هایلوکس جدید جانسختی خود را با ظاهری شاسیبلند مانند ترکیب نموده است اما آیا این خودروی محبوب میتواند در برابر یکی از پیشروهای بازار یعنی میتسوبیشی L200 قد علم کند؟
پیکاپ ها باید کاربردی باشند. اگر دنبال خودرویی کاری باشید حتماً به این مورد توجه میکنید اما امروزه این خودروها علاوه بر حمل بار به آسایش و راحتی نیز توجه ویژهای دارند.
دستهی جدیدی از تراک ها وجود دارند که تلاش کردهاند تا کاربردی بودن را با دینامیک رانندگی شاسیبلند مانند و کابین گرانقیمت و با تکنولوژی بالا که در این کلاس چندان جایی ندارد ترکیب کنند.
جدیدترین این خودروها تویوتا هایلوکس است. این خودروی مشهوری نیازی به معرفی ندارد چرا که از زمان عرضه در سال ۱۹۶۸ عملکردی فوقالعاده از خود بر جای گذاشته است. در طول زمان هایلوکس تغییرات زیادی داشته و نسل هشتم این خودرو راضیکنندهتر از هر زمان دیگری میباشد.
شاخبهشاخ
بازی اعداد
اگر در بازار دنبال یک پیکاپ باشید، تصمیمتان ممکن است به هزینههای مالکیت بستگی داشته باشد. در بحث فاکتورهایی چون قیمت خرید، سوخت، مالیات، سرویس و بهای بیمه این میتسوبیشی L200 است که هزینههای کمتری را به مالک تحمیل میکند.
L200 در بحث کاربردی بودن شاید بازنده باشد اما قطعاً برای رانندهها خودروی بهتری به نظر میرسد. این خودرو آرامتر بوده و گیربکس اتوماتیک آن بهتر عمل کرده و پیشرانهی قویترش نیز سریعتر است. همهی گفتهها به این معنی است که میتسوبیشی خودرویی بهتر برای رانندهای است که زمان زیادی را پشت فرمان میگذراند.
تویوتا میگوید که در بحث فضای بار هایلوکس جدید ۱۳ سانتیمتر عریضتر از مدل قبلی است و همچنین میزان یدک کشی آن نیز بهبود یافته است. هایلوکس کاربردیتر از قبل است اما هنوز هم نمیتواند بهصورت تمامعیار با رقبای خود رقابت کند.
قضاوت نهایی
رتبهی اول: میتسوبیشی L200
به لطف توانایی بیشتر در اکثر زمینهها این خودرو هنوز هم شاگرداول کلاس است. این خودرو در بحث کاربردی بودن اندکی پایینتر از هایلوکس قرار میگیرد اما به لطف تجهیزات استاندارد ارائه شده، هزینههای رانندگی پایینتر، پرفورمنس فوقالعاده و راحتی در جاده این خودرو رتبهی اول را کسب میکند.
بهبودهای فراوانی که در هایلوکس دیده میشوند باعث شده تا این خودرو رقابتیتر از گذشته شود و نسبت به نسل پیشین خود قابلیت حمل بار و یدک کشی بیشتری داشته باشد. اما این خودرو گران بوده و تجهیزات کمتری نسبت به L200 دارد به علاوه نسبت به آن راندمان بالاتری نداشته و در بخش جادهای نیز نمیتواند پا بهپای میتسوبیشی حرکت کند. فاکتور تعیین کنندهی دیگر اینکه هایلوکس هزینههای سواری زیادتری دارد.
دیگر گزینهها در این کلاس
نیسان ناوارا ۲.۳ dCi Tekna Auto
قیمت: 30800 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۳ لیتری ۱۸۷ اسب بخاری
پیشرانهی قدرتمندتر و ظرفیت یدک کشی ۳۵۰۰ کیلویی از ناوارا رقیبی قدر ساخته به علاوه این خودرو بهای مناسبی نیز دارد. اما علیرغم طراحی سیستم تعلیق مستقل عقبی که راضیکننده است اما ناوارا هنوز هم در بخش سواری به پای L200 نمیرسد.
قیمت: 33342 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۶۱ اسب بخاری
با این قیمت ایسوزو یک انتخاب جانبی است. درحالیکه کابین خودرو در حد و اندازهی پیکاپ های امروزی نیست اما گارانتی ۵ سالهی خودرو به اندازهی پیشرانهی ۲.۵ لیتری که ظرفیت یدک کشی ۳۵۰۰ کیلویی را دارد قدرتمند است.
میتسوبیشی L 200 Barbarian Double Cab | تویوتا هایلوکس Double Cab Invincible Auto | |
بهای مدل تست شده (پوند) | ۳۰۶۶۸ | ۳۲۶۴۵ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۵۲۸۵/۱۸۱۵/۱۷۸۰ | ۵۳۳۰/۱۸۵۵/۱۸۱۵ |
پیشرانه | ۴ سیلندر خطی، ۲۴۴۲ سیسی | ۴ سیلندر خطی، ۲۳۹۳ سیسی |
حداکثر قدرت (اسب بخار) | ۱۷۸ | ۱۴۸ |
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) | ۴۳۰ | ۴۰۰ |
گیربکس | ۵ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک | ۶ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۸۶۰ | ۲۰۹۵ |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۱۰ | ۱۳.۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۱۷۵ | ۱۷۰ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۸.۴/۶.۵/۷.۲ | ۹.۷/۶.۷/۷.۸ |
منبع: autoexpress
پارسا
۲۴ مرداد ۱۳۹۵هردو عالین ولی من تویوتا را بیشتر دوست دارم چون تاریخچه بهتری داره ولی هر دو غول های ژاپنی درجه ۱ هستن
ارش
۲۴ مرداد ۱۳۹۵هر دوتاشو هر چی نگاه کنم سیر نمیشم از جمله با رنگ ابی عالیه هستن.ولی هایلوکس یه چیز دیگه هست
Aryan
۲۴ مرداد ۱۳۹۵اینجا هایلوکس 2000 رو مقایسه کرده که 140 اسب قدرت داره
درحالی که 2700 .
160 اسب قدرت داره
فورد
۲۴ مرداد ۱۳۹۵دهه هفتاد هم هایلوکس هم ال 200 بصورت عمده وارد کشور شد تا الان هنوز ارگانهای دولتی دارن ازشون کار میکشن این یعنی خدمت به بشر ولی در کل چیزی که هوش از سر من میبره پیکاپ های امریکایه مثل فورد f150 یا سیلورادو یا دوج رم
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ مرداد ۱۳۹۵تواین لیست همه جوره میتسوپیشی بهتره جلوه میده ولی هردو خوبن
کاوه آهنگر
۲۴ مرداد ۱۳۹۵همه ژاپنی
مجید
۲۴ مرداد ۱۳۹۵من به شخصه عملکرد تویوتا هایلوکس رو تو آفرود دیدم اگه لندکروزر سگ باشه این گرگ بیابونه چون شاسیش عالیه تازه جون سخت کم استهلاک هستش ولی تو این تست کلی مقایسه شده ک به نظر درست میاد چون دوستم ک تو دانمارک هستش میگفت ک میتسوبیشی چه قدر اونجا پرفروش تره و جا افتاده تر
امیرحسین ق.
۲۴ مرداد ۱۳۹۵هیچ چیز نمیتونه میتسوبیشی رو متوقف کنه.
فکر میکنی این ماشین قسم خورده هر جور شده به راهش ادامه بده.
میتسوبیشی واقعا جون سخته.
مثل ساعت کار میکنه.
کاوه آهنگر
۲۴ مرداد ۱۳۹۵آقا مجید پس توندرا مخصوصا با پکیج TRD هم مثل ببره ، ببر سیبری
mehran911
۲۵ مرداد ۱۳۹۵تاندرا که بی نظیره
راستی تیتان هم جدیدا فوق العاده شده
کاوه آهنگر
۲۵ مرداد ۱۳۹۵بله آقا مهران تیتان هم عالیه
ارمان
۲۴ مرداد ۱۳۹۵فکر میکنم تو سال ۲۰۰۶ تو تست موتور ویک هم میتسوبیشی اول شده بود به هر حال فکر میکنم ورود L-200 به بازار ایران اتفاقه خوبیه تو استارالیا هم این اواخر ۴ ماه پرفروش ترین تراک بود
افرین میتسو هنوزم اگه بخواد میتونه یه کارایی بکنه
به خودت بیا پسر ??
A4
۲۴ مرداد ۱۳۹۵الان بیشتر به کاربردی بودن فکر میکنن که تو اون تویوتا بهتره.هزینه نگهداری و سواریش هم کمی از میتسوبیشی بیشتره.
A4
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ظاهرشم بهتره
حسين
۲۴ مرداد ۱۳۹۵درود. کلاس پیکاپها رشد زیادی داشته. خیلیا پیکاپ رو به عنوان خودرویی برای “کار، زندگی و تفریح” میخرن و شاید هیچ وقت ازش در بارکشی یا آفرود سخت استفاده نکنن. نمونش بازار امریکا و وانت هایی که از سدان ها بیشتر میفروشن. همین عوامله که باعث شده مرسدس بنز و هیوندای و دیگران هم به فکر ساخت وانت بیفتن. وانتهایی که بیشتر مسافرتی هستن تا کاری و باری
uss zumwalt DDG-1000
۲۵ مرداد ۱۳۹۵درود برشما
Fakhr
۲۴ مرداد ۱۳۹۵افرین میتسو من منتظرم پلتفرم مشترک میتسو نیسان ناورا ببینم چه شود !!!
AMIN
۲۴ مرداد ۱۳۹۵یادش به خیر.. یه ال 200 داشتیم (1983 میلادی)که واقعا از هایلوکس هم عصرش سرتر بود… مثلا جلو دارای فنرهای جناغی دوبل در حالی که هایلوکس فنر شمش داشت.. ال 200 دو تا پمپ بنزین یکی مکانیکی یکی برقی داشت.. و اینکه هر سیلندر 3 سوپاپ داشت… و واقعا خودروهای ژاپنی مخصوصا تو اون دوران بسیار جون سخت بودن بعد از 35 سال هنوز گیربکس باز نشده… یکبار رینگ پیستون و یکبارم سرسیلندر عوض شده(به علت عمل نکردن ترموستات)… مثلا ماشین تو ظرفیتش زده بود 1 تن حمل بار ولی ما تا 2.2 تن هم بار زدیم ولی بدون هیچ مشکل و خرابی جوابمونو داد.. ولی دیگه رو رینگ بود… لامصب مگه خراب میشد؟؟؟؟
هردو عالی هستن و اینکه هایلوکس به تبع خدماتش بسیار پرفروش تره ولی به شخصه میتسوبیشی واسم دوستداشتنی تره…
هادی
۲۴ مرداد ۱۳۹۵این چه مقایسه مغرضانه مسخره بی سند و مدرکی بود. اون میتسوبیشی لگن اصلا قابل مقایسه با سلطان هایلوکس نیست. تویوتا حتما یه چیزی داره همه گروهها نظامی و شبه نظامی ازش استفاده میکنند. من هر وقت اسم میتسوبیشی رو میشنوم یاد حس لگن ترین مدل ژاپنی بهم دست میده
امیرحسین ق.
۲۴ مرداد ۱۳۹۵جواب شما داده نشه بهتره.
ولی من این اشتباهو مرتکب میشم.
دوست عزیز و با اطلاعاتم… الان در خیلی مناطق دنیا از میتسوبیشی استفاده میکنن. میتسوبیشی معروفه به کیفیت عالی. البته تویوتا هم چیزی کم نداره از اون.
کاوه آهنگر
۲۴ مرداد ۱۳۹۵آقا هادی،میتسوبیشی لگنه ؟؟!!!!!!!!!!!!
بعضی وقتها تو پدال نظرهایی نوشته میشه که با خوندنش آدم از تعجب شاخ در میاره
K1
۲۴ مرداد ۱۳۹۵من به لطف خدمت تقریبا یه سال هایلوکس ۲۰۰۸ و یکی دو ماه هم یه دونه ۲۰۱۵ دستم بود.با توجه به مسیر ها و شرایط اب و هوایی مناطق مرزی میشه گفت تقریبا هر مسیری رو رفتیم (برف و گل لای و شیب و…) واقعا از نظر افرود عالیه مخصوصا اگه زنجیر چرخ ببندی ،از نظر رانندگی هم میشه گفت که با توجه به تراک بودنش با از ازپارس و ال ۹۰ بهتر بود ولی تو جاده حرف زیادی واسه گفتن ندارن و واسه داخل شهر هم رانندگیش راحت نیست (مخصوصا۲۰۰۸تش )و کمی هم بزرگه و از لحاظ مصرف هم خیلی بیشتر از اینا بود، مصرف ترکیبیش ۱۴ یا ۱۴.۵ . از لحاظ کیفیت هم ،به نظر من وبقیه راننده ها هایلوکس های ۲۰۰۷ کیفیتشون بهتر بود
در کل اگه زیاد افرود بری یا یه باغی مزرعه ای چیزی داشته باشی واقعا ارزش داره ولی اگه فقط واسه مسافرت جاده ای و داخل شهراستفاده بشه بنظرم گزینه بهتر هست
علیرضا
۲۴ مرداد ۱۳۹۵میتسوبیشی دوباره به روزهای اوج بر میگرده و نشونه های خوبی داریم میبینیم.اوتلندر نیوفیس که واقعاً عالی شده و با توجه به قیمت اش بهترین انتخاب تو اون رده قیمتی هست.تو پلاگین ها هم که میتسوبیشی جزء بهترین هاست
احسان
۲۴ مرداد ۱۳۹۵من خیلی وانت دوست دارم مخصوصا این دی مکس جدید و هایلوکس ،البته این میتسوبیشی هم الان نگاه کردم مشخصات فنیش خیلی خوبه. ولی حیف قیمتاشون خیلی زیاد مخصوصا هایلوکس 185 تومنه.وقتی قیمتهارو نگاه میکنم جیگرم آتیش میگیره.
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ال200 سبک تر ، ارزان تر ، کم مصرف تر و قویتر هست تست اسلالوم هر دو رو هم دیدم میتسوبیشی واقعا خیلی بهتر عمل کرد
شاید در بخش کابین یه قدم عقبتر از هایلوکس باشه ولی به نظرم ال200 انتخاب بسیار منطقی تریه گر چه من خودم در این رده نیسان ناوارا رو ترجیح میدم
هادی
۲۵ مرداد ۱۳۹۵از دوستان عزیز بخاطر نظرم در مورد میتسوبیشی عذر خواهی میکنم و حرفم و پس میگیرم. میتسوبیشی هم عالیه. امیدوارم این رقابت بین خودرو ساز ها به بهبود کیفیت و خدمت به مشتری منتهی بشه
mehran911
۲۵ مرداد ۱۳۹۵دوست عزیزم
میتسوبیشی پیشینه ی خوبی داره در موردش بخون
کاوه آهنگر
۲۵ مرداد ۱۳۹۵خواهش میکنیم دوست گرامی
حمیدرضا
۲۵ مرداد ۱۳۹۵جالبه که ژاپنی ها همه این لیستو تشکیل میدن احساس من اینه در انگلستان که به نظر محل بررسی میباشه خودروهای امریکایی عرضه نمیشن براهمین این خودروها انقدر مورد توجهن قطعا تجربه امریکایی ها در ساخت پیکاپ بیشتره و خودروهای بهترین و در مورد مقایسه واقعا کابین تویوتا رو بیشتردوست دارم ولی فضای بار میتسوبیشی خیلی بهتره و در نهایت انتخاب بین این دو خیلی کار شیرینی هست چون هرکدومو انتخاب کنی از سواریش لذت میبری
احسان(احسان سابق)
۲۵ مرداد ۱۳۹۵وانت های تویوتا کاری رو که برای اون بوجود اومدن بخوبی انجام میدن
Armin
۲۵ مرداد ۱۳۹۵دم میتسوبیشی گرم ،،، شتاب ۱۰ ثانیه عالیه تو این کلاس
احسان
۲۵ مرداد ۱۳۹۵هندا یه پیکاپ زده رو دست همشون بلند میشه
محمد زمانلو
۲۵ مرداد ۱۳۹۵سلطان پیکاپ های ژاپنی = هایلوکس
احمد باقری
۲۵ مرداد ۱۳۹۵هر دو عالین، ولی تویوتا بهتره.
سید مهران میرابوالقاسمی
۲۵ مرداد ۱۳۹۵پس مزدا bt_50 را براچی مقایسه نکرده.
Amir hossein
۲۷ مرداد ۱۳۹۵عجب رینگی داره l200
فریبرز
۲۸ مرداد ۱۳۹۵در اینکه سخت جان ترین ماشینها رو ژاپن میسازه شکی نیست، بهترین ماشین برای اقلیم ایران تویوتا ست
مسعود
۲۹ مرداد ۱۳۹۵کلا از تویوتا به خاطر فروش اون همه هایلوکس و لندکروزر به داعش بدم اومد.
کلا صنعت خودرو طوریه که بعد از سالها میشه فهمید یه خودرو دقیقا به چه کسی فروخته شده اما تویوتا هنوز هم گردن نگرفته اونم با اینک توسط سازمان ملل و دادگاههای اروپایی مجرم شناخته شده.
تویوتا ثابت کرد پول براش از هر چیزی مهم تره و به خاطر پول به راحتی تروریستها رو هم تجهیز میکنه.
مهرداد
۳۱ مرداد ۱۳۹۵تاج این کلاس فقط و فقط بر سر فورد رنجر هست که متاسفانه در این مطلب ناقص هیچ اشاره ای به ان نشده …بیشتر مطالعه کنید
mohammad fm480
۳۱ مرداد ۱۳۹۵میتسوبیشی واقعا یه غول تمام عیاره.با تمام علاقه ای که به هایلوکس دارم میتسوبیشی ولی بهتره
مهرداد
۱ شهریور ۱۳۹۵جهت اطلاع بعضی دوستان لازم میدانم به این مطلب اشاره کنم …توجه کنید در این کلاس که اصطلاحا تراک میدسایز نامیده میشه در حال حاضر در دنیا یعنی در کشورهای دیگر بجز ایران و چند کشور در سطح ایران که زیاد جز حساب نیستن هشت برند اصلی وجود داره که به ترتیب ۱ .فورد رنجر با موتور پنج سیلندر و ۳۲۰۰ سی سی و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متر هست ۲.تویوتا هایلوکس که مشخصاتش اینجا هست ۳.فولکس واگن آماروک ۴.ایسوزو دی مکس ۵.مزدا بی تی ۵۰ .۶.میتسوبیشی ترایتون یا همون ال ۲۰۰ .۷ .شورلت کلرادو ۸ .نیسان ناوارا البته اینها به ترتیبی که من گفتم رده بندی نمیشن ولی از نظر قدرت و گشتاور و های تکنولوژی فورد رنجر اول هست ..اینجا که تست بالا انجام شده در استرالیاست که تستهای موردی اینچنینی زیاد انجام میشه ..فورد رنجر در اروپا سال ۲۰۱۵ پرفروشترین پیکاب لقب گرفت و در همین استرالیا و آمریکای جنوبی و اسیای شرقی و حتی منطقه خاورمیانه و کل اروپا از فروش بسیار بالایی برخوردار هست ..همه این تراکها یه جورایی دنباله رو نوآوریهای فورد رنجر هستن و لی در ایران از این هشت مورد فقط هایلوکسش موجود هست که اونم نسخه فول نیست به دلیل محدودیتهای ایران الان گروه بهمن تازه داره دی مکس ده سال پیش را مونتاژ میکنه و به عنوان خودروی جدید ۱۲۰ میلیون به ملت میده !!! پس دوستان زیاد احساسی نظر ندین ..
قاسم
۲۸ آذر ۱۳۹۶بنده از نظرات استفاده نمودم خودم یه ال 200 مدل 1993 شاسی بلند دو دیفرانسیل دارم جالب ترین امتیازی که ال 200 نسبت به پیکاب های دیگه داره اینه که تو جاده قسمت عقب صندلی خیلی نرمتر از پیکاب های دیگه داره و دیگر اینکه تو جاده فوق الاده نرمتر ه تو گل و برف که استاده البته تویوتا هم برادر ال 200 هست و متاسفم برای کشورم که مردمش از سوار شدن این ماشین های نازنین بی بهره هستند