درگ فلفل‌های تیز ژاپنی، هوندا سیویک تایپ R در برابر تویوتا GR یاریس

دوشنبه 10 آذر 1399 - 06:30
مطالعه 2 دقیقه
Honda-Civic-Toyota-Yaris-1
تویوتا یاریس در مسابقات درگ هیچ حرفی برای گفتن ندارد اما وقتی دو حرف GR به نام آن اضافه شود همه‌چیز عوض می‌شود. ما در مورد GR یاریس صحبت می‌کنیم...
تبلیغات

تویوتا یاریس در مسابقات درگ هیچ حرفی برای گفتن ندارد اما وقتی دو حرف GR به نام آن اضافه شود همه‌چیز عوض می‌شود. ما در مورد GR یاریس صحبت می‌کنیم یعنی هاچ‌بک داغی که از زمان معرفی همواری مورد تحسین قرار گرفته است تا جایی که کریس از تویوتا به خاطر سوپرا انتقاد کرد زیرا GR یاریس بدون کمک ب‌ام‌و فوق‌العاده خوب است؛ اما بااین‌حال آیا این فلفل تندوتیز ژاپنی می‌تواند حریف یک هاچ‌بک داغ دیگر، هرچند کمی بزرگ‌تر، مثل هوندا سیویک تایپ R بشود؟

برای مشخص شدن پاسخ این سؤال، کارواو در یک مسابقهٔ درگ بارانی، GR یاریس را در برابر سیویک تایپ R قرار داده است. البته میدانیم که این دو ماشین بسیار باهم متفاوت هستند زیرا سیویک از یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 320 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند درحالی‌که در سینهٔ یاریس یک قلب کوچک 1.6 لیتری سه سیلندر توربو قرار گرفته که 260 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از سوی دیگر اما نیرو در سیویک صرفاً به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود درحالی‌که یاریس به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. انتقال نیرو در هردو ماشین هم توسط گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد.

همان‌طور که در ویدئو می‌بینید، مسیر درگ بسیار خیس است و در این شرایط کشش به‌اندازهٔ قدرت مهم خواهد بود؛ بنابراین، سامانهٔ چهارچرخ محرک یاریس از لحاظ کشش برتری بزرگی نسبت به انتقال قدرت محرک جلو دارد. علاوه بر این، تویوتا به میزان قابل‌توجهی سبک‌تر هم هست؛ اما آیا این‌ها کافی است تا تویوتای کوچک بتواند هوندای قوی‌تر را مغلوب کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر تماشا کنید.

مشخصات فنی

هوندا سیویک تایپ R

تویوتا GR یاریس

پیشرانه

2.0 لیتری I4 توربو

1.6 لیتری I3 توربو

قدرت

320 اسب بخار

260 اسب بخار

گشتاور

400 نیوتن متر

360 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته دستی

6 سرعته دستی

محور محرک

جلو

چهارچرخ

وزن

1380 کیلوگرم

1280 کیلوگرم

قیمت

32,820 پوند

33,495 پوند

[دانلود ویدئو]

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.