تویوتا

معرفی کوچولوی الکتریکی و 12 اسب بخاری تویوتا C+pod

در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۹ بود که تویوتا پیش‌نمایشی از یک خودروی الکتریکی کوچک را انجام داد و گفت که این خودرو را امسال تولید می‌کند. در آن زمان کانسپت کوچک تویوتا فاقد نامی مشخص بود هرچند از آن به عنوان محصول الکتریکی بسیار جمع‌وجور نام برده شد. ژاپنی‌ها اواخر سال ۲۰۲۰ را برای عرضه آن در نظر گرفته بودند.

تویوتا هم‌اکنون قول خود را عملی کرده و از محصول الکتریکی و کوچک C+pod رونمایی کرده است. ژاپنی‌ها می‌خواهند حمل‌ونقلی کم‌هزینه را در پکیجی بسیار کوچک ارائه کنند. در واقع این خودرو محصولی عالی برای ترددهای شهری و حتی کاربردهای ارتباطی در جامعه می‌باشد.

تویوتا C+pod طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۲۴۹۰/۱۲۹۰/۱۵۵۰ میلی‌متری و به این ترتیب بزرگ‌تر از خودروی i-ROAD می‌باشد اما درعین‌حال کوتاه‌تر و کم‌عرض تر از اسمارت فورتو EQ است. پانل‌های بدنه این خودرو از پلاستیک ساخته شده‌اند تا وزن ۶۹۰ کیلوگرمی به دست آید.

و برخلاف تویوتا i-ROAD که تقریباً یک موتورسیکلت با سه‌چرخ است، C+pod می‌تواند دو نفر را حمل کند. این خودرویی عالی برای فاصله‌گذاری اجتماعی می‌باشد.

نیروبخش این خودرو نیز توسط سه‌چرخ یاد شده تویوتا پیشرانه‌ای الکتریکی است که با یک باتری لیتیوم-یونی ۹.۰۶ کیلووات ساعتی همکاری می‌کند. این خودروی کوچک شعاع حرکتی ۱۵۰ کیلومتری داشته اما انتظار نمی‌رود شارژ آن سریع انجام شود. پیشرانه الکتریکی تنها ۱۲.۳ اسب بخار قدرت و ۵۶ نیوتون متر گشتاور داشته و باعث ایجاد حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

تویوتا C+pod هم‌اکنون در بازار ژاپن و با قیمت ۱,۶۵۰,۰۰۰ ین (حدود ۱۶ هزار دلار) قابل خریداری است. تویوتا اشاره‌ای به عرضه آن در سایر نقاط جهان نکرده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (70 ديدگاه)

    16 هزار دلار؟ ?

    موافقم 63
    1. Hadi

      ۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      خیلی گرونه خو ادم 4 هزارتا دیگه میزاره روش میره یکدفعه کرولا میخره…
      با این قیمت اصن ب درد نمیخوره…

      موافقم 34
      مخالفم 1
      1. مهدی،:امید اینده

        ۸ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1233 ديدگاه)

        تو ایران خنده دار ترم میشه

        موافقم 26
        مخالفم 1
      2. Me

        ۸ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (314 ديدگاه)

        دوست عزیز کسی که به یه دوچرخه الکتریکی شهری که هیچ مشخصات خاصی نداره ۶۸۰۰ یورو پول میده حتما به این هم پول میده
        تولید کننده خودش خوب میدونه چی ساخته و برای کی ساخته

        موافقم 7
        مخالفم 17
        1. مانی

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          دوچرخه‌های گرون بیشتر کم تولید و بسیار با کیفیت هستن
          اما این یه ماشین پلاستیکیه که طبق گفته تسلا که هر کیلووات ساعت باطری ۱۰۰ دلار در میاد
          باطری این ماشین ۹۰۰ دلاره البته چون یسری چیزها ثابته کمی‌ گرونتر در میاد
          دیگه چی‌ اینقدر خرج بر میداره؟با این پول میشه یه ال ممد صفر گازسوز فول خرید
          (اگه اشتباه نکنم ۱۲۵۰۰دلار)با قی پول رو هم بذاری توجیبت بابت مالیات و هزینه سوخت و …

          موافقم 1
          مخالفم 1
  2. فرید

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    از چرخ دستی فروشگاه هم کوچیک تره ????

    موافقم 32
    مخالفم 3
  3. AMIR-REZA

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    قیمتش واقعا بالاس!

    موافقم 26
    1. مهراب

      ۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (41 ديدگاه)

      و همینطور وزن بسیار بالا حدودا 100 کیلو با پراید فرق داره که برای اون حجم و انداره واقعا زیاده
      12 اسب میخوای چیکار کنی؟به جرات میگم سربالایی معمولی نمیره بالا

      موافقم 11
  4. مهدی

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    چقدر بامزس البته گرونم هست……

    موافقم 20
  5. Mr.X

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    از این میترسم که آینده ی بشر (مردم عادی) به سوار شدن به اینا ختم شه. ژاپن که شده. ولی ما ایرانی هاهم چیزی برای از دست دادن نداریم. اگه این ماشین کوچولو ها کل جهان رو هم بگیرن مثل زامبی ها. ما بازم با سوار شدن پراید و ماشین های منقضی شده ی فرانسوی در مقابل حملات زامبی ها ایستادگی میکنم و نمیزاریم که ما رو سوار چیزی غیر از پراید کنن🤣🤣🤣😂😂🤣

    موافقم 18
    مخالفم 1
  6. بنیامین

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (224 ديدگاه)

    حیف نون به به اصطلاح خودرو ساز داخلی. اینو میشه تو ایران با 1000$ درست کرد.

    موافقم 17
  7. میثم

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    16 هزار دلاری که میگه رو با 16 هزار دلار آمریکا مقایسه نکنید.
    خودرو تو ژاپن خیلی گرونه و داشتن خودروی شخصی هم هزینه های زیادی داره از بابت مالیات و عوارض و …
    حتی بابت جای پارک هم عوارض سالانه میگیرن بخاطر همینه اکثر ژاپنیها کی کار و کی ون و این چیزا رو سوار میشن چون هزینه خرید و مالکیتشون از باقی گروهها خیلی پایینتره
    همین ماشین تو کشورهای دیگه خیلی خیلی ارزونتر عرضه میشه.
    خودتون حساب کنید با دو برابر این قیمت میشه در بازارهای جهانی نیسان لیف گرفت
    البته الکتریکی بودنش هم قیمتشو بالاتر برده.

    موافقم 21
    مخالفم 1
  8. میثم

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    ای کاش این ماشینا فراگیر بشن مردم همه تو سطح شهر از اینا سوار بشن. با موبایلت رزروش کنی و مبلغشو پرداخت کنی.

    موافقم 12
    مخالفم 5
  9. افشار

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به درد کسانی که میخوان نون خشکی کار کنن میخوره

    موافقم 13
    مخالفم 10
  10. فرید

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اگه بخوام جارو برقی بخرم حتما تویوتا میخرم

    موافقم 14
    مخالفم 8
  11. Mr.X

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    دقت کردین؟ توی مطالب پدال هر روز 1 یا 2 تا مطلب راجع به تویوتا هست.

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. Masoud

      ۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (512 ديدگاه)

      خب تویوتا یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودرو در دنیاس (اگه نگیم بزرگترین) و از هر کلاس و سلیقه ای توی ویترینش موجوده و طبیعیه مطالبش زیاد باشن
      از هاچبک بگیر تا سدان خانوادگی و اقتصادی و یا لوکس یا کراس اور ، شاسی بلند ، افرود ، هیبرید ، اسپرت ، الکتریکی و و و ….
      همه مدلاش هم رقیبای بزرگی واسه همتایانش حساب میشن
      پس طبیعیه دوست عزیز

      موافقم 17
      مخالفم 3
      1. OMID

        ۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        البته تویوتا بزرگترین تولید کننده خودرو هست و اولش درست گفتید ( از لحاظ تعداد خودروهای تولید شده بزرگترین هست )

  12. هومن

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    با این ابعاد و کیفیت تویوتا یحتمل تجزیه ناپذیره :)

    موافقم 8
    مخالفم 3
  13. زیزیگولو

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    موقعی که میرین ژاپن ((اگه تور تفریحی رفته باشین)) یکی از چیزایی که باعث تعجبتون میشه تعداد زیاد ماشینای خاصو جعبه اییو کوچیک تو خیابونای ژاپن هستش که هیچ کجای دیگه تو دنیا نظیرش وجود نداره

    موافقم 11
    مخالفم 2
  14. AMANTE

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    گزینه ی خوبی برای جایگزینی با اسکوتر و دوچرخه های برقی هست بخصوص در زمستان.

  15. (Saeed(peugeot

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    بعضی از دوستان و مهندسان چند روز پیش سیتروئن آمی و مسخره میکردند ….

    موافقم 14
    مخالفم 7
    1. افشار

      ۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (772 ديدگاه)

      نوید مسخره میکرد میگفت ژاپنیا بهترن

      موافقم 13
      مخالفم 5
  16. میثم

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    خدایی این خیلی بهتر از آمی هستش.
    هم طراحی و هم مشخصات
    ابعادشونم تو یه محدودست
    ولی قیمتشون زمین تا آسمون فاصله داره که کار تویوتا رو خراب کرده

    موافقم 10
    مخالفم 4
  17. AMG///

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    16 هززززززااااااااررررررر دلااااااااار؟؟؟؟؟
    چه خبرتونه
    خب آدم میره کرولا بگیره بجای این?

  18. فرید

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    ۰۰۹۸ کجایی که افتضاح تویوتا رو ببینی ?????
    چند روز دیگه هم خبر فراخوان هاش در میاد

    موافقم 10
    مخالفم 6
  19. challenger

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    یک محصول الکی و بدرد نخور با ظاهری زشت و قدرتی کم و وزنی زیاد
    صد رحمت به حداقل قدرت و ظاهر رقبا
    چرا شرکتا دارن اصالتشون رو از دست میدن و هر روز یک گند جدید رو معرفی میکنن
    چرا واقعا چرا
    کسی میدونه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  20. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    با 16 هزار دلار بری دانگ فنگ دیگتینی کوپه بگیره ( تو ایران با نام ix5 تولید میشه )
    خیلی خیلی بهتره.

    قدیم هم گفتم تویوتا پول برندشو میگیره تنها ماشین خوبش
    یاریس GR هست

  21. Mohammadreza

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (870 ديدگاه)

    این خودرو ها از نظر من خیلی ایده خوبی هستن و آینده درخشانی دارن.
    اکثر دوستانی که خرده میگیرن اصلا متوجه هدف و استفاده این خودرو نیستن.
    این خودرو برای شهرهای بزرگ و پرجمعیت ساخته شده.

    این خودرو چند مزیت عالی داره.
    اولا در شهر تولید دی اکسید و گازهای مضر رو از بین میبره.

    دوم هزینه نگهداری و سرویسش تقریبا صفره.

    سوم کوچیکه که کمک بسیار شایانی به ترافیک شهرهای بزرگ میکنه(پارکش وحرکتش در جاده های باریک راحت تر و سریعتره و مشکل خودروهای کم سرنشین رو اتوماتیک حل میکنه)

    چهارم هم کوچیکه هم بدنش پلاستیک یعنی تصادف هاش خیلی کم و اگرم تصادف کنه تعویض پانل های بدنش بسیار کم هزینست.

    پنجم قابل اشتراک گذاری و استفاده در فضاهای کوچیک مثل دانشگاه ها و شرکت های بزرگه.

    90 درصد به بالا کسانی که این خودرو رو سفارش میدن به عنوان ماشین دوم یا چندمشون خواهد بود.

    روندن خودروهای اسپرت یا suv های هشت سیلندر پشت چراغ قرمز و جاده های تنگ و شلوغ شهر هیچ لذتی نداره علاوه بر اینکه این خودرو هابعد از مدتی تو ترافیک شهر فرسوده و از بدنش از چندین جا تصادف میکنه.

    کسی که خودرو اصلیش رو خیلی دوس داره قطعا یکی از این ها خریداری خواهد کرد.

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. مانی

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      حرف شما درست
      کسی‌ هم غیر این چیزی نگفت منتها چرا ۱۶۰۰۰دلار؟؟؟
      به پول ما میشه بالای ۴۰۰ میلیون

    2. AMG///

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      نمیدونم ولی اگه من بخوام یه ماشین لایت بخرم صددرصد اینو میخرم (خود تویوتا هم ساخته)
      https://toyota.jp/pixisepoch/?padid=tjptop_car-search_bdt-KEI_pixisepoch
      قیمتش 860000 ¥ هستش که تقریبا میشه 8000 $
      خیلی هم ازین ماشین لباسشویی بهتره

  22. Roham

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (758 ديدگاه)

    با این قدرت موتور و کاربری من رو یاد ژیان انداخت

  23. Amirreza

    ۲۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    خو چه کاریه ۱۶ هزار دلار این اسباب بازی پلاستیکی رو بخریم ، خو مثل یه ادم منطقی ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار میزاریم روش میریم یه هیوندای اکسنت یا نیسان سنترا و شورلت اسپارک میخریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا