مدیر اجرایی تویوتا «آکیو تویودا» هشدار داده است که اگر دولت ژاپن برنامههای بلندپروازانهٔ خود برای خنثیسازی کربن را ادامه دهد، میلیونها شغل در حوزهٔ خودرو در معرض خطر قرار میگیرد. وی که ریاست انجمن خودروسازان ژاپن را هم بر عهده دارد، توضیح داده است که تغییر کلی به سمت خودروهای الکتریکی میتواند صنعت تولید این کشور را فلج کند. این در حالی است که ژاپن در تلاش است تا سال ۲۰۵۰ کربن خنثی شود.
تویوتا دراینباره گفته است:
ژاپن کشوری وابسته به صادرات است و بنابراین برنامهٔ کربن خنثی مساوی است با مسئلهٔ اشتغال ژاپن. برخی از سیاستمداران میگویند ما باید همهٔ خودروها را به الکتریکی تبدیل کنیم اما من فکر نمیکنم اینطور باشد. من فکر میکنم برای محافظت از شغل و زندگی مردم ژاپن، لازم است که آیندهٔ خود را با تلاشهایی که تا این لحظه داشتهایم هماهنگ کنیم
تویودا خاطرنشان کرده است که ژاپن سالانه حدود ۱۰ میلیون دستگاه خودرو تولید میکند که حدود ۵۰ درصد آنها به خارج از کشور صادر میشوند. وی پیشبینی میکند که این کشور بتواند حتی در سال ۲۰۳۰ هم سالانه ۸ میلیون خودروی درونسوز شامل نمونههای هیبریدی و پلاگینهیبریدی تولید کند و زمانی که فروش این خودروها غیرقانونی شود، بازار کار فلج خواهد شد.
تویودا در ادامه میگوید:
این یعنی تولید بیش از ۸ میلیون دستگاه خودرو از بین میرود و صنعت خودرو ممکن است بخش عمدهای از ۵.۵ میلیون شغل خود را از دست بدهد. اگر آنها میگویند پیشرانههای درونسوز دشمن هستند، ما نمیتوانیم تقریباً هیچ خودروی دیگری تولید کنیم
علاوه بر این، تویودا همچنان بر این باور است که خودروهای هیبریدی هنوز یک پل ارتباطی مهم به سمت الکتریکی شدن هستند و این موضوع خصوصاً در بازارهای فاقد زیرساختهای شارژ بسیار مهم است.
وی دراینباره میگوید:
در رسیدن به کربن خنثی، دشمن دیاکسید کربن است نه پیشرانههای درونسوز. برای کاهش تولید دیاکسید کربن باید نوآوریهای کاربردی و پایدار داشته باشیم که با شرایط مختلف کشورها و مناطق گوناگون جهان مطابقت داشته باشد
HamiD
۳۱ شهریور ۱۴۰۰واقعا حرف درستی زد!
حرفی که حتی همین بچه های سایت هم میزدن ولی خب صداشون به جایی نمیرسید!
“در رسیدن به کربن خنثی، دشمن دیاکسید کربن است نه پیشرانههای درونسوز.”
خدا رو شکر یکی پیدا شد که واسه انجین های خفن و معروفی که در گذشته میساخته ارزش قائل شده …
” اگر آنها میگویند پیشرانههای درونسوز دشمن هستند، ما نمیتوانیم تقریباً هیچ خودروی دیگری تولید کنیم”
حالا باز یه عده مفسر بیان بگن آره درون سوز یعنی آلودگی و …
برقی پاک است فلان است بهمان است …
(JONATHAN (TESLA
۳۱ شهریور ۱۴۰۰مشکل از یه جای دیگه ای هستش
قبلاً هم خیلی ها گفتن تویوتا به این دلیل مخالف الکتریکی سازی هستش که
نمیتونه از نظر اقتصادی و سود دهی توجیه کنه محصول الکتریکی رو که میسازه
از طرف دیگه بسیار دیر وارد عمل شدن و عملا بازیگران بازار در آینده الکتریکی از قبل مشخص شده
تویوتا حالا حالا ها نمیتونه محصولی الکتریکی با قیمت کرولا بسازه و قابل جایگزینی باشه با کرولا
چه برسه به اینکه بخواد سوددهی هم داشته باشه از اون محصول
قبلاً گفتم که بزرگ ترین مشکل رو خودرو سازان با میانگین قیمت محصولات کم خواهند داشت
خیلی طبیعی هست جنرال موتورز روی جی ام سی هامر سود دهی عالی برای شروع داشته باشه
ولی تویوتا …
mos
۳۱ شهریور ۱۴۰۰خیلی طبیعی هست که یه شرکتی چند سال رو محصولی کار کنه تا علاوه بر کاهش قیمت نهایی مثل شورولت بولت گندش در نیاد و مجبور به انجام فراخوان های میلیونی نشه
(JONATHAN (TESLA
۳۱ شهریور ۱۴۰۰مشکلی در مورد سال ها تحقیق و توسعه برای آینده محصولات کمپانی وجود نداره
مشکل اینه چون دیر واکنش نشون دادی
و عقب تر هستی نمیتونی ایراد بگیری
تویوتا خیلی پیش تر باید به فکر آینده میبود نه اینکه سهامش رو در تسلا بفروشه و بخواد الان ایراد رو از سیاست های دولت ها بگیره
M.K karimi
۲ مهر ۱۴۰۰یعنی این حد از تعصب و پنبه تو گوش کردن تو تاریخ بی سابقست !!!
خب معلومه یه تسلا فن کامنتی که پایین چنین مطلبی میزاره یا باید تویوتا رو بکوبه یا خودرو های درون سوز رو بکوبه یا نویسنده رو بکوبه یا به بقیه ننگ عقب بودن روبزنه !!!! اما من نمیفهمم که چه اصراریه حتما همچین کاری هم انجام بشه !! درست زیر هر مطلبی که یه ذره نسبت به الکتریکی کردن انتقاد کرده باشه حتی در یه وضعیت خاص ، دوستان میان از هر راهی که شده یا توجیحش کنن یا هم یه سمت رو بکوبن !!!
Mohammadreza
۳۱ شهریور ۱۴۰۰اقای تویودا در حقیقت داره جلوی یه قضیه عجیب و غریب رو میگره.
مدتیه که دولت ها دارن قوانین منع فروش دورن سوز هارو به بهانه الایندگی تصویب میکنن.
این حرکت یک اشتباست (اگه نگیم هدف منده و مافیا خاصی پشتشه).
اقا تویودا داره میگه برای مشکل الایندگی باید جلوی تولید دی اکسید کربن رو گرفت نه موتورهای احتراقی.
موتور های احتراق داخلی با سوخت های سینتیک و هیدروژنی و همچنین نسل جدید خودرو های پلاگین هیبرید (خودرو هایی که در حالت تمام الکتریکی حدود 100 کیلومتر پیمایش دارن و این یعنی اگه مالک هرشب اونارو شارژ کنه در شهر تمام الکتریکی خواهند بود) با وجود داشتن انجین احتراقی الایندگی کربنی بسیار کم و در حد صفر دارن.
اگه مافیایی پشت این قضیه نباشه تلاش این اقا در اطلاع رسانی جواب خواهد داد و بهزودی قانون منع فروش خودرو های درون سوز به منع فروش خودرو های آلاینده تغییر خواهد کرد.
ممد ژانگولر
۳۱ شهریور ۱۴۰۰این صحبتهای این بابا حکایت شبیخونه به سواحل پرل هاربور در جنگ جهانی دوم به آمریکا کردن و ناوهای آمریکایی یکی پس از دیگری ترکوندن . ژاپنی ها خوب بلدن دروغ بگن . از این ور غر میزنن از این ور دارن با سرعت نور به سمت برقی شدن حرکت میکنن. مشکوکن🤥
آریا منش
۳۱ شهریور ۱۴۰۰خب این الان چه ربطی داشت به حرف مدیرعامل تویوتا . ما که در اقتصاد رتبه 51 هستیم حق اظهارنظر در مورد سومین قدرت اقتصادی و چهارمین صادرکننده بزرگ جهان نداریم
ممد ژانگولر
۳۱ شهریور ۱۴۰۰آریا منش داداش اگه اینطوره که میگی شما کلا تو سایت پدال نیا و کامنت نذار و از خودت شروع کن
بعدشم من خودم تو جبهه جاپونیام و یک زمانی سامورایی بودم
من که میدونم چرا کل ملت خودتو زیر سوال میبری فقط فقط بخاطر اینکه صلیغه و تعصبت تویوتاست
و حاضری بخاطرش کل مارو زیر سوال ببری
بچه بازی تا چه حد 😐
HamiD
۳۱ شهریور ۱۴۰۰هر چند حرفهات فانه ممد جون
اما خدایی تو از کی تا حالا تو جبهه جاپونی ها بودی که الان دومین بارش باشه؟!
حاجی اینو دیگه همه میدونن شوما کیا سراتو رو به تویوتا سوپرا ترجیح میدی داپش
در ضمن تعصبی روی تویوتا ندارم حالا نیا نگو آره بخاطر تعصبت روی تویوتا این حرفا رو میزنی!
ممد ژانگولر
۳۱ شهریور ۱۴۰۰حمید داداش نمیدونم چرا تا کامنت میذاری یاد تبلیغ رب تبرک میوفتم 😂
ولی به هر حال این کامنتتم مثل بقیه کامنتات میذاریم رو حساب فانی که گفتی
راستی قبلا خالی نمیبستی ولی حالا خالی بندن هم شدی داداش
میشه زحمت بکشی و لینک جمله منو که گفتم سراتو به سوپرا ترجیح میدمو برامون بفرستی ؟
آفرین پسر خوب همه منتظر هستن 🤝
هر کی رو نکنه 😉
Iman99
۲ مهر ۱۴۰۰Mohammadreza چی داری میگی ؟
پلاگین هیبریدی ها که مشخص شد آلایندگی بیشتری دارن. هم تو نمیدونی داری چی میگی و هم تویودا که فقط تولید واسش مهمه تا ورشکسته نشه
وابستگی ژاپن به امریکا اینجا مشخص میشه کلا ژاپن نوچه و پادوی امریکاس و داره به دست امریکا هدایت میشه و کلا دنباله رو اروپا و امریکاس و همه چیزش دست اونهاست و وقتی اونها تصمیمی میگیرن ممکنه یکی مثل این و ژاپن ضرر کنه که در ادامه وقتی شرایط عادی شد بهش میرسن و مشکلش حل میشه ولی درکل اصل کار و علم و تکنولوژی همه چیز و برتری تو همه چیز متعلق به آلمان ( اروپا ) و امریکا س و کار اصلی و فکر برتر و علم برتر از آلمان ( اروپا ) و امریکا س که تو همه چیز بهترین هستن
محمد
۳۱ شهریور ۱۴۰۰عروس نمیتونه برقصه میگه زمین کجه…!
خوشنام
۳۱ شهریور ۱۴۰۰بالاخره محافظه کاری کار دست تویوتا داد.
میدونستم بالاخره آه از نهادشون بلند میشه و دل ما رو خنک میکنه.
آخه تا کی میخواستن از اعتماد و وفاداری مشتریها سواستفاده کنن و طراحی های کسالت بار و زشت رو به مردم قالب کنند؟
بالاخره دوران اونها هم سر اومد.
Silent
۳۱ شهریور ۱۴۰۰بسه خدایی!! گلایه داری نساااااااز
این که هفته ای یه نوبت داستان می گن و فرداش رونمایی از 4 تا باطری و ماشینی که ما هم داریم کار می کنیم
اینجوری نمی شه بجایی رسید این شرکت بازوی تیراژ هست و بس
حالا اینکه بازارش داره از دست می ره یک بحثه ولی دیگه سمت برقی نیا دیودا
همون بازارهای جهان سوم روش کار کنه خب که امکان الکتریکی شدن نخواهد بود
Audi rs e_tron gt
۳۱ شهریور ۱۴۰۰تویوتا به اینا چیکار داره😡😤
خب مشکلی داری الکتریکی نساز آلودگی از بین نبر ماشین های خاص ،سری ،پرشتاب نزن و با تکنولوژی قوی
امیدوارم بقیه ی برندا گوش نکنن 😡
خودشون تمرکز زیادی روی الکتریکی ها داشته باشن
دیگه اصلا به تویوتا علاقه ای ندارم اگه هم تویوتا الکتریکی نساخت امیدوارم ماشین هاش فروش نرن
من منتظر همه گیری کامل الکتریکی ها هستم
پدال کامنتم منتشر بشه با سپاس
Audi rs e_tron gt
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ببخشید یخورده عصبی اون قسمتو نوشتم تویوتا ماشین هاش فروش برن اما خب الکتریکی بسازه دیگه
mos
۳۱ شهریور ۱۴۰۰قبلا گفتم برعکس بعضی شرکت های جوگیر که تا پنج سال دیگه میخوان تمام الکتریکی بشن تویوتا حداقل تا ۳۰ سال دیگه درونسوز، هایبرید، پلاگین هایبرید، سلول سوختی و هیدروژنی درونسوز رو توسعه میده. در کنار اینا هم انواع خودروهای الکتریکی تو کلاس های مختلف رو عرضه میکنه. اینجوری نهتنها هیچ بازاری رو از دست نمیده بلکه سهمش از بعضی بازار ها بیشتر هم میشه!
اینو مطمئن باش مدیران تویوتا از بچه ۱۴ ۱۵ ساله ای که با گوشی والدینش میاد تو سایت ترول بازی در میاره بیشتر میفهمن
حسین
۳۱ شهریور ۱۴۰۰گل واژه ای دیگر از تسلا پرست.
تویوتا داره بازار فروش رو از دست میده؟ شیب نمودار فروشش که صعودیه. این تسلاست که هر رقیبی براش ساخته میشه فروشش تو اروپا کاهش معنی دار پیدا می کنه. میدونی که پر فروش ترین الکتریکی های اروپا کیا هستن یا لازمه اسم ببرم؟
بازارهای جهان سوم؟ دیگه گل به خودی نزن آمریکایی پرست. پس آمریکا جهان سومه که تویوتا پر فروش ترینش هست درسته؟ یا استرالیا؟ تو چین که بعد فولکس قرار داره. بهتره بری ببینی بازارهای جهان سوم مثل آمریکای لاتین مال کدوم برندهاست اون موقع میفهمی کی وابسته به بازار جهان سومه 😂
وقتی تا سال 2025 حداقل هفت محصول تمام الکتریکی با باتری حالت جامد و قیمت زیر چهل هزار دلار با مشخصات عالی از تویوتا وارد بازار شد اونوقت وضعیت تسلا دیدنی تر خواهد بود
نوید محمد
۳۱ شهریور ۱۴۰۰شما از خود مدیرعامل تویوتا هم امیدوارتر به آینده تویوتا هستی!
خودش اقرار کرده که دیگه تویوتا آینده نداره و میدون رو واگذار میکنه.
حسین
۳۱ شهریور ۱۴۰۰میشه لطف کنی بگی کجا اقرار کرده؟
یه روز گفتم سطح کامنت های سایت اومده پایین یه عده مخالفت کردن. متاسفم که سایتی که تا چند سال قبل تخصصی بود تبدیل به محل اظهار فضل افرادی شده که اطلاعاتشون در حد پیج های اینستاگرامی هست.
تویوتا از سی سال قبل الکتریکی میساخت. زمانی که اکثر برندها درگیر انجین های هشت سیلندر شش لیتری با مصرف سوخت صدی بیست لیتری و آلودگی هر کیلومتر یک کیلوگرمی بودن.
میدونی چند ده میلیارد دلار روی خودروهای کربن خنثی سرمایه گذاری کرده؟ چه تعداد پتنت ثبت کرده؟
میدونی به عنوان پر فروش ترین برند دنیا بیش از نصف فروشش خودروهای الکتریکی شده هست که از تمام برندهای پر پرمدعا با اختلاف خیلی خیلی خیلی زیاد جلو تره؟ استانداردهای مجموع آلایندگی سالانه رو به راحتی پاس می کنه در حالی که برخی برندها credit تسلا رو میخرن، برخی دیگه هم افتضاح دیزل گیت رو به بار میارن. میدونی با این همه جو سازی های بی اساس طی ده سال اخیر فقط مدت کوتاهی فولکس تونست جایگاه تویوتا رو از نظر فروش به دست بیاره؟
میدونی فروش تویوتا در خاک آمریکا با اون همه برند پرمدعا روز بهه روز بیشتر میشه و خود برندهای آمریکایی طبق آمار و مستندات کاهش فروش دارن؟
البته آمار و اطلاعات توی این سایت خریدار نداره.
Audi rs e_tron gt
۳۱ شهریور ۱۴۰۰تا تویوتا به اونجا برسه تسلا به چیز خیییلییی بهتری می رسه
جوابم به کامنت قبلی (حسین)
امیرعلی
۳۱ شهریور ۱۴۰۰اقای حسین واقعا اینقدر تعصب هم خیلی بده
مگه شما سهام دار تویوتا هستین که اینطور ازش دفاع میکنید و کل خودروساز های کشور های دیگه رو مسخره میکنید
همون جنرال موتور که اینقدر مسخره ش میکنید ببینید چقدر تاریخ و قدمت تو بنزینی ها و چقدر پیشرفت توی الکتریکی ها داشته
یا همون وولکس واگن که مسخره ش میکنید ببینید چه ماشین هایی با زیر برند هاش ساخته و چقدر سرمایه گذار در باتری و تکنولوژی های جدید کرده و چقدر برنامه برای آینده داره
البته برای یک آدم تعصبی سخته که حقیقت رو باور کنه ولی در حال حاضر تویوتا توی الکتریکی سازی خیلی از کمپانی های دیگه عقب تره من خودم از طرفدار های محصولات تویوتا هستم ولی باید حقیقت رو قبول کرد
datsun
۳۱ شهریور ۱۴۰۰داداش خود ژرمنها هم فولکس واگن تلفظ میکنن وولکس چه صیغیه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ولکس واگن با تلفظ خفیف ل ، ولی تا وقتی که میشه گفت فولکس چرا باید بگیم ولکس واگن ؟
حسین
۳۱ شهریور ۱۴۰۰گفته بودم توی این سایت با کاربرهای جدید آمار و اطلاعات معتبر خریدار نداره چون اسمش رو میذارن ترول کردن. خب بگین تحمل حقیقت سخته آقای امیرعلی. اوه یک جای نظرم اشتباهی بود و غیر مستند بود لطف کنید بگید. بقیه کامنتتون هم اساسا ارتباطی با محتوای نظر بنده نداشت. من از سرمایه گذاری روی خودروهای الکتریکی حرف میزنم شما از سابقه جنرال موتورز در انجین های درون سوز!!!
M.K karimi
۲ مهر ۱۴۰۰همین چند دقیقه پیش بود زیر نظر آقای (JONATHAN (TESLA کامنت گذاشتم اومدم پایین تازه عمق فاجعه رو دیدم !!!!
Iman99
۲ مهر ۱۴۰۰کاربر حسین
تو خودت از بی اطلاع ترین و متعصب ترین کاربران هستی و هرچی تا حالا گفتی کاملا نادرست و بی ارزش بودن.
بدون هیچ دانشی ففط برای دلخوشی خودت یه سری حرف های بی ارزش تحویل مردم میدی
درکل اگه به برتری باشه برتری مطلق تو همه چیز از آلمان و امریکاس که تو همه چیز بهترین هستن و تو این زمینه هم همینطور
تو هرچی که بگی تو تکنولوژی باتری ها بهترین و پیشرفته ترینش از آلمان یا امریکاس
تو تکنولوژی های خودرویی که نصف تکنولوژی های برتر خودرویی رو بنز آلمان اختراع کرده نصف دیگش رو خودروساز ها و شرکت های امریکایی
پتنت های سطح پایین مثالی نیست که بخوای درموردش صحبت کنی پس آبروی خودت رو بیشتر نبر
♦SHAHRUKH♦
۳۱ شهریور ۱۴۰۰برای کاهش تولید دیاکسید کربن باید نوآوریهای کاربردی و پایدار داشته باشیم که با شرایط مختلف کشورها و مناطق گوناگون جهان مطابقت داشته باشد
این حرف رو باید به اون شرکتا زد که افتادن رو دور
تولید جاروبرقی و معلوم نیست به کجا میخوان برن
Farzad
۳۱ شهریور ۱۴۰۰آکیو تویودا از همون اول منتقد سرسخت الکتریکی ها بود و همیشه انتقاد فوق العاده ای بهشون داشت ، واقعا چرا مدیران خودروسازی های دیگه از این مرد بزرگ یاد نمیگیرن ؟
این جمله رو باید طلا نوشت قاب کرد داد دست جاروبرقی سازها ؛ ( در رسیدن به کربن خنثی، دشمن دیاکسید کربن است نه پیشرانههای درونسوز )
Iman99
۳ مهر ۱۴۰۰گول این حرفاشو نخور آب زیر کاهیه واسه خودش این و ژاپن کلا همه چیزش از امریکاس که همونم به پای خود امریکا نمیرسه.
مازیار
۳۱ شهریور ۱۴۰۰آقای آکیو تویودا به اصطلاح داره “مرده لگد” میندازه
من خودم مثل اغلب شماها علیرغم تمام دردسرهاش ، درون سوزها رو بیشتر می پسندم اما خوب یا بد ، خوشایند یا ناخوشایند ، آینده خودرو در دستان الکتریکی هاست نقطه تمام
میثم
۳۱ شهریور ۱۴۰۰حرفاش دو سویه است
از یک سو درست و از یک سو نادرست
ولی اینکه یکباره اکثر سیاست مداران جهان گیر دادن به الکتریکی سازی خیلی عجیبه در صورتی که هنوز ایرادات پایه ای این تکنولوژی برطرف نشده
امیر
۳۱ شهریور ۱۴۰۰هر کسی با توجه به کمبودی که داره اقدامات خودش رو توجیه و اقدامات رقبا رو تخریب می کنه مثل تویوتا که تو الکتریکی سازی خیلی عقب هست حتی از خودرو سازان چینی اما نکته اینه که جهان روی خوش به خودرو های الکتریکی نشون داده لذا بازار تعیین کننده است نه حرف یک فرد حتی اگر مدیر عامل تویوتا باشه.
یانکی
۳۱ شهریور ۱۴۰۰دوستانی که خوشحالید که این آقا مقاومت داره میکنه هواستون باشه قرار نیست که جلوی محو شدن انجینهای پرفورمنس حجیم و قدرتی رو بگیره.این جناب عالی میگه همون چس موتورهای 4 سیلند 100 اسبی رو تولید کنم.من تا حالا در مورد برقی شدن نظری ندادم ولی نظرم اینه که حداقل تا 50 سال دیگه نباید بنزینی کنار بره.برقیها باید تو کلاسهای خانوادگی وارد عرصه بشن مثال نباید چارجر و بلک وینگ رو برقی کرد.
RezaRs
۳۱ شهریور ۱۴۰۰یه چیزی برام مبهمه چرا انقدر که فشار روی خودروسازی هست روی نیروگاه ها تولید برق نیست
مثلا ایستگاه های شارژ رو می شه با سلول خورشیدی بی نیاز از برق دولتی که اکثرش از سوخت فسیلیه کرد اینطوری میشه روند خود برقی ها رو هم پاکتر کرد مثلا دولت ها وام بدن و همچنین سلول سوختی مثلا شرکت ایکس برقی که داره میسازه ایستگاه شارژاش خورشیدی بشند
RezaRs
۳۱ شهریور ۱۴۰۰خدایی خوبه دولتا کمک خودروسازیا کنند مثلا نیروگاه خورشیدی براشون بزنن برقشون جدا شه از شبکه پاکم هست
امیر
۳۱ شهریور ۱۴۰۰به آکیو تویودا و مدیر آلفارومئو می گویند ماشین باز
بالاخره حرف دل بعضی هارو این دو آدم زدن.
حالا هر چقدر هم دوست دارید بیاید زیر کامنت و بقیه *** بنویسید.
Iman99
۳ مهر ۱۴۰۰مدیر آلفا رومئو و مدیر فراری و مدیر لامبورگینی و مدیر مرسدس و پورشه و مدیر کادیلاک و فورد اینها ماشین باز هستن
ولی مدیر تویوتا نه اینطور نیست چون این فقط به فکر فروش خودروهای خودشه و اصلا فکرش به این چیزا و چیزای دیگه قد نمیده اینهایی هم که میگه کلا نمایشه چون داره سعی میکنه که امریکا بهش رسیدگی کنه تا ورشکسته نشه.
Aliasn
۳۱ شهریور ۱۴۰۰مثل دیروز باید بگم درود بر تو ای آکیو تویودا
Iman99
۳ مهر ۱۴۰۰درستش اینه که باید بگی لعنت بر تو اکیو تویودا چون احمقه
hssn
۶ مهر ۱۴۰۰اومدم کامنتای تورو زیر این پست دیدم
این حجم از خصومت فاجعه
فاجعست چون به حسین گفتی متعصب درحالی که تعصب از کلماتت میچکه
فاجعست چون به راحتی کل آسیا و مخصوصا ژاپن رو خورد کردی
نمیدونم سر چی ولی این چیزا رو به هر کسی بگه قطعا بهت شک میکنه ، میدونی…
اگر با کسی یا چیزی مخالفی بگو مخالفم و منطقی انتقاد کن نه اینکه تخریب کنی
اونم با حرفای کاملا بیهوده که سر هرکسیو درد میاره ، از صندلی بیا رو زمین ، بیا پایین
بزرگ شو و حرف درستو بزن این واژه احمق و لعنت رو که همه میگن
Iman99
۶ مهر ۱۴۰۰مرسی از لطف شما به نظر آدم مودبی هستید
درمورد اون موضوع دلیلش اینه که فن ژاپن های متعصب باید از منبر بیان پایین و روضه نخونن تو سرمون
یکی از مزخرف ترین هاشون که همه میشناسنش و الان کامنت نمیزاره ولی هنوزم بعضی وقتا میاد یه .. شعری میگه میره این کامنت هایی میزاشت که حال آدمو بهم میزد بعد وقتی اعتراض میکردیم میگفت دوست نداری نخون! حجم .. شعرایی که میگفت رو حتما دیده بودی این واقعا درست نبود
دیگه ادامشو نمیگم
خودش میدونه قضیه چیه
همه چی رو به چیزی که میخواست وصل میکرد ممثلا کافی بود تو متن یه عباس بوعذار باشه همون رو وصل میکرد به تویوتا تا بعد حرفای نادرست همیشگیش رو بزنه
حالا اینهای که میگم اگه دقت کرده باشی جنگ روانی نیست ولی عکس اونم نیست بالاخره باید بدونن اگه فن هرچی هستن نباید ازش بت بسازن بعضیا مثل اون مرز های تعصب رو جابجا کرده بودن پس این وسط تو این مرز ها باید یه تغییری ایجاد میشد منم سعی کردم یه کاری تو این زمینه انجام بدم
حرف منطقی اینه که خودشون تعیین میکنن که باهاشون چه رفتاری بشه از طرز کامنت گذاشتنون مشخصه چه وضعی دارن پس یا متوجه میشن و یا خودشوندهم ضرر میکنن همه چیه که نباید یکطرفه باشه
اکثرا هم فن های ژاپن این مدلی هستن که البته مقصر خودشون نیستن تصوراتشون فعلا در این حده
میدونم خودت متوجه این موضوع شدی تو مثل اونها نیستی میدونم داداش ولی مشکل اینه وگرنه اصلا منظوری یا خصومتی با هیچی ندارم حتی خودم ماشین ژاپنی دارم از قدیم اصلا ماشین ایرانی نداشتیم کمترینش تویوتا بوده ولی درکل تخریبی که اونها با تعصبشون انجام میدن و چیزی رو الکی بودش میکنن قابل مقایسه نیست.
Iman99
۷ مهر ۱۴۰۰مثلا وقتی با تعصب بیخود و بیجاشون میاد میگه حتی یه پیچ نیسان جی تی آر هم از غیر ژاپن نیست این شخص دیگه داره واسه تعصبی که میکشه از واقعیت خارج میشه داره دفاع غیر منطقی میکنه حرفش هم غیر منطقیه
چون واقعیت اینه که خیلی بیشتر از پیچش از اروپا یا امریکا بوده یعنی قطعات اصلی و مهندسی اون محصول یعنی نیسان جی تی آر هرکی که اطلاعاتش به حد نصاب رسیده باشه میدونه که تو نسخه نیسمو اون که بالاترین مدلش هست تجهیزات غیر ژاپنی زیادی داره مثل سیستم تعلیق بلیشتین و اولینز که از آلمان و سوئده یا صندلی های مخصوص اسپرت ریکارو آلمانی و .. اینها از پیچ خیلی گذشته و خیلی چیزهای اصلی تری ازش غیر ژاپنی بودن.
علاوه بر این تو ساخت و مهندسی اون هم که اصل کاره بازم از اروپا یا امریکا کمک گرفته شده مثلا موتورش برگرفته از موتور مسابقه ای لمانز نیسانه که همون رو یه شرکت بریتانیایی که سابقه زیادی تو موتور اسپرت داره توسعه داده جالب تر اینکه همون خودروی لمانز نیسان رو خود نیسان میخواست به تنهایی هندل کنه که نتیجه جالبی نداشت و نتیجه نگرفت در نتیجه از اون شرکت انگلیسی کمک گرفتن.
یا مثلا گیربکس دوکلاچه نیسان که با مهندسی شرکت بورگ وارنر طراحی شده این شرکت یکی از تخصصی ترین و بهترین شرکت ها تو این زمینه هست که اصل گیربکس که مجموعه کلاچ دوبل و لانچ کنترل و نرم افزار و سخت افزار گیربکس هست رو واسه نیسان طراحی و مهندسی کرده که همین باعث شده نیسان جی تی آر بعد از پورشه ۹۱۱ یکی از مناسب ترین شتاب و لانچ ها رو داشته باشه مطمئن باش اگه تو این مورد هم خود نیسان به تنهایی این کارو میکرد نتیجه نمی گرفت حد اقل به خوبی کار مهندسی بورگ وارنر نمی شد
پس ما اینجا با یه افراد متعصبی طرفیم که حقیقت رو زیر پا میزارن و واسه تعصبی که میکشن از منطق خارج میشن دیگه منم به این چیزا حساسم پس زیر بار حرف اینها نمیرم.
مطمئن باش هرچی میگم با اطمینان میگم اگه مطمئن نباشم اون رو نمیگم بعضی وقتا هم یه شوخی های ریزی میکنم مثل همون که گفت تویودا ماشین بازه منم گفتم نه هوراچیو پاگانی و مرحوم کارول شلبی ماشین بازن که همینم درست و بجاست اگه شوخی یا بحثی مثل اینم بگم بازم درست و بجا میگم چون واقیتش هم درنظر بگیری ماشین باز بودن هوراچیو پاگانی یا کرول شلبی خیلی بیشتره خود کرول شلبی واقعا دستاورد ها و شاهکار هایی تو زمان خودش داشت که خود ماشین باز ها هم خیلی هاشون تو کفش هستن.
پس بعضی وقتا باید جواب بعضی از اینها رو داد. با توضیحاتی که دادم و تصویر کلی که واست مشخص کردم دیگه متوجه میشی که دلیلش چی بوده و هست و متوجه میشی که این جوری که فکر میکردی نیست و به قول معروف زود قضاوت کردید که البته احتمال میدم شما نسبت به اونا مودب و منطقی هستی و در نتیجه خودت هم همین موضوع رو تایید می کنی.
hssn
۷ مهر ۱۴۰۰بله داداش من ، خودم بیشتر از همه منتقد متعصبای این سایت هستم
چون تو خیلی از زمینه ها باعث نابودیه اما یچیزی که هست و درست نیست
اینه که شما میای یه کار اشتباه رو با یه کار اشتباه دیگه توجیح میکنی
و خب این اصلا درست نیست و باید رعایت بشه همیشه چون مهمه
و اینکه شما میگی خیلی چیزا رو از ژاپن روی GTR نذاشتن
من راجبش تحقیق نکردم اما بنظرم مشکلی نداره و این مسئله میتونه شاهکار بسازه و خب توی دنیا رایجه
مثلا همکاری مرسدس و مکلارن که SLR افسانه ای رو خلق کرد یا BMW و مکلارن که F1 اسطوره ای رو ساخت
و هنوزم این چیزا هست و زیادن اگر بخوام اسم ببرم ، اما امان از دوستان تعصبی که همیشه جو رو بفنا میدن
Iman99
۸ مهر ۱۴۰۰آره والا دیگه مشکل همینه ازشما هم ممنوم که بالاخره یکی پیداشد درک کنه و همین که به این موضوع اشاره کردی خودش خیلی خوبه واقعا منم درسته نوعی مقابله به مثل انجام دادم ولی اصلا از این وضعیت راضی نبودم و بانظر شما موافقم یعنی هیچوقت دوست ندارم جواب اینهارو بدم گاهی اوقات شده شاخشون دیگه کم آورده ولی بازم من ادامه دادم ولی به هیچ وجه از این موضوع خوشهال نیستم و اصلا دوست ندارم این وضعیت پیش بیاد با این وجود وقتی هم چیزی گفتم درستش رو گفتم ولی درکل منم مثل شما دوست دارم جو دوستانه باشه هرچند این باید دوطرفه باشه که مشکل همینجاس یعنی احترام ها باید سر جاش باشه و همچنین خودشون تعیین میکنن باهاشون چطور برخورد شه وقتی باعثش خودشون باشن نباید انتظار داشته باشن که جوابی به اونها داده نشه.
مثلا وقتی یارو میاد فقط بخاطر تعصبی که رو موضوع مورد علاقش میکشه واقعیت رو زیر سوال میبره و از منطق خارج میشه و کلا از مسیر خارج میشه این رو دیگه باید یه کاریش کرد دیگه اگه هم جوابی بدیم بخاطر خودمون نیست دیگه به دلیل این بوده که نخواستیم زیر بار حرفشون بریم آخرشم چون که حق با اونها هم نبوده خودشون کم آوردن یعنی اینم بگم اینقدر هم پررو و ..شی هستن که تو روز روشن فقط واسه طرفداری و تعصب بیخود خودشون دروغ که میگن علاوه بر اون از رو هوا یه چیزی میگن به همونم استناد میکنن و روش اصرار هم دارن ولی اون موضوع در واقعیت کاملا غلط بوده ولی همونطور که گفتم این یه وضعیت ناراحت کنندس که خودم بیشتر از این موضوع ناراحتم حالا هم خدارو شکر جو بهتر شده منم وقتی که فرصت میکنم و اگر یه حرف نادرست دیدیم جواب میدیم وگرنه مثل خودشون که نیستیم.
Aliasn
۳۱ شهریور ۱۴۰۰این هم یه خورده دیر شده ولی بازم خالی از لطف نیست پس اینم میگم درود بر تو هوراچیو پاگانی 😁😂
Iman99
۳ مهر ۱۴۰۰این لطف داره گفتنش درود بر تو هوراچیو پاگانی
درود برتو کارل بنز
درود برتو هنری فورد
درود برتو فردیناند پورشه
Roham
۳۱ شهریور ۱۴۰۰خدایی این رفیقایی که طرفدار الکتریکی هستید…
ادا درمیارید یا واقعاً اون جاروبرقی ها رو دوست دارید؟!!!!
SF90 STRADALE
۳۱ شهریور ۱۴۰۰من از همون اول با الکتریکی ها مخالف بودم و تا آخرش به حرفم پایبندم
حالا بعضیا دیتا دیتا میکنن و میگن دیتا نداری
حالا من کم سواد و بدون دیتا هستم ، مدیرعامل بزرگ ترین خودروساز دنیا چی ؟؟؟؟ اونم دیتا نداره 🤔🤔
پاگانی هم مخالف الکتریکی سازی کامل هست
دولت ایتالیا هم مخالف این سیاست کثیفه
کارخانه ها و صنایع مختلف آلودگی ندارن و فقط ماشین ها آلایندگی دارن ؟؟ جمع کنید این بساط مسخره رو
Iman99
۳ مهر ۱۴۰۰آره اونم دیتا نداره
مدیر عامل تویوتا هم دیتا نداره چون هرچی داره از امریکا داره که همونم به پای خود امریکا نمیرسه کلا این ژاپن هیچی از خودش نداره همه چیزش از آلمان ( اروپا ) و امریکاس که همونم به پای خود آلمان و امریکا کلا نمیرسه
الکتریکی سازی هم یه بحثه که دیر یا زود باید انجام میشد حالا استارتشو زدن چه بخواهیم و چه نخواهیم پس باید خودمون رو با شرایط وفق بدیم.
Iman99
۳ مهر ۱۴۰۰من با اونهایی که میگن نمیتونه مخالفم و بنظرم واسش مشکلی پیش نمیاد چون همه طوره تویوتا و ژاپن توسط آمریکا حمایت میشه درنتیجه به مشکل برنمیخوره
اونهایی که میگن نمیتونه کلا بچه مدرسه ای هایی هستن که هنوز سن و تجربه کمی دارن واسه همین بعضی حرفایی رو که نباید زیر سوال ببرن سعی میکنن زیر سوال ببرن چون از لحاظ تولید خودروهای هیبریدی خودروهای هیبریدی زیادی تولید میکنه که بیشترشون هم واسه تقاضاهای تو کشور های جهان سوم هستن که برای کاهش آلودگی هوای اونها لازمه و بدردشون میخوره.
اگه مدرسه ها باز بشه این بچه مچه ها برن سر درس و مشقشون و دیگه اینجا نیان مزاحم بشن اول به خودشون کمک کردن و بعد به بقیه.
حسین دهمرد
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ایشالا زودتر مدرسه ها باز بشه این چارتا بچه مچه هم برن سر درس و مشقشون نیان اینجا حرفای بزرگترین هیبرید ساز دنیا رو زیر سوال ببرن و بگن نمیتونه
مشتاقی
۳۱ شهریور ۱۴۰۰اتفاقا زمان مدرسه ها بدتر میشه.
بچه های من تو مدرسه با دوستاش یه سره تو پدال هستن!
M.K karimi
۲ مهر ۱۴۰۰بعد این کامنت جا داره یه سوس ماست پخش بشه :)))
بهزاد
۳۱ شهریور ۱۴۰۰کلا چکیده ی سخن ایشان اینه ؛
خودروهای هیبرید ممنوع نشه.
تویوتا تلاششو انجام خواهد داد اما اگر نتونست سیاسیون و قانون گذاران را متقاعد کنه با روندی که در آینده ترسیم شده مثل دوران حاضر به عملکرد قدرتمند خودش ادامه خواهد داد.
Sina10
۳۱ شهریور ۱۴۰۰انصافا چقدر از این یارو خوشم میاد
از هیچ قانونی نمیترسه و حرفشو میزنه
مثل مدیر ترسوی پورشه نیست که سریعا جا بزنه و حرفشو پس بگیره
تولید هر ماشین بنزینی قطعات بیشتری داره و ساخت این قطعات معلومه افراد بیشتری احتیاج داره در نتیجه اگه این خط تولید از بین بره کلی بیکاری بوجود میاد
همچنین تعمیرگاه های سنتی که معلومه چیز زیادی از ماشینای برقی نمیدونن شغلشون رو از دست میدن
من مخالف برقی سازی نیستم ولی این برقی سازی عملا هیچ دلیلی نداره
وقتی نه زیرساخت کاملی هست و هنوز اینده این سرعت برقی سازی رو پیشیبینی نمیکنن و الکی برنامه برقی سازی کوتاه مدت میدن بیرون باید سرانجامش رو هم ببینن
نه تامین برق درستی دارن اگه هم داشته باشن تامین برق کاملا پاکی ندارن و اگه از همه اینا بگذریم پروسه ساختشون پاک نیست
خب چرا باید برقی سازی به این سرعت صورت بگیره؟
و چرا شرکتایی که باید برقی بشن نمیشن مثل داچیا که سالی n عدد ماشین میسازه ولی به فراری و لامبو گیر میدن؟؟
این پیمان پاریس پر از اشتباهه ، اره تا ۲۰۵۰ وضع زمین قطعا از چیزی که الان هست بهتر میشه ولی چقدر؟؟ چه نتیجه ای بعدش بوجود میاد؟؟ چه فجایع اقتصادی بوجود میاد؟؟
چجوری میخوان تو ۳۰ سال اینده کل صنعت کشور های بزرگ رو پاک یا کربن خنثی کنن؟؟ ایا نباید از همون ۱۹۷۰ یا ۸۰ به فکر این اتفاق و این پیمان میبودن نه الان که خیلی دیر شده ؟؟ اگه از همون موقع اقدام میکردن الان نه مشکل اشتغال بود نه مشکل الودگی نه مشکل تامین اینده نفت و نه هیچ مشکل دیگه ای
اگه الانم دنبال کاهش الودگی هستن مرحله به مرحله پیش میرفتن
هنوزم معتقدم که پلاگین هیبرید بهترین انتخابه و بعد از اون تازه برن سراغ برقی سازی
برام طرح اون شرکتایی خنده داره که اصلا این روش با دقت مرحله به مرحله رو قبول ندارن سریع میرن تو برقی!!
مخصوصا لوتوس ، بعد از کلی سال یه ماشین ساخته الان میخواد بدون این مرحله میانی هیبرید بره واسه برقی سازی
یا آلپین یا حتی جگوار
جالب اینجاست که همه ی این نام ها در طی چند سال اخیر شکست خورده کامل در بازار بوده…
یه سری از دوستان ایشون رو مسخره میکنن که کم اورده ، نه دوست عزیز ، ایشون و شرکتش برنامه های سنگین برقی سازی رو در پیش گرفته ولی منطقی نگاه میکنه
تویوتا هرگز نوکیا نمیشه
با مهربونی جهان زیباتره
۳۱ شهریور ۱۴۰۰اگه قرار به برقی شدن باشه تنها راه تامین اینهمه برق انرژی هسته ای هست و اونوقت بجای پاک کردن زمین از الودگی این سیاره رو تبدیل به یک مخزن زباله اتمی میکنیم
MOHAMMAD.n.r
۳۱ شهریور ۱۴۰۰دوستانی که فکر میکنن کار تویوتا تمومه و دیگه بازار رو از دست داده و بدبخت شده و … فعلا سرگرم باشن😂😂 پنج سال دیگه یعنی اواخر ۲۰۲۶ ببینید بازار دست کیه.
چهار تا بچه نشستن و دارن در مورد عقب موندن تویوتا از بازار صحبت میکنن در حالی که اون سال های متمادی پرفروش ترین خودروساز جهان میشه
خداروشکر کامنت ها باقی میمونه…
mc20
۲ مهر ۱۴۰۰هیچ کس تا به حال به گرمایی که باتری ها در انواع گجت ها و وسایل تولید میکنند و در آینده با خودروهای برقی هم بیشتر به گرمای کره زمین اضافه می شود فکر کرده ؟ یک کره زمین با میلیارد ها باتری که حرارت تولیدی هرکدام نه اسمی نه رسمی هرگز صفر نیست . این گرما کجا میره ؟ مرگ بر سیلیکان ولی .