مرحلهٔ یکهشتم نهایی، دور هفتم، قسمت نخست، هفتمین دوئل از گروه کراساوورهای سابکامپکت
نتایج دوئل قبلی بین فیات 500L و کیا سول
مجموع آراء: ۷۴۶
آراء فیات 500L: 302
آراء کیا سول: ۴۴۴
پیروز دوئل: با کیا سول کسب ۵۹ درصد از کل آراء
نیسان کیکس | نیسان ترانو |
؟ | |
هیوندای کُنا | نیسان جوک |
هیوندای کُنا | |
فیات 500L | کیا سول |
کیا سول | |
فولکسواگن T-Roc | اوپل کراسلند |
فولکسواگن T-Roc | |
سیتروئن C3 ایرکراس | سیتروئن C4 کاکتوس |
سیتروئن C4 کاکتوس | |
سوزوکی ویتارا | شورلت ترکس |
سوزوکی ویتارا | |
تویوتا C-HR | جیپ رنگید |
؟ | |
سوبارو XV | مزدا CX-3 |
مزدا CX-3 |
جیپ رنگید
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴
نسل کنونی: اول
پلتفرم: Small Wide فیات-کرایسلر
امتیاز از کاربایر: ۳.۳ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۲,۵۷۸ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۵,۲۲۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۰۳,۴۳۴ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۵۰,۴۳۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۷ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۴ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
تویوتا C-HR
تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۶
نسل کنونی: اول
پلتفرم: TNGA تویوتا
امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۳ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۰۸,۱۰۷ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۷,۵۴۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۵,۷۵۵ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۶,۲۳۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۸ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
جیپ رنگید | تویوتا C-HR | |
پیشرانه | ۲.۴ لیتری I4 | ۲ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۱۸۰ اسب بخار | ۱۴۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر | ۱۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۱۰.۳ ثانیه | ۱۱.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۷.۹ ثانیه | ۱۸.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر (ترکیبی) | ۸.۱ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۴۸ لیتر | ۵۰ لیتر |
وزن | ۱۴۴۲ کیلوگرم | ۱۴۹۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۲۳ متر | ۴.۳۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۷ متر | ۲.۶۴ متر |
حجم صندوق بار | ۳۵۰ لیتر | ۳۷۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۸,۲۵۰ پوند | ۲۱,۵۹۵ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۱۹,۸۹۰ دلار | ۲۳,۵۴۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۲۶,۲۹۰ دلار | ۲۳,۵۴۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10056690]
مرصاد
۲۵ تیر ۱۳۹۷Chr
T.H.M
۲۵ تیر ۱۳۹۷آقای دهقان
من تو خود سایت یوروانکپ الان نگاه کردم، تویوتا CHR هم 5 ستاره کامل ایمنی رو کسب کرده که. پس چرا شما زدید 4 ستاره؟
جالب اینجاست که تو چهار بخش ایمنی، تو سه بخشش امتیاز تویوتا بیشتره و فقط تو یکیش جیپ بیشتره، بعد جیپ 5 ستاره گرفته که درست هست طبق خود سایت یوروانکپ، اما تویوتا رو شما زدید 4 ستاره!!! من اشتباه می کنم؟ یا بازم مثل خیلی دفعات دیگه اطلاعات اشتباه گذاشتید؟
arash
۲۶ تیر ۱۳۹۷دقیقا همین رای ها رو خراب کرده
توی نظرات پایین هم خیلیا بخاطر ایمنی ب تویوتا رای نداده بودن
محمد
۲۵ تیر ۱۳۹۷برای من واقعا سواله که تو همین بازار آشفته خودروهای وارداتی،
قیمت جهانی تویوتا chr و رنو کپچر یکیه
.
تعرفه وارداتشون هم که یکیه
.
اگه واردات همممنوعه که واسه هر دو ممنوعه
.
پس چطور رنو کپچر الان تو بازار ۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومانه
اما تویوتا chr تو بازار ۴۸۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان فروخته میشه؟؟؟؟
تازه تویوتا chr حاضر در ایران موتورش از پژو ۲۰۶ هم ضعیفتره
و حتی موتور نمونه مقایسه شده تو رقابت بالا هم نیست
این واقعا پیگیری از طرف نهادهای نظارتی رو نمیطلبه؟
T.H.M
۲۶ تیر ۱۳۹۷از کجا در میاری میگی قیمت جهانیشون یکیه؟ یه نگاه به ارزش گمرکی دو ماشین بنداز تا متوجه بشی. قیمت گمرکی رنو کپچر 14750 یورو هستش، در حالیکه تویوتا CHR بنزینی دو دیفرانسیل که ایرتویا وارد میکرد و تازه بالاترین تیپش هم نبود، 22000 یورو هستش. مدل هیبریدیش هم که باز بالاترین تیپش رو ایرتویا وارد نمیکرد، 22700 دلار هستش. تیپ های بالاترش که تو بازار فروخته میشه، قطعا گرون تر هم هستند. پس زیاد برات جای سوال نباشه. چون ارزش CHR خیلی بیشتره. حداقل تو ایران. بعدشم چرا فقط میخواید یه چیزی بپرونید. پژو 206 تیپ 5 حدود 105 اسب بخار هستش. در حالیکه کپچر و تویوتا chr تو ایران هر دو حدود 120 اسب بخار هستند. تازه صرف اسب بخار هم که مهم نیس. شایدم منظورت حجم موتور هستش که هر دو 1.2 لیتری توربو هستند و 206 حجم 1.6 لیتری داره :) . درسته فقط یه مقدار قدرتشون بیشتره اونم با این قیمتاشون، ولی دیگه *** نگیم که موتورش ضعیف تره دیگه. تازه چه قدر باید سطحی نگر باشیم که فقط به یکی دو تا عدد نگاه کنیم. تکنولوژی موتور روز تویوتا رو با پژوی 206 عهد بوق مقایسه میکنی؟ فازت چیه؟ فکر کردی تویوتا بخواد نمیتونه قدرت خیلی بیشتری از این حجم موتورها بگیره یا موتور قوی تری روشون بذاره؟
اینم بگم که فکر نکنید دارم طرفداری می کنم از این قیمتای مزخرف. هرکدومشون قیمت چندین برابر چیزی که باید باشن رو تو ایران دارن. ولی داریم در مقایسه با هم میگیم دیگه. ارزش واقعی تویوتا CHR های تو ایران خیلی بیشتر از رنو کپچره. شاید در حد دو برابر اون نباید باشه، ولی بازم خیلی بیشتره
HAMID.HEMI
۲۶ تیر ۱۳۹۷درسته اطلاعاتی که ایشون دادن درست نیست ولی بهتر بود شما هم محترمانه تر جواب میدادی نه اینکه با بکاربردن الفاظی مثل چیزی پروندن یا چرت و پرت گفتن ارزش کامنت خودتو بیاری پایین.
Centenario
۲۵ تیر ۱۳۹۷والا C-hr که ما دیدیم تو ایران قیمت اس 500 بود…. :-|
Genius
۲۵ تیر ۱۳۹۷بلاشک جیب.فقط یه نگاه سطحی به جدول مشخصات بندازید و بعد یادتون بیارید که رنگید دو سال قبل از CHR معرفی شده تا به برتری مطلق جیب پی ببرید
Cristiano Rolambo
۲۵ تیر ۱۳۹۷کاملا درسته
قبلا هم گفتم درسته در کلاس ساب کامپکت ها ماشین های شایسته ای مثل Juke ، CH-R و T-Roc وجود دارند اما کلاس ساب کامپکت (=هاچبک شاسی بلند !!! ) کلاً چیز مسخره ایه ! پول میدی فقط واسه 2 سانتی متر ارتفاع بیشتر و یه سیستم تعلیق به درد نخور + ناپایداری در سرعت های بالا مخصوصاً سر پیچ های تند
نتها ماشینی که در کلاس ساب کامپکت ها واقعا کاربردیه و آدم با دیدنش احساس خوبی پیدا میکنه همین Renegade هست … علت این قضیه هم حضور DNA جیپ در وجود این ماشینه.
البته قبلا هم گفتم CH-R واقعا ماشین شایسته ای هست و
نسبت به قیمت 23 هزار دلاری
نه 300 میلیونی :-|
ارزش خرید بسیار بالایی داره
HAMID.HEMI
۲۶ تیر ۱۳۹۷به جای واژه ی «بلا شک» که از دو واژه ی عربی درست شده، بگیم «بی گمان»
HAMID.HEMI
۲۵ تیر ۱۳۹۷ظاهر هردو عالیه و بسته به سلیقه داره.
قدرت و ایمنی جیپ بهتره رای من جیپ.
(Saeed(peugeot
۲۵ تیر ۱۳۹۷تویوتا رو خیلی دوست دارم.
ولی این جیپ و عاشقش شدم….رای من جیپ رنگید.
کاوه
۲۵ تیر ۱۳۹۷به نظر بیشتر از روی احساس رای داده شده
تویوتا با موتور کم حجم تر، طول بیشتر، وزن بیشتر، فضای بیشتر، گیربکس سی وی تی فقط 0.7 ثانیه شتابش کمتر ه، مصرف کمتر سوخت، صندوق بزرگ تر، فاصله محوری بیشتر، ظاهری هم سلیقه است، ولی من از نزدیک دیدم واقعا خوشکل تر از عکسه. داشبورد هم عالی، کیفیت تویوتا هم که معرکه، شیک و بادوام و خاص،
با احترام به همه رای من تویوتا
Amin
۲۶ تیر ۱۳۹۷دیگه chr رو همه دیدن و از روی عکس کسی قضاوت نمیکنه
حمیدرضا
۲۵ تیر ۱۳۹۷قطعا تویوتا از نظر قابلیت اعتماد در نگهداری طولانی مدت دست بالا رو داره و حتی به نظر من از نظر ایمنی و فنی نسبت به قیمت تمام شده خیلی بهتره
منتهی من به جیپ را میدم چون از داخلش به بیرون دید بهتری خواهید داشت که برای رانندگی بهتره بعد لذت رانندگی با یه جیپ بیش از تویوتاست و درنهایت این که مجبو ر نیستید کلی آپشن برای رانندگی داشته باشید که شاید هیچ کدوم به دردتون نخوره ولی سیستم چهار چرخ خیلی مفیده
PARTHIAN
۲۵ تیر ۱۳۹۷جیپ درسته زیبایی تویوتا رو نداره
ولی به نسبت تویوتا یقور تره و ابهتش بیشتره
فنیش هم که مشخص
امیر
۲۵ تیر ۱۳۹۷اگه فنی تویوتا نزدیک به جیپ باشه میشه به اعتبار کیفیت تویوتا بهش رای داد ولی خیلی فاصله داره واقعا
هم قیمت هم شتاب و سرعت جیچپ سرتره
فقط طراحیش تویوتا یکم بهتره
دراخرم جیپ معقول تره
TOYOTA
۲۶ تیر ۱۳۹۷تو قیمت این دو محصول جیپ با این مشخصات بررسی شده گرونتره عزیزم
سعید(تهران)
۲۵ تیر ۱۳۹۷باید کیفیت ساخت داخل جیپ رو از نزدیک ببینید و لمس کنید باید بگم واقعا بده و توی ذوقتون میخوره، بنظرم chr انتخاب بهتر و مدرن ترکیه…
Roham
۲۵ تیر ۱۳۹۷آمار فروش دو خودرو رو مقایسه کنید می بینید که فروش سال 2017 c-hr به خصوص در اروپا به مراتب بیشتر از رنگید بوده که احتمالا به خاطر چهره مهیج اون بوده ، اما در 4 ماهه اول سال بعدش ورق بر می گرده که نشون دهنده چهره موندگار تر و قیمت نسبتا معقول تر جیپ رنگید هستش
شخصا جیپ رو ترجیح میدم
سام
۲۵ تیر ۱۳۹۷انتخاب بین این دو ماشین خیلی سخته ولی من تویوتا C-HR را انتخاب می کنم .
Hamid...Audi
۲۵ تیر ۱۳۹۷قطعا CH-R
با وجود موتور کوچیکتر اعداد و ارقام خیلی نزدیک به جیپ داره و چهره ش هم واقعا یه سر و گردن بالاتره(نظر شخصی).ولی توی این رده مهم ترین فاکتور واسه خرید یه ماشین مصرف سوخت و قابلیت اطمینان اونه که تویوتا با اختلاف زیاد بهتره.(فیات و دار و دسته ش توی معیار های کیفی JD Power همیشه ته کلاس میشینن)
amir
۲۵ تیر ۱۳۹۷Jeep
Sh1740552970
۲۵ تیر ۱۳۹۷Chr بزرگ تره فاصله محوریش بیشتره صندوقش جادار تره طراحیش مدرن تر و زیبا تره مصرفش حدود دولیتر کم تره فقط شتابش حدود ۰.۸ ثانیه کم تره
ali a
۲۶ تیر ۱۳۹۷رنگ تیره و مخصوصا این رنگ جیپ واقعا خوشکله…
یاس
۲۷ تیر ۱۳۹۷والا بلا این مدل تویوتا اینقد که تو ایران واسش سردست میشکنن نیست تو اکثر کشورای که مردم حق انتخاب دارن زیاد طرفش نمیرن مخصوصا ردیف عقبش که زیاد خفه هستش پنجره عقب خیلی کوچیکه مخصوصا تو سفر اذیت کننده هستش