بررسی تویوتا هایلندر V6 AWD مدل 2014
هایلندر برای سال ۲۰۱۴، سر و شکلی کاملاً جدید به خود گرفته و در طراحی آن یک تجدیدنظر کامل صورت گرفته است. در ادامه، قصد داریم تا بهترین تویوتا هایلندر لیمیتد ۲۰۱۴ با پکیج پلاتنیوم، موتور V6 و سیستم AWD بررسی کنیم.
هایلندر برای سال ۲۰۱۴ یک طراحی کاملاً جدید دارد. بدنه بیرونی کشیدهتر، عریضتر و کمارتفاعتر شده است. طراحی داخل کابین نیز کاملاً تغییر کرده است. بسیاری از مؤلفههای سیستم تعلیق برای مدل سال ۲۰۱۴ بهینهسازی شدهاند. در کابین ارتقا یافته هایلندر پوشش جدید را برای داشبورد شاهد هستیم و ظرفیت حمل وسایل نیز افزایش یافته است.
درون کابین هایلندر لیمیتد پلاتینیوم بسیار لوکس است و ظرفیت ۷ سرنشین را دارد. صندلیهای جلو به گرمکننده-سردکننده مجهز هستند و راننده یک دوربین نمای عقب در اختیار دارد. پکیج پلاتینیوم شامل امکاناتی چون سقف آفتابگیر پانوراما و گرمکن چرخ فرمان و صندلیهای ردیف وسط است. پکیج پلاتینیوم همچنین همراه با تکنولوژیهای ایمنی شامل هشدار نقطه کور، دستیار پارک عقب، هشدار عبور از خط جاده و کنترل دینامیک حرکت همراه با ترمز کاهش برخورد، عرضه میشود.
هایلندر تست، همچنین دارای یک سیستم روشنایی LED برای داخل کابین، تریم کروم دودی برای چراغها، حافظه جانبی راننده، چرخهای آلومینیومی ۱۹ اینچی و یک سیستم صوتی JBL با ۱۲ اسپیکر است.
کابین هایلندر از بهترین مواد و مصالح برای ایجاد زیبایی و راحتی استفاده کرده است. صندلیهای جلو راحت هستند و ورود و خروج به آنها بسیار آسان است. شاید صندلی راننده اندکی مشکل تکیهگاه داشته باشد، ولی تکیهگاه صندلیهای هایلندر در کل، خوب است. ستون جلویی خودرو در هایلندر کوچکتر شده و در نتیجه، دید بهتری برای راننده ایجاد شده است. در حالی که سوار بر یک شاسیبلند بزرگ شدهایم، تمام سطح جاده را میتوانیم به خوبی ببینیم.
بدنه کشیدهتر باعث شده تا ۶ اینچ به کف بارگیر در عقب صندلیهای ردیف سوم اضافه شود. برای صندلیهای ردیف سوم نیز فضا بازتر شده و در این ردیف، سه صندلی قرار گرفتهاند که بیشتر برای سرنشینان با بدنهای کوچک مناسب هستند.
درون جاده، سواری با هایلندر بسیار راحت و آسان است و حسی بیشتر از رانندگی با یک شاسیبلند بزرگ دارد. این خودرو، با موتور ۳/۵ لیتری V6 همراه است که تویوتا در بسیاری از خودروهایش از آن استفاده میکند. این موتور، ۲۷۰ اسببخار قدرت دارد که میتواند حرکت هایلندر را در شرایط مختلف تأمین کند.
سیستم فرمان هایلندر هنوز جای کار دارد، ولی به نسبت، واکنش خوبی دارد و حس آرامش خوبی در پیچیدنها دارد. همچنین، سیستم تعلیق بهینهسازی شده در هایلندر، جذب انرژی بهتری را نشان میدهد و در راههای خاکی، این موضوع بیشتر قابللمس است.
شاید برچسب AWD برای هایلندر باید به عنوان «وسیله نقلیهای برای تمام فصول» درنظر گرفته شود تا یک سیستم دیفرانسیل تمامچرخ که برای شرایط خارج از جاده مناسب باشد. این خودرو ممکن است برای رفتن به کوهستان به صورت تفریحی کارایی داشته باشد، ولی برای استفاده در خارج از جاده، چندان مناسب نیست.
[jwplayer mediaid="72798"]
در هایلندر جدید، یک سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با موتور V6 همراه است و به مصرف بهینه سوخت کمک میکند. امّا نباید انتظار زیادی از یک شاسیبلند بزرگ و با وزنی بیش از ۲ تُن در مصرف سوخت داشت. سازمان حفاظت محیط زیست امریکا مصرف سوخت هایلندر با سیستم AWD را ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان کرده است. [دانلود ویدئو]