مرحلهٔ مقدماتی، گروه دوم، سدانهای خانوادگی اسپرت، دوئل اول
دوئلهای این گروه | |
هیوندای سوناتا N Line | تویوتا کمری TRD |
؟ | |
کیا استینگر | بیوک رگال GS |
؟ | |
فولکسواگن آرتئون R | پژو ۵۰۸ PSE |
؟ | |
فورد فیوژن اسپرت | کیا K5 GT |
؟ |
هیوندای سوناتا N Line
تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۲۰
پلتفرم: N3 هیوندای-کیا
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: پنج ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: پنج سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
چکیده: سوناتا N Line یکی از گرانترین خودروها در کلاس خود محسوب میشود اما عملکرد قوای محرکهٔ آن در این کلاس جزء بهترینها است و هندلینگ جذابی دارد. بزرگترین مشکل این خودرو قیمت آن است که تقریباً همسطح کیا استینگر ۳۰۰ اسب بخاری یا دوج چارجر ۲۹۲ اسب بخاری قرار میگیرد. هردوی این سدانهای محرک عقب سطحی از لذت رانندگی را ارائه میکند که سوناتا N Line نمیتواند مثل آنرا داشته باشد؛ اما غیر از این مورد، سوناتا N Line یک سدان اسپرت تقریباً عالی است.
تویوتا کمری TRD
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۸
پلتفرم: TNGA تویوتا
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: پنج ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
چکیده: ایدهٔ یک کمری اسپرت عجیب به نظر میرسد اما عجیب بودن به این معنا نیست که نمیتواند خوب باشد زیرا کمری TRD با افزودن شخصیت اسپرت بدون قربانی کردن ویژگیهای اساسی یک سدان خانوادگی، ثابت میکند که سدانهای میان سایز خانوادگی هم میتوانند حال و هوای اسپرت داشته باشند؛ اما بهطورکلی، کمری TRD ویژگیهای تهاجمی غیرضروری و بیش از اندازهای دارد که نشان میدهد کمری پایه چقدر خوب است و بینقص است.
مقایسهٔ مشخصات فنی
هیوندای سوناتا N Line | تویوتا کمری TRD | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری I4 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۲۹۰ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۳۶۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۵.۰ ثانیه | ۵.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۶ ثانیه | ۱۴.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۶.۳ متر | ۴۷.۵ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۳ جی | ۰.۹۴ جی |
مصرف سوخت | ۸.۷ لیتر ترکیبی | ۹.۴ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۶ لیتر | ۶۰ لیتر |
وزن | ۱۶۰۶ کیلوگرم | ۱۶۲۷ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۰۰ میلیمتر | ۴,۹۴۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۴۰ میلیمتر | ۲,۸۲۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۵۳ لیتر | ۴۲۷ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۳۴,۳۰۵ دلار | ۳۳,۱۸۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
رضا
۲ فروردین ۱۴۰۰قطعا سوناتا خیلی طراحیه جسورانه تری داره.
خود شرکت اطمینان بیشتری داره که گارانتیش ۲ سال و ۴۰هزار کیلومتر بیشتره.
شتاب بهتر مصرف کم تر.
مهندسیه فضاش هم که عالیه.با این که طول خودرو از کمری کم تره.ولی حجم صندوق بارش بیشتره و فاصله مهوریش بیشتره
وخیلی جوون پسند تره جز سدان های کوپه محسوب میشه
رضا
۲ فروردین ۱۴۰۰سوناتا N Line یکی از گرانترین خودروها در کلاس خود محسوب میشود اما عملکرد قوای محرکهٔ آن در این کلاس جزء بهترینها است و هندلینگ جذابی دارد.
کمری هیچ یک رو نداره.
به علاوه حد اکثر سرعتش هم ۳۵ کیلومتر کم تره.
که توی این کلاس بسیار مهمه.
MR.JD
۲ فروردین ۱۴۰۰اگر بخواهیم صادقانه باشیم :
طبق اعداد و ارقام اعلامی از سوی خود تویوتا و هیوندای کمری هیچ برتری نسبت به سوناتا ندارد از فضای بار تا عملکرد فنی
معمولا اکثر افراد تویوتا را به عنوان خودروسازی که با دوام ترین و با کیفیت ترین و قابل اطمینان ترین خودرو هارا تولید می کند میشناسند اما جالبه در بحث گارانتی :
تویوتا کمری : سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
هیوندای سوناتا : پنج سال یا 98.000 کیلومتر
بادوام بودن و قابلیت اطمینان تویوتا کجا رفت ؟ کیفیت ژاپنی یعنی این ؟
البته فکر نکنید عاشق سوناتا هستم طراحی های جدید هیوندای واقعا مزخرفه و سوناتا هم از این قاعده مستثنی نیست
ولی انتخابم بین این دو قطعا کمری هست
درسته که ماشین پیرمرد هاست و آخرین خودرویی است که باید به آن بگوییم اسپورت ولی حداقل تویوتا هست ارزش خود را خیلی خوب حفظ میکند و مثل یک پاکت سیگار خیلی راحت به فروش می رود چون همیشه مشتری دارد !
Muty
۳ فروردین ۱۴۰۰MR.JD جان
ولله ادبیات ، منطق و بیان تون ایوول داره.
در کمال منطق همه چی رو گفتید و حتی با قاطعیت انتخاب خودتون و علاقه به برند رو هم گفتید
بدون جو زدگی و … نه مثل اون دوستمون که سفیر افتخاری تویوتاس در پدال :-)
حسین
۲۲ فروردین ۱۴۰۰میگی هیچی به نفع تویوتا نیست ولی من به تویوتا رای میدمممم….!!!!
ما ایرانیا همینیم که همینیم
Amir
۲ فروردین ۱۴۰۰آقا رضا
طراحی سوناتا جسورانه هست ولی دیگه زیادی فاجعه به بار آورده
موتور کمری هزار سی سی حجم و دو سیلندر کمتر داره و اگر نسبتی در نظر بگیرید ، کمری کم مصرف تره
و اینکه هر ماشین اسپورتی کوپه حساب نمیشه ?
این یه سدان مید سایز هست که اسپورت شده و مولفه های یه سدان کوپه رو نداره
رضا
۲ فروردین ۱۴۰۰راندمان موتور
و قابلیت اطمینان مهمه.
که شتاب حدود۱۳٪ بهتر ومصرف ۱۰٪ کمتر
۲سال ۴۰ هزار کیلومتر گارانتی بیشتر داره.
هالا ۱لیتر هم موتورش بزرگ تر باشه با قابلیت اطمینان کم تر و شتاب ضعیف تر ضعف حساب میشه.
البته ترمز های سوناتا هم اون رو سریع تر متوقف میکنه
Amir
۲ فروردین ۱۴۰۰از کی تا حالا گارانتی هیوندای شده سند اطمینان سوناتا ؟
مشتریای تویوتا هفتاد ساله چیزی جز اطمینان ندیدن
اونوقت سوناتا شد با دوام تر ؟؟!
سیاست زیرکانه کره ایا برای فروش این میزان گارانتی هست و گرنه هم ما و هم خود تویوتا و هیوندای میدونن ماشینای تویوتا حداقل زیر ۲۰ سال کارکرد مرگ ندارن
حالا باید بری بعد ۱۰ سال موتورای یاتاقان زده هیوندای رو از تو کاپوت اوراق کنی
ولی خیلی جالب بود ، اولین باره از یکی میشنوم سوناتا از کمری بادوام تره ?
رضا
۲ فروردین ۱۴۰۰دیگه این که واضح هر خودرو سازی به محصول خودش مطمئن تره گارانتیه بیشتری ارایه میده.
این که هیوندای با دوام تره رو موسسهjd power امسال تایید کرده.
هیوندا خیلی پیشرفت کرده.و با اون چیزی که ما تو ایران ازش میشناسیم.خیلی متفاوته.
مثلا جنسیس که تو ایران استهلاکش بسیار بالا بود.
ولی g80 خودروی سال آمریکا شد.
حسین
۳ فروردین ۱۴۰۰ملت ایران چش ندارن کسی پیش رفت کنه الان دقیقا اینجا موضوعیت داره . همه به کمری رای دادن
فازتون چیه؟؟
از سرتونم زیاده این وضیعت خدایی
ADAK
۳ فروردین ۱۴۰۰رضاخان
اگه شما به نمای عقب کپی شده ی از سیویک یا طراحی جلوعه هَش تَب لَکو میگی طراحی جسورانه !!!
من دیگه حرفی ندارم
و بحثی هم ندارم ضمنا…
محمدهادی
۴ فروردین ۱۴۰۰من از مشخصات کمری فقط ظاهرشو دوست دارم تو این نسل
اما بازم به کمری رای دادم
هرچی باشه از سوناتای بشدت زشت شده و هویت گم کرده بهتره
سامان اذری
۲ فروردین ۱۴۰۰سوناتا واقعا ماشین خوبیه
مشخصاتشم خوبه ولی با قیافش زیاد حال نمیکنم تو گوگل سرچ کنید ماهی سیبیل دار (سوناتا رو که میبینم قیافه اون ماهی میاد به ذهنم )
انتخاب من کمری هست
سامان اذری
۲ فروردین ۱۴۰۰https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRXhbe0rld0nH91pBiEbtLhbYjkRpaHxbrFJg&usqp=CAU
NAVID۰۰۹۸
۲ فروردین ۱۴۰۰سامان جان
عیدتون مبارک
گربهماهی که من کتفیش آفریقائیش را داشتم که خیلی هم سریع رشد میکرد ، یادش بخیر !
نمیخوام بگم این خوبه اون بده ، این خودروها دیگر جاافتادهاند و نسل به نسل بهتر شدهاند ، اما سخته گفتنه یه چیزهایی که دنبال کلمه بگردیم برای سخن گفتن !
کلاً کرهایها وِل هستند و وقتی متریالشون را دست میزنیم پس از چند ده هزار کیلومتر یه جوری هستند !
تویوتا استخوانداره !
بیانش سخته ، اما اگر تجربهی بلند مدتی داشته باشید خارج از تعصب بهتر میتوانید درک بکنید که تویوتا حقیقتاً محکم ساخته شده که اصلاً گارانتی برای محصولات تویوتا معنی نداره !
سامان اذری
۲ فروردین ۱۴۰۰قربانت داداش
عید شما هم مبارک
درسته که کیفیت خودرو ها روز به روز بهتر و نزدبک تر به هم میشه ولی با این حال بازم از نظر کیفیت ژاپنی ها به کره ای ها میچربه
T.C.B.K
۲ فروردین ۱۴۰۰قطعا سوناتا.
چون گارانتیش بیشتره. طراحی جذاب تری داره سریع تره. صندوق عقبش حدود 50 لیتر هم بیشتره. و مهم متر از همه امکانات رفاهیش یه کمی بیشتر از کمری است.
انتخاب من سوناتا
ایران
۲ فروردین ۱۴۰۰معلومه میگی سوناتا چون از تویوتا بدت میاد گارانتی هم ربطی نداره چون معلومه تویوتا دوبرابر بیشتر عمر میکنه واقعا آقا رامین نظراتت خیلی خنده دارند
Amir
۲ فروردین ۱۴۰۰تویوتا کمری در کل بهتر هست
طراحی تویوتا تیز و اسپورت تره ولی هیوندای دیگه زیادی اغراق به خرج داده و ماشینو از حالت طبیعی به خصوص از عقب خارج کرده
طراحی داخلی هم تویوتا با اختلاف فاحش خیلی بهتر از طراحی داخلی خشک و بی روح هیوندای هست
از لحاظ موتور هم که دیگه جای حرفی نمیمونه
موتور تویوتا کمی ضعیفتر هست اما v6 3.5L تنفس طبیعیه و مسلما خیلی از موتور 4 سیلندر توربوی هیوندای هست ، به علاوه دوام تویوتا رو هم داره و هر چه قدر میخواین گاز بدین و فشار بیارین و فقط روغن عوض کنید ?
R@m!n
۲ فروردین ۱۴۰۰هر دو ماشین جذابن اما من به شخصه طراحی داخلی و خارجی تویوتا و از اون مهم تر موتور تنفس طبیعیشو ترجیح میدم.
AMIN~GTS
۲ فروردین ۱۴۰۰بالاخره دوئل ها شروع شد ، خیلی عالیه ❤
زیزیگولو
۲ فروردین ۱۴۰۰انصافاً هر دوشون ماشینای اقتصادیو خوبی هستن …… بلایی سر مردم ایران اومده که ماشینایی مثل سوناتا و کمری تو ایران لوکس به حساب میان
محمدهادی
۴ فروردین ۱۴۰۰والا بخدا…
از بدددبختیمونه داداش
از بدبختی
کیان
۲ فروردین ۱۴۰۰ای بابا این همه میگفتن کره ای ها تو ایمنی عالی هستند این بود ؟ اینکه ستاره هاش کمتر هست !!!
در کل افتخار بزرگی نصیب هیوندای هست ک حتی تو پدال در کنار کمری قرا گرفته برای مقایسه !!
تجربه هم همیشه نشون داده هرچی اعداد و ارقام هیوندای هست در عمل خیلی تفاوت داره
مدیرعامل
۲ فروردین ۱۴۰۰نوید!!!!
میثم
۲ فروردین ۱۴۰۰انتخاب من کمری بود و بهش رای دادم
اما طراحی داخلی سوناتا خیلی بهتره و طبق بررسی ها سیستم اطلاعات سرگرمی بهتری هم داره
Sina10
۲ فروردین ۱۴۰۰توی این کلاس استینگر و 508 و K5 عالین ولی خب اینجا تویوتا دست بالاتر رو داشت
هیوندای اکه واقعا میخواد ارزش خودش رو نشون بده باید سوناتا N رو بسازه که برای رقابت با 508 PSE بره
الان با نسخه ی N-Line حرفی برای گفتن نداره
R@m!n
۲ فروردین ۱۴۰۰بنظرم آرتئون از همه بهتره تو این کلاس
?A.H MOTORS?
۲ فروردین ۱۴۰۰کمری دوست داریمممممممممممممممممم!
R@m!n
۲ فروردین ۱۴۰۰به من چه ?
00BEHZAD00
۲ فروردین ۱۴۰۰معلومه سوناتا به قول علی بخردی کمری به درد پیرمردا میخوره
ممد ژانگولر
۲ فروردین ۱۴۰۰اگر به قول علی بخردی باشه ک کره ای ک اصلا ماشین حساب نمیشه
خخخ
تازه هیوندای احتمالا اتش سوزیش خیلی زیاده
MOS
۲ فروردین ۱۴۰۰پیرمردی سوناتای تن لشه که تو درگ با ۵۰ اسب بیشتر از آکورد باخت
آریا منش
۲ فروردین ۱۴۰۰علی بخردی کلا تویوتا ستیز است حتی از رسوایی دیزل گیت فولکس واگن دفاع کرد
میثم
۲ فروردین ۱۴۰۰کاملا درسته
اوایل فکر میکردم درست میگه ولی واقعا یه سری ایرادهای الکی میگیره
mahan
۲ فروردین ۱۴۰۰یک سوال ایشون مدرکش چیه؟کی هست مثلا که نظراتش مهم باشه من اصلا دنبال نمی کنم ایشون رو در خلا خودرو در ایران بعضیا متخصص شدند.اون دفعه کلی از ایرانیان نامدار در زمینه خودرو در دنیا رو نام بردم که بدون کوچک ترین حاشیه و مغلطه دارند هنر افرینی می کنند.راستش با شنیدن نام ایشون کلمه تازه به دوران رسیده تو ذهنم میاد
R@m!n
۲ فروردین ۱۴۰۰یه باباییه گوشی میگیره دستش میره دم نمایندگیا از دور تا دور ماشین فیلم میگیره اسمشو میزاره بررسی خودرو. شده مرجع خودرو چند نفر تو این جا
Aryan kia
۲ فروردین ۱۴۰۰بخردی هیچیحالیش نیست خیلی متعصبانه و بی ارزش نظر میده
علیturbos
۲ فروردین ۱۴۰۰پاسخ به mahan:
اگه تازه به دوران رسیده هم باشه حداقل کلکسیون ایشون رودیدیم نیومده پشت گوشی بنویسه اینو دارم اینو داشتم اینو خاهم داشت.
از نظر هرکس بقیه تازه به دوران رسیدن نه خودشون.
MOS
۲ فروردین ۱۴۰۰کمری با اینکه دو سال قدیمی تره از هر نظر بهتره و طراحیش مثل سوناتا بعد دو سال از چشم نمیفته
Benz SLR
۲ فروردین ۱۴۰۰یه سری برتری سوناتا داره یه سری کمری
آریا منش
۲ فروردین ۱۴۰۰تویوتا کمری صد در صد طراحی داخلی سوناتا و چراغ عقبش رو حسابی پسندیدم ولی بذارید رو راست بگم به چیزایی از طراحی و زیبایی و سیستم سرگرمی ماشین مهمتره و آن هزینه نگهداری پایین و استهلاک پایین قطعات و هزینه بیمه و مالیات و قیمت پایین قطعات که خیلی مهم تره و خب تویوتا کمری خودش یک بنچمارک تو ماشین های سدان خانوادگی است
میثم
۲ فروردین ۱۴۰۰به اضافه بازار فروش دست دوم
تویوتا رو هوا فروش میره با افت قیمت خیلی کم
آریا منش
۳ فروردین ۱۴۰۰تو صنعت خودرو نام و برند خیلی مهمه و تویوتا هم کیفیتش تضمین شدست
mahan
۲ فروردین ۱۴۰۰انتخاب من کمری هست مخصوصا کمری با کیت خان یا تی ار دی مشکی.البته سوناتا خیلی پیشرفت کرده ولی طراحی قبلش بهتر بود این طراحیش به قول دوست خوبمون مثله گربه ماهی میمونه.کمری هم اعتبار تویوتا داره تویوتا سوارا میدونند اعتبار تویوتا یعنی چی صحبت از گارانتی و یکم شتاب بیشتر گذشته و مهم هندلینگ خودرو هست و البته چون هردوی این خودرو هارو ننشستیم نظر دادن سر هندلینگ و کیفیت کار درستی نیست ولی باتوجه به شواهد میشه حدس زد باتوجه به شواهد و هدف کارخانه ها کمری همیشه جز باکیفیت ترین و بهترین هندلینگ های خانواده خودش بود.در ضمن کمری حسابشو توی روسیه پس داده و کمری هایی که چه تو برف و چه تو جاده میرند و محبوبیتش گویای همه چیز هست.در کل دوئل بین ارتئون و کمری هست.البته ارتئون خیلی باکیفیت تر و مدرن تر و زیباتر جلوه میده که باتوجه به قیمت که نسخه پایه حدود 38 هزار دلار هست و تا 47هزار دلار ادامه داره.
خب واقعگرا باشیم اگه بخوایم حداکثر تا 35 اخرش باشه خرج کنیم کمری بی شک بهترین انتخابه.ولی اگه بخوایم فراتر بخریم و بالاتر از 40 هزار دلار خرج کنیم ائودی اسپورت بک A5 با قیمت پایه 43 هزار دلار بهترین انتخاب میتونه باشه و حتی کسی که می خواد 47 هزار تا بده به ارتئون نسخه فول میتونه حداقل 7هزارتا بزاره بی ام و 530 جدید نسخه پایه بخرید که مطمئنم تو نسخه پایهش هم فولتر از میدل ارتئون باشه و مهم تر هندلینگ و سواری بی ام و مخصوصا نسل سوگلی پنج هست با قیمت 54 هزاریش بسیار ارزنده هست و میره توی سدان اسپورت لوکس
R@m!n
۲ فروردین ۱۴۰۰من 530 و 528 2018 تو ایران سوار شدم راستش آنچنان لذت نبردم. خیلی مطیع و ساکت و بی بخار بود. مدلای پایه بی ام و تفاوت فاحشی با مدلای M دارن.
mahan
۲ فروردین ۱۴۰۰100% رامین جان همین طور ای ام جی با مدل های معمولی.من cls63 ای ام جی شو داشتم هر چی خواستم تو ایران برم cls500 بخرم با اینکه یکی از بهترین های ایرانه تو چشمم هیچی بنظر نمیرسه ولی باید قبول کرد که باز بهتر از ارتئون و امثالهم هست ولی تو ایران اوضاع فرق داره میشه گفت همین چند خودرو پادشاه سدان های داخلی هستش
R@m!n
۲ فروردین ۱۴۰۰من آرتئون رو برای این میگم که یکی طراحیش فوق العادس تو تمام ابعاد، دوم اومدی مدلای پایه دو تا ماشینو تو سگمنت میان سایز لوکس اوردی که به نظرم مدلای پایه صرفا تبلیغاتی هستن و برای نشون داد کمینه قیمت تا کاربردی بودن و داشتن وجهه کلاسشون. طراحی بیرونی 530 و 528 هم حتما دیدی که چقدر ساده و آرومه. اما آرتئون R بالاترین رده تیپ خودش هست و خب ابعادشم کوچیکتره.
mahan
۲ فروردین ۱۴۰۰بله ارتئون منکرش نیستم بسیار زیباست و مجذوب کننده
ATa
۲ فروردین ۱۴۰۰مشخصات فنی و شتاب و گارانتی هیوندای کاملا سر تره… آپشن هایی که براش تعریف شده بسیار بیش از کمری هست عجیب بود که پرداخت نشده. نظر سنجی جایی معتبر هست که حداقل نیمی از افراد از نزدیک محصول و دیده باشند آخرین تصوری که از پژو دارند 405 و از کمری تاکسی سواری تو کیش با مدل 10 سال پیش هست احتمالا. با چه منطقی هم نظر می دن! نظرسنجی بر اساس تصاویر جالبه
نا شناس.
۲ فروردین ۱۴۰۰دقیقا اقای ata
والا ما ها همه مون 405 یا پارس 206 پراید تیبا فوقش mvm 315 یا چمیدونم جک j5 داریم
بعد اومدیم از روی عکس میگیم : چون ساخت فلان کشوره پس اه اه
بعد از روی عکس میگیم : چون ساخت فلان کشوره پس به به.
نمیگم همه ولی 85 درصد دوستان ار رو علاقه و روی تصویر و روی کشور سازنده نظر میدن.
همونطور هم که قدیم هم گفتم. والا من پشت از این مدل بالا ها نشستم.
پس نه میگم بده نه میگم خوبه.
فقط میگم دست سازنده هر دوشون درد نکنه.
Sina10
۲ فروردین ۱۴۰۰لطفا مطلب رو خوب بخونید
این دوئل ها بیشتر هدفشون نشون دادن علاقه کاربراست تا ارزش خودرو ها ، هر چند ارزش خودرو ها هم در علاقه ی کاربران اهمیت داره
اگه جایی ندیدی این حرفو ، آخر همین مطلب نوشته شده
OMID
۲ فروردین ۱۴۰۰خودتون هم که از روی کشور سازنده نظر میدی رامین
والا توی بقیه پست ها که خوب چه چه میزنی که الکی گرونه حالا میگی ننشستم پس نظر نمیدم ؟ ??
SRT
۲ فروردین ۱۴۰۰دوشواری نداریم!
شما مشکلی داری میتونی مطالب مربوط ب دوئل رو رد کنی.
پدرام
۲ فروردین ۱۴۰۰فکر کن آمریکا زندگی میکنی با وجود دوج/ فورد و شورولت اونوقت ماشین کره ای و ژاپنی بخری! حتی فکرش هم آزاردهنده ست ☺
mahan
۲ فروردین ۱۴۰۰استنادات گویای همه چیز هست که خودروی ژاپنی در هر کلاسی در امریکا جز پرفروش ترین ها هستش.سعی نکنید برای اوردن اسم کره ای ژاپنی رو هم بهش بچسبوندید
Amir
۲ فروردین ۱۴۰۰در همین آمریکایی که میفرمایید دوج و فورد و شورلت هست ، پرفروش ترین سدان ها و کراس اورها متعلق به تویوتاست
ارش
۲ فروردین ۱۴۰۰هوندا آکورد نیست ؟!!؟
مهدی
۲ فروردین ۱۴۰۰کمری طراحیش عالیه
بهنام
۲ فروردین ۱۴۰۰طراحی سوناتا جوریه که انگار با شمع درست شده و در حال آب شدنه. این چیه آخه؟
کمری انتخاب منه حتی اگه واسه دو نسل قبل تر باشه
ارسلان
۲ فروردین ۱۴۰۰دلایل من برای انتخاب ایناس
1- ایمنی بالاتر تویوتا
2-موتور 6 سیلندر تنفس طبیعی کم خرج و اروم تویوتا در مقابل موتور توربوی پر استهلاک و پر خرج هیوندای که همتون میدونید متورای 4 سیلندر توی دور بالا خیلی پر سرو صدا هستن و لرزش زیادی ایجاد میکنن برعکس متورای 6 سیلندر که خیلی اروم هستن از طرفی موتور تنفس طبیعی خوراک تیونینگ هس
3-طراحی خیلی بهتر تویوتا که یه طراحی اسپورت هست همچنین صفحه کیلومتر بزرگتری داره از ماشینایی که صفحه کیلومتر کوچیک دارن بدم میاد ارگونومی تویوتا خیلی بهتر به نظر میاد
4- توی بحث و کیفیت و دوام هم هیچ حرفی نداره هیوندای مقابل تویوتا
Ali
۳ فروردین ۱۴۰۰کمری