دایهاتسو یکی از قدیمیترین تولیدکنندگان پیشرانههای درونسوز است اما این بدان معنا نیست که این برند زیرمجموعهٔ تویوتا نمیتواند به آینده توجه داشته باشد. مصداق این موضوع را میتوان در این دو کانسپت جدید مشاهده کرد. این دو کانسپت که DN Multisix و DN F-Sedan نام دارند، هفتهٔ آینده در نمایشگاه خودروی اندونزی در جاکارتا رونمایی خواهند شد. دایهاتسو فعلاً اطلاعات خیلی کمی را از این دو خودرو ارائه داده و فقط به انتشار دو عکس و مشخصاتی جزئی بسنده کرده است؛ اما این دو کانسپت بهوضوح زبان طراحی کاملاً جدیدی را برای این برند ژاپنی متعلق به تویوتا نشان میدهند.
DN Multisix یک مینیون یا همان MPV ششنفره است که بیشتر نمایی مشابه یک کراساوور دارد. یک دههٔ پیش نیز جنرال موتورز سعی داشت با مدلهای شورلت آپلندر و پونتیاک مونتانا، مینیونها را به کراساوورها نزدیک کند. کانسپت بعدی یعنی DN F-Sedan اما همانطور که از نامش مشخص است، یک سدان کامپکت است که برای افزایش انعطافپذیری، درِ صندوق بار آن بهصورت لیفتبک طراحی شده که بهطور کامل همراه با شیشهٔ عقب باز میشود.
انتظار میرود هردوی این خودروها بر اساس یک پلتفرم دیفرانسیل جلو ساخته شده باشند اما آنچه بیشتر قابلتوجه است، استایل و طراحی تقریباً مشترک آنها است. در هردوی این کانسپتها، چراغهای جلوی باریک، جلوپنجرهٔ عریض و ورودیهای هوای مشابهی در پایین و طرفین سپر جلو دیده میشود. همچنین هردوی این خودروها از ساختار سقف ظریفی برخوردارند که بهصورت یکنواخت به شیشهٔ جلو متصل شده است؛ اما فعلاً اطلاعاتی از نمای عقبی این دو کانسپت در دست نیست. هرچند برخی عناصر طراحی این کانسپتها مانند آینههای جانبی باریک و زیبا هرگز به خودروهای تولیدی راه پیدا نخواهند کرد اما این دو کانسپت نشانههای مثبتی از سوی برند اقتصادی تویوتا هستند.
#ali.m#
۲۱ مرداد ۱۳۹۶به نظر من اگه تویوتا رو لکسس بیشتر تمرکز کنه بهتر باشه .
چون یه تجربه شکست خورده مثل سایون داره .
فیصل
۲۱ مرداد ۱۳۹۶اون عکس پایینی که دراش مث فانتوم باز میشه جالبه
Mercede kaviani
۲۲ مرداد ۱۳۹۶با درود به دوست عزیز امیر دعقان
وسپاس بی کران از مطلب عالی شما
اتفاقا دایهاتسو در خود زاپن در کلاس کی بسیار موفق است نمونه ان دایهاتسو مدل کوپن است
با سپاس دوستدار شما مرسده کاویانی