روئلتو همان چیزی است که از یک پرچمدار V12 لامبورگینی انتظار میرود و سیستم هیبریدی و تکنولوژیهای جدید فقط این تجربه را کمی مدرنتر کردهاند.
لامبورگینی 60 سال است که از پیشرانهٔ V12 استفاده میکند و هنوز قصد پایان دادن به این کار را ندارد اما در آیندهٔ الکتریکی، زنده نگه داشتن موتور V12 از همیشه سختتر خواهد بود و به همین دلیل، در روئلتو، پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی که خاطرات کانتاش و مورسیهلاگو را تداعی میکند، برای کاهش آلایندگی و البته بهبود پرفورمنس، در کنار سه موتور الکتریکی و یک پکیج باطری ۷.۴ کیلووات ساعتی قرار گرفته است. روئلتو وعده داده که تمام این ویژگیها را بدون از بین بردن هیجان خالصی که خریداران از یک پرچمدار لامبورگینی انتظار دارند ارائه کند.
خوشبختانه حدود یک ساعت در شمال رم، فرصت داشتم بفهمم این ادعا درست است یا نه. روئلتو قوای محرکهٔ پیچیدهای دارد. در این خودرو بجای میلگاردان در تونل مرکزی، پکیج باطری لیتیوم یونی نصب شده که انرژی دو موتور الکتریکی شار محوری جلو را تأمین میکند. این موتورها هرکدام ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارند. موتور سوم اما یک واحد شار شعاعی معمولی است که روی شافت دوم گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ جدید نصب شده است.
این گیربکس حالا پشت موتور V12 نصب شده است. در تمام مدلهای دوازده سیلندر لامبورگینی از کانتاش به بعد، گیربکس جلوی موتور قرار میگرفت اما وجود باطری در روئلتو اجازهٔ این کار را نداده است. این گیربکس جدید که در دیفرانسیل عقب ادغام شده، نسبتاً جمعوجور است و به بهبود توزیع وزن کمک میکند. همچنین موتور الکتریکی هم در سرعتهای پایین و هنگام تعویض دنده کمی نیروی محرک اضافه میکند و وظیفهٔ دندهعقب را هم انجام میدهد.
قوای محرکهٔ هیبریدی پیچیدهٔ روئلتو بهگونهای طراحی شده که همیشه ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت کامل خود را ارائه کند. از تکنولوژی پیشرفته در دیگر قسمتهای خودرو مثل کمکفنرهای مغناطیسی با واکنش سریعتر، سیستم فرمان گیری چرخهای عقب و ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ هم استفاده شده است اما با وجود این همه پیچیدگی، رانندگی با خودرو فوقالعاده منسجم و آنالوگ احساس میشود.
حالا نوبت به رانندگی با این گاو خشمگین سنت آگاتا در پیست فرامیرسد. پس از زدن یک دور برای آشنایی با پیست، با عبور از خط شروع سرعت را به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رساندم و افزایش ۷۰ درصدی داونفورس نسبت به اونتادور اولتیمائه کاملاً آشکار شد. حس میشود خودرو به مسیر چسبیده و فرمان در این سرعتها احساس پایداری بینظیری ایجاد میکند. پیش از پایان مسیر مستقیمی، V12 با دور ۹,۵۰۰ rpm در دنده چهار فریاد میکشد و درست پس از عبور از سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ترمز میکنم. پدال ترمز شاید کمی سفت باشد اما آن ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ، فوقالعاده قدرتمند هستند و روئلتو را با کمی تکان خوردن عقب بهسرعت متوقف میکنند.
در نیمهٔ دوم پیست با مجموعهای از پیچها، به سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت میرسم و این بیشترین سرعتی است که تاکنون در عمرم تجربه کردهام. انگشتانم از شدت هیجان سوزن سوزن میشود اما ماجرا هنوز ادامه دارد. سیستم احیای انرژی ترمزها چنان هماهنگی فوقالعادهای با سرعت و تعویض دندههای خودرو دارد که لامبورگینی باید چگونگی ساخت چنین سیستمی را به تمام تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی و هیبریدی در جهان یاد بدهد. تقریباً در هر شرایط رانندگی، موتورهای الکتریکی بهطور نامحسوسی فعال و غیرفعال میشوند و حسی مافوق طبیعی از ارتباط جاده و راننده را فراهم میکنند. واقعاً باورنکردنی است که چندین منبع نیرو و ریزتراشه میتوانند با چنین هماهنگیای باهم کار کنند.
اگر فکر میکنید سیستمهای الکترونیکی مختلف روئلتو از لذت رانندگی آن کاستهاند اشتباه میکنید زیرا در این لامبورگینی، از فرمان دقیق و پراحساس گرفته تا زوزهٔ خروشان V12، هیچکدام فراموش نکردهاند که چگونه لذت را به راننده هدیه بدهند و همهچیز فقط کمی مدرنتر شده است. صندلیهای اسپرت عالی با موقعیت پایین و دید عالی روبهجلو نیز درگیری راننده را تشدید میکند و شما را به هیجانانگیزترین شکل ممکن با رانندگی پیوند میزند.
تنها گلایهای که میتوان از این ماشین کرد، لاستیکهای بریجستون پوتنزا است که در نمونهٔ آزمایشی ما کمی لیز بودند و تکانهای هنگام ترمز گیری هم ناشی از همین لاستیکها بود. البته این میتواند به خاطر فرسودگی لاستیکهای خودروی آزمایشی لامبورگینی باشد. همچنین در طول آزمایش متأسفانه امکان رانندگی در جادههای عمومی وجود نداشت و نتوانستیم بفهمیم عملکرد روئلتو در ترافیک و روی آسفالت ناهموار چگونه خواهد بود.
لامبورگینی میداند که سوپراسپرتهای آن نهتنها باید پرفورمنسی عالی داشته باشند بلکه باید در ظاهر نیز بسیار جذاب و چشمگیر به نظر برسند و روئلتو با عناصر Y شکل در دیلایتها، ورودیهای هوای جانبی و چراغهای عقب به همراه سر اگزوزهایی که از موتورسیکلت دوکاتی الهام گرفتهاند، این کار را خیلی خوب انجام داده است. همچنین در این خودرو چند عنصر رترو هم دیده میشود که به پرچمداران گذشتهٔ لامبورگینی مثل کانتاش، دیابلو و مورسیهلاگو اشاره دارد. در داخل نیز کنسول مرکزی بهگونهای طراحی شده که شبیه صفحهٔ کنترل یک سفینهٔ فضایی به نظر میرسد درحالیکه دریچههای تهویهٔ ششضلعی مطابق سنت لامبورگینی هستند.
متأسفانه زمان رانندگی من با روئلتو به پایان رسید و باید آخرین دور خود را در پیست میزدم. این روز اما برای همیشه در خاطر من باقی خواهد ماند. جانشین اونتادور با ۳۵ درصد آلایندگی کمتر، شتاب صفرتاصد ۲.۵ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعتی دارد. این ماشین چه در گاراژ پارک باشد و چه در حال حرکت با ردلاین باشد، دقیقاً شبیه یک لامبورگینی مدرن به نظر میرسد.
حدود ۱۰ دقیقه پس از پیاده شدن از روئلتو، ایستاده خوابم برد زیرا استرس ناشی از موقعیتی ناشناخته و تجربهٔ فشارهای G بالا کاملاً من را خسته کرده بودند. من قبلاً با خودروهای سریع زیادی رانندگی کردهام اما هیچکدام بهاندازهٔ روئلتو عرق سرد به پیشانیام ننشانده بودند. این یک کلاس درس در سطح کارشناسی ارشد برای مدرن سازی همهچیزهایی که عشق ماشینها در مورد سوپراسپرتها دوست دارند و ترکیب آن با تکنولوژیهای کاهش آلایندگی است.
*ALI*
۱۷ مهر ۱۴۰۲هر چقدر از قشنگیه این ماشین بگم کمه واقعا خیلی خوب و قشنگ طراحی شده لامبورگینی این بار یه حرکت خفن زده هم از لحاظ ظاهری هم فنی
فرهام نامداری
۱۷ مهر ۱۴۰۲سلام
با عرض خسته نباشید
بهتر نبود که خود پدال کانالی میزد؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ مهر ۱۴۰۲نظارت بر مکالمات دوستان، بحث سیاسی، مشاجره و احتمالا فحاشی بین اعضا
کار بسیار سختی هست و ما ترجیح میدیم روی شبکه های اجتماعی آپارات و اینستاگرام و یوتیوب کار کنیم
M
۲۵ مهر ۱۴۰۲میتونیم کانال رو خود ما کاربر ها بزنیم و چند نفری مدیریتش کنیم بنظرم ایده خوبیه شما هم حضور داشته باشید
البته با اسم پدال
amir
۱۷ مهر ۱۴۰۲کلا ۹۸ درصد محصولات لامبو به طرز وحشتناکی خوشگلن
محمدهادی
۱۷ مهر ۱۴۰۲بطرز وحشتناکی خوشکله..
لامبوی استثنایی از معدود سازنده هاییه که تحت تغیرات الکتریکی سازی طراحیش با فاجعه مواجه نشده
پسر این رنگ زرد سنت آگاتا چقد به هر لامبورگینی میاد
رخو ببین
دیگه میتونم با این عکسا کامل قبول کنم که جانشین خلف مورسیه لگو و اونتادور خلق شده
M
۲۵ مهر ۱۴۰۲اول که اومد بد و بیراه میگفتین که
راستی قیمتش معلوم نشد؟
Mohamad
۱۹ مهر ۱۴۰۲اون ۲درصد میشه کدوما؟
amir
۲۱ مهر ۱۴۰۲مثلا شاسی بلند قبل اوروس
M
۲۵ مهر ۱۴۰۲مثلا گالاردو
تعصب نداشته باشین مورسیه لاگو و سستو المنتو تو قدیمیان خوشگلن ولی گالاردو واقعا زشته
Amirreza.M
۱۸ مهر ۱۴۰۲فقط چرا چراغ ها https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/10/2024-lamborghini-revuelto-exterior-8.jpg اینجا با چراغ های
اینجا https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/10/2024-lamborghini-revuelto-exterior-2.jpg متفاوته؟
من دومی رو بیشتر دوست دارم
اما در کل فوق العاده بود
حمید
۱۷ مهر ۱۴۰۲یه سوال: چندتا خبر قبلی اومده بود«ایرانخودرو تارا و هایما را ویژه متقاضیان مرحله دوم سامانه یکپارچه به فروش میرساند.»
ولی ایرانخودرو اصلا تو مرحله دوم شرکت نکرده بود، چطوری داره خودرو ارائه میده؟ نویسنده سایت اطلاعی داره؟ یا خبر درسته یا اشتباهه؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ مهر ۱۴۰۲همونجا سوال کنید تا نویسنده پاسخ براتون بفرستن
Deadman95
۱۷ مهر ۱۴۰۲شبیه مدل های تولید محدود، طراحیش کرده
M
۱۷ مهر ۱۴۰۲نه دیگه شبیه سیان یا ونتو نیست
کلا بنظرم طراحیش جای پخته تر شدن هم داره که خب مشخصات یکم خودشون از قصد جا گذاشتن واسه svj
بنظرم زیباترین نسخه توی لامبو های مدرن وننو هست
۱-وننو
۲-اونتادور اولتیمائه و svj
۳-روئلتو و سیان
R
۱۷ مهر ۱۴۰۲گشتاورش چقدره؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ مهر ۱۴۰۲725 نیوتن متر از موتور بنزینی
مجتبی قاسمی
۱۷ مهر ۱۴۰۲این فقط گشتاور موتور بنزینی هستش
امیر
۱۷ مهر ۱۴۰۲گشتاور موتور بنزینی و برقی در جمع ۱۰۶۳ نیوتون متر هست
Mr. gt c
۱۷ مهر ۱۴۰۲فقط گشتاور انجین درونسوزش اینقدره؟
اخه بعضی رسانه ها میگن هر موتور الکتریکی اش توان تولید ۳۵۰ نیوتون گشتاور در لحظه داره که باتوجه به سه موتو الکتریکی جمعا باید بشه۱۰۵۰ نیوتون!
با توجه به تشابه بسیار زیاد انجین وی ۱۲ روولتو با اونتادور که وی ۱۲ آن به تنهایی ۷۲۰ نیوتون گشتاور داره آیا میشه اینطور در نظر گرفته روولتو قادره گشتاور لحظه ای ۱۱۷۰ رو به چرخ ها اعمال کنه ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ مهر ۱۴۰۲من هم الان چند تا منبع مختلف نگاه کردم
حدود 1000 تا 1062 نیوتن متر نوشته شده برای حالت ترکیبی
POUYAN
۱۷ مهر ۱۴۰۲چیزی که راجع به لامبورگینی و شرکت مادرش آئودی برام خیلی قابل تحسینه اینه که تمام تلاششون برای برآورده کردن خواسته های طرفداراشونو انجام میدم و هیچ وقت دلسردشون نمیکنن و اینکه اگه دقت کنید لامبورگینی و آئودی همواره و بدون توقف در حال پیشرفتن.
AMANTE
۱۷ مهر ۱۴۰۲دنیا داره میره سمت الکتریکی و احتمالا بعد ۲۰۳۰ دیگه چنین ماشین هایی نمیبینیم و فرصت ما هم برای تجربه ی چنین ماشین هایی از کم به غیرممکن تبدیل میشه.
محمدهادی
۱۷ مهر ۱۴۰۲دقیقا
پس بذار یبار دیگه با تمام عشق از اول این مقاله جذابو بخونیم
میگه من تالا ماشینای زیادی روندم تو پیست،ولی این ازوناش بود که حسم بعد از ترک کردنش بسیار عجیب و غریب و دلهره آور بود
اصن دمتگرم لامبو
چه کردی چه ساختی
یک وحشی اصیل دیگه…
Arshia m3csl
۱۷ مهر ۱۴۰۲خیلی طراحیش شبیه اسباب بازیه تو سوپراسپرت ها پورشه ۹۱۱ و فراری و فورد gt و کوروت خیلی از لامبورگینی با ابهت ترن با پول این روئلتو که حداقل ۶۰۰ هزار دلاره کلی ماشین عالی میشه خرید که روئلتو پیششون به چشم نمیاد
AMANTE
۱۷ مهر ۱۴۰۲میتونی چند تا مثال بجز این چند مورد که خودت گفتی بگی؟
Arshia m3csl
۱۷ مهر ۱۴۰۲Mclaren 765lt
Ferrari 812 superfast
Ferrari 296 gtb با قیمت کمتر از روئلتو بهترا
امیر
۱۷ مهر ۱۴۰۲هیچکدوم از ابرخودرو های زیر ۱ میلیون دلار بالای ۱۰۰۰ اسب قدرت ندارن ! روئلتو به حدی خوبه که به راحتی میتونه با sf90 xx یا مکلارن اسپیدتیل رقابت کنه
Arshia m3csl
۱۸ مهر ۱۴۰۲روئلتو قوی هست کلی پرستیژ زیادی نداره و لامبورگینی ماشین تازه به دوران رسیده هاست و به شدت سلبریتیای پر حاشیه سوارشن ولی مکلارن رو سلبریتی سوار نمیشه و یک عاشق ماشین داره یا پورشه ۹۱۱ رو امثال کارداشیان ها ندارن و…
محمدهادی
۱۷ مهر ۱۴۰۲میشه مثال بیاری کدومشون با این قیمت به چشم میان بیشتر از روئلتو؟؟
یه چیزی میگیا!
اصن لامبورگینی ساخته شده برای اینکه سرهارو برگردونه
وجدانه ابهت گوه یی شکل این خودروساز نمونه مشابه داره تو دنیای خودرو؟
Arshia m3csl
۱۸ مهر ۱۴۰۲لامبورگینی شده برند تازه به دوران رسیده ها و ابهتی نداره از امثال کارداشیان ها تا امثال جاستین بیبر سوارش میشن و به شدت سلبریتی پسنده ولی مکلارن رو آدمای عشق ماشین سوار میشن و تازه به دوران رسیده ها نمیرن سمتش
OMID-LAMBO
۱۸ مهر ۱۴۰۲اونتادور اس وی جی مکلارن 765 الی تی و 812 رو توی درگ زده . توی یوتیوب ویدیوهاش هست
حتی معروف ترینش درگ کار واو هستش با 812
296 که کلا بچه بازیه باید با هوراکان مقایسه بشه نه روئلتو
و اون جمله ت که لامبورگینی مال تازه به دوران رسیده هاست هم عالی بود ! کلی خندیدم ولی خدایی اینو جای دیگه ای نگو !!
برندی که اولین سوپراسپورت وی 12 موتور وسط رو بوجود آورد و کلا معنی سوپر اسپرت رو تغییر داد شده مال تازه به دوران رسیده ها ! همون کارداشیان و بیبرش هم لامبو و پورشه و رولزرویس و میباخ و فراری رو هم دارن
یعنی فک کن لامبورگینی وننو یا رونتون یا سیان یا چنتناریو رو ببینی بگی اینا مال تازه به دوران رسیده هاست !! عجب !!!
Amirmohammad
۱۷ مهر ۱۴۰۲به شدت زیباست
Mr. gt c
۱۷ مهر ۱۴۰۲خدایا(•‿•)
این ماشین چرا اینقدر منو مجذوب خودش کرده :)
یک ماشین تا آخر عمر انتخاب کنم همینه:)
شاید بعضی ها بگن این از sf90 چند دهم ثانیه کند تر هست که البته هنوز در حد حدس و گمان ولی اگر هم اینطور باشه آیا وی ۱۲ این خودرو ارزششو ه؟
JDM
۱۷ مهر ۱۴۰۲کاش گشتاور بیشتری داشت اما واقعا طراحی خاصی داره
امیر
۱۷ مهر ۱۴۰۲گشتاور این ماشین در حالت ترکیبی ۱۰۶۳ نیوتون متر هست ( اون ۷۲۵ نیوتون متر فقط مال موتور بنزینی هست )
AMIN (M.A.S)
۱۷ مهر ۱۴۰۲از این ماشین زیاد نمیدونم ولی قدرت هر موتور الکتریکی ۳۰۰ اسب بخار؟!!!!
فک میکنم قبلا یه جا شنیدم که میگفت هر موتور میتونه تا حداکثر ۱۴۴ اسب قدرت بده و مجموعا میشه حدود ۴۲۰ ۳۰ اسب ولی به خاطر ظرفیت باتری مجموع موتورا عملا به اندازه ۱۸۷ اسب بخار کارایی دارن
نمیدونم وزن اضافش چه تاثیری میتونه بذاره اما اونقدام دست و پا بسته نیست
موتور دوازده سیلندر میتونه برگ برندش جلوی SF90 باشه
و نکته بعدی که انگار واسه موتور V12 حتی شیشه هم نذاشتن و مستقیم میتونید ببینیدش :)
R@min
۱۷ مهر ۱۴۰۲نمیشه هر سه موتور با هم این قدرت تولید کنن، مدیریت حرارت و قدرت خارج از توان پک کوچک و ضعیف باتریش هست.
می تونستن خیلی فراتر از این ها کار کنن که خب به یه کپی سنگین و سطح پایین از SF90 قناعت کردن. تا زمانی که مشتری دارن نیاز به هزینه و تلاش ندارن و سود هنگفتی به فولکس میدن.
استون والهالا و GT2RS تنها کاندیداهای شکست دادن SF90 بعد از ۵ سال هستن.
AMIN (M.A.S)
۱۷ مهر ۱۴۰۲آقا رامین قدرت بخش درونسوز ۸۱۴ اسب اعلام شده و قدرت کلی هم ۱۰۰۱ اسب
پس اون بخش اضافی قاعدتا باید از بخش برقی بیرون بیاد
واسه موتور الکتریکی من هم عرض کردم شنیدم که تا حداکثر ۱۴۴ اسب میشه رو هرکدومشون حساب کرد
ولی به خاطر باتری ۳.۸ کیلوواتی مجموعشون روی هم میتونن تا فوقش ۱۸۷ تا توان بدن و اون ۴۰۰ اسب یه جورایی منتفیه
شاید گذاشتن تو نسخه های رده بالاتر بخش برقی قویتری داشته باشن و اونجا باتری با ظرفیت بالاتر رو کار کنن
R@min
۱۷ مهر ۱۴۰۲امیدوارم همینطور باشه، باتری قوی تر باز وزن هم بالاتر میبره شاید در آینده فرجی شد تکنولوژی باتری ها پیشرفت کرد یا فولکس اجازه داد مهندسی پورشه بهش برسه.
حسین
۱۷ مهر ۱۴۰۲من خوشم نمیاد بدون استدلال حرف های
عجیب می زنید
یک کپی سنگین و سطح پایین
😐
720s
۱۷ مهر ۱۴۰۲چرا تو چند تا عکس ها زیر چراغ زرد هست تو بعضی مشکی
AMANTE
۱۷ مهر ۱۴۰۲میتونی موقع سوارش دادن بگی اون قسمت رنگ مشکی باشه یا رنگ نشه و همون رنگ ماشین بمونه.
علی یوسفی
۱۷ مهر ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت طراحی زیبا با جزئیات عالی و شکل تهاجمی این مدل به خوبی معرف اصالت لامبورگینیه جزئیاتی مث انبوه خطوط شکسته و دهانه های عظیم و محل قرارگیری اگزوزها و طراحی Y شکل چراغهای عقب و دوباره همین طرح زیر چراغ های جلو و نکات دیگه ای که از درک من خارجه یه پیام مهم داره پرستیژ یا اعتبار فروشی نیست به قول میکل آنژ بزرگ: اگر مردم میدانستند من چه سختی هایی را تحمل کرده ام هرگز از کارهای من تعجب نمی کردند.
مرسدس
۱۷ مهر ۱۴۰۲لامبورگینی لایک
فراری دیس لایک
JDM سابق
۱۷ مهر ۱۴۰۲قدرتمنده، ظرافت اونتادور و نداره ولی ضعف هاشو جبران کرده، حالت شهری بهتری نسبت به اونتادور داره
طراحی عقبش یه مقدار تو ذوق میزنه، طراحی جلوش به زیبایی اونتادور نیست ولی به نظرم هنوزم خوبه، مشکلش وزنشه که معضل هایبرید ها هست
R@min
۱۷ مهر ۱۴۰۲معضل، سودجویی جدید برندها هست وقتی فراری ماشین سبک هیبرید می سازه بعد از ۵ سال بقیه هم می تونن بسازن ولی از سودشون باید بزنن.
JDM سابق
۱۷ مهر ۱۴۰۲فراری برای سبک سازی زبان طراحیش رو تغییر داد، یه موتور V8 گذاشت روش، لامبورگینی همون V12 رو داره و طراحی درشت تر و کرو تری پیدا کرده که همون طراحی و موتور V12 راحت 150 کیلوگرم بهش اضافه کرده، حالا اگرم بخوان V12 رو حذف کنن آه و ناله از هر طرف بخاطر از دست دادن V12 لامبو بلند میشه، اصالت در اکثره موارد با پیشرفت درتضاد بوده
R@min
۱۷ مهر ۱۴۰۲قبلا این صحبت ها شده موتور ۲۱۸ کیلوعه که وزنش عالیه و نهایت ۲۰ ۳۰ کیلو سنگین تر از V8 هست.
ماشینی با قیمت ۶۰۰k و بقول خودشون شاسی فیبرکربن هیچ توجیهی نداره و صرفا پول چاپی با برندینگ هست.
حسین
۱۷ مهر ۱۴۰۲پلتفرم خودرو ها متفاوته!!
JDM سابق
۱۸ مهر ۱۴۰۲قیمت و قبول دارم سره500 تا نگهش میداشتن خوب بود
ولی تو هم یه مقدار سره وزن سختگیری داداش
شل کن و ببین در آینده چطور ظاهر میشه، شاید به چشمت اومد
Hamidreza
۱۷ مهر ۱۴۰۲این ماشین فوق العادست… بهترین سوپراسپرت حال حاضر دنیا با قیمت پایه 648000 دلار که کاملا منطقی هست و برازندشه و اینکه نهایت پرفورمنس و تکنولوژی رو لامبورگینی در این ماشین قرار داده تا بتونه مدت زیادی در رقابت باقی بمونه و هر چند که نسخه های s, sv, svj هم تولید خواهد شد تا تیر خلاصی رو بزنه فک نمیکنم در حال حاضر سوپراسپرتی بتونه شونه به شونش پیش بره
محمدهادی
۱۷ مهر ۱۴۰۲انقدر استقبال ازش بوده که میگن تا ۲۰۲۵ خط تولیدش از همین الان اشغاله
یا اماااام..
Mr. gt c
۱۷ مهر ۱۴۰۲دوستان بزارید خیلی خلاصه بهتون بگم برای دوستانی که مگین زیادی سنگینه و فراری اس اف ۹۰ خودروی چابک تری هست از اونجایی که وزن خودرو با مایعات درونش مهم هست و نه وزن خشک، وزن با مایعات اس اف ۹۰ هزارو هشتصد کیلوگرم هست و وزن با مایعات روولتو ۱۹۰۰ کیلوگرم!
صد البته قبول دارم که صد کیلوگرم برای خودرو سوپر اسپرت اختلاف کمی نیست! ولی وقتی برای اولین این اختلاف رو متوجه شدم متعجب شدم چون حقیقت فکر میکردم اس اف ۹۰ سبک تر از ۱۸۰۰ کیلوگرم باشه.
18:45
۱۷ مهر ۱۴۰۲احسنت به لامبو
عالی بود
بیش از حد انتظارم ظاهر شد و کاملا نشون داد لامبو اشتباه نمیکنه و جانشین خلفی رو معرفی میکنه!
نسخه پایه انقدر مهیج و میخکوب کننده هست، وای بحال نسخه های ارتقا یافته در آینده!! 😍😍😍
این تست کاملا نشون داد که مخالفاش مثل همیشه، عجولانه و زود در موردش قضاوت کردن!
Poria
۱۷ مهر ۱۴۰۲عجب گاوی
Scuderia Ferrari
۱۷ مهر ۱۴۰۲همیشه از لامبورگینی به عنوان یه رقیب بزرگ و قابل احترام یاد کردم ولی باید قبول کنیم با نقشه راهی که فراری تدوین کرده و سرمایه زیادی که داره رقابت برای لامبورگینی سخت شده
الآن فراری داره روی نسل جدید SF90 استراداله کار میکنه در حالی که “روئلتو” میخواد با SF90 فعلی رقابت کنه اونم نسخه معمولی حالا XX پیست محور بماند
جدی ترین و خطرناک ترین رقیب فراری میتونه “والهالا” باشه چون تیمی از مهندسین F1 آستون مارتین دارن روش کار میکنن و با آیرودینامیک ، وزن پایین و قدرت زیادش خیلی حرف برای گفتن داره
محمدهادی
۱۷ مهر ۱۴۰۲لامبورگینی تمام تخم مرغ هارو تو یه سبد نمیذاره
علاوه بر قدرت و پرفورمنس مثال زدنی،اون قلب ها را از طریق دیگری تسخیر میکنه،که فراری تو اون زمینه اقلا یه دست از لامبو عقب تره
جذابیت و گیرایی
Enzo Ferrari 2008
۱۸ مهر ۱۴۰۲دقیقا همینطوره ولی جدا از این بحث
واقعا ماشین زیبا خشتی هست
امیر
۱۸ مهر ۱۴۰۲جدی رقیب جانشین sf90 نسل بعدی gt2rs هست که قراره رکورد amg one هم تو نورنبرگ بشکنه ( آستون همون محصولات amg هستن که فقط کمی لوکس تر شدن )
R@min
۱۸ مهر ۱۴۰۲استون فقط موتور از دیگران می گیره و کل ماشین والکری و والهالا تیم F1 استون مارتین ساختن.
راه های خیلی بهتری برای هیت هست.
amir
۱۷ مهر ۱۴۰۲یدونه مشکی مات با رینگ های طلایی داشته باشی زیره بارون پاییزی قطره های بارون روش شره کنه از دور استارت بزنه با صدای مخوف روشن بشه بخار از اگزوزاش دربیاد …. ماشین بازا میفهمید صحنه رو دیگه؟ ( خیالات یک ماشین باز) انصافا از ایتالیا با سوپراسپرت هاش یه دنیا ممنونیم که این همه فراری و لامبورگینی های خوشگل و جذاب تولید میکنن هیچ کس رو ندیدم که از فراری یا لامبو خوشش نیاد
مازیار
۱۷ مهر ۱۴۰۲خصوصیات حرکتی که طبیعیه نسل به نسل پیشرفت کنه
اما طراحی بدنه اش به خوبی آونتادور و بالاتر از اون رونتون نیست
نمای جلوش بهتره اما عقب یکمی زیادی شلوغه و اون دو تا سر اگزوز بزرگتر از حد معمول هست
حسین
۱۷ مهر ۱۴۰۲صداش از هر خودرویی که شنیده ام
فوووق … ال .. عاددده. تره
روحت رو به بازی میگیره
میخوای ارضا شی
محسن
۱۷ مهر ۱۴۰۲سلام عزیز نصف سایتتون برای گوشی باگه عکسا در هم بر همه
جواد عقیلی
۱۸ مهر ۱۴۰۲سلام بر شما. می فرمایید که چه مرورگری و چه رزولوشنی؟
Soltanemehr
۱۸ مهر ۱۴۰۲البتهبایددیدکه استانداردهای۸۵گانه روپاسکرده یانه؟
😊
blackwing
۱۸ مهر ۱۴۰۲همه جوانب این ماشین به یک طرف ، اینکه پیشرفت کرده نسبت به اونتادور و… ولی دوتا نکته منفی داره یکی وزن خیلی بیشتر هست یکی هم کابین ! کابین اونتادور به شدت گیرا تر بود ، اصلاً طراحی عجیبی داره ، این ماشین کابینش شبیه محصولات مکلارن شده ، خطوط نرم ، نمایشگر عمودی با فضای اضافه زیرش !! کابین اونتادور یچیز دیگه بود
Soroush
۱۸ مهر ۱۴۰۲دقیقا همون تعریفیه که از سوپراسپرت تو ذهن آدم میاد
زیبایی خیره کننده و پرفورمنس عالییی
مهدی
۱۸ مهر ۱۴۰۲به خودی خود ماشین زیبایی هست ولی نه در حدی که جایگزین اونتادور بشه بعد از ۱۲ سال. بعد زمانی رو هم که نخوام در نظر بگیرم از نظر خودم طراحی اونتادور پایه خیلی منسجم تر و جذابتره
کیاامیدی زاده
۱۸ مهر ۱۴۰۲شما یه نگاه به طراحی لامبوهای قدیمی بنداز مث دایابلو، کونتاش، حتی مورسیه لگو. این در برابر اونا مث یه گوساله بادی اسباببازیه 😂
پوریا چالش
۱۸ مهر ۱۴۰۲حدود ۱۰ دقیقه پس از پیاده شدن از روئلتو، ایستاده خوابم برد زیرا استرس ناشی از موقعیتی ناشناخته و تجربهٔ فشارهای G بالا کاملاً من را خسته کرده بودند. من قبلاً با خودروهای سریع زیادی رانندگی کردهام اما هیچکدام بهاندازهٔ روئلتو عرق سرد به پیشانیام ننشانده بودند. این یک کلاس درس در سطح کارشناسی ارشد برای مدرن سازی همهچیزهایی که عشق ماشینها در مورد سوپراسپرتها دوست دارند و ترکیب آن با تکنولوژیهای کاهش آلایندگی است