هفتهی پیش بررسی کاملی از تویوتا لندکروز سری ۷۰ را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم؛ اما هماکنون از زاویهای متفاوتتر به این خودرو نگاه میکنیم.
نماد تویوتا هماکنون ۳۱ ساله است و این هفته بزرگترین بهروزرسانی این خودرو در تمام طول عمر آن صورت گرفته است. همهی مدلهای این خودرو هماکنون دارای سیستمهای پایداری و کنترل کشش بوده و فریمی مستحکمتر داشته و از پیشرانهی ۸ سیلندر دیزلی یورو ۵ بهره میبرند.
خوشبختانه در کشوری زندگی میکنیم که حتی خودروهای تجاری نیز باید استانداردهای ایمنی پایه را داشته باشند و بتوانند از عهدهی تستهای آلایندگی بربیایند.
علاوه بر این خودروهای کاربردی دو درب نیز باید دارای ۵ ایربگ بوده و در تستهای تصادف ANCAP امتیاز بالایی را کسب کنند.
هنوز هم علیرغم این بهروزرسانیها دختر پیر تویوتا در برخی موارد ضعیف بوده است. مدلهای تروپی، دوکابین و واگن سری ۷۰ تنها دارای دو ایربگ هستند زیرا اضافه کردن ایربگ های بیشتر به خودرویی که اکثراً در خاورمیانه و آفریقا فروخته میشود برای تویوتا نمیصرفد.
اما جدای از این موارد باید از تویوتا به خاطر اینکه هنوز هم چنین خودروی کمفروشی را زنده نگاه داشته است ممنون باشیم.
برنامهی توسعهی جهانی این خودرو در استرالیا صورت گرفته که از جملهی آنها میتوان به یکصد هزار کیلومتر تست سنگین در تمامی مناطق اشاره کرد.
تویوتا تنها ۷۵ هزار دستگاه از سری ۷۰ را در سال خواهد ساخت و فروش سالانهی آن در استرالیا حدود ۸ هزار دستگاه خواهد بود. همچنین باید به خودروهای قدیمی نمادینی چون لندروور دیفندر و نیسان پاترول Y61 اشاره کرد که به خاطر عدم تمایل شرکتهای سازنده به مدرن سازیای مثل تویوتا از تولید این مدلها صرفنظر کردند.
صرفنظر از چیزی که فکر میکنید باید گفت سری ۷۰ در شهرهای اینجا غلبهی زیادی دارد و برای این کار دلیلی خوب وجود دارد. این خودرو بادوام بوده و تعمیر آن نیز آسان است و از شبکهی وسیع نمایندگیها بهره میبرد.
اگرچه سری ۷۰ کند و ناراحت است و شعاع گردشی برابر با یک تانکر حمل نفت دارد اما از اینکه تولید این خودرو ادامه مییابد باید خوشحال باشیم.
بله ما هم ترجیح میدهیم که سری ۷۰ لندکروز ۲۰۱۷ حتی سبزتر از حالت کنونی باشد و از تجهیزات ایمنی بیشتر استفاده کند اما من از اینکه جانسخت قدیمی هنوز هم زنده است احساس خوشحالی میکنم.
منبع: caradvice
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲ آذر ۱۳۹۵دایناسور …….
راست میگه شباهتی هم با تریسراتوپس داره … خخخخ
Daniel
۲ آذر ۱۳۹۵فقط درنده ترین دایناسور ( تیرانوزوروس) = فورد f-150
تازشم مرد هست.دختر نیست(خخخخخ)
همه رو 20 به هیچ میزنه
از همه لحاظ همه رو میترکونه
گشتاورش: فقط خدا با خبره
هنوز مهندسا به گشتاور بی نهایتش پی نبردن… .
Daniel
۲ آذر ۱۳۹۵همه برای F-150
f-150 برای همه… .
فورد
۲ آذر ۱۳۹۵جون میده برای کمپینگ مخصوصا اون استیشنه خیلی عالی من خودم سری 70 رو نسبت مدل های شاسی دار دیگه تویوتا بیشتر دوست دارم چون قابلیت افرود بیشتری نسبت به پرادو هایلوکسو لندکروز داره
فرشاد سجادیان
۲ آذر ۱۳۹۵نمیدونم چرا وانت سری هفتاد با تکنولوژیهای قدیمی، از هایلوکس جدیدتر و مدرنتر، واسم جذابتره. حس دوام بالای محصولات تویوتا، بیشتر از هر محصولیش، تو سری هفتاد دیده میشه. این سبک طراحی هم، شدیدا نوستالژیکته
امپراتور لامبورگینی
۲ آذر ۱۳۹۵کی گفته همیچین چیزی ؟؟
خس دوام در همه ی محصولات تویوتا مخصوصا جدیدتر ها وجود داره.
volvo fh
۲ آذر ۱۳۹۵مدیر عامل تویوتا گفته بود ما دیگه نمیخواهیم ماشینی بسازیم چهل سال کار کنه.
ماشینهای امروزی دوام کمتری نسبت به ماشینهای قدیمی داره.
تویوتا هم همینجوری شده
Enzo
۲ آذر ۱۳۹۵جون سختی از قیافش داره میباره . سری هفتاد خودرویی که هیچوقت قدیمی نمیشه . دم تویوتا گرم چیزی ساخته بوده که تا الان هم طرفدارای زیادی داره.
علی
۲ آذر ۱۳۹۵سری 70 هفتا جون داره حتی قاچاقچیای حرفه ای هم ازش مثل قاطر کار میکشن. تمومش کنم هر چی بهش فشار میاری کم نمیاره. نه نداره
mohammadreza4060
۲ آذر ۱۳۹۵من ویدیو هایی از این دیدم که باور کردنی نبودن
اگه از کسایی که جبهه رفتن پرسید از قدرت افرود بیمانندش براتون خواهند گفت
شخصا احترام زیادی براش قائلم
MPH
۲ آذر ۱۳۹۵دختر پیر؟؟؟؟؟؟همون دایناسور درستشه
بینهایت عاشق این ماشینم،برام سخته بگم ولی شاید بیشتر از جی کلاس……
احسان
۲ آذر ۱۳۹۵کاش حداقل. اینو. تولید میکردن. قیمتشم. پایین. میشد،تا ما بدبخت ها هم. یه شاسی بلند درست و حسابی. سوار میشدیم، خیلی. بدبختیم،
احسان
۲ آذر ۱۳۹۵اونقدر بدبخت. شدم که. به این هم راضیم
وحید
۲ آذر ۱۳۹۵جون میده واسه خیابون های شهر ما که عین جاده سنگلاخن.
علی آقا
۵ آذر ۱۳۹۵واقعا نمیشه زامیاد به جای نیسان آبی این رو مونتاژ کنه؟؟؟
پرهام
۲ فروردین ۱۳۹۶ما در بانه زندگی می کنیم شهر ما به دلیل مرزی بودن و قاچاق کالا معروفه تنها ماشین که دست قچاق چی ها دوم اورده این سری هست قیمت 2006 بدون رنگ در بانه حدود 120 میلیون تومان است و با دلار بالا پاین میره ولی خدایش کار که ما ازش میکشیم شرکت تویوتا تو تست هاشم ازش نکشیده برید اپارات فیلم هاش هست