وقتی بحث سدان های میان سایز ژاپنی شود تویوتا کمری و مزدا ۶ جزو محبوبترین نمونهها خواهند بود. تقریباً روزی نیست که این دو خودرو با یکدیگر مقایسه نشوند و البته نیازی نیست که سیل طرفداران این دو سدان در بازارهای گوناگون اشاره کنیم.
یکی از این دو خودرو برجسته و اسپورت بوده درحالیکه دیگری ظرافت و کارایی بالا را به نمایش میگذارد. واضح است که منظور ما از این جملات کدامیک از این دو سدان میباشد.
دیگر نقطه مقایسه بین تویوتا کمری و مزدا ۶ به پیشرانههای آنها مربوط میشود. تریم پرچمدار کمری TRD به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۳۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۶۲ نیوتون متری مجهز است. این آمار و ارقام برای یک سدان اجرایی مناسب محسوب میشود.
اما در طرف دیگر مزدا ۶ قرار دارد که از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو با خروجی ۲۵۰ اسبی و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری سود میبرد. واضح است که مزدا ۶ مزیت مناسبی از نظر گشتاور داشته اما آیا در یک مسابقه درگ میتواند برتری خود را به رقیب هموطن دیکته کند؟
ویدئوی پیش رو پاسخی روشن به این سوال میدهد. با توجه به نتیجهی این مسابقه و ویژگیهای متضادی که این دو خودرو ارائه میکنند، انتخاب شما کدام است؟ کمری بی حاشیه و کارا یا مزدا ۶ اسپورت و جوانپسند؟
amg 63
۱ تیر ۱۳۹۹جایی در دنیا سراغ دارید که فقط از ۳ نوع خودرو اجازه داشته باشند که استفاده کنند ؟؟!
Hamidreza
۱ تیر ۱۳۹۹بله بله
ایران ( فعلا خارجی ها موجود هستن ؛ 10 سال دیگه که همه اوراق شدن ؛ اون موقع میشه یه ایران واقعی)
نمیدونم تو ماداگاسکار هم اینطوریه یا نه
مصطفی
۱ تیر ۱۳۹۹پدال جان میشه نسخه ای از ویدئو ها رو بگذاری که بشود باز کرد و تماشا کرد ؟
علی
۱ تیر ۱۳۹۹?فرمول عجیب قالیباف برای مدیریت فضای مجازی!
رئیس مجلس خطاب به وزیر ارتباطات:
▫️همانگونه که با سیاستگذاری و تعرفه گذاری بازار خودرو را مدیریت کردیم، باید برای فضای مجازی هم تصمیم گرفت.
یعنی الان بازار خودرو مدیریت شده؟
meysam
۱ تیر ۱۳۹۹کمری لایک
مزدا دیس
ایمان جباری
۱ تیر ۱۳۹۹طراحی مزدا و انجین تویوتا
Saeed
۱ تیر ۱۳۹۹دمشگرممزدا با چیزی نزدیک به ۵۰ اسب بخار کمتر کاملا تو درگ کمریو قدرتمندانه شکست داد.البته این کمری trdفک کنم به خاطر اکسسوریهای اسپرت سنگین تر باشه به نسبت نسخه عادیش هرچند با این اختلافی که بود بعیده بتونه نسخه معمولیشم از پس مزدا بر بیاد.موتور توربو و گشتاور بالا عمدتا موتور تنفس طبیعیو حداقل تو درگ مغلوب میکنه عمدتا.البته تو دور و تست رولینگ ممکنه کمری اوضاعش بهتر شه.با اینکه این مزدا نسلش قدیمی شده و ۲ سال آینده نسل جدیدش با موتور ۶ سیلندر و قدرت احتمالی ۲۸۱ و دیفرانسیل عقب میاد اما بازم به لحاظ کیفیت عالی بود .پاشنه آشیل مزدا همون مثل سابق فضای عقبه.در کل ۲ تا از بهترینا توکلاس خودشونن.ضمنا کمری هم این تریمش واقعا زیبا و قلدرو اسپرته.
:::فرشاد:::
۱ تیر ۱۳۹۹دوستان ببخشید کامنت غیر مرتبط میذارم؛ کار اند درایور شتاب E63s AMG فیسلیفت رو تست کرده، به عدد 2.8 ثانیه رسیده؛ این با توجه به عدم افزایش قدرت نسبت به نسخه قبلی، شاهکاره. فکر میکنم بیشتربن تمرکزشون روی ارتقاء عملکرد لانچ کنترل و افزایش سرعت گیربکس بوده.
ایمان جباری
۱ تیر ۱۳۹۹بازم در عملکرد بعد از M۵ کامپتیشن قرار میگیره
Car and Driver بهترین اعداد و ارقام رو ثبت میکنه
یک مجله خودرویی با سابقه که میشه روش حساب کرد
سینا BMW
۱ تیر ۱۳۹۹کلا هم بنز و هم بامو زیاد اهل تبلیغات روی پرفورمنس مثل بعضی شرکتا نیستن.
بامو M5 قبل از فیس لیفت تونسنت همین شتاب ۲.۸ رو بزنه و بنز هم ۲.۸ رو رفت در حالی که شتاب اعلامی بین ۳.۲ و ۳.۴ بود،
تو این دوره که هر کسی میاد برای خودش درگ برگذار میکنه، اعتماد به هر نتیجه عجیبه، و فقط بعضی از با سابقه ها
MAHDI
۱ تیر ۱۳۹۹سینا جان اون M5 معمولی بودکه در کارانددرایو شتاب 2.8 ثانیه رو ثبت کرد،نه نسخه کامپتیشن!!!!
در مقابل مجله HOT CARS چندوقت پیش سریع ترین خودروهای دنیارو معرفی کرد که تونسته بودن باهاشون بهترین زمان رو ثبت کنن که مرسدس E63S تونسته بود شتاب 3.0 ثانیه رو ثبت کنه و ب ام و M5 کامپتیشن شتاب 2.6 ثانیه رو ثبت کرده بود و تایکان توربواس هم سریع ترین خودرویی بود که در این مجله باهاش شتاب 2.4 ثانیه رو ثبت کرده بودن.
خودروهایی مثل:: 911 GT2 و مکلارن 720 و کوروت C8 و تسلا SP100D و اونتادور SVJ و آئودی R8 پرفومنس و فراری 812 و فراری 488پیستا وچندین خودروی دیگه که در این لیست 15 تایی هستن با شتاب هایی که ثبت کردرن.
سینا BMW
۱ تیر ۱۳۹۹مزدا یکی از بهترین طراحی ها رو داره،
و روی مزدا ۳ که موتور فوق العاده اسکای اکتیو بسیار کم مصرفه ، اگه یه مدل اسکای اکتیو مثل مزدا ۳ ولی قدرتمند تر برای مزدا۶ نسل بعد بذارن دیگه کاملا عالی میشه،
فرض کنید بیشتر از ۳۰۰ اسب بخار با مصرف خیلی کم چه چیزی میشه،
سامان اذری
۱ تیر ۱۳۹۹مزدا سه سه تا ویز باس بهش اضافه میشد
۱ _ awd
۲_ موتور توربو ۲.۵ لیتری
۳ _یه جعبه دنده ۸ یا ۱۰ سرعته
تو نسل جدید قراره گذینه یک و دو اضافه شه امیدوارم گذینه سه رو هم بهش اضافه کنه
اونوقت میشه بهترین سدان کامپک که هیچ رقیبی براش نیست
اونایی که تست کردن همشون اینو گفتن که
کیفیت و زیبایی مزدا از تمام رقیباش یه سرو گردن جلو تره در حد cla _ سری ۱ بیمر و الفا رومئو جولیتا
امیر
۱ تیر ۱۳۹۹قیمت مزدا 30 هزارتا هست و تویوتا هم فک کنم 35 بخاطر همین مزدا از لحاظ قیمت بهتر و تویوتا از لحاظ شتاب هر دو هم که ژاپنی با کیفیت و طراحی هردو هم زیباست
حسین وی
۱۲ مرداد ۱۳۹۹داداش تویوتا تو شتاب باخت چی میگی ؟
آرمین
۲ تیر ۱۳۹۹مزدا قشنگ تویوتا رو قورت داد.حیف اگه سرمایه تویوتا رو مزدا داشت چه غولی تو دنیا میشد.
آریا ماشین
۵ تیر ۱۳۹۹انتخاب اول و اخر مزدا