در ادامهٔ برگزاری دور نهم از مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال امروز به گروه هاچبکهای سابکامپکت رسیدهایم که دوئل قبلی آن بین کیا ریو و شورلت سونیک برگزار شد. طی این دوئل مجموعاً تعداد ۱۳۲۱ رأی به ثبت رسیده است درحالیکه نظرسنجیهای سایت و کانال تلگرام پدال کاملاً عکس یکدیگر هستند. درنهایت اما با احتساب مجموع آراء مشخص شد که ریو با کسب ۶۶۸ رأی و ۵۰.۵ درصد از کل آراء، با اختلافی بسیار جزئی پیروز دوئل شده است. این در حالی است که سونیک موفق به کسب ۶۵۳ رأی شده است. حال امروز در نهمین دوئل گروه هاچبکهای سابکامپکت، تویوتا یاریس در برابر فیات آرگو قرار گرفته است.
آئودی A1 | آلفا میتو | فورد فییستا | امجی ۳ |
آئودی A1 | ؟ | ||
پژو ۲۰۸ | سوزوکی بالنو | رنو کلیو | هوندا فیت |
پژو ۲۰۸ | ؟ | ||
تویوتا یاریس | فیات آرگو | فولکسواگن پولو | سئات ایبیزا |
؟ | ؟ | ||
نیسان میکرا | اشکودا فابیا | مزدا ۲ | اوپل کورسا |
نیسان میکرا | مزدا ۲ | ||
مینی کوپر | دیاس ۳ | کیا ریو | شورلت سونیک |
مینی کوپر | کیا ریو | ||
سوزوکی سوئیفت | سیتروئن C3 | هیوندای i20 | میتسوبیشی میراژ |
سیتروئن C3 | هیوندای i20 |
فیات آرگو
آرگو یکی از جدیدترین محصولات فیات است که بهتازگی به سبد محصولات این شرکت ایتالیایی اضافه شده است. البته آرگو توسط شعبهٔ برزیلی فیات توسعه پیدا کرده و صرفاً جهت عرضه در منطقهٔ آمریکای جنوبی طراحی شده است. این هاچبک سابکامپکت ایتالیایی برای اولین بار سال گذشته رسماً نمایشگاه خودروی بوینس آیرس آرژانتین رونمایی شده و از ژوئن همان سال به بازار کشورهای آمریکای جنوبی همچون آرژانتین و برزیل عرضه گردید. آرگو در اصل بهعنوان جایگزینی برای مدلهای پونتو و پالیو در این منطقه در نظر گرفته شده است. البته بهتازگی آرگو در بازار هند نیز عرضه شده است. همچنین اخیراً فیات نسخهٔ سدان این خودرو را با نام کرونوس در آمریکای جنوبی معرفی کرده است. آرگو در آمریکای جنوبی با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه میگردد که همگی از نوع بنزینی بوده و همانند اکثر خودروهای عرضهشده در آمریکای جنوبی قابلیت استفاده از سوخت اتانول را هم دارند؛ اما غیر از این موتورها، برای بازار هند یک پیشرانهٔ دیزل هم برای آرگو ارائه شده است. در این دوئل به جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی ما از بین پیشرانههای این ماشین موتور ۱.۳ لیتری چهار سیلندر بنزینی را انتخاب کردهایم که ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انتقال پیدا میکند اما امکان سفارش یک گیربکس پنج سرعتهٔ AMT هم برای آن وجود دارد. آرگو هاچبک مدرن و مجهزی است ولی بااینحال فیات فعلاً برنامهای برای عرضهٔ آن در بازار اروپا و ایالاتمتحده ندارد.
تویوتا یاریس
یاریس هاچبکی سابکامپکت در سبد محصولات تویوتا است که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۹۹ بازمیگردد. در این سال نسل اول یاریس معرفی شد و تا سال ۲۰۰۵ در سه نسخهٔ هاچبک، کوپه و سدان به تولید رسید. سپس نوبت به نسل دوم رسید که از سال ۲۰۰۵ به بازار آمد. این نسل اما در دو نسخهٔ هاچبک و سدان به تولید رسید و نسخهٔ کوپهٔ از خانوادهٔ یاریس حذف شد. نسل دوم یاریس به کشورمان هم راه پیدا کرد. این هاچبک ژاپنی هماکنون اما در نسل سوم خود قرار دارد که در ابتدا نسخهٔ هاچبک آن از سال ۲۰۱۱ به بازارهای جهانی عرضه شد. این نسل اما در کشورهای مختلف در نسخههای گوناگون با ظاهرهایی متفاوت عرضه میگردد بهطوریکه بهعنوانمثال نسخهٔ آسیایی آن هیچ شباهتی به نسخهٔ اروپایی ندارد. همچنین پس از تعطیل شدن برند سایون، نسخهٔ ریبج شدهٔ مزدا ۲ سدان در ایالاتمتحده با نام یاریس iA عرضه میگردد. برای این دوئل اما نسخهٔ اروپایی یاریس انتخاب شده است که در دو مدل هاچبک پنجدر و سهدر ارائه میگردد. این ماشین که سال گذشته فیسلیفتی را هم تجربه کرده است، در اروپا با چندین پیشرانهٔ مختلف به همراه یک نسخهٔ هیبریدی جدید عرضه میشود که ما از بین آنها برای این دوئل پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی آنرا انتخاب کردهایم. این موتور ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ CVT به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند.
مشخصات فنی
فیات آرگو | تویوتا یاریس | |
پیشرانه | ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۱۱۰ اسب بخار | ۱۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۰ نیوتن متر | ۱۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۰.۸ ثانیه | ۱۱.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت | ۱۷۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۳ لیتر (ترکیبی) | ۷.۱ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۴۸ لیتر | ۴۲ لیتر |
وزن | ۱۱۴۰ کیلوگرم | ۱۱۱۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۰۰ متر | ۳.۹۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۲ متر | ۲.۵۱ متر |
حجم صندوق بار | ۳۰۰ لیتر | ۲۸۵ لیتر |
قیمت پایه | ۱۴,۴۰۰ دلار | ۱۷,۶۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9935940]
فرامرز
۲۰ بهمن ۱۳۹۶تنها ایراد فیات گیربکسشه که اگه 6 دنده بود بهتر بود و شاید مصرفش رو هم کمتر میکرد. البته از نظر کیفیت ساخت و قابلیت اطمینان تویوتا برتری قاطع داره ولی بخاطر طراحی و کارایی و قیمت بهتر به فیات رای دادم
Amir
۲۰ بهمن ۱۳۹۶در کل فیات بهتره
امیر رضا
۲۰ بهمن ۱۳۹۶فیات!
چون با وجود مشخصات فنی نسبتا برابر،طراحی داخلی و خارجی بهتری داره…
ظرفیت صندوقش هم بیشتره…
ارزان تر هم هست…
ولی گیر بکس یاریس و طراحی جلوش یکم بهتره!!
mehran911
۲۰ بهمن ۱۳۹۶از نظر من طراحی خارجی فیات زیباتره
و قطعا طراحی داخلیش هم با اختلاف قشنگتره
از نظر من اعداد جدول در این سری مقایسه ها خیلی مهم نیست و شرط علاقه است
در مجموع فیات برای من جذابتره
tara
۲۰ بهمن ۱۳۹۶فیات برندی هست که قابلیت اطمینان بسیار ضعیفی داره بخوام از بین این دوتا انتخابی داشته باشم حتمآ یاریس میخرم
F۲۲RAPTOR
۲۰ بهمن ۱۳۹۶من بیشتر با یاریس حال کردم
فنی شون هم زیاد فرق نداره
حمیدرضا
۲۰ بهمن ۱۳۹۶در قابلیت اطمینان تویوتا شکی نیست ولی به نظرم چهره اروپایی خیلی جذاب نیست البته احتمالا از نظر ایمنی به فیات برتری خواهد داشت به خاطر شکل طراحی داخلی که از خطوط صاف و دایره استفاده شده به فیات رای دادم و همچنین فضای بیشتر صندوق و در اخر قیمت دو خودرو
Mohamad
۲۰ بهمن ۱۳۹۶عکسو ببینید تا ابهت و عظمت یاریس دستتون بیاد :))
http://uupload.ir/files/q02l__20180209_143055.jpg
#ali.m#
۲۰ بهمن ۱۳۹۶با کیفیت ترین برند دنیا رو ب یکی از بی کیفیت ترین ها ترجیح میدم .
آیدین
۲۰ بهمن ۱۳۹۶چه بیربط گفتی
فیات هم کارش درسته
قابلیت اطمینان رو چطور به کیفیت ربط میدین شما ها خدا میدونه
#ali.m#
۲۰ بهمن ۱۳۹۶شاید شما ربطش رو نمیفهمی
آیدین
۲۰ بهمن ۱۳۹۶شک نکنید اگر ربطی داشت من قبل از شما میفهمیدمش
:-))))))
فیات به هیچ عنوان خودروساز بی کیفیتی نیست
از تویوتا هم بُت درست نکنید
SS
۲۰ بهمن ۱۳۹۶قیمت و طراحی آرگو
کیفیت برند تویوتا
مصرف سوخت هردو افتضاح
7 لیتر برای یه موتور 1.3 لیتری مدرن!!!
ali a
۲۰ بهمن ۱۳۹۶فقط کافیه به کیفیت فکر کنید تا تویوتا رو انتخاب کنید..با اینکه فیات هم مزایایی مثل قیمت کمتر.طراحی بیرونی بهتری داره…
ژان وال ژان
۲۰ بهمن ۱۳۹۶فیات
JVJ
حامد تقی پور
۲۰ بهمن ۱۳۹۶من ظاهر فیات رو بیشتر پسند کردم گزینه من فیات .
فنی شون یکی هستش اعداد ارقامش.
عشق فراري
۲۰ بهمن ۱۳۹۶با کمال احترام به کیفیت تویوتا در نظر گرفتن کل جوانب فیات
#ali.m#
۲۰ بهمن ۱۳۹۶البته الان ک دقت میکنم میبینم فیات تو برند های مطرح یکی از بی کیفیت ترین ها نیست واقعا .
بلکه بی کیفیت ترینه.
achtung
۲۰ بهمن ۱۳۹۶یاریس اصلن شبیه ماشین نیست یکی یاریس یکیم پریوس
Ali
۲۰ بهمن ۱۳۹۶شما هم اصلا شبیه یه ماشین باز نیستین. یکی شما یکیم کسایی که بهتون لایک دادن. به درس و مشقاتون برسید بهتره براتون.
AK_007
۲۱ بهمن ۱۳۹۶چرا به ایشون میپرید?
نظرشون واقعا ی نظریه افراد زیادی بهش معتقدن
تویوتا اینقدر خواسته متفاوت کار کنه که طراحیش شبیه یه ماشین نرمال نیس
و این لزوما چیز بدی نیس همونطور که میبینیم فروشش بیشتر شده
ولی یه نکته ای رو بگم که تو کشورای غربی به طرفدارای اینجور ماشینای اقتصادی نمیگن ماشین باز!
AK_007
۲۱ بهمن ۱۳۹۶من بعد از درس و مشقم میام پدال
به نظر شما مشکلی داره??
Babak
۲۱ بهمن ۱۳۹۶با اینکه شخصا اعتقاد دارم تویوتا برند معتبر تری هست ولی در این دوئل واقعیت اینه که فیات هم از نظر ظاهری و هم از نظر فنی (با اینکه خیلی نزدیک هستند) بهتره
رای من فیات
Sasan
۲۱ بهمن ۱۳۹۶/https://www.toyota.com/yaris
علی
۲۱ بهمن ۱۳۹۶واقعا ای کاش مدلهای آرگو و تیپو فیات تو ایران مونتاژ میشد در تیراژ بالا , چون بنظرم بعنوان ماشینهای شهری میتونستن خیلی مناسب باشن هم از نظر طراحی و هم قیمت
Arman
۲۲ بهمن ۱۳۹۶واقعیت اینه من علارغم علاقه ای که به برندای برتر ژاپنی دارم اما در این مورد به فیات رای دادم به چند دلیل ،اول اینکه اختلاف قیمت معناداری بین این دو خودروست،دوم ،درسته در مبحث استهلاک تویوتا و ژاپنی ها سرآمد هستند ولی به نظرم توی این کلاس زیاد این موضوع مهم نیست چون عملکرد موتور فیات واقعا خوبه و اون هم تنفس طبیعیه.سومین دلیل هم حجم بار صندوق بهتر و حداکثر سرعت بیشتر و فاصله بین دو محور بیشتر .
ولی مثلا اگه دوئل بین تویوتا هایلوکس و وانت فیات بود بدون هیچ درنگی هایلوکس رو انتخاب میکنم.