تویوتا

تکنولوژی رانندگی خودکار تویوتا و لکسس در المپیک 2020

مدیر بخش توسعه‌ای خودروهای هوشمند تویوتا اخیراً تأیید کرده این برند ژاپنی از رویداد المپیک تابستانی ۲۰۲۰ برای نشان دادن برخی از خودروهای خودران استفاده خواهد کرد.


کن کویبوچی که با اتوموتیونیوز مصاحبه می‌کرد گفت تویوتا برنامه‌های مفصل و بزرگی برای المپیکی خواهد داشت که برای اولین بار از سال ۱۹۶۴ تاکنون در ژاپن برگزار خواهد شد.


او از ارائه جزئیات بیشتر خودداری نمود اما گفت تویوتا نسل بعدی سیستم رانندگی نیمه‌خودکار و پروتایپ هایی را نشان خواهد داد که پیش‌نمایشی از تکنولوژی‌ای خواهد بود که اواخر دهه میلادی جاری معرفی خواهد شد. کویبوچی گفت:

ما می‌خواهیم تکنولوژی پیشرفته‌ای را به عنوان موردی نمایشی به همگان معرفی کنیم.


هنوز جزئیات زیادی در دست نیست اما رسانه‌ها گفته‌اند دولت ژاپن خودروسازان را تحت‌فشار گذاشته تا جاده‌های این کشور را ترسیم کنند. مدیر تویوتا معتقد است اکثر بزرگراه‌های این کشور تا زمان باقی مانده برای المپیک نقشه‌کشی خواهند شد. این امر باعث خواهد خودروهای نیمه خودران با آسانی و امنیت در بزرگراه‌ها حرکت کنند.


علیرغم تلاش‌های صورت گرفته در این بخش، مدیر تویوتا گفته که این کمپانی هنوز نیازمند شروع استفاده از حسگرهای لیدار است. بنا به گفته کویبوچی هزینه‌ها در حال کاهش بوده و آن‌ها می‌توانند این سیستم پیشرفته و تجهیزات را در آینده‌ای نزدیک در محصولات لکسس و تویوتا ببینند.


انتظار می‌رود نسل بعدی سیستم رانندگی نیمه‌خودکار تویوتا از سال آینده در محصولات این شرکت پدیدار شود بنابراین ما پیش از شروع بازی‌های المپیک اطلاعات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ماتئوس

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (692 ديدگاه)

    با دیدن این پیشرفتها توی دنیا این سوال پیش که تاثیر ما از این پیشرفتها چی بوده ؟…..
    با توجه به جواب این سوال ما هیچ سهمی از این پیشرفت نخواهیم داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا