تجربه و آزمایشلندروور-رنجروور

پشت فرمان رنجروور اسپرت SV، سوپر شاسی‌بلندی با عملکرد خیره‌کننده

رنجروور اسپرت SV جدید درعین‌حالی که از سرعت خیره‌کننده‌ای برخوردار است، همان راحتی و توانایی‌های آفرود قابل‌توجه نسخهٔ معمولی را حفظ می‌کند.

بدون شک، رنجروور اسپرت خودرویی فوق‌العاده راحت است اما شخصیت آن کاملاً با نام اسپرت در نامش مطابقت ندارد. داستان نسخهٔ جدید SV اما متفاوت است. لندروور این شاسی‌بلند را یک خودروی رانندهٔ واقعی می‌داند تا جایی که برای معرفی آن پیست مسابقه را انتخاب کرده است. برای تبدیل رنجروور اسپرت به یک خودروی راننده اما تغییرات گسترده‌ای در خودرو صورت گرفته که شروع آن از سیستم تعلیق است.

در رنجروور اسپرت SV فنرهای بادی توسط کمک‌فنرهای تطبیقی هیدرولیکی به همراه یک سیستم کنترل حرکات بدنه کنترل می‌شود. به گفتهٔ لندروور، برای اولین بار است که چنین سیستمی در یک خودرو ارائه می‌شود. این سیستم گسترهٔ وسیعی بین راحتی سواری و هندلینگ چابک را ارائه می‌کند و همچنان کنترل دقیقی روی هر چهار گوشهٔ خودرو دارد که نیاز به آنتی‌رول بار را کاملاً از بین می‌برد. در همین حال، فنرهای بادی قابل تنظیم این ماشین ۱۰ میلی‌متر ارتفاع کمتری نسبت به نسخهٔ معمولی دارند. هدایت خودرو هم از طریق دقیق‌ترین سیستم فرمانی که تاکنون در یک لندروور دیده‌ایم صورت می‌گیرد که به‌طور هماهنگ با سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب کار می‌کند.

استفاده از رینگ‌های ۲۳ اینچی فورج‌کاری شده وزن غیر فنر سوار را کاهش داد و با لاستیک‌های چهارفصل شتاب جانبی ۱.۱ جی را در پیچ‌ها فراهم می‌کند. با پرداخت ۶,۹۰۰ پوند دیگر نیز می‌توان رینگ‌های ۲۳ اینچی فیبر کربنی را سفارش داد که نزدیک به ۹ کیلوگرم وزن هر گوشه از خودرو را کاهش می‌دهند. این رینگ‌های فیبر کربنی با لاستیک‌های تابستانی میشلن پایلوت اسپرت ۵ پوشیده شده‌اند که به‌طور خاص برای رنجروور اسپرت SV ساخته شده‌اند و امکان دستیابی به شتاب جانبی حتی بالاتری را فراهم می‌کنند.

کسانی که می‌خواهند بازهم از وزن خودرو کم کنند می‌توانند ترمزهای کربن سرامیکی را با قیمت ۷ هزار پوند سفارش دهند که ۳۴ کیلوگرم کاهش وزن را به دنبال دارد. این اقدامات در کنار کاپوت فیبر کربنی و قطعات تزئینی کربنی مختلف، مجموعاً وزن این ماشین را ۷۶ کیلوگرم کاهش می‌دهند. البته بااین‌وجود، هنوز هم با وزن قابل‌توجهی مواجه هستیم اما پیشرانه پاسخ قاطعی برای آن دارد. در رنجروور اسپرت SV پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ قدیمی که در مدل SVR قبلی می‌دیدیم کنار گذاشته شده و جای آن را یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو گرفته است. این موتور ساخت ب‌ام‌و است اما تیونینگ زیادی روی آن به‌طور خاص برای رنجروور انجام شده است.

این پیشرانه ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که ۶۰ اسب بخار و ۵۰ نیوتن متر بیشتر از SVR قبلی است اما آلایندگی آن ۱۵ درصد کمتر خواهد بود. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و دیفرانسیل عقب فعال به مسیر منتقل می‌شود. تکنولوژی‌ها و توانایی‌های شاسی رنجروور اسپرت SV امکان بهره‌گیری از تمام اسب بخار موتور V8 را فراهم می‌کند و باعث می‌شود خودرو بتواند ظرف ۳.۸ ثانیه (۳.۶ ثانیه با رینگ‌های کربنی) از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. این شتاب به‌اندازه‌ای سریع هست که رنجروور اسپرت SV را با رقبا همکام کند اما کابین آن‌قدر ساکت است که موج بی‌امان قدرت را سورئال جلوه می‌دهد.

صدای پیشرانه نیز هیجان کمتری دارد و هرچند غرغر دلپذیر اما کمی خفه‌ای را بروز می‌دهد، نمی‌تواند در حد آوای جذاب موتور V8 سوپرشارژ قبلی باشد. بااین‌حال، خبر خوب اینکه ترمزهای کربنی به شکلی خارق‌العاده سرعت خودرو را کم می‌کنند بدون اینکه دچار کاهش توان شوند. با وجود این توانایی چشمگیر در پیست ممکن است فکر کنید سواری SV روی جاده غیرقابل‌تحمل خواهد بود اما هرگز چنین نیست. در این ماشین حالت شناوری نسخهٔ معمولی از بین رفته و با کنترل بسیار بهتر بدنه و توانایی جذاب برای دور کردن دست‌اندازهای خشن جایگزین شده است.

به دلیل عدم وجود آنتی‌رول بار که چرخ‌های دو طرف را به هم متصل کند، هنگام حرکت روی مسیرهای ناهموار، حرکات و تکان‌های بدنه کمتر دیده می‌شود و راحتی مثل همیشه چشمگیر است. شگفت‌انگیزتر از همه اما اینکه تمام این ویژگی‌ها، توانایی‌های رنجروور اسپرت در آفرود را قربانی نکرده‌اند و در اینجا هنوز هم از تمام رقبای خود برتر خواهد بود. تنها نقص SV گیربکس هشت سرعته‌ای است که نمی‌تواند تعویض دنده‌هایی به نرمی سواری خودرو داشته باشد. افزایش دنده‌های این گیربکس با تکان همراه است و در حالت دستی هم پاسخگویی گیربکس به‌اندازهٔ پورشه کاین فوری نیست.

همهٔ این ویژگی‌ها ارزان به دست نمی‌آید و قیمت رنجروور اسپرت SV از ۱۷۱,۴۶۰ پوند آغاز می‌شود که اختلاف قابل‌توجهی با پورشه کاین توربو E-Hybrid کوپه ۱۵۴ هزار دلاری دارد ولی بااین‌وجود، حدود ۲۰ هزار پوند از آستون‌مارتین DBX707 ارزان‌تر است درحالی‌که احساس می‌شود بازی شاسی‌بلندهای پرفورمنس را به مرحلهٔ جدیدی ارتقاء داده است.

جمع‌بندی

توصیف اینکه رنجروور اسپرت SV نسبت به نسخهٔ معمولی چقدر به جلو جهش داشته دشوار است. تغییراتی که در سیستم تعلیق این خودرو صورت گرفته متحول کننده بوده و SV را به یکی از چابک‌ترین شاسی‌بلندهای کلاس خود تبدیل کرده است. همچنین وقتی توجه کنیم که این کار بدون قربانی کردن راحتی یا توانایی‌های آفرود صورت گرفته، عملکرد لندروور حتی شگفت‌انگیزتر جلوه خواهد کرد

مشخصات فنی رنجروور اسپرت SV

Range Rover Sport SV

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۳۵ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر ترکیبی
طول ۴,۹۴۶ میلی‌متر
عرض ۲,۰۴۷ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۸۱۴ میلی‌متر
قیمت ۱۷۱,۴۶۰ پوند
امتیاز ۴.۵ از ۵.۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۶ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (983 ديدگاه)

    به تلفیق شگفت انگیز آفرود و راحتی، باید سرعت رو هم اضافه کنیم!!
    پادشاه برازنده

    موافقم 86
    مخالفم 4
    1. مزدا

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2088 ديدگاه)

      موتور پرقدرت و ابهت و پرستیژ و کیفیت بی نهایت عالی و…
      خدایش مگه میشه عاشقش نشد
      بین محصولات رنج‌رو ر
      مدا اسپرتش خیلی خاص و جوان پسنده

      موافقم 39
      مخالفم 2
  2. Siyavash

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (897 ديدگاه)

    عالی…فقط چرا وزن ماشین رو نگفته چقدره…

    موافقم 22
    مخالفم 2
  3. net

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3475 ديدگاه)

    اگر فقط سقف مشکی بود و ستون عمود شیشه جلو و ستون عمود شیشه عقب و ستون افقی بالای شیشه دربها متضاد مشکی نبود و زه سفید اطراف شیشه دربها داشت قشنگتر میشد . چراغ باریک جلو و چراغ باریک قرمز زرشکی عقب خوبه . اگر نوار مشکی متصل وسط چراغ عقب نداشت قشنگتر میشد . اگزوز خاکستری دایره ای سمت چپ و راست زیر سپر قرار گرفته خوبه ولی ۴ اگزوز برای شاسی بلند زیاده اگر دو اگزوز در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد . رینگ خوبه ولی اگر به جای مشکی رنگ خاکستری داشت قشنگتر میشد . اگر سقف سانروف تا ردیف دوم صندلی داشت قشنگتر میشد . اگرتوری عمودی زیر چراغ جلو نداشت و بسته بود و فقط زیر جلو پنجره توری داشت قشنگتر میشد. اگر طراحی داخلی یکپارچه مشکی بود قشنگتر میشد و رنگ سفید زود کثیف میشه . اگر صفحه نمایش اویزان نبود و به داشبورد چسبیده بود قشنگتر میشد. برای شاسی بلند و کراس اور این مدل صندلی نازک ماشین سوپر اسپرت جالب نیست و اگر صندلی لوکس کلفت تر استفاده کرده بود قشنگتر میشد

    موافقم 10
    مخالفم 43
    1. مازیار

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (983 ديدگاه)

      تودوزی سفید خوب نیست چون زود کثیف میشه؟😂
      معیارت منو کشت

      موافقم 31
      مخالفم 6
    2. محمد

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      ببخشید یادم نمیاد طراح بی ام و بودین یا بنز؟
      مرد حسابی وقتی تو نمایشگاه ژنو به نمایش دراومد قوی ترین طراح های خودرو مثل جکسون استون مارتین ازش تعریف کردن حالا شما طراحی این خودرو زیر سوال میبری؟پیشنهاد و انتقاد خوبه و کوبیدن نهههه

  4. Oxygen

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    واقعا لذت بردم ، تو دوره زمانه ای که هامر و g class برقی شدن رنجرور داره یک تنه اصالت آفرود سواری رو حفظ میکنه ، با توجه به تکنولوژی حال حاضر تولید آفرودر های برقی اصلا عقلانی نیست و این چیزیه که خود سازندگان این محصولات هم به خوبی میدونن و برای همینه که سعی میکنن با اضافه کردن ویژگی هایی مثل چرخش ۳۶۰ درجه یا حرکت خرچنگی به محصولاتشون جذابیت بدن اما در نهایت با توجه به شعاع حرکتی ضعیف و کاهش عملکرد باتری های برقی در مسیر های آفرودی نباید به این زودی ها پروژه آفرودر های برقی شروع می‌شد

    موافقم 37
    مخالفم 6
  5. یوسف

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    شاه شاهان…..
    حیف که مردم لادی نمی تونن بخرن…. فقط به مشتریان خاص با دعوت نامه قبلی می فروشن….

    موافقم 35
    مخالفم 4
  6. El Nino

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مصرف گرایی و تجمل گرایی به حدی رسیده که حتی از ماشین شاسی بلند ۵ متری و ۲.۵ تنی هم میخوان شتاب
    ۳.۵ ثانیه بگیرن !
    واقعا چرا ؟ آیا این حجم از قدرت یا شتاب واقعا کاربردیه اونم برای شاسی بلند لوکس ؟
    کدوم آدم پولداری با این میره پیست ؟ یا مسابقه میزاره ؟
    توانایی آفرود ماشین حتی بدون بررسی کامل صرفا به یک جمله اکتفا شده در حالیکه شک ندارم در حد این حرفا نیست . مدل های دیگه چرا . لندرور به آفرودش معروفه اما این مدل فقط کافیه به ارتفاع و فاصله از زمین ، وزن خودرو ، حالت سپرها و زوایای حمله و فرار یه نگاه انداخت تا متوجه قضیه شد . مگر این که عبور از دست انداز و جاده خاکی رو آفرود در نظر بگیری که قطعا همین معیار بوده .
    در پایان هم دست بیمر و بقیه آلمانیا درد نکنه که با انجین و تکنولوژیشون ، بدنامی و قابلیت اطمینان پایین رو از لندرور و بقیه کمانیای بریتانیا دور کردن تا این انگلیسای برتر از همه ، یکم ازون قابلیت اطمینان پایین و خرابیای جورواجور فاصله بگیرن .

    موافقم 19
    مخالفم 39
    1. کوشا

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (84 ديدگاه)

      سطح زندگی با گذر زمان تغییر کرده و اسم این قضیه مصرف گرایی و تجمل گرایی نیست. تمام خودروسازان بالاخص پرمیوم در حال حاضر سعی میکنن به خاطر رقابت بالای بازار در این کلاس پکیج کاملی رو از امکانات به خریدار خودشون بدن که علاوه بر سواری باکیفیت در بزرگراه در مسیر های کمی ناهموار هم بشه به محصولاتشون اکتفا کرد. این تفکرات به درد همون خودروسازی تاریخ مصرف گذشته ی وطنی میخوره که خودرو را به صرف وسیله ای برای انتقال از نقطه ی الف به ب میبینند و این مفهوم به غیر از ایران حتی در کشور های در حال توسعه هم تغییر کرده!!
      در پایان هم به مسئله ای اشاره کردید که کاملا از لحاظ آمار هایی که هم در مورد کیفیت هستن اشتباه هست و هم در آمار فروش نقض میشوند. از این نکته هم نباید غافل شد که به غیر از مک لارن و استون مارتین، بقیه ی خودروسازان مطرح انگلیسی توسط مالکان آلمانی و هندی و چینی اداره میشوند. مینی و استون مارتین و بنتلی تماما از در زمینه فنی بالاخص موتور به خودروسازان آلمانی وابسته هستند و همون استون مارتین هم موتور خود را از مرسدس بنز تهیه میکند!!!

      موافقم 13
      مخالفم 2
      1. El Nino

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شما حتی متوجه نشدی پاراگراف اخر کامنت من دقیقا همین نکته بود که بحرین و هند با کمک اقتصادی و آلمان با انجین سازی کمک کردن به بریتانیا !
        به همین سادگی بدون دونستن منظور من نقد کردی .

        راجع به اون مصرف گرایی هم شما گفتی چون همه این کارو میکنن ( پکیج کامل میدن به قول خودت ) رنجرور هم این کارو کرده دقیقا مصداق همرنگ جماعت شدنه
        چون بقیه میکنن پس درسته .
        درحالیکه اصل کار و فلسفه کار رو باید بررسی کرد .
        این تفکر بعد ها گریبان گیر ماشینای مدل پایین تر هم میشه که چون میخوان پکیج کامل باشن ، در نتیجه هزینه شونم بالاتر میره . کی هزینه رو خواهد داد ؟ مردم. تاریخ خودرو از این دست موارد زیاد داره .
        این خودش میشه تاییدی بر مصرف گرایی و نیاز تراشی برای مردم .

        موافقم 7
        مخالفم 20
        1. کوشا

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (84 ديدگاه)

          معذرت میخوام نسنجیده حرفتون رو قضاوت کردم. البته هنوز با اون مصرف گرایی و تجمل گرایی که میگین مخالفم.

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. Alireza

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          ض

          موافقم 2
          مخالفم 2
        3. Monster 765lt

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (1153 ديدگاه)

          وقتی تازه با دو تا برند آلمانی آشنا شدی و جو میگیرتت میای توی سایت کامت بذاری

          موافقم 15
          مخالفم 2
    2. یوسف

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      ببین پسر خوب وقتی اطلاع نداری الکی نگو….
      اگه لندرور نبود که اصلا بیمر شما نمی دونست شاسی بلند چیه….. مثل اینکه یادتون رفته x5 رو با کپی مستیم از لندرور ساختن…. توی تاریخچه تولید x5 هست اعتراف مدیران بیمر….
      بعدشم یادتم باشه موتور در پیت شما رو خود لندرور آپدیت کرده و تغییر داده…
      اگه حرف شما درست باشه که همه ماشین های خوب رو میشلن ساخته…. چون لاستیک رو ساخته پس همش ماله میشلنه….
      کل صنعت بیمر بمیره نمی تونه همچین چیزی درست کنه….

      موافقم 19
      مخالفم 11
      1. El Nino

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شاید یه زمان از کپی لندرور خیلی ماشینا ساخته شدن اما الان انجین همینو کی میزنه ؟
        جایگاه بیمر و لندرور رو برو الان مقایسه کن تا ببینی کدوم سر تره . بیمر دهمین برند با ارزش دنیاست .
        اطلاعات خودت رو به روز کن حداقل بعد به دیگران بگو 😄

        https://www.pedal.ir/vision/most-valuable-automotive-brand-2023/

        موافقم 3
        مخالفم 17
        1. مازیار

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (983 ديدگاه)

          شما که اطلاعاتت به روز هست بگو
          اهمیت موتوری که از بی ام و “خریداری” میشه بیشتره یا سیستم X drive که لندروور براش ساخت و امروز نقطه قوت قاطعانه بیشتر محصولات بی ام و هست؟

          همیشه تو شراکت با انگلیسی ها طرف مقابل سود بیشتری برده چون انگلیسی ها مشکل مالی داشتن. این یه قانون ساده داد و ستد هست

          موافقم 18
          مخالفم 3
  7. ممد ژانگولر

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4200 ديدگاه)

    ماشینش حرف نداره ولی خیلی بیارزه با ارفاق ۸۰۰۰۰دلار اونم از دم قسط بدون سود به شرط تحویل فوری
    دارن میکنن تو پاچه ملت
    دو روز دیگه چین همینو میزنه با ۳۰۰۰۰دلار بر دار برو چهار سال بعد دوست داشتی راضی بودی پرداخت کن

    موافقم 4
    مخالفم 21
  8. HR3

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    ماشین قابلیه ولی انتخاب من پورشه کاین است و بس

    موافقم 8
    مخالفم 12
  9. OM.01

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (564 ديدگاه)

    شاسی بلندی نیست که تو پرفورمنس حریفش بشه، اگه هم باشه(که انگشت شمار هستن) در بحث نرمی و راحتی قافله رو میبازن. حتی اگه بتونن در هر دو زمینه راحتی و پرفورمنس از range rover sport SV بهتر باشن، متاسفانه در بحث آفرود قافله رو بدجوری میبازن😏

    قیمتش تو usa از 180هزار دلار شروع میشه و به راحتی با سفارش آپشن ها تا 210هزار دلار میره. واقعا گرونه و میشه یه رنجروور اتوبیوگرافی فول آپشن گرفت. هرچند این sprot sv هم خریدارای خودشو داره.

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. نویدی

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (398 ديدگاه)

      قافیه رو میبازن دلبندم،نه قافله.

      موافقم 3
      مخالفم 10
      1. OM.01

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (564 ديدگاه)

        نویدی
        (قافیه رو میبازن دلبندم،نه قافله)

        درست می‌گویی دوست عزیز
        تو کیبورد گوشی من و فکر کنم تمام گوشی ها حرف ل در سمت چپ آن حرف ب هست و سمت چپ حرف ب هم حرف ی قرار داره. فاصله بین ل و ی تو کیبورد فقط یه حرف هست و کنار همدیگه هستن تقریبا.

        وقتی تند تند تایپ میکنی احتمال خطا وجود داره.

        موافقم 5
        مخالفم 5
  10. مهرداد

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    من طراحی سه خودرو تو این کلاس شاسی میپسندم یکی همین رنجروور دومی لوسید گراویتی۱ و سوم که عاشقشم فراری پورسانگوئه است.

    ۱: قبول دارم خیلی تو این کلاس لوکس نیست ولی نظرم گفتم

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (115 ديدگاه)

      ای کاش چنین خودروهایی در ایران هم وجود داشت و تمام مردم توان خریدنشو داشتند و از رانندگی کردن لذت می‌بردند،البته خودم بخاطر بیماری صرع که تا آخر عمر دارم نمی‌توانم رانندگی کنم و چند وقت پیش طرف معامله خودرویی که بنام خودمن بود و میخواستم بفروشم بخاطر همین موضوع بهم زد و اشکمو درآورد.

      موافقم 8
      مخالفم 1
  11. ARMAN سابق

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (489 ديدگاه)

    نسل قبلی جذاب تر بود

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. Piero Ferrari

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    لوکس زیبا

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. حسن

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    سلطان شاسی بلندهای اروپا رنج روور

    موافقم 5
    مخالفم 9
  14. Taha Ayoobi

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4714 ديدگاه)

    عجب چیزیه واقعا

    موافقم 4
    مخالفم 1
  15. alirezamt211

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/Range-Rover-Sport-SV-2024-14.webp
    این شات جوری ماشینو پر قدرت و خشن نشون میده که دیگه فقط دوستش نداشته باشی
    عاشقش شی!

    موافقم 6
    مخالفم 2
  16. رامتین

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    واقعا طراحی جذابی داره و بعد از 10 سال این نوع طراحی همچنان چشم نوازه.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  17. همایون

    ۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (111 ديدگاه)

    خدا لعنت کنه تاتاموتورز رو که هر چقدر تو لندروور رنج‌روور خوب داره کار نیکنه گند زده به جگوار چی میشد برند جگوار رو اصلا سمته کراس اوور و اس یو وی نمیبورد و با جگوار فقط سواری میساخت و کراس اوور و اس یو وی رو فقط با برند رنج‌روور لندروور تولید میکرد ما عشق جگوار ها به جز مدل اف تایپ که اون هم جمع شد امسال دیگه هیچ دل خوشی از تاتا نداریم بخدا سدان ایکس جی هم که چند سال پیش جمع شد خدایی خوشگل بود ولی تاتا یجوری گند زده به جگوار که خیلی سخته زنده کردن دوبارش

  18. 18:45

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (703 ديدگاه)

    تو محافل خودرویی همیشه گفتم و میگم و خواهم گفت:
    وقتی کسی واقعا قصد خرید یه محصولی همه چیز تمام بدون در نظر گرفتن پول رو داشته باشه رنجروور تنها انتخاب خواهد بود!!
    شما تو هیچ ماشینی نمیتونین جز رنجروور ترکیبی از تمام ویژگی های : راحتی بی نظیر، تجملات، پرستیژ، اصالت، آفرود عالی،
    جاداری بالا، طراحی و متریال بی نظیر و پرفورمنس کم نظیر رو با هم ترکیب کنین!
    حتی اگه دنبال سری 7 و s کلاس هم باشین هم بازم اونا یه تخته اشون کمه! چون به اندازه رنجروور نه جادارن، ونه آفرودر هستن!
    در واقع رنجروور لیموزین دنیای شاسی بلندهاس که سواری و آسایش و جاداری بالاترین لیموزین ها رو تو بهترین و بدترین شرایط با بدنه ای بلند قامت به مشتری عرضه میکنه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا