تویوتا، مدل جدید تاکوما را برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار وانتهای اندازه متوسط در رقابت با شورولت کلرادو و GMC کانیون، در نمایشگاه دیترویت رونمایی خواهد کرد.
در اولین پیشنمایش از این خودرو، نسخه ۴×۴ تاکوما با ساختار بدنه دوکابین، معرفی شده است. این اولین تغییر عمده در این خودرو بعد از ۱۰ سال محسوب میشود. طراحی ظاهری تاکومای جدید بیش از هر چیز وامدار مدل بزرگتر توندرا است. تمامی قسمتهای این خودرو بهطور کامل بازطراحی شدهاند. چراغهای باریکتر و جلوپنجره بزرگتر و خشنتر، گلگیرهای برجسته و عضلانی در کنار ارتفاع زیاد خودرو که قابلیتهای آفرود و خارج از جاده خوبی بدان میبخشد، در همان نگاه نخست جلب توجه میکنند. جزئیات خاصی بهجز تصاویر این خودرو، توسط تویوتا اعلام نشدهاند. با این وجود احتمالاً موتور شش سیلندر (۲۳۶ اسب بخاری) و سیستم انتقال نیروی این خودرو نیز بهروزرسانی خواهند شد. سیستم تعلیق ارتقا یافته، باعث بهبود سطح رانندگی میشود. تجهیزات استاندارد پیشرفته رفاهی و ایمنی نیز در این خودرو مدنظر قرار گرفتهاند.۶۳ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
mahdi
۱۸ دی ۱۳۹۳همیشه یه قدم عقبن از وانتهای آمریکایی اما تلاش وانگیزه بالاشون ستودنیست
خاوری
۱۸ دی ۱۳۹۳تویوتا تو وانت بارهای سنگین چیزی از فورد و دوج و شورلت کم نداره و بسیار پرفروشه اما خب در آمریکا مردم آمریکا به برندای ملی خودش علاقه بیشتری دارن..من شخصا بین تاکوما و فورد اف 150 موندم! :-)
فرامرز
۱۸ دی ۱۳۹۳اتفاقاْ تو آمریکا خودروهای ژاپنی خیلی بیشتر فروش میرن (که اغلبشون سدان یا کراس اور هستن)! باید اذعان کرد که هنوز مونده تا این به تراک های آمریکایی برسه.
قاقالی
۱۸ دی ۱۳۹۳فروش بالای محصولات تویوتا وهیوندای درامریکا به دلیل حمایتهای سیاستمدارهای آمریکاییه ولاغیر،چون در امریکا محصولات ژاپنی وکره ای درست مثل محصولات داخلی خود امریکا حمایت میشن در صورتیکه محصولات اروپایی به عنوان رقیب تلقی میشن.
بهزاد
۱۸ دی ۱۳۹۳هر چقدر رو به جلو میریم مطالب تازه ای میشنویم!
یک مثال بزنید که این حمایت به چه شکلی صورت میگیره؟
مثلا کشورهایی برای حمایت از تولیدات ملی مبلغی از قیمت رو به مشتری پرداخت میکنند که در اروپا شاهدش هستیم و از این دست اقدامات رو دولت آمریکا چگونه برای شرقی ها انجام میدهند؟
فکر نکنم یادتون باشه که در دهه های 70 و80 میلادی چطور در چهار راههای معروف آمریکا یا در برخی مناطق اروپا برخی مردم برای اعتراض و حمایت از صنایع ملی خودروهای ژاپنی رو با چکش و پتک خرد میکردند یا آتش میزدند و فکر نکنید این موفقیت ها با باج دادن به دولت ها یا کم فروشی حاصل شده و در این راه زحمات فراوانی کشیده شده که با چند جمله پوچ و فاقد ارزش اقتصادی و سیاسی نمیشه این موفقیت هارو بی ارزش جلوه داد.
قاقالی
۱۸ دی ۱۳۹۳به شکل تبلیغات ، بازیها،فیلمهای سینمایی،مستندهاو…
مثلا تومجموعه فیلمهای سریع وآتشین یکی ازفیلمها مختص ژاپن بود بانام سریع و آتشین : توکیو
زیگما
۱۸ دی ۱۳۹۳این موضوع کاملا کذب است و هیچ فرقی بین شرکت های خارجی برای فعالیت در بازار امریکا قائل نیستند
و جهت یادآوری باید بگم امریکا بعد از سنگاپور رقابتی ترین کشور دنیاست و امکان نداره با فرق قائل شدن بین شرکت ها بشه به این مقدار از رقابت در یک کشور رسید
ضمن اینکه اگر کوچک ترین تبعیضی بین شرکت های خارجی قائل بشه یک کشور، این موضوع از طریق دادگاه های بین المللی و سازمان های بین المللی قابل پیگیری هست
مثلا زمانی که اتحادیه اروپا مالیات بیش از حد و اندازه بر فولاد چینی وضع کرد(بیش از دامپینگ چینی ها) چینی ها تونستن از طریق قانونی مالیات رو کمش کنن
پس همین جوری الکی نیست این چیزا که بگیم از شرکت های یک کشور حمایت بیشتری صورت میگیره
اون هم کشوری های مثل آلمان و امریکا و ژاپن و کره که متحد های درجه یک هم هستن
amir
۱۸ دی ۱۳۹۳با این ابهت تازه تراک متوسط حساب میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نوید (6*6)
۱۹ دی ۱۳۹۳امیر جان کاری به ابهت نداره
این رده بندی از لحاظ سایزه
تندرا فول سایزه
علیرضا 21
۱۸ دی ۱۳۹۳خیلی خیلی ببخشید بچه ها،
با حدود 180 تا 200 میلیون چه ماشینی تو بازار خوب هستش،
نظر من به آریون هست دوستان اگه تجربه ای دارن لطف کنید در اختیار من هم قرار بدید.
مرسی
farzam
۱۸ دی ۱۳۹۳اگه دنبال لاکچری هستی رنو سافران
اگه دنبال شاسی بلند سایز متوسطی راو ۴ و سانتافه و کولیوس
با این پول میتونی ایکس وان مدل پایه هم بگیری ولی اصن نمی ارزه چون حتی کولرش دستیه ولی بی ام وست
تویوتا اورین رو هم که خودت گفتی ولی لگاسی هم هست
ولی اینی دوتارو بچسب اگه ۲ نفر جا برات بسه جی تی ۸۶
و از همه اینایی که گفتم به نظر من سی تی ۲۰۰ اچ از همه باحالتره
اگه جا زیاد برات مهم نیست ۱۰۰٪ لکسوس رو بگیر همه اینارو از همه نظر میخوره
نوید (6*6)
۱۸ دی ۱۳۹۳ایول فرزام جان
همه رو خوب اومدی
آخری رو عالی اومدی
خیلی هم کوچیک نیست
تو هاچ بک ها متوسط رو به بزرگ حساب میشه
amin
۱۸ دی ۱۳۹۳سلام داداش :)
به نظر من اکه برات سدان بودنش مهم نیست برو سراغ لکسس…آپشن های عالی موتور هیبریدی…و فیس بسیار زیبا…این مدلش یکی از خوشگلترین ماشین هایی که دیدم هاچ بک نیست تو عکسا اینجور نشون میده لیفت بک این مدل اینم لینک فروش اینترنتیش http://www.bama.ir/car/lexus/ct200h
اگه سدان میخوای به هندا آکورد هم فکر کن ماشین بسیار عالی دو مانیتور همه چیز تمام
http://www.bama.ir/car/honda/accord/iran/new=0;
هادی
۱۸ دی ۱۳۹۳اگه میخای حال کنی یه bmw 328 البته یه 40 50 تا باید بزاری رو پولت ولی می ارزه
اگه میخای کم خرج باشی استه بری استه بیای سانتافه
نوید (6*6)
۱۸ دی ۱۳۹۳نه دوست عزیز
اگه میخواد حال کنه و هم کم خرج باشه و حتی پول بنزین هم نمیخواد بده باید بره سراغ لکسوس CT200h بعدشم سانتافه
از راو4 پر خرج تر و بی کیفیت تره
مهران72
۱۸ دی ۱۳۹۳سلام
به نظر من هوندا چه آکورد و چه سیویک هم خیلی خوبن
البته در مورد قیمت الان آکورد نمی دونم تو این رنج هست یا نه
علیرضا 21
۱۸ دی ۱۳۹۳ممنون از دوستان بابت راهنمایی،
راستش ماشین برای خانواده هست پس یکم جادار تر باشه بهتره،
دل خوشی نسبت به کره ای ندارم و چون ماشین فعلی ژاپنی هست کوچ کردن به ماشین کره ای فاجعه اس فک کنم…!
راجع به راو4 اون 170 اسبی که داره اگه ماشین 5 نفر کاملو داشته باشه فکر می کنید چقدر قدرت دراختیار راننده قرار می ده؟
در مورد آکورد بنظر من زیادی از حد (به نسبت کلاسش ) گرونه و اون باید با کمری مقایسه چه نه با اریون!!!!!
راستش لکسس هم بهترین مدلی که با این رنج میشه خرید ES350 مدل 2008 هست که متاسفانه اون ها خرج زیاد دارن، حتی یکی از دوستان واسه باتری ریموتش مجبور شد از دبی سفارش بگیره….
اگه اطلاعاتی دارین لطف کنید بگید تا اگه اشتباهی دارم اصلاح شه و بهترین اصمیمو بگیرم.
ممنون
نوید (6*6)
۱۸ دی ۱۳۹۳علیرضا جان
شما اول مشخص کن که چه سبکی می پسندی ویا سبکش مهم نیست کیفیت و … برات مهم تره
و مشخص کن برای چه کاری میخوای
چون تو این رنج ماشین زیاده
ولی از هر سبکی به نظر من اینا بهترینن
اول از همه CT200h
آریون
راو4 بعضی هم میگن پرادو دست دوم چون پرادو یه چیز دیگست ولی من از دست دو خوشم نمیاد
جی تی 86
اگه با قیمت کمتر هم خواستی باید بری سراغ کرولا و …
ولی باید. ببینی مصرفت بیشتر شهریه و یا …
اگه بیشتر مصرف شهری داری و هر از گاهی هم از شهر بیرون میزنید ولی وسایل زیاد با خود نمی برید باز هم میگم CT200h از همه از هر لحاظی بالاتره
از لحاظ کیفیت بالاترین کیفیت رو داره چه تو این رنج و چه بین ماشین های هیبرید معمولی
علیرضا 21
۱۸ دی ۱۳۹۳والا برای من کیفیت حرف اولو میزنه که تو این زمینه تویوتا حرف اولو میزنه.
مصرف هم بیشتر بین شهریه.
یه ماشین جون دار هم باشه خیلی عالیه بنظرم
پرادو دست دو هم که کمتر از 250 نمی دن …
mehdi
۱۸ دی ۱۳۹۳فقط سانتافه 2014 نگیر جون بدرد نمیخوره با 200 گرنجور 2013 تمیز پیدا کنی می ارزه
نوید (6*6)
۱۸ دی ۱۳۹۳چرا میدن البته الان خیلی از قیمت پرادو دست دو خبر ندارم ولی فکر کنم دو درش گیر بیاد که احتمالا به درد شما نمیخوره آخه یکی از دوستام رفته بود راو4 بخره قبلش یه مشورت کرده بود بهش گفته بودن پرادو یه چیز دیگست
خب ولی اون موقع پرادو ارزون تر بود
ولی اگه شما کیفیت و جون برات مهمه همون CT200 درسته هیبریده ولی خیلی جون داره
این به نظر من بهترین گزینست
البته باز هم سلیقه خود شما خیلی مهمه ولی اگه یه تحقیق در موردش بکنی می بینی خیلی عالیه
حتی یه مطلب تو همین پدال مال تقریبا شیش ماه پیش بود که هی بچه ها در موردش حرف میزنن و میگن لکسوس اول و تویوتا دوم و بنز هم 24 ام شد این CT200h هم تو هم رده های خودش با اختلاف به عنوان با کیفیت ترین شناخته شد و خیلی به رتبه ی لکسوس کمک کرد
نوید (6*6)
۱۸ دی ۱۳۹۳بچه ها دوستمون گفتن برام کیفیت و جون دار بودن مهمه نه امکانات ظاهری
بعدشم وقتی که گزینه های تویوتا و لکسوس روی میزه
چرا میرید سراغ هیوندای و …
راستی دوست عزیز اگه بتونی نیسان جوک هم گیر بیاری بد نیست ولی چن تا مشکل داره که هم امکاناتش کمه و هم گیر اوردنش سخته و بعضی هم از. قیافش خوششون نمیاد ولی خب خیلی با کیفیت والبته خیلی خیلی پر جونه و از اینا هم ارزون تره ولی گیر اوردنش خیلی سخته
اگه تو شهر های بزرگ و مخصوصا تهران هم زندگی میکنید ماشین بزرگ خیلی به درد شهر نمیخوره و همن گزینه ی اصلی از همه بهتره
راستی آلفا جولیتا هم هست
hamid reza
۱۸ دی ۱۳۹۳خوب شما ک کیفیت برات مهمه و ماشین خانوادگی هم میخوای معلوم هم هس طرفدار ماشینایی با موتور ارام و نسبتا ضعیف نیستی. با این اوصاف همون اریون که خودتون گفتین بهتر هس.
جاداره
با کیفیته
موتور خیلی قوی داره با لکسس es350 موتورش یکی هس.
نوید (6*6)
۱۸ دی ۱۳۹۳آره همون آریون خیلی خوبه
ولی این لکسوس هم کوچیک نیست
هر چی بگین من بازم میگم CT200h چون تجربشو دارم
ولی کلا از تویوتا و لکسس بیرون نرو تو این رنج
آریون جدید هم از es قدیمی بهتره
شرایطش
نوید (6*6)
۱۸ دی ۱۳۹۳پایین درش که نوشته هیبرید آدمو دیونه میکنه
اون کادری که توش نوشته هیبرید از پایین در عقب هست و با یه خم خیلی قشنگ باریک شده و تا آخر در جلو ادامه داره
راحت جواب 5 نفرو میده
داخلش خیلی جاداره
علیرضا 21
۱۸ دی ۱۳۹۳ممنون.
والا منم فکرم به آریونه
Ct یکم کوچیکه فک نکنم بدرد مسافرت بخوره
ولی نظرتون راجع به کمری هیبرید چیه؟ 2015 نیوفیس آمریکا جدیدا ثبت نام می کنن
نوید (6*6)
۱۸ دی ۱۳۹۳والا فکر نمیکنم کمری هیبرید حالا حالا ها تو ایران بیاد
بعدشم نسخه ی آمریکایی با آسیایی فرق میکنه
Cifex
۱۹ دی ۱۳۹۳اگر خرید یک ماشین سدان رو داری و اگر یک اریون خوب گیرت اومد لحظه ای در خریدش شک نکن
من یک ۲۰۱۳ رو تیر ماه پارسال خریدم واقعا ماشین قابل تاملی هست
البته اینو نمیگم که چون من دارم خوبه من قبل از اریون هم ماکسیما و ازرا ۲۰۰۸ صفر و سری ۳ قدیمی دسته دو داشتم
سوال بود در خدمتم
علی آقا
۱۸ دی ۱۳۹۳برو یه کمری فول 2015بگیر بقیه ش رو هم بزار جیبت. ماشین دست 2 خریدن تجربه میخواد.یه آریون میندازن خدا میدونه چه حرکاتی که باهاش نکردن
رسول
۱۸ دی ۱۳۹۳اون که صددرصد
rasoul
۱۸ دی ۱۳۹۳واقعا قشنگه
خیلی قدرتمند به نظر میاد
علاوه بر این یه تویوتاست
سیاوش
۱۸ دی ۱۳۹۳من خودم عاشق ژاپنی ام ولی خدایی تو این کلاس ماشینهای آمریکایی رو حتی نباید مقایسه کرد.
تکرار می کنم مقایسش هم غلطه…..
نوید (6*6)
۱۸ دی ۱۳۹۳چرا باید مقایسه کرد ولی نه یه وانت ژاپنی متوسط با یه وانت آمریکایی فول سایز
اکثر این امریکایی ها رقیب تندرا هستند نه تاکوما
زیگما
۱۸ دی ۱۳۹۳شورلت کلرادو و جی ام سی کانیون رقبای این هستن
با یه مقایسه کوتاه مشخص میشه کلرادو و کانیون بسیار بسیار جلوتر از تاکوما هستن
و اصلا برای همین تاکوما فیس لیفت شد تا بتونه بخشی از این فاصله رو کم کنه
در فضای داخلی تاکوما هنوز هم سیستم تهویه به سبک 405 دیده میشه!
حتی در بالاترین مدلش هم تهویه اتوماتیک وجود نداره!
در هر حال ماشین بسیار پرفروشیه تاکوما ولی با این اوصاف و رقبا شرایط سختی در پیش داره
محمد
۱۸ دی ۱۳۹۳شبیه فوردنشده؟
4MATIC
۱۸ دی ۱۳۹۳شبیه ماشینای امریکایی شده
4MATIC
۱۸ دی ۱۳۹۳مشخصات فنیش روکه نزده
نوید (6*6)
۱۹ دی ۱۳۹۳دوست عزیز شما که به تعداد کامنت های من گیر میدی
هر جا کمنت میزاری دو سه تایه همش هم نیم خطی
سجاد
۱۸ دی ۱۳۹۳وانت ها همشون تقریبا یه شکل اند ( البته به جز نیسان خودمون که طراحی ش مال الان نیست ؛ مال قرن 25ـه !!!)
ولی می خوام حتما یه دونه ازینا برای MAFIA بخرم !.. آخه خیلی وانت دوست داره /// فقط بهش نگید میخوام سورپرایز بشه !!!
( چاکر آقا مافیا ) :-D :-D :-D
E 36
۱۸ دی ۱۳۹۳بر خلاف توندرا خیلی معمولیه ابهت هم نداره
پوری پوریا!
۱۸ دی ۱۳۹۳باید دید که این وانت چی کار میکنه!!
احسان 1
۱۸ دی ۱۳۹۳پدالی عزیزم اینا رو میزاری بگو ایران میاد یا فقط مال بازار اونوریاس
نه الان دوباره رفتم بالا نگاه کردم خودم جواب خودمو میدم نه نمیاد احسان
از بغل شکل وانتا GMC یه ولی خوبه هرچی نباشه تویوتایه شوخی که نیست ما میبینیم حال میکنیم دیگه کاره دیگم از دستمون برنمیاد
نوید (6*6)
۱۸ دی ۱۳۹۳پوریا جان چیکار بکنه خوبه؟
شوخی کردم
تو آسیا خوب فروش داره ولی تو آمریکا نه چون خودشون خیلی وانت دارن و الویت برای خرید با تولید ملیه
مرتضی
۱۸ دی ۱۳۹۳باز هم تقلید!! این یه ماشین آمریکائیه ارمش عوض شده تویوتا از همین راه نون میخوره!!
نوید (6*6)
۱۸ دی ۱۳۹۳همینه که شده بزرگ ترین نون خور دنیا
آخه دوست عزیز …
محمد ، فقط ژاپن
۱۸ دی ۱۳۹۳بیشترین سود رو تو شرکت ها فولوکس واگن داره دوست عزیز
نوید (6*6)
۱۸ دی ۱۳۹۳میدونم میخواستم
به دوستمون بگم که اگه همه ی ماشیناش کپی بود نمی شد پرفروش ترین خودرو ساز دنیا
منظورم از بزرگ ترین نون خور بیشترین سود برنده نبود
بیشترین فروش و ارزشمند ترین بود
امین
۱۸ دی ۱۳۹۳جلو آمریکایی، عقب آسیایی
با اینکه قبولش دارم، ولی حداقل تو آمریکا زیاد نباید امیدوار باشه !
farzad
۱۸ دی ۱۳۹۳دوسش دارم ولی به پایgmcو فرد نمیرسه
شلبى
۱۸ دی ۱۳۹۳ماشین خوبیه ولى خب وانت هاى امریکایى یه چیز دیگن
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۸ دی ۱۳۹۳بسیار عالی شده.تویوتا واقعاً وانت های محشری تولید میکنه!
ولی با این حال من شوی کلرادو و سیلورادو و رام و F-150 و جمس سیرا و…از این دست ماشین های آمریکایی رو خیلی بیشتر دوست دارم.برای ما که تو مملکتمون فقط وانت کارا و نیسان آبی میبینیم یه همچین خودرویی واقعاً ارزش داره.
جلوپنجرش منو یکم یاد تویوتا 4Runner میندازه.
نوید (6*6)
۱۸ دی ۱۳۹۳آره جلو پنجرش همونه مخصوصا تاکوما 2014_15 ولی شما یه سر به سایت تویوتا بزن و برو فیلمها و عکس های تویوتا تندرا رو نگاه کن و حتی همین تاکوما بعد متوجه میشی که تویوتا و ژاپن هم خیلی حرف برای گفتن تو این زمینه دارند
بعدشم F-150 و … با تندرا مقایسه میشن نه این
البته من F-150رو قبول دارم خیلی شاخه و تو همه ی وانت های آمریکایی از همه سره و خب از همه ی وانت های دنیا ولی تندرا خیلی بهش نزدیکه
احسان(احسان سابق)
۱۸ دی ۱۳۹۳کلا وانت دوست دارم اما وانت با برند امریکا مثل ماشین لوکس با برند المانه.شاید تاکوما چیزی از کولورادو و کانیون کم نداشته باشه(شاید هم داشته باشه).اینجا تو خوزستان یه سیلورادو 2014 دیدم.حس فوق العاده ای داره.مطمئن نیستم تویوتا توندرا همچین حسی رو داشته باشه
زیگما
۱۸ دی ۱۳۹۳جالبه بدونید
در کالیفرنیا ظاهر تندرا طراحی شده
در میشیگان مهندسیش صورت گرفته
و در تگزاس ساخته میشه!
و در سایت تویوتا نوشته شده:
“.Made with pride in the U.S”
REZA BANIASADI
۱۸ دی ۱۳۹۳TUNDRA و همین ماشین چند سالی هست میخوان تراک های امرکایی رو شکست بدن و در امریکا محبوب بشن
تندرا کم کم در امریکا داره محبوب میشه ولی تاکوما اینطور نیست
به نظر من ورودی هوای این ماشین مثل تندرا باید بزرگ تر از این باشه چون امریکایی ها از این نوع طراحی ها خوششون میاد و از روی تراک های خودشون مثل RAM میشه این موضوع رو فهمید
زیگما
۱۸ دی ۱۳۹۳البته رشد فروش رم و سیلورادو و سیرا بسیار بیشتر از تندرا هست!
اینم که امسال اف 150 فروشش مقداری کم شد چون کارخونه هاش برای ساخت نسل جدیدش و به روز رسانی، تولید رو برای مدتی متوقف کردند.
سامان از تبریز
۱۸ دی ۱۳۹۳اینو نه ولی یه بار تندرا رو از نزدیک دیدم
قد من 191 هستش ولی بخدا کنار ماشین اصلا دیده نمیشدم
نوید (6*6)
۱۸ دی ۱۳۹۳تندرا از این بزرگ تره
چقدر شما بلند هستید
شوخی کردم به دل نگیرید
h112
۱۸ دی ۱۳۹۳وانت فقط 4*4 خوبه….پدال …عکس از داخل خودرو نذاشتی…..و همین طور از موتورش…
نوید
۲۱ دی ۱۳۹۳اون که صد در صد
ولی کلا ماشین 4*4 خوبه
علی آقا
۱۸ دی ۱۳۹۳اقا شایعه شده واردات بالای 2500 سی سی دوباره آزاد شده. درسته دوستان؟؟؟؟
4MATIC
۱۹ دی ۱۳۹۳نه فعلا
محمد
۲۱ دی ۱۳۹۳بازم تویوتا ویک محشردیگه…معرکه هست. رقباشم معرکه هست ولی به پای 151ونیسان ابی خودمون نمیرسن!!!