نسل فعلی تویوتا لندکروزر به زودی بازنشسته میشود اما مشخص نیست که نسل جدید سری ۳۰۰ آن روانه بازار آمریکا هم خواهد شد یا خیر. این به معنی خروج کامل ژاپنیها از کلاس محبوب شاسی بلندها در آمریکا نیست بلکه دقیقاً قرار است عکس این اتفاق رخ دهد. تویوتا برنامههای خود برای معرفی دو شاسیبلند کاملاً جدید و سه ردیفه در این کشور را اعلام کرده است. این خودروها در کارخانه ایندیانا تولید خواهند شد.
این شاسی بلندها مستقیماً به دنبال جلب نظر خانوارهای آمریکایی بوده و یکی از آنها با نشان تویوتا و دیگری با نشان لکسس عرضه خواهند شد. در واقع این اولین محصول لکسس خواهد بود که در کارخانه یاد شده تولید میشود. احتمالاً این دو شاسیبلند قرابت زیادی باهم خواهند داشت اما چیزی که فعلاً میتوانیم تائید کنیم استفاده از قوای محرکه الکتریکی شده در آنهاست.
تویوتا نگفته این قوای محرکه از نوع هیبریدی خواهد بود یا پلاگین هیبریدی اما قطعاً قوای محرکه تمام الکتریکی نخواهند بود. هر دو شاسیبلند موردبحث از سیستم نیمه خودران با قابلیت رها کردن دست در برخی شرایط و سیستم پارک از راه دور سود خواهند برد. کارهای بهبود و ارتقای سایت تولید این مدلها قبلاً شروع شده و ۸۰۳ میلیون دلار سرمایه به آن تزریق گردیده است. همچنین برای تولید این خودروها به ۱۴۰۰ شغل جدید نیاز است.
احتمالاً شاسیبلند تولیدی تویوتا نسل جدید لندکروزر نخواهد بود بلکه جایگزین مستقیم سکویای قدیمی خواهد بود. ریشه این خودرو به مدل ۲۰۰۸ بازمیگردد و از نظر فنی تغییر چندانی در آن رخ نداده است. اساساً سکویا نسخه شاسیبلند توندرا پیکاپ با ظرفیت ۸ نفر است.
سکویا به حدی فروش خوبی داشته که تولید نسل جدید آن توجیهپذیر باشد و این برخلاف لندکروزر گرانقیمت است. سکویا بهای حدود ۵۰ هزار دلاری داشته درحالیکه لندکروزر با قیمت ۸۵ هزار دلار عرضه میشود. جایگزین سکویا سناریوی محتملتری به نظر میرسد. از طرف دیگر تائید شده توندرای بازنگری شده نیز با قوای محرکه هیبریدی تولید خواهد شد.
اما نسل فعلی سکویا دوقلوی لکسسی ندارد. بجای این مدل شاهد تولید لکسس GX و LX هستیم که این دومی نسخه لوکستر لندکروزر بوده درحالیکه GX بر پایه پرادو تولید شده است. پلتفرم پرادو در ۴ رانر هم بکار رفته است، خودرویی که آینده مبهمی دارد.
BenzSLR
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰یک سکویا تو ایران دیدم یک کیت بدنه زیبایی داشت برید تو گوگل بنویسید لند کروز طلایی یک جا هست که عکس جلوشو با کمی حاشیه مشکی گذاشته اونو بزنید چند تا عکس لند کروز هست میبینید اون سکویا رو . آخر مقاله رو ببینید نوشته آینده مبهمی داره منظورش پرادو هست یا فور رانر ؟
Reza.M
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰کاش به جای تولید gx و lx روی پلتفرم های ب نسبت قدیمی شاسی نردبانی پلتفرم های جدید و مستقل از تویوتا تعبیه میشد که توانایی رقابت با امثال gle یا gls رو داشته باشه….ولی متاسفانه لکسوس از همون پلتفرم های تویوتا استفاده میکنه و مهم نیست چقدر روش چرم و چوب و المان های لاکچری اضافه کنن باز هم یک تویوتا باقی میمونه…
RezaRs
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰امیدوارم علت اینکه لندکروز جدید در حد انتظارات نبود این باشه که نخواد بازار این دوتا رو خراب کنه و این دوتا چیز نابی باشند
ایران
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰فکر خوبی هست سکویا دیگه قدیمی شده اگه قیمت منصفانه ای بدن احتمالا فروش خوبی خواهند داشت
REVO
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰تویوتا با قیمتای نامنصفانش هم الان پر فروشه.
1
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰تویوتا در این چند سال اخیر با طراحی و رویکرد های جدید همه را شگفت زده کرده اما فکر نمی کنم که این درباره لندکروزر سری جدید صدق کنه باتوجه به حواشی.
Pooriya.BMW_Germany
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰تویوتا احتمالا استراتژیک جنرال موتور در پیش گرفته است
جنرال موتور با طراحی یک پلتفرم واحد سه محصول متفاوت با سه بازار هدف مختلف نشان گرفته
کادیلاک اسکالید
شورلت تاهو
جی ام سی یوکان
همگی از یک پلتفرم بهره میگیرند
پلتفرم نسل قبلی لندکروزر برای رقابت با این غولهای آمریکایی هم قدیمی بود هم کوچک
از نظر ابعادی تویوتا سکویا نزدیکتر بود به این غولهای آمریکایی تا لندکروزر
خب تویوتا مجبور به توسعه پلتفرم جدید در ابعاد بزرگتر از لندکروزر بود
با ارایه دو مدل مختلف در دو سطح مختلف
تویوتا سکویا جدید برای رقابت با جی ام سی یوکان و شورولت تاهو
و لکسس ال ایکس جدید با ابعاد بزرگتر برای رقابت کادیلاک اسکالید
و مشخصاً معلومه که لندکروزر جدید فقط برای خاورمیانه و شمال آفریقا عرضه خواهد شد
از استراتژیک جدید تویوتا خوشم اومد دست خوش
MOS
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰لکسوس رقیبی برای آکورا MDX اینفینیتی QX60 لینکلن آویاتور و….. نداره و احتمالا این کراس اور جدید رقیبی برا اینا باشه
RezaRs
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰Gx460 حساب نیست ؟
MOS
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰نه رضا جان GX یه کلاس بزرگتر و گرون تره و اصلا خانوادگی نیست
منظورم یه چیزی اندازه هایلندر ولی با لوگوی لکسوس
RezaRs
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰اهان اره البته قیمتی aviator در یه حده با gx460
مک وال
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰پرادو شاسی بلند خوبی نیست، کاش دیگه ساخته نشه.
ولی لندکروز خیلی خوبه، فقط خیلی دیر به دیر به روز رسانی میشه.
میثم
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰با پیشرانه های هیبریدی در پیکاپها و شاسی بلندهای فول سایز خیلی موافقم
این کلاس خیلی مصرف و آلایندگی بالایی دارن و اگه هیبریدی بشن میزان انتشار آلایندگی کلی تویوتا لکسوس خیلی پایین میاد.
پیش بینی میکنم فروش بالایی هم تو آمریکا و کانادا تجربه کنن.
Amirreza
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظرش نباید به جای اینکار یکم سعی کنه ماشینای برقیشو توسعه بده عقب نمونه؟