تویوتا سکویا که از سال ۲۰۰۸ با همین شکل و شمایل به بازار عرضه میشود، برای سال ۲۰۱۸ با چهار تریم SR5 ، TRD Sport، Limited ، Platinum روانه میدان شده است. قیمت این خودرو در نسخه پایه از ۴۹,۵۹۵ دلار شروع شده و به بیش از ۶۵,۳۰۵ دلار در نسخه پریمیوم میرسد. نمونه مورد بررسی در این مقاله از نوع پریمیوم بوده و با بهرهمندی از پکیج صوتی Entune، بهای آن معادل ۶۹,۹۴۴ است. برای سال ۲۰۱۸، سکویا از جلوپنجره جدید چهار میلهای، سپر جلو کم ارتفاع تر و چراغهای جدید LED بهرهمند شده است.
رقبای این خودرو به دو دسته تقسیم میشوند: آنهایی که در مسیر زمختی و قدرت بیشتر گام برمیدارند مانند شورولت تاهو و نیسان آرمادا، و آنهایی که به سمت کارایی بیشتر پیش میروند مانند فورد اکسپدیشن.
همانند سایر حریفان، سکویا هم از ساختار کلاسیک بدنه-روی-فریم استفاده میکند و بر روی شاسی مستقل چهارچرخ مینشیند. سکویا یکی از معدود شاسی بلندهایی است که شیشه عقبی آن باز وبسته میشود؛ این کار موجب گردش بهتر هوا در بخش عقب و جای دادن بی دردسر خرده ریزها بر روی وسایل قرار داده شده در قسمت بار میشود. دو نسخه پریمیوم و لیمیتد مجهز به سامانه برقی خواباندن صندلیها ردیف سوم با درجه ۶۰/۴۰ هستند. صندلیهای ردیف دوم نیز با نسبت ۴۰/۲۰/۴۰ به صورت دو و یا سه نفره قابل سفارش هستند.
همچنین سرنشینان ردیف عقب به دو عدد جک ۳.۵ میلیمتری هدفون به همراه نمایشگر سقفی و یک پریز برق ۱۲۰(به ظرفیت حداکثر ۱۰۰وات) دسترسی دارند.
با خوابانیدن صندلیهای ردیف دوم و سوم، حجم فضای قسمت بار تا ۳۴۰۱ لیتر قابل گسترش است. همچنین معادل ۱۸۵۶ لیتر فضا در قسمت پشت صندلیهای ردیف دوم و ۵۳۵ لیتر حجم هم در ورای ردیف سوم وجود دارد.
کابین این خودرو بسیار بزرگ و جادار است و از نظر فضای پا و سر مشکلی برای سرنشینان وجود ندارد اما گاهی اوقات این فضای برزگ میتواند مانع دسترسی آسان به تنظیمات مختلف شود. برخی مواقع نیز تابش آفتاب به صفحه نمایشگر از میزان خوانایی آن میکاهد.
پیشرانه هشت سیلندر وی شکل به حجم ۵.۷ لیتر مانند سالهای گذشته در نقش نیروگاه سکویا ظاهر شده است. توان خروجی این پیشرانه معادل ۳۸۱ اسب بخار و گشتاور حاصل از آن برابر ۵۴۴ نیوتنمتر است. وزن این خودرو معادل ۲۸۴۰ کیلوگرم است و ظرفیت یدککشی این خودرو نیز معادل تقریبی ۳۱۷۰ تا ۳۲۶۰ کیلوگرم است که نسبت به سایر رقبا در پایین جدول قرار میگیرد.
سیستم تعلیق عقب از نوع تنظیمشونده بوده که در نتیجه از بابت میزان بار در قسمت عقب خودرو و یا یدک کشی، برای ارتفاع قسمت عقب خودرو مشکلی به وجود نمیآید. سیستم تعلیق خودرو نیز از طریق یک سوییچ به سه حالت کامفورت، نرمال و اسپرت قابل تنظیم است. هر کدام از این حالتها میزان سفتی تعلیق خودرو را به حد قابل توجهی دستخوش تغییر مینمایند. به طوری که در حالت اسپرت بسیار سفت و در حالت کامفورت کاملا نرم و مناسب گشت و گذار در بزرگراه میشود. در حالت اسپرت و عبور از جادههای پر پیچ و خم کوهستانی، توانایی سکویا در عبور از پیچ حقیقتا ستودنی بود.
سامانه چهارچرخ محرک سکویا از نوع چند حالته است. در حالت فول-تایم، این سیستم برای کلیه مواقع کاربرد خواهد داشت؛ یک وضعیت قفل شونده دیگر هم وجود دارد که حرکت در دنده سنگین را برای عبور از شیب و سطوح لغزنده، تسهیل مینماید. دیفرانسیل قفل شونده مرکزی نیز نیرو پیشرانه را به صورت ۵۰/۵۰ بین چرخهای عقب و جلو تقسیم مینماید. سیستم کنترل کشش ترمز-پایه هم به منظور تحدید میزان غلتش انفرادی هریک از چرخها به کار میرود.
میزان مصرف سوخت این خودرو به ترتیب در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی معادل ۱۸.۱ و ۱۳.۸و ۱۶.۸ لیتر بر صد کیلومتر اعلام شده است. از این بابت رقبای سکویا بسیار بهتر عمل مینمایند و مصرف سوخت کمتری دارند. حجم باک این خودرو ۱۰۰ لیتر بوده که ناکافی به نظر میرسد و گیج بنزین آن چندان دقیق کار نمیکند. دید عقب خودرو نیزدر حد کاملا مناسبی بوده و دوربین عقب از وضوح مناسبی برخوردار است تا نیازی به فرمان دادن دیگران برای دنده عقب رفتن این جانور پیل پیکر نباشد.
فناوری توقف هوشمند، ایربگهای دو مرحلهای، ایربگهای جانبی جاسازی شده در تمام صندلیها، مانیتورینگ نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، هشدار انحراف از مسیر، هشدار پیش از برخورد، کروز کنترل تطبیقپذیر و نوربالای خودکار.
منبع: cars
Mohammad
۱۴ اسفند ۱۳۹۶یه جورایی دارم حس میکنم دست طراحان ماشین هایی مثل شورولت و جی ام سی تو این ماشین دخیل بوده
بعیده چنین طراحی بینقصی از تویوتا اخه اندازه و زبان طراحی اونجور ماشین های امریکایی رو میشه در این ماشین حس کرد
#ali.m#
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ماشین امریکایی پسنده اما به هیچ وجه المان های طراحی اونا رو نداره .
طراحیش مشابه تویوتا توندرا (نسل قبلی)،هایلندر و تاکوما هست .
#ali.m#
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ماشین دوست داشتنی و خوبیه
طراحیش خیلی قدیمیه اما اصلا تکراری و خسته کننده نشده .
داشبوردش هم به نسبت سن و سالش عالیه .
به نظرم نقطه ضعف طراحیش قسمت عقبشه مخصوصا چراغ هاش ک اصلا باهاش ارتباط برقرار نکردم .
با یه ب روز رسانی و همین پیشرانه قدرتمند تبدیل میشه به یه ماشین بی نقص.
سینا
۱۴ اسفند ۱۳۹۶با این که طراحی داشبوردش خیلی قدیمیه ولی باهاش حال کردم
Kamran
۱۴ اسفند ۱۳۹۶کابین و جلو داشبورد ماشین دارن
داد میزنن که ما پلاستیکی ایم 😂
Mohammadreza
۱۵ اسفند ۱۳۹۶داداش بت پیشنهاد میکنم حتما بری بررسی های این ماشین مخصوصا بخشَ طراحی داخلی رو بخونی
قبول دارم یکم قدیمه ولی بیکیفت اصلا
عماد
۱۵ اسفند ۱۳۹۶دقیقا…..تویوتا و بی کیفیتی؟؟؟؟؟؟امکان نداره.
سامان اذری
۱۴ اسفند ۱۳۹۶مطمئنم نسل جدیدش عالی میشه
امیر.عارف
۱۴ اسفند ۱۳۹۶بنظر من با همه چیز بجز مصرف بنزینش میشه کنار اومد
Omid622
۱۴ اسفند ۱۳۹۶لکسوس یه موتور ۸ سیلندر داره با ۴۷۱ اسب بخار چرا اینو نمیزاره روی لندکروزر و لکسوسLx و سکویا
امید
۱۵ اسفند ۱۳۹۶برای خودرو های بزرگ و آفرود گشتاور مهمتر از اسب بخار ….
M3csl
۱۴ اسفند ۱۳۹۶یکی از عاشقانه های تویوتا،،،
صلابت ،،وقار و سخت جانی توش فریاد میزنه،،،
جلوش منو یاد دوج رم میندازه.
امیدوارم تو نسل جدید یه موتور قویتر و کم مصرف تر براش در نظر بگیرند.
زبان طراحی آمریکایی با کیفیت تویوتا،،،
اگه مهندسی موتورشم آلمانی بشه دیگه چه شود…..
مثلث آمریکا،،آلمان،،،ژاپن.
samurai
۱۴ اسفند ۱۳۹۶یا ابر فرز هیولای سه تنی اومد برین کناررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
NAVID۰۰۹۸
۱۴ اسفند ۱۳۹۶حضرت لندکروزر غولیه برای خودش
اینو باید چی بگیم که از لندکروزرم بزرگتره.
یادتون میاد تو فیلم ((فرار از زندان)) رنگ مشکیه ۲۰۰۸ زیر پای برو بچه های مایکل اسکافیلد بود .
همشون سوارش میشدن عملیات معمایی جنایی حل میکردن
datsun
۱۴ اسفند ۱۳۹۶یه دونه گذر موقتش رو دیدم مالکش از کویت آورده بود از لحاظ ابعاد از لندکروز بزرگتره و خیلی گنده تر به چشم میاد
Khan
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ردیف سومش اندازه سرنشین عقب اس کلاس جا پا داره ??
Mohamad
۱۴ اسفند ۱۳۹۶یه لندکروز توش جا میشه
Mohammadreza
۱۵ اسفند ۱۳۹۶این ماشین بهمراه لندکروزر جزء محدود suv های واقعی هستن که هنوز زنده نگه داشته شدن
یه suv واقعی دو ویژگی اصلی داره
ساختار بدنه رو شاسی و استفاده از موتور حجیم که متاسفانه بخاطر جاده های شلوغ و پرترافیک، مالیات و مصرف سوخت تعداد suvهای واقعی سال به سال داره کمتر میشه
دم تویوتا گرم که در زمانه ای که بقیه شرکت ها مثل هیوندا و سوبارو و مزدا و… برای کراس اور های فول سایزشون فقط گزینه 4 سیلندر برای انتخاب باقی مونده(میدونم این خودروها هم سگمنت سکویا و لندکروزر نیستن ولی خب بزرگترین خودروهایی هستن که این شرکت ها تولید میکنن) هنوز داره از موتورهای حجیم 8 سیلندر استفاده میکنه
مبین پورمند
۱۵ اسفند ۱۳۹۶من که عاشقش شدم…
اگه یه روزی پولم به ترک هاوک نرسید یا نتونستم بخرم؛قطعا این ماشین بهترین جایگزینه
(برای بردن دیمونی که خریدم)
#رویا_بی_حاصل
یاس ی
۱۵ اسفند ۱۳۹۶دیشب یک عکس توی تلگرام دیدم سکویای پلاک ملی سفید بود، زیرش کامنت گذاشته بودن آقازاده کی بودی ؟
A.B
۱۵ اسفند ۱۳۹۶باید انجینش یه بررسی بشه و یه توئین توربو بهش اضاف شه قدرت بره بالای 500 اسب که مصرف اون همه بنزین توجیه داشته باشه و قدرت یدک کشیش بیشتر بشه
محمد
۱۶ اسفند ۱۳۹۶نمای بیریختی داره