زمستان در راه است…
علیرغم اینکه هر روز بیشتر از دیروز عرصه بر خودروهای سواری سنتی تنگتر میشود اما تویوتا به خوبی میداند که هنوز هم بخش قابلتوجهی از خریداران سدان ها را به کراس اوور و شاسی بلندها ترجیح میدهند. بله میزان فروش ابتدای سال تاکنون کمری با افت ۱.۶ درصدی به ۲۸۵۰۵۸ دستگاه رسیده و آوالون هم افت فروش ۱۶ درصدی داشته و به خانه ۲۴۲۰۸ نفر راه یافته است اما تویوتا علیرغم این کاهش فروش هنوز هم بازار خوبی برای سدان های خود دارد.
برخی از افراد احتمالاً خواهان چسبندگی بیشتر خودروی خود بوده و میخواهند بدون انتخاب یک شاسیبلند همچون راو ۴ یا هایلندر از سدانی با سیستم چهار چرخ محرک استفاده کنند. به همین خاطر دو سدان مشهور تویوتا با سیستم چهار چرخ محرک معرفی شدهاند هرچند متأسفانه این خودروها همانند کمری چهار چرخ محرک سالهای ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱ با نام All-Trac شناخته نمیشوند.
سیستم کنترل گشتاور دینامیک AWD که برای کمری ۲۰۲۰ و آوالون ۲۰۲۱ در دسترس است توسط خود تویوتا توسعه یافته و از راو ۴ گرفته شده است. این سیستم فقط برای کمری و آوالون بازار آمریکا در دسترس بوده و بسته به شرایط میتواند تا ۵۰ درصد گشتاور پیشرانه را به اکسل عقب بفرستد. زمانی که نیازی به این سیستم نباشد کوپلینگ کنترل شده توسط سیستم الکترومگنتیکی شفت دیفرانسیل را غیرفعال میکند تا مصرف سوخت کاهش یابد.
سیستم چهار چرخ محرک یاد شده تنها برای مدلهای دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. این پیشرانه در کمری و آوالون به ترتیب ۲۰۲ و ۲۰۵ اسب بخار قدرت دارد.
تویوتا میگوید سیستم موردبحث برای درگیری فوری در زمانهای نیاز طراحی شده و هیچ تأثیری روی فضای کابین نگذاشته است. البته سیستم چهار چرخ محرک باعث افزایش وزن ۷۵ کیلوگرمی کمری نسبت به مدل استاندارد دیفرانسیل جلو شده است.
این دو خودرو از اوایل سال آینده میلادی در دسترس خریداران خواهند بود.
ارش
۲۳ آبان ۱۳۹۸مشکل کمری در کشورهای سردسیری مثل کانادا و آمریکا همین تک دیفرانسیل بودنش هست در فصل زمستان حالا که دو دیفرانسیلش هم داره تولید میشه دیگه چی بهتر از این .یه ماشین فوق العاده چهار فصل.
Omid622
۲۳ آبان ۱۳۹۸در بین رقبای کمری
نیسان التیما اولین ماشین چهار چرخ محرک بود
الان باید رقبای دیگر همین رویه رو درپیش ببرن تا شاید از فروش کمتر این کلاس جلوگیری کنن چرا که واقعا حیف بازار سدان ها رو به انقراض بره
meysam
۲۳ آبان ۱۳۹۸.
سوبارو همیشه تمام مدلهاش AWD بودن. بجز brz
Shahrukh
۲۳ آبان ۱۳۹۸لامصب گیربکس ۸یا۱۰سرعته اتومات رو اصلا نمیشه با گیربکس مسخرهcvtای که نیسان التیما یا سوبارو لگاسی داره مقایسه کرد
از این نظر،کمری بهتره
ولی خب منکر کیفیت و زیبایی اون۲تاهم نمیشه شد که
رامتین
۲۴ آبان ۱۳۹۸عالیه این کمری. موتور عالی تنفس طبیعی، گیربکس 8 سرعته و سیستم چهارچرخ محرک. دیگه چی میخوای؟ ضمن اینکه بشه کیت TRD هم براش گرفت که عالی میشه. خصوصا در ایران.
مهدی
۲۵ آبان ۱۳۹۸یه فیلم احتمالا همه دیدن چنین فیلمهایی را که خودروها اعم از تک دف و دودف و سیستمهای افزایش اصطکاک و . به درد نخورد همه ماشیها لیز میخورن شدید و جالبه بعضی خودروها ثابت هستند و ناگهان لیز میخورن تویخ وبرق و در فیلمهایی هم هست ماشین توگل و چاله کوچیک افتاده عجیب گیر کرده بیرون نمیاداما اما پیشرفتها غیر قابل انکار و واین علم وتکنولوژی است که بالاخره راهی پیدا میکنه