اندکی پس از انتشار خبرهایی درباره تویوتا کرولا نسخه گازو ریسینگ، هماکنون داستان جذاب دیگری درباره تولید C-HR GR نیز به گوش میرسد. اولین بار اتو اکسپرس این خبر را منتشر ساخته هرچند به منبع آن اشارهای نداشته است. اگر این خبر صحیح باشد، GR C-HR احتمالاً دومین خودروی پرفورمنس تویوتا تا سال پیش از ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.
این خبرگزاری میگوید C-HR پرفورمنس از نسخهی کمتوانتر پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی بکار رفته در GR یاریس استفاده خواهد کرد. این پیشرانه در بازارهای اروپا و ژاپن قدرتهای ۲۵۷ و ۲۶۸ اسب بخاری دارد. یکی از مدیران ارشد گازو ریسینگ گفته که این پیشرانه احتمالاً با قدرتهای گوناگون در خودروهای متنوعی بکار خواهد رفت.
GR C-HR میتواند به معنی شام آخر نسل فعلی این خودرو باشد و شاید نسل دوم آن در سال ۲۰۲۱ معرفی شود. این خودرو از پلتفرم TNGA مشهور تویوتا استفاده خواهد کرد.
درست مثل GR کرولا که رقیبی برای فورد فوکوس ST و هیوندای i30N، کراس اوور اسپورت تویوتا نیز به مصاف خودروهایی همچون فورد پوما ST، فولکسواگن تی راک R و… خواهد رفت. از آنجایی که تقاضا برای کراس اوورها و شاسی بلندها بالاست، نسخههای اسپورت تر این خودروها نیز محبوبیت بالایی دارند.
تویوتا قبلاً اعلام کرده بهطور جدی به تولید خودروهای اسپورت فکر میکند تا به این ترتیب خریداران جوانتر را به خود جذب کند. البته این به معنی تولید خودروهای بسیار قوی و جدید توسط ژاپنیها نیست اما بههرحال شاهد تزریق جذابیت بیشتر به سبد محصولات این برند خوشنام خواهیم بود.
NAVID۰۰۹۸
۲۶ بهمن ۱۳۹۸جداً chr یه عیب بزرگ داره و اون هم موتورهای ضعیفیه که دَرِش به کار رفته .
هرکسی میخواد بهش بر بخوره اما موتورهای chr درسته کم استهلاک و کم مصرفه اما آشغاله واقعیه و روی مُخ ترینه در سگمنت خودش .
تا حالا جوک توربو سوار شدید تا متوجه بشید چطور عاشق نیسان جوک میشید که خودتان هم باورتان نمیشود .
دوستانِ من ، من عاشق و طرفدار تویوتام ، اما chr را یه مضخرفی میبینم که با داشتن یه موتور قدرتمند میتونه بشه گودزیلا ، حداقل برای خاورمیانه و آمریکا باید اینطوری باشه و کاری با اروپا و بقیه جاها ندارم .
اما موتور chr حتی از یاریس هم ضعیفتره ، نمیدونم چطور خیلی ها راوفور با موتور معرکه ۲۵۰۰ cc را ول میکنند و یک میلیارد پول بیزبان را میدهند به این ماشین که نه زور داره و نه فضای داخلی خوبی داره و نه ارتفاع مناسب .
اگر اینی که در مقاله گفته بیاد با قدرت بالای ۲۰۰ اسب بخار ، میشه گلی در بهشت تولیدات تویوتا که هیچ ایرادی دیگر وارد نیست .
علیx76
۲۶ بهمن ۱۳۹۸البته تو مدل های فیس لیفت( که تو ایران نیست) موتور های قویتر استفاده شده و اون ضعف مفرط توش دیده نمیشه
اما بازم توانایی حرکتیش متوسطه و در حد قیافه ش نیست
تیپش واقعا چشمگیر و اسپرته ، کسی که نمیشناسه وقتی ببینه میگه حتما بالای ۲۰۰ اسبه
غافل ازینکه ۱۳۰ تا بیشتر نیست ( مدل های ایران )
رامتین
۲۶ بهمن ۱۳۹۸مدل بازاهای دیگه هم حداکثر موتور 2 لیتری تنفس طبیعی با 145 اسب داره که اصلا جذاب نیست. همین موتور روی کرولا 170 اسب تولید میکنه و چرا روی CHR این توان را نداره، فقط یک پاسخ میشه داد و آن هم اینکه بدون شک در نسل بعدی موتور را تقویت میکنه. با نظرات آقا نوید کاملا موافقم و ضمنا عرض کنم نسخه نیسمو جوک در نسل قبلی 217 اسب داره که نسبت به جوک اسپرت خیلی قویتره. در نسل فعلی هم صحبت شده نسخه نیسموی جوک 235 اسب داره. CHR فعلی در برابرش میشه گفت فرغونه. اما بهتره 1 سال دیگه هم برای CHR صبر کنیم.
پارسا
۲۶ بهمن ۱۳۹۸پیشنهاد می کنم یک بار پشت chr هیبرید بشینید نظرتون حتما عوض میشه البته چون بعید می دونم توانایی این کارو داشته باشید می تونید پریوس هم سوار بشید چون ارزون تره.
ممد ژانگولر
۲۶ بهمن ۱۳۹۸چه زشت گوگول دوست داشتنی تری شده ماشالله ?
ss
۲۶ بهمن ۱۳۹۸مورچه چیه که میخواد کله پاچه داشته باشه!!!
Afg
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ماشین بدی نیست