مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور اول، قسمت یازدهم، اولین دوئل از گروه سدانهای کامپکت
فولکسواگن جتا | تویوتا کرولا |
؟ | |
پژو ۴۰۸ | شورلت کروز |
؟ | |
هوندا سیویک | فیات تیپو |
؟ | |
مزدا ۳ | میتسوبیشی لنسر |
؟ |
فولکسواگن جتا
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸
نسل کنونی: هفتم
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۱۵,۸۰۷ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳۳,۰۲۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: – ستاره
تصادف از طرفین: – ستاره
چپ کردن: – ستاره
امتیاز کلی: – ستاره
تویوتا کرولا
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۳
نسل کنونی: یازدهم
پلتفرم: MC تویوتا
امتیاز از کارانددرایور: ۳ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۰۸,۶۹۵ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۴۹,۸۰۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
فولکسواگن جتا | تویوتا کرولا | |
پیشرانه | ۱.۴ لیتری I4 | ۱.۸ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۱۵۰ اسب بخار | ۱۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر | ۱۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۷ ثانیه | ۹.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۱ ثانیه | ۱۷.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۶.۴ لیتر (ترکیبی) | ۷.۶ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۳۸۵ کیلوگرم | ۱۳۴۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۷۰ متر | ۴.۶۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۸ متر | ۲.۷۰ متر |
حجم صندوق بار | ۳۹۵ لیتر | ۳۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۱۹,۴۴۰ دلار | ۱۹,۶۲۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10079893]
بهنام
۲۳ مرداد ۱۳۹۷قدرت بیشتر شتاب بیشتر قیافه بهتر مصرف کمتر قیمت کمتر فولکس دیگه
mahdy
۲۳ مرداد ۱۳۹۷دوست عزیز کرولا پرفروش ترین ماشین دنیاس
مطمئن باش اونایی که دارنش یا سوارش شدن یه چیزایی تو ش دیدن که به جتا ترجیحش دادن من نمیگم کدوم بهتره اما میگم نباید انقدر راحت و با اختلاف نظر داد (اونم فقط از رو کاغذ دنیای واقعی کرولا رو برتر میدونه به خاطر فروشش)
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۳ مرداد ۱۳۹۷پراید هم پرفروش ترین ماشین ایرانه
دلیل فروش زیاد یک ماشین “الزاما”بهتر بودنش نیست
فروش کم هم دلیل ضعف یک ماشین در برابر یک رقیب پرفروش نیست
datsun
۲۳ مرداد ۱۳۹۷مجید تاسف
پرفروش ترین تو بازار رقابتی و آزاد دنیاست تو میایی با پراید که تو بازار انحصاری ایرانه مقایسه میکنی
mahdy
۲۳ مرداد ۱۳۹۷مجید انتظار سخنانی تا این حد سطحی نگرانه رو از تو نداشتم واقعا
چرا منطقت مثل اصغر فرهادیه
داداش یعنی تو فرق بازار آزاد رو با بازار ما نمیدونی که این حرفو زدی
رضا
۲۳ مرداد ۱۳۹۷مجید چی میگی ؟؟؟
تو همون امریکا هم این جتا هس و هم کرولا.قاعدتا یه چیزی بوده که مردم امریکا ترجیح میدن که کرولا بگیرن.از دید من تو امریکا ماشینی میتونه خیلی موفق طاهر بشه و فروش بسیار زیادی داشته باشه که هم توازن تو بحث عملکرد فنی داشته باشه و هم کیفیت بسیار بالایی رو داشته باشه و هم افت قیمت کمی داشته باشه. از لحاظ طاهر هم که هرجفتشون خوبن و کفه ترازو یه نمه به سمته فولکسه از لحاظ فنی هم شاید مقداری فولکس سر باشه اما تو پارامتر کیفیت و افت قیمت فولکس اصلا به گرد پایه تویوتا نمیرسه .همین توربوشارژش تو طی مدت طولانی داستان میشه و خرجش میزنه بالا.کلن اصول هر ماشین توربو همینه. هم هزینه نگه داریش بیشتره و هم تو بلند مدت داستان داره.خصوصا این ماشینا که به صورت روزمره هم مصرف میشن.
مرحمت بفرما دیگه از کشور ایران به عنوان مصداقی تو بازار جهانی استفاده نکن چون اینو دیگه همه میدونن استدلالی کاملا چرته و بی مصرفه.حتی خودتم میدونی چه قدر چرند گفتی با اووردن اسم پراید و خب نفرتی که از برند های ژاپنی علل خصوص تویوتا و تعصب شدیدی رو فولکس داری حتی حاضر میشی چنین چرندی رو حتی تایپ کنی و واقعیت رو کتمان کنی.این رو به هم شخصه قبول دارم که تو هر بازاری غیر ایران یه ماشین ممکنه مقبول واقع بشه و اگر هم نشه دلیل بر بد بودنش نیس.مطمئنا دلیلی داشته که مقبول واقع نشده .
mahdy
۲۳ مرداد ۱۳۹۷آقای Muty درست صحبت کن ما با مجید همین کل کل هارو داریم ولی احترامشم داریم یه کاره اومدی به مجید میگی نفهم
استدلال اشتباه مجید دلیل نمیشه بهش توهین کنی واقعا باید عذر خواهی کنی ازش (مرد باشو پای جبران خطایی که کردی وایسا)
Madjidiano Rolambo
۲۳ مرداد ۱۳۹۷وضعیت فروش و نمایندگی تویوتا در آمریکا با فولکس از زمین تا آسمون فرق میکنه
در کشور های آفریقایی و غرب و جنوب آسیا حضور تویوتا بسیار بیشتر از فولکسه
از همه ی اینا گذشته سلیقه ی مردم هر جایی فرق میکنه ، هیچ بازاری ۱۰۰ درصد آزاد نیست ، بازار صد درصد آزاد هیچ وقت محقق نمیشه ، تو ایران یه زمان خیلی دور تویوتا کرولا هم قیمت پژو ۴۰۵ بود ، چرا به ازای هر ۱۰۰۰ نفر که ۴۰۵ خریدند ۱ نفر کرولا نخرید با اینکه کرولا بهتر بود؟
چرا تو اروپا کسی تویوتا رو به فولکس ترجیح نمیده؟
بحث بازار آزاد و اینکه چه عواملی در تصمیم گیری و انتخاب مشتری تاثیرگذارند تو این مقال نمیگنجه ، هزاران عامل روی اینکه شما به عنوان مشتری از بین ماشین A و B یک کدوم رو انتخاب کنی تاثیرگذاره و شاید بتونیم بگیم بالای نصف این عوامل هیچ ربطی به کیفیت و درست کار کردن اون ماشین ندارند
Jetta 2019
۲۳ مرداد ۱۳۹۷در جواب رضا
من تو امریکا زندگی میکنم هر دوشون رو سوارشدم هر دو دیگه ارزونترین سدان های بازارن . خودم جتا خریدم. چون مقایسش کردم کیفتشو دیدم .
درباره ی برند تویوتا بله. اینجا هم تویوتا برند گرونیه با امکانات مشابه دیگه ماشینا در سطح خودش گرونتره. چون خرابیش کمه . میتونی بخری 5 سال باهاش اوبر کار کنی هیچیش نمیشه. با اینکه گارانتیش نصف جتاست.
تجهیزات تویوتا همه ساده و ضد استهلاکن. داخلشم همینه .
ولی یه خوبی ماشین خریدن اینجا اینه که میتونی سوارشون بشی هرچقد که خواستی.
من به شخصه دوست دارم ماشینی بخرم که خودم باحاش حال کنم نه اینکه بخرم تا به فکر فروشش باشم
هرچند این جتا هم مدل 2019 ست و اصلا ماشین کم فروشی نیست
مانی
۲۴ مرداد ۱۳۹۷اون پائین که نظر منطقی دادی کسی جواب نمیده
چرا؟
میثم
۲۴ مرداد ۱۳۹۷پراید در بازار بسته ایران پر فروشه, آیا بازار جهانی هم مثل ایرانه؟ داستان اینه این ماشین ها در دنیای آزاد ماشین ارزان قیمت و دم دستی حساب میشن, بیشتر دانشجوها و کم درآمدها میخرن, در اینصورت هزینه نگهداری و اطمینان حرف اول رو میزنه, این دلیل فروش کرولاست, طراحی محصول متناسب با بازار هدف
Moein
۲۳ مرداد ۱۳۹۷رو کاغذ جتا از هر نظر بهتره.ولی راجب طراحیش نمیدونم شاید واسه ایرانیا جذاب به نظر نمیرسه ولی به مذاق آمریکاییا خوش میاد.و یه چیز دیگه راجب فروش کرولاست که واقعن نمیفهممش.سه برابر جتا فروخته.احتمالن به خاطر بحث استحلاک و هزینه نگهداری و شرایط فروشش باشه.
سامان اذری
۲۳ مرداد ۱۳۹۷به جتا بگید که
چربش کن که سیویک داره میاد ?
Jetta 2019
۲۴ مرداد ۱۳۹۷در جواب رضا
من تو امریکا زندگی میکنم هر دوشون رو سوارشدم هر دو دیگه ارزونترین سدان های بازارن . خودم جتا خریدم. چون مقایسش کردم کیفتشو دیدم .
درباره ی برند تویوتا بله. اینجا هم تویوتا برند گرونیه با امکانات مشابه دیگه ماشینا در سطح خودش گرونتره. چون خرابیش کمه . میتونی بخری 5 سال باهاش اوبر کار کنی هیچیش نمیشه. با اینکه گارانتیش نصف جتاست.
تجهیزات تویوتا همه ساده و ضد استهلاکن. داخلشم همینه .
ولی یه خوبی ماشین خریدن اینجا اینه که میتونی سوارشون بشی هرچقد که خواستی.
من به شخصه دوست دارم ماشینی بخرم که خودم باحاش حال کنم نه اینکه بخرم تا به فکر فروشش باشم
هرچند این جتا هم مدل 2019 ست و اصلا ماشین کم فروشی نیست
mehran911
۲۳ مرداد ۱۳۹۷بدون ثانیه ای تردید جتا
saeed
۲۳ مرداد ۱۳۹۷از نظر ظاهری که فکر نکنم هیچ کدوم نسبت به هم برتریه خیلی خاصی داشته باشن (من خودم جتارو ترجیح میدم البته).اما جالبه از نظر فنی ، مصرفی و حجمی برتری با اختلاف قابل توجهی با جتاس در حالیکه کرولا پرفروش ترین ماشین تاریخ هست…(البته جتا هم خیلی پرفروشه).فکر کنم این قضیه نشون دهنده اینه تو دنیای واقعی عمده خریداری خودرو تو این کلاس و مشابه این کلاسها که عمدتا به چشم یه ماشین کاملا ارزون و دم دستی بهش نگاه میکنن (جز ایران که این خودروها لوکس محسوب میشن!) شتاب ، گشتاور، حداکثر سرعت و …براشون اولویت خاصی نیست اصلا و ملاک انتخاب مواردی مثل نرمی ماشین، ارزونی قطعات ، ارزش خورد بهنگام فروش بعنوان خودرو دست 2 ، بهره کم و شرایط فروش هست.در هر صورت هردو خودرو تو کلاس خودشون صاحب سبکن و کاملا متفاوت.فقط جتا با این موتور ،شتاب 7.7 یکم عجیبه به نظرم.
سامان
۲۳ مرداد ۱۳۹۷لوکس نه سوپر لوکس… الان کلا رده ماشینها تو ایران عوض شده و رده بندی هایی مثل سوپر سوپر لوکس/ سوپر سوپر سوپر لوکس/ سوپر سوپر سوپر سوپر لوکس و…. و ماورایی ایجاد شده
حسین وی
۲۳ مرداد ۱۳۹۷اگه اون مدل کرولایی که تو ایرانه با چراغ عقب لکسسی بود صد در صد به اون رای میدادم ولی در اینجا رای من جتا
امیرمحمد
۲۳ مرداد ۱۳۹۷جتا کوچیکترین جای بحثی باقی نمیزاره طراحی به روزتر و زیباتر داخلی و خارجی مشخصات فنی که یه سروگردن بالاتره مصرف سوخت که کمتره صندوق بار که حجیم تره تازه با تمام این اوصاف قیمت پایش کمتره!!! و در اخر هم که پشتوانه ی جتا مهندسی ناب المانیه…فقط یک فرد فوق العاده متعصب همراه با چشمانی بسته میتونه تو این مقایسه جتا رو انتخاب نکنه…
yaser1986
۲۳ مرداد ۱۳۹۷این چه طرز حرف زدن دوست عزیز اگه یکی از کرولا خوشش میاد حتی از لحاظ فنی پایینتر هم باشه دلیل نمیشه چشم و گوش بسته باشه اگه اینجوریه پس با این آمار فروش بالایه کرولا تو آمریکا اونایی که میخرن همشون متعصب و چشم بسته هستن اونم تو بازار آزادی مثل آمریکا بعد اونوقت منو شمایی که حتی بزور از نزدیک دیدیمش از خودرو خیلی حالیمون میشه
امیرمحمد
۲۳ مرداد ۱۳۹۷رفیق دلیلی نداره چون امریکایین هرکاری که انجام میدن درست باشه?
امیرمحمد
۲۳ مرداد ۱۳۹۷وقتی یک خودرو از همه جوانب نسبت به رقیب برتری داره فقط میشه دوحالت برای فروش کمترش قاعل شد یکی چشم و گوش بسته بودن خریداران و اطلاعات فوق العاده پایین خودرویی اونها دومی ساده پسند بودن بیش از حدحالا مشتری از هر ملیتی که هست باشه…
sina
۲۳ مرداد ۱۳۹۷جتا 5 سال جوون تره و خب بهتر
البت این کلاس مال سیویکه ❤️
سروش
۲۳ مرداد ۱۳۹۷هر دوتا نسل جدیدشون معرفی شده. کاش اونا با هم مقایسه میشدن
(Saeed(peugeot
۲۳ مرداد ۱۳۹۷فقط تویوتا
Radin
۲۳ مرداد ۱۳۹۷بدون هیچ تردیدی جتا اصن دلیلی برای رای دادن به کرولا نمیبینم
امیر
۲۳ مرداد ۱۳۹۷واقعا تنها جاییه ک نمیشه به تویوتا رای داد
Mohamad
۲۳ مرداد ۱۳۹۷5 سال اختلاف کم نیستا..
مدل جدیدترش نبود؟
Genius
۲۳ مرداد ۱۳۹۷برای من همونکه کرولا CVT داره و جتا 8 سرعته کافیه تا به فولکس واگن رای بدم!
از حق نگذریم تویوتا هم رقیب شایسته و خوش کیفیتی است ولی در این نبرد برنده یقینا سدان ژرمنهاست
مهدی
۲۳ مرداد ۱۳۹۷انتخاب من قطعا جتا.تویوتا کرولا متاسفانه روح نداره.فقط یه رانندگی آروم وکم دردسر.مثل مزدا۳ یاسویک رانندگی جذاب نداره.حتی کیفیت متریال اونا بهترن ازدیدتست کننده ها
:::pooriya:::Bmw::: Germany
۲۳ مرداد ۱۳۹۷تو این کلاس فقط و فقط و فقط
مزدا ۳ عشقه
بقیه برای رتبه دوم بهتره رقابت کنند
سام
۲۳ مرداد ۱۳۹۷هر دو ماشین عالی هستند ولی از حیث دوام و کارآمدی،با اطمینان می توان تویوتا کرولا را برتر از رقیب ژرمنی آن فولکس پاسات ژرمنی دانست.
sunmartin
۲۳ مرداد ۱۳۹۷توجه کنید که نسل جدید باهم مقایسه شده اند تصویر هم مربوط به نسل جدید با جلو پنجره شبیه لکسوس در تویوتا کرولاست دنده cvt ملال آور و کند تویوتا که در محصولات نیسان و رنو هم استفاده شده جزو کسل آورترین و بی هیجان ترین سیستم های انتقال قدرته
من طراحی جتا رو بواسطه اروپایی بودن طراحی قدرت بیشتر میپسندم اما منکر فروش بالای تویوتا نیستم هرچیز پرفروشی عالی نیست این به هوادارن تویوتا گوشزد میکنم در واقع آلمانی ها یکه تاز صنایع جهان بخصوص خودرو هستند
سام
۲۴ مرداد ۱۳۹۷دنده CVT تویوتا کرولا ملال آور است؟!کجا چنین چیزی نوشته شده؟
سام
۲۴ مرداد ۱۳۹۷تویوتا عالی نیست چون پرفروش است؟! یکی برای من این جملات قصار رو معنی کنه!
مانی
۲۴ مرداد ۱۳۹۷پشترو خوندی دوباره بخون
چون پرفروشه لزوما بهترین نیست
سام
۲۴ مرداد ۱۳۹۷خوندم ….منظورم اینه که آیا این مسئله شامل کیا و هیوندای هم میشه یا نه؟
#ali.m#
۲۳ مرداد ۱۳۹۷جتا به نظر بهتر میاد ولی باید توجه کرد که 5 سال جوون تره .
زمان کمی نیست .
کرولای جدید قطعا تمام معادلات رو دوباره به هم میزنه .
گرچه کرولای اروپایی بسیار بهتره ولی بازم پیر بودن کرولا دلیل برد فولکس در این دوئله .
اگه دوستان جتای 2013رو ببینن و با کرولا مقایسه کنن متوجه میشن که چقدر طراحی مزخرفی داشته.
و قطعا فروش بیشتر کرولا دلیل بر بهتر بودشه بدون هیچ شکی .
هرکسی هم که منکر این قضیه باشه یا متعصبه یا کودک .
فقط کافیه نسل جدید معرفی بشه .
به هر حال سلاطین سدان ها همه ژاپنی هستن
mehran911
۲۳ مرداد ۱۳۹۷همه ی سایت میدونیم که از خودروسازهای آلمانی متنفری هر چند هیچ اهمیتی نداره
اما خیلی دوست دارم بدونم یک انسان در تعصب تا کجا میتونه پیش بره
((به هر حال سلاطین سدان ها همه ژاپنی هستن))
S کلاس با نزدیک ۷۰ سال سابقه تولید هیچی نسل جدید پانامرا هیچی سدانهای آئودی و A7 و… هیچی bmw سری ۵ و مرسدس کلاس E هم هیچی فولکس با پاسات و آرتئون هیچی … با این جکی که گفتی حداقل به رولزرویس و بنتلی رحم میکردی
عین این ۱۷۰۰ تا کامنتی که گذاشتی چیزی جز نشون دادن عمق تعصبت نبوده ونیست
مانی
۲۴ مرداد ۱۳۹۷جالبه خودش از تعصب بیجا شاکیه
امیر
۲۴ مرداد ۱۳۹۷سلاطین همه ژاپنی هستن؟؟ :))))
رها
۲۴ مرداد ۱۳۹۷سلام به همه دوستان. برا ایران بخوای انتخاب کنی کرولا علیرغم مشخصات روی کاغذ بهتره . تویوتا خوراک خاورمیانه است
سام
۲۵ مرداد ۱۳۹۷صد در صد برای جاده های ایران کرولا بهتر جواب می دهد.
کیوان
۲۷ مرداد ۱۳۹۷در این فرم انتخاب ها اصولن دل حرف اول رو میزنه نه عقل هر دو این خودروها توسط افراد متوسط به پایین خریده میشه که خیلی به اقتصاد فکر میکنند دوستانی هم که نظر میدن کمپانی ها ی سازنده این مدلها را در نظر میگیرند واگرنه این دو فرقی با هم ندارن که اینهمه کامنت میذارند من نیسان مورانو را به بی ام و ایکس ۳ ترجیح میدم یا پرادو را به فولکس تیگوان ترجیح میدم و پورشه کاین را به لکسوس ار ایکس ترجیح میدم یا بنز شاسی بلند Gرا به لندکروز VXترجیح میدم تمام اینها سلیقه ای است گر چه برند من نیسان اینفینیتی و هیوندایی سنتنیال است