تجربه و آزمایش

یک تجربه

دوستان گرامی، آزمایشها و تجربیات خود را از داشتن و راندن محصولات مختلف با بقیه به اشتراک بگذارید. تجربه شما می تواند به سایرین در انتخاب بهتر کمک شایانی کند. دارندگان وسایل نقلیه جدید یا خاص بیشتر می توانند  راهگشای افرادی باشند که با کمبود اطلاعات و دانش و تجربه از این وسایل، بدنبال راهنمایی می گردند.


وسیله مورد آزمایش شما می تواند هر نوع وسیله نقلیه از خودرو تا دوچرخه را شامل شود. بررسی شما باید با پرهیز از تعصب و صادقانه نوشته شده، کامل و جامع و مفید باشد. تصاویر متعددی نیز می توانید به نوشته خود ضمیمه نمایید. بهتر است کلیه نقاط قوت و ضعف محصول، طول دوره بررسی و میزان رضایت خود را نیز ذکر نمایید. نوشته شما بطور کامل و بنام خود شما در سایت پدال منتشر خواهد شد. هم اکنون تجربیات خود را نوشته و به این آدرس ایمیل نمایید:


با سپاس

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۳۱ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان.میخواستم یکم از تجربم راجع به 206 تیپ 3 و تیپ 5 بهتون بگم و ماشینی که الان دارم بهتون بگم پراید 131:در مورد 206 خداوکیلی اینو خیلی با یکی از دوستام که تیپ 3 داره امتحان کردیم و اون هم اینه که با این که تیپ 5 موتورش 1600 هست ولی از موتور 1400 تیپ 3 کم مصرف تره ماشن پر استهلاکی هستش طوری برای تعویض فیلتر هوا و یه روغن خوب حداقل 70000 تومن آب میخوره بدترین ایرادی اینه که بدنه ضعیفی داره حتی از پراید ولی به علت خاصیت جذب ضربش ایمنی بالایی داره شتابش حرف نداره البته ماله من مدل 88 بود و به نظر من که با اکثر ماشنای زیره 40 میلیون دستی کشیدم بهترین ماشینه واسه دستی کشیدنه که فکر کنم دلیل عمدش فنر خشک و اسپورتش که البته به خاطر خرید خونه مجبور به فروشش شدم…بعد از اون باکلی ناراحتی یه 132 گرفتم که به علت وزن و مصرف سوخت زیادش و همچنین شتاب پایین تر از پراید معمولی یا همون 131 فروختمش با کلی ناامیدی و بد بیراه مجبور به خریدن دوباره پراید اینبار از نوع 131 شدم که خداییش از 132 خیلی بهتره امیدوارم به اونایی که 132 دارن بر نخوره!!!چند تا از ایراد های 131:در کلیومتر 6700 متوجه صدا دادن گیربکس شدم و به خاطر اینکه از نمایندگی متنفرم و حاضرم قید گارانتیش رو با کارت طلاییش مزخرفش بزنم ماشین رو نمایندکی نبردم…مجبور به تعویض دست دنده شدم به قیمت 30000 تومن از اولم که مشکل صدا در حالته خلاص رو داشتش…و همچنین در های افتضاحش تعمیر کار بهم گفت که قالبای کارخونه انقدر قدیمی شده که در ها درست بسته نمیشن در کیلومتر 9300 متوجه ریختن آب از از دور و بر موتور شدم که بد از چند زیر زبانی سنگین کاپوت رو بالا زدم و فهمیدم از مخزن شیشه شور هست تعمیرکار محترم گفت که تو پرایدای جدید جای مخزن شیشه شور تغییر کرده و حرارت موتور مخزن رو آب میکنه.خدا بگم نسله سایپا و ایران خودرو رو از زمین محو کنه.آقا میگین کمکشون نکنیم کلی آدم بیکار میشن و ورشکست میشن؟کاری نداره شرکت مثله تویوتا هیوندا هوندا بعد هم برند های دیگه رو بیار میگی دو ماه بد ماشن میزنن مردم ما صبرشون با آشغالای شما زیاد شده اون دو ماه هم هواتون رو میگیرن بالاخره که یاد میگیرن.نه؟؟؟؟به خدا بسه هر چی ماشین 30 سال پیش بود تولید میکنید اونم با چه کیفیتی؟؟؟؟در حد مرسدس!!!!!!!و با قیمتای فضایی؟!!خداییش خودتون جای ما بودید 17 میلیون واسه یه عتیقه مثله پراید میدادید؟!راستی اگه براتون مقدور بود حتما پراید هیدرولیک بگیرین اصلا sl نگیرین.مرسی ازتون که متنو تا آخرش خوندید به امید خودروهای بهتر برای همه ی ما…

    1. حمید

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کلا پراید ماشین شانسی هست. از هر کی که پراید داشته بپرسی یه نظری دربارش داره. من خودم تا حالا سه تا پراید عوض کردم که هیچ ربطی به هم نداشتند. ولی اینطور به نظرم میاد که مدل پایینتراش کیفیت بالاتری نسبت به جدیدتراش داشتند. (البته اونا هم زوارشون در رفته)

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. مک میسل

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (2687 ديدگاه)

        اقا من یه405 مدل75 دارم تو این18ساله زیاد نبردمش تعمیرگاه
        (به جز جدیدا که استارتش خراب شد)خداییش ماشینه میتونم بگم تو جاده با موتور2000 خدایی انگار سروری میکنم ال 90 قورت میده از سمندو206 وپرشیا فوق العاده سرتره……..با مگان2000 کورس بزاری اگر نبری کم نمیاری ماشین فقط پژو زیر1385 فقط و فقط……..
        پرایدم که شانسیه یه پراید عموم داره میخوره سمندو البته به پای
        ال 90 و 405 من نمیرسه ولی خاله ام یه پراید داره باهاش روزی50 کیلومتر میره فقط600بار خراب میشه

  2. سعید

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.میخواستم تجربه خیلی زیادی رو که در در اختیارتون بزارم و هیچ گونه اغراق در اون نمیکنم.
    از اولین ماشینم یعنی سمند lx میخوام صحبت کنم:ماشین با دوامیه و اگه سنتون زیاده خیلی به دردتون میخوره چون هم سنگیه و هم خیلی نرم و راحته و از رانندگی باهاش لذت میبرین ولی اصلا به درد فرار و دستی کشیدن نمیخوره از نظر زیبایی هم اگه یکم بهش برسین عالیه و همچنین تو جاده 170 تا هیچ مشکلی نداره ولی در دور مورد موتورش اینکه سریع واشر میسوزونه و از اون به بعد در دور موتور 7 و 8 که خیلی فشار رو ماشینه خودش رو ول میکنه صداش خیلی زیاد میشه و آب میده که باعت خورده شدن سر سلندر میشه و کلی درسر و مجبور میشین ماشین رو زیر قیمت بفروشین.
    من بهترین تجربه های دستی کشیدن رو با 207 و 405 و پرایید داشتم خیلی از این نظر خوبن ولی هیچ کدوم به درد دریفت نمیخوره.
    اگه میخوایین دستی بکشین یک 206 تیپ 5 انتخاب کنین و کمک ها رو هم کلا بخوابونین.
    من خودم تا حالا سه بار چپ کردم که البته یک بارش به یک دور هم نرسید که با پرایید بودم که خیلی آروم یک دور زد بعد خودش راست شد و هیچ اتفاقی هم نیفتاد ولی 206 sd خیلی دور زد و ازش هیچی نموند ولی خودم سالم موندم واقعا مقاومتش خیلی خوبه.
    در کل همه ماشین های ایرانی میشه گفت مثل همه همچین تغییراتی ندارن که آدم رو به نهایت هیجان برسونه.
    همشون زیر 2000 اند و … .

  3. SADRId

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه کسی تحربه ای در مورد رانا داره لطفا ما را راهنمایی کنه ممنون

    1. امیرحسین

      ۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (72 ديدگاه)

      ماشاالله شما چقدر ماشین عوض کردید خدا ما رو عوض بده شما رو برکت.ممنون خیلی جالب بود

    2. هاشمی

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من پارسال آذر ماه جزو اولین گروهی بودم که رانا رو از خود ایران خودرو تحویل گرفتم. از در کمپانی که اومدم بیرون بعد از نیم ساعت یه جا توقف کردم و بعد که برگشتم خیلی شیک ماشین روشن نشد، خلاصه اینکه امداد خودرو و اومد و 4 تا چیز و قطع و وصل کرد و بدون اینکه خودش بفهمه که چی شد، ماشین روشن شد. دوباره یه جا دیگه ایستادم و وقتی برگشتم دیدم باز ماشین روشن نمیشه. تقریبا در حد انفجار بودم از عصبانیت. این اتفاق بارها و بارها تکرار شد و چون هر سری امداد خودرو میومد و روشنش میکرد، ماشین رو منتقل نمیکردن پارکینگ. بعد از چند روز قلقش دستم اومد که وقتی روشن نمیشه اگه با ایموبیلایزر ریستش کنم روشن میشه. البته بگم که من باتریش رو عوض کردم و اتمی گذاشتم، و سر موعد گارانتی هم که بردمش کمپانی اینو گفتم ولی مشکل هیچ وقت حل نشد. مکانیکی هم چند جا بردم همه گفتن رانا تو طراحیش مشکل برقی داره و خود ایران خودرو هم کاریش نمیتونه بکنه و بعد از اینکه اومده تو بازار گندش در اومده. الان بعد 8 ماه اوضاع بدتر هم شده و هر بار موقع روشن کردن 5، 6 بار باید با ایموبیلایزر ریست کنم تا روشن شه.

    3. abraham

      ۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من 5 ماهه که رانادارم البته میدانیدکه خودروهای تولیدداخل هیچکدام ارزش واقعی این قیمت هاراندارن ولی درشرایط اجباری که مادرایران تویش گیریم نسبت به تشابه موتورواتاق زیباترش باپژو صندوق دارماشین خوبی بوده البته درمقایسه قیمت وامکانات فنی موتور، ازنظراتاق هم خوب است اگربخواهید49 میلیون بدهیدپژوصندوق دار بخریدباتوجه به قیمت سایرخودروها رانا بخرید31 تا32 میلیون.البته ازنظرقطعات بدنه نمی دانم شنیده ام مثل ال 90 کمیاب است .

      1. یاسر

        ۱۷ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (382 ديدگاه)

        البته 206 صندوقدار اتومات بالای 46تومنه والله مدلv8توکارخانه 35 و تو بازار دوروبر 37تومن هست. ولی 206 سال 92 که سری اولشو از شهریور به اینور دادن خداییش 10تومن کمتر از قیمتش میرزه.خوب در بیاد شانس آوردین

    4. علی

      ۶ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (375 ديدگاه)

      رانا که اصلا یه ماشین رسمی نیست همون 206 صندوقداره که چراغاشو عوض کردن حتی اگه از پشت زیر ماشین رو نگاه کنی دو تا میل دراز از زیر ماشین خم شده رفته توی چرخای عقب که توی 206 صندوقدار هم دقیقا همین شکلیه

    5. علی

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ماشین قشنگ تریه نسبت به 206صندوق دار؛همه چیزش 206هست؛از موتور و سیستم تعلیق تا در های ماشین؛اتاقش حرف نداشته؛خیلی کم صدا؛داشبورد واقعا مزخرف در حد یک درجه پایین تر از پراید؛کیلومتر قشنگی داره؛جدا از این ی راهنمایی دوستانه؛پولت رو تو جوب هم که پیدا کرده باشی پارس سال و پارس موتور 206نخر

    6. شهریار

      ۶ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      رانا اشغالترین خودروی دنیاست هزارتا مشکل داره برقی که کلا تعطیل روغن ریزی گیربکس و …….. 206 دو مدل پائینتر شرف داره به رانای صفر تازه بخری صاحب اول آخرش خودتی بازار فروش خوبی نداره

  4. روح الله

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان من ماشین های زیادی داشتم و سوارشدم ،میخوام تجربه رانندگی با هرکدومشون رو به صورت واقعی و نه بصورت تعصبی بیان کنم:
    اولین ماشین من پراید 84 بود که خوب نیازی به تعریف نداره،(توصیه من به شما اینکه فقط برای داخل شهر استفاده کنید) سواری جاده ای بسیارمزخرفی داشت.
    دومین ماشین من ال 90 مدل 87 بود که وقتی از پراید سوارش شدم گفتم عجب ماشین نرمیه ، انصافا ماشین نرم و خوبی و همچنین ماشین ایمنیه، من با ال 90 در جاده با سرعت 185تا رفتم ولی از 170 به بعد ماشین به زور به 180 میرسه و همچنین احساس نا امنی رو حس می کنید ولی در کل ماشین خوبی مزایای ال90 شتاب خوب(درحد موتور1600) هندلینگ خوب(تاسرعت 70-80)ترمزهای خوب(زیرسرعت 120)
    معایب: دید عقب خوب نیست آینه ها دید خوبی نداره صدای موتور از سرعت 140 به بعد داخل اتاق

    ماشین سوم من مگان 2000 مدل 91 بود. مگان ماشین نرمیه و هندلینگ خوبی داره ترمزهاش واقعاخوبه فرمون بسیار نرمی داره و بسیار خوش دسته گشتاور خوبی داره البته بعد از سرعت 70 ولی معایب آن: شتاب خوبی نداره و مدل های مونتاژی داخل ایران زود به صدا میفته قطعاتش گرونه تا سه سال کم خرجه

    ماشین چهارم من x33 بود. این ماشین موتور خوبی داره ولی نرم نیست و عقب ماشین میکوبه، دو دیفرانسیل نیست،دنده اش خوب و نرم نیست ولی ترمزش خوبه درکل حس شاسی بلند بهت دست نمیده از گیربکسش هم صدای پول خورد میاد(البته مشکل مونتاژ) من شخصا با هاش حال نکردم

    ماشین پنجم من سوناتا 2007 چهار سیلندربود کلا ماشین خوبیه ولی زیاد نرم نیست کمی خشکه تو دست اندازها شتاب خوبی داره سرعت خوبی میره ولی ترمزش مشکل داره یعنی مثل مگان قوی نیست باید توی شهر با احتیاط برانید ولی توی جاده با سرعت بالا خوبه بد نیست ولی بازم به مگان نمیرسه ولی صدای موتور داخل اتاق زیاد نمیاد

    ماشین ششم من مزدا3 جدید تیپ 3 بود. این ماشین واقعا برای داخل شهر و جاده عالیست کم مصرف پرشتاب و دارای هندلینگ خوبی برای لایی کشی های خیابان است امکانات خوبی داره esp هم داره ترمز خوبی داره در حد مگان بسیار کم استهلاک فرمون خوش دستی داره و بسیار نرم می باشد

    ماشین هفتم من ماکسیما بود که خوب نیازی به تعریف نداره ولی کمی ایراد داره : تو سرعت بالا (120 به بالا) توی پیچ عقبش در میره فرمونش زیاد نرم نیست esp نداره مصرفش داخل شهر اگر با 110 به پایین برانید صدی 12 است ولی اگه پر شتاب و سرعتی برانید صدی 15 ولی در جاده با سرعت 120 تا صدی 8/5
    ازمعایبش هم نداشتن esp هستش البته تو این مدل

    ماشین هشتم من که الان زیرپامه اپیروس سوپررویال است این ماشین واقعا یک هتل 5ستاره است امکانات خوبی داره هرچی که لازمه روش سواره ازنظر فنی دارای یک موتور قدرتمند 3800cc میباشدوگیربگس 5سرعته که عملکرد خوبی داره شتاب عالی درحدبنزو بی ام و(برادرخانمم بی ام و داره 525، سوسکش کرد)
    مصرف من با کولر درمشهدبا ترافیکهای عجیب و غریب صدی 13.5 و در جاده با سرعت 110 صدی 8و با سرعت 180تا240 به مدت نیم ساعت صدی 10
    ماشین فوق العاده نرمیه فرمونش برقیه و صندلی های نرمی داره سرنشینان عقب احساس vip رو دارن ولی.. ترمز خوبی نسبت و وزنش نداره البته در مقایسه با آزرا
    هندلینگش نسبت به آزرا و حتی سانتافه ضعیفه(هندلینگ مگان که espنداره ازاین بهتربود) و تامین قطعاتش بدیل تحریم ها و عدم تولید در مدلهای جدید کم و گرونه
    ولی کم استهلاکه
    خلاصه شتاب و گشتاور خوبی داره اگه کسی مصرف کننده باشه برای نگهداری ماشین خوبیه ولی تو شهرهای بزرگ مشکل پارک زیاده چون 5متره

    امید وارم از تجربیات من استفاده کرده باشید منتظر تجربیات بعدی من باشید فعلا تو نخ یه اپتیمای 2012 هستم که اگه گرفتم حتما اطلاعاتشو در اختیارتون میزارم

    1. emad

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چقدر جالب!
      از 84 تا 91 سه تا خودرو تعویض شد ولی در 1 سال آخر 5تا !!

      1. محمد

        ۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (10 ديدگاه)

        حتما پولش زیاد شده بچه پول دار فخر میفروشه.هنر میکنی.

    2. majidmortimer

      ۲۰ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ممنونم از ارائه تجربیاتتون.
      من هم 6 سال ال 90 سوار بودم.ماشین خوبی بود.توی این مدت تنها خرجی که روی دستم گذاشت سوختن کوئل بود.اون هم بخاظر این بود که موتورشا توی کارواش با فشار زیاد آب شسته بودن.به غیر از این مورد دیگه فقط ماشین رو برای تعمیر های دوره ای (مثل تعویض لنت ، تعویض تسمه تایم ، تعویض شمع و …)
      اردیبهشت امسال یک سمند ef7 پایه گاز سوز صفر خریدم.به لحاظ ایمنی و ترمز یکم از ال 90 بهتره اما به لحاظ موتوری ، شتاب و گیربکس به پای ال90 نمیرسه.تجهیزات رفاهی سمند از ال9 بهتره (مثل صندلی برقی و راحت تر نسبت به ال 90) والی بنظر من در کل، ال 90 بهتر از سمنده. من 6 ماهه سمند دارم.تا حالا چند بار بردمش نمایندگی برای تعمیر( گیربکسش از وقتی که از کمپانی تحویل گرفتم مشکل داشت.بعد از 5 ماه روغن ریزی پیدا کرد. سر و صدای اضافه داخل کابین نسبتا زیاده)درسته که ماشینم گارانتی داره ولی به دردسر نوبت گرفتن برای تعمیر و از این کاراش نمی ارزه….
      در کل به افرادی که ال90 دارن توصیه میکنم اگه خواستین ماشینتون رو عوض کنین، سمند نخرین.چون ممکنه پشیمون بشین….

    3. یاسر

      ۱۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (382 ديدگاه)

      حقیقتش خودم تجربه سواری با مگان,مزدا3 و اپیروسو دارم ضمن اینکه پراید و ال نود هم شخصا داشتم. در مورد مزدا3 و اپیروس کاملا موافقم ولی در مورد ال نود نسبت به ماشینای هم قیمت خودش حتی الان هم که دیگه اون کیفیت قبلو نداره سرتره.ضمن اینکه توچهارسالی که ال نود داشتم صدایی داخل اتاق نشنیدم. دیر شتاب گرفتنش تو سرعتهای بالا هم بخاطر اینه که دنده های پایینش زود پر میشن. بقول راننده ها یه دنده کم داره.

  5. mosi

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهتر مدیریت سایت ماشینهارو دسته بندی بکنه تا کسی که ماشینه بخصوصی داره چندین نظر یک جا تجمیع بشه تا بهتر ارزیابی صورت بگیره با تشکر

  6. امید

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اپیروس خیلی زود لش میشه کامپیتورش دائم مشکل پیدا می کنه در حدی که ماشین روشن نمیشه به همین دلیل بود که بازار پیدا نکرد بخصوص در اروپا و امریکا

  7. behi

    ۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سلام نمیدونم کجا باید بنویسم ولی مینویسم میخوام ماشین بخرم رانا یا 206sd v8 ؟؟؟؟

    1. مک میسل

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (2687 ديدگاه)

      به نظر من206 بگیر چون با ااصالت تره

  8. emad

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان عزیز فکر کنم هدف نوشتن متنی کامل و منظم با مقدمه، نقاط ضعف و قوت و نتیجه گیری همراه با عکس باشد که mail بشه نه کامنت، تا بتونه مفید هم باشه!

  9. رضا

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    با سلام
    از تجربه x33 براتون می نویسم. ماشین خوش استایلیه و برای ایرانیای تو کف مونده که سالهاست مجبورن 405 و 206 و پرشیا سوار چن بهترین انتخابه. از نظر فنی این خودرو یه اشکال داره که هیچ جا عنوان نشد. و اون ضعف کلاچش بود که چسبندگی لازم رو به صفحه نداره و شاید ضعف عموم خودروهای چینی و داخلی باشه. ولی در کل فرمان بسیار نرم و دید و کنترل کامل به اطراف از مزایای این ماشینه و یادمه یه بار توی پیچهای تند کردستان با 5 سرنشین و کلی بار با صد هم میپیچیدم البته توی یه پیچ کم اووردم و مجبور شدم فرمون رو بیشتر بپیچونم که ماشین کم نیاوورد و خیلی جا خوردم. انصافا هندلینگش خوبه به شرطی که عقبش رو سنگین کنی. ترمزهاش حرف نداره کافیه اراده کنی تا وایسه. شیشه هاش صدا میده و صدای موتورش هم زیاده و راننده بیشتر متوجه میشه. اون وقتا که 30-40 میلیون بود میارزید ولی الان حدود 60 زیاده براش

    1. احسان

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (101 ديدگاه)

      یک عیب دیگه هم داره وقتی که عقبش رو سنگین کنی مثل وانت پیکان عقبش میخوابه چرخای جلو میاد بالا

  10. Hamid Ahmadi

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام

    بنظر من بهترین ماشین برای هرکسی اون ماشینیه که احتیاجاتشو برطرف کنه و از اون لذت ببره، وگرنه بهترین ماشینو داشتن و بازهم ارضاء نشدن و همچنین از ماشین به عنوان یک وسیله فخر فروشی و یا ایجاد مزاحمت کردن برای دیگران یک نوع بیماریه .

  11. arashi

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    میخاستم ببینم کسی تجربه رونیز رو داره؟
    با حال و هوای بازار الان بنظر دوستان رونیز چطوره؟؟

    1. احسان1

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (101 ديدگاه)

      اقا اگر قیمتش مناسبه بخر یک کولری داره نگو یخ میکنی فقط کمکاش یکم خشکه بالا پایین زیاد میکنه

  12. نصرت

    ۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کاش مدیر محترم سایت یه جدول طراحی می کردند تا نظریات راجع به هر ماشین توقسمت خودش بیاد مثلا اونایی که پراید میخان بخرند فقط پرایدو بخونن و …

  13. ali

    ۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من ال 90 داشتم . با این ماشین بیشتر ار 140 نرید که رو هواست. تصادف بدی کردم الان فروختمش.

    1. امید برتر

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      با این سرعت میرفتی معلومه خطر تصادف بالاست!

  14. shahram

    ۱۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من 27 م دارم به نظرتون 207 مدل 88 بخرم ؟ ممنون میشم راه نماییم کنین

    1. مک میسل

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (2687 ديدگاه)

      207 که من توصیه میکنم به کل از فکرش بیا بیرون..برو تو نخ یه ال90 یاسورن
      ماشینای خوبی هستن سورن الان32م ولی ال90-30م هست من توصیه میکنم یه سورن89
      عالیه با قیمت حدودا26-28 مخصوصا اگه البالویی باشه

  15. مرتضی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (846 ديدگاه)

    امین جان جوک میگی؟؟؟ عمر ماشین های المانی متوسطه!!! و زاپنی بالاست؟؟؟؟ یه نگاه کن ببین ماشین های دهه هفتاد و هشتاد آلمانی هنوز سر پا هستند یا ماشین حلبی های اسیایی بخصوص ژاپنی دیگه بابا عاشقی که نباید ادمو به ندیدن بزنه هر کی مطلبتو بخونه میفهمه دیونه ژاپنی و …. حتما صابون تویوتا کرولا 92 به تنت نخورده!!!! و الا از این حاتم بخشی ها در مورد زاپنی ها نمیکردی!! من اینو وقتی تازه نفس بود سوار شدم به تمام معنا لگن!!!! صندلی وحشتناک سفت جوشکاری کنار در و کلا مونتاژ شلخته و معلوم بودن جای جوشکاری و موتور شلوغ و ضعیف خاطره بدی از زاپنی ها برام به جا گذاشته والله سر بالایی شهید محلاتی ماشین کم اورد!!!! میخوای باور کن میخوای باور نکن!! البته کولر خوب صدای بسیار کم و عالی ماشین در سرعت زیر 120 کیلومتر از نکات خوبش بود اما وقتی سیصد ای و حتی 230 ای سوار شی به کرولا و کرولاها فقط میگی لگن!!!!!!!

  16. reza

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    من درباره ریو که به مدت 3 سال داشتم میتونم براتون بگم. اول از همه بهتون میگن موتورش چنده؟ همون پرایده نه؟؟!! که باید ملتو قانع میکردین که خیلی با پراید فرق داره. تو جاده های سربالایی و یا وقتی 160- 170 میرید میفهمید ! درباره سواریش باید بگم کمی خشک و اسپرت هست و در حد خودش هندلینگ خوبی داره.البته از سرعت 150 به بالا کمی احساس نا امنی و عدم کنترل به آدم دست میده. توی مسافرتها ممکنه به خاطر کمی جای پا و صندوق عقب نسبتا کوچک زیاد بهتون خوش نگذره اما نا امیدتون نمیکنه. برای داخل شهر که بسیار عالیه. خودرویی هست کم استهلاک و خیلی کم ایراد پیدا میکنه و خراب نمیشه الکی. مصرف سوخت معقولی داره و واقعا تا 3 سال اول جز تعویض روغن و فیلتر خرجی نداره. حیف دیگه تولید نمیشه.

  17. آرش

    ۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    اولین خودرو من پراید هاچبک کره ای بود.3سال داشتمش بدلیل کیفیت قطعات و بدنه محکمتر کاملا با پرایدهای الان متفاوت بود.من کاملا ازش راضی بودم.ماشین دومم 405 با موتور 2000 بود برای اونموقع یعنی سالهای اوائل 80 پادشاهی بود.موتور پرتوان 2-شتاب خوب3-فرمان نرم و بسیار خوشدست 4-صندلیهای عالی 5-پایداری خوب 6-کاملا مناسب برای مسافرت 7-ترمز خوب همه این مزایا نسبت به زمان خودش و در مقایسه با خودروهای اون زمان بود……….سومین ماشینم پراید اتوماتیک بود.بسیار کم استهلاک بود ولی بعد از 405 در جاده و کمی سرعت بالا احساس میکردم این چرخها و جلوبندی توان تحمل این سرعت را ندارد………..جهارمین خودرو من سمندlx بود نسبت به 405 مجلل به نظر میامد.احساس یک ماشین لوکس و پر آپشن نسبت به زمان خودش یعنی سال 84 به آدم دست میداد.405 خوش فرمانتر بود و احساس تسلط بیشتری بر جاده داشتی.شتابش کم بود و در شروع حرکت مایوس کننده.3-ترمزهاش absداشت ولی مقداری با تاخیر عمل میکرد4-ولی در جاده و سرعتهای بالا واقعا احساس خوبی در راننده ایجاد میکرد5-مقداری دنده اش سفت جا میرفت که یه فرمول رگلاژ داشت باید هر چند روز یه بار رگلاژش میکردی.6-جادار و با صندلیهای خوب و راحت.7- کلا ماشین مسافرته…………..ماشین پنجمم 206 تیپ 2 بود 1-فوقالعاده با کیفیت 2- بسیار زیبا در داخل و در بیرون 3-60هزار کیلومتر داشتمش هیچ هزینه ای برای من نداشت 4-ترمزهای خوب ولی حیف که abs نداشت5-صندلیهاش به راحتی 405 و سمند نبود6-اگر طاقچه عقب را برمیداشتید صندوق جاداری هم پیدا میکرد.در کل من خیلی ازش راضی بودم……….ماشین ششمم ریو بود. 1-کم استهلاک بهتره بگم بدون استهلاک اگر درست رانندگی کنید من که تا 120هزار بجز خرابی فشنگی چراغ ترمز که خریدم 4هزارتومان و یک دست لنت جلو و تسمه تایم هیچ تعویض دیگری انجام ندادم حتی دیسک و صفحه2-کم مصرف3-از 206 نرمتر 4-هندلینگ و پایداری مناسب 5-به نسبت کلاس خودرو جادار هم اتاق و هم صندوق تنها ضعف این ماشین ترمز ان است که با تعویض لاستیک و رینگ به 14 و لاستیک پهنتر به خوبی بهبود پیدا میکند.آخرین ماشینی که خریدم زانتیاست چون هنوز دارمش و نمیخواهم شائبه تعصب به نوشته ام بچسبونند زیاد در مورد اون توضیح نمیدم فقط یک کلمه در موردش میگم “عالیه”کاش چندین سال پیش میخریدمش.و اما تجربه رانندگی طولانی ماشینهای دیگر مانند جیپ 6سیلندر 2-پیکان3-پاترول4سیلندر5-پاترول شش سیلندر 6-فورد موستانگ 74(وقتی کم کارکرد بود) 7-مرسدس کلاس ای 8-پژو406(نو) 9-ب ام و سری 5 10-فورد شاسی بلند اکسپدیشن 11-رنو5 12-تویوتا هایلوکس 13-ال90 14-سورن ای ال ایکس 15-اپتیما 6سیلندر. تنها ماشینی که اصلا دلیل مونتاژکردنشو نفهمیدم پاترول 6سیلندر بود.با اون هیکل به اندازه پراید راحتی و جا نداره,مصرف وحشتناک .یک گفته از روی تجربه به همه عزیزان دارم.هر خودروئی قابلیت لذت بخشیدن به سرنشینانش رو داره بشرطی که 1-برخی از نواقص ماشین را برطرف کنید مثلا اگر پراید دارید سعی کنید لاستیک با کیفیت و یک شماره پهنتر بندازید2-از ماشینتون به اندازه توانائیش انتظار داشته باشید و هیچگاه بیش از حد توانش بهش فشار نیارید و از قابلیتهاش لذت ببرید مثلا از کم مصرفی و هزینه تعمیرات پائین و قیمت پائین پراید لذت ببرید تا اینکه بخواهید باهاش کورس بزارید.باقی مسائل قطعا شما از من بهتر میدونید.

  18. رضا

    ۱۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان عزیز
    من یدونه پزو 405 glx 2000اتوماتیک مدل 1374 دارم بدون رنگ حتی سپرها از صفر خودم از کمپا نی درش آوردم .تودوزی و رودریهای پارچه ای بسیار زیبایی داره و هنوز هم مثل روز اول سالمند .این ماشین صدای موتور و اگزوز زیبایی داره بخصوص در دور موتور های بالا شبیه ماشینهای امریکا یی صدای خشنی داره . بدنه ای ماشین گالوانیزه است یعنی عمرا پوسیده نمیشه و تا حال یک خال هم پوسیدگی نداره وزن این ماشین حدودا 1500 کیلو گرمه به خاطر جنس بدنه اش به همین خاطر امنیت بالا یی داره.شتاب و سرعت فوق العاده ای داره مخصوصا در اتوبان .چندین بار به سرعتهای بالای 200 رسیده اما باز هم جای گاز دادن بود خلاصه اینکه خیلی ازش راضیم و حاضرم تا آخر عمر نگهش دارم البته در کنارش ماشینهای زیادی داشتم ولی نمیدونم چرا دلم نمیاد اینو بفروشم .

  19. علی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من الان 12 ساله که پیکان 1800 >پیکان پزو موتور< دارم به لطف فرانسوی بودن گیرباکس و دیفرانسیل وموتورش فقط روغن عوض کردم هیچ کدوم اچار ندیدن اماااااااااااااا کاربراتورش پدرمو در اورده ترمز هاش و سیستم برقیش چون مال پیکانه تا حدودی.. دمار از روزگارم در اوردن دیگه مکانیک نمونده تو تبریز که نبرده باشم با 45 لیتر به طور میانگین 360 کیلومتر طی کردم جاده و شهر تا حالا 100 بار امتحان کردم پادشاهی میکرد تو جاده به نسبت قیمتش که الان اسم فرسوده گذاشتن روش 4میلیون میارزن ولی تو رانندگی تا سرعت 120 از هزار تا ماشین سایپا و ایران خودرو امن ترو با صرفه تره ترمز هاش توان لازم واسه کنترل کاملش روندارن با اینکه سایز لاستیک 15 میخوره مگه اینکه لاستیکش کوموهو باشه که اونم تو تیک اف تموم میشه.بدنش که ماله پیکانه همه اشنایی دارن سر پیچ باید دودستی فرمونو بگیری تا به این ور اون ور نخوری .در سربالایی ها که نگووو بلا به تمام معنا 20202020 در کل میتونم بگم دستشون درد نکنه با این ماشینی که درس کردن یعنی تنها چیزی که باید ایران خودرو بهش افتخار کنه اینه که بدنه این ماشینو درس کردن ادم تو جاده یا شهر احساس ارامش میکنه وقتی مدونه که هر وقت اراده کنه میتونه سبقت بگیره یا لایی بکشه اونم فقط با 4 میلیون تازه بیمه بدنش 150 تومنه تا سرعت 120 تا هیچ ماشین تولید داخل به پاش نمرسه به جز 405 که اگر صدای موتور واستتون دلنشین باشه با 405 هم قابل کورس هست

    1. حسین

      ۲۷ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بنده تا حالا ماشینای مختلفی سوار شدم. تویوتا کمری، 405، سمند ال ایکس، پراید، لندکروز، آردی، 206، پیکان، کادیلاک
      ولی انصافا میگم، نمایشگاه دارای قدیمی میگفتن پیکان سکه ی طلاس، راست میگفتن
      پیکانمو تمام قطعاتشو اصل فرانسه و آلمان و انگلیس انداختم. البته به هزار بدبختی گیر میاوردم. خلاصه بگم، تو رنج قیمتی خودش حقیقتا طلاست. به شرطی که سلیقه داشته باشید و نذارید لش و کثیف و مرده بشه.
      خدا شاهده تو کمربندی مشهد (اتوبان آزادی) با سه تا ماشین دعوام شد، دوتا پراید، یک 206 اس دی. خدا گواهه تو سبقت و سرعت 140 یکی از پرایدا تصادف کرد، یکی رو تو سبقت جا گذاشتم، موند 206، سپر به سپر کنارم بود، اونم تو سبقت ها کم آورد.
      البته پیکان من معمولی نبود، ولی هرسه کم آوردن.
      دوستان، اگر پیکان سالم گیر آوردید، تو خریدش شک نکنید. من بنزم که بخرم، اینو نمیفروشم. فقط با پیکان میشه راننده شد
      یا حق

  20. محسن

    ۱۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت تمامی دوستان
    من با خوندن مقالات شما دوستان خیلی لذت بردم و نظریه های جالب و قابل احترامی بود
    بنده که از سال 85 اولین ماشینمو از نمایندگی صفر تحویل گرفتم که نیو pk بود باید بگم چون تجربه هیچ ماشینی رو نداشتم و اون موقع تازه تو سن جونی بودم راضی بودم تا سال 89 داشتمش که خدائیش باور کنید نزدیک 80 هزار تا باهش راه رفتم حداقل سالی دوبار مسافرت میرفتم از مشهد تا بوشهر رفتم تا اردبیل تا….. رفتم ولی موتوریش اذیتم نکرد و تو 4 سال حتی دیسک و صفحه هم عوض نکردم
    ولی اینو میدونم که انصافا ماشینم شانسی اینطوری در اومده بود گیربکس فوق العاده نرمی داشت که باور کنید هرکی می نشست از کند و شتاب و نرمی ماشین تعریف میکرد …
    حالا از خوبیهای اون که بگذریم که اونم اتفاقی و به قول دوستان مثل تخم مرغ شانسی میمونه ماشینهایی که این خودرو سازان با افتخار که اگه ولش کنی سال به سال نزدیک به فرغون میشه کیفیت خودروهایی که میسازن و تحویل ما مردم بیچاره میدن …..
    بگذریم ایمنی که کلا صفر در حد یک قوطی کبریت بود pk چون یک بار تو بارون با سرعت 30 یا 35 کیلومتر میرفتم که چشمتون روز بد نبینه یک پژو ترمز زد اونم کجا 20 متر جلوتر منم پامو گذاشتم رو ترمز عوضی که سرعتش کم شه با سرعته 40 کیلومتر یعنی بیشتر از سرعتی که میرفتم سر خورد و زدم به عقب پژو 405 کاپوت pk تا وسط تا خورد گلگیرشم که تو در راننده بود که در باز نمیشد …. وقتی هم که به زحمت تونستم پیاده بشم دیدم پژو حتی روسپرش خط نیفناده یا حتی خطرش نشکسته بود …. خلاصه این از تجربه pk بگذریم ……. امیدوارم که خدا نیاره برا کسی و انشالله که با این ماشینا مثل pk و پراید هیچ وقت تصادف نکنین مخصوصا تو جاده که معلوم نیست چه بلائی به سر سرنشیانش بیاد اصلا پیداشون بکنن یاه نه ….
    بعد از اون یک ال 90 مدل 89 صفر از پارس خودرو تحویل گرفتم که خدائییش در مقابل pk فکر میکردی توی یک ماشین واقعا ایمن نشستی و حداقل این بود که آرامش داشتی و امن تر بود 2 سالی تا 91 داشتمش و اگه اقرار نباشه فکر نکنم از لحاظ موتوری و گیربکس و نرمیش بشه ایراد گرفت با توجه به رقیبایی که تو این خودرو سازان که بالا ذکر کردم چی میسازن …
    بعد اون باز فروختمش و دوباره یک ال 90 – پارس خودرو تحویل گرفتم که خداییش گفتم اگه این فرغون سازان مملکت رو ول کنی هر ….. اسمشو میزارن ماشین و تحویل خلق بیچاره میدن کلی اختلاف تو 2 سال ببینید من چون تجربه جفتشو داشتم میگم اونم میگم شانسه دیگه شایدم کسی راضی باشه ولی این ال 90 آخریه الان که تقریبا یک سال نشده داره داشبوردش صدا میده دوتا در عقب و جلو طرف شاگرد از داخلش تو دست انداز که میری صدا میده و صدای موتور نسبت مدل قبلی بیشتر تو اتاقه خلاصه بماند که از همه کیفیتهای دیگه هم زدن که اگه بخوام بگم باید کتاب بنویسم …
    ولی در مجموع عیبهای اصلی ال 90 هر دوتا مورد اینارو داشت و کلا ایراد ال 90 اینه
    1 _ خدا نکنه تو جاده با سرعت بالای 140 یا 150 بری و باد باشه میخواد ماشینو از جاش بکنه و پرت کنه اونطرف جاده … دوستانی که دارن میدونن و فکر کنم حرفمو تایید کنن
    2 _ برف پاکن و سیستم گرمایشش شیشه جلو تو زمستون اصلا جواب نمیده حتما مخصوصا موقع یخ بندی اصلا نمیتونه شیشه جلو رو یخشو بازه کنه و کنارا شیشه جلو همیشه یخ زده است و برف پاکنشم که یخ میزنه و درست کار نمیکنه چون ….
    3 _ اینم باید بگم که موتور ال 90 موقعی که ازش کولر میگری و توی شهر هستی کاملا جون موتور گرفته میشه و باید کلی گازه بدی تا راه بره و عملکردش ضغیف میشه و تو جاده هم اگه با کولر روشن بری تو کند و شتاب کاملا تأثیر میگذاره …

    دوستان عزیز در مجموع نسبت به ماشینای موجود بد نیست ولی میخوام تا آخر سال بفروشمش و از دوستانی که تجربه رانندگی و داشتنه لیفان 620 موتور 1800 رو دارن و دوست دارند راهنماییم بکنن و واقعا بدون تعصب یا تنفر نظر بدن تا ببینم چطور ماشینی هست ماشین قابل اطمینانی هست یا نه و ناگفته نمونه کسایی که تجربه رانندگی دارن نظر بدن نه که از چیزی که شنیدن یا ندونسته جرفی بزنن . مرسی از شما دوستان عزیز

  21. اسی جون

    ۱۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    سلام دوستان گلم من مث بقیه متاسفانه یا خوشبختانه سابقه چندین وچند بار ماشین عوض کردن رو ندارم چون هنوزم که هنوزه دانشجو هستم بنابرین ماشین دانشجویی شوار میشم بسوزه پدر فقر می خوام تجربه رنو وتیبا رو براتون بگم یه ماه از 18 سالگیم میگذشت که گواهینامه گرفتم وچون می دونستم ناشی و نابلد کارم رفتم یه سپند یا همون رنو از این کوچولو ها گرقتم سال87 بود اقا چشتون روز بد نبینه من اینو به زمین و زمان زدم کلا یه قوطی رنگ پشت در حیاطمون بود که هر شب این بدبختو رنگش می کردم حالا نمی خوام راجب این ماشین براتون بگم فقط اینو بگم که یه بار وقتی داشتم با همین رنو کوچیک از پارک در میومدم با یه پراید تصادف کردم زود پیاده شدم رفتم دیدم ماشین من فقط یه کم سپرش خراشیده اما خدا گواهه این پراید یه مهندس ندید بدید بود می گفت سه ماهه تحویل گرفته اقا کلا این دوتا درش راننده وپشتیش هر دوتا شون رفت تو من از تعجب داشتم شاخ در میاوردم مجبور شدم هفتصد تومن بسلفم تا اینارو درست کنن هردوتا درشو نمایندگیش عوض کرد از اونجا بود که رفتم پرایدی رو که اسم نوشته بودم خط ردم اون موقع تازه فراخوان خرید تیبا رو داده بودن تبدیل کردیم با دادن اندکی پول بیشتر به تیبا خلاصه سال90 تیبارو به بعد از یه ماه بد قولی تحویل گرفتم چون با نمایندگیه یه کم اشنایی داریم گفت اینا چون اولشه واز اولین ها هستن خوبه اون موقع تو شهرمون فقط چهار پنج تا تیبا بود با سودی که از سپرده ودیعه مون بهمون دادن این تیبا در اومد برامون5/11 نه مث الان بیس تومن خلاصه اومدیم نه هیچ صدایی میده نه اتاقش وگیربکسش به صدا در اومده فقط سالی یه بار روغنشو عوض میکنم یک بار هم با این ماشین تصادف کردم دماغه بالای چراغ جلویی البته خدا نکنه تصادف کنین اما مطمئنا ضرر وارده برای شما کم خواهد بود نسبت به پراید مقاوم تره تو مسافت های شهری خیلی دوسش دارم شتاب دنده های یک ودو عالیه سه هم میشه تحمل کرد اما بقیو رو صلوات بفرستین چندین بار به مسافرت های دور هم رفتم می تونید با خیال راحت تا سرعت 150 کیلومتر در ساعت برونید بدون اینکه هول بکنید که ماشین چیزیش بشه من تا195 هم رفتم اما بعد از170 دیگه واقعا احساس ترس به ادم دست میده ماشین میکشه ها صدای خاصی هم نمیده من با چها تا سرنشین رفتم ولی دیگه خودم ترسیدم عملکرد فرمون تو سرعت های بالا خوبه زیاد سفت نمیکنه وکنترل خوبی داره اما همین فرمون تو دور زدن ها زیاد همراهی تون نمیکنه عملکرد متوسطی داره برای سبقت گرفتن باید صبر کنید تا سرعت از 120 بالا تر بره بعد به راحتی می تونید از بیشتر ماشینا بزنید جلو اما کمتر از این شرمندتون میکنه تو مسافت های بلند زیاد خستتون نمیکنه اما نقطه کور ستون های جلویی خیلی زیاده وهمچنین دید عقبش افتضه عملکرد قابل قبولی در سربالایی ها داره مخصوصا اگه شتاب اولیه خوبی داشته باشی با غرش میره بالا صندوق عقبش خیلی جاداره ولی جا برای سر نشینان عقب نمره متسط میگیره مث 405 یا سمند یا روا نیست البته به نظر خودم از ریو وپراید بهتره تو سرعت های بالا با تغییر فرمان پشت ماشین کمی متمایل میشه وحرف شنویی خوبی نداره بخاریش عالیه کولرشم هی خوبه پخش روی خود ماشین اصلا جالب نیست حتما بعد از تحویل کفپوش وروکش صندلی ها باید تعویض شه این طوری بهتره صدای موتور ارومی داره سپر عقب فوق العاده از جنس بنجلیه مواظب باشین در صندوق عقب با کتک کاری بسته میشه حدا اقل یکی از در هاتون حتما ریگلاژ می خواد چون به سختی بسته میشه جنس وسایل به کار رفته در تولیدات نخستین خیلی بهتر از این اخریاس اینو چند وقت پیش با تعویض قطعات متوجه شدم کلا برای من سالی بیشتر از یه تعویض روغن خرج نداره من راضیم مصرفشم خوب ومتعارفه البته با همون قیمت11 تومن که برای من اب خورد نه با این قیمت های نزولی وصعودی فعلی موفق باشید

  22. فرهان

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ماشینهایی که داشتم پیکان ،پراید ،پی کی ،سیلو ،پیکاپ ،هایلوکس ،سورن و ال 90 بوده به قول یکی از دوستان نیاز هرکس بهترین ماشینو براش مشخص میکنه منم از نظر کاربرد تویوتا هایلوکس بهتری ماشینی بود که داشتم اما از نظر راحتی و بی دردسر بودن بعد از اینکه سیلو رو فروختم هیچ وقت فکر نمیکردم ماشین دیگه ای تا این حد برام محبوب بشه تا زمانی که ال 90 خریدم وضمن احترام مجدد به هایلوکس سابق عزیزم ال نود بهترین ماشینی بوده که تا حالا داشتم تو رنج قیمتی خودش بهترین انتخابه .

  23. مانی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه رنو فلوینس موتور 2000 چه جور ماشینیه ؟

  24. مرتضی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هرگز سراغ خوانواده 206 نرین حتی 207i زیر بندی در حد جعبه میوه . سر 6 ماه به گریه میوفتین

  25. محسن

    ۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با سلام
    اولین ماشینی که خودم داشتم پراید 132 سری ایک 100 مدل 89 بود،آشغال به تمام معنا،صفر خریدم،اوایل بهتر بود،امکاناتش نسبت به پراید معمولی بهتر بود اما حتی نسبت به پراید مدل 82 چه جاده و چه تو شهر کم می اورد.کولر نداشت!داشت ولی خوب یه جوری بود که نداشت!وقتی تو شهر ازش کولر میگیری تعطیله،نمیتونی از رنو 5 سبقت بگیری!
    ماشین بعدیم 206 اس دی مدل نود بود،انقدر لامپ مه شکن عوض کردم و واسه ایراد برقی بردمش نمایندگی که فروختمش رفت،شتاب خوبی داشت اما به دلیل تاخیر پدال گاز همیشه تو کل انداختن ها شرمندت میکرد،تا اینکه اتفاقی و به خاطر مشکل مالی 206 فروختم و یه ریو خریدم،تصورم از ریو پراید محترمانه بود،یه دور کوچیک باهاش تو شهر زدم و عاشقش شدم،پرشتاب کم مصرف تر از 206،کم استهلاک،راحت و جمع و جور،تو جاده خیلی خوب بود برخلاف پراید،رینگ 14 و لاستیک 185 انداختم عالی بود عالی تر شد،مشکل ترمزش برطرف شد،تو دنده سه و چهار با ماکسیما کل میانداختم و کم نمی آورد،خیلی نرم بود،اما داخلش با پراید فرقی نداشت،آینش برقی نبود،صندلیش راحت نبود،گیربکس خشک و آزار دهنده ای داشت،صدای موتور داخل اتاق از صدای بیرونش بیشتر بود توری که با دور موتور 3000 همه فکر میکردن موتور داره میترکه!
    پول که دستم اومد سمند ef7 مدل 90 خریدم،کارم رو راه میندازه،تو جاده خیلی خوبه،مصرف بنزینش خوبه،مصرف گازشم بد نیست،امکانات رفاهی خوبی داره،صندلی راحتی داره،شتاب خوبی داره(نسبت به 405 و پارس) اما به شتاب ریو و 206 اصلا نمیرسه،از دنده 3 به بعد شتابش از 206 و ریو و 405 و همه ماشینهای تو این رنج بهتره،حتی میتونید با سوناتا و مگان 2000 هم کل بندازید

  26. علی

    ۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام … من یه 315 ام وی ام خریدم که با همه بدگویی که راجع به این ماشین میکردن و من دودل بودم در کل ماشین خوب . زیبا در نوع خودش کم مصرف و جدیدیه. اینو واسه اونایی می نگارم که تو خرید این خودرو دو دل هستن.

  27. زنده باد چین !!!!

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    سلام ..من یه پارس 89 دوگانه دارم یه لیفان 90 .1600 سی سی خوب هر کدوم یه مزایایی دارن در مورد پارس فرمون خوبی داره(البته پمپ فرانسوی گذاشتم) کیفیت داخلش خوبه و بخاطر فنراش که کوتاه ترن هندلینگ خوبی داره ضمنا تایرهاشم پهنن ولیموتورش ضعیفه ولی لیفان کیفیت داخلش نسبتا ضعیفه ولی شیکه وسایلش بسیارگرونه ولی مصرفش کمه واز همه مهمتر موتورش عالیه به طوری که ال نود میخوره وتمام توان موتورو در اختیار راننده میذاره

  28. محمد

    ۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اینجا مال پولداراست ما که جزو پول نداراییم.پس اینجا نباشیم بهتره زت زیاد.

  29. بهنام

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من راسیتش 5 سال روا دارم در کل انتظار منو در سرعت وشتاب گیری قانع نمی کرد ولی خیلی خوشکلش کردم ودوسش دارم باهاشم 175 تا شو رفتم یه لاستیکش می ارزه به صد تا پراید تمام ایرانم با هاش گشتم اخ نگفته.ولی الان میخوام بفروشمش بین سورن elx ef7وال 90گیر کردم خواهشا کسی تجربه رانندگی با سورن رو داره به ما کمک کنه ال90 و روندم شتاب گیریش عالییه اما ظاهرش وداشبوردش ضایه است

    1. مک میسل

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (2687 ديدگاه)

      سورن بگیر100% راضی میشی……..بهت قول میدم ال90 خوبه ولی سورن سر تره

  30. alireza

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.بنده s550 2014 دارم.یک ماه که گرفتم.با قیمت 1600000000 تومان.بهترین ماشینی بوده که سوار شدم.همه چیزش خوبه.فقط یک مشگل بزرگ داره که اونم مصرف بسیار بالای اونه.تو دفترچه نوشته در شهر صد 5 میسوزونه.ولی صد 17 میسوزونه.اطلا فکرش رو نمیکردم.برای همین میخوام بفروشم همون ماشین قبلی که داشتم بگیرم.پورشه کاین.واقعا بهترین ماشینه موجود هستش.تو خریدش شک نکنین.در ضمن من نمایشگاه ماشین مانی تو خیابان شریعتی دارم.هر سوالی داشتید بپرسید.ممنون که وقت گذاشتید خوندید.به امید این که همه ایرانی ها سوار ماشین های روز دنیا بشند.به امید دیدار.

    1. علیرضا

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (94 ديدگاه)

      چه عجب یکی یه ماشین درست و حسابی داشت اینجا ، 100 نفر اومدن راجع به پرایدی که داشتن نوشتن ، بقیه هم 206 و سمند !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا