تویوتا بعد از بروز رسانی هایلوکس در هفته گذشته، به سراغ فورچونر رفته و فیس لیفت و تغییرات خود را برای این ماشین ارائه کرده است. آخرین فیس لیف فورچونر مربوط به سال ۲۰۱۱ بود بنابراین دیگر وقت آن بود که تویوتا برای این خودرو کاری بکند.
در نگاه اول رینگهای ۱۷ اینچی جدید با بازوهای دوتایی به چشم میآیند. طراحی بدنه تغییر خاصی نکرده و تنها رنگ آمیزی آن متنوع شده است. جلوپنجره مشبک سیاه با نوارهای کرومی و چراغهای روزتاب LED از موارد قابل ذکر اند. در عوض در کابینتریم مشکی با ترکیبی از چرم و یک سیستم جدید سرگرمی خود نمایی میکند. فورچونر با موتورهای ۲.۷ لیتری بنزینی یا ۲.۵ لیتری دیزلی ساخته میشود. گیربکسها نیز ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته خودکار خواهند بود که نکته خاصی ندارند. تویوتا فورچونر گرچه پرفروشترین خودروی جهان در کلاس خود است و با وجود قابلیت اطمینان بالا و فضای جادار داخلی برای هفت سرنشین، باید خیلی زود تغییراتی اساسی در چهره و امکانات خود ببینید قبل از اینکه رقبا موقعیت آن را هم به خطر بیاندازند.۳۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
میلاد
۱۲ آبان ۱۳۹۲خیلی شبیه هایلوکسیه که پشتش اتاق گذاشته باشن
مهرانم
۱۶ آبان ۱۳۹۲دقیقاً،شاسی هایلوکس رو برای این ماشین استفاده کردن.
زیگما
۱۲ آبان ۱۳۹۲داشبوردوووووووو
محسن.د
۱۲ آبان ۱۳۹۲فورچونر توخیابون دیدم. حالا نسبت به پرادو و FJ و لندکروز و هایلندر چه جوریه؟ من اطلاعی ندارم.
امین
۱۳ آبان ۱۳۹۲محسن جان این روی پلت فرم و شاسی هایلوکس ساخته که بخاطر ارتفاع زیاد ماشین تا سطح زمین برای افرود میشه گفت عالیه.
این ماشین رو تویوتا فقط برای افرادی که باغ زمین یا کار روزمره شون توی مسیر های خاکی هست ساخته چون ارزون قیمته، موتور قوی داره، کیفیت عالی داره و امکانات قایل قبولی داره.
به نظر من این ماشین نسبت به قیمتی که داره حتی توی ایران خیلی گزیبنه خوبیه برای خرید یک شاسی بلند.
تنها مشکلی داره این داشبوردش هست که به دل نمیشینه.
محسن.د
۱۳ آبان ۱۳۹۲ممنون ولی من بیشتر به دنبال مقایسه بین شاسی بلندهای تویوتا هستم مثلا هایلوکس و توندرا. یا بین: پرادو،لندکروز،FJ،فورچونر، Sequoia،4Runner وRAV4
برام جالبه بدونم چرا تویوتا اینقد مدل های مختلف شاسی بلند میزنه!
امین
۱۳ آبان ۱۳۹۲والا من چندتا مقایسه از شاسی بلند های تویوتا دیدم. واقعا یه شاهکار هایی میبینم که هیچ خودرو سازی نداره.
مثلا پرادو 2013 رو با لندروور دیسکاوری مقایسه کرده بود. اصلا تویوتا پرادو یه هیکل برتره.
.
واقعا تویوتا توی افرود حرف نداره. حرف نداره. حتی خودروسازانی مثل نیسان یا لندروور هم نمیتونه به تکنولوژی افرود تویوتا برسه.
.
پدال اگه یه مقایسه بین شاسی بلند های ژاپنی بذاری ممنون میشیم.
محسن.د
۱۳ آبان ۱۳۹۲امین جان! اینجارو دیگه باهات موافق نیستم! لندروور سلطان آفروده!
امین
۱۳ آبان ۱۳۹۲و محسن جان تویوتا، پرادو و فورچونر رو فقط برای مناطقی که شرایط اب و هوایی بدی دارن از جمله خاورمیانه و روسیه بصورت اختصاصی میسازه. اگر دقت کنین توی اروپا پرادو پیدا نمیشه.
تویوتا پرادو که در واقع همون لندکروز پرادو هست از لحاظ اتاق بدنی کوچیک تر در نتیجه از مصرف سوخت کمتر، استهلاک کمتری برخوردار هست. از لحاظ فنی هم میشه گفت پرادو قدرت بهتری و عملکرد بهتری نسبت به لندکروز داره، که خیلی ها میگن پرادو از لندکروز بهتره.
ولی خوب لندکروز شکوه و عظمت بیشتری داره.
.
بیشتر تویوتا ها از کرولا گرفته تا لندکروز بخاطر کیفیت عالی قطعات عملکرد خوبی توی مسیر های سخت نسبت به کلاسشون نشون میدن.
ما یه زمانی تویوتا کرولا 1992داشتیم، یم بار مجبور شدیم از مسیر شلی رد شیم. اونقدر خوب جواب داد که حتی فکرشو هم نمیکردیم. این کرولا بچه هایلندر هست.
برای همینه که همیشه طرفداری تویوتا می کنم. چون بهترینه
km
۱۲ آبان ۱۳۹۲چراغهای عقبش خیلی شبیه Dodge Durango هست.
LAMBORGHINI DIAM
۱۳ آبان ۱۳۹۲هیچی لند کوروز نمی شه (نظر شخصی)!!!!!!
Kurosh
۱۲ آبان ۱۳۹۲اینو باش باید رفت جنگ، همون حال و هوا رو داره…
جلال
۱۲ آبان ۱۳۹۲سلام
خوشم اومد…
کم کم تویوتا داره یه دستی به سر و روی ماشیناش میکشه
جلال
۱۲ آبان ۱۳۹۲سلام
راستی قیمتشو نگفتن؟
ولی احتمال زیاد همون قیمت مدل فعلیه
sami
۱۲ آبان ۱۳۹۲مثل همیشه عالیه
مجید
۱۲ آبان ۱۳۹۲خدا خیرشون بده خلاصه یه تکونی خوردن
حمید
۱۲ آبان ۱۳۹۲ایر کاندیشن دستی رو ببین وسط داشبود !!! ماشین 2014 ایرکاندیشن دستی !!!
زیگما
۱۳ آبان ۱۳۹۲آشغال ژاپنیه دیگه.کاریش نمیشه کرد.حالا بعضیااا میان ژاپن ژاپن میکنن
اسی 2160
۱۲ آبان ۱۳۹۲پرادو 4 در آفرود یا آنرود یا لندکروز از این فورچونر بهتره
اسی 2160
۱۲ آبان ۱۳۹۲داخل فورچونر مثل هایلوکس میمونه
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۲ آبان ۱۳۹۲درود.
هرچه بگندد نمکش میزنیم ، وااای به روزی که بگندد نمک.
من از چند نفر پرسیدم گفتن اصلا ماشین خاصی نیست.90 % عملکردش شبیه همون هایلوکسه.
حالا دیگه چراغای جلوشم شبیه هایلوکس شده ، انگار اومدن براش کابین گذاشتند.
دقیقا همون کاری که پارس خودرو با نیسان پیکاپ کرد و اسمشو گذاشت (سرانزا).
من که اصلا خوشم نیومد.
((( تنها پرنده ای کوچک که زیر برگ ها نغمه سرایی میکند برای اثبات وجود خدا کافی است )))
مجید
۱۲ آبان ۱۳۹۲بخدا گیرت اوردم . حرف دلمو میزنی
ali
۱۲ آبان ۱۳۹۲هایلوکس دوکابین مسقفه …
zondar
۱۲ آبان ۱۳۹۲دقیقا تو چه کلاسیه این خودرو؟
مجید
۱۲ آبان ۱۳۹۲کلاس پارس خودرو
LAMBORGHINI DIAM
۱۳ آبان ۱۳۹۲کلاس ویران خودرو!!!!!
امین
۱۳ آبان ۱۳۹۲اس یو وی متوسط (7 نفرست)
سام*
۱۵ آبان ۱۳۹۲دقیقا تو کلاس j segment یا suv جمع و جور قرار میگیره این ماشین.
JDM eat sleep
۱۳ آبان ۱۳۹۲پدال جان هیچ اشاره ای به این نکردی که ای ماشین توسط تیونر معتمد تیوتا یعنی TRD مورد بازبینی قرار گرفته.ممنونم پدال برای این خبر خوب
Only Japanese Car
I LOVE JDM
بهزاد
۱۳ آبان ۱۳۹۲این همون هایلوکس هست که فضای بار عقبش تبدیل شده به فضای داخل کابین و چند مورد دیگه و بازار خاص خودشو داره از جمله کشورهای عربی و آفریقایی و آسیای جنوب شرقی تو یک سری از این مناطق نمایندگی بنز وجود نداره یا اگر هم باشه چند صد کیلومتر با محل زندگی خریدار ممکنه فاصله داشته باشه یا بیشتر این مناطق جاده ی استاندارد ندارن تا آئودی و کادیلاک از اونجا رد بشه و مردم این مناطق به داشتن این ماشینها عادت کردن!
محمد
۱۳ آبان ۱۳۹۲عشق به توان 2….
amir.t.
۱۵ آبان ۱۳۹۲تویوتا تو همیشه برنده ی.بهت افتخار میکنم…
polat
۲۹ آذر ۱۳۹۲فقطا پرادو 2014 عشق است هیچ ماشینی به او نمیرسه
Abbas
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳تا دیروز که دبی بودم قیمت این ماشین البته نیمه فول و 4 سیلندر 99900 درهم و فول آن نیز 112000 درهم و قیمت فول 6 سیلندر آن هم 130000 درهم بود و قیمت درهم 870 تومان
احمد
۸ شهریور ۱۳۹۳عاشقشم. سلطان افرده
Farid Davoodi
۸ شهریور ۱۳۹۳درود.من اولین بار هست که می خوام نظرم رو در اینجا بنویسم.رشته تحصیلی من فناوری اطلاعات در مقطع لیسانس بود.به دلیل علاقه به خودرو یکسال در ایران خودرو آموزش مکانیک خودرو دیدم.بعد از آون یکسال نزد یکی از دوستان آموزش مکانیک خودروهای سنگین و هم اکنون هم در بخش نگهداری و تعمیرات BMW مشغول کار هستم.امیدوارم بتونم بی طرف نظر بدم.وقتی فرچونر یکی از دوستان برای سرویس دوره ای دست من رسید در نگاه اول من هم معتقد بودم اتومبیل ساده ای هست و چیز خاصی نداره.ولی بعد از رانندگی و همینطور بازدید از موتور و جعبه دنده سیستم تعلیق و غیره می تونم بگم تویوتا واقعا سنگ تمام گذاشته.چیزی بسیار متفاوت نسبت به پرادو.من تجربه تعمیر جلوبندی پرادو و همینطور جعبه دنده لندکروزر رو داشتم ولی فرچونر برای خراب نشدن ساخته شده.اینکه چرا به لحاظ امکانات ضعف هایی داره چیز عجیبی در تویوتا نیست.اولویت در تویوتا ابتدا در مسایل فنی بعد طراحی و بعد آپشن هست.در غیر این صورت می بایست با افزایش قیمت در این خودروها روبرو باشیم.البته با نظر دوستمون هم موافقم.این خودرو برای مسیرهای سخت طراحی شده.دوستانی که در مسیرهای آفرود تجربه رانندگی دارند حتما با من موافق هستند که در این مسیرها فاکتورهای مهمتر از سیستم تهویه اتوماتیک یا طراحی خیره کننده داخل اتاق مد نظر راننده قرار خواهد گرفت.امیدوارم توانسته باشم کمکی بکنم
عبدالله
۱۰ تیر ۱۳۹۴تویوتا فورچونر در کوه و بیابان و جاده های خاکی یکی از بهترین خودروهای دنیاست به خصوص مدل شش سیلندر آن که موتور 4000 سی سی و 235 اسب بخار توان داره و با ظرفیت هفت نفره بودن هم یکی دیگر از محاسن برجسته آن است.
از لحاظ رانندگی هم خیلی نرم و با کیفیت و بادوام است و در کشورهای عربی و خاورمیانه خودروی خیلی محبوبی است.
فقط ای کاش در ایران ما سه براب قیمت جهانی اش آب نمی خورد تا هموطنان ما می توانستند از داشتن این خودرو لذت ببرند.