تویوتا و پژو-سیتروئن سال پیش اعلام کردند تولید مشترک خودروی شهری خود در کارخانه جمهوری چک را از سال ۲۰۲۱ متوقف خواهند کرد. این کارخانه در حال حاضر به تولید سه خودروی کوچک آیگو، C1 و ۱۰۸ مشغول است.
به عنوان بخشی از این توافق، تویوتا از ژانویه ۲۰۲۱ تنها مالک کارخانه کالین خواهد بود. به این ترتیب ژاپنیها باید این کارخانه را با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار دستگاهی هندل کنند. با افت فروش در کلاس خودروهای مینی اروپا، تصور تولید نسل بعدی تویوتا آیگو بصورت تکوتنها سخت به نظر میرسد. البته اگر آیگو کاملاً دگرگون شده و پیشرانههای درونسوز این خودرو جای خود را به قوای محرکه الکتریکی بدهند وضعیت متفاوتی حاکم خواهد بود.
خریداران خودروهای شهری از شنیدن اینکه تویوتا تولید سومین نسل آیگو را تائید کرده خوشحال خواهند شد. این در حالی است که فورد و اوپل از این بازار خداحافظی کردهاند.
مدیرعامل تویوتا اروپا گفته است نسل فعلی آیگو که در سال ۲۰۱۴ عرضه شده جایگزینی خواهد داشت.
او گفته است:
آیگو از نظر جذب مشتریان جوان محصول بسیار خوبی برای ما بوده است. کلاس خودروهای کوچک هنوز هم کلاس خوبی برای ماست.
تویوتا اولین خودروسازی نیست که محصول شهری خود را الکتریکی خواهد کرد زیرا پژو و سیتروئن نیز قبلاً گفتهاند هرگونه جایگزین نسل فعلی خودروهای شهریشان باید الکتریکی باشد. انتظار میرود همین سرنوشت در انتظار نسل بعدی فولکسواگن آپ، اشکودا سیتی گو و سئات Mii باشد.
هنوز مشخص نیست که آیا تویوتا در کارخانه کالین تنها نسل بعدی آیگو را تولید خواهد کرد یا اینکه محصولات دیگری را نیز روی خط مونتاژ خواهد برد.
محمد
۲۳ آذر ۱۳۹۸متخصص تولید ماشن های باکیفیت اما زشت!
مانی
۲۳ آذر ۱۳۹۸دقیقا به همون اندازه که خوبه به همون اندازه هم زشته
NAVID۰۰۹۸
۲۳ آذر ۱۳۹۸آره زشته
برای همینه تمام دنیا میخرنش
برای همینه کم استهلاکترین و باکیفترین خودرو ساز دنیاست .
زشته برای اینکه تو آمریکا عاشق محصولاتشن .
زشته چون کمترین اُفت قیمت را در مقابل تمام خودروسازان داره .
زشته ، چون تفکر ما ایرانیها بیشتر به پاکستانیها میخوره تا جهان اولیها که بیشتر عاشق زنگوله منگوله و جواد بازی روی خودرو هستیم با آپشنهای چشم کور کن .
زشت و زیبا را بازار جهانی مشخص میکنه که رقابت پذیرند و نه ما که چینیها و کره ایها را گُنده میکنیم .
دوست دارم بدونم معیار شما از زیبایی چیه ؟
در قیاس با رقیبهای آسیایی خودش خیلی هم زیباست اما در مقابل اروپائیها چشم نواز نیست اما تویوتا را برای زیبایی نمیخرند ، برای نوه نتیجه میخرند .
ak007
۲۳ آذر ۱۳۹۸حاجی جوش نزن، ما که ملت این ور دنیا رو هم میبینیم باز میگن تویوتا زشته?
مانی
۲۳ آذر ۱۳۹۸بجای اینکه اینجوری رگ گردنت برای تویوتا ورم کنه باید جای دیگه که نمیکنه بکنه
سلیقه امریکاییها و اروپاییها رو دیدیم که ماشینایی مثل لینکلن و مرسدس رو میپسندن
که ساده و شیک هستن،اگه نه که ماشین لوکسشون بنا به درخواست مشتری باید شبیه پریوس بود
لابد اونا جهان سومی هستن و شما جهان اولی،لابد اونا نمیفهمن و شما بهتر میدونی
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آذر ۱۳۹۸شما با کلمات بازی نکنید .
قرمه ها رو نریز تو ماستا .
بحث چیز دیگریست .
رگ گردن ، تویوتا ، احتمالاً سودش تو جیب من میره …
محمد
۲۴ آذر ۱۳۹۸الکی جوش نزن داش واشر میزنی، من اول حرفم گفتم “باکیفیت”
پس زیاد شلوغش نکن و به جای از هر دری سخنی گفتن، منطقی جواب بده.
شرکت تویوتا به این علت که هنوز مثه سایر برندهای خودروساز به یه زبان طراحی واحد برای محصولاتش نرسیده از لحاظ طراحی سردرگم هستن. شما اگر آرم تویوتا رو از روی محصولات جدیدش قبل از رونمایی برداری واقعا کسی نمیتونه تشخیص بده این چه ماشینیه. مدل های کمری رو از قدیم تا الان کنار هم بچین ببین هرکدومش یه شکله و هیچ آیتمی که نشون دهنده ساخته ی تویوتا(به جز لوگو) باشه در طراحیش دیده نمیشه. و مثلا پریوس از دید مجله auto guide زشت ترین ماشین 2019 شناخته شده. دوباره میگم تویوتا فارق از بحث کیفیت، از لحاظ طراحی ظاهری با توجه به پیشرفت خیره کننده شرکت های چینی حرفی برای گفتن نداره.
اتول
۲۳ آذر ۱۳۹۸این هم در نظر نمیگیرن که اونها هر مدلی رو برای یک جامعه هدف تولید میکنند. شاید هدف این مدل برای خانمهای جوان بوده یا جوونهای ماشین اولی.اینها فکر میکنند همه مدلها باید همه پسند باشه!
Hope
۱۷ بهمن ۱۳۹۸با عرض احترام
یسری دوستان هستن که نابغه تشریف دارن( نه فقط در این صفحه)
دست به نقد خوبی دارن…
برادر شما اگه کاری از دستت بر میاد یه فکری به حال صنعت خودروی کشور کن که فلجِ