تویوتا و ایسوزو در نوامبر سال ۲۰۰۶ توافقنامهای اساسی امضا کردند که روی توسعه و ساخت پیشرانههای دیزلی تمرکز داشت. تویوتا همچنین با خرید ۵.۸۹ درصد از سهام ایسوزو موافقت نمود.
هماکنون این دو شرکت میخواهند راهشان را از یکدیگر جدا کنند و تویوتا کل سهام خود در ایسوزو را بهزودی خواهد فروخت.
علیرغم این جدایی، هر دو کمپانی میگویند به دنبال حفظ رابطه قوی خود از طریق پروژههای آیندهای هستند که به تکنولوژیهای پایه مرتبط است. تویوتا و ایسوزو همچنین احتمال همکاری با یکدیگر در سالهای آینده را رد نکردهاند.
تویوتا با انتشار بیانیهای گفته است:
به دنبال تغییراتی که در بازار صورت گرفته و شرکتها برخی از پروژههای قبلی خود را لغو کردهاند و همچنین به خاطر پیشرفتهای کمی که در همکاریهای موردنظر حاصل شده، تویوتا و ایسوزو توافق کردهاند که همکاری خود را در این وضعیت به پایان برسانند.
همهگیر شدن خودروهای الکتریکی باعث شده پروژه دیزلی دو شرکت به پایان راه خود برسد و تویوتا روی توسعه نسل بعدی تکنولوژی خودروهای تجاری با شرکت هینو موتورز تمرکز کرده است. این شرکت قبلاً با بخش خودروهای تجاری فولکسواگن به منظور توسعه قوای محرکه الکتریکی و تکنولوژیهای خودران همکاری کرده است.
هر دو شرکت گفتهاند که صنعت خودرو در حال روبرو شدن با تغییرات اساسی بوده اما به تلاشهای خود برای بهبود رقابتپذیری در بازار خودروهای تجاری و مسافری ادامه خواهند داد.
me84
۱۴ مرداد ۱۳۹۷.
“”هر دو شرکت گفتهاند که صنعت خودرو در حال روبرو شدن با تغییرات اساسی بوده””
زمانی که در اون هستیم یه فرصت طلاییه برای خودروساز شدن. تکنولوژی خودروهای برقی خیلی ساده تر از موتورهای درونسوزه و ایران هم شرکتهای موفقی در زمینه ساخت الکتروموتورها داره. الان وقت خودروساز شدن واقعیمونه. اگه الان ورود کنیم تا 5-6 سال دیگه هم سطح چین و کره خواهیم بود. اما اگه بازم فرصت رو از دست بدیم باید تا چند سال دیگه قراردادهای پسابرجامی با بورکینافاسو امضا کنیم. البته اگه تا اون موقع چیزی به شکل ایران امروزی باقی مونده باشه
مصطفی
۱۴ مرداد ۱۳۹۷دقیقا درسته ولی شک نکنید اساتید فرصت سوزی این فرصت رو هم به… میدن