تویوتا به دنبال ثبت رکورد جدیدی برای تولید خودرو در سال ۲۰۲۱ میباشد. این خودروساز ژاپنی میخواهد امسال ۹.۲ میلیون دستگاه خودرو تولید کند که نسبت به آمار تولید سال ۲۰۲۰ رشد ۱۷ درصدی را نشان میدهد.
همچنین چنین رقمی حدود ۲ درصد از رکورد تولید تویوتا در سال ۲۰۱۹ بیشتر است. نشریه نیکی گزارش داده تویوتا برنامههای تولید خود را به تأمینکنندگان اصلی قطعات اعلام کرده است. این شرکت سال پیش را با موفقیت پشت سر گذاشت زیرا برای هشتمین سال متوالی توانست رکورد فروش جدیدی را در چین بر جای بگذارد. این نشریه همچنین گفته که تقاضا در آمریکای شمالی و ژاپن نیز با قدرت در حال احیاست.
گفته شده برنامههای سالانه مشابه این معمولاً اواخر ماه دسامبر اعلام میشوند و به خاطر کمبودهایی که در سراسر جهان وجود دارد برخی تأمینکنندگان اهداف جاهطلبانه تویوتا را زیر سؤال برده و آن را با اما و اگرهایی همراه ساختهاند.
تویوتا انتظار دارد امسال حدود ۳.۲ میلیون دستگاه خودرو در ژاپن بسازد که نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد ۹ درصدی را نشان میدهد اما نسبت به سال ۲۰۱۹ حاکی از افت ۷ درصدی است.
یکی از مدیران تویوتا گفته که از کمبود قطعات آگاه است اما مشکلی برای سال مالی جاری وجود ندارد. البته در آینده برخی جنبههای مشخص باید در نظر گرفته شوند. یکی از مدیران شرکت دنسو که سازنده قطعات پیشرفته محصولات تویوتاست اظهار داشته است:
فعلاً کمبودی وجود ندارد اما تأمین و تقاضای چیپ ها تا تابستان با اما و اگرهایی همراه خواهد بود.
حسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۹مدیریت تامین این همه قطعه ، انبار داری حداقلی و سود مناسب واقعا کار سختی هست!
اونم برای چند میلیون خودرو!
Farzad
۱۷ بهمن ۱۳۹۹امپراطوری تویوتا ?
Hadi
۱۷ بهمن ۱۳۹۹تویوتا میتونه که بالاتر از اهداف و برنامش تولید کنه…
ولی باید حواسش به کیفیت باشه…
Farzad
۱۷ بهمن ۱۳۹۹در سیستم تولید تویوتا، موارد زیر به کار گرفته شدهاست:
تولید به هنگام :
روشی است، که در آن هر قطعه، درست در هنگامی که به آن نیاز است، تولید میشود و هیچ مقداری در انبار وجود ندارد. به عبارت دیگر، سؤال این است: چه چیز نیاز است؟ چه وقت نیاز است؟ چه مقدار نیاز است؟ بدین ترتیب میتوان اتلافها را حذف کرد و بهرهوری را افزایش داد. با صفر کردن موجودی انبار، هزینههای نگهداری کالا در انبار حذف میشود. لازمه این کار ارتباط بسیار قوی با تأمین کنندگان قطعات و مدیریت صحیح زنجیره تأمین است.
کانبان :
یک سیستم متفاوت و متمایز کنترل است. وقتی در ایستگاه کاری به قطعهای نیاز است، این نیاز اطلاع داده میشود و سپس قطعه به سرعت تولید و حمل میشود، به گونهای که وقفهای در تولید پیش نیاید. کانبان یک لغت ژاپنی است، به معنی کارت، بلیط و علامت.
جیدوکا :
این مفهوم توسط مؤسس تویوتا، ساکیشی تویودا مطرح شد. جیدو به مفهوم اتوماسیون است و جیدوکا یعنی اتوماسیون با نگرش انسانی؛ یعنی ماشینی که به آسانی حرکت میکند و تحت پایش و نظارت یک اپراتور است. جیدوکا بر دیدن مسائل تمرکز دارد و به ساخت محصولات بسیار کیفی منجر میشود. در این دیدگاه کیفیت باید در طی فرایند تولید به دست آید .
نوید جهرمی
۱۹ بهمن ۱۳۹۹به این میگن کامنت مفید. ممنون
$ÃЪŦÏЛ$
۱۷ بهمن ۱۳۹۹امیدوارم موفق بشه تا رکورد فروش این آشغالای چینی رو بگیره،حداقل تویوتا بفروشه اما چین نه…
Ali
۱۷ بهمن ۱۳۹۹حضرت تویوتا♥️
به امید روزی که تموم مردم دنیا از نعمت با ارزش دنیای خودرو بهره مند بشن
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ای کاش تو این هاگیرواگیر خبرهای متنوع خودرویی ، یه رونمایی یه دفعهای از لندکروز یا Fjکروز و… شاهد بودیم !!!
دلمون لَک زده واسه یه رونمایی این مدلی از خودروهای مهم جهانی !
مثل همین کاری که دیشب نیسان با رونمایی یکدفعهای از دو تا از خودروهای معروفش انجام داد .