تویوتامینی

درگ تویوتا یاریس GR و مینی JCW GP، کوچولوهای درّنده!

هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت معمولاً خودروهای چندان هیجان‌انگیزی نیستند اما داستان دو مدلی که در اینجا مشاهده می‌کنید کاملاً متفاوت است زیرا یکی از آن‌ها تویوتا یاریس GR است که بسیار تحسین شده و دیگری هم قوی‌ترین هاچ‌بک ساخت مینی محسوب می‌شود. یاریس GR از یک قلب کوچک ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. یک پکیج سفارشی هم برای این فلفل تیز ژاپنی ارائه می‌شود که دیفرانسیل لغزش محدود تورسن را برای هردو محور به همراه دارد.

از سوی دیگر، در سینهٔ مینی JCW GP یک پیشرانهٔ بزرگ‌تر ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک این نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد و یک قفل دیفرانسیل مکانیکی هم نیرو را بین چرخ‌ها کنترل می‌کند؛ بنابراین از لحاظ قدرت برتری با مینی است و وزن دو خودرو نیز بسیار به هم نزدیک است اما از سوی دیگر، یاریس از مزیت کشش بهتر به خاطر سامانهٔ چهارچرخ محرک سود می‌برد.

رقابت از درگ ایستاده آغاز می‌شود و سامانهٔ چهارچرخ محرک یاریس در پیست خیس برای آن برتری اولیه‌ای را به همراه دارد اما این برتری خیلی دوام ندارد و مینی GP به‌آرامی اختلاف را جبران کرده و درنهایت جلو می‌افتد. پس‌ازاین، چند مسابقهٔ رولینگ برگزار می‌شود که در آن‌ها به‌خوبی نقاط قوت گیربکس اتوماتیک مینی نشان داده می‌شود زیرا این گیربکس دنده‌ها را سریع تعویض کرده و پیشرانه را به‌سرعت به اوج قدرت خود می‌رساند. به همین دلیل، در رولینگ تویوتا حرفی برای گفتن ندارد. در آخر هم یک آزمایش ترمز انجام می‌شود تا ببینیم کدام خودرو در فاصلهٔ کمتری متوقف می‌شود. در این آزمایش، تویوتا علیرغم وزن سنگین‌تر از مینی، قدرت توقف چشمگیری دارد و یک امتیاز کسب می‌کند.

مشخصات فنی

تویوتا یاریس GR

مینی JCW GP

پیشرانه ۱.۶ لیتری I3 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۶۱ اسب بخار ۳۰۶ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ جلو
وزن ۱۲۸۰ کیلوگرم ۱۲۵۵ کیلوگرم
قیمت ۳۳,۴۹۵ پوند ۳۵,۳۴۵ پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    من انتخابم یاریسه

    موافقم 9
    مخالفم 9
    1. ??Amin_sto??

      ۲۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      آفرین یاریس❤? ، لانچ فوق العاده ای داشت و با وجود قدرت کمتر تقریبا مینی رو شکست داد ، با اینکه سنگین تر بود اما ترمز های
      قوی تری داشت، در کل یاریس gr بی نظیره و خیلی دوست داشتنیه ?❤Toyota❤?

      موافقم 8
      مخالفم 7
    2. ممد ژانگولر

      ۲۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4149 ديدگاه)

      یک مشکل بزرگی که یاریس داره سولاخای اگزوزش خیلی فاصله داره با هم
      ولی سولاخ اگروزهای مینی فوق العدست ?

      موافقم 1
      مخالفم 6
      1. Mad.z.Max

        ۲۷ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        :))

  2. S

    ۲۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    قائدتا باید از راند اول به بعد گیربکس مینی خسته تر میشد و یاریس جلو تر میفتاد?
    هنوز هنگم که چی شد?

    موافقم 4
    مخالفم 6
  3. زیزیگولو

    ۲۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    از نظر من مینی بهتره و یه چیز دیگست????

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. Hadi

      ۲۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      یاریس بهتر و جمع و جور تره…
      واقعاً بی‌نظیره انتخابم یاریسه…
      یک هاچبک تند و تیز به معنای واقعیه ?

      موافقم 3
      مخالفم 1
  4. محمد رستمی نژاد

    ۲۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    دیدین چند وقته که تمام خبرهای پدال البته مقصر پدال نیست ولی تمام خبرها یا از هاچ پک ها یا کراس اوور ها یا ماشین های برقی یا کانسپت های برقی شده واقعاً بی ارزشی از تمام شرکت های خودروسازی به جز چند تا داره میریزه یادمه چند وقت پیش یکی سوال کرده بود که تکنولوژی گیربکس ها بیشتر پیشرفت کرده یا موتور اینو بدونید که هیچ کدوم موتور های توربو ۲۰۲۰ بی ام وی که دوتا توربو بالای موتور میزارن و این موتور در عرض یکی دو سال به شدت خراب میشه گیربکس ها یا از نوع سی وی تی یا دوکلاچه هست درسته سرعتشون خوبه ولی بسیار حساس هستند به جای اینکه قوی تر شوند ضعیف تر شده اند تویوتا برای نسل‌های قبل لکسوس ال ایکس ۵۷۰ از بدنه بسیار محکمی به کار می برد تا حالا مدل های جدید رو اگر دیده باشین منظورم ۲۰۲۰ هست من خودم چند وقت پیش رفتم کیش و اون lx570 رو دیدم نسل آخر رو میگم دست که به بدنه اش دست میزدم با یکی دو نسل قبل مقایسه میکردم بدنه بسیار تضعیف شده ای داشت واقعاً همانند قوطی حلبی است نسل های قبل مانند تانک هستند (محکم) تمام شرکت‌ها دیگه ماشین نمیخوان بزنن فقط می خوان پول دربیاورند شرف و آبرو فروخته شد

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. ツSAMURAIツ

      ۲۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      نسل قبلی LX تو ایران نیست تو کیش هم نیست چه جوری مقایسه کردی ؟؟؟
      آها فهمیدم ویدیوی علی بخردی رو دیدی ?

      موافقم 6
      مخالفم 5
    2. احمد

      ۲۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (39 ديدگاه)

      همه ماشینای ژاپنی بخصوص تویوتا حلبی هستن
      اصلا هویت ماشینای تویوتا رو میشه از اسمش فهمید

      TOYota
      TOY به معنی اسباب بازی ?????
      نوید گفتی علی بخردی یاد تویوتا و لکسوس افتادم
      تویوتا پیرمردی ??‍??

      موافقم 7
      مخالفم 7
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۲۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        هر چی شما بگی درسته!!! ژاپنی ها حلبی هستن!!
        حالا ببین کره ای ها چه اشغال هایی هستن که در مقابل این حلبی ها هیچی فروش ندارن???

      2. ??Amin_sto??

        ۲۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (293 ديدگاه)

        تویوتا یکی از بهترین و با تجربه ترین خودروساز های دنیاست

  5. ツSAMURAIツ

    ۲۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    یاریس بخاطر AWD بودن لانچ خیلی خوبی داشت اما مینی بخاطر قدرت بیشتر تو سرعت بالا بهش رسید
    در کل انتخابم یاریسه

    موافقم 7
    مخالفم 3
  6. محمد رستمی نژاد

    ۲۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    نه عزیز من
    اگر شما مجله ماشین خونده باشی در کیش هست به رنگ سفید صدفی هم هست
    تیتر مجله ماشین هم زده
    !!!!!!!!شاسی بلند میلیاردی در کیش !!!!!!!!!
    البته من چند سال پیش رفتم
    آن موقع اجاره کامارو ۵۰۰هزار تومن بود
    حتی ان هورامان را هم دیدم قبل تصادف
    میتوانید از سایت مجله ماشین دیدن فرمایید
    دقیق نمیدونم چه شماره ایی
    ولی سال ۹۵یا ۹۶ سال چاپ بود
    عکس هم روی جلد آن شماره چاپ شده بود با تیتر

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. محمد رستمی نژاد

    ۲۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    باز هم مشکل همیشگی

    درست کردن کلمات به اشتباه در گوشی های جدید
    !!!!!!!!!!!!هوراکان!!!!!!!!!!!
    خود گوشی اشتباه درست کرده هورامان

  8. امیررضا

    ۲۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (301 ديدگاه)

    این یاریس خودروی سال هم دراومد ?
    تویوتا مثل اینکه خیلی عالی اینو ساخته. همه‌ی ژورنالیست ها تایید میکننش.

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۲۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      خودروی سال کجا؟؟؟ اروپا؟?

      موافقم 3
      مخالفم 3
  9. MAHDI

    ۲۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    هردو جذاب هستن. تویوتا یاریس عملکرد عالی داره در هر زمینه. اما خوب بازم طراحی مینی یه حس خیلی جذاب تری داره و قطعا سریع ترم هست در خط مستقیم.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  10. mahdi-abdi

    ۲۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    عجب سرعتی گرفت چقدر سربع هئودشو انداخت جلو. انتخواب من مینی هست . از طراحیشم نمیشه گذشت

    موافقم 1
    مخالفم 2
  11. Ramin

    ۲۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    انتخاب من کلا یاریس جی آر هست

    بهتره و ارزون تر

  12. Mf1

    ۲۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (484 ديدگاه)

    دوتا خودرو فوق العاده هست یکی تو پیست یکی هم تو درگ ولی از لحاظ طراحی مینی طراحی لوکس و زیباتری داره

  13. مهدی

    ۲۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    مت واتسون نسبت به درگ موستانگ و لکسوس بهتر دنده عوض میکرد حالا نمیدونم ربط به ماشین داشت یا نه
    اول خیلی تعجب کردم که یاریس با قدرت و بقیه ی چیز های ضعیف تر جلو افتاده خیلی تعجب کردم
    نمیدونم چرا یاریس با وزن بیشتر و قدرت کمتر خیلی شتاب بهتری داشت ولی بعد یه دفعه ای دیدم که مینی ، این موشک رفت جلو و با اختلاف خیلی کمی از خط پایان رد شدن ولی در کل مینی پر قدرت تر و خیلی هم اسپرت تر بود با اون اگزوزا و اسپویلرو چیز های دیگش خیلی اسپرت تر هست انتخاب بینشون خیلی سخته ولی من بیشتر یاریس رو انتخاب میکنم ولی در واقع تو یه سطح هستن و هر دوتاشون رو خیلی دوست دارم هر دو تو یک سطح هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا