تویوتا باوجود فراخوان گسترده کیسه هواهای تاکاتا و مرگومیر ناشی از این کیسه هوای معیوب برای سومین سال پیاپی باارزشترین برند خودرویی نامیده شد.
این بررسی توسط شرکت میلوارد براون انجام شد و طبق مشاهدات در حقیقت ارزش تویوتا با کاهش ۲ درصدی به ۲۸.۹ بیلیون دلار رسید اما این کاهش به حدی نبود که تویوتا را به ردههای پایینتر بکشد. در این بررسی هوندا با ارزش تقریبی ۱۳.۲ بیلیون دلار در مکان چهارم و پشت سر بامو و مرسدس بنز با ارزشهای ۲۶.۴ بیلیون دلار و ۲۱.۸ بیلیون دلار قرار گرفت.
با حضور سری i، یعنی خودروی اسپرت i8 پلاگین هیبرید و خودروی شهری الکتریکی i3، بامو بهسادگی جایگاه دوم را از آن خود کرد.
لکسس، برند لوکس تویوتا که در دو بررسی مستقل دیگر مورد اعتمادترین برند نامیده شد، با جذب مشتریانی که به دنبال خودروی لوکس و قابلاطمینان هستند مکان دهم را از آن خود کرد.
لیست باارزشترین برندهای خودرویی در سال ۲۰۱۵ و ارزشهای تقریبی آنها را در زیر میبینید:
- تویوتا به ارزش ۲۸.۹ بیلیون دلار
- ب ام و به ارزش ۲۶.۴ بیلیون دلار
- مرسدس به ارزش ۲۱.۸ بیلیون دلار
- هوندا به ارزش ۱۳.۳ بیلیون دلار
- فورد به ارزش ۱۳.۱ بیلیون دلار
- نیسان به ارزش ۱۱.۴ بیلیون دلار
- آئودی به ارزش ۱۰.۱ بیلیون دلار
- فولکسواگن به ارزش ۹.۳ بیلیون دلار
- لندرور به ارزش ۵.۰ بیلیون دلار
- لکسس به ارزش ۴.۳ بیلیون دلار
منبع: autoevolution
Archi khan
۱۱ خرداد ۱۳۹۴واقعا این ده برند صرف نظر از چندم شدنشون جزو بهترین ها هستند.
دنیایی که ارزش گذاریش بر اساس شایسته سالاری باشه چه زیباست…
یک ایتالیایی
۱۱ خرداد ۱۳۹۴مطمینا این جانب به دلیل طراحی های جذاب و نوآورانه و همچینین کیفیت و دوام شرکت نیسان را بیشتر می پسندم
!we are juventus#
کافر مقدس
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ما نفهمیدیم ملاک این منبع های عجیب غریب چیه!
ari
۱۱ خرداد ۱۳۹۴لازم به ذکر هست که این ها ارزش برند ها یا همون “اسم” این شرکت ها هست و نشان دهنده سود خالص و فروش اونها نیس.
رضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۴پس سایپا کوش؟؟!!
s.M.s
۱۱ خرداد ۱۳۹۴مطمعنن این ده برند عالی هستن و هیچ حرف و بحثی در موردشون نیست ، ولی وقتی صحبت از با ارزشترین برند میشه همیشه فکر میکردم باید برند هایی مثل فراری و لامبورگینی و … درونشون باشه !!!
amir enzo
۱۱ خرداد ۱۳۹۴سلام با عرض احترام این برند ها هیچ وقت نمی توانند در این لیست قرار بگیرنند چون تولید اینگونه ماشین هاشون محدوده و زود به پایان میرسه مثل laferrari که فقط 499 ازش ساخته میشه
s.M.s
۱۱ خرداد ۱۳۹۴سلام امیر جان ، ولی امیر اینجا بحث پر درامدترین برند نیست یا پر فروش ترین برند که بگیم هیچوقت نمیتونه چون ۴۹۹ تا لافراری تولید میکنه ، با ارزشترین برند ، ارزش اون برند فقط ، یعنی بقول خودمون ارزش اون مارک بودنشه که بنظر من ۱۰ تا هم تولید کنه بازم اسم فراری بوگاتی لامبورگینی یه اسم تاپ تو ذهن همست .
صادق
۱۱ خرداد ۱۳۹۴درسته آقای s.M.s
اما اونا قضیه شون فرق داره
فراری از یه جهته دیگه با ارزش ترین برند جهان محسوب میشه، درواقع به عنوان قدرتمندترین برند حهان شناخته میشه
ملاک های این انتخاب ها یه چیزایی مثل وفاداری به مشتری، امور مالی، حاشیه سود مطمئن، تمایل مصرف کنندگان به داشتن اون مارک تجاری، رضایت کارکنان و…
توی نظر سنجی فقط فراری موفق به اخد رتبه ی +AAA شد
بقیه ی برندها که فقط هم خودروساز نبودن، مث اَپل و… رتبه ی AAA رو آوردن
امسال رو نمیدونم ولی سالهای قبل تویوتا و فولکس و بی ام و و بنز و چندتای دیگه هم AAA رو آوردن
ولی فراری اگه اشتباه نکنم 3 یا 4 سال پیاپی هست که داره این رتبه رو کسب میکنه
ارادت
صادق
۱۱ خرداد ۱۳۹۴یه چیز دیگه هم یادم رفت بگم که تاییدی بر کامنتم هست
سال 2012 یا 2013 بود که مونتزمولو رئیس وقت فراری گفته بود:
“این که همیشه در بالا باشید بسیار لذت بخش است آن هم در زمانی که در پشت سر شما برخی از معروف ترین شرکتهای جهان قرار دارند و البته پشت شرکت فراری از زنان و مردانی تشکیل شده که به اندازه فراری استثنایی هستند و انان این امر را ممکن کرده و به همین خاطر از آنان صمیمانه تشکر میکنم”.
s.M.s
۱۱ خرداد ۱۳۹۴صادق جان ممنون از توضیحت
استفاده کردیم
احسان(احسان سابق)
۱۱ خرداد ۱۳۹۴البته ارزش برند با میزان فروش و درامد شرکت متفاوته.برای مثال شرکت دایملر فروش و درامد خیلی بالاتری نسبت به بی ام و داره اما ارزش بی ام و بیشتره.یا مثلا سود خالص جی ام چهار برابر تویوتا هست اما میبینیم تویوتا اوله و جا ام حتی توی 10 تا اول از نظر ارزش برند نیستش.
کلا ارزش گذاری برند بیشتر از اینکه منطقی باشه یک ارزیابی روانی هست و نشون دهنده اعتبار برند و جایگاه اون در نزد مشتری هاست و معیار خیلی خوبی برای نشون دادن موفقیت طولانی مدت یک شرکت نیست. مثلا ارزش اپل 10 برابر تویوتا هست اما ممکنه ارزش واقعی دارایی های تویوتا خیلی کمتر از اپل نباشه و برای مثال اگر توی یک سال اپل 3 درصد سهم بازار رو از دست بده ارزش برندش 50 درصد افت کنه
s.M.s
۱۱ خرداد ۱۳۹۴منم دقیقا با شما موافقم و برای همین برند هایی مثل فراری و لامبو رو مثال زدم چون بدون حساب میزان درامد و فروش این برند ها از نظر مردم و کلا جامعه برندی مثل فراری
یک برند لوکس و سوپر اسپرت و فوق العاده محسوب میشه و دقیقا مثل اپل وقتی اسم فراری ب ذهن مردم میاد ، یه خودرو عالی با قیمت خیلی بالا که کمتر کسی توان خریدشو داره تجسم میشه .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ خرداد ۱۳۹۴درود .
چند ماه پیش یک مطلبی خوندم احسان جان . با عنوان امریکایی ها از ژاپنی ها درس بیاموزند .
نوشته بود سود میانگین تویوتا روی هر خودرو 2700 الی 2800 دلار است ولی امریکایی ها سودشون روی محصولاتشون بین 700 الی 800 دلار است . اگر توانستم حتما اون خبر رو برات در قالب کامنت میذارم .
فرهاد کرمستجی
۱۱ خرداد ۱۳۹۴در اینکه تویوتا با ارزش ترین هست شکی نیست ولی به هیچ عنوان نمی تونم قبول کنم که دوست داشتنی ترین هم هست، با اینکه تو خونواده ژاپنی پسندهامون بیشترن و کلا مرگ ندارن این ژاپنی ها ولی اعتقاد بنده این هست که تویوتا فقط میشه گفت موندگاره یعنی ماشین هیجان انگیزی ازش ندیدم مثل دهه های پیشین عصر خودرو ( دوران شکوفایی ژاپن). از حق نگذریم لکسس و اینفنیتی و تا حدودی مزدا و هوندا یکم این انگیزه رو به آدم می دن که بره تو نت و درباره محصولاتشون تحقیق کنه. این نظر شخص بنده هستش. جی تی تنها ماشینی بوده که این انگیزه رو به من داده که حتی به خریدش فکر کنم، البته وقتی تو ایران هستیم و با این بهای نجومی ماشین ها طرفیم بی تعارف شاید منم برم یه ماشین بی دردسر از تویوتا بخرم ولی منظور من قیاس در یک کشور مردم مدار با اقتصاد غیر انحصاری بودش. تا نظر دوستان چی باشه. ولی در کل خیلی فاکتورهای دیگه هم هست که بر روی خرید و دوست داشتنی بودن یک برند تاثیر داره ابته این ها نظر شخصی بنده هستش.
جهانگیر رومی
۱۱ خرداد ۱۳۹۴واقعا حال میکنم یه دونه کره ای توی لیست نیست
امیرحسین (Lion26)
۱۱ خرداد ۱۳۹۴آخ گفتی.
خداییش این ژاپنی ها عالی کار می کنن.
Just France.
بهزاد
۱۱ خرداد ۱۳۹۴احسان جان از شما بعید بود!
سود تویوتا بیش از 18 میلیارد دلار بود و GM حدود 2.8 میلیارد و به تعبیر بهتر سود تویوتا 6.5 برابر GM بوده.
تمام این ارزش گذاری ها بر اساس آمار فروش و حاشیه سود و آینده شرکت و بازارهای هدف هست و درسته که BMW درآمد کمتری از برخی شرکت ها داشته اما حاشیه سود این شرکت بالاتر از اونها بوده و به قول معروف کالای ساخته خودش را با اطمینان و قیمت بالاتری میفروشه.
هر چقدر شرکتی بتونه حاشیه سود بالایی داشته باشه در ارزش گذاری میتونه موفق عمل کنه و شاید برخی فکر کنند اینها به چه دردی میخوره که باید گفت تاثیرش بسیار زیاده و سهامداران و سرمایه گذاران رغبت بیشتری به خرید و نگهداری سهام میکنند و توان مالی شرکت برای سرمایه گذاری بالاتر میره.
آمارهایی هم هست که فقط به میزان سرمایه شرکت ها میپردازه و اگر اشتباه نکنم سال قبل تویوتا با سرمایه حدود 370 بیلیون دلار اول بود که این سرمایه ها به صورت کلی میزان دارایی نقدی و زمین و تجهیزات و… هستند.
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۱ خرداد ۱۳۹۴درود
بهزاد جان دلیل اینکه موسسات مختلف امار متفاوت ارایه میکنند چیه؟
اصلا رویه ارزشگذاری یک برند به چه شکلیه؟
چرا روش هاشون متفاوته که به جواب متفاوت منتهی میشه؟
بهزاد
۱۱ خرداد ۱۳۹۴درود رضا جان.
اگر خلاصه بگیم در 3 کلمه؛
عملکرد
تاثیر
وضعیت
رضا جان اگر اختلاف آمارها وجود داشته به خصوص برای ارزش برند ممکنه در حد چند صد میلیون دلار باشه و وضعیت رتبه بندی به همین صورت خواهد بود و شاید مثلا رتبه شرکت ها در میانه جدول یا اواخر یکی دو تا بالا پایین بشه.
در وضعیت دیدگاه کلی به این شرکت ها نمیتونیم بگیم سلیقه ای عمل شده چون بیلان کاری یک فصل و مقایسه اون با سالهای قبل و آینده پیش رو برای هر کارشناسی مشخصه و اگر اختلافی هست پیرو صحبت برخی دوستان که بیان فرمودند شرکت vw پردرآمدترین هست یا پرستیژ لامبورگینی و فراری و پورشه و… از هوندا و نیسان و… بالاتره و ده ها عنوان دیگر اونها هم هر کدام دارای یک تحلیل هستند مثلا؛
موسسه ای میاد و تحقیق میکنه که کدام برند مورد علاقه مردم هست که به طور واضح فراری و بنتلی و پورشه و… در صدر قرار میگیرند یا لیست درآمد یک فصل شرکت ها یا سودآورترین شرکت ها یا حاشیه سود شرکت ها و… و با توجه به عنوان تحلیل و مطلب میشه این آمارهارو هضم کرد و هرکدامشون تفاسیر متفاوتی دارند و این ارزش گذاری ها همگی با توجه به عملکرد شرکت ها بوده و ممکنه مثلا چند سال دیگر audi و جگوار و… بیان بالاتر و دیگران افت داشته باشند.
صادق
۱۱ خرداد ۱۳۹۴رضا، هدف ارزش گذاری ها متفاوته
وگرنه اگه چندتا شرکت آماری همشون یه هدف رو دنبال کنن، نتایج خیلی متفاوتی ندارن
بالا من یه ارزش گذاری رو گفتم که فراری اول شده، خب اون جریانش فرق داره، که ملاک هاشم گفتم
اینا بخثش متفاوته که بهزاد جان اشاره کرد
بحث درآمدم که دیگه مشخصه و خودت خوب میدونی
P.G
۱۱ خرداد ۱۳۹۴بهزاد جان البته سود خالص یا همون net income جى ام در سال ۲۰۱۴ حدوداً ۴ میلیارد دلار بوده نه ۲/۸ میلیارد
http://www.marketwatch.com/investing/stock/gm/financials
http://amigobulls.com/stocks/TM/income-statement/annual
اما براى من جاى سواله که چرا سود خالص جى ام نسبت به سه سال گذشته از نصف هم کمتر شده اما تویوتا در این مدت سود خالصش بیش از ۳/۵ برابر شده؟طورى که در سال ۲۰۱۱ سود تویوتا ۴/۹ میلیارد دلار و دقیقاً نصف جى ام بوده اما سال ۲۰۱۴ سود خالص تویوتا حدوداً ۴/۵ برابر جى ام شده!اگه از نظر فراخوان بحث کنیم خب هر دو شرکت فراخوان داشتن،از نظر نوآورى و ارائه محصولات جدید بحث کنیم که به نظر میاد جى ام تو این زمینه فعال تر از تویوتا بوده،پس چه دلیلى وجود داشته براى اینکه سود جى ام افت و سود تویوتا به این شدت افزایش پیدا کنه؟!
بهزاد
۱۱ خرداد ۱۳۹۴درسته p.g جان ولی در آمارهایی که ارایه شده بود به عدد 2.8 اشاره شده ولی در لیستی که شما زحمت کشیدید 3.95 زده و مبلغ 1.15 میلیارد دلار هم به عنوان سود سهام ترجیحی کسر کرده و سود در دسترس سهامداران 2.8 میلیارد دلار هست و نمیدونم مبلغ کسر شده برای سهام ممتازش هست یا جریمه یا چیز دیگر.
همانطور که فرمودید به خاطر رقابت های اخیر به خصوص بازار چین و اروپا و آمریکای جنوبی شرکت ها برای اینکه سهم بیشتری کسب کنند مجبور میشن تخفیفاتی ارایه کنند که همین کار باعث کاهش سودآوری میشه و دلیل بعدی که برای GM بسیار پر هزینه بوده فراخوان ها و غرامت ها هست و در سال 2014 این شرکت متحمل هزینه زیادی در این امر شد و البته سایرین هم مثل تویوتا و هوندا و… هم داشته اند ولی مشکل فراخوان اونها کمتر هزینه برده و اکثرا با یک بازرسی ساده یا قطعه ارزان رفع شده.
همین الان که بازار اروپا شاهد افزایش تقاضا شده شاید دوستان فکر کنند که شرکت ها زیانی نمی بینند ولی در سال قبل هوندا بیش از 500 میلیون دلار و فورد 1.2 میلیارد و فیات همینطور و… دچار زیاندهی شدند و نکته ای که باعث نگرانی بوده میزان سود گروه fca هست که حتی نتونست به 1 میلیارد دلار برسه و حدود 750 میلیون دلار بوده و افت شدیدی نسبت به قبل داشته که روند پیش رو براش سخت خواهد بود.
حدود 15 الی 20 درصد سود تویوتا به خاطر کاهش ارزش ین افزایش پیدا کرده ولی باز همین مقدار در این صنعت در زمان فعلی یک رکورد به حساب میاد و بیشتر شبیه معجزه صنعتی هست که چطور در بازارهایی مثل چین و روسیه و اروپا و آمریکای جنوبی و خاورمیانه و مشکلات تولیدی در استرالیا و کاهش تقاضا در ژاپن و مناقشه سیاسی در تایلند این شرکت میتونه نتنها شرایط رو حفظ کنه بلکه افزایش سوددهی هم داشته باشه و حقیقتا بنده نمیخوام تبلیغی کنم ولی ساختار این شرکت بسیار انعطاف پذیره و مدیریت بحران در این شرکت چندین سال از سایرین جلوتره و انگار رموز زیادی در خودش نهوفته داره!
صادق
۱۱ خرداد ۱۳۹۴درود P.G جان
درسته سود خالص کم شده ولی درآمد کم نشده و حتی یه افزایش جزئی هم داشته، پس یعنی مشکل فروش و از دست دادن بازار نداره
اما خب گویا خود جی ام بخش بزرگی از این کاهش سود رو توی فرآخوان ها میدونه، حالا نمیدونم چرا تویوتا سر این موضوع کاهش نداشته (با اینکه حتی تویوتا توی 2014 نسبت به 13 کاهش درآمد داشته)
یه نکته ی دیگه هم باید مد نظر داشت اینه که اگه اشتباه نکنم جی ام سال قبل هزینه های زیادی رو روی خط تولید کادیلاک صرف کرده
هم برای توسعه ی مدل
هم برای افزایش تیراژ، به خصوص خط تولید اسکالید
ارادت
P.G
۱۲ خرداد ۱۳۹۴درود
صادق جان این صحبت شما به نظر من هم بعد از فراخوان ها یکى از دلایل اصلى این کاهش سود میتونه باشه،چون تو یکى از خبرهایى که چند روز پیش تو همین پدال آورده شده بود گفته بود که جى ام ظرف دو سه سال آینده حدود ۵میلیارددلار صرف نوسازى و بهسازى خطوط تولیدش میکنه،از طرفى جى ام هزینه هاى سنگینى هم براى بهسازى محصولات فعلى و معرفى محصولات جدید و به خصوص محصولات لوکس خودش خرج کرده و همین هم تأثیر زیادى تو سودش داشته که البته از نظر من اینها نه تنها هزینه نیستن بلکه اگه درست مدیریت بشن میتونن یک سرمایه گذارى مطمئن باشن که برترى جى ام رو در چند سال آتى تضمین کنن و به نظر من مدیریت جدید جى ام یک نگاه بلند مدت تر از سود دهى کوتاه مدت داره و به همین دلیل هم هست که هزینه هاى زیادى رو صرف خط تولید و محصولات جدید شرکت میکنن تا راندمان و کیفیت رو در دراز مدت بهبود ببخشن و از این طریق افزایش سود پایدارترى رو تجربه کنن که البته به نظر من اگه درست مدیریت و برنامه ریزى بشه میتونه استراتژى بسیار موفقى در سال هاى آتى باشه:)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ خرداد ۱۳۹۴درود .
ممنون از بهزاد عزیز با توضیحات عالی ایی که به ما میدهند . من فقط در جواب پی جی عزیز ، میخواستم بگم که ارزش ین در برابر دلار کاهش یافته به خاطر همین سود زیادی سرازیر شرکت تویوتا شده . تویوتا در بیشتر موارد واقعا الگوی خودروسازها باید باشه . انصافا عملکردش عالیه . در مقابل ضعف هایی هم داره . اما محاسنش خیلی بیشتره . اعم از مدیریت عالی . مشتری مداری . وجدان کاری . با اینکه طرفدار خودروهای المانی هستم ( دروهله اول ) امیدوارم که المان ها از غرور و تعصب بیجای خودشون و … دست بردارند و با عملکردی همانند ژاپنی ها به رقابت با انها بروند .
درود بر خودروساز خوب .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ خرداد ۱۳۹۴درود . پی جی جان بخون :
تویوتا ۱۸ میلیارد دلار سود کرد
رشد فروش در آمریکا و ضعیف شدن ارزش ین ۲.۱۷ تریلیون ین (۱۸.۱ میلیارد دلار) سود در سال مالی منتهی به مارس نصیب تویوتا کرد.
، آکیو تویودا، رییس تویوتا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به نظر میرسد این خودروساز ژاپنی به رشد پایدار بازگشته است با اینهمه سال پیش رو آزمون حساسی خواهد بود.
این شرکت انتظار دارد در سال مالی جاری منتهی به مارس 2016 سود 2.25 تریلیون ین (18.8 میلیارد دلار) داشته باشد.
از زمانیکه تویودا، نوه بنیانگذار تویوتا ریاست را در سال 2009 بدست گرفت، این خودروساز شرایط دشواری را پشت سر گذاشته است و درگیر رسوایی فراخوان گسترده ای شد که عمدتا در آمریکا بود.
این فراخوان میلیونها خودرو را برای مجموعه ای از مشکلات شامل ترمزهای معیوب و پدالهای گاز سفت دربرگرفت.
رییس تویوتا با اشاره به افتضاح فراخوان و بحران مالی سال 2008، گفت: امسال سال تعیین کننده ای خواهد بود و نشان خواهد داد تویوتا میتواند به سوی رشد پایدار پیش رود یا اینکه مجبور به عقب نشینی میشود.
فروش سالانه این شرکت با وجود اینکه رشد کمتری در سراسر دنیا داشت، شش درصد رشد کرد و به 27.23 تریلیون ین (227 میلیارد دلار) رسید.
سازنده سدان کمری و مدل هیبریدی پریوس در سه سال گذشته پرفروشترین خودروساز جهان بوده و با رقابت دشواری از سوی فولکس واگن آلمان و جنرال موتورز آمریکا روبروست.
از زمانیکه این شرکت با بحران فراخوان روبرو شد، تویودا طرحهای توسعه ای مانند افتتاح کارخانههای جدید را متوقف کرد و در عوض به کاهش هزینهها، کنترلهای کیفیت و آموزش پرسنل پرداخت.
توقف سه ساله طرحهای توسعه تویوتا به تازگی برداشته شده و این شرکت ماه گذشته از راه اندازی یک کارخانه جدید در مکزیک خبر داد.
پس از رسوایی فراخوان، تویوتا TNGA یا معماری جهانی جدید تویوتا را رونمایی کرد که به منظور اجتناب از اشتباه طراحی محصول را یکپارچه میکند و اشتراک فناوری و قطعات را به منظور کاهش ضایعات تشویق میکند و همزمان خود را با بازارهای مختلف و انواع خریداران تطبیق میدهد.
نخستین محصولاتی که تحت این معماری در اواخر سال جاری عرضه میشوند، از نظر تئوری سود آوری این شرکت را افزایش خواهند داد.
تویوتا برای سه ماهه ژانویه تا مارس 446.4 میلیارد ین (3.7 میلیارد دلار) سود گزارش کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش داشت.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، این خودروساز ژاپنی سال گذشته با فروش بیش از 10 میلیون خودرو در سال به نقطه عطفی در صنعت خودرو رسید.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ خرداد ۱۳۹۴افزایش پیشبینی سود تویوتا
شرکت تویوتا پیشبینی کرد سود این شرکت در سال مالی جاری از رکورد سال گذشته فراتر خواهد رفت.
، شرکت تویوتا دیروز، جمعه، در بیانیهای برآورد کرد سود این شرکت در سال مالی منتهی به مارس به 25/ 2 تریلیون ین (8/ 18 میلیارد دلار) افزایش یافته است. این در شرایطی است که سود این شرکت در سال مالی گذشته 17/ 2 تریلیون ین بود. این شرکت پیشبینی کرد سود عملیاتی در سال جاری با رشد 8/ 1 درصدی روبهرو خواهد شد و به 80/ 2 تریلیون ین خواهد رسید.
این پیشبینی سود در شرایطی صورت میگیرد که تویوتا انتظار دارد فروش کل خودروهای این شرکت در سال جاری با کاهش 8/ 0 درصدی روبهرو شود و به 90/ 8 میلیون دستگاه برسد. اما این شرکت پیشبینی میکند رشد 2/ 4 درصدی فروش در آمریکای شمالی تاثیر کاهش فروش در آسیا، روسیه و خاورمیانه را بر سود خنثی خواهد کرد.
صادق
۱۲ خرداد ۱۳۹۴پی جی جان این خبرو بخون
البته تقریبا مال پارسال هستش ولی خب دلیل کاهش سودآوری رو توجیه میکنه:
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا اعلام کرد سود این شرکت
در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 88 درصد کاهش یافت.
این شرکت اعلام کرد جمع آوری میلیون ها دستگاه
خودرو از بازار به سبب نقص و مشکلات موجود در آنها عامل اصلی کاهش سود است.
سود خالص این شرکت که در سه ماهه اول سال
2013 میلادی حدود 873 میلیون دلار بود در سه ماهه اول امسال به شدت کاهش یافت و به
108 میلیون دلار رسید.
جنرال موتورز که بزرگترین شرکت خودروسازی
آمریکاست حدود یک میلیارد و 300 میلیون دلار را برای جمع آوری هفت میلیون دستگاه خودرو
هزینه کرد. حدود دو میلیون دستگاه از این خودروها دارای مشکلی در بخش سوئیچ و احتراق
بودند.
P.G
۱۲ خرداد ۱۳۹۴صادق جان ارادتمندم
صد در صد درسته،مشکل فراخوان ها که تو یکى دو سال گذشته خیلى دست و پا گیر جى ام شده و هزینه هاى میلیارد دلارى رو دستش گذاشت خیلى روى سود دهى این شرکت تأثیر گذاشت،به خصوص پنهان کارى که در ابتدا در خصوص نقص فنى خودروهاشون کرده بودن و سبب جریمه ى جى ام در کنگره شد باعث وارد شدن خدشه بیشتر به اعتبار جى ام شد،اما خب در این مدت تویوتا هم چند فراخوان وسیع داشت که همونطور که در متن هم گفته شد حتى باعث مرگ افرادى شده بود،اما تویوتا نه تنها مثل جى ام سودش به شدت افت نکرد بلکه روز به روز سودش در حال افزایش بوده و به نظر من این نیاز به یه بررسى جامع در مورد مدیریت و ساختار تویوتا داره که چطورى از بحرانى ترین مواقع هم سربلند و با کمترین آسیب بیرون میان
حسين
۱۱ خرداد ۱۳۹۴درود برشما
بهزاد جان من تا حالا سه نوع ارزش گذاری رو دیدم:
1) ارزش گذاری بر اساس قدرت برند و یا همون قدرت مارکِ شرکت که توش فک کنم هنوزم فراری اول باشه. معنیش هم مقدار پولیه که خریدار حاضره برای داشتن یک مارک پرداخت کنه
2) ارزش گذاری بر اساس در آمد که تویوتا و فولکس واگن و دایملر و جنرال موتورز رتبه های اول تا چهارم هستن (ترتیبشون دقیق یادم نیست)
3) ارزش گذاری بر اساس (اگه اشتباه نکنم) ارزش سهام که برنامه های آینده شرکت و قدرت برند هم درش تاثیر دارن و لیستش توی این پست آورده شده
یک نکته هم اینکه این گزارش به طور کامل ترجمه نشده، من لینک منبعشو میذارم لطفا ببینیدش
حسین
۱۱ خرداد ۱۳۹۴http://www.bmwblog.com/2015/05/28/2015-brandz-top-100-toyota-and-bmw-are-the-most-valuable-car-brands/
به جدول اول اگه دقت کنید میبینید که “تاثیر اسم شرکت (برند) بر درآمد شرکت” برای ب ام و و بنز و تویوتا و هوندا و آئودی و لندروور، به یک اندازه هستش. این میتونه ثابت کنه که فقط آلمانیها نیستن که پول اسمشون رو میخورن بلکه همونطور که قبلا هم گفته بودم، گرفتن پول اسم یک امر عادی به حساب میاد و ژاپنی ها هم این کار رو انجام میدن. در واقع هر شرکتی با توجه به ارزشش میتونه قیمت گذاری روی محصولاتش رو انجام بده و این یک امر غیر عادی و یک امتیاز منفی نیست. اسم خوب الکی که بدست نمیاد. بنا بر این هر شرکتی که اسم خوبی داشته باشه این اختیار رو داره که قیمت بالاتری روی محصولاتش بذاره و این میتونه باعث ایجاد سود بیشتر برای اون شرکت بشه و پیشرفتش رو تسریع کنه. فرقی هم نمیکنه که آلمانی باشه یا ژاپنی
بهزاد
۱۲ خرداد ۱۳۹۴درود حسین جان.
درست میفرمایید و تاثیر نام برند یا بهتر بگیم وجهه در قیمت گذاری ها و فروش کالای ساخته شده بسیار زیاده و اگر نیک بنگریم همگی اینها در سایه تلاششون بدست اومده و اگر امروز لوکس سازان آلمانی به همراه تویوتا و نیسان و هوندا و… میتونند حاشیه سود خوبی در تجارتشون بدست بیارند و نگران قیمت گذاری رقبا نباشند از سایه دیدگاه و برنامه ریزی بلند مدتشون بدست اومده و تلاش مضاعفی که برای نگه داشتن اون میکنند تا قادر باشند در بازارها رهبری کنند.
البته در کنار اینها شرکت های آمریکایی مثل فورد هم توانسته اند با استراتژی مناسب به ثبات خوبی برسند و این حکم اقتصاد هست که همگان نمیتونند در بازار موفق باشند و جبر روزگار ضعیف هارو حذف میکنه.
ساسان.م
۱۱ خرداد ۱۳۹۴جالبه فورد بالاتر از جی ام قرار گرفته
شایان
۱۱ خرداد ۱۳۹۴باید پورشه هم در این لیست میبود در صورتی که پارسال بود هفتم یا هشتم بود لکسوس نباید میبود در این لیست آخه لکسوس چی داره پورشه باید میبود
شایان
۱۱ خرداد ۱۳۹۴مرسی دیس لایک خودمم به خودم دیس لایک دادم از ابهت دیس لایک ها نخواستم خراب بشه چهره دیس لایک ها
David
۱۱ خرداد ۱۳۹۴موسسه های تحقیقاتی اطلاعات بیشتری دارن یا شما ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
احمدرضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ایول ب ام و مثل همیشه عالی
من یه پرندم .....
۱۱ خرداد ۱۳۹۴تویوتا GT 86 / سایِن FR-S / سوبارو BRZ
چرا اینا شبیه همند
واقعا برام سوال شده
ممنون میشم جواب بدین
K.MAK.MISEL
۱۱ خرداد ۱۳۹۴چونکه طراح پلت فرم اینارو به سه شرکت سایکون-تویوتا و سوبارو فروخت
datsun
۱۱ خرداد ۱۳۹۴شباهت این خودروها به این علته که تویوتا و سوبارو با همکاری هم دیگه این ماشین رو تولید کردن، سایون هم زیر مجموعه تویوتاست این ماشین رو تو ایالات متحده و کانادا با نام و برند خودش عرضه میکنه
maysam..laferrari
۱۱ خرداد ۱۳۹۴تو یه آمار دیگه که تو پدال منتشر شده بود volkswagen پر درامدترین خودروساز دنیا بود قطعا این آمار بحثش جداست و ربطی به اون نداره ولی به نظر من اون آمار خیلی مهمتر از اینه
K.MAK.MISEL
۱۱ خرداد ۱۳۹۴اولین اینکه فولکس پر در امد ترین هست ولی امار فروش هنوز دست تویوتا است.
دوما الان دقیقا چه ربطی داشت؟
سوما اون امار سر جاش این هم سرجاش.تویوتا خوبه ماشیناش ارزونه برای همین پر در امد نیست ولی فولکس هم پشت سر تویوتاست داره چراغ میده توی امار فروش.در ضمن اینکه فولکس پردرامد ترین شده برای اینه که ماشیناش به نسبت تویوتا گرون تره،اگر قیمت ماشینای تویوتا اندازه فولکس بود خوب حتما تویوتا با امار فروش بیشتر در صدر بود.
در ضمن فولکس با اون زیر مجموعه هاش انتظار دارید که پر در امد ترین نباشه؟
maysam..laferrari
۱۱ خرداد ۱۳۹۴میشه دیگه زیر کامنتام اسکی نری؟؟
maysam..laferrari
۱۱ خرداد ۱۳۹۴البته اگه ناراحت نمیشی
simorq
۱۳ خرداد ۱۳۹۴ادم یکم انتقاد پذیر باشه بد نیست
milad
۱۱ خرداد ۱۳۹۴پس برند سایپا تیبا کو?
شایان
۱۱ خرداد ۱۳۹۴هیوندای و کیا پس کجان کره ای هایه ادعا کجا میبینم که کلا نیستن بازم میگم پورشه باید در این لیست میبود نه لکسوس گرچه در این ده تا کم ارزش ترینش لکسوسه لندرورم خوب پیشرفت کرده یادمه پارسال نبود(البته در ده تا فکر کنم یازدهم بود) البته باید در آخر سال دید که من مطمئنم پورشه به این لیست اضافه میشه
David
۱۱ خرداد ۱۳۹۴تو چی از ماشین میدونی که میای نظر میدی ؟
شایان
۱۲ خرداد ۱۳۹۴جان تو هیچی ولی فقط اینو میدونم پورشه کجا لکسوس و هوندا کجا
hamid reza
۱۱ خرداد ۱۳۹۴شایان جان لکسس اگر سال قبل توی این جدول نبود ولی سال قبلش در جایگاه نهم و بالاتر از ائودی قرار گرفته بود. همه در حال تلاش برای بهتر شدن هستن
Fsport
۱۱ خرداد ۱۳۹۴باز هم تویوتا با ارزشترین برند دنیا شد…
حالا هی بیاین بگین فراخوان هی ایراد بگیرین…بجای این حرف های بچه گانه سعی کنید به افتخارات تویوتا برسید…
مسعود
۱۱ خرداد ۱۳۹۴من اصلا سر در نمیارم که اینا چجوری انتخابشون میکنن
ولی قک کنم فولکس واگن باید جای هوندا باشه
احمد باقری
۱۱ خرداد ۱۳۹۴چه خودروسازهای بزرگی هستند.
samurai
۱۱ خرداد ۱۳۹۴بعضی نظراتو ادم میخونه به عقل بعضیا شک میکنه هنوز بعضیا نمیدونن لکسس مال تویوتاست یا لکسس بهترین لوکس سازه جهانه فقط یه چیزی شنیدن میان نظر میدن
الان کسی بخواد بره بیابون یا کوه یا جنگل یا میخواد بره جنگ چه مدلی سوار میشه تویوتا
الان کسی بخواد تو شهررانندگی کنه مصرف بنزینش کم باشه چی میخره تویوتا
الان کسی میخواد ماشین لوکس بخره چی میخره لکسوس
و …………………………………………………………………………………
K.MAK.MISEL
۱۱ خرداد ۱۳۹۴اصلا تو از ماشین چی میدونی؟
محض اطلاع لوکس ترین برند جهان بنز شناخته شد در سال2014.
لکسوس اووووووووو تا بخواد به بنز و بی ام دبلیو برسه.
اره مصرف بنزین کم…جوک میگی؟فک کن با توروندا یه هایلوکس بری تو شهر…فک کنم 1 باک بزنی سر 2ساعت بنزین تموم کنی
همون تویوتا به درد داعش میخوره…والا…
maysam..laferrari
۱۱ خرداد ۱۳۹۴مک میسل جان میشه دیگه جوک نگی؟؟ تویوتا بدرد داعش میخوره؟!! ولش کن بیخیال با تو نمیشه بحث کرد قبلا ثابت کردی چقدر بی منطقی
samurai
۱۱ خرداد ۱۳۹۴پروفسور اون هایلوکس مال همون بیابونو جنگلو جنگه
ماشین شهری تویوتا میرای یا پریوس یا کمری یا کرولا …..
بنز و بی ام و عددی نیستن در مقابل لکسوس اینفینیتی اکورا
بماند لوکسای بریتانیایی که المانیا تو کف اسمشونن مثل رولزرویس مک لارن جگوار استون مارتین بنتلی لوتوس لندرور اینا لوکسن
hamid reza
۱۱ خرداد ۱۳۹۴اونی که شما میگی اسمش توندرا هست مک میسل عزیز :|
simorq
۱۳ خرداد ۱۳۹۴اره خوب اگه زاپنیا مثل المانها از موتور ماشیناشون اینقدر قدرت بیرون میکشیدن مصرف سوخت ماشیناشون دو برابر المانیا بود
علی
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ارزش ها رو نگا میکنی کف میکنی.بودجه ایران چقده؟این مقدار میشه؟lol
حمید
۱۱ خرداد ۱۳۹۴سلام دوستان
معیار رتبه بندی ها صرفا بر اساس مقدار فروش و املاک و مستلقات یک شرکت نیست فقط
بر اساس اطلاعات علمی و اطلاعات منطقی و … است
مثلا شرکتی مثل اپل شما میتونی تمامی وسایل شرکت اپل رو با نهایتا 15000 دلار خرید
ولی شرکت اپل بیشتر دارایی دارایی های علمی هست
T/O-REZA
۱۱ خرداد ۱۳۹۴جالبه که کره ایها تو ماشین از ژاپنیها عقبتره ولی شرکت سامسونج از تمام شرکتهای خودرو و الکترونی های ژاپنی غنی تره و حتی در فروش گوشی تو دنیا حرف اول میزنه
ارمان
۱۲ خرداد ۱۳۹۴همینجا از این تریبون استفاده میکنم و از شرکت ایرتویا شرکت کاملا غیر رسمی تویوتا در ایران :)) که سر هر ماشینی بیشتر از کمپانی سود میکنه تبریک بگم , خسته نباشی دلاور
MjM
۱۲ خرداد ۱۳۹۴پرچم سامورایی ها همیشه بالاست
وایول به بی ام و…عشق
رهگذر
۱۲ خرداد ۱۳۹۴http://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2012/09/11-1994-Lexus-SC400-Down-On-The-Junkyard-picture-courtesy-of-Murilee-Martin.jpg
AHMADREZA
۴ تیر ۱۳۹۴ب ام و سر تره
meysam
۱۴ تیر ۱۳۹۴په کو ایران فرقون؟؟!!!!فکر میکردم با این مافیایی که دارن اول دوم باشن درکنار سایپا همیشه عزیز!!!
ماشین دوست
۱۶ تیر ۱۳۹۴آدم لذت میبره میبینه دامنه اطلاعات شما اینقدر بالاس.و با صداقت نظرتونو میگید.من با هر جمعی که تخصصی با هم مبحث مفید میکنن حال میکنم.ایران هنوز میتونه به امثال شما امیدوار باشه.