ما هنوز منتظر انتشار نام رسمی هایپرکار جادهای و جدید تویوتا هستیم اما هدف این مقاله چیز دیگری است و ما تا آن زمان هایپرکار ژاپنیها را با نام GR سوپر اسپورت میشناسیم. این خودرو قرار است به جنگ استون مارتین والکری ای برود که بر پایه مدل مسابقهای لمانز شکل گرفته است. از آنجایی که تویوتا به دنبال بهبود وجهه و تصویر ذهنی خود با تولید محصولات پرفورمنس است بنابراین این خودروی مسابقهای و هیبریدی جدید نقش بسیار مهمی ایفا کرده و باید درک عموم از تویوتا به عنوان کمپانیای پیشرو در صنعت خودرو را ارتقا دهد. البته ما فکر میکنیم تویوتا مشکل چندانی در متقاعد کردن دنیا درباره هایپرکار جدید خود نخواهد داشت.
در ابتدا قرار بود هایپرکار GT سوپر اسپورت محصولی خاص برای کلاس جدید هایپرکارهای لمانز باشد اما قوانین تغییر کرد و خودروسازان دیگر نگران تولید محصولی جادهای بر پایه مدل مسابقهای نبودند. علیرغم این موضوع تویوتا اطمینان خاطر داد که پروژه تولید هایپرکار جادهای خود را ادامه داده و آن را خواهد ساخت. به همین خاطر انتظار میرود مدل جادهای بر پایه خودروی مسابقهای TS050 هیبرید که پدر GR010 هیبرید میباشد تولید شود. هنوز جزئیات قوای محرکه این خودرو منتشر نشده اما تویوتا قول داده GR سوپر اسپورت حداقل قدرت ۹۸۶ اسب بخاری خواهد داشت.
GR010 هیبرید از قوای محرکه متفاوتی استفاده خواهد کرد اما انتظار میرود از نظر طراحی شباهتهای زیادی بین دو مدل وجود داشته باشد. این خودرو شکل کوپه به خود خواهد گرفت اما شاید بجای دربهای ورود و خروج از فضای کانوپی مانند استفاده کند. همچنین انتظار میرود حداقل ۲۰ دستگاه از این هایپرکار تولید شود.
تویوتا پیش از این پرسشنامهای جنجالی در اختیار خریداران احتمالی قرار داده و مطمئن شده که این خودرو به دست خاصترین افراد خواهد رسید. بههرحال خوشحالیم که تویوتا یکبار دیگر به جمع خودروسازان تولید کننده محصولات پرفورمنس سطح بالا پیوسته است.
مهدی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰حتما خوب خواهد بود
تجربه لمانز برای ساخت این خودرو بسیار ارزشمنده
Porsche
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰اگر بحث به لمانز و تجربه باشه که پورشه بهتر از تمام اینها میتونه هایپرکار بسازه خر چند که جانشین ۹۱۸ فعلا پدیدار نمیشه ولی قطعا خیلی قوی تر از تویوتا میتونه عمل کنه
مهدی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰درسته کسی که منکر توانایی پورشه نیست اما یقینا لمانز میتونه به هر خودرو سازی تو ساخت هایپرکار کمک کنه چه پورشه چه تویوتا اینکه کدوم برتر باشن به خیلی موارد دیگه برمیگرده
میثم
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰بله و از طرفی دلیلی نداره برداشت 2 تا شرکت رو از یک رویداد با هم مقایسه کنیم چون ممکنه کاملا با هم متفاوت باشن
parsa_ashgh.mashine
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰فراری که باید سوپر کار بزنه میاد شاسی یامعلا خانوادگی میسازه.
توی.تا که بیشتر همین خودرو های اقتصادی رو در جهان داره میاد سوپر کار میسازه
البته من بدم نمیاد که یک تجربه متفاوت باشه ولی شاید خوشش نیاد کسی که الان مثلا sf90 داره و میگه یعنی چی که فراری شاسی میسازه و حقم داره ولی من هیچ مشکلی ندارم و تجربه متفاوت رو دوست دارم
ADAK
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰البته اگه موقع معرفیش
گند نزنه به رویای همه طرفداراش !!!
کاری که تویوتا توش تخصص داره ؛ مثل سوپرا
علی اکبر
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظرتون مثل lfa میشه و کسی نمیخره
یا این یکی فروش میره بلخره
2646
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰کامنت پایین رو خیلی وقت پیش در پست (جایگزین پورشه ۹۱۸ اسپایدر قبل از سال ۲۰۲۵ پدیدار نخواهد شد) نوشتم که شاید برای پاسخ به شما مناسب باشد:
** البته شاید مقایسه Porsche 918 Spyder و Lexus LFA از نظر فروش، به واسطه قیمت پایه ۲ برابری پورشه درست نباشه اما من چند برابر آمار Lexus LFA صفر فروش نرفته، Porsche 918 Spyder صفر در نمایشگاه ها دیدم. جالب هست که بعضی از دوستان Lexus LFA رو یک پروژه شکست خورده می دونن! **
RezaRs
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰فروش نمیره چیه فروش نمیره اینه مثلا ۲ تا خریداری بشه یکی برا مدیر عامل شرکت یکی برا مدیر تولید فک کنم یکی بود یا دوتا مونده بودن
MOHAMMAD.n.r
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰نمیدونم این بحث فروش نرفتن lfa رو کدوم … سر زبون بعضی ها انداخت!!!!
کلا ۵۰۰ دستگاه lfa تولید شد و ۵۰ تا مدل نوربرگ رینگ.(از اولش هم قرار بود همین مقدار تولید بشه و تولید محدود باشه)
زمان فروش قیمت مدل معمولی حدود ۳۵۰ هزار دلار بود ولی الان نمونه های کارکرده تمیز حدود ۷۰۰ هزار دلار قیمت پیدا کردن و نمونه های صفر کیلومتر که دست نمایندگی ها هستن حدود یک میلیون دلار!!!!
اون ۵۰ نسخه نوربرگرینگ هم قیمت خیلی بالاتری دارن، شاید نزدیک ۲ میلیون برای نسخه صفر کیلومتر!!!
همه ماشینا بعد از ۱۰ سال قیمتشون یک پنجم میشه ولی lfa قیمتش ۳ برابر شده. چرا؟؟ چون تولید محدود هست و کلکسیونی محسوب میشه.
عزیز دل اگر نمایندگی و مالکان بخوان نمونه های صفر رو به قیمت ۱۰ سال پیش بفروشن به ثانیه نمیکشه که کلشون فروش میرن. اونوقت شما فکر میکنید به قیمت ۱۰ سال پیش گذاشتن برا فروش و التماس میکنن و کسی نمیخره!!!!
ماشینایی مثل داج وایپر و LFA و… ، نمونه های صفرشون پیدا میشه ولی با قیمت چند برابر زمان عرضه توسط کارخانه بنابراین شکست خورده نیستن و کلسیونی هستن!!
التماس تفکر!!
Ho3in
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰امیدوارم کیفیت رو فراموشش نشه یکمم خسیس بازی رو بزاره کنار
ولی خوب این خوبی هارو هم ندیده داره
دوام موتور و سخت جونی و …
Amin
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ظاهرش که مناسب یه هایپر کار جاده ای نیست ،بع خاطر همین جذابیت اش رو گرفته تا حدودی
ولی خب فکر نمیکنم در حد والکری باشه،یا هایپر کار های هم سال خودش
میثم
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰خب آخه تو که بلدی !!!
چرا با سوپرا اون کارو کردی لعنتی ؟؟؟؟
Mohammadreza
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰قیاس درستی نیست.
برای تولید هرخودرو پرفورمنس نیاز هست در مسابقات موتو اسپرت مناسب حضور داشته باشی.
تویوتا در کلاس هایپرکار های لمانز چند ساله حضور داره و با استفاده از تجربه و دانش بدست اومده از این مسابقات و الهام گیری از مدل مسابقه ای این هایپر کار رو طراحی کرد.
ولی تویوتا در سری مسابقاتی که بتونه به طراحی سوپرا کمک کنه حضور نداشت و نداره .
سری مسابقات dtm برای این منظور مناسب هستن که متاسفانه تویوتا در این مسابقات حضور نداره.
R@m!n
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰این حرفم بنظرم راجب سوپرا درست نیست چون تو خود ژاپن کلی مسابقات تو کلاس سوپرا برگزار میشه و تمام برندای ژاپنی اونجا هستن.
دلیل تولید سوپرای آلمانی صرفا بخاطر کاهش هزینه تولید بود و متاسفانه اینجا سوپرا ضرر دید.
Mahdi
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰از بهتر بودن که پورشه از همه نظر بهتره ولی خودرو تویوتا هم بد نیست نسبت به پورشه ولی هرکاری کنه بازم به پای خود پورشه نمیرسه.
سوپرای جدید هم خوب شده در هر حال باتوجه به سرمایه گذاری که شده بود روش یه محصول خوب از آب درومد و ربطی به کاهش هزینه و اینها هم نداشت چون ب ام و توانایی بیشتری نسبت به تویوتا داره و اگه خود تویوتا طراحیش میکرد به خوبی ب ام و نمیشد.
حسین دهمرد
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰قطعا از نظر فنی نمیشه بهش ایرادی گرفت ولی ابعادش قد ماشین شارژیه. اون ابهتی که یک هایپرکار باید داشته باشه رو نداره.
Amirreza
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰این ماشین میتونه جایگاه تویوتا رو بالاتر ببره
mahan
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰باید هیجان انگیز باشه.ببینیم و تعریف کنیم