نمایشگاه نیویورک: تویوتا از یک سدان جمعوجور و مفرح و بسیار مقرونبهصرفه که روی پلتفرم مزدا ۲ سدان ساخته میشود، با برند سایون و نام iA رونمایی کرد.
سایون iA در واقع مدل تغییر چهره داده شده مزدا ۲ است و این موضوع در نمای جانبی، پشتی و داخل کابین نیز بیشتر هویداست. با این وجود، چراغهای متفاوت جلو و ترکیب آنها با جلوپنجره مشبک بسیار بزرگ شش ضلعی که نمایی از گربهماهی را خلق کردهاند، متفاوت از برادر دوقلوی آن میباشد. چهار چرخ ۱۶ اینچی آلیاژی با سیستم تعلیق مستقل مک فرسون استروت در جلو و میلههای پیچشی در عقب که برای تعادل بیشتر و سواری اسپرت تر نسبت به مزدا ۲، تیون شدهاند دیگر مشخصات سایون iA میباشند. در زیر کاپوت، قلب تپنده کوچک چهار سیلندر ۱.۵ لیتری اسکای اکتیو مزدا با قدرت ۱۰۶ اسب بخار وجود دارد که میتواند با یکی از دو گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک، جفت شود. مصرف سوخت این خودرو در شهر ۷.۱ لیتر، در بزرگراه، ۵.۶ لیتر و به صورت ترکیبی ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر میباشد که نشان از اقتصادی بودن آن دارد. تجهیزات استاندارد این خودرو، شامل ورود بدون کلید، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر ۷ اینچی لمسی و دستورات صوتی، استارت دکمه ای، دوربین دید عقب و سیستم پیشگیری از برخورد در سرعتهای کم میباشند. قیمت این خودرو حدود ۱۶ هزار دلار برآورد شده است که میتوان برای مشتریان جوان آمریکایی به عنوان اولین خودرو یا خودروی دوم خانواده بسیار جذاب باشد.۱۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
مهندس
۱۲ فروردین ۱۳۹۴مثل اینکه ژاپنی ها هم به کپی کاری چینی ها حسودی کردن …..
(((RETOLEX(((REZA
۱۲ فروردین ۱۳۹۴سایون ژاپنی نیست امریکایی هست و تویوتا صاحبش هست
در چند سال اخیر خیلی به تویوتا نزدیک شده و به خاطر همین به اسم ماشین ژاپنی میشناسنش
سجاد
۱۳ فروردین ۱۳۹۴سایون دقیقاً ژاپنیه!
فقط محدوده فعالیتش امریکای شمالیه . . .
مگه زمانی که تویوتا FJ فقط توی امریکا مونتاژ میشد و بفروش میرسید ، امریکایی بود؟ یا Z4 بی ام دبیلو؟
مشخصه سایون تولید خودروهای اقتصادی با کیفیت (نسبت به چینی) هستش . و در واقع بخش کپی کاری تویوتا هستن که بدون خدشه دار کردن نام تویوتا به سودآوری مشغولن . . .
در حقیقت نقطه مقابل لکسوس .
شاخص ترین محصولشون هم XB هستش که کپی نیسان کیوب هستش!
(((RETOLEX(((REZA
۱۲ فروردین ۱۳۹۴جلوش واقعا زشته
عقبش کپی مزدا 6
داخلش هم مثل ماشین های مزدا هس
(((RETOLEX(((REZA
۱۲ فروردین ۱۳۹۴کلا مزدا هس
یه خورده تغییر نیاز داشت
مجتبی
۱۲ فروردین ۱۳۹۴سلام داش رضا موافقم باهات
کلا باید بگم اصلاً عقب و جلوی ماشین فیت نیستن یه چک بکنید نمای نیم رخ رو به راحتی ضعف ظاهری رو میتونید پیدا کنید خارج از اینکه کلی کپی برداری توشه.
حالا اگه خوشبینانه هم فکر کنیم و بگیم کپی نکرده باید بگیم طراحاش کم کاری کردن.
(((RETOLEX(((REZA
۱۲ فروردین ۱۳۹۴سلام مجتبی عزیز
کلا این عیده گربه ماهی خیلی چیز چرتی بود
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۴درود .
رضا جان تا اونجایی که من میدونم ، سایون برند ارزون قیمت تر از تویوتاست و زیر مجموعه تویوتا محسوب میشه .
(((RETOLEX(((REZA
۱۲ فروردین ۱۳۹۴بله
دقیقا یه چیز مثل لکسس هست
لکسس ماشین های لوکس تویوتا و سایون ماشین های ارزون و اقتصادی تویوتا هستن
ولی سایون فقط در امریکا تولید میشه و میشه بهش امریکایی هم گفت همونطور که ویکی پدیا میگه
سعید
۱۲ فروردین ۱۳۹۴عقبش چرا اینقدر بالاست؟خیلی زشته،همون مزدا 2 بهتر و قشنگتره
Pooya
۱۲ فروردین ۱۳۹۴من بودم اسمش رو TSMC میذاشتم. چرا چون هم یه جورایی جالبه و هم حرف اول چهار …
T_تویوتا
S_سایون
M_مزدا
C_کمری
مجتبی
۱۲ فروردین ۱۳۹۴در راستای تکمیل دیدگاه شما دوست عزیز
چراغای عقبش یکم به سوناتا وای اف هم میخوره
یه نگاه بکنین
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۴درود .
جلوش خیلی زشته . خیلی . نا هماهنگی بیداد میکنه در این اتومبیل .
البته زیاد جای تعجب نداره ، چون بعضی مواقع ژاپنی ها دست به کارها و طراحی های میزنند که تو قوطی هیچ عطاری پیدا نمیشه . این هم یکی ازون هاست .
خداییش هماهنگی طراحی در ام وی ام 315 . پیکان . پراید و …. خیلی بیشتر از اینه .
عقب نمای اسپورت . جلوی …….
اما الان داشتم نمای عقب ال90 رو با این مقایسه میکردم ، دیدم این هم از درب صندوق بالا رنج میبره . چقدر ال90 رو بابت این مساله کوبیدن . اما من بین این و ال90 ، انتخابم قطعا ال 90 خواهد بود .
honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }
۱۴ فروردین ۱۳۹۴آقا میلاد منظورت از ( بعضی مواقع ژاپنی ها دست به کارها و طراحی های میزنند که تو قوطی هیچ عطاری پیدا نمیشه ) چیه ؟ هیچ خودرو داخلی با هیچ خودرو خارجی تحت هیچ شرایطی قابل مقایسه و برابری و … نیست . اولا طراحی پراید مال سال 2014 یا 1015 نیست و برای دهه 80 میلادیه . تکلیف طراحی پیکان هم که معلومه . ام وی ام 315 درسته جدیده ولی هر کشوری سبک طراحی خاص خودش رو داره طراحی چینیها هم با ژاپنیها خیلی فرق داره . یه سوالی ازت دارم . میتونی همین حرفهایی که اینجا زدی رو بدون هیچ کم و کاستی در قالب یه ایمیل به scion بگی ؟ چون بعید می دونم scion این کامنتت رو خونده باشه .
احسان(احسان سابق)
۱۲ فروردین ۱۳۹۴ترکیب مزدا و هیوندای.هیچ تعجبی نداره سایون همیشه در حال دست و پا زدنه.هیچ نبوغی توی این شرکت دیده نمیشه
armin
۱۲ فروردین ۱۳۹۴هدف این شرکت از فعالیت چیه دقیقا؟؟؟
مجتبی(ساروی)
۱۳ فروردین ۱۳۹۴من فقط از این غصم میگیره که اگه همین در پیت که میگن به عنوان ماشین اول برا نوجوونا و جوونا خوبه بیاد ایران تا110میلیون فی میخوره
milad
۱۳ فروردین ۱۳۹۴اینکه مزدا …..
ارش
۱۳ فروردین ۱۳۹۴از پراید که ارزونتره.در کل به تناسب قیمتشش ارزش داره