پس از ۱۴ سال غیبت تویوتا کمری به قاره همیشهسبز بازمیگردد. این خودروساز ژاپنی گفته با آغاز سال آینده فروش این خودروی محبوب را در اروپای غربی از جمله بریتانیا شروع خواهد کرد.
هشتمین نسل تویوتا کمری که سال پیش در نمایشگاه دیترویت خوش درخشید از قوای محرکه هیبریدی الکتریکی ۲.۵ لیتری جدید با سیستم خود شارژ سود خواهد برد. جدای از این تویوتا هیچ اطلاعات دیگری درباره قوای محرکه کمری اروپا نداده است.
با این وجود کمری احتمالاً از همان قوای محرکه نسخه آمریکایی استفاده خواهد کرد. به این ترتیب پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۲۰۶ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر با یک واحد الکتریکی که خروجی ۱۲۰ اسبی و گشتاور ۲۰۲ نیوتون متری دارد همراه میشود.
کمری هیبرید آمریکای شمالی از باتری لیتیوم-یونی با دو ولتاژ ۲۵۹ و ۲۴۵ ولتی استفاده میکند و میتوان آن را با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک یا eCVT (گیربکس ضریب متغیر با کنترل الکترونیکی) سفارش داد.
هشتمین نسل تویوتا که مزیتهای مهندسی و طراحی معماری جدید TNGA را نشان میدهد به اروپا باز خواهد گشت. این پلتفرم هسته مرکزی رسیدن به دینامیک سواری هیجانانگیز و همچنین استایل جذاب، کیفیت ساخت دقیق، جانمایی بسیار کارا و استفاده از تکنولوژیهای خلاقانه میباشد.
تویوتا کمری هیبریدی ۲۰۱۸ با سه تریم در آمریکا عرضه میشود. مدل LE قیمت ۲۷۹۵۰ دلاری داشته و پس از آن مدلهای SE با بهای ۲۹۶۵۰ دلاری و XLE پرچمدار با قیمت ۳۲۴۰۰ دلاری قرار دارند.
این خودرو زمانی که در بریتانیا عرضه شود گرانتر از دو نسخه هاچبک و استیشن آوریس که به ترتیب قیمت پایه ۲۰۱۶۰ و ۲۱۲۶۰ پوندی دارند خواهد بود. این خودرو از C-HR هیبریدی با قیمت پایه ۲۱۸۸۰ پوندی نیز گرانتر خواهد بود. همچنین گفته شده کمری هیبریدی اروپا قیمت بیشتری در مقایسه با راو ۴ هیبرید با قیمت پایه ۲۹۰۱۰ پوند خواهد داشت.
Mercede kaviani
۱ تیر ۱۳۹۷واقعا اتوموبیل های ژاپنی انقدر کیفت فوق عالی وقیمت فوق العاده ارزنی دارند که جای هیچ انتقادی نمی مانند
برعکس کره ای واروپای قیمت کران وکیفیت صفر و دوام یک ساله
امیرمحمد
۱ تیر ۱۳۹۷کیفیت صفر و دوام یک ساله؟!!!? فقط میشه به افق خیره شد و خون گریه کرد از نظرات گوهربار یسری دوستان…
حامد
۱ تیر ۱۳۹۷میگن فلانی همه چیو سیاه و سفید میبینه منظورش شمایی
حسین دهمرد
۱ تیر ۱۳۹۷از تو دیگه انتظار نداشتم.تا حالا نظر یطرفه نزاشته بودی
تو اروپایی ها هم برند مقرون بصرفه پیدا میشه.
یوسف
۱ تیر ۱۳۹۷پس به این خاطر بود که تویوتا تولید اونسیس رو متوقف کرد و نسل جدیدی ازش معرفی نکرد، چون تویوتا سالهاست که در بازارهای اروپای غربی به جای کمری، اونسیس رو عرضه میکنه، البته نسل جدید کمری واقعا خوبه ولی این کلاس فروش ضعیفی تو اروپا داره و موفقیت خیره کننده ای برای تویوتا نخواهد داشت (دقیقا برعکس آمریکای شمالی و آسیا).
NAVID۰۰۹۸
۱ تیر ۱۳۹۷در اروپا باید بدنه ماشین کوچک و یا هاچبک مانند باشه تا بفروشه . ، اروپائیها خیلی اقتصادی و جمعوجور زندگی میکنند و بیشتر تنها هستند و فکر نمیکنم کمری با تمام شایستگیهاش بتونه فروش خوبی در اروپا داشته باشه .
پویا
۱ تیر ۱۳۹۷فعلا حضوره یکی دو سال حتما طول میکشه جا بیوفته
اونا که گدا گشنه نیستن
خواستن میخرن
نخواستن نمیخرن
کیا استینکر که فعلا فروش خوبی داره
- A M I R -
۱ تیر ۱۳۹۷کلا جای سدان های فوق العاده ی زیادی توی اروپا خالیه ، مثل ماکسیما و آکورد …
با تجربه فروش نسبتا خوب مزدا 6 احتمالا کمری هم بتونه فروش خوبی رو تجربه کنه .
M.us
۱ تیر ۱۳۹۷طراحیش عالیه همه چی به بهترین وجه طراحی و ساخته شده و جالب این که شورولت بلیزر هم رونمایی شد بالاخره
پویا
۱ تیر ۱۳۹۷واقعا عالیه
یه تویوتا کمری تو خیابونای ایتالیا و اسپانیا و بعدم پرتغال
فقط بری مسافرت توپ
Daytona 1969
۱ تیر ۱۳۹۷خیلی قشنگه
مسعود
۱ تیر ۱۳۹۷خودروی تویوتا کمری یکی از بهترین و ایمن ترین و کم مصرف تریم و کم استهلاک ترین خودروهای سدان در بین تمام خودروها محسوب می شود و اگر وارد اروپا شود به احتمال زیاد فروش بسیار بالایی را دوباره تجربه می کند. البته توی اروپا خیلی خودروهای دیگر همسطح با کمری مثل سوناتا، هوندا آکورد، نیسان ماکسیما، نیسان آلتیما هم اصلا عرضه نمی شوند و بازار نهایی این خودروها بیشتر آمریکا و کشورهای خاورمیانه است.