پیروی معرفی نسل جدید تویوتا کرولا در ماه نوامبر، این برند ژاپنی هماکنون نسخهی هیبریدی سدان محبوب خود را نیز معرفی کرده است. کرولا هیبرید در بهار سال ۲۰۱۹ و برای اولین بار در آمریکا عرضه خواهد شد.
کرولا هیبرید قوای محرکهی خود را از پریوس به عاریت گرفته است. یک پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری با دو پیشرانه-ژنراتور همکاری میکند و قدرت کل مجموعه به ۱۲۱ اسب بخار میرسد. یک گیربکس CVT هم این نیرو را به چرخها منتقل میکند. تویوتا قول داده مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حداقل ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر باشد.
یک باتری نیکل-فلز هیبریدی زیر صندلی عقب نصب شده است که تأثیری منفی روی فضای کابین یا بار نداشته است. صندلی عقب نیز بهصورت ۶۰/۴۰ تا میشود.
رانندگان میتوانند چندین حالت رانندگی را انتخاب کنند. حالتهای نرمال، اکو، اسپورت و الکتریکی وجود دارد که انتخاب پیشفرض خودرو حالت نرمال است اما حالت اکو روی مصرف کم تأکید داشته و حالت اسپورت هم شتاب گیری بهتری را ایجاد میکند. نهایتاً به حالت الکتریکی میرسیم که عملکرد آن مشخص است.
به منظور بازگرداندن انرژی، یک سیستم ترمز گیری هوشمند روی استفاده از پیشرانههای الکتریکی برای بازیابی آن تأکید میکند. ترمزهای سنتی خودرو نیز به سیستم الکتریکی در زمانهای ضروری کمک میکنند.
جدای از برخی نشانهای اضافی، کرولا هیبرید کاملاً مشابه نسخهی استاندارد احتراق داخلی به نظر میرسد. این خودرو از رینگهای ۱۵ اینچی با لاستیکهایی استفاده میکند که مقاومت کمتری در برابر چرخش از خود نشان میدهند. داخل کابین هم یک صفحهنمایش ۸ اینچی بکار رفته در تریم های فول تر کرولا نصب شده است. بستهی ایمنی راننده هم در کرولا هیبرید موجود است که شامل مواردی همچون سیستم پیشگیری از برخورد، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، نوربالای خودکار و تشخیص علائم جادهای میباشد.
NAVID۰۰۹۸
۸ آذر ۱۳۹۷ای جانم کرولا ، بیچاره رقیبهاش .
راستی دوستمون آرمان میخواد بدونه ، لکسوس چیزی در نمایشگاه ارائه نکرده ، آخه علاقه زیادی به لکسس داره ، حتی بیشتر از من .
فرامرز
۸ آذر ۱۳۹۷تو فروش که بی رقیبه ولی رقیباش هم همچین بیچاره نیستن مثل مزدا ۳ جدید که اونم عالی کار کرده. تو اروپا هم باید دید نسل بعدی گلف و ب ام و سری ۱ که سال بعد وارد بازار میشن چطور هستن. به هر حال نسل جدید کرولا (و آئوریس) خیلی بهتر شده مخصوصاْ طراحی و لذت رانندگی