تجربه و آزمایششورلت

پشت فرمان شورلت کوروت Z06 با پکیج Z07، هایپرکار ارزان‌قیمت!

با هایپرکاری که برای بخش زیادی از جامعه قابل خریداری است آشنا شوید: شورلت کوروت Z06 با پکیج Z07. شاید فقط این شورلت باشد که می‌تواند پرفورمنس بالا با سطحی فوق‌العاده از شتاب، ترمز گیری و چسبندگی جانبی را در اختیار صدها هزار نفر قرار دهد. اولین تجربهٔ رانندگی ما با Z06 با نسخهٔ کانورتیبل بود اما این یکی ۴۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد، به رینگ‌های فیبر کربنی سبک‌وزن مجهز است که حدود ۴.۵ کیلوگرم وزن غیر فنر سوار هر گوشه از خودرو را کم می‌کند و بجای لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت 4S ZP از نمونه‌های پایلوت کاپ ۲ R ZP بهره می‌برد که تغییر مهمی است.

مجموع این تغییرات، عملکرد Z06 در پیست Figure-8 را از ۲۲.۷ ثانیه و میانگین شتاب جانبی ۰.۹۳ جی به تنها ۲۱.۸۵ ثانیه و شتاب جانبی ۰.۹۹ جی رسانده است. در تایم دوم صدم ثانیه را هم ذکر کردیم تا نشان دهیم Z06 رکورد این پیست را شکسته است زیرا رکورددار قبلی، مک‌لارن سنای یک میلیون دلاری با تایم ۲۱.۹۰ ثانیه بود. البته متأسفانه این رکورد تنها چند دقیقه دوام آورد زیرا یک مک‌لارن دیگر یعنی 765LT اسپایدر با قیمت ۴۹۰ هزار دلاری، ۲۰۵ کیلوگرم وزن کمتر و لاستیک‌های پیرلی P Zero تروفئو R پس از کوروت راهی همین پیست شد و آن را ۰.۰۵ ثانیه سریع‌تر از Z06 طی کرد.

در خط مستقیم اما Z07 کوپهٔ ما کمی از همتای کانورتیبل خود عقب افتاد و ۴۰۰ متر را ۰.۲ ثانیه دیرتر طی کرد. افرایش داون‌فورس ناشی از پکیج ۱۰,۴۹۵ دلاری کربن آئرو همین‌طور لاستیک‌های چسبنده‌تر ممکن است دلیل این اختلاف جزئی باشد اما Z07 کوپه در آزمایش چسبندگی جانبی با ثبت عدد ۱.۱۶ جی جبران کرد درحالی‌که این رقم برای نسخهٔ کانورتیبل ۱.۱۰ جی بود. این چهارمین چسبندگی بالایی است که تاکنون ثبت کرده‌ایم. پورشه ۹۱۱ GT3 با ۱.۱۹ جی و مک‌لارن 765LT با ۱.۱۷ جی خودروهایی هستند که چسبندگی بیشتری نسبت به Z06 داشته‌اند.

عجیب اینکه کوروت C7 گرند اسپرت هم با ۱.۱۸ جی بالاتر از Z06 جدید قرار دارد. شاید به همین دلیل باشد که شورلت هنگام معرفی این خودرو اظهار داشت ممکن است Z06 جدید نتواند تمام لپ تایم‌هایی که توسط بهترین کوروت‌های موتور جلو ثبت شده را شکست دهد اما ازآنجایی‌که آن خودروها بشدت به لاستیک‌ها متکی بودند، فقط برای یک یا دو دور می‌توانستند اوج پرفورمنس خود را ارائه کنند اما تعادل بهتر C8 به دوام لاستیک‌های آن کمک می‌کند و بنابراین میانگین لپ تایم‌های آن بهتر خواهد بود. بااین‌حال، از دید ما، Z06 با پکیج Z07 در تیپ سبک‌تر 1LZ ممکن است بتواند رکورد پیست Figure-8 را از مک‌لارن پس بگیرد.

کوروت Z06 Z07 در ترمز گیری هم عالی است. این ماشین با ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ و قدرتمند از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در تنها ۲۸.۹ متر متوقف شد که ۱.۲ متر از نسخهٔ کانورتیبل بهتر است و فاصلهٔ زیادی با مسافت توقف ۲۸.۳ متری 765LT ندارد. برای مقایسه، بهترین توقف در بین همهٔ خودروهای تولیدی که آزمایش کرده‌ایم را پورشه ۹۱۱ GT2 RS با ۲.۴ متر مسافت کمتری نسبت به کوروت داشته است.

هنگام رانندگی نیز ما بشدت تحت تأثیر این کوروت جدید قرار گرفتیم و از چسبندگی بالای آن شگفت‌زده شدیم. این باعث افزایش اعتمادبه‌نفس راننده و همین‌طور سرعت در هنگام ورود به پیچ‌ها می‌شود. ترکیبی از قدرت بالای پیشرانه با گشتاور وحشیانهٔ کمتر نیز هنگام شتاب گیری‌های تهاجمی برای خروج از پیچ‌ها باعث کاهش قابل‌توجه بیش‌فرمانی می‌شود. پشت غربیلک فرمان خودرو پدال‌های تعویض دندهٔ خوب و زیبایی تعبیه شده اما برنامه‌ریزی تعویض دنده‌های گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه آن‌قدر هوشمندانه انجام گرفته که نیازی به آن‌ها نخواهید داشت به‌جز برای اینکه در تونل‌ها چندین دنده معکوس دهید تا فریاد اگزوزها فضا را پر کند

کوروت خصوصاً در کنار پورشه‌هایی که همیشه با آن‌ها مقایسه می‌شود خودروی بزرگی است و ۳۵۷ لیتر فضای بار را در اختیار راننده قرار می‌دهد که می‌توان پانل سقف را در آن قرار داد. همچنین ازآنجایی‌که سوپرکار شورلت از فیبر کربن ساخته نشده و امکاناتی مثل گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها و عایق‌های صدا را ارائه می‌کند، از خودروهای هم‌اندازه‌ای مثل مک‌لارن سنگین‌تر است؛ بنابراین، در پیست‌های بزرگ‌تری از Figure-8 ما، لپ تایم Z06 از این سوپرکارهای سبک‌تر یا قوی‌تر بیشتر خواهد شد ولی همان‌طور که اشاره شد، ممکن است بتوان این اختلاف را با انتخاب یک Z06 سبک‌تر و ساده‌تر کاهش داد.

این کار نه‌تنها پرفورمنس خودرو را بهبود می‌بخشد بلکه به ‌حساب بانکی خریدار هم کمک می‌کند زیرا یک کوروت Z06 Z07 از تیپ پایهٔ 1LZ با قطعات فیبر کربنی رنگ‌شده بجای رنگ نشده، تنها ۱۳۷,۱۸۰ دلار قیمت دارد که ۲۷,۶۲۵ دلار کمتر از خودروی ما و حدود یک‌سوم قیمت مک‌لارن 765LT است. البته در این صورت، یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های کوروت Z06 یعنی راحتی در رانندگی‌های روزمره از بین می‌رود. در این ماشین، وقتی کمک‌فنرهای مغناطیسی روی حالت تور قرار داده شود، راحتی سواری تقریباً از هر سوپرکار یا هایپرکار دیگری بهتر خواهد بود. این ویژگی، کوروت Z06 را به خودروی عجیبی تبدیل کرده است زیرا رانندگی با آن در تمام جاده‌ها به اندازهٔ پیست لذت‌بخش است.

مشخصات فنی شورلت کوروت Z06

Chevrolet Corvette Z06 Z07

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8
قدرت ۶۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
فاصلهٔ محوری ۲,۷۲۳ میلی‌متر
طول ۴,۷۲۲ میلی‌متر
عرض ۲,۰۲۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۳۴ میلی‌متر
وزن خالص ۱۶۷۲ کیلوگرم
توزیع وزن ۴۰ به ۶۰ جلو/عقب
حجم صندوق بار ۳۵۷ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۸ ثانیه
توقف از ۹۶ ۲۸.۹ متر
شتاب جانبی ۱.۱۶ جی
تایم پیست Figure 8 ۲۱.۹ ثانیه
مصرف سوخت ۱۵.۷ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۱۲۷,۱۸۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۶۴,۸۰۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. corvette

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (370 ديدگاه)

    رکورد خوبی ثبت کرده
    ماشین عالی از آب در اومده
    جایی برای شک نیست

    موافقم 68
    مخالفم 5
    1. Reza.M

      ۳۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (310 ديدگاه)

      سال 2009 که نسل جدید نیسان GT-R معرفی شده بود به ماشینهایی که دو برابرش قیمت داشتن تنه میزد…این کوروت هم دقیقا داره همون کار رو میکنه و این که با توجه به تنفسه طبیعی بودن موتورش به شدت قابل تیون شدنه مثل نیسان…چیزی که تعجب میکنم ازش اینه که چرا فراری اون فرمول موفق 458 که همین کوروت رو بر اساسش ساختن بیخیال شده و داره اثار هنری میسازه که صدای جارو برقی میدن؟؟؟

      موافقم 51
      مخالفم 11
      1. سوشیانت

        ۳۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3616 ديدگاه)

        انجین کوروت c8 z06 بر اساس کوروت c8.r درست شده نه فراری در رابطه با میل لنگ تخت هم شورولت گفته ما راه حل های خودمون رو انجام دادیم اما بررسی انجین فراری ۴۵۸ هم مفید بود یعنی رسما دارن میگن تکنولوژی اصلی انجین کوروت رو شورولت انجام داده البته انجین فراری ۴۵۸ به طور مشترک توسط فراری و مازراتی توسعه پیدا کرده

        موافقم 13
        مخالفم 27
        1. Reza.M

          ۳۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (310 ديدگاه)

          به طرز کاملا عجیبی نقطه جایگیریه موتور توی شاسی – زاویه بین سیلندر ها – همون میل لنگ تخت و چنتا نکته فنی دیگه که تو مقالش گفته شده بود کاملا مشابه 458 بودن و چه بسا شورولت حتی برای c8.r هم از اون کپی کرده باشه چون نه شورولت و نه هیچ خودرو ساز امریکایی تا ب حال سابقه نداشته بتونه موتور هایی رو که برای مسابقات استفاده میکنه برای مصارف شهری هم بهینه کنه…ولی در کل ماشین محشری ساخته

          موافقم 20
          مخالفم 7
        2. R@min

          ۳۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          تمام موتورهای کوروت برای مسابقات نمونه شهری دارن اعم از LS و LT، موتور اکوبوست فورد، موتور جی ام و فورد در مسابقات سوپر اسپرت استرالیا، موتور کایوت و…. خواهشا چشم بسته غیب نگو دوست عزیز. زاویه سیلندر موتورهای وودو و M179 هم یکسان هست پس همه کپی کارن نه ؟؟ دستور آتش، روش ریخته گری، تکنولوژی ساخت، روش مقابله با ارتعاش ثانویه، بیس بلوک اینام کپی هست ؟؟؟ چند بار باید اینارو به امثال شما گفت ؟؟؟

          بنچمارک LT6 از موتور فراری بوده که درسته و طبیعی، اما جز ساختار میل لنگ تخت و هشت تا سیلندر هیچ شباهتی وجود نداره.

          موافقم 12
          مخالفم 3
        3. بی خیال اسم

          ۳۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          آقا رامین خوده شورلت رفته ۴۵۸ اوراقی خریده
          این خودش گویای همه چیز هست

          وگرنه آمریکا سابقه این موتور ها رو نداره

          موافقم 4
          مخالفم 25
        4. سوشیانت

          ۳۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          از شدت تعصب حتی کامنتم رو کامل نخوندی خود شورولت گفته تکنولوژی اصلی همون میل لنگ تخت هم واسه خودمونه از کی تاحالا بخاطر چند تا شباهت شده کپی؟؟؟!!! اگه کپی بود که که باید تمام ویژگی هاش شبیه باشه که نیست چه بخوای چه نخوای این انجین نتیجه ی مهندسی شورولته نه فراری و مازراتی

          موافقم 7
          مخالفم 5
        5. سوشیانت

          ۳۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          جناب بی خیال اسم این تنها چیزی که نشون میده تعصب شما هست چون از این حرص میخوری که شورولت انجینی ساخته که از انجین مشترک فراری و مازراتی قوی تره با این انجین بار دیگه مهندسی شاهکار آمریکایی ها اثبات شد

          موافقم 8
          مخالفم 6
        6. R@min

          ۳۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          بی خیال اسم

          این داستان خریدن مهم نیست چون موتور خریده همونو گذاشته رو کوروت ؟؟؟ موتور F458 و گیربکس pdk پورشه از شروع نسل ۷ کوروت بنچمارک شد و روش مطالعه و بررسی میشده.

          موافقم 5
          مخالفم 3
        7. بی خیال اسم

          ۱ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          سوشیانت جان
          تو داری حرص می خوری
          چون وقتی رضا ام کامنت گذاشت درجا پاسخ دادی نشونه فشارت هست

          بله مهندسی انجین های آمریکایی واس من خیلی وقته ثابت شده😂😂😂😂

          موافقم 5
          مخالفم 11
        8. بی خیال اسم

          ۱ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          اقا رامین منظورم این نیست همین رو گذاشته رو ماشین
          منظورم چیز دیگه بود

          موافقم 1
          مخالفم 3
        9. سوشیانت

          ۱ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          بی خیال اسم عجب منطق سَمی داری اگه اینطوریه پس لابد فراری هم تکنولوژی نداره که با مازراتی همین موتور رو توسعه داده یا مثلا چون لامبورگینی رو داشته تست میکرده پس یعنی تکنولوژی نداره😂😂😂😂

    2. Ali rezaii

      ۳۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (25 ديدگاه)

      پورشه ۹۱۱ gts کورنو با ۱۴۵ هزار دلار : لایک
      کوروت z06 با کیت z07 با ۱۶۴ هزار دلار : دیسلایک

      موافقم 13
      مخالفم 41
      1. 1123

        ۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (100 ديدگاه)

        بنظر من که هیچکدوم.
        چون جفتشون بجز لذت رانندگی چیز دیگه ای برای ارائه ندارن
        ازون طرف بعضی محصولات با قیمت هایی کمتر از نصف اینا، همون لذت رانندگی رو دارن، ولی با اعداد و ارقام ضعیف تر.
        تنها زمانی خرید اینها منطقیه که برده آمار و چندتا عدد باشی.

        موافقم 2
        مخالفم 15
  2. ali(chevynova)

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (7399 ديدگاه)

    اصالت محض
    قیمت عالی
    مشخصات تحسین برانگیز
    واقعا چی دیگه لازمه؟
    کوروت باز هم ثابت کرد لازم نیست الکی گرون باشی و پشت تولید محدود بودن قایم بشی تا بگی خاص هستی بلکه میشه باقیمت عالی و عملکرد خوب مرکز توجه اهل فن باشی

    موافقم 50
    مخالفم 40
    1. ali(chevynova)

      ۳۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (7399 ديدگاه)

      ((با هایپرکاری که برای بخش زیادی از جامعه قابل خریداری است آشنا شوید: شورلت کوروت Z06 با پکیج Z07))

      ((عملکرد Z06 در پیست Figure-8 را از ۲۲.۷ ثانیه و میانگین شتاب جانبی ۰.۹۳ جی به تنها ۲۱.۸۵ ثانیه و شتاب جانبی ۰.۹۹ جی رسانده است.))

      ((کوروت Z06 Z07 در ترمز گیری هم عالی است. این ماشین با ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ و قدرتمند از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در تنها ۲۸.۹ متر متوقف شد))

      ((هنگام رانندگی نیز ما بشدت تحت تأثیر این کوروت جدید قرار گرفتیم و از چسبندگی بالای آن شگفت‌زده شدیم. این باعث افزایش اعتمادبه‌نفس راننده و همین‌طور سرعت در هنگام ورود به پیچ‌ها می‌شود))

      همه این محاسن شده 164 هزار دلار

      موافقم 30
      مخالفم 40
      1. ali(chevynova)

        ۳۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (7399 ديدگاه)

        جالبه که کوروت در سالهای دور هم معروف بود به ماشینی که هم ارزونه هم عملکردش عالی برای مثال

        In 1969, GM enlarged their small-block again to 350 in³ (5.7 L), and in 1970 the 427 big-block was enlarged to 454 in³ (7.4 L). Power peaked in the 1970 and 1971 models, with the 1970 LT-1 small-block putting out 370 hp (276 kW) and the 1971 454 big-block having its last year of big power with 425 hp (317 kW).

        1971، کوروت با انجین 454 بیگ بلاگ قدرت 425 اسبی هم داشته در کنار نمونه 370 اسبی
        البته نمونه های zr1 کوروت در سال 1969 هم با انجینهای427 دست ساز آلمینیومی تا 580 اسب قدرت داشتن
        برای کوروت از 70 سال پیش تا الان 2 فاکتور قیمت مناسب و پرفورمنس عالی همیشه اولویت داشته

        موافقم 25
        مخالفم 35
  3. برقیه جارو برقی

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    ماشین های کوروت واقعا از هر نظر فوق العاده هستن

    موافقم 39
    مخالفم 9
  4. ZM

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کیفیت انقدر پایین است که قسمت پایین بدون داشبورد است و رنگ آبی بدنه مشخص است .
    با تشکر از عوامل پدال

    موافقم 21
    مخالفم 89
  5. Asa

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    این ماشین واقعا معجزست

    موافقم 27
    مخالفم 14
  6. A.A.S

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (143 ديدگاه)

    ماشین های آمریکایی فوق العاده ان

    موافقم 36
    مخالفم 12
  7. blackwing

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1321 ديدگاه)

    واقعاً شاهکاره این کوروت
    ببین به چه حدی رسیده که دیگه با پورشه و آئودی مقایسه نمیشه ، داره با مکلارن سنا و ۶۷۵LT مقایسه میشه و حتی برتری‌هایی هم داره !
    دمش گرم ، امیدوارم با مدل‌های ZR1 و Zora بتونه پاره کنه همه رو 🤘🏼

    موافقم 53
    مخالفم 16
    1. دیمن

      ۳۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (160 ديدگاه)

      حتما این اتفاق خواهد افتاد چون داریم از کوروت صحبت میکنیم، شاهکار طراحی وابهت

      موافقم 16
      مخالفم 13
  8. مازیار

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    عملکرد خیلی خوبی بود و چیزی نمونده بود که از مک لارن هم بگذره و معجزه رخ بده
    البته قیمت فاکتور مهمی هست اما از طرف دیگه چند سال فاصله زمانی در موتوراسپرت هم میتونه تمام فاکتورها رو بی اثر کنه
    بهرحال جای تحسین داره

    موافقم 36
    مخالفم 9
  9. R@min

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    متاسفانه انقدر متن های بررسی موتورترند احمقانه و جانب دارانه هست واقعا آدم گیج میشه، از شتاب جانبی پایینش حرف می زنه بعد از چسبندگی تعریف می کنه چطور میشه دو تا مقوله مرتبط با هم دچار تناقض بشن یا تناقضات راجب ترمز و مثلا میاد ازش تعریف کنه با مک لارن 765 مقایسش می کنه که توهین به هر دو تا برند هست و نه gt3 نه کوروت در قواره این مدل مک لارن نیستن که اصلا مقایسه بشن و مشخصه که نتونستن به حداکثر توان ماشین برسن و شتاب جانبی در حد شلبی و کامارو 1LE ثبت کردن که عدد پایینی هست.

    موافقم 27
    مخالفم 19
    1. Amir Machine

      ۳۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1287 ديدگاه)

      دیگه اینطوریام نیست رامین جان
      هیچ جا نگفته شتاب جانبیش پایینه، اتفاقاً گفته چهارمین شتاب جانبی بالاییه که تا حالا ثبت کردیم، فقط گفته کمی از C7 گرند اسپرت کمتره، همین
      در مورد 765LT هم قصدش مقایسه به اون شکل نیست، فقط برای اینکه توانایی‌های کوروت رو نشون بده، اومده اعداد و ارقامشو با یه ماشین گرون‌تر و قوی‌تر مقایسه کرده که نه غیرمعموله و نه توهین آمیز

      موافقم 17
      مخالفم 7
      1. R@min

        ۳۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        امیر جان چطوری امیدوارم خوب باشی

        در وصف شتاب جانبی که خب شلبی و 1LE هم ۱.۱۸ و اعداد بالاتر رسیدن. این عدد برای Z06 اونم با پکیج آیرودینامیکش پایینه که راننده و پیست هم دخیله تو این موضوع.

        مجله ای که وجود سردکن و گرم کن رو تو مک لارن با کوروت مقایسه می کنه یا هر جا آماری میده گریزی به مک لارن میزنه این یعنی جانب داری احمقانه. مچ مک لارن 765 رو فقط فراری هیبریدی sf90 می تونه بخوابونه. سطح مهندسی مک لارن بسیار بالاتر از کوروت و gt3 هست. شاید ZR1 بتونه به 765 برسه و اون وقت مقایسه کاملا درست و منطقی هست.

        وقتی یه ماشینی رو الکی گنده می کنی اونم تو یه مسیر بی ارزش ۲۰ ثانیه ای و در واقعیت با حرفای این کارشناسا تضاد پیدا می کنه هم به محصول ضربه می زنه هم به اعتبار مجله که متاسفانه این مجلات هم ید طولایی در این کارا دارن.

        Z06 و gt3 به جای خود، 765 هم جای خود.

        موافقم 12
        مخالفم 17
        1. Amir Machine

          ۳۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1287 ديدگاه)

          ممنون رامین جان، حال هیچکس که این روزا خوب نیست، بگذریم…
          تا حدود زیادی موافقم
          منم همیشه گفتم، پیست موتورترند اصلاً معیار خوبی برای سنجش پرفورمنس ماشینا نیست، این پیست به شکل عدد 8 انگلیسیه که یعنی همه‌ش پیچه، نه کفی داره، نه پیچ خیلی تند که نقش دان فورس و تعلیق و… رو به خوبی نشون بده
          هنوز که نفهمیدیم چرا شورلت رکورد Z06 رو تو نوربرگ رینگ اعلام نمیکنه
          اگه این تایم اعلام نشه، شاید مناسب‌ترین معیار برای سنجش عملکرد Z06، لایتنینگ لپ کارانددرایور تو پیست VIR باشه
          باید صبر کنیم ببینیم چی میشه

          موافقم 9
          مخالفم 5
        2. R@min

          ۳۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          اگر پیج اینستا کوروت رو دنبال کرده باشی آخرین پستشون بازم گنده گویی همیشگی رو ادامه دادن اینکه چرا اعلام نمی کنن واقعا عجیبه و هر چه زمان بگذره تئوری شکست تو نوربرگرینگ محتمل تر میشه.

          پیست ویرجینا هم که نمی تونه معیار قاطعانه ای باشه هر چند برندها تیم مهندسی می فرستن اما راننده نه و فقط جی ام هست که رکورد رسمی می زنه.

          موافقم 9
          مخالفم 5
  10. Shahrukh

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    Best Bang For the buck❤️‍🔥🇺🇸

    موافقم 17
    مخالفم 6
  11. MILADZM

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (345 ديدگاه)

    از محصولاتی که از نظر قیمت به Z06 جدید نزدیک هستن میشه به پورشه 911 کررا پایه و پورشه کیمن GT4 و صد البته نیسان GT_R اشاره کرد و هیچ کدوم از اینا که اسم بردم در هیچ زمینه ای یارای رقابت با کوروت رو ندارن .
    فارغ از بحث تعصب فکر کنم همه قبول داشته باشن که شورولت یه پکیج فوق العاده کامل و بسیار ارزشمندی رو در قبال قیمت پرداختی در اختیار مصرف کننده قراره میده .
    قطعا در آینده نسخه های زورا و ZR1 از کوروت با قدرت بسیار بیشتر و پرفورمنس بهتر از راه میرسن اما Z06 راننده محورترین نسخه از کوروت خواهد بود و برای کسانی که دینامیک رانندگی درگیرکننده میخوان بهترین گزینه .
    سیستم تعلیق کوروت همونطور که توی متن هم گفته شد حرف نداره و کمک فنر های مغناطیسی تقریبا میتونن هر سلیقه ای رو پوشش بدن از سواری خشک و سفت برای هندلینگ بهتر در پیست تا سواری نرم و آرام برای رانندگی روزمره ( حالت تور )
    فارغ از اعداد و ارقام پیست و … فقط به کابین توجه کنید
    واقعا کیفیت ساخت و متریال استفاده شده داخل کابین فوق العاده باکیفیت هستن و به راحتی میشه بهش لقب نمای داخلی یه گرندتورر رو داد .
    هیچ کدوم از رقبای این ماشین کابینشون انقد غنی و شیک نیست
    سیستم اطلاعات سرگرمی هم که اکثر یوتیوبر ها خیلی ازشون خوششون اومده و گفتن نحوه چینش منو و کنترلر ها و … خیلی بر اساس اصول ارگونومی بوده .
    در کل فقط یه کلمه برازندشه :
    AMERICAN DREAM

    موافقم 16
    مخالفم 20
  12. 4wheeled

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    عالیه این ماشین

    موافقم 10
    مخالفم 4
  13. اعتمادیان

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (261 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز ، کسی میتونه در مورد شتاب جانبی یک توضیح فنی بده و بگه بالا یا پایین بودن این اعداد چه تاثیری بر کیفیت رانندگی داره ؟؟؟
    ممنون از همه شما

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. R@min

      ۳۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      تعریف سادش میشه وقتی ماشین وارد پیچ میشه نیروی گریز از مرکز میخواد از مسیر پرتش کنه بیرون.
      این عدد رو از 0.6 به بالا اندازه گیری می کنن هر چی به ۱ نزدیک تر بشه هندلینگ و پایداری بهتره و هر چی از 1.1 بالاتر باشه مقاومت در پیچ های پیست بهتره.

      موافقم 11
      مخالفم 3
    2. MILADZM

      ۳۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      در مورد بخش اول سوالت باید یه پیش مقدمه بگم
      فرض کن با یه ماشین و با سرعت بالا وارد یه پیج میشی
      اینجا با مدل سازی میشه اینجور تصویر سازی کرد که داری با همون ماشین روی محیط یه دایره و حول مرکز همون دایره حرکت میکنی
      خب بنا به قوانین پایه فیزیک کلاسیک یه نیرو اینجا به وجود میاد به اسم نیروی گریز از مرکز
      یعنی یه نیرویی داره ماشین رو هل میده به سمت بیرون پیچ که در نتیجه اون موجب ناپایداری ماشین و منحرف شدن از مسیر اصلی پیچ قابل انتظاره .
      خب دقیقا در این زمان تیم مهندسی کمپانی وارد عمل میشه و با بررسی کلی دیتا میاد شاسی و سیستم تعلیق و تقسیم وزن و جعبه فرمون و خصوصیات ایرودینامیک بدنه و … به بهترین شکل ممکن تنظیم میکنه تا موقع پیچیدن یه نیروی هم راستا و هم اندازه ولی در خلاف جهت اون نیروی گریز از مرکز اعمال بشه و نیرو ها متوازن و باز هم بنا به قانین پایه فیزیک کلاسیک ماشین پایدار بمونه
      حالا وقتی ما میگیم شتاب جانبی یه ماشین 0.5 جی هست یعنی در بهترین حالت این ماشین فقط توانایی این رو داره که نصف نیروی وزن خودش رو برای مقابله با نیروی گریز از مرکز اعمال کنه

      موافقم 7
      مخالفم 15
    3. MILADZM

      ۳۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      اما اینکه این موضوع چه ارتباطی به کیفیت سواری داره
      خب توی علوم تجربی وقتی میخوان نتیجه دو تا آزمایش رو با هم مقاسه کنن تا به تاثیر مستقیم یا معکوس یک کمیت توی اون آزمایش پی ببرن معمولا بقیه فاکتور های دخیل رو ثابت نگه میدارن و فقط فا.کتوری که میخوان تاثیرش رو بسنجن رو تغییر میدن و
      اینجا برا اینکه شما تاثیر شتاب جانبی روی کیفیت رانندگی رو متوجه بشی باید توان مهندسی و تقسیم وزن و هزاران هزار عامل دخیل مستقیم و غیر مستقیم دیگه رو ثابت فرض کنی و مثلا برسی به فاکتور تنظیم سیستم تعلیق
      در حالت کلی هرچقد دمپر های سیستم تعلیق سفت تر باشن نیروی جی بالاتر خواهد بود و برعکس ( البته با فرض ثابت بودن همه عوامل دیگه )
      کلا این قانون طبیعته که شما مقدار یه کمیت رو ببری بالا یکی دیگه میاد پایین
      واسه همین کمپانی ها واسه اینکه هر دوتاش رو داشته باشی سیستم تعلیق تطبیقی رو ابداع کردن که بسته به شرایط مختلف و طلب راننده میزان سفتی و نرمی دمپر ها و کمک فنر ها رو تنظیم میکنه و هر کمپانی هم با سبک و سیاق خودش این فناوری رو توسعه داده
      مثلا همین جنرال موتورز توی فنربندی مگنه راید از روغن توی کمک فنر ها استفاده کرده که تحت القای میدان مغناطیسی براده های ریز فلزی داخلش جهت گیری خاصی میکنن و ویسکوزیته روغن میره بالا که نتیجه اون سفت شدن کمک و بالا رفتن نیروی جی هست و برعکس

      موافقم 8
      مخالفم 9
    4. MILADZM

      ۳۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      جواب بخش دوم سوالت رو هم دادم ولی فک کنم رفت تو پوشه اسپم وقتی بررسی ش کنن حتما منتشرش میکنن .

      موافقم 6
      مخالفم 11
    5. 1123

      ۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      خیلی ساده بخوام بگم، مقداری که ماشین میتونه با اینرسی مقابله کنه.
      مثلا با شتاب جانبی بالاتر میشه اگرسیوتر روند که توی ماشینای اسپرت مزیته.

  14. Hadi

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (596 ديدگاه)

    شاهکار قرن شورولت 👌🏼
    دیگه بهتر و خالص تر از این نمیشه 👌🏼…

    موافقم 15
    مخالفم 8
  15. محمد

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1476 ديدگاه)

    فکر کنم کوروت هیبریدی هزار اسبی که قراره بیاد با توجه به این چیزی که الان داریم مشاهده می‌کنیم خود هایپرکار باشه البته نسخه های که مردم راحت تر میتونن بخرن مدل های پایه ۶۰ تا ۷۰ هزار دلاریش هست این مدل داره از نظر قیمتی به پورشه ها نزدیک میشه

    موافقم 11
    مخالفم 3
  16. سبحان

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (322 ديدگاه)

    توانایی بیش تر از تصور من داشت واقعا انتظار نداشتم تو پیست اندازه 765 سریع باشه و بخوان با 765 که فقط 1340 کیلو وزن داره مقایسش بکنن
    من به معجزه شاسی و تعلیق این ماشین ایمان آوردم

    موافقم 12
    مخالفم 3
  17. Just toyota

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1245 ديدگاه)

    واقعا عالیه ، قیمتش بیش تر از ۱۲۰ هزار دلار از هوراکان تکنیکا کمتر هست در صورتی هم تو خط مستقیم و هم پیست عملکرد بهتری نسبت به هوراکان داره ، منظورم این نیست که لامبو بده ، لامبو سالیان سال هست که خودش رو با ساخت آثار هنری اثبات کرده و من الان یه ۵ سالی هست که عکس آونتادور رو در اتاقم زدم ، ولی خداییش شورولت عالی کارکرده به طوری که من این کوروت zo6 رو به مکلارن ۷۶۵lt که بیش تر از ۵۰۰ هزار دلار قیمت داره ترجیح میدم

    موافقم 14
    مخالفم 8
  18. Peyman.JDM

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    با قیمت کمتری رقباش رو شست گذاشت کنار
    احسنت به این مهندسی

    موافقم 6
    مخالفم 4
  19. اردلان

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    دنا پلاس ۱۵۰اسب بخار ۱۶ ۱۷ لیتر مصرف سوخت
    کوروت c8 ۶۷۰ اسب بخار ۱۵.۷ لیتر
    جهل و نادانی و فساد چقدر مارو از تکنولوژی اسایش دور کرده

  20. یوسف

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    با این قیمت و عملکرد عالی که داره…. لقب بهترین سوپر اسپرت دنیا….. کاملا برازنده کوروت هستش

  21. Reza

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خودم با اینکه ماشین های اروپایی رو زیاد دوست دارم ولی آمریکا هم خدایش خیلی ماشین هایی خوبی میزنه زیر 200 هزار دلار قویی ترین ماشین آمریکایی رو میتونی بخری اما اگر اروپایی خوب بخوایی باید بالایی 200 هزار دلار هزینه کنی این یعنی آمریکا به فکر مردمش هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا