تویوتا در سال ۲۰۰۲ برند سایون را به این منظور ایجاد کرد که بتواند نظر مشتریان جوانتر خود در امریکای شمالی را به خود جلب کند. این موضوع برای سایون، مأموریتی دشوار بوده است. سایون در ابتدا دو هاچبک سابکامپکت سریع را عرضه کرد، امّا نتوانست به همان شرایط جذابی که فورد موستانگ برای جوانان دهه ۶۰ میلادی داشت، دست یابد. شاید تنها دلخوشی برند، همان tC دو در بود که امیدها را برای سایون زنده نگه داشت.
در سال ۲۰۱۲ عضوی با دیفرانسیل عقب به خانواده سایون اضافه شد که یکی از نیازهای اساسی این برند برای مطرح شدن بود. سایون FR-S که تقریباً همان سوبارو BRZ بود، چند نمونه از تغییرات اندک نسبت به آن داشت و علاقهمندانی را برای این شاخه تویوتا در امریکا به خود جلب کرد. با نزدیکشدن به ۳ سالگی حضور این برند در بازار، بسیار خوشبینانه است که فکر کنیم سایون شرایط خوبی را پشتسر میگذارد. سایون در بسیاری جهت، علاقهمندان خود را هنوز راضی نکرده است.
برای مدل سال ۲۰۱۵، مهمترین تغییر در سایون FR-S ارتقای کلی سیستم هندلینگ بوده است. سایون FR-S مدل ۲۰۱۵ سواری بسیار راحتتر و پایدارتری دارد و از سیستم تعلق بهینه در جلو بهره میبرد. این سیستم، از صلبیت بیشتری نسبت به مدل سال ۲۰۱۴ برخوردار است و در کنار ضربهگیرهای عقب، باعث شده تا خودرو یک هندلینگ اسپورتی داشته و راننده کنترل بهتری داشته باشد. در همینحال، در FR-S مدل ۲۰۱۵ لغزش بدنه کاهش یافته است.
PEUGEOT
۱ خرداد ۱۳۹۳این ماشین توی ایران با موتور 2 لیتری وارد شده که قدرتی معادل 200 اسب بخار داشت از نظر طراحی هم بیشتر جوونا ازش خوششون میاد
انتظار میره سال 2015 از موتور قوی تره استفاده بشه
Zonda R
۱ خرداد ۱۳۹۳@.F
حدود 1 ماهی هستش که
یه gt86 قرمز دو پکیج رو با ولوستری که داشتم عوض کردم
البته کمی سر دادم چون gt صفر بود و ولوستر حدود 2500 تا راه رفته بود)
معایب:
مدل دو پکیج به علت ارتفاع پایین بسیار اسیب پذیره
صندلی های عقبش تقریبا غیر قابل استفادست
صدای اگزوزش اینطوری که باید باشه نیست
اصلا با بنزین ایران سازگاری نداره
باید حتما سوپر بزنم و هر دفعه هم باید مکمل بریزم در غیر این صورت….
مزایا:
قیمت پایین
کابین دو رنگ
دف عقب (گیربکس سه حلت داره نرمال اسپرت و دیریفت)
تویوتاست
استفاده نکردن از توربو در موتور(که باعث کم شدن اصطحلاکش میشه
طراحیش جلب توجه میکنه بخصوص بال عقبش
در کل من راضیم
Zonda R
۱ خرداد ۱۳۹۳@.F
گیجی دف عقب و گیربس جنسیس رو نداره
و
چسبندگیش از اون بهتره
(اگرچه قدرت جنسیس بیشتره
ولی با توجه به فاصله 60 میلیون تومنی
من ترجیح میدم از رانندگیم لذت ببرم تا اینکه یه ماشینی داشته باشم که قدرتش زیاد باشه و ازش لذت نبرم)
فرهاد
۱ خرداد ۱۳۹۳داداش gt آخر ماشینه
قدرشو بدون
اگه میخوای صداش خوب شه و یه خورده هم عملکردش بهتر شه فیلتر K&N اورجینال بنداز خیلی خوب میشه
نزدیک 2 تومن پولشه ولی ارزش داره
رضا
۱ خرداد ۱۳۹۳زوندا خوش بحالت
من دوس دارم یکیشو از نزدیک ببینم! :-(
Zonda R
۲ خرداد ۱۳۹۳@.F
فرهاد و رضا عزیز
چیزه قابل داری نیست
ماله خودتون
همه دنیا فدای یه تار موی دوست
رضا
۲ خرداد ۱۳۹۳مبارکت باشه داداش
ایشالا باهاش خوش باشی و سلامت
دوستمون داشته باشدش انگار ماهم داریم :-)
محمد
۳ خرداد ۱۳۹۳دوست عزیز استهلاک نه اصطحلاکش
PEUGEOT
۱ خرداد ۱۳۹۳آمریکایی ها عشق قدرتن
هرچقدر از موتور قوی تری در خودرو ها استفاده کنی فروش بیشتری می کنی
ali97
۱ خرداد ۱۳۹۳و همین فرهنگ امریکایی ها رو دوست دارم
هرچه بزرگتر بهتر(حتی انچه در ذهن شماست دوست عزیز)
Metalhead
۱ خرداد ۱۳۹۳قاتل جنسیس کوپه
بدون توربو از یه موتور 2 لیتری ، 200 اسب بخار کشیدن بیرون
هلدینگش فوق العادست
بهش میگن سلطان دریفت
سال 2012 از نظر Top Gear ماشین سال شد
رکورد دار سریع ترین دریفت دنیا
سوارش شدم بنده در نمایشگاه داییم ، این ماشین از هر لحاظ عالیه
فقط کاش تویوتا یه مدل با قدرت بالاتر هم عرضه کنه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
این اعتماد به نفس تویوتا منو کشته ، برای یک موتور 4 سیلندر ، 4تا لوله
اگزوز گذاشته . حداکثر باید دوتا میذاشت .
ولی عجب رنگی داره ، عقبشم خوشگل تر از جلوشه
sorena330
۱ خرداد ۱۳۹۳شما خودت گفتی هر چی بیشتر بهتر،تو کانسپت اشکودا بود شما گفتی راندمان موتور بیشتر میشه،منم گفتم لزوما افزایش قطر و تعداد باعث بهبود راندمان نمیشه اصطلاحا باعث گره ی هوایی در اگزوز میشه وقسمتی از خروجی دو باره به داخل موتور برمیگرده،دقیقا همونطوری که شاهین عزیز گفت
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ خرداد ۱۳۹۳درود .
بله حق با شماست . ولی نه برای هر سیلندر یک اگزوز .
مطمئنا لوله اگزوز نزدیک دیفرانسیل 4 قسمت شده . نه بلوک سیلندر .
زیگما
۱ خرداد ۱۳۹۳جمله من درباره 4 تا اگزوز نسل جدید سوناتا رو دزدیدی.
حواسم بهت هس
اینقدر خوردم که نفسم بالا نمیاد. به زور دارم تایپ میکنم….
محمد ر
۱ خرداد ۱۳۹۳زیگما از سکه طلا گرفتی؟
زیگما
۱ خرداد ۱۳۹۳اره
یه مخصوص و یه بانی….زیادی بود
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ خرداد ۱۳۹۳درود . شما کردی تو حلقت .
ولی منو کشته .
احمد
۲ خرداد ۱۳۹۳تو رو خدا ببین یارو اومده همچین از ماشین عیب گرفته یکی ندونه فکر میکنه استاد بلا منازع مهندسی و طراحی ماشینه
ای خدااااااااا
خدا وکیلی تو خودت دور فرمون موتور گازیم نمیدونی چیه بعد اومدی نظر میدی
زیگما
۲ خرداد ۱۳۹۳همه ما از جمله تو، به عنوان بخشی از زنجیره ی مصرف کننده، نظرمون پر اهمیت ترین هست برای سازنده(هرچند پولمون نرسه اون ماشین رو بخریم)
احمد
۳ خرداد ۱۳۹۳البته که نظر مصرف کننده مهمه ولی نظری که حد اقل 1 ذره بوی تعقل و تفکر داشته باشه و به دور از تعصبات خام بچه گانه باشه
البته زیکما جان من خطاب کامنت قبلب ام به داش میلاد بود
حمادي
۱ خرداد ۱۳۹۳موفق میشود
فرهاد
۱ خرداد ۱۳۹۳داداش موفق هست.
موفق تر میشود (:
امیر
۱ خرداد ۱۳۹۳آقایونی که دائم به ب.ام.و ایراد میگیرید که چراغاشو عین هم میزنه یا ماشیناش شبیه همن! یا به هیوندای گیر میدید که مثلا رو جنسیس آرم هیوندای رو نمیزنه آرم جنسیس میزنه! تویوتا 1 ماشینو با n تا برند تولید میکنه هیچی نمیگین بعد به ب.ام.و گیر میدید؟
همین ماشین با برند تویوتا، سوبارو و سایون تولید میشه!
(هرچند مقایسه تویوتا با ب.ام.و از اساس کار اشتباهیه اما حتی اگه لکسوس رو هم در نظر بگیریم بیشتر طرحاش با تویوتا مشترکه و طرح های اختصاصی لکسوس نیست)
Metalhead
۱ خرداد ۱۳۹۳عزیزم این محصولی مشترکه بین تویوتا و سوبارو و اینم بدون که 15 درصد سهام سوبارو مال تویوتاست
تویوتا هم این ماشین رو در کشور های امریکای شمالی با برند سایون میسازه ، همونطور که هیوندای ix35 رو در بعضی کشور ها با نام توسان میفروشه …
رضا
۱ خرداد ۱۳۹۳ولی من از برند سوباروش بیشتر خوشم میاد
امیدوارم سوبارو باتوجه به ید طولایی که در توربوشارژر (ایمپرزا) داره یه توربوی خفن بزاره رو این ماشن و قدرت رو به300 تا برسونه
امیر
۲ خرداد ۱۳۹۳اونایی که منفی میدن خیلی جالبه برام!
خوب این ماشین داره با 3 تا برند مختلف تولید میشه اینو که دیگه نمیشه انکار کرد!
بعدشم من نگفتم محصول مشترک نیست یا بخشی از سهام سوبارو مال تویوتا نیست! عرض کردم 1 ماشین داره با 3 تا برند مختلف عرضه میشه که این همچین کار باکلاسی نیست.
من حتی نگفتم تویوتا بده چون اگه بد بود بزرگترین خودروساز دنیا نمیشد.
بحث اینه که هر شرکتی سیاستای خاص خودشو دنبال میکنه.
راجع به توسان هم اون فقط اسم مدلش فرق میکنه اما برند هر دو هیوندای هست.
امین
۱ خرداد ۱۳۹۳واقعا موندم این سایون با اون سوبارو و این gt86 چه فرقی داره؟
دلیل این کار تویوتا را نمیفهمم.
این موتور 200 اسبی هم طراحیش مال مهندسای سوبارو هست که سیلندراش افقی هستن.
خلاصه یه ماشین با سه برند عجیبه
رضا
۱ خرداد ۱۳۹۳اصلا هم چیز جدیدی نیست
بخاطر کاهش هزینه ها و درکل احترام به مشتری
خاوری مزراتی
۱ خرداد ۱۳۹۳دلیل این کار فقط کاهش هزینه ها با افزایش تولیده و اینکه در بازارهایی که امکان حضور یه برند وجود نداره با برند دیگه فروش بالا بره..تویوتا فقط به فکر فروش بیشتره چون اجازه سرمایه گذاری بیشتر رو به کمپانی برای توسعه مدلهاش میده
یه پسل باهوش
۱ خرداد ۱۳۹۳انتفاقا دقیقا همین دیروز نزذیک بود با من تصادف کنه
یه اسپویلر هم داشت
:)
امید
۱ خرداد ۱۳۹۳رنگ زردش قشنگه
محمد ر
۱ خرداد ۱۳۹۳رنگ زرد و پشت ماشین را بسیار پسندیدم
احسان(احسان سابق)
۱ خرداد ۱۳۹۳واقعا جوون پسنده اما مثل جنسیس کوپه موتور قویتری داشت بیشتر به چشم میومد
رضا
۱ خرداد ۱۳۹۳بیشتر کسانی که تو ایران جنسیس میخرن بخاطر قدرت موتورش هست و اگه تویوتا موتورش قویتر بشه فروشش خیلی بالاتر میره
reza
۱ خرداد ۱۳۹۳وقتی جرمی تو تخته گاز بگه سواری معرکه داره معلومه چیه دیگه
با سرعت پایین هم قابلیت دریف داره
ظاهرش هم خوبه
hero
۲ خرداد ۱۳۹۳جرمی هر کاری کرد که بتونه ازش ایراد بگیره نتونست
این ماشین برا حرفه ای ها ساخته شده
زنده باد ژاپن
szm
۴ خرداد ۱۳۹۳این عین اف تی 86 تویوتا است واین ها از روی اون کپی کردند من این تویوتا را بیشتر دوست دارم ممنون موافق=like
دانیال
۱۰ خرداد ۱۳۹۳سلام من تقریبا یک ماه قبل یک gt86 خریدم در مشهد . ماشین خوبی هست ولی نباید انتظار قدرت جنسیس رو داشته باشین. من بدون کیت خریدم ماشین قشنگی هست فقط برا دونفر خوبه اگه قصد مسافرت دارین کسی رو نباید عقب نشوند چون خیلی تنگه. صدای انچنان خاصی نداره ولی همین که تویوتا هست یه عمر ماشینه از لحاظ ارتفاع یکم اذیت میکنه روی زمین خیس بخاطر دیفرانسیل عقب اگه یکم بیشتر پارو رو پدال فشار بیارین ماشین از کنترل در میره.
reza
۲۸ مرداد ۱۳۹۳چراغ های جلوش مثل مه شکن های جنسیس کوپه است
fluid
۲۰ تیر ۱۳۹۴دوستانی که هم جنسیس امتحان کردن هم ج تی 86 لطفا بگن رو دست اندازا کدومشون
نرم تر عمل میکنه تا چه حد؟؟؟