دومین نسل تویوتا میرای سرانجام آماده ورود به نمایندگیهای این خودروساز در آمریکا میشود. سدان بدون آلایندگی ژاپنیها حدود یک ماه پیش از ورود به بازار در نسخه نهایی تولیدی رونمایی شده است.
نسخه آمریکایی این خودروی سلول سوختی الکتریکی تقریباً مشابه مدل ژاپنی است. به این ترتیب مشتریان آمریکایی پشت فرمان همان سدان با ظاهری روان، صیقلی، پهن و نسبتاً کم ارتفاع خواهند نشست. میرای ۲۰۲۱ در دو تریم XLE و لیمیتد قابل انتخاب خواهد بود.
تویوتا مشخصات فنی میرای بازار آمریکا را منتشر نکرده اما ما میدانیم که این خودرو بر پایه پلتفرم دیفرانسیل عقب جدیدی شکل گرفته است. مشخصات دقیق قوای محرکه سلول سوختی این خودرو نیز فعلاً اعلام نشده اما تویوتا قبلاً گفته به دنبال افزایش ۳۰ درصدی شعاع حرکتی این خودرو بوده است.
میرای قبلی در روی کاغذ شعاع حرکتی حدود ۵۰۲ کیلومتری برای هر باک هیدروژن داشت و بنابراین نسل جدید این خودرو باید بتواند حدود ۶۵۳ کیلومتر را با یک باک طی کند. به احتمال زیاد بهبودهای دیگری نیز در قوای محرکه این خودرو رخ داده اما هنوز چیزی بهصورت رسمی اعلام نشده است.
به عنوان بخشی از تجهیزات استاندارد، تویوتا میرای ۲۰۲۱ دارای بسته ایمنی تویوتاست که شامل کروز کنترل دینامیک راداری میباشد. این سیستم میتواند فاصله خودرو به خودرو را تنظیم کرده و حتی خودرو را بهصورت کامل متوقف کند. در کروز کنترل این خودرو ویژگیای تعبیه شده که با آن میتوان سبقتی نرم از خودروهای کندتر را تجربه نمود.
میرای جدید بهصورت استاندارد با رینگهای ۱۹ اینچی عرضه میشود و رینگهای ۲۰ اینچی نیز بهصورت سفارشی در دسترس هستند. بسته به تریم انتخابی، کابین نیز دارای صندلیهای گرم و سرد شونده، سانروف پانورامیک، آفتابگیرهای برقی دربهای عقب و… خواهد بود.
سامورایی از قله فوجی
۲۸ آبان ۱۳۹۹از هر نظر از ماشینای برقی بهتره هم شعاع حرکتی بیشتر هم اینکه نیاز به یک ساعت زمان برای شارژ نداره
به نظرم بقیه شرکت ها هم باید رو سوخت هیدروژنی سرمایه گذاری کنن
Aria
۲۸ آبان ۱۳۹۹الکتریکی و هیدروژنی لایک?
احتراق داخلی دیس لایک?
917
۲۸ آبان ۱۳۹۹برام سوال شد که منظورش از باک چیه و چند لیتر حجم داره؟ توی سایت تویوتا جواب رو پیدا کردم شاید برای شما هم جالب باشه بدونید که تو نسل قبلی دوتا باک 60 و 62 لیتری یکی کف صندوق و یکی زیر صندلی عقب داشت که مجموعا 5 کیلوگرم هیدروژن تو جا میگرفت.
Amin
۲۸ آبان ۱۳۹۹آقا امروز چه خبرایی
رکورد پیست نوبرینگ شکسته شده هوندا سیویک جدید خبر فروش لامبورگینی و هوراکان sto
917
۲۸ آبان ۱۳۹۹مونده هنوز، امروز حوالی 17:30 سوبارو brz 2021 هم معرفی میشه
ارش
۲۸ آبان ۱۳۹۹عالیه زیبا و تکنولوژیک.
ارش
۲۸ آبان ۱۳۹۹عالیه زیبا و تکنولوژیک.
Ramin
۲۸ آبان ۱۳۹۹تا زمانی که تسلا تو آمریکا داره پادشاهی میکنه فکر نکنم کسی تویوتا بخره. نه اینکه نخره احتمالا فروش نره . یا باید قیمتش زیر 40 هزار دلار باشه که بتونه رقیب مدل 3 (مدل پایه) بشه. در غیر این صورت قیمتش بالا تر باشه طرف احتمالا بره تسلا بخره مدل 3
هرچند این تویوتا هیدروژنی هست.
افشار
۲۸ آبان ۱۳۹۹آیا داخل آمریکا کسی چانگان میخره ؟
Ramin
۲۸ آبان ۱۳۹۹اره میخره اگه بره آمریکا به عنوان لوکس ارزون فروش میره.
چانگان در کدام کشور های دنیا وجود دارد =
چین ، کره ، ژاپن ، روسیه ، ایران ، ترکیه ، پاکستان ، افغانستان ، امارات ، کویت ،قطر ، هند ، برزیل ، (آمریکای جنوبی اکثر کشور ها) ، جزایر اقیانوسیه به تعداد محدود ، تنها تو اروپا و آمریکای شمالی نیست . تو آمریکا میتونه باشه چون پتاسیلشو داره اگه ایمنیش بالا باشه. اروپا هم….. اگه خودرو های چینی وارد بشن ورشکست میشن همه شون. چون چینی ها چیزی رو در اختیار مردم قرار میده که باید 10 برابر اونو پول بدی تا بری مثلا برند سوار شی. (اسم کمپانی نمیگم)
افشار
۲۸ آبان ۱۳۹۹موضوع همینه که اروپاییها و آمریکاییها اصلا چانگان رو جزو ماشین به حساب نمیارن
Mazda3
۲۹ آبان ۱۳۹۹Ramin0098 خورشید پشتش به ماس ….
Hadi
۲۸ آبان ۱۳۹۹خیلی خوبه هیدروژن واقعاً سوخت خوب و پاکیه و در آینده جایگزین خوبی برای الکتریکیا هست…
ولی بنظرم بهتر بود تویوتا یک مدل تمام الکتریکی هم از این ماشین تولید میکرد تا فروشش بیشتر بشه(چون جایگاه های هیدروژن هنوز فراگیر نشده و فقط تو بعضی از شهر ها هست)
سعید تویوتا
۲۸ آبان ۱۳۹۹بانظر هادی جان کاملا موافقم،واقعا باید یه خودرو در همین حد وتمام الکتریکی داشته باشه چه بهترازاین میرای جدید!خیلی زیباست.طراحیش واقعا عالیه.یه خودروی بزرگ و خونوادگی و پاک.خوشبحالشون چه امکانات و خودرویی هایی دارن این خارجیا!یه زمانی میگفتیم این ماشین ایرانخودرو بده اون خوبه این بدردنمیخوره حالا همون مزخرفا واسه خیلیا شده ارزو!
اونا کجایند و ماکجا!
زیزیگولو
۲۸ آبان ۱۳۹۹کمپانی تویوتا زمان معرفی این ماشین در سال ۲۰۱۶ این ماشینو به عنوان به روزترینو ارزشمندترین ماشین سازگار با محیط زیست تو دنیای امروز توصیف کرد ….. در حال حاضر یکی از بزرگترین چالشای ماشینای هیدروژنی ایجاد جایگاهای سوخت هیدروژنی تو شهرها و جاده ها هستش
محمد
۲۸ آبان ۱۳۹۹زیباست
Ali
۲۸ آبان ۱۳۹۹به به
تویوتا یدونه باشه
مخصوصا سدان های جادوییش
Mercede kaviani
۲۸ آبان ۱۳۹۹راه حل اقتصادی فقط موتور احتراق داخلی هیدروژن سوز است
موتور احتراق داخلی هرگز نمی میرد
میثم
۲۸ آبان ۱۳۹۹ایده موتور درون سوز هیدروژن سوز را یه زمانی بی ام و دنبال میکرد ولی موفق نشد و همون زمان خود تویوتا این ایده را رد کرد و رسما اعلام کرد تولید برق از هیدروژن و سپس تغذیه یه موتور الکتریکی با اون برق خیلی بهتره.
موتور الکتریکی بسیار ساده تر و ارزانتر از درونسوزه و استهلاک خیلی پایینتری داره و از طرفی تولید برق از هیدروژن هم خیلی کم هزینه تر و ساده تر و کم خطرتر از سوزاندن اونه.
سوختن هیدروژن در یک موتور درونسوز امکان پذیره ولی حرارت خیلی بالایی تولید میکنه و تقریبا میشه گفت هیچکدام از موتورهای درونسوز فعلی توان تحمل این حرارت را ندارند. اتفاقی که برای ماشینای cng می افته و بخاطر حرارت بالای cng اولین مشکل، سوختن واشر سرسیلندر و بعد خرابی خود سرسیلندر و ……
ماشینای پایه گازسوز هم آلیاژ خاصی دارن که گرانتره و در مجموع طول عمر کمتری نسبت به بنزینی و دیزلی دارن
میثم
۲۸ آبان ۱۳۹۹در کل من فکر میکنم الکتریکیها نسبت به هیدروژنیها بهترن و برنده میشن حتی در سیستم حمل و نقل تجاری و سنگین
Mercede kaviani
۲۸ آبان ۱۳۹۹بله دوست عزیز مشکل سلول سوختی عمر کوناه 5 هزار ساعتی است اینده الکتریک و سلول سوختی هم به سرنوشت موتور وانکل دچار میشود چو نقیمت ساول سوختی 4 برابر یک موتور احتراق داخلی هم فدرت ان است
حسین دهمرد
۲۹ آبان ۱۳۹۹اینو شما مطمئنید؟اگه واقعا اینقدر عمر کوتاه و قیمت بالایی داشته باشه تولیدش همین الانم هیچ دلیل عقلانی نداره پس.
من دقیقا برعکس این مطلبو یه جایی خونده بودم(احتمال زیاد تو همین پدال) بازدهی سلول سوختی افت نمیکنه و از مواد اولیه ی کمیاب هم توش استفاده ی چندانی نمیشه.
حسین دهمرد
۲۸ آبان ۱۳۹۹انگار داری یه بمب با خودت حمل میکنی.
واسه اتوبوسا خوبه که جای خالی زیادی دارن و مسیرهای مشخص شده ای هم طی میکنن. جایگاه هیدروژن هم تو ترمینال داشته باشه
رامتین
۲۸ آبان ۱۳۹۹دوستان میدونید که انرژی حاصل از سوختن یک گرم هیدروژن از مقدار مشابه زغال سنگ و نفت و گاز و گازوییل و هر مشتقات دیگه مثل بنزین بیشتره؟ ضمن اینکه از سوختن هیدروژن، CO2 تولید نمیشه. از اون طرف از سوختن بنزین اگه ناقص بسوزه، حتی گاز سمی CO هم تولید میشه. اما مشکل کجاست؟ مشکل اینه فرایند نوین دستیابی به هیدروژن یک روش بسیار پیچیده هست که هنوز ایران بهش نرسیده. روشهای سنتی تولید هیدروژن در حال حاضر روشی معیوب محسوب میشه. در نهایت باید بگم سوخت هیدروژن بهتر از الکتریکی هاست و آینده یعنی همین.
حسین دهمرد
۲۹ آبان ۱۳۹۹این رو هم درنظر گرفتید که یک گرم هیدروژن به اندازه ی یک قوطی کوکاکولا جا اشغال میکنه؟ درسته سبکه ولی حجم بالا و فشار بسیار بالایی داره. برای انتقال از مخزن جایگاه به باک ماشین انرژی زیادی لازمه و از همه بدتر خاصیت خورندگی هیدروژنه