تسلا سایبرتراک خودرویی هنجارشکن است که نوید یک دنیای جدید و تغییری اساسی را میدهد اما با وجود طراحی ماورایی، در فرمول پیکاپهای الکتریکی پیشرفتی ایجاد نکرده است.
تجربهٔ رانندگی
هرچند در سایبرتراک همهچیز انقلابی به نظر میرسد اما تجربهٔ رانندگی آن بسیار آشنا احساس میشود. این یعنی کسانی که تاکنون با تسلا رانندگی کرده و پشت فرمان پیکاپ هم نشستهاند، با سایبرتراک بسیار راحت خواهند بود. همچنین اگر تجربهٔ رانندگی با دیگر پیکاپهای الکتریکی بازار را داشته باشید، دقیقاً خواهید دانست این پیکاپ با شتاب سریع، قدرت فراوان و سواری راحت چه حسی دارد. دید رو به بیرون وحشتناک است و بنابراین مجبور خواهید بود به دوربینها متوسل شوید اما حالت رانندگی با یک پدال عالی است.
نمونهٔ آزمایشی ما از نوع پایهٔ دو موتوره است و بنابراین بهاندازهٔ نسخهٔ سایبربیست یا هامر EV سریع نیست. البته همین نسخه هم با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۴.۱ ثانیه برای یک پیکاپ بسیار سریع است. سیستم فرمان تنها قسمت از تجربهٔ رانندگی سایبرتراک است که احساس جدیدی دارد. این یکی از قسمتهای واقعاً انقلابی پیکاپ تسلا است زیرا هیچ ارتباط فیزیکی بین فرمان و چرخهای جلو وجود ندارد. البته این سیستم که با نام «فرمان با سیم» شناخته میشود چیز جدیدی نیست و اینفینیتی هم قبلاً آن را در Q50 ارائه کرده بود اما درحالیکه در سیستمهای قبلی هنوز یک شفت مکانیکی پشتیبان برای زمانی که سیستم فرمان با سیم به هر دلیلی قطع شود وجود داشت، در سایبرتراک هیچ خبری از شفت پشتیبان نیست.
بااینحال، دقت فرمان در سرعتهای متوسط شهری بسیار خوب است و بازخورد خوبی از سطح مسیر ارائه میکند. نقطهضعف این سیستم اما در سرعتهای پایین است. تسلا باافتخار میگوید فرمان سایبرتراک کل تغییر جهت چرخها را با کمتر از یک چرخش کامل غربیلک فراهم میکند اما از دید ما این چیز خوبی نیست زیرا حساسیت فرمان با چرخاندن بهطور تصاعدی زیاد میشود و حس درستی از موقعیت چرخهای جلو به راننده نمیدهد. همچنین گاهی صداهای بلند و نگرانکنندهای از سیستم فرمان به گوش میرسد خصوصاً اگر زمانی که پدال ترمز را فشار دادهاید فرمان را بچرخانید.
شعاع حرکتی
به گفتهٔ تسلا، نسخهٔ دو موتورهٔ سایبرتراک میتواند با هر بار شارژ تا ۵۵۰ کیلومتر را طی کند اما این رقم با لاستیکهای استاندارد است و با لاستیکهای آلترین مثل نمونهٔ آزمایشی ما شعاع حرکتی به ۵۱۰ کیلومتر کاهش پیدا میکند. درهرحال، برد ادعایی سایبرتراک بیشتر از فورد F150 لایتنینگ با ۵۱۵ کیلومتر و کمتر از ریویان R1T با ۶۶۰ کیلومتر و شورلت سیلورادو EV با ۷۲۵ کیلومتر است. البته تسلا یک باطری افزایشدهندهٔ برد را هم ارائه میکند که در اتاق بار قرار میگیرد اما هنوز در دسترس نیست. این شرکت اندازهٔ باطری نسخهٔ دو موتورهٔ سایبرتراک را اعلام نکرده است اما تخمینها به چیزی بین ۱۲۰ تا ۱۲۵ کیلووات ساعت اشاره داشتهاند.
داخل
کابین سایبرتراک بیشتر شبیه تسلا به نظر میرسد. در اینجا خبری از صفحه آمپر نیست و تمام اطلاعات از طریق نمایشگر بزرگ مرکزی به نمایش درمیآید. مثل مدل ۳ یا مدل Y، در مورد طراحی داخلی سایبرتراک چیز بیشتری نمیتوان گفت زیرا چیزی غیر از این وجود ندارد! مهمترین نکتهای که میتوان عنوان کرد، موقعیت عجیب رانندگی با شیشهٔ جلوی بلند و برفپاککن تکی است که در بارانهای شدید خیلی خوب شیشه را پاک نمیکند. راحتی صندلیها ممکن است برای افراد قدبلندتر قابلقبول باشد اما برای من با قد کمتر از ۱۷۰ سانتیمتر مناسب نیست زیرا قیمت بیرون زدهٔ پشتسری صندلیها پشت جمجمهام قرار گرفته و سرم را به پایین هل میداد. این موضوع در رانندگیهای طولانی بسیار آزاردهنده است و نمیدانیم تسلا صندلیهای خود را با افراد کوتاهقد آزمایش نکرده یا به این موضوع اهمیتی نداده است اما هرچه هست، موقعیت رانندگی کاملاً نامناسب است.
قیمت
سایبرتراک ابتدا قرار بود بسیار ارزانتر باشد اما پس از گذشت چهار سال و نیم و شیوع یک بیماری جهانی، همهچیز تغییر کرد. این پیکاپ هماکنون تنها در دو مدل شامل چهارچرخ محرک دو موتوره سری فونداسیون با قیمت ۱۰۲,۲۳۵ دلار و سایبربیست سری فونداسیون با قیمت ۱۲۲,۲۳۵ دلار ارائه میشود. هردو مدل تکنولوژی و تجهیزات یکسانی دارند و سایبربیست صرفاً از موتور سوم و قدرت بیشتری بهره میبرد درحالیکه برد کمتری دارد. برای مقایسه، قیمت ریویان R1T از ۷۵ هزار دلار آغاز میشود و قیمت پایهٔ گرانترین نسخهٔ آن ۱۰۰ هزار دلار است. حتی هامر EV هم با قیمت پایهٔ ۹۹ هزار دلار ارزانتر از پیکاپ تسلا است.
جمعبندی
سایبرتراک وعدهٔ یک انقلاب را داده بود و ایلان ماسک میگفت این خودرو پیکاپ را از نوع ابداع خواهد کرد اما در واقعیت، سایبرتراک چندان نوآورانه نیست. این ماشین زمانی که معرفی شد، هیچ شرکتی پیکاپ الکتریکی تولید نمیکرد اما پس از گذشت چهار سال و نیم، هیچ مزیت واضحی نسبت به رقبای خود ندارد. البته سایبرتراک از معماری ۴۸ ولتی، سیستم فرمان با سیم و ساختار فولادی ضدزنگ بهره میبرد اما به نظر نمیرسد این چیزها برای خریداران مفید باشند. تنها ویژگی منحصربهفرد این پیکاپ ممکن است دوام بالای بدنهٔ آن باشد که این هم با دردسرهای یافتن صافکاری که بتواند پس از تصادف این بدنه را درست کند جبران میشود.
بهطورکلی، سایبرتراک خودروی بدی نیست ولی نمیدانیم برای چه کسی مناسب خواهد بود. به نظر میرسد کسانی که سالها منتظر عجیبترین محصول تاریخ تسلا بودهاند ناامید نخواهند شد اما هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که کسی این خودرو را بجای جلبتوجه، برای کارایی معمول بخرد. مطمئناً تجربهٔ نرمافزاری سایبرتراک بهتر از خودروسازان سنتی است و در پارکینگها توجهات را جلب خواهد کرد اما آن پیشرفت و تغییر بازی که از تسلا انتظار داریم را ارائه نمیکند. درواقع، سایبرتراک شبیه خودرویی است که آغازگر پیکاپهای الکتریکی بود یعنی ریویان R1T. تسلا هیچ پیشرفتی در زمینههایی که مانع فراگیری پیکاپهای الکتریکی شدهاند یعنی شعاع حرکتی، ظرفیت بار و یدک کشی، قیمت و سرعت شارژ ایجاد نکرده و فقط سعی دارد با بدنهٔ فولادی ضدزنگ غیرکاربردی توجهات را جلب کند.
مشخصات فنی
Tesla Cybertruck Dual Motor | |
قوای محرکه | دو موتوره |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار |
گیربکس | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ |
وزن | ۲۹۹۵ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۱ ثانیه |
فاصلهٔ محوری | ۳,۶۳۵ میلیمتر |
طول | ۵,۶۸۲ میلیمتر |
عرض | ۲,۰۳۲ میلیمتر |
برد | ۵۱۰ کیلومتر |
قیمت | ۱۰۲,۲۳۵ دلار |
محمد
۱۶ اسفند ۱۴۰۲نه کارایی داره ، نه قیافه داره ، نه سواری راحت ، واقعا چرا باید خریدش؟ تنها جلب توجهی که میکنه اینه که مردم میگن کدوم بی سلیقه ای اینو خریده
NAVID۰۰۹۸
۱۶ اسفند ۱۴۰۲من موندم نویسندهی محترم مقاله چرا میگه باید هنگام تصادف دنبال صافکار بگرون تا بدنه رو صاف کنه !!!
مگه اونجا یا جاهای دیگه هم مثل ایرانِ که ماشین ششبار مَلَق زده رو بیرنگ یا بارنگ صاف صوفش کنند!
اونجا قطعه رو کامل عوض میکنن حتی اگر یه مشکل کوچیک داشته باشه از دید ما!!!
اونجا زمان ارزشش بیشتر از قطعاتِ برعکس اینجا!!!
اما در آخر باز به حرفِ منِ نوستراداموس رسیدید که ماسک فقط یه شیادِ با قدرتهای سیاسی پنهان که اون را عروسک خیمهشببازی جا زدهاند!
AMANTE
۱۶ اسفند ۱۴۰۲اونجا ماشینی که شیش بار ملق زده باشه رو میفرستن اوراقی و اگه بیمه داشته باشه و مقصر نباشه بیمه پول ماشین رو پرداخت میکنه.
فکر نکنم آدمی پیدا بشه بخاطر فرورفتن در ماشین یا گلگیر عقب بخواد یک در نو بخره یا گلگیر عقب رو کلا عوض کنه و احتمالا میره سراغ صافکار.
سفارش یک قطعه بدنه و رسیدن اش و در صورت لزوم رنگ کردن اش زمان بیشتر میبره تا صافکاری بشه.
NAVID۰۰۹۸
۱۶ اسفند ۱۴۰۲آمانته
اونجا تعویضکارند !!!
حال ندارم توضیح بدم ، خودت تحقیق کن داداش ببین درست میگم یا نه!!!
بی نام و نشان
۱۸ اسفند ۱۴۰۲داداش اونجا پستا عین اینا نیست که شیش هفت روز مارو علاف کنن اونجا سفارش میدی ۱۲ ساعته میارن تحویلت میدن
من اونجا رفتم و دیدم ولی شما که ندیدی لطفا نظر اشتباه نده
نمیگما شما اصلا هیجا نرفتی ولی من از روی نظرت فهمیدم که تاحالا اونجاها نرفتی
با عرض تشکر
ارسلان
۱۶ اسفند ۱۴۰۲جالب اینجاست که گلوله میزنند بهش بدنه اش حتی سوراخ ام نمیشه و یه نقطه ریز میوفته روش ، بعد چه تصادفیه که قدرتش از شلیک گلوله بیشتره…
هیچ وقت نظر چهارتا آدم که اسم خودشون و گذاشتند کارشناس و برا پول نظرات شون عوض میشه و قبول نداشتم ، و البته ادعاهای کارخونه سازنده… ماشین باید مصرف کننده در موردش نظر بده ….
امین
۱۶ اسفند ۱۴۰۲تست تصادفش ببین تا تصوراتت از این ماشین واقعبینانه بشه
ادعای ضد گلوله بودن داره نه ضد ضربه در تصادف بودن
۱۶ اسفند ۱۴۰۲شما که معمولا بد نظرات اشتباه ازت میبینیم NAVID۰۰۹۸ دیگه بد این نظرات اشتباه و تکراری کجا و نوستراداموس کجا؟
احتمالا برعکس اینه مگه اینطور شاید گفت.
مازیار
۱۶ اسفند ۱۴۰۲چرا بابا
چند تا پیش بینی درست داشته
مثل ماشین گران می شود دلار گران می شود🤣
NAVID۰۰۹۸
۱۶ اسفند ۱۴۰۲حالا تو با مازی چرا میسوزی !
نظر من باس اونی که باید بفهمه مبارک ، تو که پی یه پراید دهه ۸۰ میگردی زیاد خودتو درگیر این مسائل نکن!
مازیار
۱۶ اسفند ۱۴۰۲خیلی خیلی آسونی نوید
حتی تصورشم نکن
همایون
۱۶ اسفند ۱۴۰۲اره بخدا فقط نیسان ابی
سوشیانت
۱۶ اسفند ۱۴۰۲دقیقا تو متن گفته سواری راحتی داره
Amir
۱۷ اسفند ۱۴۰۲دقیقا منم باهات موافقم
نمیدونم چرا باید این اسباب بازی رو خرید ؟!
شاید بخوام با گیربکس تک سرعته توی ماشین بخوابم و یه ماشین کنترلی بزرگ سوار شم
یا بخوام یه چند تا ویو باهاش تو اینستا بگیرم ؟!
واقعا مسخره است
هم تسلا و هم اسباب بازی هاش و هم سایبرتراکش
Amir
۱۷ اسفند ۱۴۰۲خدارو شکر خوبه اون کسی که مقاله رو نوشته و میلیون ها نفر دیگه فهمیدن که سایبر تراک چیزی جز جلب توجه نیست
اما یکسری از مردم تعصب روی این اسباب بازی ها دارن و عیجبه !!
سامان
۱۸ اسفند ۱۴۰۲عکس اخری رو که دیدم کلا از خریدش منصرف شدم ؛)
ممد ژانگولر
۱۶ اسفند ۱۴۰۲خدا شاهد با این مقاله های مختلفی که میبینیم موندیم بلاخره بخریم یا بفروشیم.
جرمی کلارکسون
۱۶ اسفند ۱۴۰۲زشته 🤝
پیام
۱۶ اسفند ۱۴۰۲با شورلت سیلورادو و هامر الکتریکی باید تو پیست نوربرگرینگ رکورد زد. 😂😂😂😂
𝐀𝐥𝐢
۱۶ اسفند ۱۴۰۲آیا پیکاپ برای پیست ساخته شده؟؟؟
پیام
۱۶ اسفند ۱۴۰۲اون یه شوخی بود که بگم چه قدر این ماشینا خفن هستن! یعنی واقعا متوجه نشدی؟! 😂😂
AMANTE
۱۶ اسفند ۱۴۰۲اگه کشته مرده ای توجه هستید و پول یک فراری یا لامبورگینی و…. رو ندارید برید سراغ سایبرتراک چون با طراحی عجیبی که داره به اندازه کافی باعث جلب توجه میشه.
پیام
۱۶ اسفند ۱۴۰۲اونجا مثل اینحا نیست! سایبرتراک زیاد هست و اون قدر هم باعث جلب توجه نمیشه!
AMANTE
۱۶ اسفند ۱۴۰۲سایبرتراک تازه فروش اش شروع شده و اونقدر زیاد نیست و حتی زیاد هم بشه بخاطر طراحی که داره باعث جلب توجه میشه.
توی موناکو فراری، لامبورگینی، بوگاتی و… زیاده پس چون زیاد هست نباید باعث جلب توجه بشن ولی برعکس عکاس ها و توریست هی از این هی از اون سوپرماشین عکس میگیرن.
همایون
۱۶ اسفند ۱۴۰۲فکر کردی فراری چقدر مگر گرانتر هست 122 هزار دلار پول زیادی است
امین
۱۶ اسفند ۱۴۰۲کلی پول واسه اینکه فوقش ۶ماه کسی بخواد توجه کنه یا نه ، ارزشش نداره.
بسرعت از کانون توجه میوفته چون طرح چشم نوازی نداره. متفاوت هست که اونم اولشه . اما ماندگار نیست.
خیلی ها بودن که در لحظه ورود به بازار ساختار شکن بودن و نگاهها را میربودند اما امروزه حتی بیاد نمیان.
عارف رضاییان
۱۶ اسفند ۱۴۰۲اشتباه نکن فراری و لامبورگینی فقط از نظر طراحی پیشرو نیستن واصلن قابل قیاس با این قوطی بد شکل با کیفیت پایین در ساخت و اجرا نیستن لامبورگینی و فراری البته بیشتر فراری نون پیشروبودن و مهندسی ناب و بی نقصشونو میخورن
Amir
۱۶ اسفند ۱۴۰۲واقعا بجز جلب توجه به خاطر طراحی هیچ جوره با این قیمت ارزش خرید نداره
yaghoub
۱۶ اسفند ۱۴۰۲فقط با تبلیغات به این جایگاه رسیده . وگرنه هیچ انسان عاقلی به جای یه وانت واقعی این اسباب بازی رو نمیخوره .
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۶ اسفند ۱۴۰۲وقتی وزن اینو میبینم با چارجر پلاستیکی مقایسه میکنم کرکام میریزه.راستی تصویر موتور سیکس پک چارجر اومده صداش مثل بیمر ۶ سیلندر ام پاوره یکم بهتر.
کیان
۱۶ اسفند ۱۴۰۲اگر اینقدر اقای ماکس بوق و کرنا نکرده بود این ماشین و تاخیرهای متوالی و … ایجاد نشده بود، این ماشین الان اینقدر زیر ذره بین نبود، بجای هجمه های منفی بخاطر تصویر سازی اغراق امیز توسط تسلا الان میتونست خیلی راحت فیدبک های مثبت بگیره و خیلی راحت نقاط قوتش و نشون بده.
ولی این ماکس طماع و انحصار طلب خراب کرد، طرف رفته از openAI هم شکایت کرده، چقدر تو پرو رویی
همایون
۱۶ اسفند ۱۴۰۲انقلابی که در اینترنت ماهواره ای و ساخت موشکهای فضا پیما و با تسلا ایحاد کرده مگر کم کاری است حتما به نظر شماها چای دبش میخورد بهتر بود چون به نظر ما ایرانی ها فقط دزدی و اختلاس کار بزرگی است فرستادن فضا پیما به مریخ که کاری نیست یا زدن رکورد 2/5 ثانیه با یه پیکاب نزدیک سه تن چیزی نیست
امین
۱۶ اسفند ۱۴۰۲اسپیس ایکس یا استارلینک به مشکلات این ماشین چه ربطی داره؟؟ قیمه نریز توی ماستها
دوستمون درست میگه. اگر یک سری کارها نمیشد این ماشین عرضه موفق تری داشت و عامل شرایط فعلیش مدیر عامل سابق تسلا هست.
فرشاد
۱۶ اسفند ۱۴۰۲فک کن اخرالزمان شه با سایبر تراک یه چاله جونتو بگیره
سوشیانت
۱۶ اسفند ۱۴۰۲از وقتی تو شتاب ۹۱۱ توربو اس رو شکست داد برای شما آخرالزمان شده🤣
امین
۱۶ اسفند ۱۴۰۲از پدال خواهش دارم درگ سایبرتراک با ۹۱۱ توربو اس منتشر کنه تا بعضی دوستان جامانده از غافله ، اطلاعاتشون بروز شه.
یا خودتون جستجو کنید میاد
سوشیانت
۱۷ اسفند ۱۴۰۲شما اول برو فرق درگ و شتاب رو یاد بگیر بعد بیا کامنت بده
Gdm
۱۷ اسفند ۱۴۰۲بره فرق درگ و شتاب رو یاد بگیره؟🤔
ی توضیحی در مورد این جمله میدی سلطان؟
net
۱۶ اسفند ۱۴۰۲در وانت های امریکایی صندلی عقب کامل جمع میشد ولی اولین بار هست میبینیم که صندلی عقب این ماشین کامل جمع نکرده و جمع کردن صندلی جدا هست و این گزینه جمع کردن جدا صندلی عقب اگر همه وانت ها همچین کاری کنند خوبه . پشتی صندلی جلو که مثل ماشین های سوپر اسپرت فرو رفتگی داره جالب نیست اگر مثل پشتی صندلی وانت های لوکس مسطح بود قشنگتر میشد. صفحه نمایش با حاشیه کم خوبه اگر کمی کوچکتر بود و عمودی مثل صفحه نمایش فورد رنجر ۲۰۲۲ چسبیده بود به داشبورد و آویزان نبود قشنگتر میشد. اگر کنسول به داشبورد چسبیده بود قشنگتر میشد
net
۱۶ اسفند ۱۴۰۲فکر کنم این ماشین به دو علت شکست می خوره 1_ طراحی بیرونی عجیب 2_ ۵۰۰ کیلومتر برای هر بار شارژ، البته برای ۵ سال پیش که اولین وانت برقی بوده برای هر بار شارژ ۵۰۰ کیلومتر نسبتا خوب بوده ولی الان ماشین های برقی که تولید می شوند برای هر بار شارژ ۱۰۰۰ کیلومتر طی می کنند
*ALI*
۱۶ اسفند ۱۴۰۲اگرم ماشین خیلی خوبی باشه من بازم میرم یه وانت آمریکایی خیلی خوب از فورد یا شرکت دیگه میگیرم این ماشین تنها ویژگی خوبی که داره اینه که طراحیش مال سالها بعده و انگار از آینده اومده که شرکت تسلا داره این کارو روی ماشین هاش انجام میده
Elmiraj
۱۶ اسفند ۱۴۰۲اگر انقلابی نبود و همه چی در طراحی متمایز آن خلاصه میشد ، فورد و پورشه با هزار دردسر و ۲.۵ برابر قیمت معمول ، جهت الگوبرداری و بررسی تک به تک اجزا نمیخریدنش… !!!
https://insideevs.com/news/710777/ford-buy-tesla-cybertruck-benchmark/
یادمه فورد نوامبر ۲۰۱۹ دست به تمسخر همین ماشینی زد که الان مشغول بررسی شه…
فرشاد
۱۶ اسفند ۱۴۰۲خوبه استعداد ماست مالیت قابله ستایشه
پس طراحی Laferari.sf90.میورا.هوراکان.careraGT.fordGTکار غلطی بوده
بدهم نمیگیا بجای استعداد طراحی و خلق اسطوره استعداد ماست مالیشون رو قوی تر کنن با خطکش چنتام خط بکشن بالاخره یکی مث تو پیدا میشه طرفدارش شه
Elmiraj
۱۶ اسفند ۱۴۰۲یه چیزی نوشتی که خودتم نمیدونی معنیش چیه…
((فشاره دیگه))
محمد احسان
۱۶ اسفند ۱۴۰۲واقعا چرا یکی باید اینو جای هامر EV بخره ؟
sina
۱۶ اسفند ۱۴۰۲معلوم بود حباب تبلیغات دورشه
کیان
۱۶ اسفند ۱۴۰۲واقعا ماسک برای این حباب درست نکرد، چیزی ک دورش بود فرای بالن و … بود، به ضررش تمام شد، همه فقط دارن دست میذارن روی نقاط ضعفش.
R@min
۱۶ اسفند ۱۴۰۲هر نوآوری، پیشرفت و قدم رو ب جلو در کلاس پیکاپ از فورد و جی ام انتظار داشته باشین، بقیه صرفا دنبال کننده جریان هستن.
همین طور که بارها گفتیم و تایید شد محصولات الکتریکی پیکاپ آشغالایی نمایشی و بی فایده بیش نیستن.
Scuderia Ferrari
۱۶ اسفند ۱۴۰۲آبروی پیکاپ های آمریکایی رو یکجا برد
گرچه در حد پیکاپ های فورد و GM نیست ولی متاسفانه برای بالا بردن اسمش با بزرگان مقایسه میشه
Amir
۱۶ اسفند ۱۴۰۲از همه بدتر طراحی داخلی هم خیلی افتضاحه
𝐀𝐥𝐢
۱۶ اسفند ۱۴۰۲رقباش تو پیست: سوپر اسپرت ها
رقباش تو افرود: پراید وانت
آرین
۱۶ اسفند ۱۴۰۲تو پیست ها رنو ۵ هست … اون تو خط مستقیما
مازیار
۱۶ اسفند ۱۴۰۲با اینکه سایبرترک برام جالبه، اما این حقیقت که دستکم در مقام عضوی از سگمنت خودش فاقد کارایی لازم هست و به جای اون فاکتورهای غیر ضروری دیگه ای رو هدف قرار داره رو قبول دارم
پرهام
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ممنون از شما بابت مطالب مفید و بروزی که ارائه می کنید. لطفا در صورت ترجمه یا ارسال مطلب شخصی دیگر اسم و آدرس صاحب مطلب یا فیلم را بیان کنید.
parhamiof
۱۶ اسفند ۱۴۰۲“تسلا هیچ پیشرفتی در زمینههایی که مانع فراگیری پیکاپهای الکتریکی شدهاند یعنی شعاع حرکتی، ظرفیت بار و یدک کشی، قیمت و سرعت شارژ ایجاد نکرده و فقط سعی دارد با بدنهٔ فولادی ضدزنگ غیرکاربردی توجهات را جلب کند.”
چند ساله داریم همینو میگیم؟
ابواصغر
۱۶ اسفند ۱۴۰۲بیشتر برای داعش و گروهی جهادی میخوره میشه کلی بهش اهن جوش داد ضد گلوله و یا عقب دوشکا نصب کنی
آرین
۱۶ اسفند ۱۴۰۲وقتی پشت به کاغذ طراحی میکنی
۱۶ اسفند ۱۴۰۲سلام من یدونه از اینا که به کمپانی تسلا سفارش داده بودم تحویل گرفتم و تازه امروز از گمرک ترخیص شد بعد من نمیتونم روشنش کنم روشنش هم یه بار تونستم بکنم اما گاز رو گرفتم ولی راه نرفت من بلد نیستم یکی بهم یاد بده 😢
Royal Driver
۱۷ اسفند ۱۴۰۲کیفیت ساختی خراب تر از ماشینای دست ساز چینی. فقط پانل های بدن رو نگاه کنید. آدم خندش میگیره.
jalopy
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ای بابا این مقاله کاری کرد سایبرتراکم رو بفروشم و چمیدونم یه تویوتا هایلوکسی توندرایی چیزی بگیرم