همین چند روز پیش بود که تویوتا نسخهٔ بروز شدهٔ سدان کراون را برای مدل ۲۰۲۱ معرفی کرد و حالا گزارشی احتمال جایگزینی این سدان لوکس با یک شاسیبلند جدید را مطرح کرده است. این گزارش که توسط نشریهٔ ژاپنی Chunichi منتشر شده است، ادعا میکند که کراون به دلیل کاهش فروش کنار گذاشته خواهد شد و در سال ۲۰۲۲ جای خود را به یک شاسیبلند خواهد داد. بااینحال ممکن است نام کراون در این خودروی جدید همچنان حفظ شود. کراساووری که قرار است جایگزین کراون شود ظاهراً از همان پلتفرم هایلندر استفاده خواهد کرد. همچنین بازار این خودرو صرفاً به ژاپن محدود نخواهد بود و در چین و آمریکای شمالی هم عرضه میشود.
کراون که برای اولین بار در سال ۱۹۵۵ معرفی شد، یکی از قدیمیترین محصولات در حال تولید تویوتا محسوب میشود. این سدان ژاپنی از آن زمان تاکنون بیوقفه طی پانزده نسل تولید شده است. جدیدترین نسل کراون نیز همچنان خودروی چشمگیری است و طی بهروزرسانی اخیر برای مدل ۲۰۲۱، تویوتا کنسول مرکزی آنرا بازطراحی و به یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی جدید مجهز کرده است. این سدان لوکس با سه پیشرانهٔ مختلف به بازار ژاپن عرضه میشود که قویترین آنها یک نمونهٔ ۳.۵ لیتری V6 هیبریدی با ۳۵۴ اسب بخار قدرت است. قیمت پایهٔ کراون مدل ۲۰۲۱ در ژاپن از ۴.۹ میلیون ین معادل ۴۶,۷۰۰ دلار آغاز میشود.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آبان ۱۳۹۹بحثی در خوب بودنش نیست اما این طراحی برای این روزها زیادی قدیمیه و باید جدید بشه اما آخه شاسیبلند ، مسخره ؟!!!
MehdiTurbo
۲۸ آبان ۱۳۹۹به نظرم طراحیشم قدیمی نیست به نظرم مشکل بیشتر قیمتش خب منم باشم یه بی ام و و بنزی که فول اپشن نباشه رو به این ترجیح میدم یا حتی یه جنسیس فول اپشن
حالا اگه خیلی خوشگل و خاص بود باز یه چیزی ولی اصن در حد یه بنز و بی ام و ساده یا جنسیس فول نیست قیمتش زیادی برای یه تویوتا بالاست
خب یکی همین پول به برند لوکسش میده چرا باید از شاخه خودروی اقتصادیش بخره حالا فول نباشه.
هر جوری حساب میکنم به تیپ و ریختش نمیخوره نه قیافش خیلی خاص نه اپشنش الکی گرون.
فرشاد
۲۸ آبان ۱۳۹۹شبیه اوالونه
ژاپن ماشینا فرمون راستن؟
سامورایی از قله فوجی
۲۸ آبان ۱۳۹۹آره
Hadi
۲۸ آبان ۱۳۹۹فروش پایین کراوان بخاطر اینکه مخصوص بازار ژاپنه و بقیه جاها عرضه نمیشه…
فک کنم بخاطر این عرضه نمیشه که با وجود قیمت کمترش بازار لکسس LS رو خراب نکنه
واقعاً حیفه که همچین ماشین با سابقه و متشخصی. و بخوان با شاسی بلند لوکس جایگزین کنند…
می تونن به جاش نسل جدیدش رو همزمان با شاسی بلند لوکس جدید معرفی کنن و تو بقیه بازار هام عرضه بشه…
این کار خیلی بهتره……
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آبان ۱۳۹۹آقا هادی
تویوتا و لکسوس اینقدر مدلهای مختلف در سطحهای مختلف تولید کردن و همشون موفق بودن که انگاری به یک رقابت درونسازمانی دُچار شدهاند .
اما چیزی که مشخصه ، حالا حالاها شاسیبلندها فروش دارند و سال به سال هم به طرفدارانشون اضافه میشه و همینطور برعکسش کلاس سدانها آب میره ، اون از لکسوس GS که شده بود موی دماغ LS و ES و حالا هم روزگار آوالون که گیر کرده بین انتخاب لوکسهای سدان لکسوس یا تویوتا آوالون .
میثم
۲۸ آبان ۱۳۹۹من فکر میکنم حالا که میخواد به شاسی تبدیلش کنه اگه کراون رو به یه SUV فول سایز بدنه رو شاسی تبدیل کنه برای بازار آمریکای شمالی و کانادا و آمریکای لاتین و کشورهای عربی خیلی خوب میتونه بفروشه.
البته سکویا رو داره که دیگه از شدت کهولت سن دیگه نفسش بالا نمیاد
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۲۸ آبان ۱۳۹۹اینو بهتره شاسی کنن که رقابت درونی رو حفظ کنن….
AMANTE
۲۸ آبان ۱۳۹۹دنیای مسخره ای شده حذف یک، چند یا تمام مدل های یک کمپانی بخاطر فروش کم، بازگشت نام های قدیمی اما در قالب دیگر و…. اونم بخاطر چی ساختن کراس اوور ها چون راحت فروش دارن.
سامورایی از قله فوجی
۲۸ آبان ۱۳۹۹چی شد که همه رفتن سمت کراس اور های کسل کننده ؟؟؟؟
چند جا خوندم بی ام و هم میخواد تولید Z4 و سری 3 و 4 رو متوقف کنه و روی شاسی بلند ها تمرکز کنه :((((
Ali
۲۸ آبان ۱۳۹۹امیدوارم یه کراس اور میان سایز دو ردیفه باشه
میشه گفت این تنها مورد خالی تویوتا هست
ولی کراون هم واقعا زیباست