بیش از یک سال پیش تصاویر تست نسخه پیشتولیدی نسل بعدی تویوتا آونسیس بازار اروپا برای اولین منتشر شد و همین موضوع نشانههای مثبتی از تولد دوباره آن بود. البته بنا به گزارش اتوکار ژاپنیها تصمیم گرفتهاند تا تولید بزرگترین سدان خودرو در بازار اروپا را متوقف کنند و تا این لحظه تولید نسل جدید آونسیس تأیید نشده است.
سخنگوی تویوتای اروپا گفته است:
ما کلاس D اروپا را زیر نظر داشته و میبینیم که از افت فروش شدید رنج میبرد.
این تصمیم به خاطر کاهش فروش خودروهای کلاس D در قاره همیشهسبز بوده است. سال پیش تویوتا تنها ۲۵۳۱۹ دستگاه آونسیس در این قاره فروخت که افت ۲۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ را نشان میداد. در مقام مقایسه باید گفت آقای این کلاس یعنی فولکسواگن فروش ۱۸۳۲۸۸ دستگاهی و اشکودا ساپرب رده دومی نیز فروش ۸۱۴۱۰ دستگاهی داشته است.
گفتههای سخنگوی تویوتا به نوعی اخبار پیشین را تائید میکنند. قبلاً گفته شده بود هنوز تولید نسل جدید آونسیس قطعی نشده و بحث و بررسیها دراینباره ادامه دارد. همچنین رئیس تویوتای اروپا اخیراً گفته که تویوتا در مورد تولید جانشین مستقیم آونسیس تصمیم نگرفته است.
او گفته است:
ما به این کلاس خودرویی نگاه میکنیم و از خود برخی سؤالات را میپرسیم. ما اکنون از عملکرد آونسیس بسیار راضی هستیم. ما از خود میپرسیم که آیا باز هم باید سدان کلاس D دیگری بسازیم یا اینکه کار دیگری انجام دهیم.
آونسیس که کمی کوچکتر از سدان محبوب کمری است بهصورت استیشن نیز عرضه شده در سال ۲۰۰۹ معرفی و در سال ۲۰۱۵ فیس لیفت شده است. بیشترین فروش این خودرو به سال ۲۰۰۴ و تحویل ۱۴۲۵۳۵ دستگاهی به مشتریان اروپایی مربوط میشود.
کا
۸ فروردین ۱۳۹۷نیاز به این همه خرج نیست. همون کرولا و کمری رو عرضه کنن خلاص. به اندازه کافی خوب هستن