بسیاری از علاقهمندان به خودرو، هنوز تمایل چندانی به رویکرد خودروهای سبز و الکتریکی ندارند. با این وجود، تکنولوژی در این مرحله توقف نکرده و خودروهای با پیل سوختی نیز به میدان وارد شدهاند. تویوتا میرای، نتیجه تلاشهای این شرکت ژاپنی برای تولید یک خودروی هیدروژن سوز واقعی است. خودرویی که حاصل فعل و انفعالات شیمیایی آن تولید الکترون برای موتور الکتریکی و همچنین بخار آب است.
تویوتا میرای در سال ۲۰۱۴ رونمایی شده و اکنون در بازار ژاپن با قیمت پایه ۵۷ هزار دلار به فروش میرسد. البته مشوقهای مالیاتی در این کشور، قیمت نهاییان برای مصرفکننده را تا ۴۵ هزار دلار کاهش دادهاند. توان خروجی این خودرو ۱۵۳ اسب بخار و گشتاور آن ۳۳۵ تیوتن متر میباشد. پیل سوختی که در آن هیدروژن با اکسیژن ترکیب میگردد، در زیر صندلیهای جلو واقع شده است. تویوتا میرای قادر است شتاب صفر تا صد را در زمان قابل قبول ۹.۰ ثانیه ای، ثبت کند. شتاب ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعتان نیز ۳.۰ ثانیه میباشد. از این خودرو میتوان بهعنوان یک منبع یا نیروگاه انرژی الکتریکی سیار نیز استفاده کرد.۲۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
احسان(احسان سابق)
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ماشین زیبایی نیست اما تکنولوژی باحالی داره.قیمتی که داره باهاش میشه بنز کلاس E یا بی ام و سری 5 سوار شد..تویوتا ریسک میکنه(البته حساب شده) و برای همینه که دوست داشتنیه
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۱ اسفند ۱۳۹۳زیادی شلوغش کردن.
ali2240
۱۱ اسفند ۱۳۹۳طراحی افتضاح… تکنولوژی پیشرو…
CBR400
۱۱ اسفند ۱۳۹۳طراحیش به کانسپتها نزدیکتره . بار اول که دیدمش فکر کردم کانسپت دیگری از تویوتاست . آقا احسان حرف خوبی میزنی و کاملا با نظرت موافقم . قطعا ریسک تولید این خودرو خیلی بالا بوده . چون بدلیل طراحی خاصی که داره مشتریهای خاصی هم داره . در کل درسته زیبا نیست ولی اصلا زشت هم نیست .
محمد
۱۱ اسفند ۱۳۹۳yes .The just TOYOTA………….
حامد
۱۱ اسفند ۱۳۹۳جسارتشون رو تحسین می کنم در حالی که خیلی راحت میتونند خودروهای بنزینی تولید کنند و سودشان را ببرند راه آینده را باز کرده اند. طراحی اش هم به نظرم جذابیت های خاص خودش رو داره و مشکل اکثر ما اینه که عادت کردیم اگه یک ماشین شبیه یکی از کلیشه های ذهنی مون نباشه زشته. البته جاداشت قشنگ تر بشه ولی خوب زشت هم نیست.
saleh.cars.motorcycles
۱۱ اسفند ۱۳۹۳تو زیباییی که به سختی میتونه نظر خریدارهارو جلب کنه اما دوستداران محیط زیست وهوای پاک بسیار از این خودرو راضی خواهندبود(اگر باظاهرش مشکلی نداشته باشن)
وچقدر جالب این خودرو در ژاپن باقیمت پایه 57 هزار دلار شروع میشه اما مشوقهای مالیاتی تو این کشور قیمت را تا 45هزاردلار کاهش میدن که این فوقالعادست. وتو رقابت ظاهری با Honda FCV Concept 2014 بنظر میاد هوندا برتری داشته باشه
دم ژاپنی ها گرم با این تکنولوژی و قوانینشون
باتشکرازپدال
علیرضا
۱۱ اسفند ۱۳۹۳همچنان ماشینای بنزین سوز رو ترجیح میدم.
حامد
۱۱ اسفند ۱۳۹۳شما فعلا ترجیح بده تا ببینیم به کجا می رسه این کشور! قصد جسارت ندارم ها به هر حال هر کسی نظری دارد اما کشوری که روز به روز آلوده تر فاسد تر و فقیر تر می شود!!!!بخش زیادی اش هم ناشی از همین بنزین است! باز هم ما بنزین را دوست دارید و از بوی آن مست می شوید و صدای گاز دادن برایتان دلنشین تر از موسیقی است! امیدوارم روزی بیدار شویم که دیر نشده باشد. روزی که خواسته هایمان را بتوانیم آشکارا بگوییم بدون اینکه بیم جانمان را داشته باشیم. روزی که …
mobin
۱۱ اسفند ۱۳۹۳فارغ از بدنه پف کرده و قیمت بالا ، داشبورد جذاب و قشنگی داره.
HaMiDrEzA
۱۱ اسفند ۱۳۹۳من الان دیگه یقین پیدا کردم زیباییه ماشین کاملا سلیقه ای هست. درسته یه استثناهایی همیشه هست و یه ماشینو 99% مردم میگن زیباست یا زشت هست و اونموقع میشه نتیجه گیری کرد.
الان اکثر دوستان گفتن که این ماشی زشته یا طراحیه خوبی نداره، درحالی که من به شخصه خیلی ازش خوشم اومد و به نظرم واقعا زیباست.
edris
۱۱ اسفند ۱۳۹۳کاملا حرفت درستHaMiDrEzAجان زیبایی یک طراحی سلیقیه ای من به شخصه خیلی خوشم آمد از ظاهرش از داخل از همه چیش فکرش بکن یک ژنراتور برق همراهته محشره تویوتا حرف نداره
ارمان
۱۱ اسفند ۱۳۹۳سر انجام باید این تحول صورت بگیره و همه ماشینهای دنیا که نمیتونن پیشگام باشن باید یکی دوتا کمپانی بیوفتن وسط و تاریخ سازی کنن خیلیها فکر میکردن تویوتا پرییوس نمیتونست خوب باشه اما خیلی خرابیاش کمه و تو امریکا که اینجور ماشین زیاد جای ارزه اندام نداره عالی به فروش رسیده. دوستان نمیتونین با طرحها مخالف باشید چون این تغییر ضروریه شاید حالا نه اما اون روز میاد که ماشینهای بنزینیو مسخره میکنن
میگن ای بابا از یه سوخت گرون همش 30% بازده میگرفتن!!!!
همون بلایی که سره ماشین بخار اومد
علی آهنگر
۱۱ اسفند ۱۳۹۳قشنگ نیس اما اگه تویوتاست که من میگم طراحی این شکلی سپر جلوش هم حتما دلیلی داره
عارف
۱۱ اسفند ۱۳۹۳من به شخصه سوخت هیدروژن رو بیشتر از نیروی برق میپسندم،چون برای تولید برق هم باید اغلب سوخت فسیلی مصرف بشه،اما با ساخت نیروگاه های تولید هیدروژن میشه کلا سوخت فسیلی رو گذاشت کنار
حامد
۱۲ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز هیدروژن سوخت مستقیم نیست و پیل سوختی در واقع یک نوع باتری است.
اریک
۱۱ اسفند ۱۳۹۳یه جز طراحی تویوتا سوپرا که ایتال دیزاین طراحیش کرده بود بقیه تویوتا ها طراحی خوبی ندارند. تویوتا سوپرا یک ماشین افسانه ای بود حیف که دیگه ادامه دار نشد…
سعید
۱۱ اسفند ۱۳۹۳تنها مشکلش سپر جلوشه که خیلی یجوریه وگرنه همه چیزش عالیه
شهریار
۱۲ اسفند ۱۳۹۳طراحیش به شدت بده….ای ییی ی …چیه این؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کبیریان
۱۰ شهریور ۱۳۹۵سلام یه مدت باب شده هر کسی میاد راجع به طراحی و ظاهر ماشین ها نظرات فوق تخصصی میده! عموما هم شامل طراحی های جدید میشه حالا مال هر برندی! ولی حقیقت اینه چشم این افراد به کلیشه های فعلی عادت کرده همونطور که اگر ماشین های روز این دوره رو سی سال پیش جایی به نمایش میذاشتن عوام بازم میومدن میگفتن زشته و فلانه و چرا چراغش اینقد نازکه و از این حرفا! خیلی جالبه هر کسی میاد حاصل هزاران ساعت طراحی برترین مهندسان و طراحان دنیا رو اینقد راحت میبره زیر سوال