تویوتا C-HR سفارشی حاضر در نمایشگاه SEMA تنها یک خودروی نمایشی نیست. در حقیقت کمپانی تیونینگ سازنده سریعترین کراس اوور دنیا معتقد است این خودرو میتواند در نوربرگ رینگ رکورد جدیدی برای خودرویی دیفرانسیل جلو ثبت کند.
این خودرو که توسط Dan Gardner و به سفارش تویوتا ساخته شده از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت خروجی ۵۹۱ اسب بخار بهره میبرد. پیشرانه یاد شده به یک گیربکس ۵ سرعته دستی متصل بوده و ظاهراً C-HR سفارشی تویوتا سریعتر از خودروهایی چون مک لارن 650S اسپایدر، پورشه ۹۱۱ GT3 RS و نیسان GT-R نیسمو میباشد.
Dan Gardner در خلال مصاحبه با اتوکار گفت که میخواهد با C-HR سفارشی خود سوپرکارها را به مسلخ ببرد و البته دوست دارد آن را در آلمان ببیند.
او گفت:
این خودرو برای نمایشگاه SEMA ساخته شده و تویوتا فعلاً برنامهای برای تولید آن ندارد. به شخصه آرزوی حضور آن در نوربرگ رینگ را دارم. شکی ندارم که C-HR سفارشی میتواند رکورد سریعترین خودروی دیفرانسیل جلو جهنم سبز را به خود اختصاص دهد.
به عنوان یادآوری باید گفت رکورد سریعترین خودروی دیفرانسیل جلوی نوربرگ رینگ در اختیار هوندا سیویک تایپ R با زمان ۷ دقیقه و ۴۳.۸ ثانیه است که با پیشرانه ۲ لیتری ۳۱۶ اسب بخاری به دست آمده است.
اگرچه خروجی پیشرانه C-HR تقریباً دو برابر قدرت هونداست اما ثبت رکورد جدید در پیست نوربرگ رینگ آسان نخواهد بود. با این وجود دوست داریم تلاشهای Dan Gardner مخصوصاً با حمایتهای تویوتا را ببینیم.
Amir
۱۷ آبان ۱۳۹۶C-HR ماشین خوبیه من کارى با این نمونه ندارم
ولى تو ایران قیمتش واقعا نجومى نسبت به امکاناتى که ارائه میده توان موتوری پایینى هم داره
کلا تویوتا تو ایران بجاى اینکه یه ماشین اقتصادى باشه لوکس حساب میشه که واقعا هم اینطور نیس…
ناشناس
۱۷ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز قیمت که حسی نیست هرچی ما دوست داریم رو ماشین بذارن. قیمت یه ماشین رو که فقط حجم موتور و قدرتش تعیین نمیکنه. شما یه سر به آمار گمرک بزنید. تویوتا chr هایی که تو ایران میاد تو نسخه فولش قیمت بیشتری از به عنوان مثال اپتیما داره. اپتیما الان تو بازار تا 220 تومن یا بیشتر هم قیمت خورده. تو رو خدا رو هوا حرف نزنید. یا به عنوان مثال گیر میدن به راو4 که چرا گرونتر از سانتافه و سورنتو میدادن یه زمانی. خوب عزیز من شما برو آمار گمرک رو نگاه کن بعد نظر بده. قیمت راو4 هایی که میاد ایران ارزشش بیشتر از اون دوتاست. بعد بیان ارزون تر بدن؟ هر چیزی حساب کتابی داره. چیز جالبی که هست همش هم به تویوتا گیر میدن. یه بار ندیدیم تو قیمت به کره ای ها گیر بدین. هر چیزی که خودتون دوست دارین هر چه قدم گرون بدن اعتراض نمیکنین ولی چیزی رو که خوشتون نمیاد میزنید تو سرش. شما برو به سورنتو و سانتافه گیر بده که دارن کلی گرونتر میدن در حالیکه ارزششون خیلی کمتره. یا مثلا اپتیما اینقدر ارزش داره واقعا؟ ولی چون ما ایرانی ها عاشق ظاهرشیم 300 میلیون هم بدن باز اعتراض نمیکنیم. قیمت رو شما و اون طور که دوست دارید تعیین نمیکنید. حساب کتاب داره برادر من. بعد میگید تویوتا تو ایران لوکس حساب میشه؟! نه که بقیه نمیشه؟ چرا اونا رو نمیگید؟
ناشناس
۱۷ آبان ۱۳۹۶جالب هم اینجاست تویوتا ماشین به زیبایی chr زده که یکی از 3 نامزد بهترین طراحی سال شد (البته آخرش جگوار برنده شد.) و هم چنین کلی امکانات رو این ماشین گذاشته. شما برو آپشن های این ماشینو ببین بع بیا بگو امکانات نداره. الان کلی سیستم های ایمنی و رادار که آپشن های روز دنیا و برتر حساب میشه رو این ماشین هست که این تعداد رو شما نه تو اپتیما میبینی نه تو سورنتو. کلی آپشن و امکانات مورد پسند ما ایرانی ها داره. ذکرشون اینجا طولانی میشه. خودتون برید بدون تعصب نگاه کنید. چرا میگید امکانات نداره. بی انصافی تا چه قدر آخه. هم ظاهر زیبایی داره هم امکانات خوبی داره. فقط قدرتش تو این رنج قیمت یه مقدار کمه که قبول دارم. که اونم اکثر ماشینای این سگمنت در این حده قدرتشون و حجم موتورشون. مطمئن باشید اگه میخواست قدرتشو بیشتر کنه اولا قیمتش خیلی بیشتر میشد ثانیا متناسب با این سگمنت نبود. اما توجه کنید که طبق صحبت های یکی از دوستان ، دنیا اینقدر کشکی و بی صحاب نیست که قیمت از خودشون رو ماشین بذارن. حساب کتاب دارن تو دنیا. مثل ایران بی صحاب نیستن. اگه این ماشین اینقدر قیمتشه یعنی اینقدر واقعا می ارزه. فقط به چهار تا عدد و رقم توجه نکنیم. تو قیمت یه ماشین کلی فاکتور تاثیر گذارن. اگه قیمت گمرکی chr هایی که وارد ایران میشه از اپتیما و … به دلار بیشتره واقعا ارزشش بیشتره. اگه قیمت یه ماشینو فقط حجم موتور و قدرتش و امکاناتش تعیین میکرد که الان لیفان 820 با موتور 2400 و جک اس 5 با موتور 2 لیتری توربو باید خیلی بیشتر از بعضی ماشینای بالای 150 میلیونی قیمت میداشتن.
شاهین
۱۷ آبان ۱۳۹۶صد البته سی آچ آر از سانتافه کمتره!!!
اسم سی آچ آر رو اصن توی ده رده برتر ایمنی سال 2017 دیدین شما؟!
درحالی که هیوندا دو تا از محصولاتش یعنی النترا و سانتافه به ترتیب سوم و چهارم رده بودن پس چرا اونا قیمت نجومی ندارن؟!
منم نمیگم سی اچ آر بده ولی زیادی بهش ارزش دادن درحالی که یکم از نیسان جوک بهتره ! همه چی که آپشن نیست
ناشناس
۱۷ آبان ۱۳۹۶چیه chr کمتره؟ منظورتون ایمنیه؟ کی صحبت از ایمنی کرد اصن. من سیستم ها و آپشن های مربوط به ایمنی رو گفتم که chr چیزی کم نذاشته تو رنج قیمتی خودش. صحبتی از رتبه بندی نکردم اصن. اما به هرحال زمانی میشه مقایسه کرد که شرایط برابر باشه. تو سایت IIHS شما برو تو بخش تویوتا. کل ماشینای تویوتا هست. اما اسمی از chr نیست. یعنی هنوز تستی از این ماشین انجام ندادن ظاهراْ. پس اول صبر کنید تست های این ماشین انجام شه بعد مقایسه کنید. اگه هم EuroNcap رو در نظر بگیریم که chr پنج ستاره ایمنی رو گرفته. بعدشم کی صحبت از ایمنی هیوندای کرد اصن. فازت چیه داداش؟ کی اسم الانترا رو اورد. اگه اینطور باشه که تویوتا بیشترین تعداد ماشین با درجه TSP+ تو سایت IIHS داره. بعدشم این رتبه بندی سوم و چهارم که میگید از کجا اوردید دقیقا؟ اسم منبعتون رو بگید. اگه از یه سایت بررسی خودرو برداشتید که به درد نمیخوره. چون هرکدوم لیست متفاوت میدن. ملاک سازمان ها و سایت های بررسی ایمنیه مثل IIHS و EuroNcap که صد البته IIHS سخت گیرتره. و توش سانتافه و الانترا TSP+ گرفتن. قبول. ولی صبر کنید تست CHR هم انجام بشه.
بعد میگید : ((منم نمیگم سی اچ آر بده ولی زیادی بهش ارزش دادن درحالی که یکم از نیسان جوک بهتره )) !!!!!! نه توروخدا بیاید بگید بده. همچین میگید یه کم از نیسان جوک بهتره اینگار نیسان جوک یه ماشین معمولیه. شما برو اول ارزش برندها و ماشینا رو درک کن بعد بیا نظر بده.
ضمنا میگی همه چی که آپشن نیست. آخه برادر من این که حرف خود من بود. من اگه صحبت از آپشن های CHR کردم در جواب آقا امیر بود که گفتن این ماشین امکاناتی نداره. اول کامنت ها رو دقیق بخونید و در جریان باشید بعد نظر بدین.
sina
۱۷ آبان ۱۳۹۶شاهین جان
طبق کدوم تقسیم بندی هست اینی که میگی؟
امار 2017 chr رو من نتونستم پیدا کنم
راجب هیوندای هم الانترا سوم بود ولی سانتافه چهارم نبود.
لینک ها رو واست میذارم تو کامنت بعد
sina
۱۷ آبان ۱۳۹۶http://www.iihs.org/iihs/ratings/v/class-summary/small-cars
https://www.euroncap.com/en/results/toyota/c-hr/26309
شاهین
۱۷ آبان ۱۳۹۶با احترام ی اشتباه کوچیک شده بود راحب رده بندی ها
http://uupload.ir/files/v0t2_photo_2017-10-16_21-44-44.jpg
اما این عکسی که میبینید تو کل پیجهای ماشینی پخش شده بود من از روی این حرفامو زدم
نوید جهرمی
۱۷ آبان ۱۳۹۶برای تصمیم گیری منصفانه تر بهرته قیمت ماشین ها رو در امارات چک کنیم.آمارسازی امری رایج و غیرقابل انکاره.
شاهین
۱۸ آبان ۱۳۹۶ماشینی که توی ایران قراره بالای 200میلیون آب بخوره باید همه جوره حریف باشه دوست عزیز کی میاد این همه پول بده به ی نیم شاسی .میگم مثل جوکه چون جوک خودش لطیفه قرنه بیا ببین توی قشم و کیش روزی چندتا مردم چپ میکنن با اون همه دب دبه کب کبش که مثلا نیسانه انگار داره رو طناب مانور میده همش میخوره زمین!!! اینجاهم من میگم هر چیزی حساب کتاب داره چرا باید پول به ماشینی بدی که هندلینگش درحد ال90 هستش؟! میگید ژاپن خوبه آره خوبه ولی درحد اندازش بابا بنزش نکنید بیخودی سوار نشدیم ولی کلیپ و عکس ازش دیدیم هرکدوم نقطه ضعفای خودشونو دارن. تویوتا هم چون مثل چیز از آمریکا میترسه داره دوبله سوبله با ایران حساب میکنه کاملا خبر داریم چی به چیه
همینطور که مثال زدم با قیمت 200میلیون ماشینای خوب زیادی هست که نیم شاسی هم نیستن کراس اوور واقعی هستن با مشخصات فنی بهتر.همینجا نظر سنجی میزارم لطفا جواب بدین:
تویوتا سی اچ آر : لایک
هیوندای توسان نیو : دیس لایک
Amir
۱۸ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز من بحثم این نیست که تویوتا بده خیلى هم خوبه جوابشم پس داده خودم داشتم ریالى خرج نداشت حرفم اینه که ایرتویا داره این ماشیناى به اصطلاح اقتصادى رو با قیمت نجومى به مردم میفروشه
حالا شما میاى میگى امار گمرک و فلان
منکه نمیگم تویوتا بد هیونداى خوب
همه ماشین ها دارن با قیمت بالا فروش میرن ، خیلى هم بالا
ولى واقعا شما برو ببین کمتر ازدو سال پیش هایلوکس اتوماتیک قیمتش ۱۶۷ بوده الان بالا ۲۶۰ قیمتش
واقعا این ماشین مگه چه امکاناتی داره که باید بابتش انقدر پول داد
در ضمن rav 4 توی سگمنت توسان و اسپورتیج هستش یه کراس اور با دوردیف
صندلی تفاوت قیمتش رو با محصولات کره ای ببین
بازم میگم نه اینکه اون ماشینا ارزونن نه…
شاهین
۱۷ آبان ۱۳۹۶حرفتون کاملا درسته قبول دارم برابر پولی که میدی هیچ چیز قابل درکی بهت نمیفروشن یعنی اصلا ارزش خرید نداره.حالا بعضیا میگن چون خوشگله و تویوتا هستش ارزش داره!!!
من به شخصه پولی که بخوام به سی اچ آر بدم بجاش میدم دی اس فایو میگیرم که سه برابر از سی اچ آر ارزش بیشتری داره از لحاظ فنی حالا خوشگلیش صلیقه ایه
تویوتا سی آچ آر بترکونه رو هوا 160 میلیون بشه نه بیشتر
دلالان داخلی هم دارن میزنن تو سر مردم واس خرید این ماشین و سو استفاده میکنن ولی قطعا کسی که عقلش برسه این همه پول بابت سی اچ آر نمیده مگه اینکه ریچ کیدس باشه و پول اضافه بیاد
ناشناس
۱۷ آبان ۱۳۹۶شما فقط عقلت میرسه؟ خجالت نمیکشی این طوری به یه عده تهمت میزنی؟ اونم تهمت نادانی؟ فکر نمیکنی یه عده مالک این ماشین ممکنه به این مطلب تو سایت سر زده باشند و کامنت ها رو خونده باشند یا نه حتی از کاربرای سایت باشن؟ رسما داری بهشون میگی بی عقل دیگه. زشته. ادب داشته باشید. حالا که این طوری صحبت میکنید پس منم میگم کدوم آدم عاقلی دی اس رو با تویوتا مقایسه میکنه. خوبه این طوری؟
دی اس 5 سه برابر ارزش بیشتری داره از CHR؟؟ این عدد 3 رو از کجا اوردی دقیقا؟؟ قدرتش سه برابره؟ شتابش سه برابره؟ چیش سه برابره؟
شما پول دستت اومد برو دی اس 5 بگیر حال کن با عدد توهمی 3. به بقیه هم کار نداشته باش. مطمئن باش اون افراد عاقل تر از شما هستند که میفهمن تویوتا چیه. مطمئن باش اروپایی ها میفهمن تویوتا چیه که این همه در سال اول تولیدش این همه فروش داشته اونجا و بقیه جاهای دنیا. محض اطلاعت طبق سایت Focus2move در نه ماه اول 2017 تویوتا CHR حدود 80 هزارتا فروخته تو اروپا و رتبه 52 رو داره. در حالیکه دی اس 5 حتی جزو 100 ماشین اول هم نیست. هیچ ماشینش نیست. تازه اینم در نظر بگیر که اروپایی ها رو برندهای خودشون تعصب دارن و اغلب ماشین اروپایی میخرن.
ضمنا همونطور که گفتم قیمت رو شما تعیین نمیکنی. ارزش یه چیز رو افرادی که ملاک برتری رو 4 تا عدد و رقم روی کاغذ میدونن تعیین نمیکنن.
راستی در پایان یه پیشنهاد دارم براتون. شما لازم نیست پول پای دی اس 5 بدی. به نظرم لیفان 820 با موتور 2400 سی سی یا جک اس 5 با موتور 2 لیتری توربو براش شما ارزش بیشتری داره. چون از لحاظ فنی 6 برابر شایدم 8 برابر دی اس 5 ارزش داشته باشن. :)
شاهین
۱۸ آبان ۱۳۹۶اول و اخر میخواستی بگی تویوتا خوبه دیگه چرا جو میدی تشنج ایجاد میکنی.دی اس فایو هم ی هاچبک فول سایزه که جلوی هرکی بزاری دست رد نمیزنه بهش.اون لوکسه اچ سی سی آر چی؟!
میبینید که خودمون دوست داریم بهمون بندازن به قیمت حداکثری بعد میاییم ناله میکنیم چرا انقدر گرونه همه چیز چرا تو عراق پراید اونجوریه اینجا اینجوریه حتما پراید تو ایران ارزش بیشتری داره اینقدر گرون میدن دیگه گمرکی بیشتر میخوره!!!!!!!
برو عمو ما بحثمون اینه گرون نخرید شما میگید ارزش داره بخرید!
Mohamad
۱۷ آبان ۱۳۹۶با تمام احترامی که برای سیویک و هوندا قایلم اما فکر نمیکنم توان مقابله با تویوتا را داشته باشن.
فرزام
۱۷ آبان ۱۳۹۶جناب ناشناس رو هوا یه چیزی میپرونی ها Chr تو فولترین مدل ۲۵هزار دلاره که میاد بالا دویستو خورده ای قیمّت میخوره ولی برأی مثال اپتیمایی که وارد میشه۳۰هزار یا بیشتر قیمتشه من تعصبی نسبت به هیچ برندی ندارم ولی خواهشا اطلاعات اشتباه رو پخش نکنید میتونید از سایت زیر چک کنیدhttps://www.caranddriver.com/toyota/c-hr
ناشناس
۱۷ آبان ۱۳۹۶این شمایید که رو هوا یه چیز میپرونید عزیز من. سایت کارانددرایو رو چی کار دارید. مگه ماشینایی که میاد ایران قیمتشون براساس این سایته؟ خوبه بارها گفتم طبق آمار گمرک. ارزش گمرکی اپتیماهای وارداتی به ایران در سال 2017 حدود 24 هزار دلار و تویوتا chr حدود 22700 یورو که میشه 26-27 هزار دلار. همین استفاده از منابع اشتباهه که امثال شما این جور اظهار نظرهای غلط میکنن. قیمت ماشین تو ایران بر اساس سایت آمریکایی نیست که. به ارزش گمرکیشون مراجعه کن
emad1990
۱۷ آبان ۱۳۹۶ناشناس درست میگه.منبع گمرکه نه سایت های خودرویی خارجی
فرهاد کرمستجی
۱۹ آبان ۱۳۹۶خوشم میاد یه عده از دوستان وارد کننده و مصرف کننده یه حرفایی می زنن برا خودشون در حد لالیگا! اصلا سی اچ آر قیمتش دوتا لکسس :)) داداشش 220 با 120 130 اسب بخار خنده داره! می دونی من چی می گم خنده داره! حالا شما بیا بگو قیمت گمرکش 40 هزار دلار. سیستم ایمنی؟ مگه بقیه لخت رسیدن ایران؟
ایکس تریل سیستم نداره؟ اوت لندر نداره؟ فقط سی اچ آر داره؟! بعدشم یکمی مشکوک سنگشو به سینه میزنی؟ نکنه خدایی نکرده از برادران ایر تویا یا زبونم لال از…