تویوتا

تست شتاب صفر تا 200 تویوتا سوپرای جدید

اگر بتوانید چشمتان را روی تاریخچه‌ی غنی تویوتا سوپرا ببندید به احتمال بسیار زیاد نسل جدید این خودرو را که با کد A90 شناخته می‌شود محصولی عالی خواهید دانست. پنجمین نسل این کوپه‌ی اسپورت نمادین در روزهای اخیر توجهات بیشتری را به خود جلب کرده زیرا کار اند درایور توانسته با آن رکورد صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای را ثبت کند که سه‌دهم ثانیه بهتر از رکورد رسمی اعلامی توسط تویوتا می‌باشد.


مجله‌ی موتور اسپورت فرانسه نیز فرصت شتاب‌گیری با تویوتا سوپرا GR 2020 را داشته و اقدام به ثبت شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت این خودروی ژاپنی کرده است. ظاهراً سوپرا این تست شتاب را در مدت حدود ۱۶ ثانیه به پایان رسانده است. همچنین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ثبت شده توسط مجله موتور اسپورت نیز در همان محدوده‌ی اعلامی توسط تویوتا بوده است.


صدایی که خواهید شنید از پیشرانه‌ای برمی‌خیزد که تا دور حدود ۷ هزار می‌غرد. البته این صدا برای ماشین بازان کار درست آشنا خواهد بود چراکه در واقع پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی ساخت ب ام و می‌باشد. این نیروگاه در سوپرا قدرت ۳۳۵ اسبی و گشتاور ۴۹۵ نیوتون متری داشته که قدرت آن ۴۷ اسب بخار و گشتاورش نیز ۵ نیوتون متر کمتر از پسرعموی آلمانی یعنی ب ام و Z4 جدید است.

سوپرای ۶ سیلندر تنها آغاز راه این خودرو در نسل جدیدش بوده زیرا تویوتا برنامه‌های خود برای تولید نسخه‌ی داغ‌تر GRMN را تأیید کرده است. مهندس ارشد این خودرو در مصاحبه با اصحاب رسانه اعلام کرده بود استادان مشهور گازو ریسینگ وظیفه‌ی تولید نسخه‌ی خاص‌تر از سوپرا را بر عهده گرفته‌اند.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    صداش درنوع خودش زیبا شده

  2. AMIR / ARMI

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    تویوتا از عمد شتاب کند تر گفته تا بعد بیوفته سر زبون ها مثل همون کار بی ام و در اعلام
    قدرت ماشین
    موافق ها لایک
    مخالف ها دیسلایک

    1. Benz

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (225 ديدگاه)

      هرجای دنیا بخواد الکی اسم و رسم در بیاره باکلک ژاپنی ها هرگز دروغ توکارشون نیست اینم چون موتور ب ام و روشه شمارو آزارمیده آخه تعصب تا چه اندازه

      1. AMIR / ARMI

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        این کار قبلا خیلی از کمپانی ها انجام دادن
        مخصوصا المانی ها بیشتر
        این کار انجام میدن تا مجله ها هی درموردش مطلب بزنن
        تا الکی الکی یه ماشین بزرگ شه
        و اینجوری ضعف های دیگه رو پوشش میدن
        حالا ژاپنی کره ای و المانی و انگلیسی هم نداره
        فقط کمپانی های امریکایی از این کار ها نمیکنن
        چون همیشه میبینیم نتایج از اعلامی کارخونه ضعیف تره نه قوی تر

        1. Benz

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (225 ديدگاه)

          آره کمپانی های آمریکایی سیم جوش کم آورده بودن نتونستن شاسی جیپ محکم کنن

        2. hossin

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          benz
          جیپ که با همون شاسی مشکل دارش g کلاس بنز رو تو رقابت موتور ترند 2018 شکست داد حالا ببین اگه شاسیش سالم بود چه میکرد
          البته جیپ با همن شاسی مشکل دارش هم 240/000 دستگاه از رانگلرش رو تو امریکا فروخت و رکورد زد

        3. Benz

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (225 ديدگاه)

          hossin
          تواول برو یه نگاه به قیمت بنداز بنز اگه یکی بفروشه انگار رانگلر ۲۰ تافروخته

        4. hossin

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          نه دیگه نشد
          گفتی شاسیش مشکل داره منم 2 تا جواب بهت دادم یکی فروشش بود که گفتم اون یکی هم این بود که با همون شاسی که تو میگی سال 2018 تو رقابت موتور ترند بنزg کلاس رو شکست داد
          هرکاری کنی نمیتونی برتری رانگلر به g کلاس رو نفی کنی
          این حرف من نیست نتیجه رقابت موتور ترند هست

        5. Benz

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (225 ديدگاه)

          اگه موتور ترند بنز رو برنده اعلام میکرد :
          میشد بی اعتماد ترین مجله ….

        6. hossin

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          نه اصلا
          من و میلیون ها نفر دیگه موتور ترند رو مرجع میدونیم

        7. Benz

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (225 ديدگاه)

          خدارو شکر شما و اون چند نفر این مجله رو معتبر می دونید

        8. hossin

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (83 ديدگاه)

          نگفتم چند نفر
          گفتم من و میلیون ها نفر دیگه
          با دقت کامنتها رو بخونید

    2. محمد

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3 ديدگاه)

      شاید هدفشون از این کار به نظر من
      اون چیزی که در شرایط آزمایشگاهی (نتایج فاز بتا) بدست اومده و مد نظر شرکت سازندس ، اعلام میکنن
      این هم در نظر بگیریم که خیلی عوامل مثل شرایط محیطی و جوی تاثیر گذارند و یک مقدار میانه از تمامی نتایج اعلام میشه

  3. ایمان

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    مجله car and driver شامل یک تیم حرفه ای در حوزه تست انواع ماشین ها هست همراه با رانندگانی درجه یک که سعی میکنن هر ماشینی رو در بهترین شرایط خودش تست کنن تا آمار و ارقام واقعی رو منتشر کنن
    اگه تست LaFerrari این مجله رو دیده باشین متوجه حرف های بنده خواهید شد که چقدر دقیق انجامش میدن
    سوپرا جدید هم داره کم کم خودشو نشون میده و در آینده با نسخه های قوی تر همه چشم ها رو به خودش خیره میکنه

  4. حسین

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    منتظر کیت های ارتقا موتورش باشید!
    قطعا تیونر ها قدرت موتور این خودرو را افزایش میدهند!
    البته الانم یسری ارتقا ها دادن و حتی موتور 2jz روش نصب کردن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا