هاچبکهای سابکامپکت معمولاً خودروهای چندان هیجانانگیزی نیستند اما داستان دو مدلی که در اینجا مشاهده میکنید کاملاً متفاوت است زیرا یکی از آنها تویوتا یاریس GR است که بسیار تحسین شده و دیگری هم قویترین هاچبک ساخت مینی محسوب میشود. یاریس GR از یک قلب کوچک ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربو استفاده میکند که ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. یک پکیج سفارشی هم برای این فلفل تیز ژاپنی ارائه میشود که دیفرانسیل لغزش محدود تورسن را برای هردو محور به همراه دارد.
از سوی دیگر، در سینهٔ مینی JCW GP یک پیشرانهٔ بزرگتر ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک این نیرو را به چرخهای جلو میفرستد و یک قفل دیفرانسیل مکانیکی هم نیرو را بین چرخها کنترل میکند؛ بنابراین از لحاظ قدرت برتری با مینی است و وزن دو خودرو نیز بسیار به هم نزدیک است اما از سوی دیگر، یاریس از مزیت کشش بهتر به خاطر سامانهٔ چهارچرخ محرک سود میبرد.
رقابت از درگ ایستاده آغاز میشود و سامانهٔ چهارچرخ محرک یاریس در پیست خیس برای آن برتری اولیهای را به همراه دارد اما این برتری خیلی دوام ندارد و مینی GP بهآرامی اختلاف را جبران کرده و درنهایت جلو میافتد. پسازاین، چند مسابقهٔ رولینگ برگزار میشود که در آنها بهخوبی نقاط قوت گیربکس اتوماتیک مینی نشان داده میشود زیرا این گیربکس دندهها را سریع تعویض کرده و پیشرانه را بهسرعت به اوج قدرت خود میرساند. به همین دلیل، در رولینگ تویوتا حرفی برای گفتن ندارد. در آخر هم یک آزمایش ترمز انجام میشود تا ببینیم کدام خودرو در فاصلهٔ کمتری متوقف میشود. در این آزمایش، تویوتا علیرغم وزن سنگینتر از مینی، قدرت توقف چشمگیری دارد و یک امتیاز کسب میکند.
مشخصات فنی
تویوتا یاریس GR | مینی JCW GP | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری I3 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۲۶۱ اسب بخار | ۳۰۶ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | جلو |
وزن | ۱۲۸۰ کیلوگرم | ۱۲۵۵ کیلوگرم |
قیمت | ۳۳,۴۹۵ پوند | ۳۵,۳۴۵ پوند |
میثم
۲۶ دی ۱۳۹۹من انتخابم یاریسه
??Amin_sto??
۲۶ دی ۱۳۹۹آفرین یاریس❤? ، لانچ فوق العاده ای داشت و با وجود قدرت کمتر تقریبا مینی رو شکست داد ، با اینکه سنگین تر بود اما ترمز های
قوی تری داشت، در کل یاریس gr بی نظیره و خیلی دوست داشتنیه ?❤Toyota❤?
ممد ژانگولر
۲۶ دی ۱۳۹۹یک مشکل بزرگی که یاریس داره سولاخای اگزوزش خیلی فاصله داره با هم
ولی سولاخ اگروزهای مینی فوق العدست ?
Mad.z.Max
۲۷ دی ۱۳۹۹:))
S
۲۶ دی ۱۳۹۹قائدتا باید از راند اول به بعد گیربکس مینی خسته تر میشد و یاریس جلو تر میفتاد?
هنوز هنگم که چی شد?
زیزیگولو
۲۶ دی ۱۳۹۹از نظر من مینی بهتره و یه چیز دیگست????
Hadi
۲۶ دی ۱۳۹۹یاریس بهتر و جمع و جور تره…
واقعاً بینظیره انتخابم یاریسه…
یک هاچبک تند و تیز به معنای واقعیه ?
محمد رستمی نژاد
۲۶ دی ۱۳۹۹دیدین چند وقته که تمام خبرهای پدال البته مقصر پدال نیست ولی تمام خبرها یا از هاچ پک ها یا کراس اوور ها یا ماشین های برقی یا کانسپت های برقی شده واقعاً بی ارزشی از تمام شرکت های خودروسازی به جز چند تا داره میریزه یادمه چند وقت پیش یکی سوال کرده بود که تکنولوژی گیربکس ها بیشتر پیشرفت کرده یا موتور اینو بدونید که هیچ کدوم موتور های توربو ۲۰۲۰ بی ام وی که دوتا توربو بالای موتور میزارن و این موتور در عرض یکی دو سال به شدت خراب میشه گیربکس ها یا از نوع سی وی تی یا دوکلاچه هست درسته سرعتشون خوبه ولی بسیار حساس هستند به جای اینکه قوی تر شوند ضعیف تر شده اند تویوتا برای نسلهای قبل لکسوس ال ایکس ۵۷۰ از بدنه بسیار محکمی به کار می برد تا حالا مدل های جدید رو اگر دیده باشین منظورم ۲۰۲۰ هست من خودم چند وقت پیش رفتم کیش و اون lx570 رو دیدم نسل آخر رو میگم دست که به بدنه اش دست میزدم با یکی دو نسل قبل مقایسه میکردم بدنه بسیار تضعیف شده ای داشت واقعاً همانند قوطی حلبی است نسل های قبل مانند تانک هستند (محکم) تمام شرکتها دیگه ماشین نمیخوان بزنن فقط می خوان پول دربیاورند شرف و آبرو فروخته شد
ツSAMURAIツ
۲۶ دی ۱۳۹۹نسل قبلی LX تو ایران نیست تو کیش هم نیست چه جوری مقایسه کردی ؟؟؟
آها فهمیدم ویدیوی علی بخردی رو دیدی ?
احمد
۲۶ دی ۱۳۹۹همه ماشینای ژاپنی بخصوص تویوتا حلبی هستن
اصلا هویت ماشینای تویوتا رو میشه از اسمش فهمید
TOYota
TOY به معنی اسباب بازی ?????
نوید گفتی علی بخردی یاد تویوتا و لکسوس افتادم
تویوتا پیرمردی ????
MOHAMMAD.n.r
۲۶ دی ۱۳۹۹هر چی شما بگی درسته!!! ژاپنی ها حلبی هستن!!
حالا ببین کره ای ها چه اشغال هایی هستن که در مقابل این حلبی ها هیچی فروش ندارن???
??Amin_sto??
۲۶ دی ۱۳۹۹تویوتا یکی از بهترین و با تجربه ترین خودروساز های دنیاست
ツSAMURAIツ
۲۶ دی ۱۳۹۹یاریس بخاطر AWD بودن لانچ خیلی خوبی داشت اما مینی بخاطر قدرت بیشتر تو سرعت بالا بهش رسید
در کل انتخابم یاریسه
محمد رستمی نژاد
۲۶ دی ۱۳۹۹نه عزیز من
اگر شما مجله ماشین خونده باشی در کیش هست به رنگ سفید صدفی هم هست
تیتر مجله ماشین هم زده
!!!!!!!!شاسی بلند میلیاردی در کیش !!!!!!!!!
البته من چند سال پیش رفتم
آن موقع اجاره کامارو ۵۰۰هزار تومن بود
حتی ان هورامان را هم دیدم قبل تصادف
میتوانید از سایت مجله ماشین دیدن فرمایید
دقیق نمیدونم چه شماره ایی
ولی سال ۹۵یا ۹۶ سال چاپ بود
عکس هم روی جلد آن شماره چاپ شده بود با تیتر
محمد رستمی نژاد
۲۶ دی ۱۳۹۹باز هم مشکل همیشگی
درست کردن کلمات به اشتباه در گوشی های جدید
!!!!!!!!!!!!هوراکان!!!!!!!!!!!
خود گوشی اشتباه درست کرده هورامان
امیررضا
۲۶ دی ۱۳۹۹این یاریس خودروی سال هم دراومد ?
تویوتا مثل اینکه خیلی عالی اینو ساخته. همهی ژورنالیست ها تایید میکننش.
MOHAMMAD.n.r
۲۶ دی ۱۳۹۹خودروی سال کجا؟؟؟ اروپا؟?
MAHDI
۲۶ دی ۱۳۹۹هردو جذاب هستن. تویوتا یاریس عملکرد عالی داره در هر زمینه. اما خوب بازم طراحی مینی یه حس خیلی جذاب تری داره و قطعا سریع ترم هست در خط مستقیم.
mahdi-abdi
۲۶ دی ۱۳۹۹عجب سرعتی گرفت چقدر سربع هئودشو انداخت جلو. انتخواب من مینی هست . از طراحیشم نمیشه گذشت
Ramin
۲۶ دی ۱۳۹۹انتخاب من کلا یاریس جی آر هست
بهتره و ارزون تر
Mf1
۲۶ دی ۱۳۹۹دوتا خودرو فوق العاده هست یکی تو پیست یکی هم تو درگ ولی از لحاظ طراحی مینی طراحی لوکس و زیباتری داره
مهدی
۲۷ دی ۱۳۹۹مت واتسون نسبت به درگ موستانگ و لکسوس بهتر دنده عوض میکرد حالا نمیدونم ربط به ماشین داشت یا نه
اول خیلی تعجب کردم که یاریس با قدرت و بقیه ی چیز های ضعیف تر جلو افتاده خیلی تعجب کردم
نمیدونم چرا یاریس با وزن بیشتر و قدرت کمتر خیلی شتاب بهتری داشت ولی بعد یه دفعه ای دیدم که مینی ، این موشک رفت جلو و با اختلاف خیلی کمی از خط پایان رد شدن ولی در کل مینی پر قدرت تر و خیلی هم اسپرت تر بود با اون اگزوزا و اسپویلرو چیز های دیگش خیلی اسپرت تر هست انتخاب بینشون خیلی سخته ولی من بیشتر یاریس رو انتخاب میکنم ولی در واقع تو یه سطح هستن و هر دوتاشون رو خیلی دوست دارم هر دو تو یک سطح هستن