چند ماه پیش بود که اعلام شد تویوتا در حال کار روی نسخه اسپورتتر کرولاست و احتمالاً این خودرو را با پسوند GR عرضه خواهد کرد. هاچبک کرولا قبلاً در آمریکا عرضه شده اما هاچبکها بازار محدودتری در این کشور دارند. البته به نظر میرسد شرکتهایی همچون هوندا و فولکسواگن به تولید این خودروها حداقل در مقطع کنونی متعهد هستند؛ اما آیندهی فورد فوکوس ST با اما و اگرهایی همراه است.
خوشبختانه کار اند درایور میگوید تویوتا هم میخواهد این کار را انجام دهد و نسخه داغتر کرولا را نهتنها در اروپا بلکه در آمریکا نیز عرضه نماید. ظاهراً تویوتا GR کرولا در سال ۲۰۲۲ و با همان پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی موجود در GR یاریس تولید خواهد شد. این پیشرانه قدرت ۲۵۷ اسبی دارد که برای پیشرانهای ۳ سیلندر کاملاً مطلوب است.
البته انتظار نمیرود سیستم چهار چرخ محرک GR یاریس در کرولای داغتر نصب شود. احتمالاً دلیل اصلی این کار وزن اضافه سیستم چهار چرخ محرک میباشد؛ اما خبر خوب اینکه گیربکس ۶ سرعته دستی در دسترس خریداران خواهد بود و مهندسان تویوتا اقدام به ارتقای سیستم تعلیق و استفاده از ترمزهای قویتر و رینگهای بزرگتر خواهند کرد. به دلیل شیوع ویروس کرونا ممکن است این خودرو با کمی تأخیر وارد بازار شود اما فعلاً چنین چیزی بهطور قطعی مشخص نیست.
قیمت GR کرولا هم موضوع مهمی است. فولکسواگن گلف GTI و هوندا سیویک تایپ R که حرف اول را در این کلاس میزنند به ترتیب قیمت حدود ۳۰ هزار و ۳۶ هزار دلاری دارند.
جدیدترین خبرها نشان میدهد تویوتا قیمت پایهی ۳۰ هزار دلاری را هدف قرار داده و بهصورت مستقیم میخواهد به جنگ فولکسواگن برود و البته ارزانتر از رقیب هموطن خود باشد.
این اولین باری نیست که نسخهای اسپورت از کرولا عرضه میشود. در اوایل قرن ۲۱ بود که کرولا XRS نیز تولید شد. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر توربوی ۱۷۰ اسبی استفاده میکرد و ردلاین ۸۲۰۰ داشت. البته کرولای یاد شده بهصورت سدان تولید شد و بنابراین GR کرولا اولین هاچبک داغ واقعی این برند در آمریکا خواهد بود و ما هم به شدت منتظر عرضه آن هستیم.
Hamidreza
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹باید بگم خیلی خوشگله
بنده به شخصه به این گلف جدید ترجیحش میدم
GERMANY
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹موافقم
طراحی گلف لایک
طراحی این دیس
حسین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹منم
Zonda R
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹شاید بتونه…
گلف قوی ترینه این کلاسه و رقابت باهاش بلند پروازانس
امیدوارم که بسازه و یه درگ جذاب بین ژاپنی ها و فورد و المانها ببینیم البته تو این کلاس مگان هم از فرانسه شیطنت های خودشو داره
حسین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹البته یاریس GR سی و شش هزار دلار قیمت گذاری شده و نمیدونم این یکی چطوری میخواد 30 هزار تا باشه! و موضوع دیگه اینکه این خودرو نباید با سیویک R مقایسه بشه بلکه باید با سیویک Si مقایسه شه؛ همونطور که با گلف GTi مقایسه شده نه گلف R.
به هر حال امیدوارم واسش یه گیربکس دوکلاچه تعبیه ببینن.
محمد ب
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹خشم تویوتا
douglas mcarthur
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹یه موج عجیبی از چند سال پیش تا الان داره تو پدال نوسان میکنه یه بار با قله و دره جدید اوایل اسمش اصغر بود بعد شد زیگما بعد یه شخصی که میگفت پراید جنسیسو تو درگ میبره الان هم … به نظرتون اینا همش یه نفرن .اگه اینجوریه تا حالا این چنین صحنه خارق العاده ای تو عمرم ندیدم
Hadi
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹بالاخره تویوتا هم داره به این کلاس هاچ بک های داغ وارد میشه…
اونم با اون موتور سه سیلندر فوق العاده با قدرت حدود ۲۶۰ اسبی
اووووووف…
Ferrari Fxx K Evo
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹موتور ۳ سیلندر فوق العادس ؟ ?
حسین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹چه ربطی داره؟ شما باید خروجی و عملکرد رو ببینی. حالا اگه یه موتور 10 سیلندر تنفس طبیعی با قدرت نصف این بود همه ی (افراد مثلا عشق اسپرت) میومدن و به به و چه چه میکردن. عزیز من نقدهای آدمای 60 سال به بالای در مورد ماشین های اسپرتو کمتر ببین.
pooriya.bmw.germany
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹کرولا هاچبک داغ???؟؟!!!
میدونی چیه؟؟
این کرولا مثل پیرمردهای میمونه که گرمکن میپوشن
به صرف پوشیدن گرمکن جوان ورزشکار نمیشی
تویوتا جان با یه رینگ لاستیک یه توربو یه کاور سقف مشکی هاچ بک داغ نمیشی
یه نگاه به خودت بنداز میخوای با گلف رقابت کنی??
تو نه هیچ کوغدوم تون نمیتونی با گلف رقابت کنه
آرش وان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹چراغ های عقب رنو کپچر ۲۰۲۰ خیلی شبیه به اینه و یا این خیلی شبیه به اون ؟ ?
Ferrari Fxx K Evo
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹موتور ۳ سیلندر چه جذابیتی داره اخه😂
خودشم بکشه نمیتونه ، در حد گلف باشه
اونم با این کابین چرت ، پلاستیکیش 😂
یوسف
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹قدرت خوبی داره و زیباست.
ولی از نمای پشت یه خورده شبیه ام وی ام ایکس ۵۰ شده. که جالب نیست
امیرحسین
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹درک نمیکنم چرا یسری فولکس واگن یا هوندا یا تویوتا هاچبک برای ریس میگیرن در صورتی که میتونن با این قیمت ی تویوتا سوپرا قدیمی بدون انجین بگیرن ی ۲jz نو بخرن تا پنصد اسب بخار تقویتش کنن با عوض کردن توربو و فیول انجکتور ها و ایر اینتیک و … و ی ماشین پرفورمنس فوق العاده بسازن که خیلیم کم خرج و قابل اعتماده