید و صدای جرجر موتور که از دنده یک تا دنده پنج اعصاب برا آدم نمیذاشت و همچنین شتاب بسیار پایین ماشین بعد از تعمیر.
    هفته پنجم:تصمیم به فروش خودرو وخلاص شدن از اون…

    روایت بعد از فروش

    بعد از فروش رفتم سراغ سمند se که 19 شهریور ثبت نام کردم که از شانس من بدبخت خورد به افزایش قیمت خودرو که به همین دلیل خودرو که قرار بود 30روزه تحویل داده شود 85 روز طول کشید.

    تحویل سمند se
    بعد از پایین آوردن خودرو از تریلر متوجه صدای ناهنجار از جلو ماشین شدیم که بعد از انتقال خودرو به داخل نمایندگی متوجه شدیم که اکثر پیچهای ماشین شل هستند که نمایندگی چند تا رو برای ما سفت نمودند و بقیه رو هم به سرویس پنج هزار موکول کردند…
    بعد از خروج از نمایندگی بلافاصله متوجه صدای ناهنجار گیربکس شدم که نماینگی محترم فرمودند عادیه و خودش درست میشه…
    از رنگ ماشین هم راضی نیستم بعضی از جاها رو انگار رنگ نزدند و بعضی جاهای دیگه هم انگار ی بچه با دست رنگ کرده باشه…
    یا علی

    1. نا امید

      ۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      فقط میتونم بگم خدا صبرت بده

    2. سهیل

      ۶ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      این دوتا شرکت اسباب بازی ساز کشور که اسمشونو نمیارم تو روز روشن و به صورت کاملا قانونی کلاه ملت را بر میدارن هیچ کسی هم نمیتونه کاری بکنه.

    3. کیانوش

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (289 ديدگاه)

      داداش خدا به دادت برسه!! تو ایران ماشین مثل تخم مرغ شانسی میمونه(بابا یه چی مثل سک سک) مونده به شانست که خدایی شما شانس نداشتی اینطور که من فهمیدم!! ما یه 405 مدل 82 داشتیم سال 89 به دلیل نیاز مالی فروختیم, ماشین بودا یعنی به جز خرجای معمولی هیچ خرجی نداشت فقط یه بار محظ اطمینان یه سال قبل فروش دادیم قطعات فرسوده موتور رو تعویض کردن همین!! چشتون روز بد نبینه سال بعدش یه روا خریدیم بلا نسبت دهنمون صاف شد شتاب که نداشت , کولرش از بدو تحویل خراب بود و هنوزم خرابه, دفش که دیگه نگو مثل گاوای وحشی صدا میداد تهش فروختیمو یه 141 گرفتیم بد نیست ولی صدا داره بدنش یکم ,در کل تو ایران ماشینای جدید علی رغم داشتن یه سری امکانات نسبتا جدید کیفیت قطعه و مونتاژشون پایین تر از سال قبلشه

    4. آرش

      ۱۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      اقای مصطفی هر چند حدود یکسال از نوشته ات گذشته و شاید هیچوقت متن منو نخونی ولی این جمله آخرت منو نسبت به تموم نوشته ات مشکوک کرده.حقیقتش الان از محصولات ایران خودرو را ندارم که ازش طرفداری کنم کاملا هم میپذیرم که کیفیت ماشینها افت کرده ولی خدائی هست و باید منصفانه صحبت کنیم.سال 84 که سمند ال ایکس داشتم یه پژو 405 با من تصادف کرد و گلگیر سمت راننده دچار تو رفتگی شد.از یه صافکار پارس خودرو که میشناختمش وقت گرفتم چون نمیشد ساخته ایران خودرو را به نمایندگی پارس خودرو ببرم اون یه روز جمعه وسائلشو آورد و در پارکینگ خودم گلگیر رو صاف کرد.بدون گرم کردن و بدون گریس 4ساعت تمام کوبید روی گلگیر یه سر سوزن رنگ ازش نپرید بجز رنگ بژ که خودبخود به مرور زمان خراب میشد بقیه رنگهاشون مخصوصا نقره ای عالی بودند.سال 90 هم برای شرکتی که کار میکنم دو دستگاه 405 و سورن خریداری کردیم که تا کنون این مسائل براشون پیش نیامده البته مشکلاتی دارند ولی نه به این حدی که شما گفتید.در جواب خانم ملیسا هم بگویم که کاش ما بتوانیم مونتاژکار خوبی باشیم زمان اینکه یه کشور از پایه همه قطعات یک ماشین را طراحی و تولید کند گذشته است.

    5. حمید

      ۲۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من یه پژو 2000 دارم مدل 79 توی 3 سال فقط یه بار استارتش خراب شد 2 بار هم خودم کاربراتشو باز کردم همین تو جاده هم مرده کم نمیاره صدی 8 میسوزه.

  3. میثم

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    با عرض سلام و ارزوی سلامتی برای تمامی دوستان عزیز که لایق بهترین ها هستند.قصد دارم تجربیات اندکم رو در ضمینه خودرویی که سوار میشم در اختیارتون بگذارم به امید اینکه از نکات مثبتش استفاده و از نکات منفیش درس بگیرید.
    من ساکن مشهد هستم و در کل چیز زیادی از ماشین سرم نمیشه.در شهریور ماه سال 89 از طریق نمایندگی فارسیان یک دستگاه پژو 206-SD مدل V9 (اوتومات) تحویل 30 روزه ثبت نام کردم به قیمت 21150000 تومن که به جای 30 روز یا بیشتر بعد از 15 روز ماشین تحویل دادند!!!
    من سال 85 206 تیپ 2 داشتم اون زمان یک کیف ابزار که شامل یک سری وسایل کار امد نظیر اچارها و … بود موقع تحویل همراهش داشت اما بعد از اینکه ماشین تحویل گرفتم متوجه شدم کیف ابزاری که با 206 تیپ 2 بهم دادند رو از SD حذفش کردند.
    اولین چیزی که توجه من به خودش جلب کرد سفتی فرمان نسبت به 206 قبلی بود که به گفته نمایندگی نرمال بود بنده هم زیاد سخت نگرفتم هر چند میدونستم افت کیفیت و راندمان در خودروی داخلی چیز چندان عجیبی نیست(برعکس همه جای دنیا که با به کار گیری تکنولوژی روز کیفیت و کارایی روز به روز بهتر میشه)
    سواریش و راحتیش نسبتا خوب بود ولی بعد مدتی مثل همه ماشینای متاژ داخل به صرو صدا در اومد از داخل درها گرفته تا ستونها و کنسول میانی و صندلی ها انواع صداها در میومد بنده هم برای حل این مشکل مجبور به نصب سیستم صوتی شدم و با بلند کردن صدای موزیک مشکل سر وصدای داخل اتاق برای خودم حل کردم.
    تو شتاب اولیه خیلی کند عمل میکرد که البته به دلیل گیربکس اتوماتش بود شتاب اصلیش تو دور موتور 3000 به بعد نمایان میشد که واقعا راضی کننده بود مخصوصا وقتی حالت سواری به Sport تغییر میدادم در کل موتور سرحال و چابکی داشت ولی گیربکسش چندان دقیق عمل نمیکرد ابنو میشد تو مصرف 12 لیتر در صد کیلومترش به وضوح فهمید البته این رقم در جاده به 9 لیتر کاهش میافت که بنظرم برای این خودرو با این حجم موتور (1600 سی سی 16 سوپاپ) مصرف بالایی هست.
    رفتم نمایندگی ماشین گذاشتم گفتم با دستگاه چک کنن کنند مصرفش برای چی بالاست همون روز رفتم ماشین گرفتم.مسئولش گفت هیچ مشکلی پیدا نکردیم و چون گیربکس اوتومات مصرفش 2-3 لیتر بشتر از معمولی هاست منم چیزی نگفتم طبق معمول رفتم پمپ بنزین باکش پر کردم.یه چند ماهی به همین منوال گذشت تا اینکه تصمیم گرفتم لاستیکهای ماشینم عوض کنم تا هم سواریش بهتر شه و هم مصرف سوختش تا حدی بیاد پایین.یک دست لاستیک کره ای Hancook سایز 205 به قیمت 380000 تومن انداختم زیرش لاستیکای فابریکش سایز 185 بودن فکر میکنم.
    لاستیکای خودم طرف 60000 تومن برداشت و چیزی که جالب بود وضع بدشون بعد از حدود 10000 کیلومتر کارکرد بود.از اون به بعد باد لاستیک فقط نیتروژن میزدم سواری ماشین کمی نرم تر و مصرفش 1 لیتر اومد پایین که واقعا راضی بودم از همه مهمتر چسبندگی بهتر خودرو به سطح جاده از بین رفتن لرزش فرمون تو سرعت بالای 150 کیلومتر بود.از همه اینها که بگذریم تعویض لاستیک یک حسن دیگه هم داشت و اون متوجه شدن از پارگی گردگیر پلوس سمت راننده بود بنده هم برای جلوگیری از خسارات احتمالی بعدی فورا ماشین بردم نمایندگی گردگیر پلوس عوض کردم.
    باطریش رو هم با نوع اتمی تعویض کردم تا از شر دردسرای مراقبت و تنظیم اب اسید راحت شم.
    هر بار سرویس این خودرو برام 35000 تومن اب میخورد(تعویض روغن و فیلتر هوا و روغن)
    پس از مدتی متوجه ضربه زدن و لق لق کردن کمک فنر جلو سمت شاگرد شدم که هر چه قدر به نمایندگی مراجعه میکردم متوجه عیبش نمیشدند و میگفتند ماشین کاملا سالمه بنده که کاملا از نمایندگی نا امید شدم به چند تعمیر کار و جلوبندی کار ماهر مراجعه کردم ولی اونها گفتند دست نزنیش بهتره چون دیگه مثل روز اول نمیشه من هم تصمیم گرفتم بسوزم و بسازم به این ایراد تق تق کردن فرمان هنگام دور زدن رو هم اضافه کنید که با تعویض پلس بر طرف شد.
    در تعطیلات عید سال 90 در حالی که شاد و خرم به همراه خانواده در حال رفتن به منزل بستگان بودیم پشت چراغ قرمز یک اتفاق عجیب رخ داد که تا بحال باهاش مواجه نشده بودم و اون روشن شدن هم زمان نشانگر Sport و Snow گیربکس به همراه مقداری ضربه از سمت گیربکس بود من که حسابی تعجب کرده بودم تنها کاری که به ذهنم رسید خاموش کردن و روشن کردن مجدد بود که بعد از این کار مجددا خودرو به حالت نرمال برگشت و به راهم ادامه دادم.چند روزی گذشت و بعد از تعطیلات ماشین بردم نمایندگی گفتند احتمالا خطای الکترونیکی بوده و مشکلی نیست ولی اگر مجددا اینطور شد ماشین بیارید سرویسش کنیم.تابستان سال 90 و در کیلومتر 14000 این مشکل دیگه خودش نشون داد و مجبور شدم ماشین ببرم نمایندگی و با جمله معروف قطعه نداریم باید صبر کنید سفارش بزنیم تهران مواجه شدم.
    بنده هم یک برگ از کپی گارانتی تحویلشون دادم و در تاریخ 90/6/20 سفارش من ثبت شد و در نوبت دریافت قطعه قرار گرفتم و بعد از 5 ماه قطعه از تهران رسید و ماشین بردم نمایندگی گذاشتم گفتند فردا بیا ببرش روز بعد ماشین تحویل گرفتم و در کمال تعجب پس یک ساعت مجددا همان ایراد خودش نشون داد با این تفاوت که با خاموش روشن کردن هم دیگه درست نمیشد و از اولش هم بدتر شده بود!!!با همان وضع ماشین بردم نمایندگی گفتند باید ماشین
    بخوابونی تو پارکینگ خونت تا مجددا قطعه برات ارسال شه و با کمال پررویی گفتند ما هیچ تعهدی نسبت به خواب ماشینت نخواهیم داشت چون خودرویی به ان پول خواب تعلق میگیره که در نمایندگی متوقف باشه.
    من هم که دیگه تحمل این وضع نداشتم به دفتر منطقه ای مراجعه و بعد از چندین بار رفت و امد و پیگیری موفق شدم ماشین نمایندگی بذارم و قرار شد بعد یک هفته ماشین تحویل بدن اما این یک هفته 23 روز به طول انجامید و در این مدت در سرمای زمستان بدون وسیله سر کردیم تا اینکه ماشین تحویل گرفتم و مشکلش رفع شده بود ولی بعد از مراجعه به کارواش متوجه فرورفتگی یکی از درهای عقب و چند موج و برامدگی در وسط کاپوت شدم ولی با خودم گفتم چه میشه کرد کسی هم جوابگو نیست انشالا که دیگه ایرادی پیش نیاد.
    شب عید رفتم خرید که ناگهان موتور یک لگد بسیار شدید زد و مجددا اون 2 چراغ کذائی روشن شد زدم کنار و ماشین خاموش کردم از شدت عصبانیت نمیدونستم چیکار کنم دوباره ماشین روشن کردم و ماشین به حالت نرمالش برگشت با این تفاوت که موقع شروع حرکت یا شتاب گیری صدای برخورد دو سطح فلزی از زیر ماشین حد فاصل موتور و پای راننده به گوش میرسید علاوه بر اون در دور موتور 3500 به بالا موتور لرزش زیادی پیدا کرده بود بعد از تعطیلت که نمایندگی ها شروع به کار کردند ماشین مجددا بردم نشون دادم گفتند این بار ایراد کامپیوتری بوده و با تعویض سوئیچ حل میشه در مورد اون صدا هم فهمیدند دسته موتر پایین شکسته و باید تعویض شه دسته موتور بالا هم نیاز به اچار کشی داره بعد اینکه ماشین تحویل گرفتم دیگه اون ماشین اول نشد و روی هر دست اندازی که میرم اون صدا به صورت خفیف شنیده میشه و کمی لرزش موتور داره ولی من یاد گرفتم که تو این مملکت حقوق مصرف کننده و وجدان کاری یعنی کشک بنا بر این به دریافت پول 23 خواب خودرو بسنده کردم و تصمیم گرفتم از ماشین استفاده کنم و با همه ایرادات ریز و درشتش بسازم تا اینکه همون ایراد قدیمی گیربکس مجددا به سراغم اومد و خاطره تمام اتفاقاتی که طی این 1 سال برام پیش اومد از جلو چشم رد شد حالا ماشینم دیگه گارانتی نداره هرچند اگر هم میداشت دیگه ماشینم به نمایندگی نمیدادم و حالا باید یا ماشین بفروشم برم خودروی چینی یا خودروی داخلی ایرانی/چینی بخرم و یا با صرف هزینه های بالا تعمیرش کنم به امید اینکه دیگه خراب نشه

    1. سوسن

      ۲۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سوزوکی گراند ویتارا بخر خودتو از این همه مصیبت خلاص کن واقعا ماشینه

      1. مهسا

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (52 ديدگاه)

        آخه این چه جوابیه سوسن خانم، خواهشا یه کم فکر کن بعد جواب بده؛ سوزوکی بخر مشکلت حل میشه! چطوره بنز بخره کلا رنگ مشکلو نبینه تو زندگیش!!!

      2. علی رضا

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        سوزوکی گراند ویتارا برای آمریکای شمالی ساخته شده بود ولی بخاطر ضعف گیربکس فروشش متوقف و به ایران داده شد…

      3. فرهاد

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (4 ديدگاه)

        مسخره ترین جواب ممکن است که دادید….یعنی چی که سوزوکی بخر…

    2. vahid134

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ای خاااااااااک برسر این کمپانی که اداعای تولید کننده سیزدهم جهان رو هم داره یکی نیست به اینا بگه اگه تعرفه خودرو رو بردارن همه شما باید برید غاز بچرونید حتی کمپانی 5-6 سال تاسیس شده چینی داره به ایران ماشین صادر میکنه ولی اینا یه دونه هم نمیتونن به چین صادر کنن

    3. حمید

      ۲۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یه پژو کاربراتی بخر اصلا از این درد سرا نداره.

  4. محمد رضا

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من یک تویوتا کرولا دارم ، مزدا3 اتاق قدیم رو هم تجربه کردم ، که البته از لحاظ فنی فرقی با مزدا جدید نداره ، مگان و 206 تیپ 5 و آزرا و سوناتا رو هم تو جاده نشستم
    تئی این ماشینا واقعا نرمی و راحتی تویوتا علی رغم کم بودن اپشن هاش برای من خیلی جالب بوده ، مخصوصا فوق العاده ماشین بی دردسر و و قابل اطمینانی هستش و ضمنا توی سبقت ها از ماشین هایی که اعلام کردم کم نمی یاره ، وقتی سوارش میشید خیلی سخته که دیگه بخواهید ماشین دیگری بگیرید ، به همه چیش فکر شده و توی برف هم ماشین گیج نیست از لحاظ کیفیت قطعات عالیه واقعا ازش راضیم
    مگان 2000 وارداتی هم خیلی سواری خوبی داره ماشین تیزی هستش و خیلی نرمه ، ولی وای به روزی که نیازمند قطعه باشید ، ترجیح می دهید دیگه بفروشیدش
    206 تیپ 5 هم واقعا به نسبت قیمت و هیکلش معرکه است و واقعا شاید تنها ایرادش خشکی کمک هاش ، فضای تنگ عقب و صدای اتاق توی مدلهای جدیدش باشه وگرنه به نسبت قیمت فعلی که کم هم نیست (حدود 31 تومان) خیلی عالیه

  5. چراغ علی

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام پارسال یک دستگاه پژو پارس lx از ایران خودور تحویل گرفتم واقعا که ماشین مزخرفی فقط تنها خوبش موتور 16سوپاپ tu5که مصرفش بنزینش کمه

  6. جواد

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام یه توصیه ی دوستانه به همه ی دوستان دارم و اون اینه که سعی کنید یه مکانیک با انصاف و کار بلد پیدا کنید و همیشه ماشینتون رو ( البته ماشین های داخلی) پیشه اون ببرید چون این نمایندگی ها فقط کار رو بدتر می کنند.

    1. میثم

      ۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      آخ که گل گفتی… گل!!

    2. علی

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام آقا جواد.باهات اساسی موافقم.پسر خالم یدونه آزرا داشت این ماشین درست گاز نمی خورد، پسر خالم برد نمایندگی گفتن اشکال از گیربکسه یه 8،7 تومنی هم خرج داره پسر خالمم ی رفیق مکانیک داره.گفته بود بذار با اونم مشورت کنم رفیقش اومد بود با چاقو موکت فابریک زیر پدال گازو بریده بود پسر خالمم الکی 8،7 تومن پولشو تو جوب نریخته بود.(چون آزرا ی موکت فابریک ی موکت جدا شونده ی لاستیک کفش داره.)البته قصدم توهین به نمایندگی ها نیست ولی بعضیاشون خیلی داغونن.

    3. طوفان

      ۲۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (147 ديدگاه)

      اما من توصیه ای که به دوستان دارم اینه که کلا از خاندان پژو 405 (405 سمند پارس ) بیان بیرون

  7. بهروز

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام دوستان خوب من لیفان 620-1800 سی سی دارم از نظر ظاهر ماشین شیکیه که با یه سان روف نمای تازه ایی بهش دادن که نسبت به قیمتش اون زمان 28 تا 30 میلیون می ارزید اما چندتا مشکل داره که اگه یکی اینجوری منو راهنمایی میکرد عمرا اگه میخریدمش. اولا این ماشی خدمات پس از فروش مزخرفی داره تا جایی که من مجبور شدم از شرکت کرمان خودرو شیراز شکایت کنم به بازرسی دوما هر 5 هزار کیلومتر باید ببری گارانتی و سرویس که هر دفعه بین 100 تا 150 هزار تومن ازتون میگیرن و اگه نبرین کلا گارانتی تون رو باطل می کنن یعنی اجبار محض سوما پخش مزخرفی داره زود خراب می شه من خودم 2 ماه ماشینم بدون پخش بود چون به لطف گارانتی و خدمات پس از فروششون با کلی شکایت وسر و صدا و دعوا پخشی که قرار بود نو بدن با صدتا بهانه تعمیر کردن و بعد 2 ماه دادن که البته بازم مشکل داره چهارم لیفان موتور ضعیفی داره و تو سبقتا قشنگ مشخصه که کم میاره و انگار به اصلاح یه دنده دیگه میطلبه و زور میزنه و پنجم باید بهش بنزین بدون سرب یا سوپر بزنید که لیتری 800 تومنه و این یعنی افزایش هزینه چون توی شهر لیفان دقیقا بالای صدی 10 میسوزونه و برابر ماشین های داخل مثل پژو و پراید خیلی پر مصرفه وششم بازار فروشش افتضاحه من الان دو هفته اس می خوام بفروشمش مشتری نداره هر جا میبرم خیلیا اسمشو اولین باره میشنون و این یعنی پرفروش نبوده و در کل جیگرمو خون کرده و مثل … پشیمونم و به نظر من عطایش (ظاهر قشنگش) رو به لقایش (مشکلاتی که گفتم) ببخشید و از خریدنش صرف نظر کنید .ناگفته نماند سلیقه هامتفاوت است و این مشکلات که عرض کردم نظر شخصی بنده بود که 6 ماه هست لیفان سوار میشم.من پیشنهاد میکنم نخرید.

    1. مهسا

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (52 ديدگاه)

      واقعا به شما میگن مرد، مثل مرد واقعیتو گفتید نه مثل اونایی که خودشونو فریب میدن و امیدوارن یکی پیدا بشه ماشینو غالبش کنن در برن!!!
      من لیفان 520 داشتم، خداوکیلی صدای تراکتور کمتر از این ماشینه بعد یه بنده خدایی نوشته صداش اسپورته!!! بعد میگیم چرا آشغال چینی بهمون میندازن با قیمت بی ام و!

  8. حميد

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لطفا گزارشی در مورد تولید و تحویل خودروهای یویو4 در سال 92 ارائه کنید و تبعات ان را با توجه به نبودن بنزین یویو 4 و اسیب چند میلیونی مصرف کننده در صورت استفاده از سوخت غیر از یویو 4 ارائه نمایید ثبت نام کنندگان رانا تحویل بهمن و اسفند قرار است خودروهایشان را بالجبار یویو 4 و با قیمت جدید تحویل بگیرند.

  9. احسان

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    سلام نمیدونم این سوال کجا مطرح کنم! خواستم بدونم اگر خودروی یورو 4 رو با بنزین معمولی یا برعکس خودروی معمولی رو با بنزین یورو 4 باکشو پر کنی چی اتفاقی میافته خیلی ممنون میشم اگه جواب سوالمو بدین؟

    1. مهسا

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (52 ديدگاه)

      والا تو شهر ما یکی رو میشناختم بنزین گرون شده بود نفت میریخت تو ماشینش! حالا شما نگران بنزین یورو 4 و 2 هستی!!!

      1. احسان

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (101 ديدگاه)

        تو شهر ما هم گازوییل میریزن تو ماشیناشون فقط میخواستم بدونم فرقش چیه نمیدونی مهسا خانم بگو نمیدونم برا چه دعوا داری فقط میگی من بنزینو گرون کردم!! اعصاب نداری ها؟

      2. s.class

        ۲۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (99 ديدگاه)

        شما نفت و گازوییل دیدید

        من نوشابه دیدم ریختن البته نمیدونم طرف قصدش چی بود شوخی یا

        جدی

        با موتور سیکلتش اومد جلو یه مغازه نوشابه خرید باز کرد

        یک دهمش رو خورد بقیشو ریخت تو باک موتور گفت بنزین گرون شده

        روشن کرد رفت………..

        شما هم لطف کنید وقتی نوشابه خوردین کبریت دستتون نگیرید

        خطریه…………

    2. کیانوش

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (289 ديدگاه)

      داداش اگه به ماشین یورو 4 بنزین معمولی بزنی بعد یه مدت کاتالیست اگزوزت بعد 5 یا 6 ماه بنزین زدن مداوم خراب میشه و این یعنی افزایش مصرف و آلودگی. تازه تعویض یا تعمیرش هم نمیکنن چون هزینش بالاس , ولی در حالت دوم یعنی بنزین یورو4 مشکلی واسه ماشین معمولی نداره تا جایی که من اطلاع دارم

      1. احسان

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (101 ديدگاه)

        ممنون از اقا کیانوش

    3. soorena

      ۳ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام
      ای بابا تمام ماشینای وارداتی حداقل یورو 4 هستن بیشترشونم یورو 5 این همه بنزین آشغا ل ایرانو ریختیم توشون آخ نگفتن بیخیال باو

      1. کیانوش

        ۴ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (289 ديدگاه)

        عزیزم اونطوریم که فک میکنی نیست همین که تو ایران بعد چند ماه ماکزیمم سرعت ماشینا چه وارداتی چه ساخت داخل بعد از یه مدت 20 تا 30 کیلومتر بر ساعت میاد 90% مربوط به کیفیت بنزینه درضمن هر کسی نمیتونه تآثیر بنزین نامطلوب رو تشخیص بده یا باید متخصص باشه یا تجربشو داشته باشه!!!

      2. احسان

        ۷ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (101 ديدگاه)

        داداشم خودت داری میگی وارداتی نه ایرانی

  10. علی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کادنزا ( کیا )*

    من داشتم در یک کلام فوق الاده بود و بس

    الان بی ام و 525 دلرم ولی بگم کادنزا از این هیچی کمتر نداشت که هیچ سر ترم بود باور کنین

    1. مهسا

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (52 ديدگاه)

      عجب مقایسه جامع و کاملی
      همگی متوجه شدیم شما بسیار پولدار و فهمیده هستید
      فقط اگه بفرمایید کادنزا چند تا دنده داشت و فرمون 525 چه رنگیه ممنون میشیم!!!

      1. وفا

        ۱ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ببخشید.. این سایت مربوط به همه جور وسیله نقلیه است! قرار نیست فقط پراید و پژو توش مقایسه بشه!! لطفاً تحمل دیدن اطلاعاتی که ممکنه به کار شخص شما نیاد رو در یک سایت عمومی که همه حق استفاده ازش رو دارن داشته باشید.
        با تشکر از همه ی کسایی که وقت می ذارن و تجربیاتشون رو اینجا می نویسن.

    2. علی

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      علی ب دو دلیل دوست دارم:
      1 هم اسممی
      2 هم سلیقمی
      دعا کن خدا به ماهم بده!
      البته کیا از بعد از تولید اپتیما دیگه ترکوند ک سالار همشونم کادنراست!!!!!!قبل از اونو قبول ندارم.البته نظر شخصی منه ببخشید.

    3. کیانوش

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (289 ديدگاه)

      عزیزم گند زدی!!!!
      1- همه میدونن ماشین آلمانی سگش به 100 تا نگم به 10 تا کره ای با کیفیت می ارزه!!!
      2-کسی که سوار بی ام دابیلیو بشه دیگه از هیچ ماشینی تعریف نمیکنه یا حد اقل با ماشین خودش هم تراز نمیکنه!!!
      3- گیرم بی ام دابیلیو داری ما تجربتو خواستیم نه این که بگی چی داری!!
      4- معذرت میخوام قصد توهین نداشتم اما گفتنی را باید گفت!!!

    4. آرش

      ۱۲ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      علی آقا کادنزا ضریب جی 80صدم چگونه با ب ام و 525 با ضریب جی 88صدم مقایسه میکنی.هندلینگ ب ام و مثال زدنی و تحسین برانگیزه اصلا ویژگی اصلی ب ام و همین است و ضعف اصلی ماشینهای آسیائی و حتی آمریکائی در برابر اروپائیها همین هندلینگ و خوشفرمانی و پایداری اونهاست.کادنزا ماشین خوبی است من خودمم واقعا دوست دارم یکیشو میداشتم ولی پولم نمیرسه.خوب بودنش هم به نسبت ریو و اپتیما که روندم میگم والا کادنزا سوار نشدم ولی اپتیما که روندم خیلی خوشم اومد قاعدتا کادنزا یک پله بالاتر از اپتیما است.

  11. hamid

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اکثر مردم ماشین رو نه برای رفع احتیاجاتشان بلکه برا پز دادن می خرند.اخه خودروی 25 سال پیش رو سوار می شی وبه اون افتخار هم میکنی؟ به قول معروف “از ما ست که بر ماست”

  12. روح الله

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان من ماشین های زیادی داشتم و سوارشدم ،میخوام تجربه رانندگی با هرکدومشون رو به صورت واقعی و نه بصورت تعصبی بیان کنم:
    اولین ماشین من پراید 84 بود که خوب نیازی به تعریف نداره،(توصیه من به شما اینکه فقط برای داخل شهر استفاده کنید) سواری جاده ای بسیارمزخرفی داشت.
    دومین ماشین من ال 90 مدل 87 بود که وقتی از پراید سوارش شدم گفتم عجب ماشین نرمیه ، انصافا ماشین نرم و خوبی و همچنین ماشین ایمنیه، من با ال 90 در جاده با سرعت 185تا رفتم ولی از 170 به بعد ماشین به زور به 180 میرسه و همچنین احساس نا امنی رو حس می کنید ولی در کل ماشین خوبی مزایای ال90 شتاب خوب(درحد موتور1600) هندلینگ خوب(تاسرعت 70-80)ترمزهای خوب(زیرسرعت 120)
    معایب: دید عقب خوب نیست آینه ها دید خوبی نداره صدای موتور از سرعت 140 به بعد داخل اتاق

    ماشین سوم من مگان 2000 مدل 91 بود. مگان ماشین نرمیه و هندلینگ خوبی داره ترمزهاش واقعاخوبه فرمون بسیار نرمی داره و بسیار خوش دسته گشتاور خوبی داره البته بعد از سرعت 70 ولی معایب آن: شتاب خوبی نداره و مدل های مونتاژی داخل ایران زود به صدا میفته قطعاتش گرونه تا سه سال کم خرجه

    ماشین چهارم من x33 بود. این ماشین موتور خوبی داره ولی نرم نیست و عقب ماشین میکوبه، دو دیفرانسیل نیست،دنده اش خوب و نرم نیست ولی ترمزش خوبه درکل حس شاسی بلند بهت دست نمیده از گیربکسش هم صدای پول خورد میاد(البته مشکل مونتاژ) من شخصا با هاش حال نکردم

    ماشین پنجم من سوناتا 2007 چهار سیلندربود کلا ماشین خوبیه ولی زیاد نرم نیست کمی خشکه تو دست اندازها شتاب خوبی داره سرعت خوبی میره ولی ترمزش مشکل داره یعنی مثل مگان قوی نیست باید توی شهر با احتیاط برانید ولی توی جاده با سرعت بالا خوبه بد نیست ولی بازم به مگان نمیرسه ولی صدای موتور داخل اتاق زیاد نمیاد

    ماشین ششم من مزدا3 جدید تیپ 3 بود. این ماشین واقعا برای داخل شهر و جاده عالیست کم مصرف پرشتاب و دارای هندلینگ خوبی برای لایی کشی های خیابان است امکانات خوبی داره esp هم داره ترمز خوبی داره در حد مگان بسیار کم استهلاک فرمون خوش دستی داره و بسیار نرم می باشد

    ماشین هفتم من که الان هم زیر پام می باشد ماکسیما است که خوب نیازی به تعریف نداره ولی کمی ایراد داره : تو سرعت بالا (120 به بالا) توی پیچ عقبش در میره فرمونش زیاد نرم نیست esp نداره مصرفش داخل شهر اگر با 110 به پایین برانید صدی 12 است ولی اگه پر شتاب و سرعتی برانید صدی 15 ولی در جاده با سرعت 120 تا صدی 8/5
    امیدوارم تجربه من به درد شما بخورد
    ازمعایبش هم نداشتن esp هستش البته تو این مدل

    1. ناشناس

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (200 ديدگاه)

      برادر من مگه چند بار پیش میاد که با ال نود بیشتر از 120 تا بری؟
      من خودم مدل 86 ای 2 دارم.مشکل دید عقب رو ندارم ولی داشبورد زود به صدا میافته و از جنس پلاستیکش خوشم نمیاد.یجورایی خیلی سفته.

  13. وهاب

    ۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من یه پژو پارس صفر از ایرانخودرو گرفتم.مثلا تحویل 45 روزه که 90روزه تحویل دادن اونم روزعید.تحویل که گرفتم از همون ثانیه اول جلوبندیش صدای لق لق میداد نشون جلوبندی ساز دادم گفت مشکلی نیست.نمیدونم این صدا واسه آچار کشی ؟واسه جلوبندیه؟واسه فنره؟ماشین صفر رو به ما دادن اونوقت توانایی یه آچار کشی ندارن.ممنون میشم اگه نظر دوستان هم داشته باشم.

    1. محسن آبادان

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (86 ديدگاه)

      مشکل از جلو بندی نیست از کمک های جلوست که تمام چینی هستند اگه بتونی کمک مدل 87 به پایین پیدا کنی بندازی زیرش مشکلش حل میشه مشکل من که حل شد

      1. آرش

        ۱۲ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (19 ديدگاه)

        دوست عزیز ناشناس کاش تجربه کامل خودتون را مینوشتید و دوست عزیز آقای محسن آبادان شما هم کاش مارک کمک فنر و اینکه تولید کجاست را میفرمودید و الی همونجوری که همه میدونیم تامین کنندگان مختلفی هستند که قطعات به خودرو سازها میدهند حتی در همون سال 87 هم چندین سازنده قطعات فنر بندی و جلوبندی را تامین میکردند.

  14. hb

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    باسلام من یک mg550دارم روز اول که میخواستم بخرمش بادو دلی فقط بخاطر ظاهر قشنگش اونو انتحاب کردم ولی بتدریج عاشقش شدم من ماشینای زیادی داشتم ولی این یک لذتی داره که باید حسش کنی اولا خیلی خاص و نگاه زیادی رو بسمت خودش جلب میکند و ثانیا” خوراکش سوسک کردن ماشینای هم رده ختی بالاتر است حیلی روان وبدون زور زدن سرعت به بلای 200میرسه امکانات که نگو فرمان عالی هندلینگ بی نظیر لرزش اتاق در سرعتهای بالا در حد صفر فرقی بین سرعت 80با 180 احساس نمیکنید وزن ماشین 1560kgمیباشد و سرشار از سیستمهای ایمنی میباشد موتور پرقدرت 1800سی سی با توربوشاریاژ160اسب قدرت تولید میکند در آغاز حرکت شروع ارامی دارد ولی بعد از فعال شدن سیستم توربو ماشین ماشین از جا کنده میشود حس رانندگی البته بعد از عادت کردن از مزدا3جدید یا سوناتا و کیا و غیره خیلی بیشتره چیزی باسم سربالائی یا سرازیری رو احساس نمیکنید در سرعت 180هم با تحته کردن پدال گاز معکوس میکشه و با صدائی دلربا به شتابگیری ادامه میده من تا حالا 217کیلومتر باهاش رفتم ولی فکر کنم بیشتر هم برود خوراک این ماشین سر پیچ است با هر سرعتی دوست داری بپیج حودش اتومات جلوی خیلی از اشتباهاتت رو میگیره بعضی از پیچها صورتم به شیشه بغل میچسبه ولی ماشین کوچکترین علائمی از آشفتگی را نشون نمیده و تابحال هیچ ایراد فنی طی این دوسال نداشته . ولی حالا معایب 1-خدمات بعد از فروش ضعیفی دارد 2-صندلی های چرمی باجنس خوب و برقی ول خیلی ناراحتی دارد 3-دید کلی ماشین بسار کم است 4-مقدار صدای داخل کابین نسبت به رقبا بیشتر است ولی ناراحت کننده نیست و تاحدودی دوست داشتنی است 5-مقداری تاخیر در تعویض دنده بیشتر در حالت دستی یا پدال پشت فرمان وجود دارد در ضمن موتور کم مصرفی دارد که در شهر نها یتا”صدی 10.5و در جاده 8میسوزونه که باتوجه به عملکرد نوش جانش .

    1. آرش

      ۱۲ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      hbعزیز متاسفانه در گفته هات مقداری تناقض وجود داره که موجب آشفتگی ذهنی خواننده میشه.1-وزن 550 برابر با 1450 کیلوگرم است.2-گفتید لذت رانندگیش بالاتر از تمام ماشینهای دیگر است بعد گفتی صندلیهای بسیار ناراحتی داره و دیدش خیلی کمه 3-از سوسک کردن تمام ماشینها و سرعتهای بالا صحبت کردید در حالی که بعدش گفتید شروع حرکت آرامی دارد.همه میدونیم که شتاب رسمی ام جی 550 برابر 10.8ثانیه است و این به خاطر ویژگی توربو است که بالاتر از دور 2500 وارد مدار میشود و حداکثر سرعت 217 هم غیر قابل دسترسی برای رقباش نیست…………………..ام جی هم ماشین زیبائیست و هم کیفیت و ویژگیهای خوبی داره و شاید این نام چینی بودن باعث جا نیفتادن او بوده و اینگونه تعریفهای اغراق آمیز شاید اوضاع را بجای بهبود بدتر هم بکنه.

  15. حمید

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و ارادت من 2 سال که دوو سیلو و اسپرو دارم از هر دو بی نهایت راضیم.مصرف پایین. سواری عالی . کیفیت قطعات با هیچ ماشینی هم عوضشون نمیکنم.

  16. شاهسون

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دیدم اینجا همه تجربیاتشونو در مورد ماشین میذارن گفتم بد نیست منهم تجربه خودمو بگم. من الان کلا بی ماشینم! فکر کنید قرار بود 25 میلیون بدم یه لگن ایرانی بخرم. ولی ندادم و پولشو گذاشتم تو بانک شهر. سالی بیست درصد سود که میکنه ماهی به عبارت 417 هزار تومن! اگر خیلی خوشبینانه فرض کنیم هر ماه باید 60 لیتر بنزین 400 تومنی بزنیم به 24 هزار تومن و هر سال دو بار تعویض روغن و فیلتر و .. داشته باشیم به عبارت کلاً 60 هزار در سال یا 5 هزار تومن در ماه و بیمه سالی 320 هزار در سال یعنی 20 هزار تومن در ماه و افت قیمت ماشین سالی یک میلیون یعنی 83 هزار تومن در ماه و استهلاک و تعمیرات متفرقه بطور متوسط سالی 120 هزار تومن یا ماهی 10 هزار تومن و …. سرشکن شده من دارم ماهی 535 هزار تومن سود میکنم. فکر میکنید اگر برای رفتن تا سبزی فروشی سر کوچه هم آژانس بگیرم چقدر در ماه پول باید بدم؟ البته ممکنه کسی بگه از لذت رانندگی محرومم ولی ببخشید لذت؟ اینجا در ایران؟ در کنار دوستان محترمی که قاطرشان را داده اند و پورشه خریده اند؟ یا شاید هم در معیت عزیزانی که اگر صندوق عقب شما نباشد وسیله دیگری برای توقف مرکب مبارکشان نیست؟
    شما اگر مایل نیستید کار خودتان را بکنید……

    1. فربد

      ۳ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام . این حرف شما صحیح ، اما برای 5 سال قبل . الان یه ماشین بخر 25 دوماه بعد بفروش 50 . شما در حال حاضر با تورم 100 درصدی و سود 20 درصدی داری 80 درصد ضرر میکنی . اونوقت دلتو خوش کردی به 417 هزار تومن سود ؟!! موفق باشی

    2. آرش

      ۱۲ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      دوست عزیز جناب شاهسون حرف شما درسته منتها با توجه به شرایط خودتون.ما هم به یکی از بستگان با توجه به وضعیت مالیش که گاها برای اجاره خونه هم مشکل پیدا میکرد پیشنهاد کردیم که اجالتا از خرید ماشین صرف نظر کنه و یا مثلا بجای یه سمند صفر یه سمند دست دوم بخره و خودش جمع و جورش کنه ومقداری پول هم پس انداز کنه که البته به حرف هیچکس گوش نداد و سمند صفر خرید و همیشه مشکل مالی داره.ولی اگر همه بخواهند اینجوری فکر کنند زندگی خیلی بی مزه میشه چون در اونصورت هیچی نباید بخری و حتی به هیچ کسی نباید کمک کنی.یکی از دوستان من کارش به مشکل خورده و مجبور شد از دوستانش قرض کنه خوب منم 20 میلیون بهش قرض دادم الان نزدیک یکسال میگذره و مشخص هم نیست کی یتونه پس بده من هم عجله ای ندارم به گفته شما اگر این پول را تو بانک میزاشتم الان4میلیون و حتی بیشتر بهره اش میشد پس دیدگاه اقتصادی میگه من نباید این کار را میکردم.ولی همون رفع اظطراب و ایجاد حالت آرامش در خانواده دوستم بحدی لذتبخشه که با هیچی نمیشه عوضش کرد.ماشین هم همینطور اتفاقا من 2تا ماشین دارم بجای یکی.یکیش صرفا بخاطر دفاع از شخصیتم و محتاج نبودن حتی به سرویس کارکنان خریدم و با بهره پولش و هزینه هاش ماهی 600هزار تومان برایم هزینه دارد.گاهی بچه های ما از ما انتظار دارن شما چه جوری میخواهی برای یه نوجوان این مسائل اقتصادی را توضیح دهی.

  17. مجتبی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام واحترام خدمت آقای شاهسون
    نگاه شما خیلی انتقادی بوداما واقعا درکشورما هیچ تفریحو سرگرمی وجود نداره اگر همین دلخوشیهای الکی نباشه به چی دلمونو خوش کنیم.
    حالا دوستان میخوام از تجربیات زیبای رانندگی یکی از…. درخیابان بعثت شیراز بتاریخ 1/2/92واستون بگم:
    این دوست عزیز با شعار “عجب حال خوشیه وقتی که مستی” سوارسمند خود شده ودنده ی 1 را چاق نمونده،وانگهی سرعت سمند خود را به بالای 100رسانیده،شمشیررا از رو بسته و به جنگ دیگرمرکب سواران رفته که گویی رزنامه ی رستم!!
    القصه: سمند سوار چست وچابک، 7 مرکب سوار دیگر را بسان ریگی داخل جوی آب رانیده وخود نیز بعد ازاین فتح بزرگ دوستان را تنها نگذاشته، داخل جوی آب و زیر مرکبی دیگر آرمیده.
    بله آقای شاهسون،ها کاکو
    *جوانیم به سمند شتاب میشد واز یی
    همچو گرد در قدم او دویدمو نرسیدم*

  18. داود

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان من یه ال 90 87 فول پارس خودرو دارم-صفر خریدم – تاحالا حدود 160000 تا را رفته و من نفهمیدم نقص فنی یا اذیت کردن یعنی چه -البته منم به اندازه خودش ازش کار میکشم وبه موقع لوازم مصرفی مثل شمع -تسمه تایم -صافی بنزین -و حتی پمپ بنزین را عوض کردم -تا حالا اطاقش صدا نیافتاده 2-3 سال اول 190 تا راحت پر میکرد ولی الان 180 تا بیشتر نمیره در کل نسبت به ماشینهای قبلیم (405 مدل 85 و 87)خیلی ازش راضیم -در ضمن جهت اطلاع خدمتتو ن عرض کنم که ماشین زیر پام در محل کار بنز 313 می باشد

  19. علی

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سال 84 پارس elx خریم از امکاناتش میشه به ترمز ای بی اس صندلی های فرانسوی اصل وموتور 16سوپاپ اشاره کرد تا حالا 200000کیلومتر رفته 4یا 5 بار هم تا سرعت 200 رفته می خواستم بگم که اگه مثل این ماشین تولید کنند ما دیگه سمت ماشین خارجی نمیریم ام اکنون این ماشین ما صندلی های چینی مو تور چینی ودر کل تمام چین ساخته میشه اما موتور ماشن ما موتورشم فرانسویه اگه خوب بسازن مردم حمایت می کنند

  20. احسان

    ۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من از توی این ماشینای ایران خودرو 405 tu5 از همه این ماشینای ساخت داخل بهتره هم مصرف بنزین 5 لیتری در 100 کیلو متره هم خودم215 تا بردمش اگه باور ندارین امتحان کنین

    1. reza

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من با 405 tu5 موافقم. مشهد -تهران حدود 1000 کیلومتر رو همیشه با یه باک میرم. میدونم باورتون نمیشه اما واقعا صدی 5.5 ، خیلی راحت تا 200 میره . شتاب فوقالعاده ای داره . گیربکس و ترمز کمی مشکل داره اما وقتی گازو فشار میدی فراموش میکنی .

      1. کاوه

        ۱۲ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (23 ديدگاه)

        عنوان تایپیک بیان تجربیات کامل از ماشینیه که داشیم اینجا را هم کردید کل کل کردن و بیخودی بزرگ کردن ماشینها و تبلیغات.215 کیلومتر!!! حتما سراشیبی بوده یا کیلومترت 40 تا زیاد خونده.ضمنا از 90کیل.متر بری 120 50درصد مصرفت اضافه میشه دیگه توی 200کیلومتر که از 100درصد هم بیشتر میسوزونه.

  21. امین موسوی

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    بنده انتخاب اولین خودرویم را پراید 141 بود به دلیل کم تجربگی خودرویی بود با صدای داخل اتاق فوق العاده بالا صدای کمک و جیرجیر سر کمک عقب درب صندوق لق می زد هوای سرد کولر و گرمای دلپذیر بخاری در تابستان و زمستان اهواز به دلیل باز و یک تکه بودن اتاق و صندوق به درون صندوق می رفت و تابستانی گرم و زمستانی سرد را سپری کردم
    لوازم تزئینی نایاب بود دستگیرههای دربها بی کیفیت و زود شکن بودند
    اتاق دو تیکه بود درب عقب را که باز کنید در پایین قسمت رکاب و بالا دیواره ی سقف جای جوش بدنه را شاهد خواهید بود در پیچ عقب خودرو تعادل نداشت
    سپرهای پلاستیکیه صبا را رنگ کرده بودند که از جنس نرم بوده و توان حفض رنگ را ندارند
    جلوپنجره ای ضعیف که با کوچکترین تماس یا فشار می شکند
    رینگهای الومینیومیه خیلی سنگینی دارد که مخرب جلوبندی هستند
    باشستوشوی خودرو متوجه نفوذه اب به درون صندوق می شوید
    درب صندوق با شیشه یک تکه متصل هستند واین دلیلی برای عدم باز شدن صندوق توسط دکمه ی درون اتاق می شود جای جک صندوق درمکانی نامناسب تعبیه شده است که هنگام بستن درب دربه صندوق از دستتان رها شده وناگهان با صدای ناهنجاری بسته می شود
    دکمه ی کمپرسور کولر و قاب وسط دور ضبط و دریچه های کولر عمر کوتاهی دارند
    زوار درها بسیار پهن و توخالی هستند که بعد مدتی موج می افتند و خراب و زشت می شوند
    محاسن 141 ظاهری زیبا تر نسبت به بقیه ی پرایدها داشبورد و تودریه و چراغها و غربیلک فرمانی زیباتر دارد
    بهد ار فروش 141 x33را برای مدت کوتاهی داشتم احساس شاسی بلندی نمی کنید کف خودرو برروی مانعهای بزرگ سابیده می شود کمکهای عقب می کوبند گیربکسی مانند پراید دارد
    صفحه کیلومتر خراب شد کیلومتر از کار افتاد حرارت ثابت ماند بنزین لحظهای گاهی نصف گاهی فول و گاهی باک را خالی نشان میداد
    کولر مناسبی ندارد دریچه ی کولر عقب ندارد صندلی ها دستی و فضای جلو برای سرنشین و راننده کم است صندلیها خشک با روکشی بی کیفیت تاقچه و عقب خودرو صدا دارد
    سنسور بک ان از کار افتاد خدمات ام وی ام برای گارانتی ضعیف بود تصمیم به پس دادن خورو کردم با کلی ضرر
    در حال حاضر پراید صبا دارم و برای سمند اس ای ثبت نام کردم
    پراید را به ام وی ام 33
    و 141 ترجیح میدم

  22. angelxp

    ۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (496 ديدگاه)

    اگه از انقلاب گاری ملی میزدیم حالا لامبورگینی ملی داشتیم

  23. شهرام

    ۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. آیا کسی از دوستان تجربه ای از رانا دارد؟ نظرتان چیست ارزش خرید داره؟

  24. علی ب

    ۴ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان اگ میشه ی آزمایش مفید از تویوتا کمری و سوزوکی گراند ویتارا بذارین
    با تشکر

  25. حسین

    ۸ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اه اه.حالم بهم خورد الان تازه متوجه شدم پراید بابام از ماشین همه ی شماها بهتره.خا بر سر به اصطلاح مهندسان که تمام گاری هاشون هر کدوم یه ایرادی داره.ما قصد خرید ماشین داشتیم ولی از وقتی تو اینترنت برای یه ماشین خوب ارزان قیمت تحقیق میکنم حالم از همه چی بهم میخوره.باز هزاران هزار رحمت به پراید صبای بابام که نه جلوبندی داره وهم از صدای درون اتاقش خودتو خیس میکنی.ولی به جز بنزین و کارواش وچیزهای ارزون قیمت مثل برف پاکن و قالپاق هیچ خرج دیگه ای نداره.

  26. علی رضا

    ۸ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (34 ديدگاه)

    من یک ماشین گل دارم ازش فوق العاده راضی هستم کسی که […] به صندلی ماشین آلمانی بخوره دیگه هیچ ماشینی را نمی تونه سوار شه مصرف ترکیبیش صدی 6.5 است واقعا در شرایط ایران و با این قیمتهای مسخره یک ماشین عالی عالی عالی است

  27. محمد

    ۱۹ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام به همه اولین ماشین من پراید دنده اتوماتیک بود که به غیر از دندش اونم تو شهر تهران حسن دیگه ای نداشت ماشین بعدی 405 جی ال آی بود مدل 84 از آخرین سری تولیدی ایران خودرو بود که واقعا خوب بود بجز آینه و شیشه هاش که دستی کرده بودند به اندازه قیمتش خوب بود ودو سال داشتم بعد فروختم یه جنتو صفر گرفتم که اینجا فرق بین ماشین ایرانی وخارجی خودشو نشون میده از این ماشین راضی بودم و چهار سال نگهش داشتم هیچ آزاری نداشت بعد از اون چون ماشینای صفر وارداتی حسابی گرون شد تصمیم گرفتم دست دوم وارداتی بگیرم و کلی تحقیق کردم و یه پژو 407 گرفتم با توجه به قیمت وآبشن نصبت به ماشینای کره ای واقعا از انتخاب خودم راضیم ایشا لا شما هم بتونید ماشین خوبی بگیرید واز سواریش لذت ببرید .

  28. عرفان

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من فکر میکنم تو این حال و احوال ایران اصلا نباید سمت ماشین های ایرانی بری ولی بعضی ها مثل خود من به علت بی پولی چاره ای ندارند.به نظر من در حال حاضر بهترین خودرویی که ایران مونتاژ میکنه 206 هستش.هم زیباست. هم اچشن خوبی داره هم سرعت و شتاب خوبی داره و از همه مهم تر به روز هست و مثل ماشین هایی که 10 یا15 سال پیش اومدن تو ایران مثل 405 قدیمی نیست.توی سرعت و شتاب به خدا ماشینهایی مثل405و پرشیا رو میخوره.ولی همون 206 هم قیمتش بالاست. و از 36 میلیون شروع میشه و تاحدود50 میبیون تومانی هم داره. که بعضی ها انقدر پول ندارند. توصیه ی من برای اینجور انسان ها اینه که هر ماشینی رو بخرن غیر از روا و پراید. به جای اینکه16.17 تومن بدن به پراید صفر کیلومتر بدن یه 405 مدل 86 78 بخرن. تمام.

  29. عرفان

    ۲۴ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام. اونایی که میخواهند از 80 تا 150 میلیون تومن پول ماشین بدن یا80 بده هیوندا کوپه ویا 145 تومن بدن جنسیس کوپه.از هیوندا کوپه شروع میکنم. با قیمت نسبتا پایینی که داره تو کیلو مترش260 تا زده و یک طراحی فوق حرفه ای داره.میگم نسبتا ارزون چون همین 206 خودمون تیپ 6 شده 50 میلیون و خورده ای . چرا30 تومن نذاریم روش که پولی رو داریم میدیم لا اقل حروم نشه. حالا بریم سراغ جنسیس کوپه. که انقدر اوباهت داره با ماشین های 400.500 میلیونی مقایسش میکنن. توی همین سایت همین صفحه سمت راست با باکستر 500 میلیونی مقایسش کردن به نظر من یه چیز رویایی هستش.موتورش 3800 سی سی هست. 4 تا نیسان ببندی مثل اب خوردن میبره.صدایی که جنسیس داره پورشه نداره. دیروز یکیشون تو محلمون گاز داد از خواب پریدم به غرعان. خیلی چیز با حالیه. خودم تا ماهه دیگه شده از زیر سنگ پول جور میکنم یه دونه قرمزشو مکیخرم .کفم برید از صداش صدا تریلی که موتورش15000 سیسی باشه میداد.

  30. AMIN

    ۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    البته خرید بستگی به سلیقه انتخاب و کاربرد ماشین و بازار و خدماتی که شخص میخواد داره… به نظر من به صورت کلی:
    خودروهای کره ای: ظاهری زیبا و قیمت مناسب و عمر و کیفیت متوسط و عملکرد متوسط و هزینه های نگهداری متوسط (هیوندای-کیا-سانگ یانگ)
    خودروهای ژاپنی: ظاهری متوسط و قیمت مناسب و عمر و کیفیت بالا و عملکرد خوب و هزینه های نگهداری پایین(تویوتا-نیسان-میتسوبیشی-هوندا-مزدا)
    خودروهای فرانسوی: ظاهری زیبا و قیمت بالا و عمر متوسط و کیفیت خوب و عملکرد متوسط و هزینه های نگهداری بسیار بالا(پژو-سیتروئن-رنو)
    خودروهای آلمانی: ظاهری زیبا و قیمت بسیاربالا و عمر متوسط و کیفیت خوب و عملکرد خوب و هزینه های نگهداری بالا(مرسدس بنز-ب ام و-آئودی-فولکس)

    1. علی رضا

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      پس تو ایران فقط باید ماشین ژاپنی خرید من با همشون موافقم ، من نیسان داشتم ، تویوتا داشتم و الانم مزدا دارم از هر سه تاشون راضیم
      بماند که ماشین کره ای و فرانسوی داشتم گریمو 100 بار در آوردن ولی تا حالا ماشین آلمانی نداشتم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا