تویوتا با نگاهی دوباره به اولین نسل مدل ساختارشکن و موفق پریوس که در سال ۱۹۹۷ معرفی شد، در حال جشن گرفتن بیستمین سالگرد تولد این خودروی دوستداشتنی است.
هدف اولیه و اصلی این پروژه افزایش ۱.۵ برابری راندمان خودرو نسبت به پیشرانههای مرسوم بود اما این هدف بعدها به بهبود ۲ برابری نسبت به پیشرانههای سنتی ارتقا یافت تویوتا چندین ایده را بررسی کرد اما تیم توسعه سرانجام تصمیم گرفت تا قوای محرکه هیبریدی را برای این خودرو در نظر بگیرد. کانسپت این خودرو در نمایشگاه خودروی توکیوی ۱۹۹۵ به نمایش درآمد.
این خودروی مفهومی در پاییز آن سال رونمایی شد و از پیشرانه ۱.۵ لیتری، گیربکس CVT و خازنی بهره میبرد که به عنوان وسیله ذخیره انرژی عمل میکرد. این سیستم به همراه سیستم استارت/استاپ پیشرانه باعث شد خودرو به ۳.۳ لیتر در هر صد کیلومتر برسد که حدوداً دو برابر بهتر از راندمان خودرویی در همان کلاس بود.
نسخه تولیدی پریوس دو سال بعد عرضه شد و اولین خودروی هیبریدی تولید انبوه لقب گرفت. این خودرو تقریباً به اصول نسخه مفهومی وفادار باقی مانده بود اما مصرف سوخت آن بیشتر (۳.۵۷ لیتر در هر صد کیلومتر) بود.
charger
۱۶ مرداد ۱۳۹۶از بیخ و بن زشت اومده بالا
Amir Schumacher
۱۶ مرداد ۱۳۹۶به هیچ عنوان موافق نیستم
Amir
۱۶ مرداد ۱۳۹۶.
این نسلش واقعا زشته اما نسل های قبل زشت نبودن.
همین الان هم پریوس پرایم ظاهر مقبولی داره
#ali.m#
۱۶ مرداد ۱۳۹۶کاش یه خورده با دل و جون ببشتری مطلب نوشته میشد .
اصلا اخرش هیچ حسی به ادم نمیده و هیچ نتیجه ای نمیگیره.
سامان اذری
۱۶ مرداد ۱۳۹۶تمام خودروسازانی که الان دارن از تکنولوژی هایبریدی استفاده میکنند
باید از تویوتا ممنون باشند که این تکنولوژی رو شکوفا کرد
amin
۱۶ مرداد ۱۳۹۶جالبه،من فکر میکردم نیسان مخترع گیربکس cvt بوده ولی گویا تویوتا بوده
#ali.m#
۱۶ مرداد ۱۳۹۶نیسان سهام یکی از بزرگترین سازنده ها رو در اختیار داره الان .
ASTON
۱۶ مرداد ۱۳۹۶برنامه ای بود حدود 15 سال پیش همین صدا و سیما خودمون پخش کرد در مورد جعبه دنده استحکاکی که نیسان مبدع اون بود پارسال فهمیم که cvt هست بدبخت ها 20 سال طول کشید تا ساختنش ولی ظاهرا 3سوته ازش کپی کردن
امید
۱۶ مرداد ۱۳۹۶احتمالا تویوتا فکر کرده که اگر طراحی پریوس غیر عادی باشه تاثیر گذارتره و مشابه ماشینهای دیگه تلقی نمیشه